Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef Luigi het volgende:
Godverdomme, trappen we anno 2014 nog steeds in dat paarse broeken geneuzel?.
En over 10 jaar weer Nederland 1 herintroduceren omdat dat zo 'lekker herkenbaar is'. Bewaar me.
Nu je het zegt, was ik alweer vergetenquote:Op maandag 14 juli 2014 11:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.
Kennelijk heb je nooit serieus met branding te maken gehad. Maar goed naar mijn mening is dit weggegooid geld.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Een ton voor een paar logo's die elke amateur kan maken
Stel voor dat jij een paar logos ontwerptquote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ken de processen daarachter, maar zo'n kleine verandering hoeft niet zo veel te kosten.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kennelijk heb je nooit serieus met branding te maken gehad. Maar goed naar mijn mening is dit weggegooid geld.
Het gaat meestal niet om het logo alleen maar de gehele huisstijl, wij hebben bijvoorbeeld het nieuwe logo voor thuisbezorgd gemaakt, dat is een zeer lang proces waar je maanden mee bezig bent.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ken de processen daarachter, maar zo'n kleine verandering hoeft niet zo veel te kosten.
quote:Op maandag 14 juli 2014 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om het logo alleen maar de gehele huisstijl, wij hebben bijvoorbeeld het nieuwe logo voor thuisbezorgd gemaakt, dat is een zeer lang proces waar je maanden mee bezig bent.
Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer, maar het lijkt me dat het echt puur om de logo's gaat hier. Dat de hele heisa eromheen zo veel kan kosten sta ik ook nog van te kijken maar is niet zo vreemd.quote:Het laten ontwerpen van 13 nieuwe logo's heeft ons 100.000 euro gekost. Het toepassen ervan in leaders en op sites doen we binnen het bestaande budget voor marketing.
Aan een ton zit je vrij snel kan ik je zeggen, 3 man een maand lang en je bent er al.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer, maar het lijkt me dat het echt puur om de logo's gaat hier. Dat de hele heisa eromheen zo veel kan kosten sta ik ook nog van te kijken maar is niet zo vreemd.
De vorige rebranding met de huidige logo's, leaders, enz. kostte ruim een miljoen euro: http://radio.nl/11081/nieuwe-vormgeving-noor-ned-1-2-en-3quote:Op maandag 14 juli 2014 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
Een ton valt nog mee, eerlijk gezegd, had eerder verwacht dat het tussen de 5 en 10 miljoen zou kosten... inclusief oprotpremie, bonussen en doorbetaling van de pensioenen... Zo gaat dat tegenwoordig toch?
Zal nu zomaar weer het geval kunnen zijn... ze laten volgens mij expres achterwege wat het totaalplaatje heeft gekost.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:40 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De vorige rebranding met de huidige logo's, leaders, enz. kostte ruim een miljoen euro: http://radio.nl/11081/nieuwe-vormgeving-noor-ned-1-2-en-3
Over 3 jaar kijkt er geen hond meer naar de npo.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:46 schreef raptorix het volgende:
En over 3 jaar komt men tot conclusie dat men diverser wil zijn en gaan we weer naar 3 zenders.
Nou en? Geld blijven ze echt wel krijgen.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Over 3 jaar kijkt er geen hond meer naar de npo.
Dat verwacht ik niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou en? Geld blijven ze echt wel krijgen.
Zodra ze dreigen minder te krijgen dan geven ze betreffende politici gewoon geen zendtijd meer.quote:
Zijn ze dat niet verplicht te doen dan?quote:Op maandag 14 juli 2014 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zodra ze dreigen minder te krijgen dan geven ze betreffende politici gewoon geen zendtijd meer.
Ik heb het ook nog altijd over Hilversum 3.quote:
Een ruit met ronde hoeken is lastig hoor!quote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik wed om 5 gulden dat je het twee maanden later gewoon NPO noemt.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik blijf het gewoon Nederland 1, 2 en 3 noemen. Zo, die zit.
Gelukkig hoefden ze enkel de kleuren van het bestaande logo te veranderen en andere bestaande logo's eroverheen te plakkenquote:Op maandag 14 juli 2014 13:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Een ruit met ronde hoeken is lastig hoor!
Dit het is het samenvoegen van 2 logo's. Dan vind ik een ton ook veel.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig hoefden ze enkel de kleuren van het bestaande logo te veranderen en andere bestaande logo's eroverheen te plakken
Misschien moeten ze ook aan Samsung dokken vanwege het gebruik van die afgeronde hoeken.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:23 schreef Jordony het volgende:
Man man man, die logo's kan je voor een paar 100 euro laten maken door een zzp'er. En dat moet dan een ton hebben gekost
En dat is dus uiteindelijk ook gewoon teruggedraaid. Omdat het nooit echt inburgerde.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.
Omdat die naam bijvoorbeeld zo lekker bekt of helemáál niet klinkt als een van managers vergeven organisatie die lichtjarenver afstaat van haar publiek?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wed om 5 gulden dat je het twee maanden later gewoon NPO noemt.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:25 schreef Pandaplint het volgende:
Gaap. Weer veel onderbuik gegil over het herontwerp van een paar logootjes. De huisstijl gaat verder dan deze logootjes, Denk ook aan briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, presentatieformats enz enz enz.
quote:'Het laten ontwerpen van 13 nieuwe logo's heeft ons 100.000 euro gekost. Het toepassen ervan in leaders en op sites doen we binnen het bestaande budget voor marketing
Ah, dus aan het omnoemen van Hilversum 1 naar Radio 1 heb je uiteindelijk wel toegegeven.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:02 schreef Ferdo het volgende:
Ik blijf het gewoon consequent Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 noemen. En Radio 1 en Radio 5 heten gewoon nog Radio 1 en Radio 5. Dat soort quatsch is aan mij niet besteed.
De overgang van een naam die meer aan een lokale omroep doet denken aan het meer logisch klinkende Radio 1 was inderdaad niet zo'n probleem. Het nut van zo'n onzinnige managersafkorting ervóór ontgaat me compleet, dus waarom zou ik dáárin mee moeten gaan?quote:Op maandag 14 juli 2014 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, dus aan het omnoemen van Hilversum 1 naar Radio 1 heb je uiteindelijk wel toegegeven.
Maar 3FM noem je dus nog steeds Radio 3?quote:Op maandag 14 juli 2014 19:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De overgang van een naam die meer aan een lokale omroep doet denken aan het meer logisch klinkende Radio 1 was inderdaad niet zo'n probleem. Het nut van zo'n onzinnige managersafkorting ervóór ontgaat me compleet, dus waarom zou ik dáárin mee moeten gaan?
Overigens is Radio 1 het vroegere Hilversum II, en vice versa.
quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik noem het al meer dan een jaar NPO1, 2 en 3.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Correct.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar 3FM noem je dus nog steeds Radio 3?
Verandering is prima, als het zin heeft. Dat hernoemen van de tv- en radiozenders is gewoon volslagen onzinnig. Gewoon Nederland 1 dus voor mij en niet de Nieuwe Pekelase Omroep 1. Het bekt ook helemaal niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Je rekent ook vast alles nog om naar guldens.
Eng hè, verandering?
Het is niet volslagen onzinnig, het draait om internationale branding. Nu profileren ze zich online met meer dan twintig verschillende namen, de namen van alle zenders, plus die van alle omroepen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verandering is prima, als het zin heeft. Dat hernoemen van de tv- en radiozenders is gewoon volslagen onzinnig. Gewoon Nederland 1 dus voor mij en niet de Nieuwe Pekelase Omroep 1. Het bekt ook helemaal niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |