Tjabbo | woensdag 2 juli 2014 @ 15:33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tank cars began to be built in significant numbers after the Civil War. There are many thousands of tank car orders and photographs in the archives of American Car & Foundry. Freight car historian Ed Kaminski has assembled a superb sampling of this rich material, in a volume focussing exclusively on tank cars. Many who are interested in freight cars generally will already know Ed's first book, American Car & Foundry, 1899-1999, an extensive history of the company. This book extends and enlarges that legacy. This book shows many examples of the production of a major builder of these cars, American Car & Foundry, from 1865 until 1955. (In later years, tank car technology underwent major changes.) Covered are the tank cars built for ACF's own leasing company, Shippers Car Line; for private owners and railroads; and for other leasing companies, such as Union Tank Line, Conley Tank Car Company, and others. A chapter on tank car manufacturing and car details, and a collection of drawings of cars and components enrich the volume. The gradual introduction of standards of construction greatly influenced the appearance of tank cars, though in all eras cars were built to customer speciÞcations for speciÞc uses and cargoes. AC&F had its own standards for underframes, named by the year of their design, such as Type 4 (1904), Type 21 (1921), etc. Cars of these types and many custom designs are all shown in this book. Tank cars carried many cargoes, from water and petroleum to wine, chemicals and solvents, edible oils, asphalt, printing ink, liquid latex, acids, and liquiÞed gasses such as chlorine, ammonia, and propane. Special linings for certain cargoes, differing arrangements of domes and outlets, pressurized tanks and insulated jackets, all contributed to the distinctiveness of individual tank cars. Examples of these and many more cargo-carrying types of cars are shown here. With 514 photographs and 31 drawings of complete cars and of car parts, as well as many AC&F ads and graphics, this book provides extensive coverage and information about the tank car from American Car & Foundry. Any freight car enthusiast is sure to enjoy this superb book. ![]() Tjabbo's fleshlight Bojo's date begin----------Eind Ook_Gek avatar blunder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz http://www.piles.nl/fok/index.php?reeks_id=11 | |
Tjabbo | woensdag 2 juli 2014 @ 15:34 |
FIPO ? Supra APK Vandaag. met 2.5 twinturbo blok ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 16:15 |
je moest in 2004 vroeg op om m te kopen ![]() | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 16:23 |
Pipo. Gefeliciteerd Tjabs. De mijne mag over 2 weken weer. Maar vrijdag eerst een nieuwe distributieset eronder knallen. | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 16:25 |
En dat jong dat met zijn fiets tegen mijn auto is geknald, is dus niet verzekerd ![]() Eerst levert moeder of zoon zelf het schadeformulier niet in, nu heb ik dat voor ze gedaan en nu krijg ik bericht van hun verzekering dat hij helemaal niet onder de verzekering van zijn moeder valt. Waarom heb ik altijd van die grapjes ![]() | |
Sounddragon | woensdag 2 juli 2014 @ 17:32 |
Het zijn 2 schermpjes, en de lampjes doen het volgens mij wel. Hier (@ 0.52) kun je ze zien en wat ze horen te doen @ checkup als je het contact aan zet.. bij mij doen de meters en alle andere zooi het wel, alleen die LCD's blijven grijs.. doen helemaal niks. | |
Sounddragon | woensdag 2 juli 2014 @ 17:34 |
Hallo rechtsbijstand ![]() ![]() Vanavond effe contact met de ouders opnemen ivbm aansprakelijkheid; misschien willen ze zo schikken, en anders rbs erop, dan mag die ze aansprakelijk stellen. Is wel weer mooi klote al dat gezeik ![]() | |
Sounddragon | woensdag 2 juli 2014 @ 17:35 |
Goein OP trouwens Tjabs ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 17:37 |
Ja, ik merk dat ik wat vergeten ben ![]() Was bezig een pechhulpverzekeraar uit te zoeken die niet moeilijk doet. En wat foto's schieten. Daarvoor moest ik op de fiets meer het is nu zelfs moeilijk om op een damesfiets te klimmen ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 18:49 |
Waitwhut, je belt de ANWB en consorten op met de mededeling dat je Carbagerun gaat rijden met je wrakBX en kijkt dan vreemd op dat ze je op voorhand al niet willen helpen? Ik ben een aantal keer gewoon geholpen door de ANWB, ook buiten de CR om (accu leeg na vakantie, motor verzopen na herparkeren in de straat ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 18:58 |
Er is zelfs een ANWB-mannetje bij de start die kentekens noteert van CarbageRun voertuigen ... Overigens, volgens mij is mijn BX Ambu best goed. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 19:21 |
Ze organiseren zelf ook dit soort reizen, alleen zonder het puzzelrit aspect ![]() http://www.anwbledenreize(...)ekraine/dagafstanden Maar die is dan weer gecanceled ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 19:27 |
Waar maak je je overigens zorgen over? De Saab is destijds in Wroclaw/Breslau gerepareerd bij een lokale autoboer (zelf-gemaakte Poolse wodka + 6 uur werk, hydraulische koppeling lekte) voor omgerekend 50 euro. Zolang je begint in het Engels spreken ze alsnog wel Duits aldaar. Voor de Oekraine is dat lastiger, maar heb je Tara aan boord toch? Enige vervelende is ver van de bewoonde wereld vast komen te zitten, maar dan kun je de lokale anwb altijd nog bellen. Er is altijd wel iemand die engels spreekt ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 19:31 |
Het gaat mij om ellende die niet te repareren is en wanneer het ding naar huis gebracht moet worden. Ik kan zelf heel wat repareren vind ik. En als we nog maar 2 versnellingen over hebben ofzo: so be it. Maar ik wil gewoon echt weer thuis komen. Eigenlijk is de Ambu wat te uniek voor dit soort grappen ... | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 19:34 |
Overigens is die ANWB-reis per dag goedkoper en zitten er meer andere dingen bij ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 19:37 |
Heb je geen repatriering in je verzekering zitten dan? Dan wordt het een kwestie van auto huren bij een internationaal bedrijf (hertz bijvoorbeeld) en daarmee terugrijden, dan heb je gewoon in principe hetzelfde als wat de ANWB voor je zou doen. Aannemende dat ze de auto aldaar niet binnen 48 uur kunnen repareren. [edit:] Voor vervangende auto heb je (ook bij de ANWB) overigens wel een creditcard nodig. | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 19:54 |
Nee hoor. Vervangende auto gehad, maar nooit een creditcard. | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:00 |
Het gaat mij om technische schade veroorzaakt door panne. B.v. omdat een versnellingsbak in de soep loopt ofzo, ik verzin maar iets. Daarbij doet de gewone autoverzekering niets ... | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:07 |
Hmmm, ok. Bij mij werd er expleciet naar gevraagd toen we in Polen stonden omdat ze niet verwachting hadden de slang van de koppeling binnen 48 uur te repareren. Misschien verschilt het per land. Van independer: Heb je pech of schade aan je auto? Dan kan het herstel soms langer duren en kan je niet met de auto terug naar huis. Om deze kosten van het terugbrengen van je auto vergoed te krijgen, kun je bij je reisverzekering de dekking ‘automobilistenhulp’ kiezen. Ben je al verzekerd voor pechhulp op een andere manier dan ben je voor repatriëring van je auto al verzekerd. Neem je (veel) bagage mee bijvoorbeeld met een aanhanger, kijk dan na of je voor de terugkeer van de bagage ook verzekerd bent. Dus bel eens met je verzekeraar ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:08 |
Verzekeraar is reeds op de hoogte. En ik wil open kaart spelen om te voorkomen dat ze me alsnog laten staan. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:13 |
Ik ga meedoen met een rally door oost-europa met wrakken tot 500 euro en mensen die idioot doen op youtube filmpjes doet het inderdaad beter dan ik ga een week op vakantie naar oost-europa. ![]() Voor een verzekeraar boeit het alleen maar dat ze een zo klein mogelijke kans hebben om geld uit te keren. Ze de hint geven dat die kans hoger dan normaal is, is niet bepaald praktisch. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:15 |
En ach, anders parkeer je'm ergens en kom je'm met zoiets een week later afhalen ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:20 |
Ik heb het anders gedaan en gezegd dat ik met de CarbageRun meedoe en dat dat een tourtocht door Europa is, waarbij de eisen onder andere zijn dat de auto's een geldig kenteken, APK en een verzekering moeten hebben en dat ze aan de wettelijke eisen moeten voldoen. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:25 |
Maar je verzekeraar/tussenpersoon heeft ook internets en google om eens te kijken wat het precies is, het blijft een commercieel/zakelijk feestje ![]() Overigens kun je beter met de Saab, daar weten de oostblokkers wel raad mee: ![]() ![]() | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:27 |
Schaap is niet aangemeld voor de CR. En ik heb een toezegging. Maarja, niet zwart-op-wit ... Morgen maar eens een kogel door een kerk heen rossen. | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:27 |
Rug gaat trouwens een stuk beter. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:29 |
Tya, mocht het dus niet lukken kun je hem altijd nog ergens laten parkeren (enigszins veilig... dus in een parkeergarage of bij een auto-boer), met alternatief vervoer huiswaarts gaan en hem kort daarna afhalen, toch? Of alsnog op zoek naar een andere verzekering die het wel dekt... | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:30 |
Wat gebeurd er als de Russische Alexxx en densmee samenkomen?
| |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:32 |
Dan gaat m'n bijrijder maar naar huis en blijf ik bij de Ambu. No way dat ik die daar onbeheerd achterlaat. | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 20:45 |
| |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 20:46 |
enjoy je nieuwe leven in Oekraïne! | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:47 |
Ik zorg voor een goede verzekering, muts ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 20:51 |
Over goede verzekeraars gesproken ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 20:56 |
de beste verzekering is een gezond verstand en een paar flappen in de achterzak | |
2cv | woensdag 2 juli 2014 @ 20:58 |
Dan ben ik dubbel verzekerd ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 21:00 |
Idd, bij elkaar opgeteld hebben jij en Tara een gezond verstand ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 21:03 |
Wat denk je trouwens dat er gebeurd als de ANWB of verzekering repatriering regelt 2cv? Of blijf je dan ook bij de auto tot deze op de trein/vrachtwagen gaat? | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 21:09 |
Repatriëren gaat toch vanaf een garage dus die periode daar is onder hun toezicht (pechhulp lapt daar ook stallingskosten voor), ze halen het voertuig alleen op als het binnen x-tijd niet te repareren valt en de diagnose doen ze doorgaans toch bij de garage. Aflevering van het voertuig mag trouwens ook alleen bij een garage. En je hebt iig bij Europcar wel een creditcard nodig als je daar je vervangend vervoer moet ophalen ![]() Pechhulp kan nog wel hulpen met het aanleveren van onderdelen, maar ik weet niet of dat wil zeggen dat ze helpen bij 'o, ik heb thuis nog wel een v-bak liggen, die laat ik wel opsturen' ![]() Meeste pechhulp-instanties hebben iets staan over 'geen hulp bij georganiseerde (prestatie)tochten met een snelheids- of moeilijkheidgraad'. CR valt in hun optiek daaronder omdat het een georganiseerde prestatietocht is (ivm het scoren van punten - en sowieso een georganiseerde toch) en er een moeilijkheidsgraad is (barrel). Daarbij is ook de voorwaarde dat het defect onvoorzien moet zijn en ook niet te wijten mag zijn aan slecht/onuitgevoerd onderhoud, wat ook nogal discutabel kan zijn in dit geval. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 21:28 |
Wat Dingest zegt. Een verzekeraar wil zakelijk gezien geen risico lopen, zoek voor de gein eens op google naar carbagerun en vraag je af hoe dat overkomt ![]() En ![]() | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:40 |
Hij had een koude kont en is zijn billen daar aan het opwarmen? | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 21:44 |
Nee hoor, waar je maar wilt. Niva heb ik thuis laten bezorgen de laatste keer, en toen ik in D stuk stond kon ik kiezen, waar hij naar toe moest. Dat was een garage bij mn schoonouders in t dorp, maar had ook bij schoonouders op de oprit gekund. Had mn autopapieren in NL laten liggen (verkeerde jas mee ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 21:44 |
Daarom hebben ze de grill ook afgedicht ![]() | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:45 |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 21:47 |
Overigens, het rapport van de brand hier in het centrum vorig jaar (waarbij 1 dode viel) gaat aardige gevolgen hebben voor alle studentenkamertjes in de oude binnensteden. Dat is vanmiddag vrijgegeven en een van de conclusies is dat na de verbouwing in '85 er sinds 2012 nieuwe regels zijn waarbij in dit soort panden iemand 40 minuten de tijd moet hebben om naar buiten te kunnen vluchten bij brand. Hij had er helaas slechts 9. Over de daadwerkelijke oorzaak, het knutselen aan een gaskachel in een kledingwinkel vol brandbare materialen zal wel minder gemeld worden de komende dagen... | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 21:50 |
Op Omrop Fryslân ging het vandaag nergens anders over. Is het vandaag nationale onzinverteldag in de pta sc of zo? ![]() toffe kittens ![]() | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:52 |
Ik heb nog geen onzin uitgekraamd heur ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 21:53 |
Klopt, die kittens zijn echt tof ![]() | |
lipje | woensdag 2 juli 2014 @ 21:53 |
hoe lang laat je ons wachten? | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:57 |
Arme mama hè ![]() | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:57 |
Tot morgen ofzo ![]() | |
lipje | woensdag 2 juli 2014 @ 21:58 |
Mogen we de hele nacht baggeren? | |
Anne | woensdag 2 juli 2014 @ 21:59 |
Van mij wel. Als het goed is lig ik dan toch te slapen ![]() | |
lipje | woensdag 2 juli 2014 @ 22:01 |
ik ook, hoop ik. | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:05 |
Ik moest twee jaar geleden voor de 126 een garage opgeven van de ANWB, het mocht absoluut niet op een thuisadres. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:06 |
Misschien dat het bij de ADAC allemaal wat soepeler gaat. | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 22:07 |
ANWB heeft ook altijd op de plek van wens gebracht. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:11 |
Maar dat is in Nederland. In Frankrijk was het in mijn ogen ronduit slecht geregeld (geen hulp op peage en geen zusterorganisatie, dus rijden ze met een paar eigen auto's rond...) en in andere landen worden inden die er zijn zusterorganisaties ingezet. Het wisselt dus nogal ![]() | |
.Neovo. | woensdag 2 juli 2014 @ 22:19 |
Voor de Honda liefhebber: Op Discovery HD Showcase een leuk programma over de motoren van Honda. | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:20 |
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd naar het verslag van 2cv als er iets mis gaat ![]() | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:21 |
MUV in een paar gebieden in Italië en Frankrijk tijdens de zomervakantie gebruikt de ANWB altijd zusterorganisaties. ANWB mag niet op de Peage opereren en daar mag sowieso niet gesleuteld worden, dus pech op de Peage is altijd afslepen. Bij pech schakelen ze gewoon de dichtstbijzijnde instantie in (waar ze afspreken mee hebben), en daar wordt je auto ook heengebracht. Bij het repatriëren wordt het transport voor zover ik weet door/voor de ANWB geregeld, heeft de ADAC of zo verder niets meer mee te maken. Vrachtwagens maken dan een bepaald rondje om gestrande auto's bij garages weg te plukken. We stonden toen wel bij een ADAC-garage trouwens, en die beweerde niet te weten wat de ANWB was ![]() Verder trouwens prima service van de ANWB gehad hoor, maar aflevering diende toen dus wel bij een garage te geschieden. Dus of jij hebt geluk gehad Alex, of ik had iemand die niet zo soepel was ![]() | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:25 |
Voor pech in Italië ben ik trouwens al up-to-date: É non va. Posso avere una nuova macchina, per favore? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 22:26 |
Ik heb idd één keer iemand gehad die me totaal niet wilde hebben toen ik afgesleept werd. Portemonnaie was de dag van te voren gestolen dus had geen rijbewijs bij me. Geen vervangend vervoer en ik mocht hem volgens hem op mijn blote knietjes bedanken dat hij me op een treinstation afzette... ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:27 |
Peage doet de ANWB dus helemaal niets. Je krijgt een busje voor je met moeilijk doende fransen die je af laten slepen naar een lokale garage. ANWB vergoed daarvan de kosten, niet meer, niet minder. Ook al sta je stil midden in Lyon, waar ze nota bene een steunpunt hebben. Toen ik de dag daarop (zondag...) belde dat er naar de auto gekeken moest worden kwamen ze met de mededeling dat er maar 10 of 12 eigen auto's rondreden in heel Frankrijk en dat ze daar geen zusterorganisatie hebben. Enige optie was afslepen, of indien ik een stuk met de auto kon rijden een lokale garage opzoeken. Dat heb ik dus de dag erop gedaan... | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:28 |
Kennis die destijds een AX had kwam met een kapotte dynamo te staan. ANWB-menneke zat toen op hem te foeteren want 'altijd maar weer die kut-studenten met een rotbarrels' ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:28 |
Ook bij de ANWB heb je bromberen ![]() | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:32 |
Mja, da's dus niet de schuld van de ANWB op de Peage; zij mogen daar gewoon niet komen. Alleen aangewezen afsleepdiensten. De rest is standaardpraktijk in het buitenland; afslepen naar de dichtstbijzijnde garage en hulp bieden bij communicatie rondom de reparatie, toezenden van onderdelen of in het ergste geval repatriëren en vervangend vervoer. Zo staat het ook in hun voorwaarden. Dat de ANWB wat wagentjes heeft rondrijden in Frankrijk en Italië op drukke/populaire gebieden (en 's winters in wintersportgebieden) is al vrij bijzonder en niets meer dan een stukje extra service ![]() | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 22:39 |
Kortweg: als je auto stukgaat, laat het gebeuren in Nederland of Duitsland ![]() | |
Dingest | woensdag 2 juli 2014 @ 22:48 |
Met stranden in Duitsland heb ik dan weer geen ervaring, wij zijn met de 126 soort van op eigen kracht bij de garage geëindigd. Eerst bij een M-B dealer (want dat was de eerste garage die we tegenkwamen ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 juli 2014 @ 23:13 |
https://www.facebook.com/photo.php?v=1579812848984 | |
Paladijn | woensdag 2 juli 2014 @ 23:19 |
Een goede reden om niet op feestboek te zitten. | |
2cv | donderdag 3 juli 2014 @ 00:05 |
Bij ? In ! | |
2cv | donderdag 3 juli 2014 @ 00:08 |
Voorwaarden van OHRA/Zilveren kruis even doorlezen ![]() En onderhoud zit wel goed. Ben al maanden bezig met die kutbak ![]() | |
2cv | donderdag 3 juli 2014 @ 00:11 |
Ik ga liever af op de voorwaarden. Op hoe iets over komt kan je geen maatregelen nemen. Maargoed, we wachten af ... | |
2cv | donderdag 3 juli 2014 @ 00:17 |
Ik ook ![]() | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 07:41 |
Waar is hier? | |
.Neovo. | donderdag 3 juli 2014 @ 08:06 |
Goedemorgen. | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 09:30 |
vraag is welke? Woonplaats des draecks u bedoelt? ![]() | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 09:32 |
Nee, je verwijst naar een filmpje of zo (@ 0:52), maar ik zie geen filmpje. | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 09:35 |
Hmm, vandaag kan 2 kanten op; vandaag zou het projectje op DSM waar ik sta met een verrekijkertje gestort worden. Een half uurtje geleden kwam de inspecteur van de provincie de wapening checken, maar de kist was al gesloten, die mag nu met wat pech weer open, alleen heeft mijn masjientje ineens een redelijk deftige hydrauliek olie allergie, dus dat gaat nog spannend worden. Storten gaat hem niet meer worden iig, maar die kist open maken ook niet als dat hok niet kan draaien. Dus het wordt óf laat vandaag, óf heel vroeg thuis ![]() Rolling tha dice.. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 09:39 |
ow, ruk.. Effe kijken of ik hem kan vinden, staat thuis open op klapjap ![]() Hiero zie je het ook een beetje, maar is niet het filmpje wat ik bedoel, die zie ik zo rap effe niet.. klikkie [ Bericht 21% gewijzigd door Sounddragon op 03-07-2014 09:48:44 ] | |
Anne | donderdag 3 juli 2014 @ 09:45 |
Doe dat laatste maar. | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 10:11 |
Dus de lampjes gaan branden, maar de LCD's doen niks. Da's rottig. Ik heb geen idee, daar heb je toch een elektrisch schema voor nodig vrees ik, of het ding op een testbank. Mijn vermoeden is dat ergens op de printplaat een voltage regulator zit die de 12V (waar de lampjes op branden) omlaag brengt naar iets anders (5V of zo), waar de LCD's op werken. Dit leid ik af uit het feit dat ze het allebei niet meer doen. De enige ervaring met dit soort dingen is in een tellerbak van een Audi uit '99, en daar was ie er redelijk eenvoudig uit te solderen en te vervangen. Maar dat hangt dus helemaal van het ontwerp af. En of dit daadwerkelijk de oorzaak is. [ Bericht 17% gewijzigd door Duvel op 03-07-2014 11:07:27 ] | |
Tjabbo | donderdag 3 juli 2014 @ 10:38 |
thnks babe ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 12:52 |
helaas heb ik daar weinig over te zeggen. ![]() Pirtek kwam, zag, begon te vloeken, en samen hebben we machientje gefikst, ik heb nu hydrauliekdeo op ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 13:02 |
psies, zoiets denk ik ook; ze krijgen gewoon geen prik lijkt het wel.. De displays zelf is niks mis mee, het lijkt me sterk dat ze allebei tegelijk de geest geven, of datzelfde regelapparaatje moet kapoet zijn gegaan en ze volle prik hebben gegeven. Ik heb geen spullen om zoiets te gaan uitvogelen, plus dat je moet weten wát je moet meten. Als je weet hoeveel de voeding moet zijn en je hebt een regelbare voeding staan, zou je er op het juiste pootje zelf voeding op kunnen zetten om te testen, maar daar ga ik me niet aan wagen. Ik zat er al aan te denken om een mailtje naar de importeur of Japan te sturen met het verzoek om een schema en gegevens, maar die hebben vast liever dat je een nieuwe koopt ![]() | |
SgtPorkbeans | donderdag 3 juli 2014 @ 13:04 |
Autoklacht: Een super mooie Fiesta staat te koop in de bundesrepublik, voldoet aan al mijn eisen ![]() Ook niet ver hier vandaan, like 200 kilometer. Maar ik ga vrijdag 3 weken op vakantie en die auto gaat zaterdag naar de dealer als er geen koper voor is ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 3 juli 2014 @ 13:08 |
Fiësta's zat. | |
SgtPorkbeans | donderdag 3 juli 2014 @ 13:33 |
Ja maar niet binnen mijn budget, in het wit, achterspoiler, LM velgen en met 120 pk's ![]() | |
.Neovo. | donderdag 3 juli 2014 @ 16:21 |
Wat een baas ![]() Dumpert: Herman de Schermman toont zich ongeroerd.. - http://www.dumpert.nl/med(...)toont_zich_ongeroerd...html | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 18:11 |
Heb je hem al eens open gehad, zodat je de printplaat kon zien? Op elke component staat meestal een code, daarmee kun je de datasheet opzoeken en dan weet je wat het ding doet en welk pennetje wat doet. Het is ff werk, en je moet er zin in hebben. | |
Anne | donderdag 3 juli 2014 @ 18:40 |
http://www.gelderlander.n(...)atenmakers-1.4434064 Bwehehe. | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 18:50 |
Sterker nog; hij ligt open ![]() Na de crash was de behuizing aan bonken, ik heb toen een nieuwe behuizing georganiseerd en de boel overgebouwd, toen ik daarmee klaar was en de sleutel omdraaide deed het spul het niet, en heb ik het meteen weer open gtrokken om er een beetje mee te fielefooien om te kijken of er niks los zat of er ergens een printbreukje in zat. Dat bleek niet het geval (lees; IK kan niks vinden), toen ben ik eens wat rond gaan mailen en vragen, maar er is wdb weinig hulp/kennis te vinden helaas.. ik heb wel een aanbod voor een spikplinternieuwe voor een aardige prijs, maar dat is een miler, en dat zie ik niet echt zitten. Ik heb nu wmb 3 optie's; De eerste is mijn favo (10/10); ding laten herstellen op componentniveau; als me dat flink knaken kost is dat heel jammer, maar dan had ik hem niet moeten crashen. Optie 2 (6/10) is die miler erop, kost me ook een paar flappen, en dan erger ik me kapot elke keer dat ik op die teller kijk. Optie 3 (7-8/10 is een deftige digi cockpit kopen en die erop knutselen. Kan heel mooi/kewl/vet zijn, maar is niet origineel, en doet (vind ik) afbraak aan de klassieke looks van de CB. Eigenlijk heb ik 4 optie's, maar de laatste is gewoon een nieuwe kopen, en dat kost me ergens tussen de 8 en 900 euro, en dat vind ik eigenlijk gewoon ridiculous; echt te debiel om te vertellen gewoon. Dat zijn toch geen prijzen meer? Het is een freakin' tellerbak; voor dat geld koop ik een dikke laptop ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 18:55 |
Hier is het filmpje trouwens; @ 0.52 dus.. | |
Maegrim | donderdag 3 juli 2014 @ 18:59 |
zure prijzen inderdaad | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 19:15 |
Ja, dat kan maar is heel veel uitzoekwerk. Als je mazzel hebt, kun je de componenten onderscheiden en de boel doormeten. Maar dan nog moet je iets vinden. Volgens mij is ie best wel elektrisch, aan het bewegen van de naalden te zien, en een schema is natuurlijk niet te vinden. Heeft Haynes geen CB1300 manual? ![]() Geldt trouwens voor de miler niet dat alleen de wijzerplaten in miles zijn, maar de wijzers dezelfde stand aannemen als bij km's, dat je de km's terugzet? Alhoewel je km-stand dan dus wel in miles is. | |
Maegrim | donderdag 3 juli 2014 @ 19:20 |
d'r staan alleen wiring diagrams in, geen electrische schema's ![]()
| |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 20:38 |
Ook leuk, maar niet echt wat je nodig hebt... | |
Dingest | donderdag 3 juli 2014 @ 21:05 |
![]() Paar jaar terug was er zo'n staal- of hekkentoko die een hekwerk om een auto had gebouwd, omdat die de hele tijd ongewenst op hun terrein geparkeerd stond. Kan het plaatje zo snel niet meer vinden, maar dat was ook best aardig gedaan ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 3 juli 2014 @ 21:22 |
![]() Voor Fristi? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 22:26 |
Oldskool printbaantjes volgen en krassen en prikken denk ik, maar ik zoek natuurlijk niet voor niks naar een specialist of een bedrijf die dat kan (en wil) doen voor me.. wordt voor mij té lastig en de kas dat ik iets verziek is groter als dat ik het fiks zonder goede spullen. Het gaat me nog niet eens over de tellers, maar meer om de trips enzo, die display's geven erg veel verschillende info, waaronder ook kilometerstanden, 2 trips, tankinhoud, alles, al zal die laatste niet verschillen want hij geeft het weer in bars, niet in liters. maar ik zit gewoon niet te wachten op miles.. Misschien zou de eprom over te bouwen zijn, maar dan zit je te kloten in een goede print in de hoop dat dat goed gaat, en dat is een heel duur gokje dan. Ik heb alleen een scanversie van het boek, maar daarvan zijn de schema's helemaal $@$%#@, heb jij een ekte? | |
Maegrim | donderdag 3 juli 2014 @ 22:33 |
volgens mij hebben we dezelfde | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 22:39 |
Volgens mij niet, want dat plaatje wat jij net post, heb ik nog nooit gezien. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 3 juli 2014 @ 23:14 |
Alle voedingen en massa's in orde? Geen zekering kapot? | |
Sounddragon | donderdag 3 juli 2014 @ 23:34 |
Ja, nee. | |
Maegrim | vrijdag 4 juli 2014 @ 00:13 |
[klik]: 21-5 oftewel pagina 506 | |
iFrost | vrijdag 4 juli 2014 @ 02:24 |
Goeiemorgen ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 4 juli 2014 @ 09:23 |
Dus jij hebt bij die benzinetank gezeten.![]() [ Bericht 31% gewijzigd door .Neovo. op 04-07-2014 13:59:23 ] | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:22 |
Je plaatje doet het niet, Neovo. | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:23 |
Nu maar weer wachten. | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:25 |
Die verzekeringswereld zit trouwens echt maf in elkaar. Ik mail hoyhoy, ben verzekerd via hen bij Nationale Nederlanden. Ik ontvang nu dat bericht van een totaal andere partij, die weer een andere partij benoemd als rechtsbijstandverzekeraar. ![]() ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:50 |
ik kijk vanavond effe als ik thuis ben, thanks! ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 juli 2014 @ 12:56 |
Gisteren de halve dag stilgestaan omdat mijn machine kapot was, gerepareerd, alleen toen hadden ze alles al met de hand gedaan, dus weinig meer uitgespookt. Stort begon wel 3 uur te laat, dus de uitvoerder was niet blij. Vanochtend was de beton ver genoeg uitgehard om te ontkisten, ik was begonnen met plek maken om de bekisting uit elkaar te slaan en op te ruimen, 4 hijsjes gedaan en toen hadden we de volgende hydrauliekdouche te pakken.. Goed spul, dat fishermans friend. Pirtek is as we speak weer druk bezig om het spul op te lappen ![]() | |
densmee | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:13 |
Zijn dat gehoerde verreikers van de gunco? | |
.Neovo. | vrijdag 4 juli 2014 @ 13:58 |
![]() | |
Paladijn | vrijdag 4 juli 2014 @ 14:17 |
Over kotsen gesproken, het nieuwe VW passat interieur ![]() ![]() ![]() Het zou zo uit een budget 80's scifi kunnen komen ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:17 |
Lekker priemium | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:19 |
Hmm, ik was eigenlijk dus blij dat ie het niet deed ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:20 |
jij mag niet meer raden.. Net nieuw, 4,5k uren erop ![]() | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:26 |
Smee: TV / [WIN] een heel gaaf prijzenpakket van Transformers: Age of Extinction | |
.Neovo. | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:35 |
Nu dus niet meer. | |
Paladijn | vrijdag 4 juli 2014 @ 16:43 |
Het is natuurlijk in scene gezet, door alle onderhoudskosten zit er geen benzine meer in een Renault ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 4 juli 2014 @ 17:00 |
Van de meeste modellen die Renault heeft zou ook ook gaan kotsen. Heeft die Clio geen slot op die dop zitten? | |
densmee | vrijdag 4 juli 2014 @ 17:14 |
![]() | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 18:25 |
Wij eten vandaag oranje pannenkoeken ![]() ![]() | |
lipje | vrijdag 4 juli 2014 @ 21:03 |
sjieke tegeltjes in de keuken ![]() | |
Anne | vrijdag 4 juli 2014 @ 21:13 |
![]() ![]() ![]() | |
Paladijn | vrijdag 4 juli 2014 @ 21:14 |
![]() | |
Paladijn | vrijdag 4 juli 2014 @ 21:26 |
Heb ik trouwens weer... voor een goede prijs een mooie glazen drie-delige douchedeur gevonden (we hebben nu een gordijn tussen de badkamermeur en de douchemuur hangen wat nogal goedkoop aandoet in verhouding met de rest van de badkamer). Meet ik de boel op: beneden 86.1cm, 30cm hoger 86.5 en dan boven 86.7 - boven de 5mm afwijking: deur op maat nodig ![]() Zal morgen eens bellen wat de mogelijkheden zijn. | |
.Neovo. | zaterdag 5 juli 2014 @ 04:26 |
Goedemorgen | |
lipje | zaterdag 5 juli 2014 @ 10:01 |
puik plan ![]() | |
daNpy | zaterdag 5 juli 2014 @ 10:03 |
Blijft een PasSAAI he ![]() | |
Paladijn | zaterdag 5 juli 2014 @ 15:02 |
WHERE IS HAMILTON? ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 15:40 |
Sow, van Cranenbroek effe gesponsord vandaag; goeie werkshit voor wehnag ![]() | |
densmee | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:08 |
Het wordt niet voor niets cranentroep genoemd | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:14 |
Niks mis mee; ik sloop die shit aan de lopende band als ik wat fysieker werk heb, dus kan mij niet goedkoop genoeg zijn, en als ik in het hok zit heeft het weer niks te lijden.. in beide gevallen voldoet het prima ![]() | |
lipje | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:16 |
zelfde kwaliteit dus als in Gouwa.. | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:24 |
? | |
lipje | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:38 |
HBM-machines | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 21:46 |
Wat is daar mis mee dan? Ik heb daar nog nooit werkkleding gezien trouwens ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 5 juli 2014 @ 22:13 |
Dat komt omdat hun machines niet werken. | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 22:55 |
Bull, mijn halve arsenaal komt daarvandaan. En de service is perfect te noemen ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 5 juli 2014 @ 22:56 |
Nog nooit een draaibank/freesbank/zwaardere machine dan een cirkelzaag daar gekocht? | |
Maegrim | zaterdag 5 juli 2014 @ 23:38 |
heppie em al? dan haal ik em weg | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 23:57 |
Nee, die heb ik niet in mijn arsenaal ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 5 juli 2014 @ 23:57 |
Jeeeep! dankie ![]() | |
densmee | zondag 6 juli 2014 @ 03:23 |
Zo wat een combinatie kermis en wk, helemaal naar de klote en daar voorbij | |
Paladijn | zondag 6 juli 2014 @ 09:41 |
![]() En ![]() Telefoon gaat af tijdens commentaar Snoeks "Vlaar eruit voor Huntelaar! Oh nee, dat is de blessuretijd van 2 minuten." | |
Anne | zondag 6 juli 2014 @ 11:05 |
Hij maakte af en toe een paar missers inderdaad. Dan is het leuker om naar de radio te luisteren. | |
Sounddragon | zondag 6 juli 2014 @ 11:34 |
Hier was die Donders-huppelpakken-homo in town om gezamelijk te kijken on bigscreen op het plein; ik kijk toch het liefste thuis op de bank eerlijk gezegd. ![]() | |
Anne | zondag 6 juli 2014 @ 11:35 |
Het regende ook nog, zag ik voorbij komen op Feestboek. | |
Duvel | zondag 6 juli 2014 @ 11:37 |
Wij zaten in de auto op een heel rustige weg, met de radio aan! | |
Dingest | zondag 6 juli 2014 @ 12:53 |
Ik zat The Arrow te kijken, 3 uur durende docudrama film/miniserie over de ontwikkeling van de Avro Arrow. Kleine Canadeze vliegtuigbouwer bouwt in de jaren '50 's werelds meest geavanceerde gevechtsjager, wisseling van overheid en die zegt 'nah, we kopen wat raketjes' en gooit het ding (en 50.000 personeel) in de kliko ![]() | |
.Neovo. | zondag 6 juli 2014 @ 13:14 |
Ik lag in bed, keek het op m'n telefoon. Duurde me veel te lang en ik dommelde al een beetje weg, maar weet nog wel dat ze uiteindelijk door gingen. Heb het net even teruggekeken met radiocommentaar, is veel leuker om te zien. Veel meer emotie erin. Dat van de telefoon die telkens overging heb ik niet veel meegekregen trouwens ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 6 juli 2014 @ 13:37 |
Was die telefoon waardoor Van Gelder zei dat Giel moest kappen met sms'en? | |
Sounddragon | maandag 7 juli 2014 @ 05:44 |
Telefoon gaat af tijdens commentaar Snoeks | |
Sounddragon | maandag 7 juli 2014 @ 05:45 |
Mogguh trouwens ![]() ![]() ![]() | |
lipje | maandag 7 juli 2014 @ 07:11 |
mogguh | |
Anne | maandag 7 juli 2014 @ 07:55 |
Spuit elf ![]() | |
.Neovo. | maandag 7 juli 2014 @ 07:57 |
Mogguh | |
Duvel | maandag 7 juli 2014 @ 09:43 |
Hallo. | |
#ANONIEM | maandag 7 juli 2014 @ 11:15 |
![]() | |
.Neovo. | maandag 7 juli 2014 @ 14:04 |
Verdomme, ben zonet nog met de auto wezen rijden, wil weer starten, is ineens de accu helemaal dood. Kut. ![]() | |
Paladijn | maandag 7 juli 2014 @ 18:03 |
![]() ![]() | |
Anne | maandag 7 juli 2014 @ 18:15 |
![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 juli 2014 @ 18:27 |
Lada | |
.Neovo. | maandag 7 juli 2014 @ 18:50 |
![]() ![]() Ik zie het al gebeuren. | |
Anne | maandag 7 juli 2014 @ 20:04 |
Dit gaat echt ziek hard: https://www.facebook.com/photo.php?v=835636819780532&permPage=1 | |
Dingest | maandag 7 juli 2014 @ 20:20 |
"Een foutje en je krijgt een hele andere video." Daarom is het ook van belang dat je de juiste instellingen van de camera pakt ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 05:50 |
Goedemorgen | |
lipje | dinsdag 8 juli 2014 @ 07:32 |
goedemorgen ![]() Deed dat italiaanse hok het weer? | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 07:41 |
Deed ja, maar nu weer niet. Accu is weer leeg. Die is ver heen. Vandaag een nieuwe accu erin. | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 07:41 |
Goedemorgen. Slecht geslapen ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 07:45 |
Mwah, ik heb ook niet erg lang geslapen. Gisteravond tot twaalf uur bezig geweest met recovery van een computer, vanochtend 4 uur er weer af. ![]() Vreemd genoeg ben ik niet heel erg moe. Maar zien wat ik vandaag ga doen. Ga de auto maar poetsen, dat heeft ie al twee jaar niet gehad.. | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 08:13 |
De moeheid komt meestal in de middag ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:24 |
Het is sowieso weer om je nest niet uit te komen.. Wat een kutweer zeg ![]() Lekker weer om het bos te werken ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:42 |
middag! vanochtend een sparsessie gehad ![]() | |
Dingest | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:50 |
Spar is duur hier, liever Aldi en Jumbo ![]() | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 12:53 |
Dus nou heb je spierpijn? | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 13:15 |
spar bestaat hier niet meer, we zijn niet uitheems genoeg ![]()
![]() Nee. | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 13:16 |
Oh, en voor ome Fristi![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 14:05 |
* Alfisti knuffelt Alexxxxx | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 14:07 |
Annie!!! ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 14:47 |
![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 14:47 |
Heb ik die van donderdag nu weer een beetje goed gemaakt? ![]() | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 15:42 |
![]() ![]() Ik vind zoiets nog leuk ook, maar het is de bedoeling dat er straks geen zand meer in de tuin ligt ![]() | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 15:42 |
*kuch* Ik ben bijna jarig *kuch* | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 16:23 |
Bijna gefeliciteerd. Hmm, die nieuwe accu is er dus nog niet ![]() De oude accu is wel aan het eind van zijn Latijn. Onbelast 12.8V, met starten van de auto 2.8V. Dat zal wel niet genoeg zijn om de motor te laten aanslaan ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 8 juli 2014 @ 16:41 |
Ik ruik de taart al bijna. | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:15 |
De halve SC ![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:20 |
Check. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:29 |
Fixed! ![]()
| |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:04 |
Een van de redenen waarom er weinig vacatures zijn. http://mobiel.nu.nl/opini(...)eken-vacatures-.html | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:22 |
Nederland wordt 2e ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:25 |
Ik kan me wel voorstellen dat ie dat dan niet meer doet. Er was ook een man die honderden sollicitatiebrieven heeft verstuurd. Het was een hoogopgeleid iemand die ontslagen was, en nergens meer aan de bak kwam. Heeft dus honderden sollicitaties de deur uitgedaan, en op geen één sollicitatie kwam een reactie terug. http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)baan-elke-baan.dhtml | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:27 |
Misschien wordt het dan tijd om eens iets anders te proberen... ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:32 |
Ik zou er na 422 sollicitaties ook wel zat van zijn. Hij probeerde ook bij alle soorten sectoren te solliciteren. | |
Dingest | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:40 |
Moet-ie wel veel papiertjes en eeuwen ervaring hebben - zonder diploma e.d. kom je bijna nergens meer voor aan de bak tegenwoordig ![]() ![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:44 |
Tya, iemand op die leeftijd die misschien al langere tijd thuis zit, zichzelf misschien niet zo goed presenteert (neem mij, ik lever meer waarde (niet per definitie geld) op dan die andere sollicitanten!) en/of een te klein netwerk heeft en daardoor geen/amper referenten of ingangen bij een bedrijf zal weinig kans maken, waar je ook een brief heenschrijft. Wie weet waren de brieven ook gewoon wel slecht, of solliciteerde hij op banen die totaal niet koppelbaar aan zijn cv/denk-/werkniveau. En in het kader van netwerken, heb je al een kamer in Zwolle nabij je toekomstige studiegenoten gevonden .Neovo.? ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:50 |
Nope | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58 |
In de ICT kom je overigens nog steeds prima binnen zonder (relevant) diploma, mits je maar talent en de juiste attitude hebt. Niet alleen bij de ontwikkelaars, maar ook bij test en design/functionals. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat de techniek dermate snel gaat dat je 5-10 jaar na het behalen van je diploma al verouderde kennis hebt en dus ook na je studie bij moet blijven. Ik kan me in andere vakgebieden voorstellen dat het wat anders ligt ![]() Wat de laatste tijd ook veel voorbij komt is dat men maar intern op gaat leiden omdat het onderwijs niet goed aansluit (dat laatste hoor ik al 10 jaar overigens). | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 22:59 |
Time is running out ![]() Of ga je een paar maandjes tijdelijk zitten tot je iets leuks voor een goede prijs gevonden hebt? | |
Dingest | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:00 |
Als zo'n man sollicitatieplicht heeft wordt hij natuurlijk op een bepaald moment ook gedwongen te solliciteren op vacatures waar hij eigenlijk al geen kans op maakt ![]() Mijn vader werd ook heel vaak afgewezen. Hij was rond de 55, kwam uit de WIA, kon ivm de nasleep van kanker eigenlijk maar halve dagen werken en hij had een redelijk specifiek opleidingsniveau/-pakket. Al genoeg redenen om op de 'nee, maar bedankt'-lijst te komen; in de helft van de gevallen met het argument dat hij overgekwalificeerd was. | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:12 |
De sollicitatieplicht is dan ook een draak van een symptoombestrijding. Wat dat betreft lijden de goeden behoorlijk onder de kwaden bij onze sociale vangnetten. Overigens wel netjes dat je vader antwoord kreeg, je hoort vaak dat er gewoon niets terugkomt. | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:12 |
![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:12 |
In het kader van werkgelegenheid overigens: http://biz.thepostonline.(...)neger-en-braboneger/ | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:13 |
Er moeten nog 3 bij ![]() Anders zit ik voor niets nog 35 minuten te kijken... | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:16 |
Ik denk dat ik zo af ga haken ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:21 |
Die gasten gaan straks op de fiets naar huis, worden onderweg bekogeld met alles wat los en vast zit, en komen de eerste 6 maanden niet buiten bij daglicht ![]() Kunnen we de Duutsers effe afkloppen in de finale ![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:25 |
![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:27 |
Ben wel bang dat ze het stadion straks afbreken ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:28 |
Nu al zin om zondag toeterend door Leeuwarden te rijden ![]() ![]() | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:30 |
Daar zijn ze al half mee bezig als ik het zo hoor ![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:30 |
Zolang je maar niet langs Cambuur rijdt, het quotum aan brandende auto's en doden is hier al bereikt ![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:35 |
Dat is in de stad zelf toch? Maar de Duitse supporters in het stadion zullen er nog wel een tijdje zitten voor hun eigen veiligheid. En ROFL. 1 te gaan ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:36 |
![]() | |
Anne | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:37 |
Inderdaad.. ik zou als Duitse supporter het stadion niet té uitbundig verlaten. | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:44 |
De Duitsers zijn wel op dreef: http://www.bild.de/![]() | |
Paladijn | dinsdag 8 juli 2014 @ 23:48 |
Toch acht doelpuntjes ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 01:09 |
Nieuwe slurbo voor de Seat van Anne gevonden ![]() ![]() | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 05:58 |
do not steal bandwith | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 11:13 |
Dan hebben jullie maar pech ![]() | |
Sounddragon | woensdag 9 juli 2014 @ 11:51 |
Ruitenwissers die herrie maken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 17:54 |
Herkenbaar. Gelukkig is het hier de hele dag al droog. Wel benauwd. | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 17:55 |
Eerst een paar maandjes met auto naar Heerenveen, dan met de trein verder. En daarna zie ik wel weer verder. | |
InFrA-WiZ | woensdag 9 juli 2014 @ 18:06 |
niet piepen. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 9 juli 2014 @ 18:20 |
Ik zit al de hele dag in een kutmachine met een ruitenwisser waarvan de motor jankt, en het blad squeekt én stuitert.. hélemaal gestoord word je ervan ![]() Mag ook eigenlijk niet, want ik zit wel zo goed als de hele dag droog en bij de kachel, maar dan nog ![]() | |
Anne | woensdag 9 juli 2014 @ 18:27 |
Infra doelde natuurlijk op de ruitenwisser(s). | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 18:55 |
Mijn auto piept ook niet meer. Nieuwe accu zit erin ![]() Start wel mooi snel. | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 19:29 |
En het regent | |
Paladijn | woensdag 9 juli 2014 @ 19:48 |
http://www.geenstijl.nl/m(...)voorpiepende_mo.html Is het geelhoed? ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 20:20 |
De Saab deed moeilijk bij het starten bij de supermarkt, met een geur van benzine uit het motorcompartiment maar zonder zichtbare lekkage aan slangen e.d.. Ik vrees dat de Solex carburateur het aan het begeven is, die dingen hebben al een reputatie als slecht te reviseren probleem-carb, en dat het 'doorrijden met de 96 tot-ie er mee stopt' niet al te lang meer op zich laat wachten ![]() Misschien toch maar deze week bij een budget-karretje gaan kijken, een frisse Baleno estate hier in de buurt ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 20:36 |
Ja ![]() Was laatst een docu op de BBC over, The Complainers. Over lui die dus constant op deze manier van leven en die hard volhouden omdat ze pertinent de tegenpartij als schuldige (willen) wegzetten. Was wel gericht op bedrijven, maar verder precies zulke figuren als Geelhoed. | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 20:38 |
wel kan je dan erg goed sleutelen, vloeken en lassen ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 20:45 |
Daar heb ik de 96 dan al voor, en nog ergens een Mazda ![]() Maar van zowel die Baleno als die 156 zal de distributieriem binnen een jaar vervangen moeten worden - en bij de één is dat een aanzienlijk minder rottige klus dan bij de ander ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 20:46 |
Bij de Alfa mag dat elke 60k km of 3 jaar.. ![]() gelukkig zal het geen v6 zijn ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 20:52 |
Nee, een 1.8 met 220k op de teller uit '97 ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 21:13 |
je vergeet de drijfstanglagers, en de wegrottende bodemplaten ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 21:49 |
Morgen een riem vervangen van een Alfa 3.2 V6 ![]() ![]() | |
.Neovo. | woensdag 9 juli 2014 @ 21:50 |
Mijn distributieriem is binnenkort ook weer aan de beurt. Gelukkig zeeën van ruimte onder de motorkap, dus is snel gedaan | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 21:53 |
ik gok op 12 uur en een compleet motorblok verbouwen ![]() Beetje weinig ruimte om te werken ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 21:56 |
Hij staat twee dagen ingepland. Ben benieuwd. Lekker met een micrometer bdp bepalen ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 22:03 |
Verder wel een leuk blokje natuurlijk. Zolang er niemand aan hoeft te zitten ![]() En nog wel wat zaken ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:06 |
heb je ook calibers om de nokkenassen op tijd te zetten? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:06 |
Dealer jonguh. We hebben 5 setjes ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:07 |
weet ik veel bij welke toko je nu werkt? Weet nu wel dat het goed gebeurd ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:08 |
![]() ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:14 |
krijtstreepje is makkelijker ( en minder vermogen na de wissel) | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:14 |
Onderaan de streep, 2x werk. Dubbel factureren ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:15 |
en klanten die weglopen ![]() | |
Paladijn | woensdag 9 juli 2014 @ 22:17 |
Waarom staat het nog geen 5-0? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:17 |
Komen toch wel terug, echte alfa rijders gaan altijd naar de dealer. En wij hebben een heeeel groot rayon ![]() ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:19 |
er zijn er nog maar een paar... Prins, Vireo en een paar kleintjes in de randstad ![]() | |
Paladijn | woensdag 9 juli 2014 @ 22:19 |
Dat heeft ie al zitten doen bij Arriva, ik meen omdat er een bus 'onterecht' gebruik maakte van de busstrook ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:19 |
dat zou na apen zijn | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:20 |
Volgens mij is Prins sub-dealer tegen woordig. | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:23 |
staan nog wel in de dealerlijst ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:24 |
Die klopt trouwens ook niet. De helft van de 4C-dealers staan er nog niet op. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:26 |
Daarin tegen heeft Prins nog wel een paar GTV's te koop http://www.prinsalfa.nl/a(...)ern=&redirect=ac0093 ![]() ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:27 |
AUTOBEDRIJF WIM PRINS Galvaniweg 1 8071 SC NUNSPEET T: 0341-257014 BESCHIKBARE DIENSTEN Verkoop Service & Onderhoud 4C Service & Onderhoud | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 9 juli 2014 @ 22:32 |
Huh, het zal wel. Fiat Nederland heeft Wensink het Alfa-dealerschap af genomen, en laat hun gewoon dealer zijn. Ze zijn zelfs Abarth dealer ![]() | |
lipje | woensdag 9 juli 2014 @ 22:43 |
Het Motorhuis zou het voor de regio Delft/DenHaag doen, nu zijn ze alleen dealer in Gouda ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 22:45 |
In de UK heb je dus nog een gast die véél erger is, the Traffic Droid: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/10857713/Traffic-Droid-the-cyclist-shaming-road-rule-breakers.html Die luchthoorn komt van zijn eigen fiets btw. En hij heeft dus altijd een meetstok, een rode kaart en 5-6 Go-Pro's bij zich en gaat dan op álles los ![]() | |
Paladijn | woensdag 9 juli 2014 @ 22:50 |
Ik zou in lachen uitbarsten als zo'n gast me op die manier met zijn rooie kaartjes aan ging spreken ![]() | |
Dingest | woensdag 9 juli 2014 @ 22:58 |
Kennelijk is er een enorme afdeling die al die klachten afhandelt, met nog een gespecialiseerd groepje dat zich dan op dit soort figuren (super-complainers) richt. Die namen hem verder ook totaal niet serieus ![]() | |
Paladijn | woensdag 9 juli 2014 @ 23:56 |
Vanmorgen wel soortgelijk akkefietje trouwens, niet eens opzettelijk ![]() Zat op de linkerbaan van dubbelbaans 50 (voor Lexxx/.neovo -> voor het MCL richting Esso) met twee auto's voor me en een vrachtwagen rechts bij de stoplichten. Trek op naar 60 en bemerk in de binnenspiegel dat er iemand in een grijs golfje van de vorige generatie van een afstandje met 80+ op mijn kofferbak afstormt (binnen bebouwde kom...) Kijk eens vooruit, mwa... die rijden ook 55+. Prima joh, ik ga wel naar rechts, geef richting aan kijk eens opzij terwijl ik langzaam instuur en krijg een toeter omdat meneer met zijn voorwiel ondertussen rechts inhalend ter hoogte van mijn achterwiel zit. Wait, whut? Hoe komt iemand op het idee dat zoiets ooit goed gaat werken ![]() Vervolgens remt ie af om mij voor te laten en kachelt hij de rest van het stuk met 55 km/u op nette afstand achter me aan terwijl ik wacht tot hij me alsnog inhaalt. 500 meter verderop ga ik maar weer naar links om de stad uit te rijden en vliegt meneer me alsnog voorbij om meteen de afslag naar rechts te pakken en voor het stoplicht in de ankers te moeten. | |
Paladijn | donderdag 10 juli 2014 @ 00:45 |
Dat was voorspelbaar ![]() Dan wordt het nu tijd om te slapen ![]() | |
densmee | donderdag 10 juli 2014 @ 01:37 |
Gvd ![]() | |
lipje | donderdag 10 juli 2014 @ 07:17 |
terug naar het echte leven . goedemorgen ![]() | |
Anne | donderdag 10 juli 2014 @ 07:59 |
| |
.Neovo. | donderdag 10 juli 2014 @ 08:05 |
Goedemorgen. Jammer van dat voetbal, maar zo is het nou eenmaal. Over vier jaar weer. | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 20:47 |
Toshiba Satellite C50D-A-133, ACER Aspire E1-572-54204G50MNKK of HP Pavilion 15-G092nd? | |
Dingest | donderdag 10 juli 2014 @ 20:50 |
Ja ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 juli 2014 @ 20:51 |
Chromebook ( en anders de HP ) [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2014 20:52:00 ] | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 21:01 |
MSI CR61 2M-211NL is ook nog een optie | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 21:11 |
MSI heeft de beste kaarten op dit moment. heb cht rap en niuwe nodig, mijn e is er bijna mee gestopt. en d v ook, dus copypasten heeft ook geen nut | |
lipje | donderdag 10 juli 2014 @ 21:12 |
is een extern toetsenbord niet goeiekoper? | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 21:14 |
mwah, moet wel een BEETJE pruvesjeneel voor de dag komen als ik bij een klant ben | |
.Neovo. | donderdag 10 juli 2014 @ 21:14 |
USB muisje aansluiten, alles selecteren en kopieren met de rechtermuisknop ? Voor alleen internet, mailen en documenten typen zijn ze allemaal wel goed. Die Acer heeft wel de snelste processor, gevolgd door de MSI. Die HP en Toshiba hebben wel trage CPU's... En volgens mij maakt die 4400 en die 4600 niet zo heel veel uit. Verschil merk je toch niet. | |
Barcaconia | donderdag 10 juli 2014 @ 21:21 |
Altijd een macbook omdat appel. | |
Barcaconia | donderdag 10 juli 2014 @ 21:22 |
Gepost vanaf mijn Nokia 3310 via iMode. | |
.Neovo. | donderdag 10 juli 2014 @ 21:23 |
MSN je ook nog met chatman? | |
lipje | donderdag 10 juli 2014 @ 21:35 |
ik heb een meloen, omdat lekker [ Bericht 87% gewijzigd door lipje op 10-07-2014 21:42:59 ] | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 21:50 |
net de acer besteld vanaf mn vriendin haar pc, laptop hield r wr ens hlmaal mee op ![]() | |
Barcaconia | donderdag 10 juli 2014 @ 21:53 |
Wt bedl je? | |
lipje | donderdag 10 juli 2014 @ 22:16 |
dat hij niet naard e groenteboer is geweest voor een iDing van Appel | |
Alexxxxx | donderdag 10 juli 2014 @ 22:42 |
![]() | |
.Neovo. | vrijdag 11 juli 2014 @ 10:19 |
Goedemorgen | |
Anne | vrijdag 11 juli 2014 @ 10:25 |
Goedemorgen. Purrrr ![]() | |
Paladijn | vrijdag 11 juli 2014 @ 10:33 |
o_O Dat is zo oud... Weet je zeker dat je geen 30+ bent? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 11 juli 2014 @ 10:44 |
nieuwe laptop nu al geleverd. Straks ff een bruidsreportage doen en dan installeren | |
.Neovo. | vrijdag 11 juli 2014 @ 11:20 |
Heel erg zeker. Ik mis MSN nog steeds, goeie tijden ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 11 juli 2014 @ 13:25 |
Awwww http://www.dumpert.nl/med(...)s_vs_1_speeltje.html | |
Anne | vrijdag 11 juli 2014 @ 13:38 |
Ik niet. Whatsapp for the win. | |
Dingest | vrijdag 11 juli 2014 @ 13:46 |
Ik heb geen enkele vorm van instant messenger ![]() | |
Anne | vrijdag 11 juli 2014 @ 13:49 |
Jij hebt de PTA SC. | |
Sounddragon | vrijdag 11 juli 2014 @ 16:16 |
Nieuwe speelplek voor de komende paar weken/maanden.![]() | |
Anne | vrijdag 11 juli 2014 @ 16:21 |
Geen kusjes speciaal voor mij alleen? | |
.Neovo. | vrijdag 11 juli 2014 @ 16:23 |
Mja, ik heb niet van iedereen een telefoonnummer die ik op MSN had. Skype gebruiken ze niet. De meeste heb ik daarintegen wel op Facebook, dan kan ik ook zo chatten. | |
Anne | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:48 |
Ha. Ik heb er even een Mercedes-Benz C 200 Kompressor Sports Coupé uitgereden ![]() Toen ik naast hem reed bedacht ie zichzelf ineens en gaf ie gas. | |
Alexxxxx | vrijdag 11 juli 2014 @ 17:56 |
Omdat je New Holland verreiker kapot is? ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 11 juli 2014 @ 18:17 |
He Shit dicht. Maak wel een nieuwe. |