Deed ze wat je vroeg voor een leuk prijsje?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:53 schreef JeffreyH93 het volgende:
Chineesje besteld. Heerlijk, zoals altijd.
Scherp, heel scherp.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Deed ze wat je vroeg voor een leuk prijsje?
Ook lekkerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:01 schreef Mishu het volgende:
Geprakte aardappelen met spinazie en een karbonaadje...
Lekkere dingetjes voor een barbecue!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:25 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond barbecue, kippendijen en oesters. Ik heb nog nooit oesters gegeten, nooit aangedurfd. Ik ben erg benieuwd. Erbij ajvar, Turks brood, uitje, tomaten, paprika.
verstand op nul, ogen dicht en naar binnen laten glijden. Zo heb ik het de eerste keer gegetenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:25 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond barbecue, kippendijen en oesters. Ik heb nog nooit oesters gegeten, nooit aangedurfd. Ik ben erg benieuwd. Erbij ajvar, Turks brood, uitje, tomaten, paprika.
Haringen waren uitverkochtquote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Activia yoghurtje en 2 beschuitjes kaas/komkommer en beetje ketchup.
Vanmiddag ook ff een broodje haring happen
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:53 schreef Jano9 het volgende:
Pijnboompitten, rucola, pesto en spaghetti!
Alsof je Latijns eetquote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:07 schreef Ole het volgende:
Ik ben weer bij Mr Tong. Net tempura garnalen en dim sum gehad
Helaas...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof je Latijns eet
Hier ging het mis met Chili.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:26 schreef Molo het volgende:
Oatcakes met cheddar en blauwe kaas
En een duindoorn likeurtje erbij
zo dat klinkt allemaal erg lekkerquote:Op zondag 29 juni 2014 08:06 schreef minilot het volgende:
Wedstrijddag!![]()
Aldus Mexicaans en semi-Mexicaans vandaag. Gisteren alvast begonnen aan de horchata, vanmorgen vroeg opgestaan om pan de muerto te bakken, vanmiddag quesedillas en tijdens het voetballen nacho's met pico de gallo en jalapeños uit de oven met drie soorten kaas erin.
Hoe maakte je oma zelf vla?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
moet je eens proberen deze te pakken te krijgen
[ afbeelding ]
bijna net zo lekker als dat mijn oma hem vroeger zelf maakte.
hun vanillevla ook, trouwens
hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.quote:
Wow, weer geweldig bezig!quote:Op zondag 29 juni 2014 08:06 schreef minilot het volgende:
Wedstrijddag!![]()
Aldus Mexicaans en semi-Mexicaans vandaag. Gisteren alvast begonnen aan de horchata, vanmorgen vroeg opgestaan om pan de muerto te bakken, vanmiddag quesedillas en tijdens het voetballen nacho's met pico de gallo en jalapeños uit de oven met drie soorten kaas erin.
Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Horchata nooit gedronken, wel erg benieuwd naar. Klinkt lekker als het buiten warm is
Whehehe, lekker hoorquote:Op zondag 29 juni 2014 11:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar.![]()
Heel smakelijk komt het vooralsnog niet op me over, maar dat komt vast goed als er zo nog suikerstroop en vanille en ijs bij komt.. Hoop ik.
Nope, alleen de daarnet gemaakte rijstmelk en wat gewone melk.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Whehehe, lekker hoor![]()
En gaat er nog amandel door?
Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
moet je eens proberen deze te pakken te krijgen
[ afbeelding ]
bijna net zo lekker als dat mijn oma hem vroeger zelf maakte.
hun vanillevla ook, trouwens
hier is het bij de jumbo te koop.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?
Kan me herinneren dat ik op schoolreisje ging naar een zuivelboerderij en we allemaal zelfgemaakte soorten zuivel mochten proeven
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hier is het bij de jumbo te koop.
en een dorp verder bij de plus.
vroeger kwamen ze ermee langs de deur.
http://deneelder.nl/onze-producten/waar-te-koop/quote:Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.
Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep
Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.
Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekkere dingetjes voor een barbecue!
Zo gedaan! Ik ben echt een barbaar, geloof ik, want ik vond er niet zoveel aanquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
verstand op nul, ogen dicht en naar binnen laten glijden. Zo heb ik het de eerste keer gegeten
Ontopic: toastjes met tonijnsalade, kipsate-salade en kruidenroomkaas. Daarbij cherry cola.
Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.
O en chocoladevla, maar niet volgens oma's recept, maar gewoon chocomelk ingedikt![]()
Zonet een lekkere lunch op, gebakken eitje met kaas![]()
Ikea kaas nog wel, best goed te doen op een eitje
Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.
Een pak kopen is niet duur dus ik laat het daar maar bij.
Net een schaaltje kersen op
Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.
ik dacht dat ze het bond met custard.
het was óf dat, óf natuurlijk gezuurde yoghurt bij een delicatessenzaak vandaan.
ik moet eigenlijk eens aan mijn moeder vragen of zij het nog weet.
ik móet het gewoon zelf eens kunnen maken.
misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:52 schreef drakin het volgende:
[..]
Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.
De hopjesvla en chocovla waren gewoon betaalbaar.
klinkt als een dunne banketbakkersroom.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.
Custard: kook melk, doe een beetje melk bij wat custardpoeder (minder dan op het pak staat voor pudding, anders wordt het natuurlijk pudding), roer tot papje en roer dit door de rest van de melk en kook tot dik al roerende. Je kunt bij het papje ook een eitje doen voor kleur/romigheid/smaak. suiker toevoegen naar smaak.
Bloem: schraap vanillesstokje uit en doe bij de melk (de zaadjes komen erdoorheen, de stokjes vis je er straks uit), kook melk, doe een beetje melk bij wat bloem en ook wat eidooier, roer tot pap, doe dit dan bij de rest van de melk en kook tot dik al roerende, voeg suiker toe naar smaak. Vis dan de vaniljestokjes eruit (kun je in een pot suiker doen voor vaniljesuiker). In mijn ervaring heb je heel erg veel eidooiers nodig als je het zonder bloem wil doen maar dit kan ook (dan heb je een rijke eiervla). Hoe meer vet en eidooier hoe lekkerder (creme brulee is puur room en eidooier bijvoorbeeld).
Kan ook met vanilesuiker.
Moet ik eigenlijk ook een keer doen dit
Of banketbakkersroom is dikke vlaquote:Op zondag 29 juni 2014 14:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
klinkt als een dunne banketbakkersroom.
die heb ik van de week nog gemaakt.
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
vanillesuiker is helaas ook suiker.
Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe ga je vla eten zonder suiker?
Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
vanillesuiker is helaas ook suiker.
wilde ik ook net zeggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe ga je vla eten zonder suiker?
Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou nog liever helemaal geen zoet meer eten dan die troep.
Waarom geen suiker?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.
Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.
Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.
Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is
veel plezier met je goji bessen
Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?quote:
darmstoornis.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom geen suiker?
Zetmeel uit custardpoeder zet net zo goed om in suikers in je lijf he
superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.
Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is
veel plezier met je goji bessen
Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend ideequote:Op zondag 29 juni 2014 14:23 schreef drakin het volgende:
[..]
superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.
De term superfood bestond nog niet toen ik al geen suikers kon verdragen.
En gojibessen zijn vies, daarnaast komen ze van een struikje die hier bekend staat als boksdoorn.
Ow dat is ook een goed idee!quote:Op zondag 29 juni 2014 14:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend idee
Dat past inderdaad vollllledig bij mijn denken over voeding en lekker etenquote:Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?
Stamppot rauwe andijvie met speklapjes en mosterdquote:Op maandag 30 juni 2014 16:32 schreef Uccie het volgende:
Mijn moeder gaf gisteren gemarineerde speklapjes mee, dus die met iets aardappeligs en met groente. Al weet ik nog niet wat.
Dat is ook wel erg lekker en nog net weer voor.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:37 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Stamppot rauwe andijvie met speklapjes en mosterd
Recept please?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:52 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond vadas mártás gehad, een Hongaars gerecht met oorspronkelijk rundvlees in een saus van gepureerde wortel en uien, op smaak gebracht met laurierblad en zwarte peperkorrels. Wij hebben het met kipfilet gemaakt. Erbij aardappeltjes uit de oven. Hongaren eten het eigenlijk met pasta.
Nu knäckebröd met brie, kersen, Forelle-peer.
Hier wil ik eigenlijk ook wel een recept van, dat lijkt me namelijk erg lekker ! En ook cheap (kip, wortel en ui zijn cheap), wat goed nieuws is voor de studentquote:Op maandag 30 juni 2014 21:52 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond vadas mártás gehad, een Hongaars gerecht met oorspronkelijk rundvlees in een saus van gepureerde wortel en uien, op smaak gebracht met laurierblad en zwarte peperkorrels. Wij hebben het met kipfilet gemaakt. Erbij aardappeltjes uit de oven. Hongaren eten het eigenlijk met pasta.
Nu knäckebröd met brie, kersen, Forelle-peer.
Dat klinkt lekker zegquote:Op maandag 30 juni 2014 21:52 schreef Skeletor. het volgende:
Mag je wel snijden met zo een mes in die pan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:27 schreef Njosnavelin het volgende:
Deze spaanse tortilla, nog over van gisteren.
[ afbeelding ]
Waarom zou dat niet mogen? Is niet mijn plaatje trouwensquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mag je wel snijden met zo een mes in die pan?
Laagje porselein erop zie ik, met een mes kras je dat weg. Gevolg na te vaak zit je bodem steeds vast.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:30 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Is niet mijn plaatje trouwens
Okee, zal er aan denken als ik ooit porceleinen servies heb.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Laagje porselein erop zie ik, met een mes kras je dat weg. Gevolg na te vaak zit je bodem steeds vast.
Volgens mij, daarvoor hebben ze van die plastic pizza snijders.
Vanwege een vergeelde broccoli hebben we een prutje van tomaat, haricots verts, courgette, paprika, groene olijf en feta gegeten. Altijd handig, een goed gevulde voorraadkast en vriezerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Broccoli met vegeta en walnoten, schupfnudeln, een bratwurst voor mijn lief en een kaasburger voor mij.
Nouuuu, ik zeg het zelden als het om Ottolenghi gaat, maar dit was toch geen succes hoor. Smaak was op zich prima (zij het niet superbijzonder), maar de textuur was vooral erg droogkorrelig, het at niet echt lekker. Nou hou ik om die reden eigenlijk ook al niet zo van gewone kibbeh, dus het is verder niet zo'n verrassing. Maar toch jammer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:57 schreef minilot het volgende:
Vanavond de 'open kibbeh' uit Ottolenghi's Jerusalem. Ben benieuwd!
Had ik laatst met zijn aubergine kroketten. Al waren die behoorlijk smakeloos en niet prettig qua structuur .quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Nouuuu, ik zeg het zelden als het om Ottolenghi gaat, maar dit was toch geen succes hoor. Smaak was op zich prima (zij het niet superbijzonder), maar de textuur was vooral erg droogkorrelig, het at niet echt lekker. Nou hou ik om die reden eigenlijk ook al niet zo van gewone kibbeh, dus het is verder niet zo'n verrassing. Maar toch jammer.
Wat jammer! Die kan van mijn to do lijstje af dusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Nouuuu, ik zeg het zelden als het om Ottolenghi gaat, maar dit was toch geen succes hoor. Smaak was op zich prima (zij het niet superbijzonder), maar de textuur was vooral erg droogkorrelig, het at niet echt lekker. Nou hou ik om die reden eigenlijk ook al niet zo van gewone kibbeh, dus het is verder niet zo'n verrassing. Maar toch jammer.
Klinkt goed!quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:08 schreef minilot het volgende:
Vanavond Chinees koken, voor het eerst uit uit dit boek van Fuchsia Dunlop.
Het wordt de Gong Bao's kip met pinda's + babypaksoi met shiitake. Ben benieuwd!
Zelf vind ik kippenpoten lekkerder. Maar kikkerbillen zijn ook niet vies neequote:Op woensdag 2 juli 2014 16:48 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren kikkerbillen:
[ afbeelding ]
Vandaag zalmspiesjes
Welnee, misschien vind jij het juist hartstikke lekker!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wat jammer! Die kan van mijn to do lijstje af dus
quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:48 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren kikkerbillen:
[ afbeelding ]
Vandaag zalmspiesjes
Thanks!quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:51 schreef Skeletor. het volgende:
Goed, hierbij het recept voor vadas mártás,
Benodigdheden: kilo wortelen, halve kilo vlees (zelf kiezen wat, rund, varken, gevolgelte), 1-2 grote uien, 20 peperkorrels (ligt eraan hoe je smaak is qua scherpte, minder kan zeker), snufje zout,laurierblaadjes eetlepel mosterd, pakje room, 75-100 gram suiker, olie en meel/bloem.
Het vlees kun je als grotere stukken (bijvoorbeeld kipfilet in zijn geheel) in stukjes serveren. Net waar je zin in hebt.
Groente schoonmaken, het vlees bak je op in een grote pan. Als dit klaar is, doe je de groenten erbij, giet er water overheen en laat de boel koken totdat het vlees goed zacht is. Eventueel overtollig water giet je af, je haalt het vlees uit de pan en mixt de groenten met een staafmixer tot een prutje. Mocht je gaan voor kleine stukjes vlees, snijd dan het vlees voor je het terug doet in de pan. Dan karamelliseer je de suiker in olie, giet het over de groenteprut, voegt er 2 eetlepels meel aan toe en roert het geheel goed door elkaar. Vlees terug in de pan, room erbij en klaar is Kees.
Jaaaa, dat was smullen!quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:08 schreef minilot het volgende:
Vanavond Chinees koken, voor het eerst uit uit dit boek van Fuchsia Dunlop.
Het wordt de Gong Bao's kip met pinda's + babypaksoi met shiitake. Ben benieuwd!
Klinkt goed! Rest van het kookboek ookquote:
Das gezouten en gedroogdquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hehe zou best kunnen. heet jamon curado.
Thanks! Zeker heerlijkquote:
Wat houden die hapjes in?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef minilot het volgende:
Ik ben nog even op zoek naar iets lichts als diner, want later op de avond is er een verjaardag met taart en op Game of Thrones geïnspireerde hapjes.
Dat weet ik nog niet, maar het zal in ieder geval afkomstig zijn uit A Feast of Ice & Fire - The Official Game of Thrones Cookbookquote:
Sandelhout ruikt zo vreselijk lekkerquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:41 schreef minilot het volgende:
Ben laat-middeleeuwse abrikozentaartjes aan het bakken, naar veertiende-eeuws recept. Er zit saffraan in het deeg en straks gaat er nog sandelhoutpoeder in de vulling. Dat worden me toffe kleuren, dunkt me!
Dat is vast een gezellige boel bij jou in de keuken?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Lamsfilet aan spies, rood, met friet, sirtaki en koolsla
Tofquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat weet ik nog niet, maar het zal in ieder geval afkomstig zijn uit A Feast of Ice & Fire - The Official Game of Thrones Cookbook
hahaquote:Op donderdag 3 juli 2014 21:16 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat is vast een gezellige boel bij jou in de keuken?
Ja hè?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sandelhout ruikt zo vreselijk lekker
Wat moet ik me voorstellen bij die paprika's? Klinkt lekker.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:14 schreef Skeletor. het volgende:
Waaaah! De Oppendoezers zijn er weer! Mijn lievelingsaardappelen.
Vandaag semi-Hongaars gerecht: gebakken aardappeltjes met Hongaarse paprikaworst en gebakken ei erdoorheen. Als groen erbij met kool gevulde paprika's' op zuur.
ziet er goed uit, zie ik garnalen?.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:08 schreef Iwanius het volgende:
Maar weer eens Deli Beijing aangedaan op de Kruiskade die een niet-Kantonese keuken voert (meer Noord-Oost China i.c.m. Sichuan keuken) en voor mij naast San San het echte Chinese werk in Rotterdam bestiert qua eten. Je moet er van houden om hier te gaan eten en het is dan ook niet voor iedereen weggelegd is mijn ervaring.
[ afbeelding ]
Kleine ronde gele paprika's, vooral in Oost-Europa verkrijgbaar. Die worden met fijngehakte witte kool gevuld en op zuur gezet. Zalig! Het augurkenidee, maar dan met andere ingrediënten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij die paprika's? Klinkt lekker.
Hieronder twee betere foto's van een eerder bezoek.quote:
Ik ben ze in Polen volgens mij nog nooit tegengekomen. Ik zal over een paar weken eens wat gerichter zoeken, dat klinkt inderdaad lekkerquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Kleine ronde gele paprika's, vooral in Oost-Europa verkrijgbaar. Die worden met fijngehakte witte kool gevuld en op zuur gezet. Zalig! Het augurkenidee, maar dan met andere ingrediënten.
Het restaurant waar ik vaak af haal heeft ook veel gerechten uit Sichuan en Mongolië.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 03:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Hieronder twee betere foto's van een eerder bezoek.
Yup 1 van de lekkerste gerechten op de kaart, zo niet de lekkerste i.m.o.
Het gesneden varkensspek is ook een ander lekker gerecht om over de gevraagde Ung Choi (groente) in knoflook maar te zwijgen.
Zalig! Je kunt het gewoon bij de Albert Heijn kopen, van Herz. Salami en worst!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:03 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ga vandaag voor de homemade Ceasar salad met mijn eigen twist. Romaine, ei, gebakken kipfilet, knoflookcroutons, pecorino (Ipv parmezaan) en zelfgemaakte ansjovisdressing.
P. S. Die Hongaarse worsten zijn best lekker. Vooral hun salami kan echt top zijn.
Doen! Bij het schap met tafelzuur kijken. De Polen kennen het vast en zeker ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben ze in Polen volgens mij nog nooit tegengekomen. Ik zal over een paar weken eens wat gerichter zoeken, dat klinkt inderdaad lekker
quote:
oehhh die onthou ik even. Curry bij mosselen lijkt me niks btw.quote:
haha mijn hart stopte er even mee geloof ik.quote:
Bugles wel met spuittube hequote:Op zondag 6 juli 2014 02:40 schreef FutureFairytale het volgende:
borrelnootjes, bugles en veel toastjes met zelfgemaakte eiersalade
[..]
haha mijn hart stopte er even mee geloof ik.
Tuurlijk!quote:
Jij eet altijd zulke lekkere dingenquote:Op zondag 6 juli 2014 16:38 schreef minilot het volgende:
Hier zojuisyt estjeseten van wat ik nog had liggen. Eerst vanmiddag tomaten, uien, knoflook en tijm langdurig tot superzacht geroosterd in de oven. Daar saus van gemaakt, er zelfgemaakte gehaktballen uit de vriezer in gegaard, dit op eierspaghetti gegooid met een kliekje feta en een paar gefrituurde blaadjes salie uit de tuin
*burp*
Zo nog meringue met passievruchtcurd en meloen.
Je 'vriendin' heeft wel erg mannelijke handen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:08 schreef Iwanius het volgende:
Met naar wie ik was nog afsluitend samen even een laat avondhapje gedaan.
Gezellig!quote:
Tof!jammer dat het eigeel nooit precies in het midden zit.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:18 schreef minilot het volgende:
Mijn ontbijt/lunch bestond uit drie gekookte eieren, van verschillende grootte en temperatuur. Ik wilde namelijk het appje My Perfect Egg Timer uitproberen. En jawel: drie keer een perfect ei, na invoer temperatuur, diameter en het automatisch via GPS vaststellen van de altitude waarop ik mij bevind.
3x dit:
[ afbeelding ]
Tof!![]()
Aanrader dus:
[ afbeelding ]
[..]
Gezellig!![]()
En was het leuk?quote:Op maandag 7 juli 2014 21:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Was rond 6 uur net terug uit Engeland, maar er was niets in huis. Heb maar een durum met doner kebab besteld. Hij was wel ok, maar niet super! En een biertje erna!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |