Klinkt goed!quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:08 schreef minilot het volgende:
Vanavond Chinees koken, voor het eerst uit uit dit boek van Fuchsia Dunlop.
Het wordt de Gong Bao's kip met pinda's + babypaksoi met shiitake. Ben benieuwd!
Zelf vind ik kippenpoten lekkerder. Maar kikkerbillen zijn ook niet vies neequote:Op woensdag 2 juli 2014 16:48 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren kikkerbillen:
[ afbeelding ]
Vandaag zalmspiesjes
Welnee, misschien vind jij het juist hartstikke lekker!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Wat jammer! Die kan van mijn to do lijstje af dus
quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:48 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren kikkerbillen:
[ afbeelding ]
Vandaag zalmspiesjes
Thanks!quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:51 schreef Skeletor. het volgende:
Goed, hierbij het recept voor vadas mártás,
Benodigdheden: kilo wortelen, halve kilo vlees (zelf kiezen wat, rund, varken, gevolgelte), 1-2 grote uien, 20 peperkorrels (ligt eraan hoe je smaak is qua scherpte, minder kan zeker), snufje zout,laurierblaadjes eetlepel mosterd, pakje room, 75-100 gram suiker, olie en meel/bloem.
Het vlees kun je als grotere stukken (bijvoorbeeld kipfilet in zijn geheel) in stukjes serveren. Net waar je zin in hebt.
Groente schoonmaken, het vlees bak je op in een grote pan. Als dit klaar is, doe je de groenten erbij, giet er water overheen en laat de boel koken totdat het vlees goed zacht is. Eventueel overtollig water giet je af, je haalt het vlees uit de pan en mixt de groenten met een staafmixer tot een prutje. Mocht je gaan voor kleine stukjes vlees, snijd dan het vlees voor je het terug doet in de pan. Dan karamelliseer je de suiker in olie, giet het over de groenteprut, voegt er 2 eetlepels meel aan toe en roert het geheel goed door elkaar. Vlees terug in de pan, room erbij en klaar is Kees.
Jaaaa, dat was smullen!quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:08 schreef minilot het volgende:
Vanavond Chinees koken, voor het eerst uit uit dit boek van Fuchsia Dunlop.
Het wordt de Gong Bao's kip met pinda's + babypaksoi met shiitake. Ben benieuwd!
Klinkt goed! Rest van het kookboek ookquote:
Das gezouten en gedroogdquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hehe zou best kunnen. heet jamon curado.
Thanks! Zeker heerlijkquote:
Wat houden die hapjes in?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:03 schreef minilot het volgende:
Ik ben nog even op zoek naar iets lichts als diner, want later op de avond is er een verjaardag met taart en op Game of Thrones geďnspireerde hapjes.
Dat weet ik nog niet, maar het zal in ieder geval afkomstig zijn uit A Feast of Ice & Fire - The Official Game of Thrones Cookbookquote:
Sandelhout ruikt zo vreselijk lekkerquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:41 schreef minilot het volgende:
Ben laat-middeleeuwse abrikozentaartjes aan het bakken, naar veertiende-eeuws recept. Er zit saffraan in het deeg en straks gaat er nog sandelhoutpoeder in de vulling. Dat worden me toffe kleuren, dunkt me!
Dat is vast een gezellige boel bij jou in de keuken?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Lamsfilet aan spies, rood, met friet, sirtaki en koolsla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |