hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.quote:
Wow, weer geweldig bezig!quote:Op zondag 29 juni 2014 08:06 schreef minilot het volgende:
Wedstrijddag!![]()
Aldus Mexicaans en semi-Mexicaans vandaag. Gisteren alvast begonnen aan de horchata, vanmorgen vroeg opgestaan om pan de muerto te bakken, vanmiddag quesedillas en tijdens het voetballen nacho's met pico de gallo en jalapeños uit de oven met drie soorten kaas erin.
Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Horchata nooit gedronken, wel erg benieuwd naar. Klinkt lekker als het buiten warm is
Whehehe, lekker hoorquote:Op zondag 29 juni 2014 11:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar.![]()
Heel smakelijk komt het vooralsnog niet op me over, maar dat komt vast goed als er zo nog suikerstroop en vanille en ijs bij komt.. Hoop ik.
Nope, alleen de daarnet gemaakte rijstmelk en wat gewone melk.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Whehehe, lekker hoor![]()
En gaat er nog amandel door?
Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?quote:Op zondag 29 juni 2014 10:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
moet je eens proberen deze te pakken te krijgen
[ afbeelding ]
bijna net zo lekker als dat mijn oma hem vroeger zelf maakte.
hun vanillevla ook, trouwens
hier is het bij de jumbo te koop.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?
Kan me herinneren dat ik op schoolreisje ging naar een zuivelboerderij en we allemaal zelfgemaakte soorten zuivel mochten proeven
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hier is het bij de jumbo te koop.
en een dorp verder bij de plus.
vroeger kwamen ze ermee langs de deur.
http://deneelder.nl/onze-producten/waar-te-koop/quote:Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.
Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep
Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.
Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekkere dingetjes voor een barbecue!
Zo gedaan! Ik ben echt een barbaar, geloof ik, want ik vond er niet zoveel aanquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
verstand op nul, ogen dicht en naar binnen laten glijden. Zo heb ik het de eerste keer gegeten
Ontopic: toastjes met tonijnsalade, kipsate-salade en kruidenroomkaas. Daarbij cherry cola.
Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.
O en chocoladevla, maar niet volgens oma's recept, maar gewoon chocomelk ingedikt![]()
Zonet een lekkere lunch op, gebakken eitje met kaas![]()
Ikea kaas nog wel, best goed te doen op een eitje
Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.
Een pak kopen is niet duur dus ik laat het daar maar bij.
Net een schaaltje kersen op
Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.
ik dacht dat ze het bond met custard.
het was óf dat, óf natuurlijk gezuurde yoghurt bij een delicatessenzaak vandaan.
ik moet eigenlijk eens aan mijn moeder vragen of zij het nog weet.
ik móet het gewoon zelf eens kunnen maken.
misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:52 schreef drakin het volgende:
[..]
Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.
De hopjesvla en chocovla waren gewoon betaalbaar.
klinkt als een dunne banketbakkersroom.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.
Custard: kook melk, doe een beetje melk bij wat custardpoeder (minder dan op het pak staat voor pudding, anders wordt het natuurlijk pudding), roer tot papje en roer dit door de rest van de melk en kook tot dik al roerende. Je kunt bij het papje ook een eitje doen voor kleur/romigheid/smaak. suiker toevoegen naar smaak.
Bloem: schraap vanillesstokje uit en doe bij de melk (de zaadjes komen erdoorheen, de stokjes vis je er straks uit), kook melk, doe een beetje melk bij wat bloem en ook wat eidooier, roer tot pap, doe dit dan bij de rest van de melk en kook tot dik al roerende, voeg suiker toe naar smaak. Vis dan de vaniljestokjes eruit (kun je in een pot suiker doen voor vaniljesuiker). In mijn ervaring heb je heel erg veel eidooiers nodig als je het zonder bloem wil doen maar dit kan ook (dan heb je een rijke eiervla). Hoe meer vet en eidooier hoe lekkerder (creme brulee is puur room en eidooier bijvoorbeeld).
Kan ook met vanilesuiker.
Moet ik eigenlijk ook een keer doen dit
Of banketbakkersroom is dikke vlaquote:Op zondag 29 juni 2014 14:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
klinkt als een dunne banketbakkersroom.
die heb ik van de week nog gemaakt.
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
vanillesuiker is helaas ook suiker.
Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe ga je vla eten zonder suiker?
Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
vanillesuiker is helaas ook suiker.
wilde ik ook net zeggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe ga je vla eten zonder suiker?
Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou nog liever helemaal geen zoet meer eten dan die troep.
Waarom geen suiker?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.
Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.
Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.
Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is
veel plezier met je goji bessen
Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?quote:
darmstoornis.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom geen suiker?
Zetmeel uit custardpoeder zet net zo goed om in suikers in je lijf he
superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.
Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is
veel plezier met je goji bessen
Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend ideequote:Op zondag 29 juni 2014 14:23 schreef drakin het volgende:
[..]
superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.
De term superfood bestond nog niet toen ik al geen suikers kon verdragen.
En gojibessen zijn vies, daarnaast komen ze van een struikje die hier bekend staat als boksdoorn.
Ow dat is ook een goed idee!quote:Op zondag 29 juni 2014 14:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend idee
Dat past inderdaad vollllledig bij mijn denken over voeding en lekker etenquote:Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |