abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141674616
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe maakte je oma zelf vla?
hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.
ik dacht dat ze het bond met custard.
het was óf dat, óf natuurlijk gezuurde yoghurt bij een delicatessenzaak vandaan.

ik moet eigenlijk eens aan mijn moeder vragen of zij het nog weet.
ik móet het gewoon zelf eens kunnen maken.
  zondag 29 juni 2014 @ 11:30:52 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141675621
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 08:06 schreef minilot het volgende:
Wedstrijddag! *O*

Aldus Mexicaans en semi-Mexicaans vandaag. Gisteren alvast begonnen aan de horchata, vanmorgen vroeg opgestaan om pan de muerto te bakken, vanmiddag quesedillas en tijdens het voetballen nacho's met pico de gallo en jalapeños uit de oven met drie soorten kaas erin.
:9
Wow, weer geweldig bezig!
Ik kijk elders dus maak alleen een grote emmer sangria en wat gehaktballetjes.
Wordt denk ik kwestie van patat en kroketten halen als verder eten dus ik zit nu maar aan het fruit ter compensatie :')

Horchata nooit gedronken, wel erg benieuwd naar. Klinkt lekker als het buiten warm is :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 29 juni 2014 @ 11:44:29 #53
221912 minilot
Nancy boy
pi_141675915
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Horchata nooit gedronken, wel erg benieuwd naar. Klinkt lekker als het buiten warm is :9
Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar. :')
Heel smakelijk komt het vooralsnog niet op me over, maar dat komt vast goed als er zo nog suikerstroop en vanille en ijs bij komt.. Hoop ik. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 29 juni 2014 @ 11:57:59 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141676168
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb het ook nog nooit gedronken. Net de geweekte, gepureerde rijst uitgeknepen met kaasdoek, en wat een kledderige, kleverige witte substantie wordt dat zeg! Het lijkt wel.. nou ja, laat maar. :')
Heel smakelijk komt het vooralsnog niet op me over, maar dat komt vast goed als er zo nog suikerstroop en vanille en ijs bij komt.. Hoop ik. :)
Whehehe, lekker hoor :9 :D

En gaat er nog amandel door?
  zondag 29 juni 2014 @ 12:23:58 #55
221912 minilot
Nancy boy
pi_141676693
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Whehehe, lekker hoor :9 :D

En gaat er nog amandel door?
Nope, alleen de daarnet gemaakte rijstmelk en wat gewone melk.
Let me see you stripped down to the bone
pi_141677572
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:19 schreef marc0871 het volgende:

[..]

moet je eens proberen deze te pakken te krijgen

[ afbeelding ]

bijna net zo lekker als dat mijn oma hem vroeger zelf maakte.
hun vanillevla ook, trouwens
Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?

Kan me herinneren dat ik op schoolreisje ging naar een zuivelboerderij en we allemaal zelfgemaakte soorten zuivel mochten proeven :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_141677652
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Komt me wel bekend voor. Alleen bij Landwinkels verkrijgbaar?

Kan me herinneren dat ik op schoolreisje ging naar een zuivelboerderij en we allemaal zelfgemaakte soorten zuivel mochten proeven :9
hier is het bij de jumbo te koop.
en een dorp verder bij de plus.
vroeger kwamen ze ermee langs de deur.
pi_141677757
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:09 schreef marc0871 het volgende:

[..]

hier is het bij de jumbo te koop.
en een dorp verder bij de plus.
vroeger kwamen ze ermee langs de deur.
Ah jammer, geen Jumbo of Plus hier.
Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep :X
pi_141677856
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Maar vind Campina heerlijk. Wel de echte, niet die Optimel zonder suiker en vet troep :X
http://deneelder.nl/onze-producten/waar-te-koop/
  zondag 29 juni 2014 @ 13:28:24 #60
370431 drakin
vurig typje
pi_141678129
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.
O en chocoladevla, maar niet volgens oma's recept, maar gewoon chocomelk ingedikt :Y)

Zonet een lekkere lunch op, gebakken eitje met kaas :Y
Ikea kaas nog wel, best goed te doen op een eitje
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_141678316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekkere dingetjes voor een barbecue! ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

verstand op nul, ogen dicht en naar binnen laten glijden. Zo heb ik het de eerste keer gegeten :')

Ontopic: toastjes met tonijnsalade, kipsate-salade en kruidenroomkaas. Daarbij cherry cola.
Zo gedaan! Ik ben echt een barbaar, geloof ik, want ik vond er niet zoveel aan :') . Zout en glibberig, niks voor mij. Nou ja, je moet bepaalde dingen toch geproefd hebben om te weten waar je het over hebt!

On-topic maar weer! Nu boterham met leverpastei. Straks Oranje-tompouce. Vanavond (bij de tv :D ) zelfgepaneerd kipschnitzel, gebakken aardappeltjes, komkommersalade. Ik weet nog niet wat voor groentes.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:43:55 #62
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_141678505
Vis op de bbq :9~
Vervelende stoepboer!
pi_141678645
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef drakin het volgende:

[..]

Zoals oma het zelf maakte? Waarom probeer je dan niet eens zelf te maken, er zal vast wel een recept voor chocoladevla te vinden zijn. Ik heb zelf wel eens hopjesvla en vanillevla zelf gemaakt.
O en chocoladevla, maar niet volgens oma's recept, maar gewoon chocomelk ingedikt :Y)

Zonet een lekkere lunch op, gebakken eitje met kaas :Y
Ikea kaas nog wel, best goed te doen op een eitje
Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.
Een pak kopen is niet duur dus ik laat het daar maar bij ;).

Net een schaaltje kersen op :9
  zondag 29 juni 2014 @ 13:52:05 #64
370431 drakin
vurig typje
pi_141678791
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Denk dat het dan custard wordt als je het zelf maakt i.p.v. vla.
Een pak kopen is niet duur dus ik laat het daar maar bij ;).

Net een schaaltje kersen op :9
Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.
De hopjesvla en chocovla waren gewoon betaalbaar.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_141679005
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:31 schreef marc0871 het volgende:

[..]

hoe ze het precies maakte weet ik niet, maar er kwam iig melk, cacaopoeder en/of vanillestokjes bij kijken.
ik dacht dat ze het bond met custard.
het was óf dat, óf natuurlijk gezuurde yoghurt bij een delicatessenzaak vandaan.

ik moet eigenlijk eens aan mijn moeder vragen of zij het nog weet.
ik móet het gewoon zelf eens kunnen maken.
Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.

Custard: kook melk, doe een beetje melk bij wat custardpoeder (minder dan op het pak staat voor pudding, anders wordt het natuurlijk pudding), roer tot papje en roer dit door de rest van de melk en kook tot dik al roerende. Je kunt bij het papje ook een eitje doen voor kleur/romigheid/smaak. suiker toevoegen naar smaak.

Bloem: schraap vanillesstokje uit en doe bij de melk (de zaadjes komen erdoorheen, de stokjes vis je er straks uit), kook melk, doe een beetje melk bij wat bloem en ook wat eidooier, roer tot pap, doe dit dan bij de rest van de melk en kook tot dik al roerende, voeg suiker toe naar smaak. Vis dan de vaniljestokjes eruit (kun je in een pot suiker doen voor vaniljesuiker). In mijn ervaring heb je heel erg veel eidooiers nodig als je het zonder bloem wil doen maar dit kan ook (dan heb je een rijke eiervla). Hoe meer vet en eidooier hoe lekkerder (creme brulee is puur room en eidooier bijvoorbeeld).

Kan ook met vanilesuiker.

Moet ik eigenlijk ook een keer doen dit :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_141679045
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:52 schreef drakin het volgende:

[..]

Het zelf maken van de vanillevla was me idd te prijzig, vooral door de prijs van vanillestokjes, maar de smaak kun je er niet voor kopen. Dat is gewoon ongelooflijk lekker! Dus als die stokjes een keer betaalbaarder zijn maak ik het zo weer.
De hopjesvla en chocovla waren gewoon betaalbaar.
misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?
pi_141679118
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zelf vla maken is heel makkelijk. Je kunt het met custardpoeder doen (heel makkelijk), maar ook met vaniljestokje en ei.

Custard: kook melk, doe een beetje melk bij wat custardpoeder (minder dan op het pak staat voor pudding, anders wordt het natuurlijk pudding), roer tot papje en roer dit door de rest van de melk en kook tot dik al roerende. Je kunt bij het papje ook een eitje doen voor kleur/romigheid/smaak. suiker toevoegen naar smaak.

Bloem: schraap vanillesstokje uit en doe bij de melk (de zaadjes komen erdoorheen, de stokjes vis je er straks uit), kook melk, doe een beetje melk bij wat bloem en ook wat eidooier, roer tot pap, doe dit dan bij de rest van de melk en kook tot dik al roerende, voeg suiker toe naar smaak. Vis dan de vaniljestokjes eruit (kun je in een pot suiker doen voor vaniljesuiker). In mijn ervaring heb je heel erg veel eidooiers nodig als je het zonder bloem wil doen maar dit kan ook (dan heb je een rijke eiervla). Hoe meer vet en eidooier hoe lekkerder (creme brulee is puur room en eidooier bijvoorbeeld).

Kan ook met vanilesuiker.

Moet ik eigenlijk ook een keer doen dit :D
klinkt als een dunne banketbakkersroom.
die heb ik van de week nog gemaakt.
pi_141679137
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:02 schreef marc0871 het volgende:

[..]

klinkt als een dunne banketbakkersroom.
die heb ik van de week nog gemaakt.
Of banketbakkersroom is dikke vla
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 29 juni 2014 @ 14:03:17 #69
370431 drakin
vurig typje
pi_141679142
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:59 schreef marc0871 het volgende:

[..]

misschien het vanillestokje en de suiker vervangen door vanillesuiker?
Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
vanillesuiker is helaas ook suiker.
pi_141679167
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik eet geen suiker(s) Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik veel zelf maak.
:')

Hoe ga je vla eten zonder suiker?
Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
  zondag 29 juni 2014 @ 14:04:58 #71
370431 drakin
vurig typje
pi_141679198
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Verder kun je ook vanille-essence kopen op sommige plekken. Komt steeds meer overwaaien vanuit amerika (daar gebruiken ze niet anders, en kennen ze geen vanillesuiker).
Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.
pi_141679222
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef drakin het volgende:

[..]

Zoetstof, meestal Stevia of tagatesse, of die 2 door elkaar.

Ik zou nog liever helemaal geen zoet meer eten dan die troep.
pi_141679250
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef drakin het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

wilde ik ook net zeggen.
alhoewel er maar weinig echt goede vanille-essencen zouden zijn.
maar verder geen ervaring mee.

dr. oetker staat wel in de meeste bakschappen, bij de supers.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:07:29 #74
370431 drakin
vurig typje
pi_141679278
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou nog liever helemaal geen zoet meer eten dan die troep.
Andere zoetstoffen zijn eerder troep dan deze, en suiker zelf is ook troep.

Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:14:09 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141679439
Jullie hebben het over lekker zelf maken en dan kunstmatige shitzooi van herr dokter Oetlul erdoor mikken :N

Vanille extract is zo duur niet, tientje voor een flesje waar je een half jaar mee doet als je regelmatig bakt ermee.
En zelf maken kan ook, potje wodka en wat vanillestokjes en wat geduld.
Regelmatig bij de Lidl enzo in de aanbieding te koop, stokjes.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:14:57 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141679467
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:

[..]

Maar ik maak het nooit te zoet of zo dat je die verschrikkelijke stevia bijsmaak krijgt.
Waarom geen suiker?
Zetmeel uit custardpoeder zet net zo goed om in suikers in je lijf he
pi_141679470
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef drakin het volgende:

[..]

Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.

Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is :')

veel plezier met je goji bessen ^O^
  zondag 29 juni 2014 @ 14:16:15 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141679498
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Mits met mate is geen enkele natuurlijke voedingsstof 'troep'. Een slagroomtaart van de lidl is het beste voedsel voor een uitgehongerd oermens in de jungle.

Mensen die natuurlijke voedingsstoffen niet eten omdat een superfood website ze heeft gezegd dat het ongezond is :')

Wat een hoop gelul in 1 post zeg
pi_141679544
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een hoop gelul in 1 post zeg
Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?
  zondag 29 juni 2014 @ 14:21:21 #80
370431 drakin
vurig typje
pi_141679642
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom geen suiker?
Zetmeel uit custardpoeder zet net zo goed om in suikers in je lijf he
darmstoornis.

Ik neem ook geen meel/zetmeel en die custard laat ik ook in de winkel staan.

Wel een eitje en vanillestokje dus, maar vanwege de prijs niet te vaak.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:23:04 #81
370431 drakin
vurig typje
pi_141679702
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.

De term superfood bestond nog niet toen ik al geen suikers kon verdragen.

En gojibessen zijn vies, daarnaast komen ze van een struikje die hier bekend staat als boksdoorn.
pi_141679760
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:23 schreef drakin het volgende:

[..]

superfood groeit hier in mijn achtertuin en heet een doodsimpele frambozenstruik.

De term superfood bestond nog niet toen ik al geen suikers kon verdragen.

En gojibessen zijn vies, daarnaast komen ze van een struikje die hier bekend staat als boksdoorn.
Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend idee ;)
  zondag 29 juni 2014 @ 14:25:44 #83
370431 drakin
vurig typje
pi_141679809
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Overigens lijkt frambozenvla ook een uitstekend idee ;)
Ow dat is ook een goed idee!

Was eigenlijk van plan zo een smoothie te maken, met fruit uit achtertuin(heb bakken vol in de vriezer)
  zondag 29 juni 2014 @ 15:08:05 #84
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_141681009
Ik ga vanavond zelf burgers bouwen :9 en daarbij aardappelsalade.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_141681273
vanavond staat er babi ketjap op het menu, volgens dit recept.
klein beetje aangepast aan de smaakpapillen van de mee-eters.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:24:11 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141681540
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je verslikt in je chia zaadjes vanochtend?
Dat past inderdaad vollllledig bij mijn denken over voeding en lekker eten :')

Meeste volken kunnen overigens geen lactose verdragen dus die slagroomtaart komt er hoogstwaarschijnlijk via de kont weer snel als diarree uit. Met je taart is supervoedsel :')
  zondag 29 juni 2014 @ 15:26:29 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_141681619
Vanavond patat halen, daarbij zelfgemaakte gehaktballetjes, sangria en nog wat zut.
Nog wat laatste fruit door de sangria mikken, gehakt is net gemaakt (half runderlap, kwart hamlappen en kwart speklap), nu lekker kruiden met Mexicaanse kruidjes :9
Dan alles in de kofferbak mikken en op naar vrienden om de wedstrijd te kijken *O* w/
pi_141682119
Vnv bij mn zus en haar 2 kinderen. Vast wat gezonds maar ik hoop geen rijst want vaak als ik er ben krijg ik rijst...
Ben meer een pasta of (behalve gekookte) aardappelfan :)
pi_141683111
Tomatensoep c_/
pi_141685871
Het worden kippenvleugeltjes, boontjes in spek en krieltjes :s)
  zondag 29 juni 2014 @ 18:10:06 #91
370431 drakin
vurig typje
pi_141687779
Kippepoot, komkommersalade en een lekkere superfoodsmoothie toe, gewoon fruit uit de tuin dus, vanmiddag had ik daar geen tijd meer voor.
pi_141688967
Bananenbrood met chocolade
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_141698331
Spaanse ham en kaaszoutjes :9
pi_141719772
Tosti's met verse spinazibladeren, dikke plakke gerookte kip en jonge abdijkaas.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_141721248
Eigen gemaakte nasi met kipfilet en groenten, daar bij pindasaus en kroepoek
pi_141724074
Mmm, groene thee met sinaasappel O+ En een peer en een kiwi gold. :9
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 30 juni 2014 @ 15:18:51 #97
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_141724475
Nu bbq amandelen en een banaan. Straks pasta met tonijn, gedroogde tomaat, courgette, olijven, kappertjes en de eerste pot ingemaakte tomatensaus met ui en knoflook.
Spoilers!
pi_141724657
Nu een handje gemengde nootjes: amandelen, hazelnoten, paranoten en pecans :)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  maandag 30 juni 2014 @ 15:32:18 #99
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_141724924
Er is gewoon teveel lekker fruit.
Nu een bak kwark met verse aardbeien, peer, meloen, perzik en pruim :P

Gisteren lekker witlofschotel ham/kaas gehad.

Vandaag bloemkool uit schoonpa's tuin, komkommersalade, zelfgebakken aardappelen uit de oven, gegrilde varkenshaas met gegrilde champignons en ui.
Peperroomsaus (uit pakje) erbij.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 30 juni 2014 @ 15:43:00 #100
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_141725359
Een salade met tonijn en wasabi-dressing :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')