abonnement Unibet Coolblue
pi_141596276
Laatste nieuws:

• Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard :') ): enkele dagen rondgezworven tot de fatale dag
• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen
• Kris en Lisanne gingen totaal onvoorbereid op pad


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
Ook resten Kris Kremers gevonden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op woensdag 11 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgde een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek werden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne werden zondag 22 juni al bevestigd. Een dag later werd bekend dat het gevonden bekkenbot van Kris was, net als de blauwe schoen een paar kilometer verder stroomopwaarts.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. ...
De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.




Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn:

1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - waarschuwde ze NIET naar boven te gaan
• ? - laatste getuige - herkenning niet volledig
2 april: - 1 dag
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen
donderdag 3 april - 2 dagen
de Panamese autoriteiten starten een zoektocht
vrijdag 4 april - 3 dagen
het slechte weer verhindert de zoektocht van de autoriteiten
zaterdag 5 april - 4 dagen
• vrijwilligers uit Boquete starten hun eigen zoektocht
x april: - ? dagen
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden

26 mei: - 55 dagen
• John van den Heuvel reist af naar het gebied in Panama
.
.
.
woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero
maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden bij de uitmonding van de Culubré in de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, 1-5 km stroomopwaarts langs de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez

Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")



Ingrid Lommers, eigenaresse van de taalschool waar de meiden studeerden


• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez (?):
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak de tocht naar de Volcan Baru (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)

• de meiden zijn gezien op 1 april door verschillende getuigen:


ochtend - 1 - Sigrid, Duitse die in Boquete werkt


~14:00-14:15 - 2 - anonieme getuige (Casa Pedro)


~14:30-15:00 - 3 - Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.


tijd onbekend - 4 - Martina - vrouw die bloemen aan het planten was en Kris en Lisanne groette (zij groetten haar), de meiden waren alleen. Vrouw zag geen auto passeren.


~16:15 - 5 - Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.


tijd onbekend - 6 - Lorenzo Gonzalez - lokale gids die ze op de El Pianista zou hebben gezien - dezelfde getuige als uit de TVN2-video- niet erg betrouwbare waarneming omdat hij ze niet goed zag


• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten

• inheems echtpaar (geen foto) die op de aangegeven plek (NOS-kaartje) de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten

Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.


Ouders van de meisjes bij RTL Late Night

========================================================================

Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx
'Ouders hebben schoenen herkend'

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Panamese TV - live

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 27-06-2014 00:02:59 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141596408
mag jij de Op weer doen El_Matador? :7 *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141596428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja vlakbij de stuwdam
Ja, 3,28 km gemeten ongeveer langs de rivier.

Je weet, ik geloof niet in een misdrijf, maar toen ik het gisteren opzocht, 'schrok' ik wel van hoe dichtbij het bij de bewoonde wereld was en kreeg ik wel andere ideetjes.

Al is de rivier stroomafwaarts veel logischer dan een misdrijf. Bovendien, die mensen die daar wonen zijn gelijk verdacht met die vondsten zo vlakbij...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141596487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:26 schreef StaceySinger het volgende:
mag jij de Op weer doen El_Matador? :7 *O*
Ja, als er nog feiten niet vermeld staan... Ik geloof dat de meeste dingen die echt bekend zijn erin staan en echt nieuw nieuws is er ook niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:28:21 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141596528
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, 3,28 km gemeten ongeveer langs de rivier.

Je weet, ik geloof niet in een misdrijf, maar toen ik het gisteren opzocht, 'schrok' ik wel van hoe dichtbij het bij de bewoonde wereld was en kreeg ik wel andere ideetjes.

Al is de rivier stroomafwaarts veel logischer dan een misdrijf. Bovendien, die mensen die daar wonen zijn gelijk verdacht met die vondsten zo vlakbij...
Ja, goede motieven hadden ze ook. Oh wacht..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:28:39 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141596549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Meindl schoenen aan en een Garmin mee + een Rescue Laser Flare
Een goeie Garmin koop je al voor 400 ¤
Mijn Garmin was de helft:
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=473497&ref=googleps

Prima ding. Je moet wel wat kaarten erbij kopen.

Meindl schoenen is persoonlijk. Ik vind ze niet zo prettig.

Maar je boodschap is duidelijk: zorg dat je goede spullen hebt als je zo'n wandeling gaat doen.

Iemand had die meisjes moeten tegenhouden.
pi_141596587
dit is een Rescue Laser Flare

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:29:36 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141596622
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, als er nog feiten niet vermeld staan... Ik geloof dat de meeste dingen die echt bekend zijn erin staan en echt nieuw nieuws is er ook niet.
Misschien kun je de zoekacties ook toevoegen aan de tijdlijn.
pi_141596792
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Iemand had die meisjes moeten tegenhouden.
Dat is geprobeerd door Oliva de Kam, maar de meisjes verstonden ZO slecht Spaans (hoe moeilijk kan "NO, No vayan!" zijn, vraag je je af) en de dame geen Engels dat ze stug doorliepen.

Ze hebben met Feliciano gepraat (want bij hem die andere tours geboekt) voor de 1e april (hij groette ze nog 's ochtends) dus neem ik aan dat ze ook naar de El Pianista gevraagd hebben, toch een van de bekendere trails, zo lijkt het? Die zal ze ook wel gewaarschuwd hebben...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141596856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien kun je de zoekacties ook toevoegen aan de tijdlijn.
Ah, dat is een goeie. Maar moeilijk om die precies qua data te vinden. Als mensen bronnen hebben, zet ik het erin, als er Spaans vertaald moet worden, no hay problema. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:33:18 #11
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141596900
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom?
Ze zijn op dinsdagmiddag 1 april begonnen met hun wandeling. Volgens John van de H. hebben ze nog enkele dagen geleefd. Dat vertaal ik als: minimaal 3 dagen. Na 4 dagen, op zaterdag dus, begon het noodweer. Ik denk dat dat noodweer, in combinatie met alle andere ontberingen, ze fataal is geworden.

Allemaal speculatie natuurlijk.
pi_141597017
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
Goed, wat is dus de les uit deze tragische zaak voor alle toekomstige hikers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. vertellen waar je naar toe gaat en dat ook doen (dus niet van plan veranderen onderweg)
2. goede kleding mee
3. voldoende eten/drinken mee
4. papieren kaart + gps mee + telefoon met belangrijke nummers mee.
5. voldoende acclimatiseren. Ze waren de dag te voren in Boquete aangekomen; ik vraag me af of ze zich wel realiseerden hoe snel het in de jungle/bergen donker kon worden. Misschien waren ze ook niet bekend dat het in de bergen (ook in Panama) gewoon koud kan zijn???
6. geen onnodige/verkeerde spullen meenemen (die bh's/bikini-bovenstukjes waren misschien bedoeld om in het zonnetje te zitten bij de watervallen???)
7. afspreken met de taxi die je bij het pad afzet, hoe laat je weer wordt opgehaald
8. een tocht door de jungle niet verwarren met een wandelingetje door het park...
9. en als je achter een plaatselijke gids aan kunt lopen, vooral niet denken dat je het zelf (zonder bovengenoemde spullen/zaken) ook wel weet?
Zoiets?
  Donald Duck held donderdag 26 juni 2014 @ 22:36:01 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_141597071
Was dit hier al eens opgevallen/gemeld?



Het nieuwe Europese recht om digitaal 'vergeten te worden' wordt blijkbaar gebruikt om zoekresultaten te beïnvloeden in deze zaak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_141597136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]
Volgens John van de H. hebben ze nog enkele dagen geleefd.
Heeft ie er ook bijgezegd hoe hij dat weet?
pi_141597146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:35 schreef sommeltje het volgende:

[..]

1. vertellen waar je naar toe gaat en dat ook doen (dus niet van plan veranderen onderweg)
2. goede kleding mee
3. voldoende eten/drinken mee
4. papieren kaart + gps mee + telefoon met belangrijke nummers mee.
5. voldoende acclimatiseren. Ze waren de dag te voren in Boquete aangekomen; ik vraag me af of ze zich wel realiseerden hoe snel het in de jungle/bergen donker kon worden. Misschien waren ze ook niet bekend dat het in de bergen (ook in Panama) gewoon koud kan zijn???
6. geen onnodige/verkeerde spullen meenemen (die bh's/bikini-bovenstukjes waren misschien bedoeld om in het zonnetje te zitten bij de watervallen???)
7. afspreken met de taxi die je bij het pad afzet, hoe laat je weer wordt opgehaald
8. een tocht door de jungle niet verwarren met een wandelingetje door het park...
9. en als je achter een plaatselijke gids aan kunt lopen, vooral niet denken dat je het zelf (zonder bovengenoemde spullen/zaken) ook wel weet?
Zoiets?
^O^

Opdat dit het laatste topic is ooit over 2 Nederlanders die verdwalen in een betrekkelijk klein gebied en omkomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141597162
Kan hier geen slotje op? Ze zijn dood dus wat is het nut nog?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_141597185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Was dit hier al eens opgevallen/gemeld?

[ afbeelding ]

Het nieuwe Europese recht om digitaal 'vergeten te worden' wordt blijkbaar gebruikt om zoekresultaten te beïnvloeden in deze zaak.
Denk je?

Of zouden die tweets van die gekke Amber :r er ook tussen gestaan hebben?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141597254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:37 schreef Hoplahopla het volgende:
Kan hier geen slotje op? Ze zijn dood dus wat is het nut nog?
Maar forensic detectives live is nu pas net begonnen.
pi_141597271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:38 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Maar forensic detectives live is nu pas net begonnen.
Geeft het brood ende spelen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:39:16 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141597298
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heeft ie er ook bijgezegd hoe hij dat weet?
Hij hield het (opzettelijk) een beetje vaag. Hij zei zoiets als: "De telefoons en camera zijn onderzocht. Daar kan ik verder geen mededelingen over doen. Maar vast staat dat ze in elk geval nog enkele dagen hebben geleefd." - of woorden van gelijke strekking.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:39:32 #21
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141597310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:37 schreef Hoplahopla het volgende:
Kan hier geen slotje op? Ze zijn dood dus wat is het nut nog?
Waarop?
pi_141597355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Was dit hier al eens opgevallen/gemeld?

[ afbeelding ]

Het nieuwe Europese recht om digitaal 'vergeten te worden' wordt blijkbaar gebruikt om zoekresultaten te beïnvloeden in deze zaak.
Dat zie je bij bijna elke naam die je op zoekt op google, zegt dus niet zoveel.
pi_141597378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ze zijn op dinsdagmiddag 1 april begonnen met hun wandeling. Volgens John van de H. hebben ze nog enkele dagen geleefd. Dat vertaal ik als: minimaal 3 dagen. Na 4 dagen, op zaterdag dus, begon het noodweer. Ik denk dat dat noodweer, in combinatie met alle andere ontberingen, ze fataal is geworden.

Allemaal speculatie natuurlijk.
Ik ben niet in de positie de heer Juan del Cerro tegen te spreken (ik denk eerste nacht al omgekomen) en moeten ze dus nog een paar dagen geleefd hebben idd. Dan is het noodweer inderdaad -letterlijk- de laatste druppel zou je zeggen.

Er moet nog een goede bron bij wanneer dat losbarstte en hoelang het aanhield.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141597425
Al dat gespeculeer kan ik best begrijpen, maar soms komen hier quasi grappige opmerkingen en weet ik wat nog meer voorbij die ik echt niet vind kunnen. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen.

Toon iig een beetje respect alsjeblieft... of probeer dat althans.
pi_141597428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:38 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Geeft het brood ende spelen.
Jij hebt al wel eens de keer eerder een posting geplaatst. Waarom houd je het niet bij wat je gepost hebt? Een posting is een posting, het is wel klaar zo
pi_141597499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:29 schreef StaceySinger het volgende:
dit is een Rescue Laser Flare

Verkopen ze die in Nederland ook?
pi_141597529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hij hield het (opzettelijk) een beetje vaag. Hij zei zoiets als: "De telefoons en camera zijn onderzocht. Daar kan ik verder geen mededelingen over doen. Maar vast staat dat ze in elk geval nog enkele dagen hebben geleefd." - of woorden van gelijke strekking.
Vooralsnog dus oncontroleerbaar.
pi_141597574
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Vooralsnog dus oncontroleerbaar.
Correct.

En nu ook aangepast in de OP *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_141597592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:35 schreef sommeltje het volgende:

[..]

1. vertellen waar je naar toe gaat en dat ook doen (dus niet van plan veranderen onderweg)
2. goede kleding mee
3. voldoende eten/drinken mee
4. papieren kaart + gps mee + telefoon met belangrijke nummers mee.
5. voldoende acclimatiseren. Ze waren de dag te voren in Boquete aangekomen; ik vraag me af of ze zich wel realiseerden hoe snel het in de jungle/bergen donker kon worden. Misschien waren ze ook niet bekend dat het in de bergen (ook in Panama) gewoon koud kan zijn???
6. geen onnodige/verkeerde spullen meenemen (die bh's/bikini-bovenstukjes waren misschien bedoeld om in het zonnetje te zitten bij de watervallen???)
7. afspreken met de taxi die je bij het pad afzet, hoe laat je weer wordt opgehaald
8. een tocht door de jungle niet verwarren met een wandelingetje door het park...
9. en als je achter een plaatselijke gids aan kunt lopen, vooral niet denken dat je het zelf (zonder bovengenoemde spullen/zaken) ook wel weet?
Zoiets?
10. Vrouwen moeten niet gaan backpacken zonder mannen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141597593
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geprobeerd door Oliva de Kam, maar de meisjes verstonden ZO slecht Spaans (hoe moeilijk kan "NO, No vayan!" zijn, vraag je je af) en de dame geen Engels dat ze stug doorliepen.
De meisjes praten slecht Spaans (verstaan iets basaals niet) maar gaan wel met een Saanse overleggen over hun plan?
pi_141597615
Noodweer begon vrijdag 4 april, de zoektocht moest stilgelegd worden op zaterdag de 5e:

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=1597367 (spaans)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141597654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:42 schreef Loekie1 het volgende:
Rescue Laser Flare
ja
Hoe laser uw redding kan zijn.. 87 euro (werkt 40 uur )
http://www.bomarine.net/i(...)cue-laser-flare.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141597709
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij hebt al wel eens de keer eerder een posting geplaatst. Waarom houd je het niet bij wat je gepost hebt? Een posting is een posting, het is wel klaar zo
:')
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_141597893
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij hebt al wel eens de keer eerder een posting geplaatst. Waarom houd je het niet bij wat je gepost hebt? Een posting is een posting, het is wel klaar zo
^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:48:12 #35
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141597943
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, dat is een goeie. Maar moeilijk om die precies qua data te vinden. Als mensen bronnen hebben, zet ik het erin, als er Spaans vertaald moet worden, no hay problema. :)
Deze is vrij gedetailleerd:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-kris-vermist.html

WOENSDAG 2 APRIL
Duidelijk wordt dat Lisanne en Kris zijn verdwenen. Ze zijn niet komen opdagen, terwijl ze een afspraak hadden met een wandelgids, zo blijkt. Als de vrouwen 24 uur later nog steeds niet bij het gastgezin zijn geweest, wordt er alarm geslagen.

DONDERDAG 3 APRIL
De Panamese autoriteiten beginnen een grootschalige zoekactie naar de twee vermiste Nederlandse vrouwen.

VRIJDAG 4 APRIL
De Nederlandse ambassadeur in Panama is vol lof over de inzet van de lokale autoriteiten, die met man en macht zoeken naar twee vermiste jonge vrouwen. De politie onderzoekt een aantal tips, zegt hij in een interview met RTV Utrecht.

ZATERDAG 5 APRIL
Het speurwerk gaat in het weekend onverminderd door. Zo gaat een groep van zo'n twintig vrijwilligers de bergen in. Ook wordt er weer een helikopter ingezet, al maken de wind en de bewolking rond de bergtoppen het zoeken vanuit de lucht erg lastig. In het gebied wonen veel Indianen. Zij krijgen foto's te zien van de studentes.

... ik vraag me trouwens af welk gebied dat dan is ...
pi_141597950
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De meisjes praten slecht Spaans (verstaan iets basaals niet) maar gaan wel met een Saanse overleggen over hun plan?
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141597968
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:43 schreef eight het volgende:

[..]

10. Vrouwen moeten niet gaan backpacken zonder mannen.
Ik moet toegeven, een beetje slimme man heeft goed richtinggevoel en kan goed een gps uitlezen... *O*
pi_141598007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Was dit hier al eens opgevallen/gemeld?

[ afbeelding ]

Het nieuwe Europese recht om digitaal 'vergeten te worden' wordt blijkbaar gebruikt om zoekresultaten te beïnvloeden in deze zaak.
Deze tekst zie je nu in elk zoekresultaat op personen verschijnen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:49:19 #39
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141598013
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Vooralsnog dus oncontroleerbaar.
Dat klopt, maar hij heeft geen reden dat foutieve mededelingen over te doen - integendeel.
pi_141598029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:43 schreef eight het volgende:

[..]

10. Vrouwen moeten niet gaan backpacken zonder mannen.
Ik ga liever met een ervaren geologe op pad dan met een of andere "man" die niks weet. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Donald Duck held donderdag 26 juni 2014 @ 22:50:12 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_141598066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:40 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Dat zie je bij bijna elke naam die je op zoekt op google, zegt dus niet zoveel.
Ah, vond het al zo vreemd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:50:16 #42
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141598071
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:43 schreef eight het volgende:

[..]

10. Vrouwen moeten niet gaan backpacken zonder mannen.
11. Altijd eerst oefenen op Terschelling.
pi_141598196
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]


Iemand had die meisjes moeten tegenhouden.
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geprobeerd door Oliva de Kam, maar de meisjes verstonden ZO slecht Spaans (hoe moeilijk kan "NO, No vayan!" zijn, vraag je je af) en de dame geen Engels dat ze stug doorliepen.
:? :?
pi_141598243
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef El_Matador het volgende: Opdat dit het laatste topic is ooit over 2 Nederlanders die verdwalen in een betrekkelijk klein gebied en omkomen.
Is dit serieus? Heeft FOK! besloten deze zaak niet meer besproken mag worden door de eindeloze speculaties?
pi_141598275
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De meisjes praten slecht Spaans (verstaan iets basaals niet) maar gaan wel met een Saanse overleggen over hun plan?
Nee, die mevrouw Oliva de Kam gaf ze een soort ongevraagd advies... zo van: "meisjes toch, jullie moeten niet nu nog naar boven gaan..."
pi_141598290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Is dit serieus? Heeft FOK! besloten deze zaak niet meer besproken mag worden door de eindeloze speculaties?
:? :? :? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:53:52 #47
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141598293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Is dit serieus? Heeft FOK! besloten deze zaak niet meer besproken mag worden door de eindeloze speculaties?
Nee joh, hij bedoelt dat volgende backpackers wijzer zijn geworden door deze casus.
pi_141598330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja
Hoe laser uw redding kan zijn.. 87 euro (werkt 40 uur )
http://www.bomarine.net/i(...)cue-laser-flare.html
En je kunt hem ook in de plaats van vuurwerk gebruiken?
pi_141598338
Tuurlijk zegt die vrouw dat. Zo van 'Ik heb ze nog goed advies gegeven, kijk mij niet aan dat ik ze niet gewaarschuwd heb, ik heb het nog proberen te verkomen' getuigen zeggen dat altijd achteraf.
pi_141598339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Is dit serieus? Heeft FOK! besloten deze zaak niet meer besproken mag worden door de eindeloze speculaties?
nee hoor Danny schreef dat het forum hier juist voor bedoeld is :Y
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141598355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee joh, hij bedoelt dat volgende backpackers wijzer zijn geworden door deze casus.
Dat dus. Althans, laten we hopen dat we niet elke week zo'n topic als dit moeten hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Nee, die mevrouw Oliva de Kam gaf ze een soort ongevraagd advies... zo van: "meisjes toch, jullie moeten niet nu nog naar boven gaan..."
Maar de Nederlandse dames spreken blijkbaar geen, erg slecht Spaans en die dame geen Engels. Hoe hebben onze Nederlandse dames ooit aan die vrouw kunnen uitleggen wat zij wilden doen en hoe kan die dame dat wel begrepen hebben?
pi_141598414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:54 schreef Jezus9 het volgende:
Tuurlijk zegt die vrouw dat. Zo van 'Ik heb ze nog goed advies gegeven, kijk mij niet aan dat ik ze niet gewaarschuwd heb, ik heb het nog proberen te verkomen' getuigen zeggen dat altijd achteraf.
Huh? Zit jij nu gewoon een vrouw die je niet kent volledig af te branden? Waarom dat wantrouwen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598463
Uit de interviews met de ouders begreep ik dat Lisanne heel rustig en bedachtzaam was, maar Kris nogal wispelturig. Onervaren en wispelturig kan tot onbezonnen acties leiden. Misschien had zij overwicht op Lisanne die zich liet omturnen om risico's te gaan nemen.
pi_141598470
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse dames spreken blijkbaar geen, erg slecht Spaans en die dame geen Engels. Hoe hebben onze Nederlandse dames ooit aan die vrouw kunnen uitleggen wat zij wilden doen en hoe kan die dame dat wel begrepen hebben?
Zij legden niks uit volgens de getuigenis, zij vroegen niets. De vrouw riep naar ze; zo van "ga NIET naar boven, het is te laat en jullie zijn er niet op gekleed". Daarop liepen de dames door, overduidelijk niet begrijpend waar de vrouw op doelde. En zij zegt zelf dat ze geen Engels sprak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:56 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de interviews met de ouders begreep ik dat Lisanne heel rustig was
Dan heb je een ander interview gezien dan ik?

Humberto Tan vroeg dat expliciet: "Lisanne is een rustige meid", die ouders, gelijk: "nouuuu, rustig,... spontaan... etc."
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598549
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan heb je een ander interview gezien dan ik?

Humberto Tan vroeg dat expliciet: "Lisanne is een rustige meid", die ouders, gelijk: "nouuuu, rustig,... spontaan... etc."
Dat interview bedoel ik. Er werd meteen bevestigd dat Lisanne rustig was, kijk maar terug.
pi_141598636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat interview bedoel ik.
Dus niet rustig, zou ik zeggen. Als haar ouders dat direct zo zeggen...

Spontaan, sociaal, beetje naief, vriendelijk. Dat is het beeld dat ik uit de filmpjes heb gehaald.

Maar zo extreem naief en dom zoals ze zich gedroegen, dat moet voor die ouders ook een shock zijn, lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598788
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse dames spreken blijkbaar geen, erg slecht Spaans en die dame geen Engels. Hoe hebben onze Nederlandse dames ooit aan die vrouw kunnen uitleggen wat zij wilden doen en hoe kan die dame dat wel begrepen hebben?
Dat lijkt me niet zo moeilijk: er is daar 1 weg naar boven en die mevrouw De Kam, als moederlijk ouder lokaal mevrouwtje, kwam met haar ongevraagde advies. Ze legde het nogal omstandig uit... als je nog niet zo goed Spaans kent, zitten er veel lastige woorden in...
pi_141598799
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Opdat dit het laatste topic is ooit over 2 Nederlanders die verdwalen in een betrekkelijk klein gebied en omkomen.
Gewoon een misdrijf hoor, twee meisjes, relatief druk gebied, geen slecht weer, getuigenverklaringen. Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141598846
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:02 schreef danos het volgende:

[..]

Gewoon een misdrijf hoor, twee meisjes, relatief druk gebied, geen slecht weer, getuigenverklaringen. Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
eindelijk een normale post van die danos :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141598902
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:02 schreef danos het volgende:

relatief druk gebied,
Aan de andere kant van de Cordillera Tatacama niet, dat is het probleem juist. Ten zuiden van de kam is genoeg gezocht en is het relatief druk idd.

quote:
geen slecht weer,
Dat brak op vrijdag los, na 3 dagen dus.

quote:
getuigenverklaringen.
Die lijken me redelijk coherent; ze zijn 's avonds de berg opgegaan. Waarom? Ja, goeie vraag. :+

quote:
Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
Ja, dat moet wel. Iedereen die iets anders zegt is gek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598951
Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

[ Bericht 28% gewijzigd door Loekie1 op 26-06-2014 23:37:05 ]
pi_141599039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:06 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond.
Dat zou natuurlijk echt superstom zijn, zeker 's avonds. Maar goed, het is op zich een mogelijkheid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:08:30 #65
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141599067
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet rustig, zou ik zeggen. Als haar ouders dat direct zo zeggen...

Spontaan, sociaal, beetje naief, vriendelijk. Dat is het beeld dat ik uit de filmpjes heb gehaald.

Maar zo extreem naief en dom zoals ze zich gedroegen, dat moet voor die ouders ook een shock zijn, lijkt me.
Nou ja, ze hadden daarvoor ook al twee weken Bocas del Toro overleefd. Misschien waren ze wat overmoedig geworden of zorgeloos.

Een combinatie van enkele minder verstandige beslissingen en veel pech.
pi_141599163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou ja, ze hadden daarvoor ook al twee weken Bocas del Toro overleefd. Misschien waren ze wat overmoedig geworden of zorgeloos.

Een combinatie van enkele minder verstandige beslissingen en veel pech.
Ja, na wat meer over die meiden en hun verblijven gelezen en gezien te hebben, vallen ze meer richting domme doosjes dan in de categorie "lokaal bij familie wonende meisjes die geen hosteltypes zijn en hun zaakjes goed voorbereiden".

Het hostel heeft dus gewoon huisjes en in 1 van die huisjes zaten de dames. Met een eigen sleutel. Is die niet in de rugzak gevonden trouwens? Dat zou vreemd zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141599189
Mijn vriendin zapt op Hart van Nederland.
Zie ik opeens een labonderzoek uit Panama over de meiden.
Dus hun dna is in Panama onderzocht. Zijn er daar klaar mee en wordt terug gestuurd naar de ouders.
Zag wel het laatste stuk trouwens. Dus heb een stuk gemist.
pi_141599231
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan heb je een ander interview gezien dan ik?

Humberto Tan vroeg dat expliciet: "Lisanne is een rustige meid", die ouders, gelijk: "nouuuu, rustig,... spontaan... etc."
Dat waren toch die ouders van Kris?
pi_141599233
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aan de andere kant van de Cordillera Tatacama niet, dat is het probleem juist. Ten zuiden van de kam is genoeg gezocht en is het relatief druk idd.

[..]
Toen ware ze al dood, net als jij denk ik dat ze al binnen korte tijd zijn gedood, alleen jij denkt door een spin, ik denk door een misdrijf.

quote:
Dat brak op vrijdag los, na 3 dagen dus.

[..]
Toen waren ze al dood, net zoals jij denkt dus.

quote:
Die lijken me redelijk coherent; ze zijn 's avonds de berg opgegaan. Waarom? Ja, goeie vraag. :+

[..]
Kort daarna zijn ze vermoord.

quote:
Ja, dat moet wel. Iedereen die iets anders zegt is gek.
Nee hoor, maar verdwalen in relatie tot de afgelegde afstanden lijkt me onwaarschijnlijk.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141599284
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat moet wel. Iedereen die iets anders zegt is gek.
Het lijkt me een vrij omslachtige manier als je een misdrijf wilt plegen: dan ga je zitten wachten in een zeer rustig gebied en dan sla je toe of zo??? 8)7
Als ze niet die Pianista op waren gegaan had ik dat scenario wel kunnen volgen. Maar ze zijn bewezen die Pianista Trail opgegaan. Wat ik echt niet begrijp is dat ze idd alleen in dat kleine gebied hebben gezocht. Ik vermoed dat ze boven uit zijn gekomen, de donkerte snel inviel, en ze ergens een enorme inschattingsfout hebben gemaakt door dat continentale plat te kruisen. Ik las ergens dat het eind van de Pianista Trail ook vlakbij die continentale scheiding ligt.
Maar toen was het al donker en die 2 zullen waarschijnlijk toen niet meer stressbestendig hebben nagedacht....
Vervolgens verkeerde waterloop gaan volgen (naar de andere kant dus).
pi_141599299
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, na wat meer over die meiden en hun verblijven gelezen en gezien te hebben, vallen ze meer richting domme doosjes dan in de categorie "lokaal bij familie wonende meisjes die geen hosteltypes zijn en hun zaakjes goed voorbereiden".

Het hostel heeft dus gewoon huisjes en in 1 van die huisjes zaten de dames. Met een eigen sleutel. Is die niet in de rugzak gevonden trouwens? Dat zou vreemd zijn.
ook geen flesjes anti-muggen spray
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141599396
Dutch 765

I’m afraid the Search for the girls didn’t start off very well.
Usually, the authorities only start a search after a few days (girls have parties, go to the beach, sleep somewhere else, …).

KingRoad found a blow-up of a part of the ‘search map’ I posted earlier. I now see Dogs where I thought that looked like sheep.
The Dogs from the Search Party off course. But I don’t see any dogs above the continental divide where the girls were at the time!

The first ‘trail map’ I found (April 11) was about the Volcán Barú (Baru Volcano) hike and the Quetzals' Trail (Sendero de los Quetzales) in the west.
You can't see in this picture, but the local search and rescue guy in the back is pointing at the north west corner of the map.

The map looks like the authorities didn’t even have proper maps themselves. And it seems they were searching in the wrong areas.
The ‘search map’ (April 14) is must better but it clearly shows they have not searched with Dogs further on the El Pianista trail, where the girls were.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141599405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ook geen flesjes anti-muggen spray
Exact, daar dacht ik ook aan. Dat is echt cruciaal. Al wordt vast niet iedereen zo lekgeprikt als ik. :(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141599408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:13 schreef sommeltje het volgende: Het lijkt me een vrij omslachtige manier als je een misdrijf wilt plegen: dan ga je zitten wachten in een zeer rustig gebied en dan sla je toe of zo???
Juist daders doen dat, in een natuurgebied hebben ze immers amper getuigen. Denk niet dat ze het midden in een stad doen. En zowiezo: dat er geen logisch (nu nog geen overduidelijk verklaarbaar) bewijs kan zijn van een motief, wil niks zeggen, je hebt seriemoordenaars die gewoon ziek zijn in hun hoofd en er een bepaalde macht uithalen.
pi_141599471
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact, daar dacht ik ook aan. Dat is echt cruciaal. Al wordt vast niet iedereen zo lekgeprikt als ik. :(
ze hadden daar bij een apotheek veel spray gekocht las ik ergens
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141599564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Juist daders doen dat, in een natuurgebied hebben ze immers amper getuigen. Denk niet dat ze het midden in een stad doen. En zowiezo: dat er geen logisch (nu nog geen overduidelijk verklaarbaar) bewijs kan zijn van een motief, wil niks zeggen, je hebt seriemoordenaars die gewoon ziek zijn in hun hoofd en er een bepaalde macht uithalen.
Precies, lijkt mij het meest waarschijnlijk. Hoop dat er ooit nog echte duidelijkheid komt.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141599597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:13 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Het lijkt me een vrij omslachtige manier als je een misdrijf wilt plegen: dan ga je zitten wachten in een zeer rustig gebied en dan sla je toe of zo??? 8)7
Als ze niet die Pianista op waren gegaan had ik dat scenario wel kunnen volgen. Maar ze zijn bewezen die Pianista Trail opgegaan. Wat ik echt niet begrijp is dat ze idd alleen in dat kleine gebied hebben gezocht. Ik vermoed dat ze boven uit zijn gekomen, de donkerte snel inviel, en ze ergens een enorme inschattingsfout hebben gemaakt door dat continentale plat te kruisen. Ik las ergens dat het eind van de Pianista Trail ook vlakbij die continentale scheiding ligt.
Maar toen was het al donker en die 2 zullen waarschijnlijk toen niet meer stressbestendig hebben nagedacht....
Vervolgens verkeerde waterloop gaan volgen (naar de andere kant dus).
Ik geloof ook niet in een misdrijf :*

Continentaal plat is wat anders; het stuk zee van rond de 200 m diep, max, zoals hier te zien aan de rand van Australie:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141599627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou ja, ze hadden daarvoor ook al twee weken Bocas del Toro overleefd. Misschien waren ze wat overmoedig geworden of zorgeloos.

Een combinatie van enkele minder verstandige beslissingen en veel pech.
Overmoedig
Naïef
Hipster
Verwend
Gebrek aan zelfkennis

Bovenstaande kun je bij voorbaat al afchecken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141599700
Met welke reisorganisatie zijn die twee eigenlijk gegaan?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141599742
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet in een misdrijf :*

Continentaal plat is wat anders; het stuk zee van rond de 200 m diep, max, zoals hier te zien aan de rand van Australie:

[ afbeelding ]
Met een persoon was de verdwaalkaart een zekerheidje, met 2 geloof ik het gewoon niet in dat gebied.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141599754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:20 schreef eight het volgende:
Met welke reisorganisatie zijn die twee eigenlijk gegaan?
Niet met een organisatie.

Vanuit Nederland hadden ze dat sociaal vrijwilligerswerk (met kinderen) geregeld, maar bij aankomst bleek er geen werk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141599764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:20 schreef eight het volgende:
Met welke reisorganisatie zijn die twee eigenlijk gegaan?
Backpacktravels.nl
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141599781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hij heeft geen reden dat foutieve mededelingen over te doen - integendeel.
Maar oncontroleerbaar. Ik wil best aannemen dat JvdH niet opzettelijk liegt, maar om maar aan te nemen dat iets waar is omdat JvdH het zegt gaat me te ver.
pi_141599890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Juist daders doen dat, in een natuurgebied hebben ze immers amper getuigen. Denk niet dat ze het midden in een stad doen. En zowiezo: dat er geen logisch (nu nog geen overduidelijk verklaarbaar) bewijs kan zijn van een motief, wil niks zeggen, je hebt seriemoordenaars die gewoon ziek zijn in hun hoofd en er een bepaalde macht uithalen.
Jaja... het zou kunnen dat ze de 'verkeerde' tegen het lijf liepen die gebruik maakte van het moment.... De kans is er, natuurlijk.
Ik las ergens in een Panamese krant dat de Indianenstammen die in dat gebied wonen 'gemengd' tegenover 'gringos' staan... Sommigen leven erg geisoleerd. Er is daar ook iets met een stuwdam waarover de indianen het niet eens zijn. Als niet-Panamees ben je voor hen natuurlijk ook een 'gringo'. (Het helpt dan niet echt om dan uit te leggen dat je Hollands bent ipv Amerikaans).
Aan de andere kant schijnen die Indianen ook wel weer onderdak te bieden aan wandelaars op die lang 5-7 daagse trail naar Bocas....
Op 1 van die nieuwsitems (uit dezelfde rapportage waarin mw. Oliva de Kam spreekt) vertelde men overigens dat men na 72 uur begon met de zoektocht.
pi_141599898
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:21 schreef danos het volgende:

[..]

Met een persoon was de verdwaalkaart een zekerheidje, met 2 geloof ik het gewoon niet in dat gebied.
Dat vond ik ook vaag idd. Met 2 krijg je discussie en is de kans groter dat je goed loopt.

Ik denk idd aan totale desorientatie door een spin/slang (meest waarschijnlijke)/dorst/moe/donker.

Juist omdat ik denk dat je de volgende dag de zon ziet en goed loopt, denk ik dat ze al in de 1e nacht omgekomen zijn.

Een misdrijf is niet logisch; waarom zou je een rugzak gaan droppen 30-35 vanaf de resten van de meisjes?

• (kleine) kans dat iemand jou met die rugzak ziet lopen
• waarom die moeite? Gewoon de rugzak verbranden en de spullen verpatsen. Het zijn latino's, geen engeltjes
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141599899
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet met een organisatie.

Vanuit Nederland hadden ze dat sociaal vrijwilligerswerk (met kinderen) geregeld, maar bij aankomst bleek er geen werk.
Maakt ook weinig uit denk ik. Bij de grote organisaties komt het blijkbaar ook geregeld voor dat er weinig tot geen werk is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141599949
Daar ben ik het mee eens, vandaar ik gisteren al per direct zei dat ik het zeer niet journalistiek-waardig vond dat hij wel meldt ze nog geleefd hadden maar niet erbij vermelden waarop dit is gebaseerd. Dan weet je nooit hoe betrouwbaar en objectief het is. Wie weet is het slechts op het aan-staan van de telefoon gebaseerd, tja als je overlijdt zal de telefoon ook nog wel aanstaan.

Als het dalijk niks blijkt, zal van den Heuvel wel veel over zich heenkrijgen.
pi_141599994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

Maakt ook weinig uit denk ik. Bij de grote organisaties komt het blijkbaar ook geregeld voor dat er weinig tot geen werk is.
Sowieso; mañana mañana. Afspraken die niet doorgaan is hier regel, geen uitzondering. Uit alles blijkt dat de meiden daar niet mee om konden gaan, tot zelfs een 'dagboekbericht' in hun Wat en Hoe :') boekje aan toe.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:26:59 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141600019
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, na wat meer over die meiden en hun verblijven gelezen en gezien te hebben, vallen ze meer richting domme doosjes dan in de categorie "lokaal bij familie wonende meisjes die geen hosteltypes zijn en hun zaakjes goed voorbereiden".

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
pi_141600054
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Zit jij nu gewoon een vrouw die je niet kent volledig af te branden? Waarom dat wantrouwen?
Ach, zo is door verschillende mensen in dit topic de gids ook al als pleger van een dubbele moord geduid, zonder dat daar ook maar een spoortje van een concrete aanwijzing voor is. Dat is nu speculeren, wat hier al topics lang gebeurt. Dat vond je toch juist een goede zaak?
pi_141600080
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_141600128
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vond ik ook vaag idd. Met 2 krijg je discussie en is de kans groter dat je goed loopt.

Ik denk precies het tegenovergestelde. Met z'n tweeen ben je minder geneigd om na te denken en ga je ervan uit dat de ander weet waar de weg is. Bovendien gaat de meeste aandacht juist naar het gesprek waardoor ze details in de omgeving eerder uit het oog verliezen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Juist daders doen dat, in een natuurgebied hebben ze immers amper getuigen. Denk niet dat ze het midden in een stad doen. En zowiezo: dat er geen logisch (nu nog geen overduidelijk verklaarbaar) bewijs kan zijn van een motief, wil niks zeggen, je hebt seriemoordenaars die gewoon ziek zijn in hun hoofd en er een bepaalde macht uithalen.
O ja, er zal zeker een seriemoordenaar gaan wachten in de Panamese jungle, hopend op slachtoffers.
pi_141600149
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ach, zo is door verschillende mensen in dit topic de gids ook al als pleger van een dubbele moord geduid, zonder dat daar ook maar een spoortje van een concrete aanwijzing voor is. Dat is nu speculeren, wat hier al topics lang gebeurt. Dat vond je toch juist een goede zaak?
Daar heb ik me ook tegen geweerd. :)

Speculeren prima. Zomaar beschuldigen vind ik iets anders. Vertellen waarom je iemand beschuldigt, ok. Argumenten, motieven, etc.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600207
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:18 schreef El_Matador het volgende:
Continentaal plat
ok... continentale scheiding???? In ieder geval het stukje berggebied waar afdalen aan de ene kant naar de Caribische zee en de andere kant naar de Stille Oceaan leidt....
Ik vermoed dat die scheidsgrens 'op zicht' niet goed te zien is, en als je niet uitkijkt, je de verkeerde rivier 'terug' gaat volgen. gps gps gps
pi_141600214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:28 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

:')

Waarom HvNL?
Idd, los van SBS6 :') kan ik hem niet bekijken vanuit hier. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600242
Ik begin nu te twijfelen of we het goed hebben gezien, het leek erop dat het over deze zaak ging (betreft HvN).
pi_141600249
quote:
Is het wat of is het wederom een herhalingsoefening?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:28 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

:')

Waarom HvNL?
Ja ik zocht iets, wat ik dacht net gezien te hebben.
Ik begin volgens mij gewoon te hallucineren of zo.
pi_141600331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:32 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja ik zocht iets, wat ik dacht net gezien te hebben.
Ik begin volgens mij gewoon te hallucineren of zo.
Een bekende bijwerking van het fok forum.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:30 schreef sommeltje het volgende:

[..]

ok... continentale scheiding???? In ieder geval het stukje berggebied waar afdalen aan de ene kant naar de Caribische zee en de andere kant naar de Stille Oceaan leidt....
Ik vermoed dat die scheidsgrens 'op zicht' niet goed te zien is, en als je niet uitkijkt, je de verkeerde rivier 'terug' gaat volgen. gps gps gps
Waterscheiding zou je in het Nederlands zeggen. Was gewoon even een klein kaartje ter verduidelijking, geen kritiek.

Nee inderdaad, die El Pianista loopt ook naar beneden aan de andere kant en gaat daar verder naar het oosten (de rode lijn van miura en -dus- uit de OP).

In het donker verdwalen kan makkelijk, maar de tijdlijn is vreemd:

Stel ze waren om 16:15 op het lage deel van El Pianista. Dan doe je er sowieso nog 2 uur over naar de top/bergpas, dan is het al donker/vrijwel donker.

A - onvoorbereid doe je dat niet zomaar, sowieso hadden de meiden geen zin (meer) in een lange wandeling - hun motieven de Pianista juist aan het eind van de dag te gaan lopen zullen wel altijd onduidelijk blijven. :(
B - dan loop je toch dezelfde weg terug, en niet verder door naar boven :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600393
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

domme doosjes
Kan best een kern van waarheid in zitten, maar toch vind ik het jammerlijk en storend hoe superieur jij je wel lijkt te voelen en hoe je nodig vind om je constant kleinerend uit te laten over een ieder die niet aan jou standaarden voldoet. Als je dat 1 keer zegt, a la, als je het 100x zegt, wordt het gênant.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141600404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:32 schreef anonymoussie het volgende:
Ik begin volgens mij gewoon te hallucineren of zo.
Neem een andere vriendin. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:31 schreef eight het volgende:

[..]

Is het wat of is het wederom een herhalingsoefening?
Je hoort Feliciano vertellen hoe en wat ze gevonden hebben. Heel even.
Kort filmpje is het.

Van die antroposoof is ook kort.
Komt erop neer dat hij verwacht dat er wel nog botten en kledingstukken gevonden worden.
pi_141600483
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idd, los van SBS6 :') kan ik hem niet bekijken vanuit hier. :r
Oj, irritant. Zijn korte filmpies hoor. Niet echt iets nieuws.
pi_141600492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Kan best een kern van waarheid in zitten, maar toch vind ik het jammerlijk en storend hoe superieur jij je wel lijkt te voelen en hoe je nodig vind om je constant kleinerend uit te laten over een ieder die niet aan jou standaarden voldoet. Als je dat 1 keer zegt, a la, als je het 100x zegt, wordt het gênant.
Niet aan mijn standaarden hoor, mijn eigen vriendin zou al 2300 keer meer verdwaald zijn (gaat dan ook niet zomaar de bergen in, ook niet met een vriendin). :D

Maar je hebt gelijk; het is nu wel duidelijk. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600547
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:19 schreef eight het volgende:

[..]

Overmoedig
Naïef
Hipster
Verwend
Gebrek aan zelfkennis

Bovenstaande kun je bij voorbaat al afchecken.
Is dat nou echt nodig ja?
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141600619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:29 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk precies het tegenovergestelde. Met z'n tweeen ben je minder geneigd om na te denken en ga je ervan uit dat de ander weet waar de weg is. Bovendien gaat de meeste aandacht juist naar het gesprek waardoor ze details in de omgeving eerder uit het oog verliezen.

Jij denkt dat ze rustig keuvelend een wandelingetje maakten?
Ik neem juist aan dat ze gek zijn van verdwaling, donker, onbekende beesten, keimoeilijk terrein, geen zaklampen, etc.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600657
Damn.. dat gaat maar door hier. :o

Wat is nu de stand van zaken? Zijn we er al uit wat er is gebeurd?
pi_141600698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:24 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Jaja... het zou kunnen dat ze de 'verkeerde' tegen het lijf liepen die gebruik maakte van het moment.... De kans is er, natuurlijk.
Ik las ergens in een Panamese krant dat de Indianenstammen die in dat gebied wonen 'gemengd' tegenover 'gringos' staan... Sommigen leven erg geisoleerd. Er is daar ook iets met een stuwdam waarover de indianen het niet eens zijn. Als niet-Panamees ben je voor hen natuurlijk ook een 'gringo'. (Het helpt dan niet echt om dan uit te leggen dat je Hollands bent ipv Amerikaans).
Aan de andere kant schijnen die Indianen ook wel weer onderdak te bieden aan wandelaars op die lang 5-7 daagse trail naar Bocas....
Op 1 van die nieuwsitems (uit dezelfde rapportage waarin mw. Oliva de Kam spreekt) vertelde men overigens dat men na 72 uur begon met de zoektocht.
Het helpt wel om te weten of dat echt waar is van die indianenstammen.
pi_141600705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
Goeie beschrijving idd.

"domme doosjes" is trouwens ook geen heftige beschuldiging zou ik zeggen. Het heeft iets lievs.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
Helemaal in het begin van hun vermissing is me bijgebleven dat in ieder geval 1 van die ouderparen ook nog nooit erg 'ver weg' waren geweest.
Maar of dat geholpen had.
En verder... meiden van begin 20... lopen gezellig en route te snateren. En dan heb je minder oog voor de omgeving. Hoe je eruit ziet is belangrijker dan een serieuze berg-outfit. Bikini's/bh's bij je voor in het zonnetje bij de waterval. Selfie! Ze dachten zich voorbereid te hebben, maar ze zullen geen idee gehad hebben.
Als ik het goed heb, waren ze pas die dag daarvoor in Boquete aangekomen. Ze zaten eerst in Bocas aan de kust. En Boquete ziet er allemaal leuk en schilderachtig uit. Echt, die hadden geen idee dat ze een serieuze berg/jungletocht gingen maken.
pi_141600722
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik krijg een ander beeld

[...schetst beeld...]

_O_ O+

En zo kan het dus ook ^O^
Beste Kloothommel, top, complimenten^O^
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141600760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Damn.. dat gaat maar door hier. :o

Wat is nu de stand van zaken? Zijn we er al uit wat er is gebeurd?
Ja dit: (ik plaats het nog een keer want voor de helft aangepast ondertussen)

Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

NB Misschien hebben ze de twee bh's expres in de tas gedaan zodat vinders meteen zouden weten dat de tas van de twee verdwenen meisjes was. Fototoestel en telefoons erin voor nog meer informatie.
pi_141600810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:39 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het helpt wel om te weten of dat echt waar is van die indianenstammen.
In de eerste OPs stond een link naar de protesten in Panama, onderaan.

Ja, die inheemsen staan gemengd tegenover toeristen. Dat is hier ook zo. Al hoor je niet massaal verhalen van inheemsen die toeristen vermoorden.

De rugzak, die staat daar ergens in het bos, hoe rijm je dat met een misdrijf?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600851
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze rustig keuvelend een wandelingetje maakten?
Ik neem juist aan dat ze gek zijn van verdwaling, donker, onbekende beesten, keimoeilijk terrein, geen zaklampen, etc.
Dat is pas later als ze beseffen dat ze een probleem hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
Kris is met haar familie eerder naar zuid amerika geweest, geen Panama. Wilde graag terug.
Lis is alleen in zuid duitsland geweest, met familie idd.
pi_141600947
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waterscheiding zou je in het Nederlands zeggen. Was gewoon even een klein kaartje ter verduidelijking, geen kritiek.

Nee inderdaad, die El Pianista loopt ook naar beneden aan de andere kant en gaat daar verder naar het oosten (de rode lijn van miura en -dus- uit de OP).

In het donker verdwalen kan makkelijk, maar de tijdlijn is vreemd:

Stel ze waren om 16:15 op het lage deel van El Pianista. Dan doe je er sowieso nog 2 uur over naar de top/bergpas, dan is het al donker/vrijwel donker.

A - onvoorbereid doe je dat niet zomaar, sowieso hadden de meiden geen zin (meer) in een lange wandeling - hun motieven de Pianista juist aan het eind van de dag te gaan lopen zullen wel altijd onduidelijk blijven. :(
B - dan loop je toch dezelfde weg terug, en niet verder door naar boven :?
Tenzij er iets is gebeurd waardoor je niet meer diezelfde weg terug durft te lopen??
De schemering? Een panter/grote katachtige door struikgewas?? Geluiden? De duisternis.
Sommeltje durft zelfs in de bergen bij dag niet langs een koe terug te lopen.
Niet dat ze toen aangevallen zijn, maar het idee dat je aangevallen kunt worden heeft ze misschien in paniek gebracht???
pi_141601003
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:36 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Is dat nou echt nodig ja?
Ja, de tijd is er rijp voor. Morgen richt ik mijn pijlen op de ouders en verwijs ik naar de gebrekkige opvoeding. Dan weet je dat alvast.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141601017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja dit: (ik plaats het nog een keer want voor de helft aangepast ondertussen)

Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

NB Misschien hebben ze de twee bh expres in de tas gedaan zodat mensen meteen zouden weten dat de tas van de twee verdwenen meisjes was. Fototoestel en telefoons erin voor nog meer informatie.
Leuk hoor, maar gewoon speculatie.

En het is inmiddels wel duidelijk dat je nooit precies zult weten wat er nu echt mis is gegaan, tenzij dat op hun telefoons is opgenomen of dat er toch sprake is van een misdrijf en de dader zijn mond open doet.
pi_141601030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:42 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is pas later als ze beseffen dat ze een probleem hebben.
Lijkt me dat de duisternis ze eerder overvalt dan de verdwaling.

Ze waren om ~14:30-15:00 bij het begin van de El Pianista. Die duurt een uur of 3 met gids als je doorloopt. Dat deden de meiden absoluut niet.

Het jammere is dat we niet weten waar precies die Oliva de Kam de meiden heeft gezien (en gewaarschuwd), maar kan me niet voorstellen dat het ver op het pad is, maar juist onderaan, die vrouw zal niet dagelijks trails lopen lijkt me.

Ik schat dat ze er 4 uur over zouden doen die trail te lopen (ongetraind, geen gids, slecht gekleed). Dan is het dus op de helft al donker, zeker in het dichte bos en met de vulkaan die de zon afschermt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601093
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze rustig keuvelend een wandelingetje maakten?
Ik neem juist aan dat ze gek zijn van verdwaling, donker, onbekende beesten, keimoeilijk terrein, geen zaklampen, etc.
Ze zullen gezellig hebben gekeuveld todat ze zich ineens realiseerden dat het fout zat...
Maar zonder twijfel, tot die tijd... meiden van 20 hebben echt genoeg onderwerpen om die hele route naar Bocas mee te vullen...
pi_141601125
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neem een andere vriendin. :*
Nee, dat gaat 'm niet worden.
Ik geef gewoon Fok de schuld. :6
pi_141601186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:43 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Tenzij er iets is gebeurd waardoor je niet meer diezelfde weg terug durft te lopen??
dat dacht ook dus. De terugweg versperd. Maar hoe?

quote:
De schemering?
Dan ga je juist naar het licht (beneden) en niet verder de duisternis in (boven).
quote:
Een panter/grote katachtige door struikgewas??
Dat dacht ik dus een paar topics terug als mogelijkheid. Maar: die beesten komen niet in de buurt van toeristen juist. In de buurt van Boquete zal je weinig grote katten zien lijkt me. Zelfs Feliciano heeft nog nooit een poema gezien (las ik ergens, geen bron bij de hand nu).

quote:
Niet dat ze toen aangevallen zijn, maar het idee dat je aangevallen kunt worden heeft ze misschien in paniek gebracht???
Ja, dat moet wel. Als ze niemand zijn tegengekomen die ze overgehaald heeft een andere route te nemen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601285
Kunnen we wat zeggen over of ze samen gestorven zijn. Ik bedoel, als er niets is gebeurd anders dan verdwalen lijkt het me niet logisch dat beiden tegelijkertijd bezwijken. Het verhaal van Jvdh lijkt te duiden dat dit het geval is.
pi_141601416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:49 schreef JoeDank het volgende:
Kunnen we wat zeggen over of ze samen gestorven zijn.
De rugzak met beider spullen erin doet me vermoeden dat ze bij elkaar waren toen ze omkwamen, maar meer dan een vermoeden is het niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601495
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:49 schreef JoeDank het volgende:
Kunnen we wat zeggen over of ze samen gestorven zijn. Ik bedoel, als er niets is gebeurd anders dan verdwalen lijkt het me niet logisch dat beiden tegelijkertijd bezwijken. Het verhaal van Jvdh lijkt te duiden dat dit het geval is.
Nee, dat kunnen we niet... er is maar beperkte info naar buiten gekomen. 99% van wat hier wordt geopperd is pure speculatie.
pi_141601563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze hadden daar bij een apotheek veel spray gekocht las ik ergens
Oh? Dat is niet in de rugzak gevonden toch? Zouden ze het meegenomen hebben of stond het op hun kamer?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601637
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de eerste OPs stond een link naar de protesten in Panama, onderaan.

Ja, die inheemsen staan gemengd tegenover toeristen. Dat is hier ook zo. Al hoor je niet massaal verhalen van inheemsen die toeristen vermoorden.

De rugzak, die staat daar ergens in het bos, hoe rijm je dat met een misdrijf?
Maar zo'n echte inheemse indiaan die misschien wel meer in die jungle daar leeft maakt gebruik van die spullen het geld?

Verder kan het bij een misdrijf als afleidingsmanoeuvre dienen of wilden ze zich niet aan die spullen branden. Misdrijf is niet altijd diefstal of beroving toch?

Ik hou de optie van een misdrijf nog open.

[ Bericht 6% gewijzigd door anonymoussie op 27-06-2014 00:05:43 ]
pi_141601667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, dat kunnen we niet... er is maar beperkte info naar buiten gekomen. 99% van wat hier wordt geopperd is pure speculatie.
Nou niet puur. De OP is met name zo opgezet om de feiten te scheiden van de verhalen/speculaties.

Speculeren op basis van data (nu mogelijk) is natuurlijk anders dan op basis van "alles is nog mogelijk" (eerste weken).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601714
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar zo'n echte inheemse indiaan die misschien wel meer in die jungle daar leeft maakt gebruik van die spullen het geld?
Iemand die kwaad wil, wil kwaad. En die laat zo'n buitenkansje echt niet liggen hoor. Verkoop die dure spullen en begraaf/verbrand de rugzak en niemand die erachter komt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601720
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh? Dat is niet in de rugzak gevonden toch? Zouden ze het meegenomen hebben of stond het op hun kamer?
Vlak voor hun verdwijning in Panama hebben de vermiste vrouwen Kris en Lisanne een grote lading aan anti-muggenspul gekocht in een apotheek.

Bewakingsbeelden
Vermiste Lisanne Froon en Kris Kremers gezien in apotheek

http://www.deondernemer.n(...)ien-in-apotheek.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141601760
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me dat de duisternis ze eerder overvalt dan de verdwaling.

Ze waren om ~14:30-15:00 bij het begin van de El Pianista. Die duurt een uur of 3 met gids als je doorloopt. Dat deden de meiden absoluut niet.

Het jammere is dat we niet weten waar precies die Oliva de Kam de meiden heeft gezien (en gewaarschuwd), maar kan me niet voorstellen dat het ver op het pad is, maar juist onderaan, die vrouw zal niet dagelijks trails lopen lijkt me.

Ik schat dat ze er 4 uur over zouden doen die trail te lopen (ongetraind, geen gids, slecht gekleed). Dan is het dus op de helft al donker, zeker in het dichte bos en met de vulkaan die de zon afschermt.
Die Oliva de Kam zag ze rond/net na 16.00 uur...
Hoe langer ik er over nadenk, het is echt ongelooflijk dat ze toen nog omhoog liepen.
Feit is dat het 18.30 donker zou zijn. Maar die dag zou het eerder donker worden (vanwege de betrokken lucht). Ze hadden toen al 1-1,5 uur gelopen. Dus terug vanaf dat punt toch ook zeker 3 kwartier/een uur? Dan ben je op z'n snelst om 17.00 uur weer beneden.
Hoe lang dachten ze dat die trail zou duren???
Misschien voelden ze zich toen nog senang, omdat ze toen nog steeds af en toe mensen passeerden. Die Oliva de Kam was de laatste.... Vanaf dat punt lopen ze dus 'de bewoonde wereld uit'... Wat verwachtten ze daarboven bij die Pianista Trail??? Een lunchroom? Taxi???
Sommeltje is overigens ook wel eens boven op een berg een dame met een beauty case tegengekomen... Daar sta je dan ook wel van te kijken, wat de gedachtengang is van zo iemand die dat denkt nodig te hebben onderweg....
pi_141601763
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou niet puur. De OP is met name zo opgezet om de feiten te scheiden van de verhalen/speculaties.

Speculeren op basis van data (nu mogelijk) is natuurlijk anders dan op basis van "alles is nog mogelijk" (eerste weken).
De data is niet volledig en zeer beperkt.
pi_141601766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Vlak voor hun verdwijning in Panama hebben de vermiste vrouwen Kris en Lisanne een grote lading aan anti-muggenspul gekocht in een apotheek.

Bewakingsbeelden
Vermiste Lisanne Froon en Kris Kremers gezien in apotheek

http://www.deondernemer.n(...)ien-in-apotheek.html
Dank. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De data is niet volledig en zeer beperkt.
Dat is per definitie.

Mijn data is nog veel gefragmenteerder en ligt miljoenen jaren uit elkaar. Moet toch echt bij de klant met een aantal scenario's aankomen... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601800
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank. ^O^
Lisanne en Kris kochten 'erg veel' anti-muskietenspul

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elden-apotheek.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141601894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Lisanne en Kris kochten 'erg veel' anti-muskietenspul

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elden-apotheek.dhtml
Het is bij deze zaak helaas onvermijdelijk maar AD tracht ik zoveel mogelijk te beperken eigenlijk. Telegraaf net zo, Daily Mail komt de OP niet eens in.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141601943
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iemand die kwaad wil, wil kwaad. En die laat zo'n buitenkansje echt niet liggen hoor. Verkoop die dure spullen en begraaf/verbrand de rugzak en niemand die erachter komt.
Hoeft niet, kan wel. :)
pi_141602038
Verder.
Misschien zijn ze op een bepaald moment wel terug gelopen, maar is er op de terugweg iets gebeurt of iemand geweest. Pure speculatie idd. Maar ook nog een optie, aangezien het niet logisch is in het donker naar boven te gaan.
pi_141602053
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:02 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoeft niet, kan wel. :)
De kans dat iemand die kwaad wil een prachtige rugzak laat staan, is zo klein en bizar dat ik denk dat die verwaarloosbaar klein is.

Leer mij latino's kennen die ongestraft telefoontjes kunnen jatten. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602055
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is bij deze zaak helaas onvermijdelijk maar AD tracht ik zoveel mogelijk te beperken eigenlijk. Telegraaf net zo, Daily Mail komt de OP niet eens in.
ja ok maar die flesjes zaten niet in de tas en ik zie ze ook niet op de foto's v/h kamertje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141602092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja ok maar die flesjes zaten niet in de tas en ik zie ze ook niet op de foto's v/h kamertje
Dat is dus vaag. Zouden ze nog een tas bij zich gehad hebben?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602110
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar zo'n echte inheemse indiaan die misschien wel meer in die jungle daar leeft maakt gebruik van die spullen en het geld?

Verder kan het bij een misdrijf als afleidingsmanoeuvre dienen of wilden ze zich niet aan die spullen branden. Misdrijf is niet altijd diefstal of beroving toch?

Ik hou de optie van een misdrijf nog open.
pi_141602141
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kans dat iemand die kwaad wil een prachtige rugzak laat staan, is zo klein en bizar dat ik denk dat die verwaarloosbaar klein is.

Leer mij latino's kennen die ongestraft telefoontjes kunnen jatten. :')
Misschien was t geen standaard latino...
pi_141602196
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is dus vaag. Zouden ze nog een tas bij zich gehad hebben?
tja ze hebben het over " erg veel anti-muskietenspul" - zijn dat 2 flesjes of 5 ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141602204
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daily Mail komt de OP niet eens in.
Ik heb het wel een beetje gehad met je arrogantie. Alsof jij bepaalt wat wel en wat niet in de OP komt.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:10:27 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141602269
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het wel een beetje gehad met je arrogantie. Alsof jij bepaalt wat wel en wat niet in de OP komt.
Le_Dictator
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141602289
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:07 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien was t geen standaard latino...
Ja dat bedoel ik dus; je gaat uit van een scenario en moet je dan in meer bochten wringen dan de Changuinola heeft om je verhaal "goed te praten" met 'misschiens' enzo.

Waarom zou een moordenaar niet stelen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602303
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het wel een beetje gehad met je arrogantie. Alsof jij bepaalt wat wel en wat niet in de OP komt.
ja wie anders ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141602339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Damn.. dat gaat maar door hier. :o

Wat is nu de stand van zaken? Zijn we er al uit wat er is gebeurd?
John of Sjon van der Heuvel heeft in RTL boul gezegd dat uit onderzoek is gebleken dat ze nog enige dagen hebben geleefd na de vermissing.
pi_141602371
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja wie anders ?
Meen je dat serieus?
pi_141602388
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het wel een beetje gehad met je arrogantie. Alsof jij bepaalt wat wel en wat niet in de OP komt.
Meid, het is wat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Forum Admin vrijdag 27 juni 2014 @ 00:15:16 #156
232445 crew  Specularium
pi_141602454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja wie anders ?
Dat kunnen wij nog.
pi_141602456
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus; je gaat uit van een scenario en moet je dan in meer bochten wringen dan de Changuinola heeft om je verhaal "goed te praten" met 'misschiens' enzo.

Waarom zou een moordenaar niet stelen?
Nou ja, is een echte inheemse indiaan bijv een standaard latino?

Een moordenaar is niet per definitie een dief.

Verder kan je gelijk hebben, maar ik sluit het niet uit. Jij kan het wel uitsluiten. :)
pi_141602468
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb het wel een beetje gehad met je arrogantie. Alsof jij bepaalt wat wel en wat niet in de OP komt.
Het gaat om serieuze bronnen, helemaal niet om mij.

Of vind jij de Daily Mail wel een betrouwbare krant, dat kan natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat kunnen wij nog.
die OP is prima zo
die dieren hoeven er van mij ook niet in
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141602507
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:15 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nou ja, is een echte inheemse indiaan bijv een standaard latino?

Een moordenaar is niet per definitie een dief.

Verder kan je gelijk hebben, maar ik sluit het niet. Jij kan het wel uitsluiten. :)
Ik kan het niet uitsluiten, wel heel onwaarschijnlijk achten.

Maar stel, de meiden zijn vermoord, hoe en wat dan? En wat doe jij dan in jouw scenario met die rugzak?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602602
Ze gingen die berg op om vanaf de top samen naar de ondergaande zon te kijken, hun laatste ooit O+
pi_141602654
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan het niet uitsluiten, wel heel onwaarschijnlijk achten.

Maar stel, de meiden zijn vermoord, hoe en wat dan? En wat doe jij dan in jouw scenario met die rugzak?
Iemand die geen behoefte had aan spullen. Bijv zo'n echte inheemse indiaan of iemand die een dwaalspoor wilde zetten. Pure speculatie, maar ik hou die opties wel open.

Kan ook een naar ongeluk geweest zijn.

Beide scenario's staan open wat mij betreft.
pi_141602659
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:20 schreef kurk_droog het volgende:
Ze gingen die berg op om vanaf de top samen naar de ondergaande zon te kijken, hun laatste ooit O+
Pics of het is niet gebeurd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602701
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Iemand die geen behoefte had aan spullen. Bijv zo'n echte inheemse indiaan of iemand die een dwaalspoor wilde zetten. Pure speculatie, maar ik hou die opties wel open.

Kan ook een naar ongeluk geweest zijn.

Beide scenario's staan open wat mij betreft.
Op deze wijze kun je nog 10.000 andere scenario's bedenken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141602718
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:23 schreef eight het volgende:

[..]

Op deze wijze kun je nog 10.000 andere scenario's bedenken.
Ik niet hoor :P
Een misdrijf of een ongeluk. Dat zijn er 2. ;)
pi_141602728
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat dacht ook dus. De terugweg versperd. Maar hoe?
Het kan hun eigen angst zijn geweest. In een donker bos 'hoor' je van alles en 'zie' je niks.
[..]
quote:
Dan ga je juist naar het licht (beneden) en niet verder de duisternis in (boven).
Ik denk niet dat je 'midden in de jungle' nou echt makkelijk 'lichtjes' ziet liggen.... Of je moet in een boom klimmen. Om terug te gaan moet je hoe dan ook het donkere bos in/door...
Was het terrein aan het eind van de Pianista, op het continale scheidsgebied niet vlakker??? Dan ga je daar naar het licht.

quote:
Dat dacht ik dus een paar topics terug als mogelijkheid. Maar: die beesten komen niet in de buurt van toeristen juist. In de buurt van Boquete zal je weinig grote katten zien lijkt me. Zelfs Feliciano heeft nog nooit een poema gezien (las ik ergens, geen bron bij de hand nu).
Maar Feliciano zal niet bij avond/nacht hiken???

quote:
Ja, dat moet wel. Als ze niemand zijn tegengekomen die ze overgehaald heeft een andere route te nemen...
Ik vermoed, dat het 'zijn in een donker bos/jungle' voor hen voldoende was in paniek te raken. Misschien realiseerden ze zich opeens dat er enge beesten konden voorkomen. Dan denk je irrationeel: je wilt dat bos uit! Misschien waren ze boven bij het eind van die Pianista Trail en durfden ze niet meer terug door het bos??? Nog wat doorgedwaald en de volgende dag de verkeerde afslag genomen???
pi_141602755
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Iemand die geen behoefte had aan spullen. Bijv zo'n echte inheemse indiaan of iemand die een dwaalspoor wilde zetten. Pure speculatie, maar ik hou die opties wel open.
Maar waarom dan wel behoefte om mensen te vermoorden?

Hoeveel moordenaars zijn er en hoeveel (gelegenheids)dieven? Ik denk/hoop toch echt dat de laatste groep 10-100 keer groter is...

En een dwaalspoor uitzetten door eerst 45 km (langs de rivier, niet hemelsbreed) langs een rivier te klauteren (bergop), waar is de logica daarin?? Stel dat er net op dat moment een gids met groep langskomt? Ookal komen die er weinig, maar toch, die kans zit erin.

quote:
Beide scenario's staan open wat mij betreft.
En je acht ze even waarschijnlijk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:24 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Het kan hun eigen angst zijn geweest. In een donker bos 'hoor' je van alles en 'zie' je niks.
[..]

[..]

Ik denk niet dat je 'midden in de jungle' nou echt makkelijk 'lichtjes' ziet liggen.... Of je moet in een boom klimmen. Om terug te gaan moet je hoe dan ook het donkere bos in/door...
Was het terrein aan het eind van de Pianista, op het continale scheidsgebied niet vlakker??? Dan ga je daar naar het licht.

[..]

Maar Feliciano zal niet bij avond/nacht hiken???

[..]

Ik vermoed, dat het 'zijn in een donker bos/jungle' voor hen voldoende was in paniek te raken. Misschien realiseerden ze zich opeens dat er enge beesten konden voorkomen. Dan denk je irrationeel: je wilt dat bos uit! Misschien waren ze boven bij het eind van die Pianista Trail en durfden ze niet meer terug door het bos??? Nog wat doorgedwaald en de volgende dag de verkeerde afslag genomen???
Ik neem aan dat Feliciano ook op zijn eigen houtje weggaat en dolgraag een poema wil zien.

Verder; eens, dat is allemaal mogelijk.

Dan blijft nog de vraag; waarom om ~16:15 nog naar boven als ze -overduidelijk- allang geen zin meer hadden in een grote klim?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:24 schreef sommeltje het volgende:

Ik vermoed, dat het 'zijn in een donker bos/jungle' voor hen voldoende was in paniek te raken. Misschien realiseerden ze zich opeens dat er enge beesten konden voorkomen. Dan denk je irrationeel: je wilt dat bos uit! Misschien waren ze boven bij het eind van die Pianista Trail en durfden ze niet meer terug door het bos??? Nog wat doorgedwaald en de volgende dag de verkeerde afslag genomen???
Ik denk dat je de waarom vraag eerder moet stellen. Het is echt totaal onlogisch dat ze 's middags laat nog een berg gaan beklimmen. Ik vraag me echt af wat hun bewogen heeft om dit te gaan doen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141602823
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar waarom dan wel behoefte om mensen te vermoorden?

Hoeveel moordenaars zijn er en hoeveel (gelegenheids)dieven? Ik denk/hoop toch echt dat de laatste groep 10-100 keer groter is...

En een dwaalspoor uitzetten door eerst 45 km (langs de rivier, niet hemelsbreed) langs een rivier te klauteren (bergop), waar is de logica daarin?? Stel dat er net op dat moment een gids met groep langskomt? Ookal komen die er weinig, maar toch, die kans zit erin.

[..]

En je acht ze even waarschijnlijk?
Eigenlijk wel.
Maar wat zeg je nou van mijn scenario betreft die echte inheemse indiaan?
pi_141602873
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Feliciano ook op zijn eigen houtje weggaat en dolgraag een poema wil zien.

Verder; eens, dat is allemaal mogelijk.

Dan blijft nog de vraag; waarom om ~16:15 nog naar boven als ze -overduidelijk- allang geen zin meer hadden in een grote klim?
Misschien waren ze teruggegaan. En is er op de terugweg iets gebeurt.
pi_141602876
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:27 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Eigenlijk wel.
Maar wat zeg je nou van mijn scenario betreft die echte inheemse indiaan?
Dat die niet zou stelen? Eerlijk gezegd denk ik dat je dan veel te naief bent. Wat op zich ook weer mooi is en vertrouwen uitstraalt. Maar een onbeheerde rugzak is een lekker kostje voor mensen die van een (paar) honderd dollar per maand (if even) leven...

Waarom zou je die 83 dollar er dan niet uithalen? Niemand komt erachter als je geen vingerafdrukken in de tas achterlaat (die erop zullen na 2,5 maand wel weggespoeld zijn).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602914
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien waren ze teruggegaan. En is er op de terugweg iets gebeurt.
Teruggegaan waarheen?
Waarom zijn er geen getuigenissen die de meiden hebben zien terugkomen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141602920
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien waren ze teruggegaan. En is er op de terugweg iets gebeurt.
Dat halen ze toch nooit voordat het donker wordt? En halverwege omkeren is al helemaal onlogisch.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141602929
Met alle respect, als zij DE BERG OVER verdwaald zijn neem ik mn pet af voor hun verdwaalskills.
pi_141602972
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Teruggegaan waarheen?
Waarom zijn er geen getuigenissen die de meiden hebben zien terugkomen?
Terug de berg af ipv op. Misschien werd het toen al wat laat.
pi_141603019
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:32 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Terug de berg af ipv op. Misschien werd het toen al wat laat.
Terug de berg af? Dus ze zijn niet de El Pianista trail gaan lopen? Waarom zijn ze dan niet naar huis gegaan? En hoe komt hun rugzak dan aan de andere kant van de berg?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603033
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat die niet zou stelen? Eerlijk gezegd denk ik dat je dan veel te naief bent. Wat op zich ook weer mooi is en vertrouwen uitstraalt. Maar een onbeheerde rugzak is een lekker kostje voor mensen die van een (paar) honderd dollar per maand (if even) leven...

Waarom zou je die 83 dollar er dan niet uithalen? Niemand komt erachter als je geen vingerafdrukken in de tas achterlaat (die erop zullen na 2,5 maand wel weggespoeld zijn).
Misschien ja, misschien ook niet.
We verschillen hierover van mening :)
pi_141603063
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

En je acht ze even waarschijnlijk?
Het moordscenario: wat zou het motief zijn?
Ze zijn nergens toch gevolgd? (Dat ben ik in geen een bericht tegengekomen). Blijft over de 'gelegenheidsengerd/psychopaat'. Maar dan kun je toch als vrouw toch de charmekaart spelen???
Als je verdwaald ben je natuurlijk niet gelijk dood. En als je een stuk door wandelt in onbekend gebied dat bovenal zeer rustig is en bewoond wordt door inheemse stammen die geisoleerd leven wil dat natuurlijk niet zeggen dat bij de eerst beste die je tegenkomt het mis gaat??? Die stammen schijnen wel vaker wandelaars onderdak te verlenen. En 2 jongedames zullen in dit opzicht eerder te hulp worden geschoten dan worden aangevallen. (Degene die ze zouden tegenkomen zou omgekeerd ook niet van hun schrikken of denken dat ze iets kwaads in de zin hebben).
En bovendien... ze waren met zijn 2en. Dan ben je samen toch sterker dan dat je er alleen voor staat. Dan lijkt het me dat er meerdere daders zouden moeten zijn?
pi_141603076
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Terug de berg af? Dus ze zijn niet de El Pianista trail gaan lopen? Waarom zijn ze dan niet naar huis gegaan? En hoe komt hun rugzak dan aan de andere kant van de berg?
Dan zou er op de terugweg iets gebeurt moeten zijn. En iemand zou ze dan weer naar boven hebben geleidt.
pi_141603115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:35 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Het moordscenario: wat zou het motief zijn?
Ze zijn nergens toch gevolgd? (Dat ben ik in geen een bericht tegengekomen). Blijft over de 'gelegenheidsengerd/psychopaat'. Maar dan kun je toch als vrouw toch de charmekaart spelen???
Als je verdwaald ben je natuurlijk niet gelijk dood. En als je een stuk door wandelt in onbekend gebied dat bovenal zeer rustig is en bewoond wordt door inheemse stammen die geisoleerd leven wil dat natuurlijk niet zeggen dat bij de eerst beste die je tegenkomt het mis gaat??? Die stammen schijnen wel vaker wandelaars onderdak te verlenen. En 2 jongedames zullen in dit opzicht eerder te hulp worden geschoten dan worden aangevallen. (Degene die ze zouden tegenkomen zou omgekeerd ook niet van hun schrikken of denken dat ze iets kwaads in de zin hebben).
En bovendien... ze waren met zijn 2en. Dan ben je samen toch sterker dan dat je er alleen voor staat. Dan lijkt het me dat er meerdere daders zouden moeten zijn?
Ja, ik kan er ook niks mee, dat moordscenario. Die puntgave rugzak.

Inheemse stammen moorden niet zomaar, die mensen hebben ook gewoon een normaal leven.

Ja, een psychopaat kan overal zijn. Maar dan is de kans dat je die tegen het lijf loopt in Amersfoort of Utrecht toch echt groter dan in een onherbergzame verlaten wildernis in Panama. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603129
quote:
18s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pics of het is niet gebeurd.
Dat zou ik doen, en dan de liefde bedrijven...wel in een tent dei 100% insect en ongedierte vrij is uiteraard :r
pi_141603159
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:36 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dan zou er op de terugweg iets gebeurt moeten zijn. En iemand zou ze dan weer naar boven hebben geleidt.
Geleid en gebeurd, maar da's taalnazigezeik. :*

Maar dat bedoel ik dus; je moet het verhaal alleen maar moeilijker maken om het kloppend te krijgen.

Als de meiden terug zijn gekomen, dan zouden ze toch wel gezien zijn? En "terug omhoog geleid"? Wat denk je; ze wilden al weg, zouden ze denken; ja, het is nu bijna donker, we zijn hier net al omhoog gelopen, laten we dat weer doen. :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603295
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik kan er ook niks mee, dat moordscenario. Die puntgave rugzak.

Inheemse stammen moorden niet zomaar, die mensen hebben ook gewoon een normaal leven.

Ja, een psychopaat kan overal zijn. Maar dan is de kans dat je die tegen het lijf loopt in Amersfoort of Utrecht toch echt groter dan in een onherbergzame verlaten wildernis in Panama. :')
Het lijkt me ook niet dat inheemse stammen zomaar moorden hoor. Maar door die opstand of zo vroeg ik me af of er iemand daar boos was of angst had of zo. Maar ik begrijp dat het wel vredevolle stammen zijn? Dan gaat dat scenario niet op.

Blijft alleen de afleidingsmanoeuvre over betreft de rugzak.
pi_141603344
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geleid en gebeurd, maar da's taalnazigezeik. :*

Maar dat bedoel ik dus; je moet het verhaal alleen maar moeilijker maken om het kloppend te krijgen.

Als de meiden terug zijn gekomen, dan zouden ze toch wel gezien zijn? En "terug omhoog geleid"? Wat denk je; ze wilden al weg, zouden ze denken; ja, het is nu bijna donker, we zijn hier net al omhoog gelopen, laten we dat weer doen. :?
Ja moe he. Het wordt wel heel slecht mijn grammatica. :P
pi_141603369
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:43 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet dat inheemse stammen zomaar moorden hoor. Maar door die opstand of zo vroeg ik me af of er iemand daar boos was of angst had of zo. Maar ik begrijp dat het wel vredevolle stammen zijn? Dan gaat dat scenario niet op.
Ja, 1 moordende gek kan je niet uitsluiten, maar die inheemsen worden al vet gediscrimineerd, ook nog een moordverdenking zou het helemaal moeilijk maken. Die mensen willen daar gewoon rustig wonen.

quote:
Blijft alleen de afleidingsmanoeuvre over betreft de rugzak.
En daarvoor ga je zo'n 2 dagen lopen door de wildernis om die rugzak neer te zetten? Met welk doel? Als je de rugzak laat verdwijnen (scheelt je 4 dagen lopen), en dat gaat makkelijk in een onherbergzame wildernis, dan is het toch veel makkelijker?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603382
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geleid en gebeurd, maar da's taalnazigezeik. :*

Maar dat bedoel ik dus; je moet het verhaal alleen maar moeilijker maken om het kloppend te krijgen.

Als de meiden terug zijn gekomen, dan zouden ze toch wel gezien zijn? En "terug omhoog geleid"? Wat denk je; ze wilden al weg, zouden ze denken; ja, het is nu bijna donker, we zijn hier net al omhoog gelopen, laten we dat weer doen. :?
Met geweld dan.
Maar dat zal dan wel onwaarschijnlijk zijn.
pi_141603421
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:45 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Met geweld dan.
Maar dat dan wel onwaarschijnlijk zijn.
Als je 2 ongewapende meisjes met geweld iets zou willen aandoen, kan het makkelijk aan de Boquete kant van de berg. Genoeg plekken om die meiden te begraven.

Sowieso; denk je niet dat ze zouden gaan gillen? De zuidkant wonen aardig wat mensen, die horen dat toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603455
Mijn harsens moeten bijtanken. Mijn vriendin slaapt al. Ga haar zo maar joinen.
pi_141603475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:48 schreef anonymoussie het volgende:
Mijn harsens moeten bijtanken. Mijn vriendin slaapt al. Ga haar zo maar joinen.
Was een goeie discussie, buenas noches.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:48 schreef anonymoussie het volgende:
Mijn harsens moeten bijtanken. Mijn vriendin slaapt al. Ga haar zo maar joinen.
lepellepel? :9~
pi_141603499
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je 2 ongewapende meisjes met geweld iets zou willen aandoen, kan het makkelijk aan de Boquete kant van de berg. Genoeg plekken om die meiden te begraven.

Sowieso; denk je niet dat ze zouden gaan gillen? De zuidkant wonen aardig wat mensen, die horen dat toch?
True. Ik ga er een nachtje over slapen. Morgen met gezond verstand weer verder. :P
Hoelaat heb je het daar?
pi_141603558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:49 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

lepellepel? :9~
Mwa. We hebben al eerder in bed 'gelegen'. Daarna honger en tv gekeken. Volgens mij is ze nu echt in lalaland. Maar misschien.... :P
pi_141603572
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:50 schreef anonymoussie het volgende:
Hoelaat heb je het daar?
Bijna 18:00, trek net mijn eerste biertje open.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141603601
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was een goeie discussie, buenas noches.
jij ook trusten!
pi_141603617
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bijna 18:00, trek net mijn eerste biertje open.
haha lekker is dat :P
pi_141604089
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:
Ik weet niet of dat misdrijf ervoor zorgde dat zoeken aan de andere kant niet werd gedaan. Ik denk eerder dat het met jurisdictie te maken had?
Ik denk het niet. Jurisdictie gaat over de diverse rechtsgebieden in de zin van burgerrecht, europeesrecht e.d. Niet over geografische gebieden.
pi_141604136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Jurisdictie gaat over de diverse rechtsgebieden in de zin van burgerrecht, europeesrecht e.d. Niet over geografische gebieden.
Jurisdictie over gebieden. Hoe noem je dat, ander woord dan. In ieder geval is er een duidelijke grens tussen de 2 gebieden wat het zoeken alleen in het district Boquete kan verklaren.

Zoals een Nederlandse politieagent ook niet zomaar in Duitsland mensen mag arresteren, hoe noem je dat dan? Geen jurisdictie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604493
heb het ergens gelezen maar kan het zo snel even niet vinden, hoeveel km was het tussen de afstand van de Pianista tot waar de rugzak is gevonden?
En hoe lang was dit lopen?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:38:34 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja wie anders ?
_O- _O- _O-

Ik heb niks tegen Mata hoor (of tegen jou), maar dit is wel een rare opmerking hoor :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:34 schreef jackie12 het volgende:
heb het ergens gelezen maar kan het zo snel even niet vinden, hoeveel km was het tussen de afstand van de Pianista tot waar de rugzak is gevonden?
En hoe lang was dit lopen?
Hangt er een beetje vanaf wat je als Pianista ziet. Is het Durans Coffee (de kruising met de Via Buenos Aires), is het iets van 8. Vanaf de Il Pianista (locatie op basis van kaart onderzoeksteam) is het maar iets van 6 km hemelsbreed. De El Pianista moet je in 3 uur kunnen doen, en 3 uur terug.

Dichtbij dus. Zeker vergeleken met de schoenen, die lagen veel verder weg:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604584
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:29 schreef Fierce. het volgende:

[..]

O ja, er zal zeker een seriemoordenaar gaan wachten in de Panamese jungle, hopend op slachtoffers.
Er zijn wel vaker mensen vermoord omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Zo'n 'ontmoeting' kan puur toeval zijn geweest, iemand die toevallig ook op die trail liep. Wie weet één of meer van die indianen. En waarom dat 'serie'moordenaar? Heeft hij er al meer vermoord dan? Kan het niet de eerste moord zijn geweest van een dader?
pi_141604602
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn wel vaker mensen vermoord omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Zo'n 'ontmoeting' kan puur toeval zijn geweest, iemand die toevallig ook op die trail liep. Wie weet één of meer van die indianen. En waarom dat 'serie'moordenaar? Heeft hij er al meer vermoord dan? Kan het niet de eerste moord zijn geweest van een dader?
Ja, verschuil je lekker achter toeval op toeval op toeval.

Nu nog argumenten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604612
6 km. Mijn God. wat hebben die kukels dan in vredesnaam gedaan bij het zoeken. Stel ze zouden nog wel een week geleefd hebben wat is het dan ontzettend wrang voor de ouders dat hun dochters een minuut vliegen met de helikopter daar bij de rivier zaten maar niet gered werden. Die meiden zouden dan misschien zelfs de helikopter wel gehoord kunnen hebben....
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:43:04 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn wel vaker mensen vermoord omdat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Zo'n 'ontmoeting' kan puur toeval zijn geweest, iemand die toevallig ook op die trail liep. Wie weet één of meer van die indianen. En waarom dat 'serie'moordenaar? Heeft hij er al meer vermoord dan? Kan het niet de eerste moord zijn geweest van een dader?
Maar waarom?? En waarom dan niet het geld en de mobieltjes meenemen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:44:39 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604639
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:42 schreef jackie12 het volgende:
6 km. Mijn God. wat hebben die kukels dan in vredesnaam gedaan bij het zoeken. Stel ze zouden nog wel een week geleefd hebben wat is het dan ontzettend wrang voor de ouders dat hun dochters een minuut vliegen met de helikopter daar bij de rivier zaten maar niet gered werden. Die meiden zouden dan misschien zelfs de helikopter wel gehoord kunnen hebben....
Afgaan op de info die ze hadden?? En de dames zijn waarschijnlijk óf door de rivier óf door roofdieren "verspreid" (excuse de noodzakelijke excpliciete taal)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604641
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar waarom?? En waarom dan niet het geld en de mobieltjes meenemen?
Toeval. En moordenaars stelen niet, heb ik hier geleerd. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604660
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Afgaan op de info die ze hadden??
Die was toch echt dat de dames wel de El Pianista zijn opgegaan en niet zijn gezien toen ze terugkeerden.

quote:
En de dames zijn waarschijnlijk óf door de rivier óf door roofdieren "verspreid" (excuse de noodzakelijke excpliciete taal)
Ik denk een combinatie, niet zozeer óf óf (waarom zo sterk in je onderscheid?). Met de rivier als belangrijkste factor; stroomt het snelst, is het dichtste bij en de resten zijn ook in de rivierbedding gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604685
Vreselijk voor de ouders dat ze hun dochters nooit meer terug zien en misschien er nooit achter zullen komen wat er is gebeurd. Alhoewel ik hoop dat de waarheid over wat er is gebeurd uit de rugzak zal komen. Hoe dan ook, deze zaak pakt me en ga ik er zo een nachtje over slapen en brainstormen over welke vragen ik heb voor morgen.
welterusten allemaal en proost voor jou Matador
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:50:52 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604711
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die was toch echt dat de dames wel de El Pianista zijn opgegaan en niet zijn gezien toen ze terugkeerden.

[..]

Ik denk een combinatie, niet zozeer óf óf (waarom zo sterk in je onderscheid?). Met de rivier als belangrijkste factor; stroomt het snelst, is het dichtste bij en de resten zijn ook in de rivierbedding gevonden.
Ze waren toch ergens anders gaan wandelen (met die hond die meeging)? Nou ja, het is allemaal tamelijk verwarrend en getuigen spreken elkaar tegen.. En zelfs als men van de Pianista uitging hield men misschien rekening met de duisternis en hun "gear"?

Maar dat hier bizarre verklaringen worden verzonnen (heb het niet per se tegen jou) is overduidelijk ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:49 schreef jackie12 het volgende:
Vreselijk voor de ouders dat ze hun dochters nooit meer terug zien en misschien er nooit achter zullen komen wat er is gebeurd. Alhoewel ik hoop dat de waarheid over wat er is gebeurd uit de rugzak zal komen. Hoe dan ook, deze zaak pakt me en ga ik er zo een nachtje over slapen en brainstormen over welke vragen ik heb voor morgen.
welterusten allemaal en proost voor jou Matador
Slaap lekker en dank.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:52:03 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:49 schreef jackie12 het volgende:
Vreselijk voor de ouders dat ze hun dochters nooit meer terug zien en misschien er nooit achter zullen komen wat er is gebeurd. Alhoewel ik hoop dat de waarheid over wat er is gebeurd uit de rugzak zal komen. Hoe dan ook, deze zaak pakt me en ga ik er zo een nachtje over slapen en brainstormen over welke vragen ik heb voor morgen.
welterusten allemaal en proost voor jou Matador
Leuk, vragen kan ieder mens bedenken.. Maar de antwoorden he (en dan betrouwbaar!!)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze waren toch ergens anders gaan wandelen
:?

Er zijn 7 getuigen van wie 6 betrouwbaar die ze sowieso gezien hebben die dag. Oliva de Kam stelt ook duidelijk dat ze de meiskes gewaarschuwd heeft.

quote:
Nou ja, het is allemaal tamelijk verwarrend en getuigen spreken elkaar tegen.. En zelfs als men van de Pianista uitging hield men misschien rekening met de duisternis en hun "gear"?

Maar dat hier bizarre verklaringen worden verzonnen (heb het niet per se tegen jou) is overduidelijk ;)
Ja, ik vind bizarre verklaringen wel interessant en ik wil die punten ook graag zien, maar als je ene verhaal begint met "en dit en dit kan er gebeurd zijn" en dan krijg je 1 vraag en dan is het "ja maar kan dit niet gebeurd zijn (nog verder in je verhaal) of toeval of dit dat".

Dat men niet over de berg heeft gezocht, zelfs niet na weken, is echt heel amateuristisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leuk, vragen kan ieder mens bedenken.. Maar de antwoorden he (en dan betrouwbaar!!)?
Denk jij dat iemand hier antwoorden (daderkennis?) heeft? Ik denk dat de vragen goed genoeg zijn en al veel duidelijk kunnen maken.

Antwoorden komen niet van ons, lijkt me. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:57:00 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604795
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?

Er zijn 7 getuigen van wie 6 betrouwbaar die ze sowieso gezien hebben die dag. Oliva de Kam stelt ook duidelijk dat ze de meiskes gewaarschuwd heeft.

[..]

Ja, ik vind bizarre verklaringen wel interessant en ik wil die punten ook graag zien, maar als je ene verhaal begint met "en dit en dit kan er gebeurd zijn" en dan krijg je 1 vraag en dan is het "ja maar kan dit niet gebeurd zijn (nog verder in je verhaal) of toeval of dit dat".

Dat men niet over de berg heeft gezocht, zelfs niet na weken, is echt heel amateuristisch.
Misschien verwar ik eea, maar ze waren toch op een andere trail gezien? En een hond die met hun meeliep van mensen die daar in de buurt woonden?

"Kan er gebeurd zijn" (hoewel ook niet per se nuttig) is iets anders dan "het moeten wel orgaanhandelaars geweest zijn" of "Natuurlijk is het een lustmoordenaar, die liggen daar bij bosjes op de loer" he? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604801
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar waarom dan wel behoefte om mensen te vermoorden?Hoeveel moordenaars zijn er en hoeveel (gelegenheids)dieven? Ik denk/hoop toch echt dat de laatste groep 10-100 keer groter is...En een dwaalspoor uitzetten door eerst 45 km (langs de rivier, niet hemelsbreed) langs een rivier te klauteren (bergop), waar is de logica daarin?? Stel dat er net op dat moment een gids met groep langskomt? Ookal komen die er weinig, maar toch, die kans zit erin.
Verkrachten en dan vermoorden om ontdekking te voorkomen is niet zo'n uitzonderlijke gebeurtenis. En wie zegt dat zij niet bij die tas zijn omgekomen? Ik vind het juist heel ongeloofwaardig dat meiden van die leeftijd een mobieltjes achterlaten.. die dumpen nog liever hun vriendje dan afstand te moeten doen van hun 'phone'...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:57:55 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604806
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk jij dat iemand hier antwoorden (daderkennis?) heeft? Ik denk dat de vragen goed genoeg zijn en al veel duidelijk kunnen maken.

Antwoorden komen niet van ons, lijkt me. :)
Dat bedoel ik dus.

En vragen maken helemaal NIKS duidelijk. Iedereen heeft die vragen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:00:05 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604838
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verkrachten en dan vermoorden om ontdekking te voorkomen is niet zo'n uitzonderlijke gebeurtenis. En wie zegt dat zij niet bij die tas zijn omgekomen? Ik vind het juist heel ongeloofwaardig dat meiden van die leeftijd een mobieltjes achterlaten.. die dumpen nog liever hun vriendje dan afstand te moeten doen van hun 'phone'...
En dan allerlei zooi (om het nog maar niet over de lichamen te hebben) laten slingeren? En waarom zou je die meiden vermoorden om niks (mobieltjes en geld enzo was er nog)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604845
Wel apart dat haar Facebook gewoon nog online is, raar om te lezen en alles.
pi_141604851
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat die niet zou stelen? Eerlijk gezegd denk ik dat je dan veel te naief bent. Wat op zich ook weer mooi is en vertrouwen uitstraalt. Maar een onbeheerde rugzak is een lekker kostje voor mensen die van een (paar) honderd dollar per maand (if even) leven...
En toch was het een inheemse indiaan die de tas kwam brengen. Als ze echt zo rot zijn als jij zegt (en dat is pure discriminatie) dan hadden ze de tas toch gewoon meegenomen naar huis?
quote:
Waarom zou je die 83 dollar er dan niet uithalen? Niemand komt erachter als je geen vingerafdrukken in de tas achterlaat (die erop zullen na 2,5 maand wel weggespoeld zijn).
Zou een moordenaar op het moment van de moord al weten dat het 2,5 maand gaat duren voor die tas wordt gevonden?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:01:39 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:00 schreef kurk_droog het volgende:
Wel apart dat haar Facebook gewoon nog online is, raar om te lezen en alles.
Gelukkig heb ik geen FB..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.

En vragen maken helemaal NIKS duidelijk. Iedereen heeft die vragen..
Vragen staat vrij, heb ik altijd geleerd. En als klein irritant betwetertje was ik mijn ouders al heul vroeg aan hun kop aan het zeuren. :P

De vragen kunnen we besproken worden en met de feiten (de weinige) die we hebben kan je eea verklaren.

De grote vraag blijft (welk scenario je ook aanhangt): waarom in godsnaam nog om 16:00 de bergen in?? Zelfs tegen alle waarschuwingen in?

Zouden ze een afspraak op die berg hebben?

Het is toch raar dat meiden die niet bepaald getraind zijn, al 1 trailtje zijn opgelopen, naar huis wilden (dat is niet zeker) en moe/ziek (getuige, hoeft niet waar te zijn natuurlijk) zijn, dat die dan opeens om 16:15 denken; och, kan wel ff, dit bergje pikken we eventjes mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141604884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:00 schreef Ouder1 het volgende:
Als ze echt zo rot zijn als jij zegt (en dat is pure discriminatie)
:r :r

Heb ik NOOIT gezegd en nou kappen met die trollbeschuldigingen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:03:30 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604905
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En toch was het een inheemse indiaan die de tas kwam brengen. Als ze echt zo rot zijn als jij zegt (en dat is pure discriminatie) dan hadden ze de tas toch gewoon meegenomen naar huis?

[..]

Zou een moordenaar op het moment van de moord al weten dat het 2,5 maand gaat duren voor die tas wordt gevonden?
Ja, want inheemse indianen hebben geen empathie, en willen ook niet dat de dames gevonden worden?

En nee, dus dan zou die moordenaar (nogmaals: waarom zou hij/zij ze vermoorden?) wel beter zijn/haar best hebben gedaan eea te verdoezelen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:04:33 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604923
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vragen staat vrij, heb ik altijd geleerd. En als klein irritant betwetertje was ik mijn ouders al heul vroeg aan hun kop aan het zeuren. :P

De vragen kunnen we besproken worden en met de feiten (de weinige) die we hebben kan je eea verklaren.

De grote vraag blijft (welk scenario je ook aanhangt): waarom in godsnaam nog om 16:00 de bergen in?? Zelfs tegen alle waarschuwingen in?

Zouden ze een afspraak op die berg hebben?

Het is toch raar dat meiden die niet bepaald getraind zijn, al 1 trailtje zijn opgelopen, naar huis wilden (dat is niet zeker) en moe/ziek (getuige, hoeft niet waar te zijn natuurlijk) zijn, dat die dan opeens om 16:15 denken; och, kan wel ff, dit bergje pikken we eventjes mee.
Natuurlijk staat vragen vrij, maar claim aub niet daarmee iets op te gaan lossen als je zelf niet1 van de onderzoekers bent
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Natuurlijk staat vragen vrij, maar claim aub niet daarmee iets op te gaan lossen als je zelf niet1 van de onderzoekers bent
Stukje bij beetje zouden we dichter bij een oplossing of reeks oplossingen kunnen komen. Maar met de beperkte data die we nu hebben is dat heel moeilijk idd.

Ik vrees met de cynici dat we het nooit zullen weten. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:07:47 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141604967
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stukje bij beetje zouden we dichter bij een oplossing of reeks oplossingen kunnen komen. Maar met de beperkte data die we nu hebben is dat heel moeilijk idd.

Ik vrees met de cynici dat we het nooit zullen weten. -O-
Niet als je niet 1 van de onderzoekers bent en alle info hebt.

En dat heeft niets met "cynisch" te maken maar meer met wat er tot op heden gevonden is...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141604979
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dan allerlei zooi (om het nog maar niet over de lichamen te hebben) laten slingeren? En waarom zou je die meiden vermoorden om niks (mobieltjes en geld enzo was er nog)?
Om ze het zwijgen op te leggen? Om niets? Nee, ik denk dat je dan wel heel snel bij verkrachting uit komt. Dat is niet 'vermoorden om niets'.
pi_141604998
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:r :r

Heb ik NOOIT gezegd en nou kappen met die trollbeschuldigingen.
He? Moet i echt terug gaan zoeken en quoten? Latino's stelen als de neten, zoiets zei je. En die indianen zijn geen haar beter.
pi_141605003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet als je niet 1 van de onderzoekers bent en alle info hebt.
Niemand heeft alle info, dat is inherent aan dit soort zaken.

Nogmaals; ik maak scenario's over miljoenen jaren, veel minder data dan hier... Uiteindelijk moet je toch iets kwantificeren...

quote:
En dat heeft niets met "cynisch" te maken maar meer met wat er tot op heden gevonden is...
Ik doelde niet zozeer op jou, maar de anderen in het topic die stellen "kom je toch nooit achter". Als die foto's niet meer opleveren dan "ze hebben nog een paar dagen geleefd" dan zie ik het somber in...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, want inheemse indianen hebben geen empathie, en willen ook niet dat de dames gevonden worden?

En nee, dus dan zou die moordenaar (nogmaals: waarom zou hij/zij ze vermoorden?) wel beter zijn/haar best hebben gedaan eea te verdoezelen..
Nu ja, het was El_Matador die beweerde dat het allemaal dieven waren en daar was dit mijn reactie op.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:11:41 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om ze het zwijgen op te leggen? Om niets? Nee, ik denk dat je dan wel heel snel bij verkrachting uit komt. Dat is niet 'vermoorden om niets'.
Ja, is daar aan de orde van de dag.. Net als lustmoord.. Vooral in de jungle..

Sorry hoor, maar als je iemand wil verkrachten ga je echt niet dáár op de loer liggen in de hoop dat er een par meisjes zonder gids op pad gaan.. Daar ga je ergens heen war makkelijker "prooien"te vinden zijn..

Of je logica doet het niet meer als lustmoordenaar/verkrachter die zijn sporen wil uitwissen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

He? Moet i echt terug gaan zoeken en quoten? Latino's stelen als de neten, zoiets zei je. En die indianen zijn geen haar beter.
Donder op met die walgelijke verdraaiingen. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605022
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:06 schreef El_Matador het volgende: Ik vrees met de cynici dat we het nooit zullen weten. - O -
Wees gerust, vandaar ook mijn aanmelding als verlosser/redder (Jezus) ik heb jullie het antwoord al meerdere malen gegeven jongens: mannen tegengekomen in een wij-tonen-jullie-wel-de-weg-lift-vorm, wat handig uitkwam in de enorme warmte wachtend op een bus of taxi. Verkeerde beslissing gemaakt door mee te gaan. Vervolgens ernstige dingen gebeurd en toen pas gedumpt door dat dwaalspoor neer te zetten, alles langs de rivier gegooid waardoor nu iedereen uitgaat van een ongeluk. Die mannen lachen in een kluitje als ze de media lezen. Tja, tuurlijk is en blijft het speculatie maar ik heb wel al bij velen vermissingszaken goed gezeten achteraf.

Weet iemand wanneer ze die data bekend zullen maken en eventuele info op de digitale camera?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:13:52 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

He? Moet i echt terug gaan zoeken en quoten? Latino's stelen als de neten, zoiets zei je. En die indianen zijn geen haar beter.
Het is NIET logisch dat ze zijn (verkracht en) vermoord en dat die "superopportunist" dan niet ook ff makkelijk geld (geld en te makkelijk te verpatsen mobieltjes) meeneemt nee.. :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605041
mannen tegengekomen in een wij-tonen-jullie-wel-de-weg-lift-vorm, wat handig uitkwam in de enorme warmte wachtend op een bus of taxi.

En hoe komen ze dan, getweeën lopend op de El Pianista terecht??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is NIET logisch dat ze zijn (verkracht en) vermoord en dat die "superopportunist" dan niet ook ff makkelijk geld (geld en te makkelijk te verpatsen mobieltjes) meeneemt nee.. :N
Precies.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:15:42 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ja, het was El_Matador die beweerde dat het allemaal dieven waren en daar was dit mijn reactie op.
Ja? Door nog maffer te doen qua speculatie? Natuurlijk neemt een mens zonder (veel) geld dan óók het geld en de mobieltjes mee... Of denk je dat het een huurmoord was?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605061
Als het over een tijd tóch een misdrijf blijkt, zullen we die nee-een-misdrijf-is-volstrekt-niet-logisch-niet-mogelijk nog eens quoten. Dat hebben we eerder gezien in zaken (evenals andersom overigens!) ja, ja zo ben ik dan ook weer.
pi_141605063
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry hoor, maar als je iemand wil verkrachten ga je echt niet dáár op de loer liggen in de hoop dat er een par meisjes zonder gids op pad gaan.. Daar ga je ergens heen war makkelijker "prooien"te vinden zijn..
Maar wie zegt dat een verkrachter altijd 'op de loer ligt'? Hoe kom je aan die veronderstelling?
Het kan zijn dat ze hem tegen zijn gekomen.. Het kan ook zijn dat ze hem tegen zijn gekomen en even zijn gaan zitten om samen te kletsen (wat de rugzak op die struik zou verklaren)..
Niet iedere verkrachter plant zijn daden.. de gelegenheid maakt de dief maar kan ook de verkrachter maken. En niet iedere moordenaar/verkrachter is ook een dief.
Ik sluit het niet uit in het ieder geval.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:16:56 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Wees gerust, vandaar ook mijn aanmelding als verlosser/redder (Jezus) ik heb jullie het antwoord al meerdere malen gegeven jongens: mannen tegengekomen in een wij-tonen-jullie-wel-de-weg-lift-vorm, wat handig uitkwam in de enorme warmte wachtend op een bus of taxi. Verkeerde beslissing gemaakt door mee te gaan. Vervolgens ernstige dingen gebeurd en toen pas gedumpt door dat dwaalspoor neer te zetten, alles langs de rivier gegooid waardoor nu iedereen uitgaat van een ongeluk. Die mannen lachen in een kluitje als ze de media lezen. Tja, tuurlijk is en blijft het speculatie maar ik heb wel al bij velen vermissingszaken goed gezeten achteraf.

Weet iemand wanneer ze die data bekend zullen maken en eventuele info op de digitale camera?
Sorry dat ik het zeg, maar je bent óf een troll óf je bent een sensatiemafklappertheoriemaker...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605078
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of denk je dat het een huurmoord was?
Ja, Pedro stuurt de meiden naar boven waar José staat met zijn vlijmscherpe slagersmessen om de boel af te maken.

Deze arme Panamezen zijn echter niet geinteresseerd in waardevolle spullen, die zetten ze netjes in een rugzak langs de rivier.

Wie dit niet logisch vindt, heeft Jezus niet gezien. :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:19:21 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
Als het over een tijd tóch een misdrijf blijkt, zullen we die nee-een-misdrijf-is-volstrekt-niet-logisch-niet-mogelijk nog eens quoten. Dat hebben we eerder gezien in zaken (evenals andersom overigens!) ja, ja zo ben ik dan ook weer.
Niet logisch/voor de hand liggend is iets anders dan "geen misdrijf" en "zeker een misdrijf" is helemaal belachelijk gezien de talloze mogelijkheden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
Als het over een tijd tóch een misdrijf blijkt, zullen we die nee-een-misdrijf-is-volstrekt-niet-logisch-niet-mogelijk nog eens quoten. Dat hebben we eerder gezien in zaken (evenals andersom overigens!) ja, ja zo ben ik dan ook weer.
Het gaat niet om gelijk hebben of krijgen, het gaat om uitgaan van de huidige data.

Toen er nog niks was, ging het van orgaanhandel tot drugslords tot geile Halcon. Nu is er data en kan ("moet"!) je je scenario's wel op die data baseren, anders is het gewoon los gespeculeer zonder enige grond.

De huidige ons bekende data wijzen niet op een misdrijf. Wat JvdH nog verder gaat brengen weten we niet, en zijn claim kan ik onmogelijk tegenspreken, dus ik wacht wel af waar hij mee komt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:20:11 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat een verkrachter altijd 'op de loer ligt'? Hoe kom je aan die veronderstelling?
Het kan zijn dat ze hem tegen zijn gekomen.. Het kan ook zijn dat ze hem tegen zijn gekomen en even zijn gaan zitten om samen te kletsen (wat de rugzak op die struik zou verklaren)..
Niet iedere verkrachter plant zijn daden.. de gelegenheid maakt de dief maar kan ook de verkrachter maken. En niet iedere moordenaar/verkrachter is ook een dief.
Ik sluit het niet uit in het ieder geval.
Ik sluit helemaal niks uit, ik acht het echter onwaarschijnlijk..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:16 schreef Whiskers2009 het volgende: Sorry dat ik het zeg, maar je bent óf een troll óf je bent een sensatiemafklappertheoriemaker...
Wel een heel erge subjectieve, tendentieuze, kort door de bocht conclusie. Als iemand intens heeft meegevoeld met de familie en nabestaanden ben ik het wel geweest, heb geld overgemaakt op de stichting, steunbetuigingen geschreven, me er consistent in verdiept. Het is niet zo, dat als het scenario nou eenmaal luguber is, dat je dat dan niet zo expliciet mág benoemen want dat is disrespectvol en verre van logisch. Het kan nou eenmaal misleidend eraan toe zijn gegaan met die dwaalsporen, je moet één stap verder denken dan nou eenmaal de logische verklaring, dat de rivier zakt 'en zomaar verdwijnt' is juist volstrekt niet logisch. Sommigen mensen zijn nogal naïef.
pi_141605113
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:16 schreef Ouder1 het volgende:
Het kan ook zijn dat ze hem tegen zijn gekomen en even zijn gaan zitten om samen te kletsen (wat de rugzak op die struik zou verklaren)..
Ja, logisch, midden in de nacht, honger en dorst, verdwaald en mogelijk gebeten door dieren (slangen en spinnen, geen jaguars), ga je lekker zitten om "samen te kletsen".

Ouder1 heeft een reputatie hoog te houden, maar deze is toch wel weer om in te lijsten.

Ben jij de zus van Loekie ofzo? _O-

Misschien zijn ze wel in een baan om de Aarde geraakt. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:22:39 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:21 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Wel een heel erge subjectieve, tendentieuze, kort door de bocht conclusie. Als iemand intens heeft meegevoeld met de familie en nabestaanden ben ik het wel geweest, heb geld overgemaakt op de stichting, steunbetuigingen geschreven, me er consistent in verdiept. Het is niet zo, dat als het scenario nou eenmaal luguber is, dat je dan niet zo expliciet mág benoemen want dat is disrespectvol en verre van logisch. Het kan nou eenmaal misleidend eraan toe zijn gegaan met die dwaalsporen, je moet één stap verder denken dan nou eenmaal de logische verklaring, dat de rivier zakt 'en zomaar verdwijnt' is juist volstrekt niet logisch. Sommigen mensen zijn nogal naïef.
Kan me geen moer schelen "hoe je hebt meegeleefd" je post volstrekt op niks gebaseerde nonsens..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, is daar aan de orde van de dag.. Net als lustmoord.. Vooral in de jungle..

Sorry hoor, maar als je iemand wil verkrachten ga je echt niet dáár op de loer liggen in de hoop dat er een par meisjes zonder gids op pad gaan.. Daar ga je ergens heen war makkelijker "prooien"te vinden zijn..

Of je logica doet het niet meer als lustmoordenaar/verkrachter die zijn sporen wil uitwissen..
Ik heb al eerder die link gepost van die meiden in Turkije. 3 Nederlandse en 1 andere nationaliteit. Stapten in een taxibusje. Een vorm van OV daar. Alle vier verkracht, de keel doorgesneden en uit het busje in een ravijn geflikkerd. 2 Nederlandse meiden overleefden het, de andere 2 waren dood.

Denk jij dat die 4 daders op de loer lagen voor vrouwelijke toeristes? Of bleven die 4 mannen met die vrouwen bij toeval over in het busje en zagen ze toen hun kans?
pi_141605126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:21 schreef Jezus9 het volgende:

dat de rivier zakt 'en zomaar verdwijnt' is juist volstrekt niet logisch. Sommigen mensen zijn nogal naïef.
Wie zegt dat dan?

Ik heb gezegd dat het waterpeil in de rivier afhankelijk is van de regen (in het achterland of in het stroomgebied). Dat is gewoon zo, niks "naiefs" aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605131
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:22 schreef Whiskers2009 het volgende: Kan me geen moer schelen "hoe je hebt meegeleefd" je post volstrekt op niks gebaseerde nonsens..
We zullen nog weleens zien achteraf wie juist zat. Het was toch nonsense? Het feit jij niet om de meeleving geeft zegt meer over jou dan mij, meis.
pi_141605137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder die link gepost van die meiden in Turkije. 3 Nederlandse en 1 andere nationaliteit. Stapten in een taxibusje. Een vorm van OV daar. Alle vier verkracht, de keel doorgesneden en uit het busje in een ravijn geflikkerd. 2 Nederlandse meiden overleefden het, de andere 2 waren dood.

Denk jij dat die 4 daders op de loer lagen voor vrouwelijke toeristes? Of bleven die 4 mannen met die vrouwen bij toeval over in het busje en zagen ze toen hun kans?
Een megatoeristisch gebied in Alanya vergelijken met de volledig verlaten noordkant van de Cordillera Tatacama. Juist. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:25:19 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder die link gepost van die meiden in Turkije. 3 Nederlandse en 1 andere nationaliteit. Stapten in een taxibusje. Een vorm van OV daar. Alle vier verkracht, de keel doorgesneden en uit het busje in een ravijn geflikkerd. 2 Nederlandse meiden overleefden het, de andere 2 waren dood.

Denk jij dat die 4 daders op de loer lagen voor vrouwelijke toeristes? Of bleven die 4 mannen met die vrouwen bij toeval over in het busje en zagen ze toen hun kans?
Ik zeg nergens dat het onmogelijk is, ik zeg dat het onwaarschijnlijk is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet logisch/voor de hand liggend is iets anders dan "geen misdrijf" en "zeker een misdrijf" is helemaal belachelijk gezien de talloze mogelijkheden..
El_Matador wijst het anders stelselmatig op nogal felle toon af. Inclusief de discriminatie die hij nu ontkent. Want een latino/indiaan laat nooit een mobieltje of geld liggen. Zijn woorden.
pi_141605169
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:22 schreef El_Matador het volgende:
Ja, logisch, midden in de nacht, honger en dorst, verdwaald en mogelijk gebeten door dieren (slangen en spinnen, geen jaguars), ga je lekker zitten om "samen te kletsen".
Hoe kom jij bij 'midden in de nacht'?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:28:03 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:24 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

We zullen nog weleens zien achteraf wie juist zat. Het was toch nonsense? Het feit jij niet om de meeleving geeft zegt meer over jou dan mij, meis.
Ik geef inderdaad niets om "meeleving" van iemand die wilde verhalen loopt te gillen. Meedenken (wat mij betreft) prima, maar gekke verhalen: nee. Of je wel of geen geld gedoneerd hebt en wel of niet "meeleeft": boeien! Het is geen "aflaat" he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

El_Matador wijst het anders stelselmatig op nogal felle toon af. Inclusief de discriminatie die hij nu ontkent. Want een latino/indiaan laat nooit een mobieltje of geld liggen. Zijn woorden.
Ik pleit niet snel voor een ban, maar voor dit soort walgelijke laster moet een uitzondering gemaakt worden.

"Inheemse stammen moorden niet zomaar, die mensen hebben ook gewoon een normaal leven."
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kom jij bij 'midden in de nacht'?
Hoe laat waren ze bij die rugzakplek denk je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:28:55 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

El_Matador wijst het anders stelselmatig op nogal felle toon af. Inclusief de discriminatie die hij nu ontkent. Want een latino/indiaan laat nooit een mobieltje of geld liggen. Zijn woorden.
Elk weldenkend misdadig mens doet dat niet. Zit wel wat in dus..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geef inderdaad niets om "meeleving" van iemand die wilde verhalen loopt te gillen. Meedenken (wat mij betreft) prima, maar gekke verhalen: nee. Of je wel of geen geld gedoneerd hebt en wel of niet "meeleeft": boeien! Het is geen "aflaat" he?
Mwah, ik denk dat Jezus9 wel oprecht is. Geen reden om haar zo af te katten. Maar goed, da's mijn bescheiden mening.

Haar scenario kan ik ook niet in mee, trouwens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605197
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik pleit niet snel voor een ban, maar voor dit soort walgelijke laster moet een uitzondering gemaakt worden.

"Inheemse stammen moorden niet zomaar, die mensen hebben ook gewoon een normaal leven."
Daar kwam je later mee.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:30:30 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605206
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat Jezus9 wel oprecht is. Geen reden om haar zo af te katten. Maar goed, da's mijn bescheiden mening.

Haar scenario kan ik ook niet in mee, trouwens.
Dan verschillen we van mening. Dat kan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605210
http://www.findlisannekris.com/
Misschien gepast om hier iets te plaatsen
pi_141605213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Elk weldenkend misdadig mens doet dat niet. Zit wel wat in dus..
Het blijft wel verbazingwekkend dat het blijkbaar geen probleem is om een indiaan -zonder enige grond!- een moord in de schoenen te schuiven, maar oh wee als je stelt dat als een latino met kwade bedoelingen (dat vergeet LoekieOuder erbij te 'quoten') OOK een tas met waardevolle dingen meeneemt, dan ben je aan het discrimineren.

Volgt ze het zelf nog wel, denk je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605236
Wilde verhalen loopt te gillen, zegt degene die absurde kinderachtige berichten in ieder topic loopt te posten over koetjes-en-kalfjes. Ik negeer je posten voortaan want veel inhoudelijks heb je niet te melden, enkel afbranding op iedereen, groot geschreeuw op anderen steeds om je onzekerheid over jezelf wat te verbloemen, lekker makkelijk achter een scherm, nu nog in real life meid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende: Ik geef inderdaad niets om "meeleving" van iemand die wilde verhalen loopt te gillen. Meedenken (wat mij betreft) prima, maar gekke verhalen: nee. Of je wel of geen geld gedoneerd hebt en wel of niet "meeleeft": boeien! Het is geen "aflaat" he?
Totaal geen enkele argumenten heb je meid. Puur geschreeuw is het. Reflectie van pure zwakte, geen argumenten benoemen maar voor de persoonlijke aanval gaan. Als je het niet op inhoud kunt winnen dan moet het maar op de persoon hé.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:34:19 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:32 schreef Jezus9 het volgende:
Wilde verhalen loopt te gillen, zegt degene die absurde kinderachtige berichten in ieder topic loopt te posten over koetjes-en-kalfjes. Ik negeer je posten voortaan want veel inhoudelijks heb je niet te melden, enkel afbranding op iedereen steeds om je onzekerheid over jezelf wat te verbloemen, lekker makkelijk achter een scherm, nu nog in real life meid.

[..]

Totaal geen enkele argumenten heb je meid. Puur geschreeuw is het. Reflectie van pure zwakte, geen argumenten benoemen maar voor de persoonlijke aanval gaan. Als je het niet op inhoud kunt winnen dan moet het maar op de persoon hé.
LOL! Maar ik zeg wijselijk (verder) niks, want dit topic verdient beter dan een fittie.. ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605267
* El_Matador krijgt visioenen van vechtende kattekoppen bovenop een Panamese berg met op de achtergrond bloeddorstige indiaanse moordenaars

Nu die foto's nog. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:30 schreef vronie het volgende:
http://www.findlisannekris.com/
Misschien gepast om hier iets te plaatsen
Ehm ja, maar waar? Ik heb geen en doe niet aan Twitter. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:36:11 #269
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141605280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:32 schreef Jezus9 het volgende:
Wilde verhalen loopt te gillen, zegt degene die absurde kinderachtige berichten in ieder topic loopt te posten over koetjes-en-kalfjes. Ik negeer je posten voortaan want veel inhoudelijks heb je niet te melden, enkel afbranding op iedereen steeds om je onzekerheid over jezelf wat te verbloemen, lekker makkelijk achter een scherm, nu nog in real life meid.

[..]

Totaal geen enkele argumenten heb je meid. Puur geschreeuw is het. Reflectie van pure zwakte, geen argumenten benoemen maar voor de persoonlijke aanval gaan. Als je het niet op inhoud kunt winnen dan moet het maar op de persoon hé.
Het enige wat we nu nog kunnen doen, is bidden voor God. Want Hij, de Almachtige, is de enige die ons kan brengen wat wij willen: Duidelijkheid over deze zaak.

De onderzoekers zijn namelijk niet machtig genoeg volgens de Bijbel, want alleen Hij heeft kunnen zien wat er echt gebeurt is..

Moge de heilige maagd Maria tot ons komen.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141605290
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:36 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Het enige wat we nu nog kunnen doen, is bidden voor God. Want Hij, de Almachtige, is de enige die ons kan brengen wat wij willen: Duidelijkheid over deze zaak.

De onderzoekers zijn namelijk niet machtig genoeg volgens de Bijbel, want alleen Hij heeft kunnen zien wat er echt gebeurt is..

Moge de heilige maagd Maria tot ons komen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141605292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:32 schreef Jezus9 het volgende:
Wilde verhalen loopt te gillen, zegt degene die absurde kinderachtige berichten in ieder topic loopt te posten over koetjes-en-kalfjes. Ik negeer je posten voortaan want veel inhoudelijks heb je niet te melden, enkel afbranding op iedereen, groot geschreeuw op anderen steeds om je onzekerheid over jezelf wat te verbloemen, lekker makkelijk achter een scherm, nu nog in real life meid.

[..]

Totaal geen enkele argumenten heb je meid. Puur geschreeuw is het. Reflectie van pure zwakte, geen argumenten benoemen maar voor de persoonlijke aanval gaan. Als je het niet op inhoud kunt winnen dan moet het maar op de persoon hé.
Gelukkig was jouw argument over meeleven en geld storten van doorslaggevende betekenis in jullie discussie.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:39:02 #272
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141605317
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leuk gegraven in mijn fobo
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141605319
Laten we er geen aandacht meer verder aan besteden, maar weer terug gaan naar de inhoud van de zaak.

Wist iemand nou of er wel bekend was gemaakt wanneer ze met die informatie uit die digitale camera en telefoon komen? Hoelang duurt het voordat ze dat bekend gaan maken?
pi_141605325
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:39 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Leuk gegraven in mijn fobo
Sja, de mijne is een soort Panamese jungle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:41:11 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:39 schreef Jezus9 het volgende:
Laten we er geen aandacht meer verder aan besteden, maar weer terug gaan naar de inhoud van de zaak.

Wist iemand nou of er wel bekend was gemaakt wanneer ze met die informatie uit die digitale camera en telefoon komen? Hoelang duurt het voordat ze dat bekend gaan maken?
Neen (qua je vraag).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:39 schreef Jezus9 het volgende:
Wist iemand nou of er wel bekend was gemaakt wanneer ze met die informatie uit die digitale camera en telefoon komen? Hoelang duurt het voordat ze dat bekend gaan maken?
Nee, is niet bekend volgens mij. Denk ook niet dat ze veel meer zullen laten weten.

De ouders hebben enige rust en gaan denk ik intern (met JvdH en de Nederlandse politie) verder.

Misschien nog wat botresten die gevonden worden, maar het meeste zal onmogelijk zijn door de vele vogels, regen en rivieren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:43:57 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605368
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, is niet bekend volgens mij. Denk ook niet dat ze veel meer zullen laten weten.

De ouders hebben enige rust en gaan denk ik intern (met JvdH en de Nederlandse politie) verder.

Misschien nog wat botresten die gevonden worden, maar het meeste zal onmogelijk zijn door de vele vogels, regen en rivieren.
Niet alleen vogels hoor :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet alleen vogels hoor :)
Nee maar die zijn in staat resten kilometers ver te verspreiden niet gebonden aan 'logische' topografie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 02:47:28 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141605417
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee maar die zijn in staat resten kilometers ver te verspreiden niet gebonden aan 'logische' topografie.
Andere dieren ook ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141605529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:32 schreef Jezus9 het volgende:
Wilde verhalen loopt te gillen, zegt degene die absurde kinderachtige berichten in ieder topic loopt te posten over koetjes-en-kalfjes. Ik negeer je posten voortaan want veel inhoudelijks heb je niet te melden, enkel afbranding op iedereen, groot geschreeuw op anderen steeds om je onzekerheid over jezelf wat te verbloemen, lekker makkelijk achter een scherm, nu nog in real life meid.

[..]

Totaal geen enkele argumenten heb je meid. Puur geschreeuw is het. Reflectie van pure zwakte, geen argumenten benoemen maar voor de persoonlijke aanval gaan. Als je het niet op inhoud kunt winnen dan moet het maar op de persoon hé.
En jij post geen wilde verhalen ? :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Wees gerust, vandaar ook mijn aanmelding als verlosser/redder (Jezus) :') ik heb jullie het antwoord al meerdere malen gegeven jongens: mannen tegengekomen in een wij-tonen-jullie-wel-de-weg-lift-vorm, wat handig uitkwam in de enorme warmte wachtend op een bus of taxi. Verkeerde beslissing gemaakt door mee te gaan. Vervolgens ernstige dingen gebeurd en toen pas gedumpt door dat dwaalspoor neer te zetten, alles langs de rivier gegooid waardoor nu iedereen uitgaat van een ongeluk. Die mannen lachen in een kluitje als ze de media lezen. Tja, tuurlijk is en blijft het speculatie maar ik heb wel al bij velen vermissingszaken goed gezeten achteraf.

Link naar iets dat bewijst dat je goed zat bij vele vermissingszaken?
pi_141605580
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 02:58 schreef Maureentje het volgende:

Link naar iets dat bewijst dat je goed zat bij vele vermissingszaken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141606469
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toeval. En moordenaars stelen niet, heb ik hier geleerd. :')
Jawel. Maar niet per definitie. :P
Jij ligt zeker lekker te maffen nu.
pi_141606471
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 06:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jawel. Maar niet per definitie. :P
Jij ligt zeker lekker te maffen nu.
Het is 23:14, jij bent vroeg op?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141606609
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 06:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is 23:14, jij bent vroeg op?
Ah. Je gaat zo maffen? :P
Ja. Moet aan het werk. Mijn vriendin ook. Kan wel Fok!ken op het werk.
pi_141606631
Jij maft nu al zeker. Trusten dan maar he. ;)
pi_141606790
Die getuigenissen worden door een aantal mensen naar mijn mening onterecht onderdeel van de feiten gezien. Mensen die geen of weinig engels praten, die dagelijks hordes europese meisjes voorbij zien komen.

Misschien wilden ze de trail wel even inspecteren na die eerste verkenning van die andere trail. Vandaar de kleding, uitrusting en tijdstip. Vervolgens zijn ze iemand tegengekomen of misschien op de weg terug pas iemand tegengekomen die kwaad in de zin heeft gehad. Deze persoon of personen heeft de meisjes vermoord en in de rivier gedumpt.

Om een ongeluk te simuleren is later de rugzak ergens gedumpt, met om die reden zoveel mogelijk spullen erin. Verklaart aanwezigheid telefoon/camera, waterflesje, schone rugzak, etc.

Dat is mijn bescheiden theorie.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:02:17 #287
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141606845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:20 schreef anonymoussie het volgende:
Kan wel Fok!ken op het werk.
:') :') :')
pi_141606853
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:02 schreef betyar het volgende:

[..]

:') :') :')
wat
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:05:38 #289
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141606861
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:03 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

wat
Als ik mensen in dienst heb die een beetje lopen te dwalen op internet konden ze meteen vertrekken. Je bent er om te werken en niet om te speculeren over twee dode meisjes, dat doe je maar in je eigen tijd.
pi_141606888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Als ik mensen in dienst heb die een beetje lopen te dwalen op internet konden ze meteen vertrekken. Je bent er om te werken en niet om te speculeren over twee dode meisjes, dat doe je maar in je eigen tijd.
Fijn voor je. Ik werk vrij zelfstandig. Multi tasken he. ;)
Ben productief genoeg. Maak jij je maar geen zorgen om mij.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:10:57 #291
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141606894
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Fijn voor je. Ik werk vrij zelfstandig. Multi tasken he. ;)
Ben productief genoeg. Maak jij je maar geen zorgen om mij.
:') :')
pi_141606903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:10 schreef betyar het volgende:

[..]

:') :')
;)
pi_141606936
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:52 schreef danos het volgende:
Mensen die geen of weinig engels praten
Maakt dat uit voor een getuigenis? Die kan niet in een andere taal zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141607050
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maakt dat uit voor een getuigenis? Die kan niet in een andere taal zijn?
Nee natuurlijk niet, maar mensen die zeggen hen gesproken te hebben.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:44:07 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141607163
Nog steeds niet opgelost?
Had er meer van verwacht ondertussen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141607188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:44 schreef matthijst het volgende:
Nog steeds niet opgelost?
Had er meer van verwacht ondertussen.
De tijdlijn in de OP is een stuk duidelijker, met ook de zoektocht aangegeven en het noodweer dat op vrijdag losbarstte.

Verdenk jij Feliciano nog steeds?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:47:28 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141607204
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De tijdlijn in de OP is een stuk duidelijker, met ook de zoektocht aangegeven en het noodweer dat op vrijdag losbarstte.

Verdenk jij Feliciano nog steeds?
Mweh, wat reviews over 'm op Tripadvisor gelezen en ze spreken allemaal van een rustige, beschaafde kerel. Dus nee, denk het niet. Misschien een van zn Indiaanse zoekmaatjes dan *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141607222
Ik hoop voor die ouders dat er meer duidelijk wordt over wat er gebeurd is. Je wilt denk ik weten hoe lang ze nog hebben geleefd en ergens een geruststelling dat ze niet al te erg hebben geleden.

Ikzelf denk eigenlijk toch gewoon aan een verdwaalscenario.
Stuk gelopen, overvallen door de nacht, geen hand voor ogen meer zien, angst. Denken dat ze de rivier moesten volgen, maar zijn exact de verkeerde kant opgelopen. Toen bedacht om dan maar de nacht door door te zien komen en volgende dag vij daglicht verder. Omdat ze al zoveel gelopen hebben, hebbenze wellicht gedachf dat ze uiteindelijk wel bij de bewoonde wereld zouden komen.
Door uitputting en angst domme beslissingen genomen. Misschien dat eentje ginge proberen het riviertje over te steken. Uitgegleden de ander rugzak gedropt en proberen te helpen en dat is allemaal niet goed afgelopen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141607227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:47 schreef matthijst het volgende:
ze spreken allemaal van een rustige, beschaafde kerel.
Zo komt ie in de video's ook over. En hij beklaagt zich constant over de slechte zoekacties van de regeringstroepen.

Lijkt me geen aanwijzing dat hij niet ontdekt zou willen worden.

En 's nachts op de berg meisjes in stukken zagen en de dag erop weer gidsen, is niezo handig.

De politie heeft nog geen verdachten op het oog; wellicht kan je helpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141607240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:49 schreef Injetta het volgende:
Ik hoop voor die ouders dat er meer duidelijk wordt over wat er gebeurd is. Je wilt denk ik weten hoe lang ze nog hebben geleefd en ergens een geruststelling dat ze niet al te erg hebben geleden.

Ikzelf denk eigenlijk toch gewoon aan een verdwaalscenario.
Stuk gelopen, overvallen door de nacht, geen hand voor ogen meer zien, angst. Denken dat ze de rivier moesten volgen, maar zijn exact de verkeerde kant opgelopen. Toen bedacht om dan maar de nacht door door te zien komen en volgende dag vij daglicht verder. Omdat ze al zoveel gelopen hebben, hebbenze wellicht gedachf dat ze uiteindelijk wel bij de bewoonde wereld zouden komen.
Door uitputting en angst domme beslissingen genomen. Misschien dat eentje ginge proberen het riviertje over te steken. Uitgegleden de ander rugzak gedropt en proberen te helpen en dat is allemaal niet goed afgelopen.
Ik mis poema's en bloeddorstige moordenaars in je verhaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141607242
vol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')