abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141600288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:28 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

:')

Waarom HvNL?
Ja ik zocht iets, wat ik dacht net gezien te hebben.
Ik begin volgens mij gewoon te hallucineren of zo.
pi_141600331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:32 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja ik zocht iets, wat ik dacht net gezien te hebben.
Een bekende bijwerking van het fok forum.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:30 schreef sommeltje het volgende:

[..]

ok... continentale scheiding???? In ieder geval het stukje berggebied waar afdalen aan de ene kant naar de Caribische zee en de andere kant naar de Stille Oceaan leidt....
Ik vermoed dat die scheidsgrens 'op zicht' niet goed te zien is, en als je niet uitkijkt, je de verkeerde rivier 'terug' gaat volgen. gps gps gps
Waterscheiding zou je in het Nederlands zeggen. Was gewoon even een klein kaartje ter verduidelijking, geen kritiek.

Nee inderdaad, die El Pianista loopt ook naar beneden aan de andere kant en gaat daar verder naar het oosten (de rode lijn van miura en -dus- uit de OP).

In het donker verdwalen kan makkelijk, maar de tijdlijn is vreemd:

Stel ze waren om 16:15 op het lage deel van El Pianista. Dan doe je er sowieso nog 2 uur over naar de top/bergpas, dan is het al donker/vrijwel donker.

A - onvoorbereid doe je dat niet zomaar, sowieso hadden de meiden geen zin (meer) in een lange wandeling - hun motieven de Pianista juist aan het eind van de dag te gaan lopen zullen wel altijd onduidelijk blijven. :(
B - dan loop je toch dezelfde weg terug, en niet verder door naar boven :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141600393
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

domme doosjes
Kan best een kern van waarheid in zitten, maar toch vind ik het jammerlijk en storend hoe superieur jij je wel lijkt te voelen en hoe je nodig vind om je constant kleinerend uit te laten over een ieder die niet aan jou standaarden voldoet. Als je dat 1 keer zegt, a la, als je het 100x zegt, wordt het gênant.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141600404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:32 schreef anonymoussie het volgende:
Neem een andere vriendin. :*
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141600418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:31 schreef eight het volgende:

[..]

Is het wat of is het wederom een herhalingsoefening?
Je hoort Feliciano vertellen hoe en wat ze gevonden hebben. Heel even.
Kort filmpje is het.

Van die antroposoof is ook kort.
Komt erop neer dat hij verwacht dat er wel nog botten en kledingstukken gevonden worden.
pi_141600483
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idd, los van SBS6 :') kan ik hem niet bekijken vanuit hier. :r
Oj, irritant. Zijn korte filmpies hoor. Niet echt iets nieuws.
pi_141600492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Kan best een kern van waarheid in zitten, maar toch vind ik het jammerlijk en storend hoe superieur jij je wel lijkt te voelen en hoe je nodig vind om je constant kleinerend uit te laten over een ieder die niet aan jou standaarden voldoet. Als je dat 1 keer zegt, a la, als je het 100x zegt, wordt het gênant.
Niet aan mijn standaarden hoor, mijn eigen vriendin zou al 2300 keer meer verdwaald zijn (gaat dan ook niet zomaar de bergen in, ook niet met een vriendin). :D

Maar je hebt gelijk; het is nu wel duidelijk. :)

pi_141600547
quote:
15s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:19 schreef eight het volgende:

[..]

Overmoedig
Naïef
Hipster
Verwend
Gebrek aan zelfkennis

Bovenstaande kun je bij voorbaat al afchecken.
Is dat nou echt nodig ja?
pi_141600619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:29 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk precies het tegenovergestelde. Met z'n tweeen ben je minder geneigd om na te denken en ga je ervan uit dat de ander weet waar de weg is. Bovendien gaat de meeste aandacht juist naar het gesprek waardoor ze details in de omgeving eerder uit het oog verliezen.

Jij denkt dat ze rustig keuvelend een wandelingetje maakten?
Ik neem juist aan dat ze gek zijn van verdwaling, donker, onbekende beesten, keimoeilijk terrein, geen zaklampen, etc.

pi_141600657
Damn.. dat gaat maar door hier. :o

Wat is nu de stand van zaken? Zijn we er al uit wat er is gebeurd?
pi_141600698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:24 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Jaja... het zou kunnen dat ze de 'verkeerde' tegen het lijf liepen die gebruik maakte van het moment.... De kans is er, natuurlijk.
Ik las ergens in een Panamese krant dat de Indianenstammen die in dat gebied wonen 'gemengd' tegenover 'gringos' staan... Sommigen leven erg geisoleerd. Er is daar ook iets met een stuwdam waarover de indianen het niet eens zijn. Als niet-Panamees ben je voor hen natuurlijk ook een 'gringo'. (Het helpt dan niet echt om dan uit te leggen dat je Hollands bent ipv Amerikaans).
Aan de andere kant schijnen die Indianen ook wel weer onderdak te bieden aan wandelaars op die lang 5-7 daagse trail naar Bocas....
Op 1 van die nieuwsitems (uit dezelfde rapportage waarin mw. Oliva de Kam spreekt) vertelde men overigens dat men na 72 uur begon met de zoektocht.
Het helpt wel om te weten of dat echt waar is van die indianenstammen.
pi_141600705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
Goeie beschrijving idd.

"domme doosjes" is trouwens ook geen heftige beschuldiging zou ik zeggen. Het heeft iets lievs.

pi_141600712
quote:

[..]

Ik krijg een ander beeld, maar dat komt misschien omdat ik een ouwe lul ben. Ik zie twee lieve, schattige, nog erg onervaren, hartelijke, goedlachse meisjes. Nog nooit alleen op vakantie geweest. Wel met de hele familie naar de camping in Frankrijk of Italië.

Hebben nog nooit een serieuze wandeltocht gemaakt, moeten speciaal daarvoor schoenen aanschaffen. Willen graag wandelen, maar tegelijkertijd, zoals alle meisjes, er aantrekkelijk uitzien. Dus korte broek, hemdje. Smartphone is het belangrijkste gereedschap.

Hebben pas een opleiding afgerond. Zijn nog euphorisch gestemd. Leuke jongens ontmoet, nog een beetje in de war daardoor. Moe maar ook nog van alles willen. Spaans lukt nog niet goed. Er even uit willen, lekker stukje lopen, weer wat van je lijstje kunnen afkruisen.

Zoals nog duizenden andere meisjes op het zelfde moment even lekker naar buiten gaan. Alleen niet in Panama zonder gids door de rimboe. Pech. Domme pech. Zonde.
Helemaal in het begin van hun vermissing is me bijgebleven dat in ieder geval 1 van die ouderparen ook nog nooit erg 'ver weg' waren geweest.
Maar of dat geholpen had.
En verder... meiden van begin 20... lopen gezellig en route te snateren. En dan heb je minder oog voor de omgeving. Hoe je eruit ziet is belangrijker dan een serieuze berg-outfit. Bikini's/bh's bij je voor in het zonnetje bij de waterval. Selfie! Ze dachten zich voorbereid te hebben, maar ze zullen geen idee gehad hebben.
Als ik het goed heb, waren ze pas die dag daarvoor in Boquete aangekomen. Ze zaten eerst in Bocas aan de kust. En Boquete ziet er allemaal leuk en schilderachtig uit. Echt, die hadden geen idee dat ze een serieuze berg/jungletocht gingen maken.
pi_141600722
quote:

[..]

Ik krijg een ander beeld

[...schetst beeld...]

_O_ O+

En zo kan het dus ook ^O^
Beste Kloothommel, top, complimenten^O^
pi_141600760
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Damn.. dat gaat maar door hier. :o

Wat is nu de stand van zaken? Zijn we er al uit wat er is gebeurd?
Ja dit: (ik plaats het nog een keer want voor de helft aangepast ondertussen)

Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

NB Misschien hebben ze de twee bh's expres in de tas gedaan zodat vinders meteen zouden weten dat de tas van de twee verdwenen meisjes was. Fototoestel en telefoons erin voor nog meer informatie.
pi_141600810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:39 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het helpt wel om te weten of dat echt waar is van die indianenstammen.
In de eerste OPs stond een link naar de protesten in Panama, onderaan.

Ja, die inheemsen staan gemengd tegenover toeristen. Dat is hier ook zo. Al hoor je niet massaal verhalen van inheemsen die toeristen vermoorden.

De rugzak, die staat daar ergens in het bos, hoe rijm je dat met een misdrijf?

pi_141600851
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem juist aan dat ze gek zijn van verdwaling, donker, onbekende beesten, keimoeilijk terrein, geen zaklampen, etc.
Dat is pas later als ze beseffen dat ze een probleem hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141600858
quote:

[..]

Kris is met haar familie eerder naar zuid amerika geweest, geen Panama. Wilde graag terug.
Lis is alleen in zuid duitsland geweest, met familie idd.
pi_141600947
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waterscheiding zou je in het Nederlands zeggen. Was gewoon even een klein kaartje ter verduidelijking, geen kritiek.

Nee inderdaad, die El Pianista loopt ook naar beneden aan de andere kant en gaat daar verder naar het oosten (de rode lijn van miura en -dus- uit de OP).

In het donker verdwalen kan makkelijk, maar de tijdlijn is vreemd:

Stel ze waren om 16:15 op het lage deel van El Pianista. Dan doe je er sowieso nog 2 uur over naar de top/bergpas, dan is het al donker/vrijwel donker.

A - onvoorbereid doe je dat niet zomaar, sowieso hadden de meiden geen zin (meer) in een lange wandeling - hun motieven de Pianista juist aan het eind van de dag te gaan lopen zullen wel altijd onduidelijk blijven. :(
B - dan loop je toch dezelfde weg terug, en niet verder door naar boven :?
Tenzij er iets is gebeurd waardoor je niet meer diezelfde weg terug durft te lopen??
De schemering? Een panter/grote katachtige door struikgewas?? Geluiden? De duisternis.
Sommeltje durft zelfs in de bergen bij dag niet langs een koe terug te lopen.
Niet dat ze toen aangevallen zijn, maar het idee dat je aangevallen kunt worden heeft ze misschien in paniek gebracht???
pi_141601003
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:36 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Is dat nou echt nodig ja?
Ja, de tijd is er rijp voor. Morgen richt ik mijn pijlen op de ouders en verwijs ik naar de gebrekkige opvoeding. Dan weet je dat alvast.
pi_141601017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja dit: (ik plaats het nog een keer want voor de helft aangepast ondertussen)

Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

NB Misschien hebben ze de twee bh expres in de tas gedaan zodat mensen meteen zouden weten dat de tas van de twee verdwenen meisjes was. Fototoestel en telefoons erin voor nog meer informatie.
Leuk hoor, maar gewoon speculatie.

En het is inmiddels wel duidelijk dat je nooit precies zult weten wat er nu echt mis is gegaan, tenzij dat op hun telefoons is opgenomen of dat er toch sprake is van een misdrijf en de dader zijn mond open doet.
pi_141601030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:42 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is pas later als ze beseffen dat ze een probleem hebben.
Lijkt me dat de duisternis ze eerder overvalt dan de verdwaling.

Ze waren om ~14:30-15:00 bij het begin van de El Pianista. Die duurt een uur of 3 met gids als je doorloopt. Dat deden de meiden absoluut niet.

Het jammere is dat we niet weten waar precies die Oliva de Kam de meiden heeft gezien (en gewaarschuwd), maar kan me niet voorstellen dat het ver op het pad is, maar juist onderaan, die vrouw zal niet dagelijks trails lopen lijkt me.

Ik schat dat ze er 4 uur over zouden doen die trail te lopen (ongetraind, geen gids, slecht gekleed). Dan is het dus op de helft al donker, zeker in het dichte bos en met de vulkaan die de zon afschermt.

pi_141601093
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zullen gezellig hebben gekeuveld todat ze zich ineens realiseerden dat het fout zat...
Maar zonder twijfel, tot die tijd... meiden van 20 hebben echt genoeg onderwerpen om die hele route naar Bocas mee te vullen...
pi_141601125
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neem een andere vriendin. :*
Nee, dat gaat 'm niet worden.
Ik geef gewoon Fok de schuld. :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')