abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141598355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee joh, hij bedoelt dat volgende backpackers wijzer zijn geworden door deze casus.
Dat dus. Althans, laten we hopen dat we niet elke week zo'n topic als dit moeten hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141598405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:53 schreef sommeltje het volgende:

[..]

Nee, die mevrouw Oliva de Kam gaf ze een soort ongevraagd advies... zo van: "meisjes toch, jullie moeten niet nu nog naar boven gaan..."
Maar de Nederlandse dames spreken blijkbaar geen, erg slecht Spaans en die dame geen Engels. Hoe hebben onze Nederlandse dames ooit aan die vrouw kunnen uitleggen wat zij wilden doen en hoe kan die dame dat wel begrepen hebben?
pi_141598414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:54 schreef Jezus9 het volgende:
Tuurlijk zegt die vrouw dat. Zo van 'Ik heb ze nog goed advies gegeven, kijk mij niet aan dat ik ze niet gewaarschuwd heb, ik heb het nog proberen te verkomen' getuigen zeggen dat altijd achteraf.
Huh? Zit jij nu gewoon een vrouw die je niet kent volledig af te branden? Waarom dat wantrouwen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141598463
Uit de interviews met de ouders begreep ik dat Lisanne heel rustig en bedachtzaam was, maar Kris nogal wispelturig. Onervaren en wispelturig kan tot onbezonnen acties leiden. Misschien had zij overwicht op Lisanne die zich liet omturnen om risico's te gaan nemen.
pi_141598470
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar de Nederlandse dames spreken blijkbaar geen, erg slecht Spaans en die dame geen Engels. Hoe hebben onze Nederlandse dames ooit aan die vrouw kunnen uitleggen wat zij wilden doen en hoe kan die dame dat wel begrepen hebben?
Zij legden niks uit volgens de getuigenis, zij vroegen niets. De vrouw riep naar ze; zo van "ga NIET naar boven, het is te laat en jullie zijn er niet op gekleed". Daarop liepen de dames door, overduidelijk niet begrijpend waar de vrouw op doelde. En zij zegt zelf dat ze geen Engels sprak.

pi_141598525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:56 schreef Loekie1 het volgende:
Uit de interviews met de ouders begreep ik dat Lisanne heel rustig was
Dan heb je een ander interview gezien dan ik?

Humberto Tan vroeg dat expliciet: "Lisanne is een rustige meid", die ouders, gelijk: "nouuuu, rustig,... spontaan... etc."

pi_141598549
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Humberto Tan vroeg dat expliciet: "Lisanne is een rustige meid", die ouders, gelijk: "nouuuu, rustig,... spontaan... etc."
Dat interview bedoel ik. Er werd meteen bevestigd dat Lisanne rustig was, kijk maar terug.
pi_141598636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat interview bedoel ik.
Dus niet rustig, zou ik zeggen. Als haar ouders dat direct zo zeggen...

Spontaan, sociaal, beetje naief, vriendelijk. Dat is het beeld dat ik uit de filmpjes heb gehaald.

Maar zo extreem naief en dom zoals ze zich gedroegen, dat moet voor die ouders ook een shock zijn, lijkt me.

pi_141598788
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet zo moeilijk: er is daar 1 weg naar boven en die mevrouw De Kam, als moederlijk ouder lokaal mevrouwtje, kwam met haar ongevraagde advies. Ze legde het nogal omstandig uit... als je nog niet zo goed Spaans kent, zitten er veel lastige woorden in...
pi_141598799
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Opdat dit het laatste topic is ooit over 2 Nederlanders die verdwalen in een betrekkelijk klein gebied en omkomen.
Gewoon een misdrijf hoor, twee meisjes, relatief druk gebied, geen slecht weer, getuigenverklaringen. Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141598846
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:02 schreef danos het volgende:

[..]

Gewoon een misdrijf hoor, twee meisjes, relatief druk gebied, geen slecht weer, getuigenverklaringen. Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
eindelijk een normale post van die danos :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141598902
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:02 schreef danos het volgende:

relatief druk gebied,
Aan de andere kant van de Cordillera Tatacama niet, dat is het probleem juist. Ten zuiden van de kam is genoeg gezocht en is het relatief druk idd.

quote:
geen slecht weer,
Dat brak op vrijdag los, na 3 dagen dus.

quote:
getuigenverklaringen.
Die lijken me redelijk coherent; ze zijn 's avonds de berg opgegaan. Waarom? Ja, goeie vraag. :+

quote:
Kan echt alleen maar een misdrijf zijn.
Ja, dat moet wel. Iedereen die iets anders zegt is gek.

pi_141598951
Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond. Toen werd het plotsklaps zo donker dat ze geen hand meer voor ogen zagen en besloten ze te wachten tot de volgende ochtend. De volgende dag niet meer weten hoe ze terug moesten. Of gewoon besloten om stroomafwaarts de rivier te volgen omdat er vast snel bewoonde wereld moest komen, dat leek ze korter dan het hele pianistapad weer terug. Ze hadden waarschijnlijk een doorwaakte nacht achter de rug, of om de beurt geslapen, niets gegeten, dus waren uitgeput. Maar de bewoonde wereld kwam maar niet in zicht. Het werd steeds onbegaanbaarder en ze besloten daarom toch weer van de rivier af te gaan. Misschien heeft er één nog de rugtas expres daar gelegd, op een struik naast de rivier, zodat mensen die hun zouden zoeken die tas gemakkelijker zouden vinden. (Dat is gelukt.) Niet lang daarna van uitputting flauw gevallen en bewusteloos geraakt. Het zijn maar twee heel tengere en ongetrainde meisjes.
Tja, en dan de volgende nacht een lekker hapje voor wilde dieren. Het is niet anders. Ik denk dat de andere schoenen ook nog wel gevonden worden.
Case closed wat mij betreft.

[ Bericht 28% gewijzigd door Loekie1 op 26-06-2014 23:37:05 ]
pi_141599039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:06 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien zijn ze de berg opgegaan omdat het daar koeler was.Wandelen in 36 graden is haast niet te doen. En wilden ze terug als het wat afgekoeld was in de avond.
Dat zou natuurlijk echt superstom zijn, zeker 's avonds. Maar goed, het is op zich een mogelijkheid.

donderdag 26 juni 2014 @ 23:08:30 #65
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141599067
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus niet rustig, zou ik zeggen. Als haar ouders dat direct zo zeggen...

Spontaan, sociaal, beetje naief, vriendelijk. Dat is het beeld dat ik uit de filmpjes heb gehaald.

Maar zo extreem naief en dom zoals ze zich gedroegen, dat moet voor die ouders ook een shock zijn, lijkt me.
Nou ja, ze hadden daarvoor ook al twee weken Bocas del Toro overleefd. Misschien waren ze wat overmoedig geworden of zorgeloos.

Een combinatie van enkele minder verstandige beslissingen en veel pech.
pi_141599163
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou ja, ze hadden daarvoor ook al twee weken Bocas del Toro overleefd. Misschien waren ze wat overmoedig geworden of zorgeloos.

Een combinatie van enkele minder verstandige beslissingen en veel pech.
Ja, na wat meer over die meiden en hun verblijven gelezen en gezien te hebben, vallen ze meer richting domme doosjes dan in de categorie "lokaal bij familie wonende meisjes die geen hosteltypes zijn en hun zaakjes goed voorbereiden".

Het hostel heeft dus gewoon huisjes en in 1 van die huisjes zaten de dames. Met een eigen sleutel. Is die niet in de rugzak gevonden trouwens? Dat zou vreemd zijn.

pi_141599189
Mijn vriendin zapt op Hart van Nederland.
Zie ik opeens een labonderzoek uit Panama over de meiden.
Dus hun dna is in Panama onderzocht. Zijn er daar klaar mee en wordt terug gestuurd naar de ouders.
Zag wel het laatste stuk trouwens. Dus heb een stuk gemist.
pi_141599231
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat waren toch die ouders van Kris?
pi_141599233
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aan de andere kant van de Cordillera Tatacama niet, dat is het probleem juist. Ten zuiden van de kam is genoeg gezocht en is het relatief druk idd.

[..]
Toen ware ze al dood, net als jij denk ik dat ze al binnen korte tijd zijn gedood, alleen jij denkt door een spin, ik denk door een misdrijf.

quote:
Dat brak op vrijdag los, na 3 dagen dus.

[..]
Toen waren ze al dood, net zoals jij denkt dus.

quote:
Die lijken me redelijk coherent; ze zijn 's avonds de berg opgegaan. Waarom? Ja, goeie vraag. :+

[..]
Kort daarna zijn ze vermoord.

quote:
Nee hoor, maar verdwalen in relatie tot de afgelegde afstanden lijkt me onwaarschijnlijk.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141599284
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me een vrij omslachtige manier als je een misdrijf wilt plegen: dan ga je zitten wachten in een zeer rustig gebied en dan sla je toe of zo??? 8)7
Als ze niet die Pianista op waren gegaan had ik dat scenario wel kunnen volgen. Maar ze zijn bewezen die Pianista Trail opgegaan. Wat ik echt niet begrijp is dat ze idd alleen in dat kleine gebied hebben gezocht. Ik vermoed dat ze boven uit zijn gekomen, de donkerte snel inviel, en ze ergens een enorme inschattingsfout hebben gemaakt door dat continentale plat te kruisen. Ik las ergens dat het eind van de Pianista Trail ook vlakbij die continentale scheiding ligt.
Maar toen was het al donker en die 2 zullen waarschijnlijk toen niet meer stressbestendig hebben nagedacht....
Vervolgens verkeerde waterloop gaan volgen (naar de andere kant dus).
pi_141599299
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, na wat meer over die meiden en hun verblijven gelezen en gezien te hebben, vallen ze meer richting domme doosjes dan in de categorie "lokaal bij familie wonende meisjes die geen hosteltypes zijn en hun zaakjes goed voorbereiden".

Het hostel heeft dus gewoon huisjes en in 1 van die huisjes zaten de dames. Met een eigen sleutel. Is die niet in de rugzak gevonden trouwens? Dat zou vreemd zijn.
ook geen flesjes anti-muggen spray
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141599396
Dutch 765

I’m afraid the Search for the girls didn’t start off very well.
Usually, the authorities only start a search after a few days (girls have parties, go to the beach, sleep somewhere else, …).

KingRoad found a blow-up of a part of the ‘search map’ I posted earlier. I now see Dogs where I thought that looked like sheep.
The Dogs from the Search Party off course. But I don’t see any dogs above the continental divide where the girls were at the time!

The first ‘trail map’ I found (April 11) was about the Volcán Barú (Baru Volcano) hike and the Quetzals' Trail (Sendero de los Quetzales) in the west.
You can't see in this picture, but the local search and rescue guy in the back is pointing at the north west corner of the map.

The map looks like the authorities didn’t even have proper maps themselves. And it seems they were searching in the wrong areas.
The ‘search map’ (April 14) is must better but it clearly shows they have not searched with Dogs further on the El Pianista trail, where the girls were.

pi_141599405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ook geen flesjes anti-muggen spray
Exact, daar dacht ik ook aan. Dat is echt cruciaal. Al wordt vast niet iedereen zo lekgeprikt als ik. :(

pi_141599408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:13 schreef sommeltje het volgende: Het lijkt me een vrij omslachtige manier als je een misdrijf wilt plegen: dan ga je zitten wachten in een zeer rustig gebied en dan sla je toe of zo???
Juist daders doen dat, in een natuurgebied hebben ze immers amper getuigen. Denk niet dat ze het midden in een stad doen. En zowiezo: dat er geen logisch (nu nog geen overduidelijk verklaarbaar) bewijs kan zijn van een motief, wil niks zeggen, je hebt seriemoordenaars die gewoon ziek zijn in hun hoofd en er een bepaalde macht uithalen.
pi_141599471
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact, daar dacht ik ook aan. Dat is echt cruciaal. Al wordt vast niet iedereen zo lekgeprikt als ik. :(
ze hadden daar bij een apotheek veel spray gekocht las ik ergens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')