Omdat e.e.a. overeen moet komen met de feiten en logica. Ik wil best geloven in een geldboom, maar de werkelijkheid denkt daar toch anders over.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:38 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Wie zijn wij om te bepalen dat er überhaupt een begin of einde ergens van is, of dat er iets uit niets moet bestaan?
Waarom is onze redenatie van de werkelijkheid waar, en is er niet een andere onbegrijpelijke werkelijkheid die totaal verschilt van de onze.
Maar dan nog is het punt wat waar is en wat niet? Wie zijn wij om te zeggen dat er een soort van godheid (of anders) bestaat? Dat is alleen maar om voor onszelf te verklaren dat het er allemaal is!quote:Op maandag 30 juni 2014 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat e.e.a. overeen moet komen met de feiten en logica. Ik wil best geloven in een geldboom, maar de werkelijkheid denkt daar toch anders over.
Dat lijkt me bijna een zekerheid. Kijk maar naar zo'n 100 jaar geleden. Toen wist men nog niks van kwantummechanica of relativiteit. Door die twee theorieën hebben we nu een heel andere kijk op hoe het universum waarin we leven zich gedraagt op heel kleine en heel grote schalen.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:37 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Nog effe wachten dus...misschien...wie weet, is het heel anders en mooier dan we denken!?
En dat is het ook! Kennis is macht en geeft antwoorden! Oftewel we evolueren ons zelf!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijna een zekerheid. Kijk maar naar zo'n 100 jaar geleden. Toen wist men nog niks van kwantummechanica of relativiteit. Door die twee theorieën hebben we nu een heel andere kijk op hoe het universum waarin we leven zich gedraagt op heel kleine en heel grote schalen.
Over 100 jaar hebben we ongetwijfeld een nóg beter inzicht in de samenhang tussen beide theorieën (nu nog grotendeels een mysterie) en méér, bijvoorbeeld de werking van onze eigen hersenen en de samenhang tussen die werking en de menselijke geest zoals wij die zelf ervaren.
In mijn ogen kan er nauwelijks iets mooiers zijn dan dit soort kennis en inzicht.
Oh...had het al eerder op Fok gezet een tijdje geleden!quote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijna een zekerheid. Kijk maar naar zo'n 100 jaar geleden. Toen wist men nog niks van kwantummechanica of relativiteit. Door die twee theorieën hebben we nu een heel andere kijk op hoe het universum waarin we leven zich gedraagt op heel kleine en heel grote schalen.
Over 100 jaar hebben we ongetwijfeld een nóg beter inzicht in de samenhang tussen beide theorieën (nu nog grotendeels een mysterie) en méér, bijvoorbeeld de werking van onze eigen hersenen en de samenhang tussen die werking en de menselijke geest zoals wij die zelf ervaren.
In mijn ogen kan er nauwelijks iets mooiers zijn dan dit soort kennis en inzicht.
Dat maakt nogal veel uit als je een ijsje probeert te kopen met geld van je geldboom.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:37 schreef BlackQuasarHole het volgende:
[..]
Maar dan nog is het punt wat waar is en wat niet?
Maar deze vergelijkingen vallen in de bestaande werkelijkheid. De antwoorden die je erop kan geven zijn dan ook gewoon te geven, mij gaat het om antwoorden die je niet kan geven met onze huidige werkelijkheid en denk vermogen!quote:Op maandag 30 juni 2014 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat maakt nogal veel uit als je een ijsje probeert te kopen met geld van je geldboom.
Kijk je hebt 2 soorten mensen. Mensen die alles willen weten om rustig te kunnen slapen, en mensen die echt alles willen weten. De eerste groep geef je een religie, de tweede groep wetenschap.
Nu wil je een land besturen of je hebt een apparaat nodig om het leven van je vrouw te redden, aan welke groep vraag je nu advies?
Hij volgt anders een wetenschappelijke studie hoor, hij weet echt wel waar hij over praat.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:18 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, jouw kennis over dit onderwerp is gewoon nul en je uitspraken over evolutie enkel wanhopig.
Welke studie is dat dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Hij volgt anders een wetenschappelijke studie hoor, hij weet echt wel waar hij over praat.
Dat heb ik hem al vaak gevraagd maar daar durft hij geen antwoord op te geven.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welke studie is dat dan?
Een wetenschappelijke studie doen en tegelijkertijd gelovig blijven, levert doorgaans problemen op.
Een van de twee (studie of geloof) gaat er meestal aan.
Wanneer zo'n persoon krampachtig probeert beide (tegenstrijdige) discipline's overeind te houden, komt de frustratie er hoe dan ook op een andere manier uit.
Toch komt het wel vaker voor. Enkele jaren geleden waren er enkele hoogleraren (natuurkunde e.d.; namen ben ik even vergeten), die toch hun geloof hadden behouden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat heb ik hem al vaak gevraagd maar daar durft hij geen antwoord op te geven.
Als je zijn redeneertrant analyseert en de volslagen kolderieke beweringen die hij aan de lopende band doet dan betwijfel ik het dan ook ten zeerste.
kans geeft op cadeaus en snoep.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Mensen blijken heel goed in staat te zijn om verschillende raamwerken van waarheid naast elkaar te laten bestaan. Bij kinderen kun je dat zien bij het sinterklaasfeest. Aan de ene kant weten ze op enig moment dat het onzin is, tegelijkertijd kunnen ze nog steeds prima in sinterklaas "geloven", omdat dit voor hen gewoon een andere werkelijkheid is.
Ah, God of the Gaps.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef BlackQuasarHole het volgende:
[..]
Maar deze vergelijkingen vallen in de bestaande werkelijkheid. De antwoorden die je erop kan geven zijn dan ook gewoon te geven, mij gaat het om antwoorden die je niet kan geven met onze huidige werkelijkheid en denk vermogen!
... ja, daar zeg je wat. Bijvoorbeeld als je in het hiernamaals 77 druiven maagden tot je beschikking krijgt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
kans geeft op cadeaus en snoep.
Als de beloning voldoende is geloof je alles.
Leviticus is juist een prachtig medisch handboek. Heel bijzonder voor die tijd.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef BerjanII het volgende:
In de bijbel staan legio fouten. Prachtig dat een almachtige godheid dezelfde fouten maakt als de leken die in die tijd leefden. De ene keer staat de Aarde op pilaren, en dan zweeft het weer door de lucht. Als sommige schriften in India geschreven waren zou de Aarde op een schildpad rusten.
Mensen die melaats waren moesten twee vogels pakken en een slachten. Vervolgens zou de levende vogel in het bloed van de gedode vogel gedoopt worden en daarmee zou de melaatse dan aangeraakt worden. Dan zou de melaatse weer rein zijn en weer bij het volk kunnen komen.
Lees Leviticus maar, staan genoeg onzin regels in.
Een dode word opgewekt, water veranderd in wijn, twee mensen lopen over water. Lees het N.T. maar, staat genoeg onzin in. Onzin die je zou erkennen als Zeus dit zou zeggen, of Krishna, of Boeddha. Maar nu jouw god dit zegt is het ineens goed?
Niemand die echt grondig christelijk is zal zo maar iets uit de Bijbel aannemen.quote:Alleen als je de bijbel op wetenschappelijke manier uitpluist. Wanneer is iets geschreven, waar is het geschreven. Waarom is het geschreven. Niet als je het maar gelooft omdat het in de bijbel staat en vervolgens alle onzin afdoet als waarheid.
En hoezo staat deze prachtige planeet heel toevallig op de juiste locatie? Alsof er alleen op Aarde leven kan ontstaan? We weten nog heel weinig van leven, want zelfs op Aarde worden wezentjes ontdekt die leven op plekken waar men eerst dacht dat daar geen leven kon ontstaan. Dat het voor ons te warm is om te leven op sommige plekken, of te koud, wil nog niet zeggen dat andere levensvormen hier last van hebben. Wij zijn zo geevolueerd (vies woord he) dat wij op onze planeet kunnen leven, onder onze omstandigheden. Waarom zou dit elders niet gelden voor leven dat daar ontstaan is? Geef mij een reden.
Een voorspelling die uitgekomen is, klopt.quote:Dat is een achterspelling. Als ik nu schrijf dat er twee grote oorlogen zullen komen in de twintigste eeuw, met de hele wereld als decor en vervolgens zijn er mensen die beweren dat dit geschreven is in de zestiende eeuw dan is dit ook een "voorspelling". Lekker makkelijk.
Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....quote:Wat heb jij toch voorspelbare opmerkingen zeg. Zo voorspelbaar dat Dawkins hier een volledig hoofdstuk aan gewijd heeft. Alles is tussenvorm, dat schijnen creationisten te vergeten. Over duizend jaar zijn wij zo veranderd dat wij een tussenvorm zijn van die wezens die dan leven. En toch doen wij het met de dingen die wij hebben, en goed ook anders waren we uitgestorven.
Komt nog bij de je enkel kan fossiliseren onder omstandigheden die precies goed moeten zijn dus de meeste vormen die ooit geleefd hebben zijn weg.
We hebben bijvoorbeeld weinig fossielen van apen. Apen leven vooral in Afrika, en daar is het zo warm dat ze wegteren voor ze gefossiliseerd zijn. Waar komen de eerste mensachtigen vandaan? Juist Afrika. Nou, de rest kun je wel snappen zeker?
Sprak en het was er. Waarom zou dat zo tegenstrijdig met de wetenschap zijn?quote:De bijbel verklaart helemaal niks. De Heere God sprak en het was er... Goededag zeg, en je denkt dat dit wetenschappelijke feiten zijn?
De bijbel verzint een wezen die rebelleert tegen God, terwijl er in die tijd geen zonde was. Allemaal sprookjes, en jij doet alsof dit een verklaring is waarom er ellende in de wereld is? Soms gedraag je je als een troll.
Tevens kun je aan kosmologische programma's zien dat de zon maar een stipje is in het universum, en de Aarde is nog zoveel keer kleiner. Een beetje minder arrogantie zou de mens sieren.
Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!quote:De meeste wetenschappers staan achter macro evolutie. Het verschil dat jullie maken tussen macro en micro is hilarisch. Als je maar genoeg genetische veranderingen hebt maak je van de ene soort een andere soort. En soorten zijn menselijke ideeen, die graag in hokjes denken.
Als dieren van hetzelfde soort niet meer met elkaar kunnen paren spreekt men van verschillende soorten.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Welke studie is dat dan?
Een wetenschappelijke studie doen en tegelijkertijd gelovig blijven, levert doorgaans problemen op.
Een van de twee (studie of geloof) gaat er meestal aan.
Wanneer zo'n persoon krampachtig probeert beide (tegenstrijdige) discipline's overeind te houden, komt de frustratie er hoe dan ook op een andere manier uit.
Geloof en een wetenschappelijke studie in de archeologie, biologie, ecologie en milieukundequote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:41 schreef hoatzin het volgende:
Dat heb ik hem al vaak gevraagd maar daar durft hij geen antwoord op te geven.
Als je zijn redeneertrant analyseert en de volslagen kolderieke beweringen die hij aan de lopende band doet dan betwijfel ik het dan ook ten zeerste.
Wonderlijk. Hoe dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:08 schreef bianconeri het volgende:
Juist een wetenschappelijke studie versterkt je geloof.
Kraken evolutie niet op alles af. Alleen dat domme soort wordt andere soort onzin.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:25 schreef ems. het volgende:
Sowieso is het wat vreemd om evolutie op elk punt af te kraken maar als er in een boekje staat dat een of andere maagd opeens kinderen begint te werpen is dat zonder blikken of blozen aangenomen.
Van selectief kritisch zijn is nooit wat goeds gekomen.
De joden inderdaad. Maar de Bijbel gebruikt veelvuldig gewoon Gods naam. En christenen zouden die naam net zo moeten gebruiken.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:37 schreef Shokirbek85 het volgende:
Inderdaad door de eeuwen heen werd het de joden verboden om de 4 letters bestaande naam van God uit te spreken. Slechts 1x per jaar op Yom kipur werd de naam gebruikt en dan alleen door de Hoge priester in de Tempel in Jeruzalem ( zie Talmud Joma 39b)
Grotere kennis dan jij toontquote:Op zondag 29 juni 2014 20:18 schreef Semisane het volgende:
Nee, jouw kennis over dit onderwerp is gewoon nul en je uitspraken over evolutie enkel wanhopig.
Nogmaals het enige wat ik over evolutie zeg is dat er 0,0 bewijs is dat een soort een andere soort werd.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:23 schreef OllieWilliams het volgende:
Lees je eens in over de evolutietheorie voordat je er iets over zegt. Wat je nu zegt is simpelweg stompzinnige onzin.
Lees jij je eens in in wat Darwin in die tijd zelf al zei.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Grappig dat gelovigen zo koppig blijven vasthouden aan deze stelling, die toch ca. al 150 jaar weerlegd is!
Dan is 'God' zo'n dikke tiran dat hij mensen laat branden in de hel als mensen niet voor hem knielen. Sowieso laat die zgn. 'God' heel wat mensen hier op aarde stikken. Óf hij is niet capabel om er iets tegen te doen, óf hij geeft er geen zak om.quote:Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige.
Dit is voor jou alleen maar belangrijk omdat je krampachtig in dat duizenden jaren oude scheppingsverhaal wil blijven geloven.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:14 schreef bianconeri het volgende:
Lees jij je eens in in wat Darwin in die tijd zelf al zei.
Er is nog geen enkel stukje bewijs dat de ene soort een andere soort geworden is.
Iets wat ook Darwin duidelijk zag. En sinds zijn tijd is er nooit enig bewijs gevonden dat een soort een andere soort wordt.
Het enige wat Darwin duidelijk maakte was dat een soort zich aanpast.
Wat is daar onzin aan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kraken evolutie niet op alles af. Alleen dat domme soort wordt andere soort onzin.
Er is geen één aantoonbaar bewijs dat god bestaat.quote:Dat heeft toch te maken met dat er door genoeg aantoonbare bewijzen aangenomen kan worden dat God bestaat. Als je zo ver bent dan is zoiets niet raar.
En dan steeds maar zeuren dat anderen liegen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef bianconeri het volgende:
Daarnaast het enige wat ik over evolutie zeg is dat er nog nooit het kleinste beetje bewijs is dat een soort in een andere soort veranderde.
Dat is gewoon een feit. Meer zeg ik niet eens
quote:Nogmaals het enige wat ik over evolutie zeg is dat er 0,0 bewijs is dat een soort een andere soort werd.
Dat dat onderdeel van die evolutie compleet uit de duim gezogen is. En dat is gewoon een feit en meer daarover zeg ik niet eens.
Dat heb ik hem al zeker 20 keer gevraagd. Ik vrees dat je daar geen antwoord op gaat krijgen.quote:
Ik heb medelijden met je! Maar als jij je goed voelt hierbij, dan moet je vooral die oogkleppen ophouden en niet verder denken dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kraken evolutie niet op alles af. Alleen dat domme soort wordt andere soort onzin.
Dat heeft toch te maken met dat er door genoeg aantoonbare bewijzen aangenomen kan worden dat God bestaat. Als je zo ver bent dan is zoiets niet raar.
[..]
De joden inderdaad. Maar de Bijbel gebruikt veelvuldig gewoon Gods naam. En christenen zouden die naam net zo moeten gebruiken.
[..]
Grotere kennis dan jij toont![]()
Daarnaast het enige wat ik over evolutie zeg is dat er nog nooit het kleinste beetje bewijs is dat een soort in een andere soort veranderde.
Volgens mij wordt er juist hier en op de rest van het internet ook genoeg bewijzen aangeboden dat er juist wel een God bestaat, maar dat jij die niet wilt zien en of geloven door de oogkleppen die jij op hebt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:34 schreef BlackQuasarHole het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je! Maar als jij je goed voelt hierbij, dan moet je vooral die oogkleppen ophouden en niet verder denken dan je neus lang is.
Het is alleen jammer dat deze onzin zo opgedrongen wordt, terwijl er geen enkel bewijs is dat god bestaat, of in ieder geval er een soort van schepper is?!
Kan je gewoon niet openstaan voor iets wat je niet begrijpt, maar wel lekker over kan nadenken hoe op te lossen dat je het wel begrijpt?!
Of blijf je boeken lezen die gewoon door de mens geschreven is?
Noem eens een concreet bewijs dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er juist hier en op de rest van het internet ook genoeg bewijzen aangeboden dat er juist wel een God bestaat, maar dat jij die niet wilt zien en of geloven door de oogkleppen die jij op hebt.
Lijkt me dan een goede start om eens enkele van deze bewijzen op tafel te leggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er juist hier en op de rest van het internet ook genoeg bewijzen aangeboden dat er juist wel een God bestaat, maar dat jij die niet wilt zien en of geloven door de oogkleppen die jij op hebt.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:25 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Lijkt me dan een goede start om eens enkele van deze bewijzen op tafel te leggen.
nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar denken jullie dat er ook een absolute moraal bestaat?
Het Jainisme?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
De enige die ik zie zijn drogredeneringen. En (zoals je weet) die gelden niet als bewijs.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
De enige godsbewijzen die ik ken worden hier aardig opgesomd:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mooie tendentieuze naam voor een website ook 'verzwegen wetenschap'.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vind wat hier staat anders aardige bewijzen
http://www.verzwegenwetenschap.nl/h3.html
Je snapt niet dat de reguliere wetenschap dat niet door heeft he?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als we even het hele systeem van collegiale toetsing in de wetenschap vergeten (liegen wordt dan lastig), waarom zou men hier op grote schaal over liegen volgens jou?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
hadden ze het maar door dat die hele evolutie gewoon een leugen is.
Heb je daar ook daadwerkelijk bewijs voor? Nee? Jammer dan.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik zou wel iemand kunnen noemen maar ja, daar geloven jullie ook niet in dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:16 schreef Syntos het volgende:
[..]
Heb je daar ook daadwerkelijk bewijs voor? Nee? Jammer dan.
Wie zou er in vredesnaam baat bij hebben om de gehele wereldbevolking voor te liegen over evolutie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ik zou wel iemand kunnen noemen maar ja, daar geloven jullie ook niet in dus.Klinkt niet heel aannemelijk nee. Zeker niet aangezien er zo ontzettend veel gelovige biologen 'in dienst van de duivel' zouden zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Heb me door de onzin van de eerste twee secties heen weten te worstelen. Evolutie is niet in strijd met de eerste wet van de thermodynamica. De totale energie van het universum bestaat uit kinetische energie (door beweging van deeltjes), potentiele energie (door gravitatiekracht tussen deeltjes) en de rustenergie van deeltjes (door de rustmassa van deeltjes). Die potentiele energie is negatief (denk aan het opstijgen van een raket; die verbruikt veel energie in de vorm van brandstof om de gravitatiekracht te overstijgen). Als je, zoals Stephen Hawking in A Brief History of Time, stelt dat het universum redelijk gelijkmatig verdeeld is, kun je aantonen dat deze negatieve energie de positieve energie exact wegstreept. De totale energie van het universum is dus 0, en is dat altijd geweest.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Snap je niet dat de duivel HET excuus is voor :quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik zou wel iemand kunnen noemen maar ja, daar geloven jullie ook niet in dus.
Heb je de reacties van mij en OllieWilliams niet gelezen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat dacht je dan van deze tekst?
FEIT: De eerste wet van de thermodynamica zegt dat er nooit energie bijkomt of verloren gaat in het universum; de hoeveelheid energie blijft constant. Toch zegt de evolutionistische wetenschap dat alle tijd, materie (energie) en ruimte zijn ontstaan tijdens de big-bang en sindsdien is blijven uitdijen. Dit is onmogelijk als de energie altijd constant zou zijn geweest. Energie kan niet uit zichzelf ontstaan.
Die wet gaat dus in tegen de oerknal.
Nee, dat is dus het punt. Was het maar enigszins kennis waarover een discussie over kan plaatsvinden, maar verder dan een wanhopige "Het kan niet bewezen worden / het is nooit bewezen" kom je niet.quote:
Dat is dus geen feit, enkel zal jij geen enkel bewijs daarin accepteren omdat het niet in je wereldbeeld past. Geef eerst maar eens aan wat jij als bewijs zou kunnen accepteren, wat _jij_ bedoelt met soort, want gezien de vele definities van "soort" wil het wellicht dat jij een definitie hanteert waaronder niks _kan_ vallen etc.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef bianconeri het volgende:Daarnaast het enige wat ik over evolutie zeg is dat er nog nooit het kleinste beetje bewijs is dat een soort in een andere soort veranderde.
Ik snap dit soort uitspraken dus echt niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
Altijd fijn om bijval te krijgen van een rationeel denkende gelovige.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:59 schreef siddha het volgende:
Al ben ik niet vies van om de diepte van ons werkelijkheid spiritueel te benaderen maar ik heb in deze topic veel onzin gelezen van onze "gelovige" medemens (wat een kulargumenten) en weer ben ik jammer genoeg eens met de "atheisten" . Mensen- willen geloven betekent niet automatisch dan dat het waar is
Al in het oude Griekenland wist men de omtrek van de aarde te berekenen, waar ze op nog geen 2% afwijking kwamen met de huidige metingen. Ook zijn er aanwijzingen dat de oude Egyptenaren wisten dat de aarde niet plat was.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leviticus is juist een prachtig medisch handboek. Heel bijzonder voor die tijd.
Daarbij leert de Bijbel dat de aarde aan niets hangt en rond is, wat in die tijd niet de algemene denkwijze was.
Bedanktquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Altijd fijn om bijval te krijgen van een rationeel denkende gelovige.![]()
Maar goed... volgens hardliners zoals Sjoemie1985 zul je wel bezeten zijn door de duivel vermoed ik.
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:17 schreef siddha het volgende:
[..]
Bedanktmaar ik zie me zelf eerlijk gezegd niet als een gelovige omdat mijn "wonder" Natuur zelve is, als ik bijvoorbeeld de schoonheid van een bloem zie, heb ik geen citaten nodig van een onzin boek en je kan het ook nog aanraken
verwondering, emotie, mysterie, schoonheid, diepte, chaos, orde, pijn, perfectie,fantasie enzovoortsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.
dit dusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:46 schreef ems. het volgende:
Te meer omdat het weerleggen van evolutie geenszins het geloof legitimeert. Een hoop gelovigen zien evolutie onterecht als 'de grote vijand' terwijl de twee natuurlijk compleet los van elkaar staan.
Maargoed, dat wordt hier al herhaald sinds het begin der tijden en altijd stelselmatig genegeerd.
Zoals de maker van deze video ook doet:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat menig bioloog het met je eens is, hoor. Je hoeft niet gelovig te zijn om je te verwonderen.
Amenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals de maker van deze video ook doet:
Wetenschap is zo veel mooier, wonderlijker en fascinerender dan welke religieuze fantasie dan ook.
Helen Keller kende God toen ze doof en blind was en geen taal kende.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:09 schreef BlackQuasarHole het volgende:
Ik wil wel eens weten hoe iemand denkt over de wereld die blind is geboren? Hoe het zit met de ruimtelijk inzicht van die persoon (als die er al is) en eventueel ook iemand die blind en doof is geboren?! Daar zou je (banaal genoeg) interessante resultaten mee kunnen bereiken als die gene niet vergiftigd is met de lering van de godsdienst, en eigenlijk...een test persoon die wel in god gelooft! Anders heb je geen vergelijkingsmateriaal in je onderzoek!
Hmm...erg interessant onderzoek lijkt me dat als het er al ooit van komt?
De bijbel noemt ze engelen en demonen, de koran noemt ze djinns, hindoeïsme en boeddhisme kent ze ook, weet alleen niet hoe ze daarin genoemd worden. Ik gok dat de eerste waar is.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoe kun je een persoon die geen stoffelijk lichaam heeft tegenkomen?
Graag! Waar moet ik doorzoeken?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:08 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Even doorzoeken nog, en je bent er weer vanaf.
Er zijn meer dan aanwijzingen dat de Egyptenaren wisten dat de aarde rond was. Het waren dan ook de Grieken die bij hen in de leer gingen. Denken we maar aan Pythagoras. Zijn bekende stelling heeft hij ook vandaan. En dan kunnen we ook nog eens bij de Chinezen gaan kijken. Hun zeereizen overtroffen die van Colombus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:12 schreef The_stranger het volgende:
Al in het oude Griekenland wist men de omtrek van de aarde te berekenen, waar ze op nog geen 2% afwijking kwamen met de huidige metingen. Ook zijn er aanwijzingen dat de oude Egyptenaren wisten dat de aarde niet plat was.
Daar hadden de auteurs van het O.T. de fictieve figuur Mozes niet voor nodig. Toen reeds bestond een handelsroute tussen Perzië en Egypte. Deze kennis werd onderweg doorgegeven. Een zeeroute via de Rode zee en Indië bestond ook al. Dikwijls is in de geschiedenis kennis verloren gegaan en opnieuw ontdekt via een andere ( handels-) weg. Voor dat de laatste editie van de Torah verscheen waren reeds de Assyriers, de Egyptenaren, de Babyloniërs, de Perzen en de Grieken ' op bezoek ' geweest. En nog staat dat boek vol met wetenschappelijke onzin.quote:Die kennis kwam niet uit de bijbel, die kennis is met een simpel experiment te verkrijgen. Misschien dat Mozes die kennis uit Egypte overnam en zo in leviticus kwam, maar niet andersom.
Valt het jezelf ook op dat je zegt "sommigen"? Waarom ziet niet iedereen die demonen die sommigen zien? Bomen ziet iedereen. Waarom demonen niet, als ze bestaan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:24 schreef Manke het volgende:
Sommigen zien ze, sommigen horen ze, atheïsten gooit ze op een hoop en noemt het geestesziekten.
Atheïsten noemen dit kabouters en trollen, smurfen en hobbits. Die deze fantasiefiguurtjes ernstig nemen kan je wel als geestesziek beschouwen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
De bijbel noemt ze engelen en demonen, de koran noemt ze djinns, hindoeïsme en boeddhisme kent ze ook, weet alleen niet hoe ze daarin genoemd worden. Ik gok dat de eerste waar is.
Sommigen zien ze, sommigen horen ze, atheïsten gooit ze op een hoop en noemt het geestesziekten.
En wat Helen zegt is ook waarheid?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Helen Keller kende God toen ze doof en blind was en geen taal kende.
http://www.city-data.com/(...)d-deaf-but-knew.html
Leviticus is helemaal niet bijzonder. Enkel mensen die aan cherry-picking doen denken dit. Heb je al gelezen waar staat dat je twee duiven moet nemen, de een doden en de ander dopen in het bloed van de vermoorde duif en dan vrijlaten? Schitterend toch?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leviticus is juist een prachtig medisch handboek. Heel bijzonder voor die tijd.
Daarbij leert de Bijbel dat de aarde aan niets hangt en rond is, wat in die tijd niet de algemene denkwijze was.
quote:6 Die de aarde beweegt uit haar plaats, dat haar pilaren schudden;
Bron: Job 9 en 26.quote:11 De pilaren des hemels sidderen, en ontzetten zich voor Zijn schelden.
Loop toch gewoon niet uit je nek te lullen. Die andere boeken zijn vaak wel consistent, dat kun je van de bijbel niet zeggen. Dat komt omdat allerlei figuren eraan meegewerkt hebben, zonder inspiratie. Lees anders even een boek dat heet: Wie schreef de bijbel, van Karel van der Toorn.quote:Waarom zouden die wonderen onzin zijn? De gehele Bijbel staat vol prachtige dingen.
Denk aan vele profetieën die gewoon uitgekomen zijn. Daardoor blijkt de Goddelijke inspiratie, wat je niet van andere boeken kunt zeggen.
Jullie nemen wel alles zomaar aan uit de bijbel. Daar is het geloof voor.quote:Niemand die echt grondig christelijk is zal zo maar iets uit de Bijbel aannemen.
Ja het is heel toevallig dat het precies goed staat, wij zouden nergens anders kunnen leven.
Wij zijn ongeveer in onze huidige vorm op de aarde gekomen, dus wat klets je nou over dat wij door evolutie zo zijn als nu?
Je begrijpt mijn punt dus echt niet?quote:Een voorspelling die uitgekomen is, klopt.
Maar voor de miljoenste keer zie de voorspelling over de val van Babylon. De naam van de veroveraar bv noemen terwijl die nog lang niet leefde. Dat is wat anders dan heel globaal iets omschrijven zoals jij nu deed.
Via DNA kunnen ze heel goed zien wie voorouders delen. Mens en aap delen voorouders, maar die is nu nog niet gevonden. Ook niet zo vreemd als je weet dat warmte funest is voor lijken en ze dus niet kunnen fossiliseren.quote:Evolutionisten zijn voorspelbaar. Oh ja dan is alles een tussenvorm....
Wat een onzin zeg. Als er een opvolgingslijn is in die evolutie dan zou dat toch echt eens ontdekt moeten worden. Nou zie je de mens compleet op zichzelf in de lijn staan, zonder enige voorouders die er wat mee te maken hebben. Geen lijn naar eerdere omstandigheden waar wij als mens nog een andere soort waren.
Dat laat die geliefde wetenschap helemaal niet zien. Waarom denk je dat er veel minder wetenschappers zijn die niet in evolutie geloven en er veel meer wetenschappers zijn die wel in evolutie geloven? En waarom zijn de meeste wetenschappers die niet in evolutie geloven meestal religieus?quote:Sprak en het was er. Waarom zou dat zo tegenstrijdig met de wetenschap zijn?
Juist die geliefde wetenschap laat zien dat soorten er ineens waren en niet uit 1 gemeenschappelijke voorouder is gekomen.
Ik ken de bijbel beter dan de meeste christenen, en dat zonder arrogant te zijn. Maar je gelooft toch zelf ook niet dat een slang met Eva sprak, of dat JHWH (volgens mij YHWH) de mens straft omdat hij van een vrucht at? En dat de slang ineens geen pootjes had, maar voor de zondeval wel?quote:Als je de Bijbel kende wist je genoeg over die rebellerende engel en hoe die onder ''alles was goed'' heeft kunnen ontstaan. Net als dat je zegt Heere God, serieus wat een onkunde over de Bijbel.
Nooit van JHWH gehoord zeker.....
Jezus Christus, moeder Maria. Lees eerst eens wetenschappelijke boeken, in plaats van propaganda boeken over wetenschap door mensen die geen wetenschappers zijn.quote:Als er genoeg genetische veranderingen zijn inderdaad!
Maar gek genoeg hebben ze dat nog nooit kunnen aantonen. Is er geen enkele fossielenbestand die dat laat zien. Gek he dat al die soorten wel aanpassen maar nooit een andere soort worden.
met oude Egyptenaren bedoel ik niet de dynastieën ten tijde van Ptolameus en dus Pythagoras. Er zijn slechts aanwijzingen dat ten tijde van de bouw van de piramides, men ook wist daar de aarde rond is, echter verder dan die aanwijzingen haar het niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:34 schreef ATON het volgende:
[..]
Er zijn meer dan aanwijzingen dat de Egyptenaren wisten dat de aarde rond was. Het waren dan ook de Grieken die bij hen in de leer gingen. Denken we maar aan Pythagoras. Zijn bekende stelling heeft hij ook vandaan. En dan kunnen we ook nog eens bij de Chinezen gaan kijken. Hun zeereizen overtroffen die van Colombus.
Was een poging tot humor met de verwijzing naar Mozes, omdat aangenomen wordt dat leviticus van zijn hand is..quote:Daar hadden de auteurs van het O.T. de fictieve figuur Mozes niet voor nodig. Toen reeds bestond een handelsroute tussen Perzië en Egypte. Deze kennis werd onderweg doorgegeven. Een zeeroute via de Rode zee en Indië bestond ook al. Dikwijls is in de geschiedenis kennis verloren gegaan en opnieuw ontdekt via een andere ( handels-) weg. Voor dat de laatste editie van de Torah verscheen waren reeds de Assyriers, de Egyptenaren, de Babyloniërs, de Perzen en de Grieken ' op bezoek ' geweest. En nog staat dat boek vol met wetenschappelijke onzin.
Nou ja, ook de atheïst is bekend met de "innerlijke dialoog". Van mij mag je die "gesprekspartner" (in feite natuurlijk je eigen gedachten) noemen hoe je wil: god, engel, enz.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Atheïsten noemen dit kabouters en trollen, smurfen en hobbits. Die deze fantasiefiguurtjes ernstig nemen kan je wel als geestesziek beschouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |