abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:48:05 #76
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141379661
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Keiharde anti-minderheden en anti-vrouwenbeleid?
Ik refereer naar onderzoeken (bv. Roos Vonk) waaruit blijkt dat vrouwen in het bedrijfsleven het elkaar soms moeilijk maken. Je kunt je voorstellen dat de gemiddelde vrouw liever onder een mannelijke CEO werkt dan onder een andere vrouw. Het is slechts een suggestie.
Maakte maar een grapje hoor :P. Maar wat je zegt zou best wel eens waar kunnen zijn.
Zou er in een bedrijf met meer vrouwen ook meer roddel en achterklap zijn? Of is dat slechts een stereotype?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_141379874
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:30 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

De overheid moet bedrijven dus verplichten om incompetente mensen aan te nemen?
Daar ga je al de mist in. Je gaat er vanuit dat het oordeel van de werkgever volledig rationeel is en niet gebaseerd op stereotypen en persoonlijke voorkeuren. ;) Het is dus niet zo dat de vrouw die gekozen wordt door dit quotum per definitie incompetenter zou zijn dan de man die anders zou worden verkozen.

Geloof mij maar. Als een vrouw daar komt door het quotum en echt geen zak presteert ligt ze er vanzelf wel uit.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2014 19:50:36 ]
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:51:47 #78
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_141380000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:48 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Maakte maar een grapje hoor :P. Maar wat je zegt zou best wel eens waar kunnen zijn.
Zou er in een bedrijf met meer vrouwen ook meer roddel en achterklap zijn? Of is dat slechts een stereotype?
Ik had net dit artikeltje opgesnuffeld:
"Verwikkeld in de verkeerde ratrace (pdf)."
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:56:16 #79
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141380260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar ga je al de mist in. Je gaat er vanuit dat het oordeel van de werkgever volledig rationeel is en niet gebaseerd op stereotypen en persoonlijke voorkeuren. ;) Het is dus niet zo dat de vrouw die gekozen wordt door dit quotum per definitie incompetenter zou zijn dan de man die anders zou worden verkozen.

Geloof mij maar. Als een vrouw daar komt door het quotum en echt geen zak presteert ligt ze er vanzelf wel uit.
Je maakt wel een goed punt. Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat sommige minderheden minder snel worden aangenomen omdat men bang is voor culturele conflicten op de werkvloer.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 19:59:24 #80
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_141380421
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoe denk je dat een werkgever reageert als hij (tegen zijn persoonlijke voorkeuren in) een vrouw kiest voor het quotum en zij dan incompetent blijkt?

Mij lijkt een "zie je wel"-gevoel om de hoek liggen, om nog niet eens te spreken van al die sectoren waar het aantal vrouwen sowieso al lager is. Op scholen en in ziekenhuizen is de poel om uit te vissen vrij groot, dus kan je een incompetente vrouw vervangen voor een ander. In de bouw, de ICT of de electrotechniek is het aantal potentiele vrouwelijke kandidaten vaak klein.
pi_141382095
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:51 schreef Tem het volgende:
De bestuurlijke top bestaat voornamelijk uit hetroseksuele blanke mannen. Dus dan kunnen we voor alle andere type mensen wel een quotum gaan instellen. Ik ben niet voor dit voorstel, je moet de juiste kandidaat aanstellen, ongeacht geslacht of geaardheid.
En alleen de blanke hetero man blijkt geschikt. Anders zouden we wel meer diversiteit zien, want alleen de juiste kandidaten krijgen de banen natuurljk.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:44:09 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_141382202
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:41 schreef nikk het volgende:

[..]

En alleen de blanke hetero man blijkt geschikt. Anders zouden we wel meer diversiteit zien, want alleen de juiste kandidaten krijgen de banen natuurljk.
Ik denk dat veel werknemers blanke, mannelijke eigenschappen zijn gaan associëren met leiderschapskwaliteiten. Of dat het van blanke heteromannen van middelbare leeftijd sneller geaccepteerd wordt dat ze leiderschapskenmerken vertonen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:46:26 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141382293
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat veel werknemers blanke, mannelijke eigenschappen zijn gaan associëren met leiderschapskwaliteiten. Of dat het van blanke heteromannen van middelbare leeftijd sneller geaccepteerd wordt dat ze leiderschapskenmerken vertonen.
Dat zou best kunnen, net zoals dat het voor vrouwen nog steeds niet helemaal ingeburgerd is om leiderschapskenmerken te vertonen.

Overigens gaat dit quotum over Duitsland, als ik de laatste cijfers over Nederland moet geloven doen wij het best aardig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141382297
Het stomme is, de mens creeert (onbewust) heel snel een soort status quo. Een toplaag waar alleen mannen in zitten betekent een sollicitatiecommissie waar alleen mannen in zitten en die neigen dan toch meer om ook een nieuwe man aan te nemen.

Andersom geldt dit net zo hard, denk aan veel zorgbranches waar mannen eigenlijk geweerd worden door de 'vrouwelijke cultuur' die daar hangt.

En dat bekent dus al snel dat zelfs competentere vrouwen minder snel aangenomen worden in zulke posities ten behoeven van een man.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:49:49 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_141382439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Het stomme is, de mens creeert (onbewust) heel snel een soort status quo. Een toplaag waar alleen mannen in zitten betekent een sollicitatiecommissie waar alleen mannen in zitten en die neigen dan toch meer om ook een nieuwe man aan te nemen.

Andersom geldt dit net zo hard, denk aan veel zorgbranches waar mannen eigenlijk geweerd worden door de 'vrouwelijke cultuur' die daar hangt.

En dat bekent dus al snel dat zelfs competentere vrouwen minder snel aangenomen worden in zulke posities ten behoeven van een man.
Dit roept wederom de hamvraag op: wat is goed functioneren voor een topman/topvrouw?
Feitelijk zijn het hele algemene functieomschrijvingen, waarbij we slechts van een paar kunnen zeggen dat ze in een vacuum gelden en het meeste gaat over de interactie tussen de topfiguur en het voetvolk. Als werknemers sneller commando's van een topman aannemen dan van een topvrouw zou dat op zichzelf al voldoende reden zijn om een man te selecteren.
pi_141382665
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit roept wederom de hamvraag op: wat is goed functioneren voor een topman/topvrouw?
Feitelijk zijn het hele algemene functieomschrijvingen, waarbij we slechts van een paar kunnen zeggen dat ze in een vacuum gelden en het meeste gaat over de interactive tussen de topfiguur en het voetvolk. Als werknemers sneller commando's van een topman aannemen dan van een topvrouw zou dat op zichzelf al voldoende reden zijn om een man te selecteren.
Vaak is niet het issue dat een vrouw niet goed genoeg is of dat het voetvolk ze niet wil volgen, maar dat de groep hoger/hoogste management geen zin heeft in een cultuurverandering binnen hun clubje die het inbrengen van een vrouw of meerdere vrouwen in zo'n extreme mannencultuur. Totaal geen rationele keuze verder, aangezien er genoeg onderzoeken zijn geweest over dit soort issues waaruit bleek dat juist een heterogeen bedrijf wat betreft verdeling man/vrouw beter functioneert. (Nee, kan zo 123 geen directe bronnen voor je opnoemen, dus neem het voor wat het waard is).
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:55:44 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_141382733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:54 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Vaak is niet het issue dat een vrouw niet goed genoeg is of dat het voetvolk ze niet wil volgen, maar dat de groep hoger/hoogste management geen zin heeft in een cultuurverandering binnen hun clubje die het inbrengen van een vrouw of meerdere vrouwen in zo'n extreme mannencultuur. Totaal geen rationele keuze verder, aangezien er genoeg onderzoeken zijn geweest over dit soort issues waaruit bleek dat juist een heterogeen bedrijf wat betreft verdeling man/vrouw beter functioneert. (Nee, kan zo 123 geen directe bronnen voor je opnoemen, dus neem het voor wat het waard is).
Dus het hoger management wil de topvrouw niet volgen?
Dat kan dan ook al een reden zijn voor de organisatie om een man aan te nemen. Geen rationale reden, ben ik met je eens, maar wel een verklaring.
pi_141382854
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard niet, maar om dit af te dwingen met quota (let je op, Janneke?) lijkt mij geen goede ontwikkeling. Je zou dan eerder wat moeten doen de procedure tot aanstelling waarin alleen kan worden gekeken naar competentie en geslacht, afkomst en seksuele voorkeur niet bekend mag zijn.

Aan de andere kant weet ik niet of je de "old boys network" zou moeten elimineren. De liberaal in mij zegt dat dit een aangelegenheid is binnen de private bedrijven.

Er komen trouwens steeds meer vrouwen in de top volgens mij. Kijk naar de CEO van Yahoo bijvoorbeeld, deze vrouwen lukt het toch ook zonder dit quotum.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:58:54 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141382885
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:58 schreef Tem het volgende:
(let je op, Janneke?)
:6
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_141382952
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus het hoger management wil de topvrouw niet volgen?
Dat kan dan ook al een reden zijn voor de organisatie om een man aan te nemen. Geen rationale reden, ben ik met je eens, maar wel een verklaring.
Mensen hier noemen dat het moeilijker is om meer richting bèta een cultuur te maken waar vrouwen op hoge posities komen, het stomme is, ik merk iig binnen het universiteitsleven op bestuurlijk niveau (waar beta/alfa/gamma extreem strict gescheiden zijn) dit juist niet het geval is.

Bij de betas wordt er veel rationeler overwogen, wie heeft de beste ideeen en credentials? Terwijl bij de economen/bedrijfskundigen dit spelletje enorm smerig is en waar ik af en toe letterlijk hoor: welke man heeft de beste ideeen en welke vrouw heeft daarnaast de mooiste tieten om naar te kijken. Het is bij hen echt een enorm spelletje van alfa-mannetje spelen, veel minder dan bij bètas waardoor ik die cultuur veel vrouwvriendelijker vind.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:43:05 #91
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141385011
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:6
:D _O-

Ik vind het wel tof dat hier een beschaafde discussie kan worden gevoerd op een hoog niveau, dat mag ook wel even gezegd worden ^O^.
  zondag 22 juni 2014 @ 01:43:09 #92
346939 Janneke141
pi_141396285
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:43 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

:D _O-

Ik vind het wel tof dat hier een beschaafde discussie kan worden gevoerd op een hoog niveau, dat mag ook wel even gezegd worden ^O^.
:Y
pi_141396396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:28 schreef MrsGreen het volgende:
http://www.nu.nl/beurs/38(...)drijven-in-2016.html

Goed idee van de Duitsers om met een quotum te komen. Het aantal vrouwen in die bestuurlijke wereld loopt nog steeds achter. Zouden ze ook in Nederland moeten doen. Ik denk dat meer vrouwelijke invloeden in het bestuur de kwaliteit flink vooruit laat gaan.
Wat een belachelijk seksistisch idee dat vrouwen hulp nodig hebben en niet op hun eigen merites kunnen bereiken wat ze willen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 22 juni 2014 @ 09:45:59 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141399518
Alsof het enkel aan de bedrijven ligt dat er niet genoeg vrouwen werken en niet aan mentaliteit bij veel vrouwen een vent te tackelen, zwanger worden en dan te stoppen met werken met de kinderen in de crash en zelf muntthee te gaan drinken met dito vriendinnen.
http://www.opzij.nl/nl/artikel/37789/munttheemoeders.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141399561
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof het enkel aan de bedrijven ligt dat er niet genoeg vrouwen werken en niet aan mentaliteit bij veel vrouwen een vent te tackelen, zwanger worden en dan te stoppen met werken met de kinderen in de crash en zelf muntthee te gaan drinken met dito vriendinnen.
http://www.opzij.nl/nl/artikel/37789/munttheemoeders.html
Dat kan niet meer, althans niet als je kinderopvangtoeslag wil krijgen. Het wordt namelijk berekend naar het aantal uur van de persoon die het minst aantal uur werkt en terecht, uiteraard. Als je niet werkt krijg je niets terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2014 09:50:22 ]
  zondag 22 juni 2014 @ 09:50:47 #96
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141399585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:28 schreef MrsGreen het volgende:
http://www.nu.nl/beurs/38(...)drijven-in-2016.html

Goed idee van de Duitsers om met een quotum te komen. Het aantal vrouwen in die bestuurlijke wereld loopt nog steeds achter. Zouden ze ook in Nederland moeten doen. Ik denk dat meer vrouwelijke invloeden in het bestuur de kwaliteit flink vooruit laat gaan.
Goed idee van de Duitsers om met een quotum te komen. Het aantal blanken in die bestuurlijke wereld loopt nog steeds achter. Zouden ze ook in Nederland moeten doen. Ik denk dat meer blanke invloeden in het bestuur de kwaliteit flink vooruit laat gaan.

Ik heb je OP even aangepast om te laten zien wat voor een eng persoontje jij bent.
pi_141399660
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:50 schreef Brum_brum het volgende:
Goed idee van de Duitsers om met een quotum te komen. Het aantal joden in die bestuurlijke wereld is nog steeds te hoog. Zouden ze ook in Nederland moeten doen. Ik denk dat meer niet-joodse invloeden in het bestuur de kwaliteit flink vooruit laat gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 22 juni 2014 @ 09:57:16 #98
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141399675
Ik zie vrouwen gelijk als mannen en dus heb ik er het volste vertrouwen in dat bedrijven die competente vrouwen laag houden vanzelf eruit geconcurreerd gaan worden. Het enige wat deze wet gaat doen is incompetente excuustruussen onterecht de top in duwen ten koste van meer betrokken mensen en de wel competente vrouwen vanaf dag 1 op achterstand zetten.
  zondag 22 juni 2014 @ 10:06:52 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141399807
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:57 schreef Brum_brum het volgende:
Ik zie vrouwen gelijk als mannen en dus heb ik er het volste vertrouwen in dat bedrijven die competente vrouwen laag houden vanzelf eruit geconcurreerd gaan worden. Het enige wat deze wet gaat doen is incompetente excuustruussen onterecht de top in duwen ten koste van meer betrokken mensen en de wel competente vrouwen vanaf dag 1 op achterstand zetten.
Zoals Jette Klijnsma?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 juni 2014 @ 10:13:28 #100
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_141399897
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals Jette Klijnsma?
Wie?
pi_141400539
Schandalig dit, laat bedrijven zelf bepalen wij ze aannemen. Dit is pure discriminatie.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:05:29 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141400734
Het is zo dom dat te willen reguleren.
Kijk naar de gemiddelde leeftijd en opleidingsniveau van degenen in zulke topfuncties, en je zult zien dat er veel meer mannen in die leeftijdscategorie zo hoog opgeleid zijn, dat heeft tot gevolg dat er simpelweg minder vrouwen zijn die aan de eisen voldoen.
Dat moet je niet met regelgeving gaan forceren, en daarmee vrouwen die anders pas over 10 jaar in aanmerking zouden komen voor de functie nu al in die positie zetten.

Het komt vanzelf wel, kijk hoe het inmiddels met de verhouding man/vrouw bij bijvoorbeeld rechters en huisartsen is.
Dat heeft gewoon wat tijd nodig, en dan valt dat vanzelf op z'n plek.

Feit is gewoon dat de gemiddelde CEO 50+ is en vrouwen in die leeftijdscategorie nog niet massaal gestudeerd hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 juni 2014 @ 11:16:32 #103
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141400993
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:05 schreef Leandra het volgende:
Het is zo dom dat te willen reguleren.
Kijk naar de gemiddelde leeftijd en opleidingsniveau van degenen in zulke topfuncties, en je zult zien dat er veel meer mannen in die leeftijdscategorie zo hoog opgeleid zijn, dat heeft tot gevolg dat er simpelweg minder vrouwen zijn die aan de eisen voldoen.
Dat moet je niet met regelgeving gaan forceren, en daarmee vrouwen die anders pas over 10 jaar in aanmerking zouden komen voor de functie nu al in die positie zetten.

Het komt vanzelf wel, kijk hoe het inmiddels met de verhouding man/vrouw bij bijvoorbeeld rechters en huisartsen is.
Dat heeft gewoon wat tijd nodig, en dan valt dat vanzelf op z'n plek.

Feit is gewoon dat de gemiddelde CEO 50+ is en vrouwen in die leeftijdscategorie nog niet massaal gestudeerd hebben.
Precies. Over een paar decennia zullen er veel meer vrouwen zijn die topfuncties kunnen vervullen. Het lijkt me beter om vrouwen te stimuleren om ambitieuzer te zijn, i.p.v. het te forceren door middel van quota.
pi_141405229
Vrouwen in een bedrijf kunnen de samenwerking tussen mannen soms positief beinvloeden en leidt vaak tot gemoedelijkere sferen tijdens onderhandelingen. Het zou strategisch slim zijn om altijd een paar vrouwen te betrekken in alle operationele lagen van een organisatie.
pi_141446484
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:53 schreef happinessfordogs het volgende:
Vrouwen in een bedrijf kunnen de samenwerking tussen mannen soms positief beinvloeden en leidt vaak tot gemoedelijkere sferen tijdens onderhandelingen. Het zou strategisch slim zijn om altijd een paar vrouwen te betrekken in alle operationele lagen van een organisatie.
Dat is het zeker. En dat moeten die bedrijven vooral zelf ontdekken, en er zelf over beslissen of dit een goede zet is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_141478421
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Karbkronkel het volgende:
Waarom er minder vrouwen in het bedrijfsleven/de wetenschap zitten: Er zijn veel, veel, veeeeel meer uitzonderlijk slimme mannen dan dat er uitzonderlijk slimme vrouwen zjin.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7604277
http://www.iqcomparisonsite.com/sexdifferences.aspx

PTSD mannen/vrouwen: Vrouwen zijn veel gevoeliger voor stress. Ook dat komt in het bedrijfsleven natuurlijk veel voor, als je daar niet mee om kan gaan ben je binnen een paar jaar kapot.
http://www.apa.org/news/press/releases/2006/11/ptsd-rates.aspx
http://www.ptsd.ne.gov/what-is-ptsd.html

[..]

Vrouwen tonen meer empathie onder stress. Laat dat nou net niet handig zijn in het bedrijfsleven (behalve in HR misschien).
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140317095927.htm

Lengte is ook voor het bedrijfsleven relevant: http://www.jonathanrauch.(...)nish_last/index.html En laat vrouwen nou net kleiner zijn dan mannen. http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination

Meer mannelijke psychos dan vrouwelijke psychos en psychos zijn behoorlijk populair in het bedrijfsleven.
http://www.forbes.com/sit(...)athy-and-leadership/

The Nordic Council of Ministers (a regional inter-governmental co-operation consisting of Norway, Sweden, Finland, Denmark, and Iceland) has decided to close down the NIKK Nordic Gender Institute. The NIKK had been the flagship of “Gender Theory”, providing the “scientific” basis for social and educational policies that, from the 1970s onward, had transformed the Nordic countries to become the most “gender sensitive” societies in the world.

The decision was made after the Norwegian State Television had broadcasted a television documentary called “Hjernevask” (the Norwegian word for “brainwash”) in which comedian Harald Eia exposed the hopelessly unscientific character of the NIKK.

Part 1 hier:
Voordat meisjes beïnvloedt worden door externe factoren zijn ze al meer geneigd om met poppen te spelen dan met "wiskundige objecten". Wordt in de documentaire door een zeer gerenommeerd psycholoog uitgelegd.
Ook nog competitiedrang mannen veel hoger dan vrouwen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)000/2000-0593-wm.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door cpanker op 24-06-2014 04:34:01 ]
pi_141478434
In Duitsland werken vrouwen al veel langer naast het opvoeden van de kinderen.
Zoveel gaat er niet veranderen, hoogstens gaan nu er nu aantal de kans krijgen net zoals daar een vrouw premier is en wij zitten met een moederskindje.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 04:38:53 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141478435
Ja je was de minste van de kandidaten. Maar je geeft aan dat je een kut hebt dus

Jeej je hebt de baan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141493388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 04:38 schreef Catch22- het volgende:
Ja je was de minste van de kandidaten. Maar je geeft aan dat je een kut hebt dus

Jeej je hebt de baan
Je kunt de trannies al bijna horen zeuren dat ze gelijkwaardig behandeld willen worden.
pi_141493911
Er moeten juist in bepaalde sectoren mannen quota komen, rechters en onderwijzers bv.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:39:46 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141493944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:38 schreef arjan1112 het volgende:
Er moeten juist in bepaalde sectoren mannen quota komen, rechters en onderwijzers bv.
Nou inderdaad, het onderwijs (en dan vooral het basisonderwijs) kan wel wat mannen gebruiken, het is te triest voor woorden, die vrouwencultuur op lagere scholen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:39:03 #112
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_141495909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou inderdaad, het onderwijs (en dan vooral het basisonderwijs) kan wel wat mannen gebruiken, het is te triest voor woorden, die vrouwencultuur op lagere scholen.
Ik zou best nog een paar jaar les willen geven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:41:26 #113
346939 Janneke141
pi_141496005
quote:

[..]

Eens.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:09:08 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141496960
quote:

[..]

Wat is een 'vrouwencultuur'?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:13:04 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141497090
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat het personeelsbestand van een school (vrijwel) geheel uit vrouwen bestaat, en dat is niet positief voor jongens, die hebben een mannelijk rolmodel nodig, ook op school, of misschien zelfs wel juist op school.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:44:50 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141498345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat het personeelsbestand van een school (vrijwel) geheel uit vrouwen bestaat, en dat is niet positief voor jongens, die hebben een mannelijk rolmodel nodig, ook op school, of misschien zelfs wel juist op school.
Jeetje :{. Denken mensen echt nog steeds zo?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:51:29 #117
346939 Janneke141
pi_141498636
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jeetje :{. Denken mensen echt nog steeds zo?
Jij wil beweren dat dat niet waar is? Zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:08:48 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141499403
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik beweer inderdaad dat dat onzin is. Onderzoek genoeg en ze wijzen er allemaal duidelijk op dat een man/vrouw niet per se nodig is bij de opvoeding van een kind.
pi_141499586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het heeft wel wat ironisch natuurlijk aangezien hier meestal het hardst over wordt geklaagd door het type mensen die elke soortgelijke suggestie over vrouwen in het bedrijfsleven resoluut van de hand wijst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141505043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 04:38 schreef Catch22- het volgende:

Jeej je hebt de baan
Ik weet zeker dat zulke intieme details niet besproken mogen worden worden tijdens de sollicitatieprocedure en werkbeoordelingen.
Ze heeft zich bekend gemaakt als vrouw en staat geregistreerd als vrouw. Verder weet je er niets van en is het jouw zaak ook niet.
pi_141505178
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat rolmodel en identificeren met heb ik nooit zo begrepen. Het is gewoon dat mannen niet zo zeuren en duidelijker zijn. Ze komen meestal meer als leidinggevenden over.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:06:07 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141506340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:43 schreef Teslynd het volgende:

[..]

[..]

Dat rolmodel en identificeren met heb ik nooit zo begrepen. Het is gewoon dat mannen niet zo zeuren en duidelijker zijn. Ze komen meestal meer als leidinggevenden over.
Ach dat is ook allemaal weer relatief. Als ik mijn eigen basisschooltijd eens doorneem heb ik zowel goede als slechte leraren gehad en daarbij maakte het geslacht geen bal uit. Ook op de middelbare school, van de scheikundeleraar die in tranen uitbarstte omdat hij een formule vergat tot de Frans lerares die als enige op die hele school mijn klas bomvol idioten onder controle wist te krijgen.
pi_141506584
... volgend op het gigantische succes van de excuusneger en -marokkaan :')

Dit werkt imo alleen maar averechts. Hiermee versterk je alleen maar het beeld dat vrouwen die wat bereikt hebben dat aan hun tieten te danken hebben. En ik geloof eigenlijk niet dat een persoon met de ambitie, toewijding en het vermogen om de top van het bedrijf te bereiken, het uitgestoken lamme zweethandje van pappa overheid daarbij nodig heeft.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:59:54 #124
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141509872
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik beweer inderdaad dat dat onzin is. Onderzoek genoeg en ze wijzen er allemaal duidelijk op dat een man/vrouw niet per se nodig is bij de opvoeding van een kind.
Weet je dat zeker? Een mannelijk rolmodel kan wel degelijk helpen om jongens meer te motiveren, zeker in het basisonderwijs.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:17:47 #125
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_141511089
En de operationele functies? Of is het prima dat dat werk enkel aan de mannen is?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:37:53 #126
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_141530514
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een belachelijk seksistisch idee dat vrouwen hulp nodig hebben en niet op hun eigen merites kunnen bereiken wat ze willen.
We zijn nog lang niet zo ver. Als je ziet hoe de functies momenteel verdeeld zijn mag het best een beetje hulp. Later zou het misschien weer afgeschaft kunnen worden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:41:18 #127
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_141530635
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:51 schreef Tem het volgende:
De bestuurlijke top bestaat voornamelijk uit hetroseksuele blanke mannen. Dus dan kunnen we voor alle andere type mensen wel een quotum gaan instellen. Ik ben niet voor dit voorstel, je moet de juiste kandidaat aanstellen, ongeacht geslacht of geaardheid.
Maar "de juiste kandidaat" is dat niet zoiets vaags als "de ware". Er zijn toch meerdere mensen die zoiets zouden kunnen? Daar mag dan wel wat verdeling in worden gemaakt over de seksen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:50:18 #128
424777 MrsGreen
Idealistisch
pi_141530981
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:59 schreef Fir3fly het volgende:
Meh, ik vind een quotum een geinig idee maar niet uitvoerbaar.
Waarom niet? In Noorwegen bestaat het al lang
http://dezesdeclan.wordpr(...)-boekt-groot-succes/
pi_141531087
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

Maar "de juiste kandidaat" is dat niet zoiets vaags als "de ware". Er zijn toch meerdere mensen die zoiets zouden kunnen? Daar mag dan wel wat verdeling in worden gemaakt over de seksen.
Ik zou niet weten wat daar vaag aan is. Zo'n sollicitatie commissie kijkt naar verschillende zaken tijdens de sollicitatie procedure. Wanneer je bij de selectie al onderscheid gaat maken op basis van geslacht mis je potentieel de betere kandidaat uit het totale aanbod. Wanneer jij zo'n voorvechter bent van gelijke behandeling voor vrouwen sla je met dit voorstel compleet de plank mis.
pi_141531272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 16:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Extreem slecht idee. Moeten ze dus kunstmatig vrouwen gaan aannemen, terwijl die wellicht slechter zijn dan beschikbare mannelijke kandidaten.
pi_141531289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

Maar "de juiste kandidaat" is dat niet zoiets vaags als "de ware"
Eh nee. Er is er altijd 1 meer geschikt dan de ander.
pi_141531334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:50 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

Waarom niet? In Noorwegen bestaat het al lang
http://dezesdeclan.wordpr(...)-boekt-groot-succes/
Dat onderzoek :D staat bol van de drogredenaties.
pi_141531361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef MrsGreen het volgende:

[..]

We zijn nog lang niet zo ver. Als je ziet hoe de functies momenteel verdeeld zijn mag het best een beetje hulp. Later zou het misschien weer afgeschaft kunnen worden.
Je bent dus een voorstander van discriminatie. Staat genoteerd.
pi_141531441
En waarom is TS haar kruistocht alleen gebaseerd op topfuncties in de samenleving en niet bij de stratenmaker functies van deze wereld? Hm?
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:02:03 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141533384
Doe maar gewoon niet inderdaad. Gewoon niet.

Beste persoon voor de functie. Dat is het enige wat telt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:04:42 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141533455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:23 schreef cpanker het volgende:

[..]

Je kunt de trannies al bijna horen zeuren dat ze gelijkwaardig behandeld willen worden.
Daarna de moslims want die worden ook chronisch achtergesteld omdat ze moslim zijn volgens hunzelf, dan komen de quincy gario's van deze wereld omdat ze nog steeds, volgens hunzelf, te maken hebben met een slavernijverleden...

Schept alleen maar een opening voor nog meer quota. Oprotten met dit groenlinks gejank.
1947-2016
pi_141533655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarna de moslims want die worden ook chronisch achtergesteld omdat ze moslim zijn volgens hunzelf, dan komen de quincy gario's van deze wereld omdat ze nog steeds, volgens hunzelf, te maken hebben met een slavernijverleden...

Schept alleen maar een opening voor nog meer quota. Oprotten met dit groenlinks gejank.
Als blanke 35 jarige hoogopgeleide Nederlander mag je straks achteraan aansluiten omdat je het meest geschikt bent voor een baan _O-
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:17:32 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141533865
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als blanke 35 jarige hoogopgeleide Nederlander mag je straks achteraan aansluiten omdat je het meest geschikt bent voor een baan _O-
Tjah, wat is nu meer discriminerend?

Iemand aannemen op opleiding en behaalde resultaten (het CV).
Of iemand aannemen op huidskleur, hoofddoekje en het hebben van een vagina.
1947-2016
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:21:22 #139
37769 erodome
Zweefteef
pi_141533977
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak zullen we maar zeggen....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141534079
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 17:02 schreef Karbkronkel het volgende:
Waarom er minder vrouwen in het bedrijfsleven/de wetenschap zitten: Er zijn veel, veel, veeeeel meer uitzonderlijk slimme mannen dan dat er uitzonderlijk slimme vrouwen zjin.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7604277
http://www.iqcomparisonsite.com/sexdifferences.aspx

PTSD mannen/vrouwen: Vrouwen zijn veel gevoeliger voor stress. Ook dat komt in het bedrijfsleven natuurlijk veel voor, als je daar niet mee om kan gaan ben je binnen een paar jaar kapot.
http://www.apa.org/news/press/releases/2006/11/ptsd-rates.aspx
http://www.ptsd.ne.gov/what-is-ptsd.html

[..]

Vrouwen tonen meer empathie onder stress. Laat dat nou net niet handig zijn in het bedrijfsleven (behalve in HR misschien).
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140317095927.htm

Lengte is ook voor het bedrijfsleven relevant: http://www.jonathanrauch.(...)nish_last/index.html En laat vrouwen nou net kleiner zijn dan mannen. http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination

Meer mannelijke psychos dan vrouwelijke psychos en psychos zijn behoorlijk populair in het bedrijfsleven.
http://www.forbes.com/sit(...)athy-and-leadership/

The Nordic Council of Ministers (a regional inter-governmental co-operation consisting of Norway, Sweden, Finland, Denmark, and Iceland) has decided to close down the NIKK Nordic Gender Institute. The NIKK had been the flagship of “Gender Theory”, providing the “scientific” basis for social and educational policies that, from the 1970s onward, had transformed the Nordic countries to become the most “gender sensitive” societies in the world.

The decision was made after the Norwegian State Television had broadcasted a television documentary called “Hjernevask” (the Norwegian word for “brainwash”) in which comedian Harald Eia exposed the hopelessly unscientific character of the NIKK.

Part 1 hier:
Voordat meisjes beïnvloedt worden door externe factoren zijn ze al meer geneigd om met poppen te spelen dan met "wiskundige objecten". Wordt in de documentaire door een zeer gerenommeerd psycholoog uitgelegd.
Ook nog competitiedrang mannen veel hoger dan vrouwen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Testosteron
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)000/2000-0593-wm.htm
pi_141534428
Er is onlangs ook nog een boek uitgekomen van twee vrouwen die geloof ik voor CNN een NBC werkten waarin ze onder andere stellen dat vrouwen veel zekerder willen zijn dat ze een baan aankunnen voordat ze erop solliciteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141535096
quote:

[..]

Maar wees nou eens eerlijk, heb je liever dat je de baan krijgt omdat je toevallig een vrouw bent of dat je de baan krijgt vanwege je kwaliteiten.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:30:06 #143
37769 erodome
Zweefteef
pi_141536221
quote:
12s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:57 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar wees nou eens eerlijk, heb je liever dat je de baan krijgt omdat je toevallig een vrouw bent of dat je de baan krijgt vanwege je kwaliteiten.
Dit gaat toch niet om de kwaliteiten niet hebben? Dit gaat om bij keuze uit mensen met de gezochte kwaliteit evt eerder voor een vrouw kiezen.
Ben er niet helemaal voor, maar soms kan dat wel degelijk helpen als het echt heel ongelijk is.

Denk dat het hier in nederland niet echt nodig is, alhoewel ik ook hier graag zou zien vrouwen wat minder beoordeeld worden op het feit dat ze kunnen baren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141536255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat toch niet om de kwaliteiten niet hebben? Dit gaat om bij keuze uit mensen met de gezochte kwaliteit evt eerder voor een vrouw kiezen.
Ben er niet helemaal voor, maar soms kan dat wel degelijk helpen als het echt heel ongelijk is.
Dan krijg je dus nog steeds de baan puur en alleen omdat je een vrouw bent.
pi_141536356
quote:

[..]

Zo ver? Er is geen enkele reden dat er per sé een bepaalde verdeling zou moeten zijn tussen mannen/vrouwen in een bepaalde beroepsgroep. Je hebt niet het recht om mensen te gaan vertellen wie ze moeten of mogen aannemen. Bemoei je gewoon met je eigen zaken. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:34:04 #146
37769 erodome
Zweefteef
pi_141536402
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan krijg je dus nog steeds de baan puur en alleen omdat je een vrouw bent.
Nee, omdat je en de juiste kwaliteiten bezit en een vrouw bent. Dat is een belangrijke nuance.

Maar goed, zoals gezegd ben ik niet echt voor zo'n regeling, alleen weet ik ook niet zo snel een andere manier om een verandering wat af te dwingen als deze niet vanzelf in beweging wil komen.
Voor degene die zo zwaar hier tegen zijn, wat zijn dan oplossingen om te zorgen dat vrouwen(daar) wat meer toegang tot die hogere arbeidsmarkt krijgen?
pi_141536456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, omdat je en de juiste kwaliteiten bezit en een vrouw bent. Dat is een belangrijke nuance.
Je streept de kwaliteiten van persoon A en persoon B, die hetzelfde zijn, weg, en wat hou je dan precies over? Juist. Persoon A is een vrouw en B niet. Dan krijg je dus wel degelijk de baan op basis van het feit dat je een vrouw bent.

quote:
Maar goed, zoals gezegd ben ik niet echt voor zo'n regeling, alleen weet ik ook niet zo snel een andere manier om een verandering wat af te dwingen als deze niet vanzelf in beweging wil komen.
Voor degene die zo zwaar hier tegen zijn, wat zijn dan oplossingen om te zorgen dat vrouwen(daar) wat meer toegang tot die hogere arbeidsmarkt krijgen?
Wat dacht je van simpelweg de concurrentie aan te gaan met mannen en te laten zien dat ze slimmer zijn, beter in hun vak en goed in hun schoenen kunnen staan?
pi_141536461
Ik ga er trouwens wel vanuit dat TS zich ook druk maakt over het schrijnende tekort aan vrouwelijke vuilnisophaalmedewerkers.
pi_141536564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:35 schreef heiden6 het volgende:
Ik ga er trouwens wel vanuit dat TS zich ook druk maakt over het schrijnende tekort aan vrouwelijke vuilnisophaalmedewerkers.
En vrouwelijke stratenmakers, docenten, kleuterleiders, parfumverkopers en kassa personeel.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:48:14 #150
37769 erodome
Zweefteef
pi_141536964
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:35 schreef Scorpie het volgende:

Wat dacht je van simpelweg de concurrentie aan te gaan met mannen en te laten zien dat ze slimmer zijn, beter in hun vak en goed in hun schoenen kunnen staan?
Dat doen ze de afgelopen jaren niet al? Blijkt niet (afdoende) te werken, het blijkt grotendeels gesloten te blijven.
Vind dit wel een hele simpele voorstelling van de werkelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')