abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140573528
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Allemaal dingen die actief door neutrale wetgeving wordt tegengehouden.
Of het neutrale wetgeving is of niet maakt me niet uit. Uiteindelijk is het niet neutraal tegen moordenaars en slavenhouders, maar dat is m'n punt niet.
Wat ik er mee bedoel te zeggen dat de maatschappij proberen te veranderen met behulp van de overheid (dus ja: met geweld) niet gelijk een soort fascisme of fundamentalisme is of zo. Soms zelfs juist het tegendeel.

quote:
Er is niks mis met de maatschappij willen veranderen. De manier waarop is nogal belangrijk. Willen we meer persoonlijke vrijheid of minder? Willen we dat onze kinderen continu te horen krijgen dat alle jongens potentiele verkrachters zijn en alle meisjes meer dan potentiele slachtoffers? Wat gaat dat doen met de psyche van de volgende generatie?
Je maakt dit hele topic aan de lopende band stropoppen. TS zegt enkel dat feminisme nog niet overbodig is en gelijk bombardeer je haar tot een soort mannenhatende George W. Bush. Nu ook weer doe je alsof feminisme betekent dat je jongens als potentiële verkrachters moet zien.
pi_140573660
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Overheidswetgeving is het enige waar ik om geef als het aan komt op feminisme. Verder mogen ze van mij alles roepen en doen wat ze maar willen als ze maar niet overheidssteun krijgen bij het verspreiden van hun ideeen. Ze zullen het uit eigen zak moeten betalen. Ze zullen het met hun eigen mond moeten zeggen. Want mijn belastingcenten gaan niet naar die giftige propaganda.
Overheidswetgeving is het enige waar je om geeft? Wat als er racisme, seksisme of een andere vorm van discriminatie náást de overheid bestaat (bv bij het aannemen van werknemers, opvoeding van kinderen etc), is dat dan ok? Ook als het heel extreem is? Denk je dat het dan uit zichzelf wel oplost of zoiets?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:06:34 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140574276
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:33 schreef Rurik het volgende:

[..]

Of het neutrale wetgeving is of niet maakt me niet uit. Uiteindelijk is het niet neutraal tegen moordenaars en slavenhouders, maar dat is m'n punt niet.
Wat ik er mee bedoel te zeggen dat de maatschappij proberen te veranderen met behulp van de overheid (dus ja: met geweld) niet gelijk een soort fascisme of fundamentalisme is of zo. Soms zelfs juist het tegendeel.
Er is een groot verschil tussen wetgeving die iemands vrijheden beschermt en wetgeving die iemands vrijheden afneemt. Wat jij dus blijkbaar OK vind is meer wetgeving om mensen hun vrijheid af te nemen. Mensen te verdringen en overheidsmoraliteit te laten geleden.

quote:
[..]

Je maakt dit hele topic aan de lopende band stropoppen. TS zegt enkel dat feminisme nog niet overbodig is en gelijk bombardeer je haar tot een soort mannenhatende George W. Bush. Nu ook weer doe je alsof feminisme betekent dat je jongens als potentiële verkrachters moet zien.
Dit zijn geen stropoppen. Alles wat ik zeg kan ik ondersteunen met voorbeelden uit moderne feministische groeperingen in het westen. En dan hebben we het niet eens over radfems maar over main stream. Dat is het bizarre.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_140574434
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen wetgeving die iemands vrijheden beschermt en wetgeving die iemands vrijheden afneemt. Wat jij dus blijkbaar OK vind is meer wetgeving om mensen hun vrijheid af te nemen. Mensen te verdringen en overheidsmoraliteit te laten geleden.
Iemands vrijheden beschermen betekent ook de vrijheden van iemand anders afnemen.

quote:
Dit zijn geen stropoppen. Alles wat ik zeg kan ik ondersteunen met voorbeelden uit moderne feministische groeperingen in het westen. En dan hebben we het niet eens over radfems maar over main stream. Dat is het bizarre.
Voorbeelden ja, maar dan kun je niet gelijk uitspraken doen over "DE feminist".
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:13:43 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140574453
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 17:39 schreef Rurik het volgende:

[..]

Overheidswetgeving is het enige waar je om geeft? Wat als er racisme, seksisme of een andere vorm van discriminatie náást de overheid bestaat (bv bij het aannemen van werknemers, opvoeding van kinderen etc), is dat dan ok? Ook als het heel extreem is? Denk je dat het dan uit zichzelf wel oplost of zoiets?
In Nederland wordt de werknemer/werkgever relatie al streng gecontroleerd door de staat. Werknemers dienen zich aan een gigantische lijst regels te houden bij het aannemen en werken van haar werknemers en in zekere zin heeft dat nut. Maar nou komt een feminist jouw dorp binnen en zegt dat jij jouw vrouw verplicht op cursus moest sturen omdat jij als feminist vind dat het feit dat zij er voor kiest jouw afwas te doen een schande is. Gaan we de overheid betrekken bij persoonlijke relaties tussen mensen waar verder geen vrijwilligheidsprincipes worden geschonden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 31 mei 2014 @ 18:16:20 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_140574519
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:13 schreef Rurik het volgende:

[..]

Iemands vrijheden beschermen betekent ook de vrijheden van iemand anders afnemen.
Aantoonbaar onzin

quote:
[..]

Voorbeelden ja, maar dan kun je niet gelijk uitspraken doen over "DE feminist".
Dat kan ik zeker wel. En dat doe ik ook gewoon.
pi_140574545
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aantoonbaar onzin

[..]

Dat kan ik zeker wel. En dat doe ik ook gewoon.
Ok, dan eindigt hier de discussie.
pi_140590606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:24 schreef 2Happy4U het volgende:
In het westen is het niet meer nodig omdat de doelen behaald zijn. In het Midden-Oosten en Afrika is het inderdaad nog wel nodig.
Klopt maar daar wordt het nog te vaak op grond van een achterhaalde/prehistorisch gedachtegoed tegengewerkt. }:|
pi_140600965
Waarom er minder vrouwen in het bedrijfsleven/de wetenschap zitten: Er zijn veel, veel, veeeeel meer uitzonderlijk slimme mannen dan dat er uitzonderlijk slimme vrouwen zjin.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7604277
http://www.iqcomparisonsite.com/sexdifferences.aspx

PTSD mannen/vrouwen: Vrouwen zijn veel gevoeliger voor stress. Ook dat komt in het bedrijfsleven natuurlijk veel voor, als je daar niet mee om kan gaan ben je binnen een paar jaar kapot.
http://www.apa.org/news/press/releases/2006/11/ptsd-rates.aspx
http://www.ptsd.ne.gov/what-is-ptsd.html

quote:
Aristoteles "The female is softer in disposition, is more mischievous, less simple, more impulsive and more attentive to the nurture of the young…The fact is, the nature of man is the most rounded off and complete."
Vrouwen tonen meer empathie onder stress. Laat dat nou net niet handig zijn in het bedrijfsleven (behalve in HR misschien).
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140317095927.htm

Lengte is ook voor het bedrijfsleven relevant: http://www.jonathanrauch.(...)nish_last/index.html En laat vrouwen nou net kleiner zijn dan mannen. http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination

Meer mannelijke psychos dan vrouwelijke psychos en psychos zijn behoorlijk populair in het bedrijfsleven.
http://www.forbes.com/sit(...)athy-and-leadership/

The Nordic Council of Ministers (a regional inter-governmental co-operation consisting of Norway, Sweden, Finland, Denmark, and Iceland) has decided to close down the NIKK Nordic Gender Institute. The NIKK had been the flagship of “Gender Theory”, providing the “scientific” basis for social and educational policies that, from the 1970s onward, had transformed the Nordic countries to become the most “gender sensitive” societies in the world.

The decision was made after the Norwegian State Television had broadcasted a television documentary called “Hjernevask” (the Norwegian word for “brainwash”) in which comedian Harald Eia exposed the hopelessly unscientific character of the NIKK.

Part 1 hier:
Voordat meisjes beïnvloedt worden door externe factoren zijn ze al meer geneigd om met poppen te spelen dan met "wiskundige objecten". Wordt in de documentaire door een zeer gerenommeerd psycholoog uitgelegd.
pi_140623615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 11:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zo wat voegt deze uitstekend beargumenteerde post veel toe aan dit topic. Ik moet nog de eerste vacature zien waar voor vrouwen een lager loon in staat.
Dat vrouwen minder loon krijgen voor hetzelfde werk heeft 2 oorzaken. 1; het openingsbod is gemiddeld lager voor een vrouw dan voor een man. 2; vrouwen zijn minder geneigd (om wat voor reden dan ook) om voor meer loon te onderhandelen.

Om voor vrouwen hetzelfde loon te bewerkstelligen als voor mannen, dienen beide zaken te veranderen. Dus zowel bij de werkgevers als bij de vrouwen zelf.
pi_141098469
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 15 juni 2014 @ 05:46:05 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_141100976
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 02:49 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]
De grootste vijand van het feminisme zijn feministen zelf dat is wel duidelijk. Ik las dit en het enige wat ik kon denken is: "hmmm.. zelfs als dit een troll is is dit is niet het walchelijkste wat ik feministen heb horen zeggen, eigenlijk".

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 15-06-2014 05:52:04 ]
  zondag 15 juni 2014 @ 09:31:39 #163
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141101862
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 05:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De grootste vijand van het feminisme zijn feministen zelf dat is wel duidelijk. Ik las dit en het enige wat ik kon denken is: "hmmm.. zelfs als dit een troll is is dit is niet het walchelijkste wat ik feministen heb horen zeggen, eigenlijk".
Voordeel is dat je gelijk weet wie je uit je vriendenlijst kan bonjouren.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat vrouwen minder loon krijgen voor hetzelfde werk heeft 2 oorzaken. 1; het openingsbod is gemiddeld lager voor een vrouw dan voor een man. 2; vrouwen zijn minder geneigd (om wat voor reden dan ook) om voor meer loon te onderhandelen.

Om voor vrouwen hetzelfde loon te bewerkstelligen als voor mannen, dienen beide zaken te veranderen. Dus zowel bij de werkgevers als bij de vrouwen zelf.
Waar ik werk krijgen beide geslachten exact hetzelfde loon.
pi_141101960
quote:
[ afbeelding ]
Wat zijn dit voor gare vrouwen met issues :')
pi_141102012
quote:
[ afbeelding ]
gvd, het is vaderdag, vergeten, ik heb geen kadootje. :(
pi_141102030
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:48 schreef Rurik het volgende:

[..]

gvd, het is vaderdag, vergeten, ik heb geen kadootje. :(
Je vader zal niet boos zijn, hooguit teleurgesteld.
pi_141102042
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor gare vrouwen met issues :')
Kijk, dit zijn nou feministen die overdrijven.

Glorifying rape culture? Je moet bij die man een ontbijtje op bed brengen, het is niet de bedoeling dat je met hem naar bed gáát.

Maar goed, dit is niet dé feminist natuurlijk en dat maakt o.a. SpecialK er wel van.
  zondag 15 juni 2014 @ 14:19:16 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_141108628
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 09:51 schreef Rurik het volgende:

[..]

Maar goed, dit is niet dé feminist natuurlijk en dat maakt o.a. SpecialK er wel van.
Inderdaad.

De gemiddelde feminist is veel erger
pi_141110202
Wie was dat ook alweer die voor Part-time topbanen pleitte? Zodat vrouwen gewoon tegelijk moeders en CEO konden zijn?
pi_141110264
Trouwens gelijk werk, gelijke lonen?

Friedman sloopt de boel even duidelijk en vakkundig hiero ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 15:18:41 #171
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_141110551
quote:
[ afbeelding ]
Troll :) Toch?! :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141110870
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Inderdaad.

De gemiddelde feminist is veel erger
En uiteraard zijn alle feministen verantwoordelijk voor wat "de gemiddelde feminist" doet en zegt.
  zondag 15 juni 2014 @ 23:35:21 #173
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141135207
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:51:08 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_141148060
quote:
Vervelend dat dat paygap gebeuren over is gewaait naar Nederland. Tornado's van misinformatie en zo veel vrouwen die alles wat ze tegen komen wat ook maar een beetje lekker klinkt thumbs-uppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')