Ik heb anders wel Masterchef USA ervoor gemistquote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik wilde het gisteren niet zeggen, omdat Chanty er vrede mee leek te hebben, maar wat "kost" een stippoging nou, als een vrouw graag natuurlijk wil bevallen?
Heb jij gestript?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb anders wel Masterchef USA ervoor gemist
ja, preciesquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:40 schreef Crumpette het volgende:
Is ook zo.. maar dat is het probleem met statistieken he, als het je vervolgens overkomt dat je pech hebt, dan maakt het niet meer uit. Dan kon je kans nog zo klein zijn, als je kindje ziek is, is het 100% voor jou. Daarom is de beslissing ook zo persoonlijk
Was jij vk 2?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja.quote:
Dit. Wij wisten ook niet wat er met een slechte uitslag zouden doen. Maar dan zouden we in ieder geval voorbereid zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:38 schreef Heliotrope het volgende:
Wij hebben het wel gedaan, zonder te weten wat we met de uitslag zouden doen, gewoon omdat we niet wisten hoe dat zou voelen. Maar bewust om wel voorbereid te zijn.
Heeey daar ben je eindelijk, hoef k er niet zo cryptisch omheen te lullenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
en dat dus, volledig +1quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja.
Ik kan er met m'n pet niet bij wat deze gynaecoloog gezegd heeft. Dan heb je een gezonde zwangere met een gezonde baby die uiterst gemotiveerd is om zélf haar kind op de wereld te zetten en dan werk je daar gewoon nul komma niks aan mee. En in plaats daarvan wel zomaar een (redelijk arbitraire) datum prikken voor een primaire keizersnede. Mijn nekharen gingen net zo goed overeind staan, dus zodoende. Maar alle lof vooral voor Chanty dat zij haar mogelijkheden onderzoekt en kritisch blijft over wat haar op een presenteerblaadje wordt aangeboden! Ik hoop dat de bevalling voorspoedig verloopt, maar een spontaan begin heeft ze in elk geval in de pocket. En dat doet ook weer veel voor de gezondheid van beeb, dat die zelf zijn verjaardag heeft mogen kiezen.
+1 OMGquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:44 schreef Dyre het volgende:
Chanty![]()
Als zij bevallen is, sta ik in de top 10
Denk je eens in dat je dan ineens 1 staatquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:44 schreef Dyre het volgende:
Chanty![]()
the pressure!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Denk je eens in dat je dan ineens 1 staat
Dat went na een tijdje welquote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Denk je eens in dat je dan ineens 1 staat
Denk dat ik jou niet meer ga overtreffen! Dat is me door de vk al uit mijn hoofd gepraat op basis van hoe het nu gaat.quote:
ik tel je echt pas op plaats 11 dan?....quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:44 schreef Dyre het volgende:
Chanty![]()
dan woon je bij mij om de hoek?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:07 schreef mignonne het volgende:
Nouja, niet zo ver uit de buurt als poppedein, en ik woon redelijk in de buurt van chanty, half uurtje rijden. Dus dat valt alles mee.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik t half goed onthouden heb wel jaredelijk vlakbij GotC iig
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als ik t half goed onthouden heb wel jaredelijk vlakbij GotC iig
Ik studeer volgend jaar pas af, is de hoopquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:09 schreef Crumpette het volgende:
[..]dat had ik wel willen weten voor ik me inschreef bij een vk! bij welke zit jij dan?
![]()
Overigens hier voor het eerst kuitkramp vannacht. was ik nog helemaal vergeten.
Kwak, is altijd heel teleurstellend als je je niet gezien voelt door vriendinnen... gebeurt mij ook regelmatig. Ik moet daarbij wel toegeven dat ik ook heel slecht ben in aangeven wat ik wil/nodig heb... daar wordt ik intussen steeds beter in en dat helpt. Maar zowiezo, bespreekbaar maken. Echte vriendschap ken dat goed hebben, wordt er een stuk leuker op.
Ik zit bij Ella,quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik studeer volgend jaar pas af, is de hoopAfgelopen maand in delft stage gelopen, volgend jaar ga ik weer naar het Westland. Komende zomer moet ik ook nog stage lopen maar ik weet nog niet waar ik heen mag. Zou zomaar Den Haag kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Jeetje, Wupwat een gaaf forum is dit toch!
En Kwak, dat is ook naar. Ik zie met dezelfde reden soms op tegen de zomervakantie en verlof. Ben enorm lang vrij, heerlijk! Maar.. alle vriendinnen werken gewoon, man werkt, en om nou wekelijks bij m'n moeder op de koffie te gaan.. Dus, meeten in de vakantie
?
ja, op zaterdagochtend om 9 uur, en als ik er aan denk is t meestal al geweestquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm kwak das heul niet leuk idd. En dan ook een paar van die halve vriendinnen waar je niks aan hebt ..![]()
Is er geen zwangerschapszwemmen oid in jouw buurt om toch op een ontspannen manier onder de mensen te blijven? Als je daar uberhaupt behoefte aan hebt natuurlijk.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, je bent echt geen sukkeltje hoor! Ik denk dat meer mensen dat hebben dan je misschien zou denken. Ik denk ook altijd dat iedereen een drukker sociaal leven heeft dan ik, maar dat is helemaal niet zo.
En het "probleem" als jij altijd degene bent die initiatief neemt: mensen gaan er dan ook van uit dat jij het doet. Dat zij niets initiëren is geen kwade zin, maar een kwestie van gewenning (dat is althans mijn ervaring). Kop op, ik gooi er maar even een cliché in: probeer nog maar even te genieten van rust en stilte. Over vier maanden is het verleden tijd![]()
dan ben jij het slanke mokkelquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:52 schreef BlueEyes het volgende:
Gaan ze meeten als ik terugplooi heb...
};| of 'allang' bevallen... *sociaal ook echt geen ster is en al moeite heeft om mee te gaan schrijven bij de baby'tjesquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:52 schreef BlueEyes het volgende:
Gaan ze meeten als ik terugplooi heb...
nou, dan kom je toch lekker ook! ik ben altijd voor meets voor iedereen die wil...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef Kursor het volgende:
[..]
};| of 'allang' bevallen... *sociaal ook echt geen ster is en al moeite heeft om mee te gaan schrijven bij de baby'tjes*
anders doen we een meet voor elk trimester, en apart voor de mensen met maternale adipositas.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
En wat kwakzor zegt trouwens. Waarom discrimineren op basis van gravida?
ik vind dat je nog best door kan pakken en de leeftijdsdiscriminatie er in mag gooienquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
anders doen we een meet voor elk trimester, en apart voor de mensen met maternale adipositas.
Gewoon doen hoor! Gezellig juist met meer babiesquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:00 schreef Kursor het volgende:
[..]
};| of 'allang' bevallen... *sociaal ook echt geen ster is en al moeite heeft om mee te gaan schrijven bij de baby'tjes*
Noord Limburg hierquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie wonen allemaal in het westen he?
gezinsinkomenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:11 schreef Crumpette het volgende:
doen we dan ook op basis van inkomen, dan ga ik meeten in mn eentje
Ja dan meet ik straks alleen als hoogbejaarde ipv hoogzwangerequote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind dat je nog best door kan pakken en de leeftijdsdiscriminatie er in mag gooien
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gezinsinkomen
oh er ligt hier al uren een adiposepoes op de bank naast me te tukken, incl. snurk. mag die ook mee?
ik heb dr net wakker gekriebeld, op zoek naar dr neusjequote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:24 schreef BlueEyes het volgende:
Maar zo lekker in een bolletje liggen![]()
Ik moet dan altijd even aan ze snuffelen en kroelen...
kattenlevenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
poesze is zó lief, en lui, en dik, en ontevreden want op dieet...
[ afbeelding ]
Ga 't proberenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Gewoon doen hoor! Gezellig juist met meer babies
Precies dit!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het is toch echt prachtig dat mensen van een forum andere mensen op datzelfde forum zo goed kunnen helpen
Mignonne en WupWup, jullie zijn echt
Hoop dat Chanty al aan het babyknuffelen is of in ieder geval bijna dan
dat ligt aan je lengtequote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:49 schreef rebel-angel het volgende:
Vanaf hoeveel kilo kom je in aanmerking voor de maternale adipositas meeting dan![]()
Iedereen die ik wel wil meeten zit in een andere klasse![]()
En heeeeel benieuwd naar chanty
Ik wil mijn tepels nog even intact houden tot de baby er isquote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
Mooie dragers Kwak, vooral die tealkleurige!
Kun je de kat niet nemen als draagobject?
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil mijn tepels nog even intact houden tot de baby er is
Als je niet van plan bent te gaan dragen zijn die doeken wel duur ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:05 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Mooi kwak! Zijn die doeken nou duur? Ik ben niet echt van plan om te dragen, vriend en ik hebben beide een slechte rug, maar voor een keer proberen misschien is een draagzak dan makkelijker
jaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:05 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Mooi kwak! Zijn die doeken nou duur? Ik ben niet echt van plan om te dragen, vriend en ik hebben beide een slechte rug, maar voor een keer proberen misschien is een draagzak dan makkelijker
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
ik zie het als een compliment, ze wil in elk geval de gezellige dikkerds meeten
Neem inderdaad alsjeblieft geen Babybjörn oid.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jadie blauwe was 115, de grijze 94
dus te duur voor een keer proberen.
de goedkoopste zakken die er zijn zijn niet ergonomisch verantwoord...het houdt wel aardig zijn waarde in gebruik trouwens, maar daardoor zijn tweedehandsjes ook behoorlijk prijzig.
dit is mijn cadeautje voor mezelfde blauwe ben ik echt verliefd op, de grijze vind ik stoer, en die zal mijn vriend vooral veel gebruiken denk ik. de grijze kan wel iets kleiner afgesteld worden voor de pasgeboren baby, dus in t begin gebruiken we die sowieso meer.
Juist met een slechte rug zou ik eens kijken naar een draagconsult, om te kijken wat er wel mogelijk is (meer dan je denkt!)quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:05 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Dit idd! Bechterew hier en het dragen heeft mijn rug juist sterker gemaaktquote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist met een slechte rug zou ik eens kijken naar een draagconsult, om te kijken wat er wel mogelijk is (meer dan je denkt!)
ook die stoere grijze die ik daar heb?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:53 schreef Stormqueen het volgende:
rekening van de NPM, dyre?
Ik kreeg er een van 28 euro![]()
Mooie doek, rebel!
Mijn man vindt het vooralsnog voor homo's geloof ik, draagdoeken. We gaan wel zien. Ik zie het mezelf ook niet echt doen, eerlijk gezegd.
Aangezien homo's hele gewone, doorgaans leuke mensen zijn, zou ik tegen hem zeggen dat ie het dan maar eens moet proberen dan!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 17:53 schreef Stormqueen het volgende:
rekening van de NPM, dyre?
Ik kreeg er een van 28 euro![]()
Mooie doek, rebel!
Mijn man vindt het vooralsnog voor homo's geloof ik, draagdoeken. We gaan wel zien. Ik zie het mezelf ook niet echt doen, eerlijk gezegd.
Ook de stoere grijze jaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ook die stoere grijze die ik daar heb?
ik zie t vooral als handig. af en toe de handen vrij enzo. ik was zelf ook een enorme plakbaby die overdag alleen wilde slapen als ik vastgehouden werd, mijn mama had ook een zak voor mij (toen nog niet zo veel voorkomend in t durp, ze werd er maar raar om aangekeken). ze weet helaas niet meer welk merk...
Het was een figure of speech natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:03 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Aangezien homo's hele gewone, doorgaans leuke mensen zijn, zou ik tegen hem zeggen dat ie het dan maar eens moet proberen dan!
Van t laten huilen ja? laat ze t in het babytopic maar niet horenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook de stoere grijze ja
Het is maar net waar zelf je voorkeur ligt denk ik. Ik ben niet voornemens om de hele godganse dag met mijn kind rond te gaan sjouwen eigenlijk. Maar ik heb daar zelf persoonlijke opvattingen over die zekerste weten veel weerstand en reacties gaan oproepen als ik ze hier uit.
Vind het overigens hartstikke mooi en tof om te zien hoor, daar niet vanMaar het is zoals ik het nu zie niet voor ons
misschien denk ik er later anders over maar dat zien we dan wel weer
Ik gebruik mijn draagdoek en -zak ook alleen maar functioneelquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook de stoere grijze ja
Het is maar net waar zelf je voorkeur ligt denk ik. Ik ben niet voornemens om de hele godganse dag met mijn kind rond te gaan sjouwen eigenlijk. Maar ik heb daar zelf persoonlijke opvattingen over die zekerste weten veel weerstand en reacties gaan oproepen als ik ze hier uit.
Ja, dat bedoelde ik ookquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, dat zeg ik niet.
Maar wat je zegt is wel iets, als je hier op Fok! een mening over iets hebt wat niet per definitie binnen datgene valt wat als "het beste" gezien wordt, krijgt het al snel het stempel "slecht" en dat vind ik zelf wel jammer. Vandaar dat ik minder populaire opvattingen meestal maar voor me houd
Je kunt als moeder sowieso niks over kinderen 'in het algemeen' zeggen zonder ergens wel op iemands teen te staan. Ik zeg dan ook meestal maar gewoon niksquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, dat zeg ik niet.
Maar wat je zegt is wel iets, als je hier op Fok! een mening over iets hebt wat niet per definitie binnen datgene valt wat als "het beste" gezien wordt, krijgt het al snel het stempel "slecht" en dat vind ik zelf wel jammer. Vandaar dat ik minder populaire opvattingen meestal maar voor me houd
Nee hoor, kwam helemaal niet rot overquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik ook :| dat ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij goed vindt... nou ja, ik kom blijkbaar niet goed over, en ik weet er zelf te weinig over om te kunnen bedenken wat nog meer impopulair zou kunnen zijnsorry als t rot overkwam.
Ja, daar heb je een goed puntquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt als moeder sowieso niks over kinderen 'in het algemeen' zeggen zonder ergens wel op iemands teen te staan. Ik zeg dan ook meestal maar gewoon niks.
Mijn meidendoek mag er binnenkort wel uit.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik word wel altijd licht hebberig van die stofjes van die doeken, wat dat betreft ben ik wel een ekster. Ik vraag me alleen af of zoiets wel samen gaat met vrekkerigheid
Ze slapen toch wel allemaal bij jou in bed he?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben van plan om mijn kind tot zijn achtste alleen borstvoeding en rauw voedsel te geven, aangevuld met frituurvet (anders ontwikkelt t nooit obesitas), thuis te scholen waarbij ik creationisme aanhang, en ik vind naakt lopen binnenshuis een bijzonder belangrijk onderdeel van de opvoeding. en wekelijks een familieklisma uiteraard, en we gaan tweetalig opvoeden, chinees en engels. moet zelf nog even chinees leren.
ik zoek trouwens nog een draagdoek voor kinderen tot 40 kilo! Iemand?
echt, ik snap niet dat niet meer mensen dit zo doen, het is echt superverantwoord!
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze slapen toch wel allemaal bij jou in bed he?
Mocht ik gaan twijfelen zal ik 't onthoudenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Mijn meidendoek mag er binnenkort wel uit.
Dat is (helaas) niet alleen binnen Fok! zo hoor. Ook in het echte leven (of iig mijn echte levenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, dat zeg ik niet.
Pehehheequote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]waar nu naaktlopen staat had ik eerst naakt samen slapen... maar toen dacht ik, dat is wellicht iets te incestueus.
dus ja.
Nee da's waar. Maar op internet durven mensen het sneller (en lomper) te zeggenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:29 schreef Lingue het volgende:
[..]
Dat is (helaas) niet alleen binnen Fok! zo hoor. Ook in het echte leven (of iig mijn echte leven)
Iedereen doet het toch lekker op zijn/haar manier.
Ik roep nu ook wel eens dingen en dan weet ik ook wel zeker dat als die kleine er uiteindelijk is het vast heel anders gaat dan dat ik nu voor ogen heb
Je bent welkom om te oefenen. Ik heb nog even een baby. Oké die is al wel zwaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mocht ik gaan twijfelen zal ik 't onthouden
Het lijkt me sowieso iets wat wellicht handig is om eerst een keer te oefenen met hulp van iemand die het vaker heeft gedaan
(en de enige dragende in mijn omgeving deed dat met een babybjorn. Ik ben trouwens benieuwd wanneer ik die aangeboden ga krijgen)
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:36 schreef Skittles het volgende:
Volgens mij had Kwakzor of iemand anders een tijdje terug een link geplaatst met gummyberen from hell? Pas op voor Euroshopper winegums, die doen hetzelfde.
sorry, maarquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:36 schreef Skittles het volgende:
Volgens mij had Kwakzor of iemand anders een tijdje terug een link geplaatst met gummyberen from hell? Pas op voor Euroshopper winegums, die doen hetzelfde.
OMG sterktequote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:36 schreef Skittles het volgende:
Nou de gezichten die mensen trekken als je een hele andere mening hebt zegt ongeveer net zoveel als de meningen op Fok! denk ikquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee da's waar. Maar op internet durven mensen het sneller (en lomper) te zeggen
Maar dat laatste ook ja. Ik verbaas mezelf nu al elke dag
Hahaha! Sterkte! Moet je fruit gedipt in chocola eens proberen... pffff LEKKERRRRRquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:36 schreef Skittles het volgende:
volgens mij is t effect van de winegums from hell niet echt LEKKERRquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:39 schreef Lingue het volgende:
[..]
Hahaha! Sterkte! Moet je fruit gedipt in chocola eens proberen... pffff LEKKERRRRR![]()
Ik heb sinds gisteren besloten niet meer te snoepenMerk ook wel dat ik er minder behoefte aan heb dus hoop dat ik mijn belofte nog 6 maanden kan volhouden.
Nee ok, maar dat is pas achterafquote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
volgens mij is t effect van de winegums from hell niet echt LEKKERR
ik laxeer, jij laxeert, hij laxeert, wij laxeren. nog even de link in herhaling want funny http://www.amazon.com/Har(...)t-reviews/B000EVQWKC
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
volgens mij is t effect van de winegums from hell niet echt LEKKERR
ik laxeer, jij laxeert, hij laxeert, wij laxeren![]()
SPOILER: klaagpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Ik lig hier al anderhalf uur. De pijn wordt niet minder en de harde buiken alleen maar meer.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
Awww, DaDeven helemaal kalm worden en dan rustig overeind. En de volgende keer eerder stoppen!
ik heb de rugklachten niet die jij hebt, maar dat soort dingen doe ik dus gewoon al niet meer...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik lig hier al anderhalf uur. De pijn wordt niet minder en de harde buiken alleen maar meer..
Het was niet eens per se nesteldrang, maar die badkamer moet sowieso wel af en toe weer een beetje schoon..
Baard is trouwens lief hoor, heeft me net thee gebracht en gaat zo koken.
Mijn idee ook! Ik wou het net typen, jij was me voorquote:
Heb je iets van een kruik of pittenzak? Niet meteen standje heet maar gewoon lekker warm tegen je buik? En blijf even lekker liggen, probeer te ontspannen en let op je ademhaling dat die rustig blijft.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik lig hier al anderhalf uur. De pijn wordt niet minder en de harde buiken alleen maar meer..
Het was niet eens per se nesteldrang, maar die badkamer moet sowieso wel af en toe weer een beetje schoon..
Baard is trouwens lief hoor, heeft me net thee gebracht en gaat zo koken.
fixed.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een kruik heb ik inderdaad al. Als de buiken over een uur niet minder worden, bel ik misschien de vk wel even..
Dat lijkt mij wijs, zeker als ze ook pijnlijk zijn, word mij iig telkens op t hart gedrukt dan wel echt te bellen!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een kruik heb ik inderdaad al. Als de buiken over een uur niet minder worden, bel ik misschien de vk wel even..
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt om dezelfde reden, en zat dezelfde week ook op t spreekuur, dus lekker doenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
A.s. maandag ga ik me laten inschrijven bij een huisarts hier in de buurt. Nu zit huidige mijn huisarts nog half uur verderop en ik bedacht me dat dat niet zo evident is met een kleintje. Zou het vreemd zijn als ik direct een afspraak maak?Ik ga echt zelden naar huisarts, maar nu heb ik er wel eentje nodig... Anders moet ik nog naar mijn oude en dat is dus een stukje rijden...
ja wel gedaan, maar dat is ook omdat ik niet zeker wist of bepaalde medicatie wel/niet mocht...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:43 schreef Heliotrope het volgende:
DaD
Nee niet raar hoor, sommige huisartsen vinden sowieso een kennismaking wel prettig.
Ik heb overigens bij mijn huisarts helemaal niet gemeld dat ik zwanger ben, jullie wel?
ik ben er zwanger langsgeweest voor een stevige bronchitis, en toen ik na de antibiotica een schimmelinfectie kreeg hoefde ik niet langs te komen juist omdat ik zwanger was. vind t wel nuttig dat hij t weet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:43 schreef Heliotrope het volgende:
DaD
Nee niet raar hoor, sommige huisartsen vinden sowieso een kennismaking wel prettig.
Ik heb overigens bij mijn huisarts helemaal niet gemeld dat ik zwanger ben, jullie wel?
strakke band zit dan in je bovenbuik.. en harde buiken die herken je idd wel weet ik tegenwoordig...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:46 schreef Dyre het volgende:
Ik heb volgens mij nog nooit echt harde buiken gehad (ik denk dat ik het wel herken als ik ze krijg?), maar ik heb sinds een dag of 2 af en toe wel het gevoel alsof ik een te strakke onderbroek aan heb. Dus niet op mijn buik zelf, maar eronder (op mijn schaambotje), een drukkend/strak gevoel. Echt alsof het elastiek 2 maten te klein is, wat duidelijk niet zo is
(als ik erop googel kom ik enge verhalen tegen over zwangerschapsvergifting, maar daar hebben ze het echt over een strakke 'band' op je buik en dat heb ik toch niet)
Helio, euhm... ik geloof dat ik een keer gebeld heb, maar weet het niet zekerGeeft de VK dat niet door? Ze hebben bij mij tijdens de intake mijn huisartsgegevens wel gevraagd.
alsof je riem te strak zit, op de verkeerde plaats... Ik had wel t bandgevoel maar gelukkig verder niks aan de hand.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:10 schreef Loj het volgende:
Strakke band zit dan iets onder je borsten (bovenbuik) of om je hoofd.
Hoe een harde buik voelt weet ik niet
Oh de strakke band trouwens ook niet hoor, maar dat is me zeer duidelijk uitgelegd
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:27 schreef Razztwizzle het volgende:
DADhet is ook frustrerend! Maar soms geeft je lijf zelf achteraf pas de grens aan, en moet je dus de volgende keer rustiger aan doen. Lastig, en ik loop er zelf ook steeds tegenaan. Sterkte!
Mijn moeder kwam vandaag aan de wiegbekleding werken en toen was ze ineens heel erg opgeschoten en werd ik emo van het resultaat:
[ afbeelding ]
Daar ligt ons meisje straks gewoon in!
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
alsof je riem te strak zit, op de verkeerde plaats... Ik had wel t bandgevoel maar gelukkig verder niks aan de hand.
Zoals? Ik vind dat wel heel boeiend, hoe ze dat in andere landen aanpakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ze doen hier wel meer dingen waar ik met mijn Hollandsche brein niet bij kan
ik heb dat gevoel ook wel eens ja, en ik ben nog maar 14 weken.. ook als ik dubbelgevouwen heb gezeten en ik sta snel op, dan voelt het net alsof alles in die tijd dat ik zat, aan elkaar vast gelijmd is, en het los wordt getrokken wanneer ik opstaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef Dyre het volgende:
Strakke band om mijn bovenbuik en hoofd is het zeker niet, echt heel erg laag, dus dan ga ik er inderdaad maar vanuit dat het rekkende banden ofzo zijn, het is as we speak na een warme douche ook weer minder
Razz wat leuk he als het zo steeds echter wordt
oh fijn, ben ik niet alleenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:57 schreef Dyre het volgende:
Haha ja inderdaad, zo voelt het dan
Ik ben zo benieuwd wanneer Chanty met Fernando-nieuws komt![]()
Ik kan me voorstellen dat ze nu even andere dingen aan haar hoofd heeft natuurlijk
*Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis? Alleen kleertjes waarind e baby naar huis gaat. In het ziekenhuis krijgt de baby ziekenhuiskleertjes aan, tenzij wij nadrukkelijk anders willen. En ik wil dus niet dat ze op de foto's van de eerste 4 dagen (want we blijven 4 dagen in het ziekenhuis) dezelfde kleertjes aanheeft als heel Noorwegenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zoals? Ik vind dat wel heel boeiend, hoe ze dat in andere landen aanpakken.
Jep. Ze zijn er wel hoor, wij hebben er ook een gekocht hier. Maar is absoluut niet standaard. "Je zet je kind toch niet achter tralies?". En dat laatste vraag ik me dus ook af. Kind meenemen denk ik, en dan op de grond leggen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:04 schreef Dyre het volgende:
Klopt het dat het in Scandinavische landen ook not-done is om een box te hebben? (a.k.a. gevangenis voor je kind)
Hoe lossen ze het daar op als je even wilt plassen?
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Jep. Ze zijn er wel hoor, wij hebben er ook een gekocht hier. Maar is absoluut niet standaard. "Je zet je kind toch niet achter tralies?". En dat laatste vraag ik me dus ook af. Kind meenemen denk ik, en dan op de grond leggen.
Nou, met 9 maanden verlof wil ik af en toe wel eens even alleen kakken hoor
Hier hebben ze een punt, hoor! In NL komt dit advies ook steeds vaker. Te weinig beweging is ook niet goed voor je conditie en spierkracht.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
*Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis? Alleen kleertjes waarind e baby naar huis gaat. In het ziekenhuis krijgt de baby ziekenhuiskleertjes aan, tenzij wij nadrukkelijk anders willen. En ik wil dus niet dat ze op de foto's van de eerste 4 dagen (want we blijven 4 dagen in het ziekenhuis) dezelfde kleertjes aanheeft als heel Noorwegen![]()
* Doe vooral zo'n opstaande rand in het ledikant. Dat maakt het slaapplekje zo lekker beschut. Ja. Doei.
*Tot -10 graden slapen kinderen buiten in het kdv. Ze zijn dan minstens 1 jaar. Een beetje koude en buiten slapen moet kunnen, maar -10 vind ik echt heul koud.
*-5 graden? muts op. 25 graden? baby muts op. Ze dekken de kinderen hier onwijs toe vind ik, in de zomer ook. Baby's met wollen dekens en dekbedden (!) terwijl wij in singlets lopen.
Verder heb ik nooit het advies gekregen om bij harde buiken rustiger aan te doen. Harde buiken is een natuurlijke voorbereiding op de bevalling en dus goed. Heul veel en pijnlijk is uiteraard een ander verhaal.
Zelfde met BI. (Te) veel rust is funest in de allermeeste gevallen: blijven bewegen is juist goed.
Verder dus geen thuiszorg hier, maar 4 dagen ziekenhuis (of eigenlijk een kraamhotel op 1 afdeling - we worden niet verpleegd uiteraard. Maar we krijgen eten, ze leren ons hoe voor de beebs te zorgen enzo.)
Kind baren in Noorwegen in het kort
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:11 schreef mignonne het volgende:
[..]_!
Alleen poepen na 9 maanden... sorry schat, die hoort bij het rijtje dingen die niemand je van tevoren vertelt.solo-pe0pen is history. T begint met je bevalling
ja! dat! dat zijn je banden volgens mijquote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik heb dat gevoel ook wel eens ja, en ik ben nog maar 14 weken.. ook als ik dubbelgevouwen heb gezeten en ik sta snel op, dan voelt het net alsof alles in die tijd dat ik zat, aan elkaar vast gelijmd is, en het los wordt getrokken wanneer ik opsta.. dat doen we dus maar niet
... ik ga er altijd van uit dat het banden is.
Fijn! Blijven werken kon (en kan) ik niet, maar ik heb op advies van m'n fysio toen heel veel gewandeld waardoor ik beduidend fitter m'n bevalling inging dan ik 12 weken daarvoor was!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Cwen, ik ben zelf ook erg blij met het advies geweest. Tempo aanpassen is absoluut slim. Maar ik ben erg blij dat ik gewoon ben blijven werken (heb een erg fysieke baan). Dat, samen met bezoekjes aan de chiropractor, heeft er voor gezorgd dat ik nu haast geen last meer heb. Of nou ja, last wel, maar het is goed vol te houden die laatste weken.
quote:
Ooh herkenbaar! Liefst al mauwend komt 1 van beide om je heen knorren als je de deur niet dichtdoet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Jullie poezenbeesten willen niet mee naar de wc? Ik zit al vanaf dat we hem in huis hebben niet meer alleen op de wc.
+1quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Jullie poezenbeesten willen niet mee naar de wc? Ik zit al vanaf dat we hem in huis hebben niet meer alleen op de wc.
+1quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Je aan te staren terwijl je daar met een rood hoofd zit.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh herkenbaar! Liefst al mauwend komt 1 van beide om je heen knorren als je de deur niet dichtdoet.
Ook tijdens douchen zitten beide heren het liefste in dezelfde ruimte.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
Niet bij gelezen. Heftig dagje maar ik lig hier met het allermooiste stuitertje van de hele wereldVeel donker haar, dronk meteen goed, 3490 gram. Naam komt morgen. Dan komen De opa's en ona's. Graag nog niks op Facebook
![]()
bevalling was heftig. Eigenlijk continue weeën. Uitgebreid verhaal volgt maar uiteindelijk vlotte het niet genoeg en is hij rond 14 uur met keizersnede geboren. Ik kijk er positief op terug. Heb alles op alles gezet maar het ging niet.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
Niet bij gelezen. Heftig dagje maar ik lig hier met het allermooiste stuitertje van de hele wereldVeel donker haar, dronk meteen goed, 3490 gram. Naam komt morgen. Dan komen De opa's en ona's. Graag nog niks op Facebook
![]()
bevalling was heftig. Eigenlijk continue weeën. Uitgebreid verhaal volgt maar uiteindelijk vlotte het niet genoeg en is hij rond 14 uur met keizersnede geboren. Ik kijk er positief op terug. Heb alles op alles gezet maar het ging niet.
Gefeliciteerd Chanty!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
jaaaa gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Gefeliciteerd met je mooie stuitertjequote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Het begin van de zomer met je eigen zomerkindjequote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Proficiat!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Gefeliciteerd. Prachtig dat ke het geprobeerd hebt en jammer dat het niet gelukt is. Maar hij is erquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Ik heb ook geen boxquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:04 schreef Dyre het volgende:
Klopt het dat het in Scandinavische landen ook not-done is om een box te hebben? (a.k.a. gevangenis voor je kind)
Hoe lossen ze het daar op als je even wilt plassen?
Ja snap ik hoorquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik heb ook geen boxEr zijn zeg maar nog veel meer plaatsen om je kind even neer te leggen
Oh lieve Chanty, van harte gefeliciteerd!!!!!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Daar heeft hij maar mooi de langste dag van het jaar voor uitgekozenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:26 schreef Chanty het volgende:
![]()
Go to sleep! en smeer je boobs in!quote:Op zondag 22 juni 2014 00:55 schreef Dyre het volgende:
Pff wat doe ik nog wakkerMorgen drukke dag... en ik heb weer jeukende borsten zeg (lekker mopperen is soms heel fijn
)
Afwachten tot het weer minder wordt? Op je zij liggen?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nog tips tegen benauwdheid als je kind onder je longen ligt (denk ik tenminste)
Wat leuk, jouw man gaat ze zelf maken?quote:Op zondag 22 juni 2014 08:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Gm als ie zo hoog ligt kun je eigenlijk niet veel meer doen dan rustig blijven en hopen dat ie anders gaat liggen c.q. indaalt als je al aan die termijn zit.
Vandaag gaan we een begin maken aan wat zwangerschapsfoto's. Man heeft daar nog niet zoveel van in zijn portfolio .. dus dit is een uitgelezen kans. Alleen mijn kledinggarderobe is vrij saai te noemen qua kleuren .. maar ook dat komt vast goed![]()
O ja en we tikken vandaag de 35 weken aan!Over twee weken al meldplicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |