abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141380873
Strakke band zit dan iets onder je borsten (bovenbuik) of om je hoofd.

Hoe een harde buik voelt weet ik niet :)
Oh de strakke band trouwens ook niet hoor, maar dat is me zeer duidelijk uitgelegd :)
pi_141381258
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:10 schreef Loj het volgende:
Strakke band zit dan iets onder je borsten (bovenbuik) of om je hoofd.

Hoe een harde buik voelt weet ik niet :)
Oh de strakke band trouwens ook niet hoor, maar dat is me zeer duidelijk uitgelegd :)
alsof je riem te strak zit, op de verkeerde plaats... Ik had wel t bandgevoel maar gelukkig verder niks aan de hand.
S. 2014
J. 2016
pi_141381523
DAD :* het is ook frustrerend! Maar soms geeft je lijf zelf achteraf pas de grens aan, en moet je dus de volgende keer rustiger aan doen. Lastig, en ik loop er zelf ook steeds tegenaan. Sterkte!

Mijn moeder kwam vandaag aan de wiegbekleding werken en toen was ze ineens heel erg opgeschoten en werd ik emo van het resultaat:

Daar ligt ons meisje straks gewoon in O+ !
pi_141381647
Razz! O+

Ik heb het wel gemeld bij de huisarts, maar dat was alleen omdat ik in shock was en geen idee had hoe het werkte! _O-
Dus de assistente heeft het in m'n bestand gezet en me even uitgelegd dat het tegenwoordig via de VK ging, en de huisarts er weinig mee te maken had :P
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:30:58 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141381664
Lief Razz!
Kwak
pi_141381843
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:27 schreef Razztwizzle het volgende:
DAD :* het is ook frustrerend! Maar soms geeft je lijf zelf achteraf pas de grens aan, en moet je dus de volgende keer rustiger aan doen. Lastig, en ik loop er zelf ook steeds tegenaan. Sterkte!

Mijn moeder kwam vandaag aan de wiegbekleding werken en toen was ze ineens heel erg opgeschoten en werd ik emo van het resultaat:

[ afbeelding ]

Daar ligt ons meisje straks gewoon in O+ !
O+
S. 2014
J. 2016
pi_141381868
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

alsof je riem te strak zit, op de verkeerde plaats... Ik had wel t bandgevoel maar gelukkig verder niks aan de hand.
Gelukkig maar!

Ik had alleen maar pijn tussen m'n schouderbladen tot grote verbazing van iedereen :)
pi_141382045
Razz O+
Wat wordt het dan ineens echt he?
pi_141382175
Razz O+ wat lief
pi_141382235
DaD :* hoop dat je je snel beter voelt

Razz O+ wat mooi en lief
pi_141382349
Ik blijf ook maar dat kamertje inlopen :') . En ik vind het zo bijzonder dat de broer, moeder, beppe én overgrootvader van m'n lief er in hebben gelegen. En de bekleding van het mandje komt deels van mijn oude wiegje. En dan een nieuw hemeltje voor een nieuw kindje. Zucht O+ .
pi_141382418
Oh een wiegje <3

Ik vind dat zo fijn he, die dingetjes op zijn plaats zetten, de boel in orde maken en lekker frøbelen voor die kleine. Dan wordt het steeds een beetje echter <3
Iedereen zegt hier: babykamer? Waar maak je je druk om? Eerste half jaar slaapt ze toch in jullie kamer! Bedje kopen en ze heeft genoeg!
Is ook wel zo. Maar ik wil dat ze een eigen kamertje heeft, zodat ik me echt kan beseffen dat er straks een klein meisje bij ons komt wonen.

<3

(Dat is hier btw de "norm", minstens half jaar in de ouderlijke slaapkamer. Nou wilde ik haar er niet uit mikken zolang het goed bevalt, maar ik kan me zo voorstellen dat manlief op den duur wel een hele nacht achter elkaar zou willen slapen. Ze doen hier wel meer dingen waar ik met mijn Hollandsche brein niet bij kan)
pi_141382614
Strakke band om mijn bovenbuik en hoofd is het zeker niet, echt heel erg laag, dus dan ga ik er inderdaad maar vanuit dat het rekkende banden ofzo zijn, het is as we speak na een warme douche ook weer minder :)

Razz wat leuk he als het zo steeds echter wordt O+
pi_141382615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ze doen hier wel meer dingen waar ik met mijn Hollandsche brein niet bij kan
Zoals? Ik vind dat wel heel boeiend, hoe ze dat in andere landen aanpakken.
pi_141382717
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef Dyre het volgende:
Strakke band om mijn bovenbuik en hoofd is het zeker niet, echt heel erg laag, dus dan ga ik er inderdaad maar vanuit dat het rekkende banden ofzo zijn, het is as we speak na een warme douche ook weer minder :)

Razz wat leuk he als het zo steeds echter wordt O+
ik heb dat gevoel ook wel eens ja, en ik ben nog maar 14 weken.. ook als ik dubbelgevouwen heb gezeten en ik sta snel op, dan voelt het net alsof alles in die tijd dat ik zat, aan elkaar vast gelijmd is, en het los wordt getrokken wanneer ik opsta :X .. dat doen we dus maar niet :')... ik ga er altijd van uit dat het banden is.
pi_141382820
Haha ja inderdaad, zo voelt het dan :D

Ik ben zo benieuwd wanneer Chanty met Fernando-nieuws komt O+
Ik kan me voorstellen dat ze nu even andere dingen aan haar hoofd heeft natuurlijk
pi_141382876
En er is gewoon zo ontzettend niets op tv dat ik in mijn eentje Duitsland - Ghana aan het kijken ben :s)
pi_141382881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:57 schreef Dyre het volgende:
Haha ja inderdaad, zo voelt het dan :D

Ik ben zo benieuwd wanneer Chanty met Fernando-nieuws komt O+
Ik kan me voorstellen dat ze nu even andere dingen aan haar hoofd heeft natuurlijk
oh fijn, ben ik niet alleen :D maar, dus, lijkt me heel normaal.

omg ja ik ook! *O* Chantyyy!
pi_141383050
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Zoals? Ik vind dat wel heel boeiend, hoe ze dat in andere landen aanpakken.
*Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis? Alleen kleertjes waarind e baby naar huis gaat. In het ziekenhuis krijgt de baby ziekenhuiskleertjes aan, tenzij wij nadrukkelijk anders willen. En ik wil dus niet dat ze op de foto's van de eerste 4 dagen (want we blijven 4 dagen in het ziekenhuis) dezelfde kleertjes aanheeft als heel Noorwegen :')

* Doe vooral zo'n opstaande rand in het ledikant. Dat maakt het slaapplekje zo lekker beschut. Ja. Doei.

*Tot -10 graden slapen kinderen buiten in het kdv. Ze zijn dan minstens 1 jaar. Een beetje koude en buiten slapen moet kunnen, maar -10 vind ik echt heul koud.

*-5 graden? muts op. 25 graden? baby muts op. Ze dekken de kinderen hier onwijs toe vind ik, in de zomer ook. Baby's met wollen dekens en dekbedden (!) terwijl wij in singlets lopen.

Verder heb ik nooit het advies gekregen om bij harde buiken rustiger aan te doen. Harde buiken is een natuurlijke voorbereiding op de bevalling en dus goed. Heul veel en pijnlijk is uiteraard een ander verhaal.

Zelfde met BI. (Te) veel rust is funest in de allermeeste gevallen: blijven bewegen is juist goed.

Verder dus geen thuiszorg hier, maar 4 dagen ziekenhuis (of eigenlijk een kraamhotel op 1 afdeling - we worden niet verpleegd uiteraard. Maar we krijgen eten, ze leren ons hoe voor de beebs te zorgen enzo.)

Kind baren in Noorwegen in het kort :P
pi_141383170
Klopt het dat het in Scandinavische landen ook not-done is om een box te hebben? (a.k.a. gevangenis voor je kind :P)
Hoe lossen ze het daar op als je even wilt plassen? :D
pi_141383363
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:04 schreef Dyre het volgende:
Klopt het dat het in Scandinavische landen ook not-done is om een box te hebben? (a.k.a. gevangenis voor je kind :P)
Hoe lossen ze het daar op als je even wilt plassen? :D
Jep. Ze zijn er wel hoor, wij hebben er ook een gekocht hier. Maar is absoluut niet standaard. "Je zet je kind toch niet achter tralies?". En dat laatste vraag ik me dus ook af. Kind meenemen denk ik, en dan op de grond leggen.
Nou, met 9 maanden verlof wil ik af en toe wel eens even alleen kakken hoor :7
pi_141383540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Jep. Ze zijn er wel hoor, wij hebben er ook een gekocht hier. Maar is absoluut niet standaard. "Je zet je kind toch niet achter tralies?". En dat laatste vraag ik me dus ook af. Kind meenemen denk ik, en dan op de grond leggen.
Nou, met 9 maanden verlof wil ik af en toe wel eens even alleen kakken hoor :7
:D _!
Alleen poepen na 9 maanden... sorry schat, die hoort bij het rijtje dingen die niemand je van tevoren vertelt. :P solo-pe0pen is history. T begint met je bevalling :+
:)
pi_141383604
Dat kan ik niet als er mensen kijken :o :@

okay, tijdens de bevalling is daar misschien een ongelukkige uitzondering op, maar verder :N
pi_141383614
O+ :P

:)
pi_141383616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:01 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

*Wat moet ik meenemen naar het ziekenhuis? Alleen kleertjes waarind e baby naar huis gaat. In het ziekenhuis krijgt de baby ziekenhuiskleertjes aan, tenzij wij nadrukkelijk anders willen. En ik wil dus niet dat ze op de foto's van de eerste 4 dagen (want we blijven 4 dagen in het ziekenhuis) dezelfde kleertjes aanheeft als heel Noorwegen :')

* Doe vooral zo'n opstaande rand in het ledikant. Dat maakt het slaapplekje zo lekker beschut. Ja. Doei.

*Tot -10 graden slapen kinderen buiten in het kdv. Ze zijn dan minstens 1 jaar. Een beetje koude en buiten slapen moet kunnen, maar -10 vind ik echt heul koud.

*-5 graden? muts op. 25 graden? baby muts op. Ze dekken de kinderen hier onwijs toe vind ik, in de zomer ook. Baby's met wollen dekens en dekbedden (!) terwijl wij in singlets lopen.

Verder heb ik nooit het advies gekregen om bij harde buiken rustiger aan te doen. Harde buiken is een natuurlijke voorbereiding op de bevalling en dus goed. Heul veel en pijnlijk is uiteraard een ander verhaal.

Zelfde met BI. (Te) veel rust is funest in de allermeeste gevallen: blijven bewegen is juist goed.

Verder dus geen thuiszorg hier, maar 4 dagen ziekenhuis (of eigenlijk een kraamhotel op 1 afdeling - we worden niet verpleegd uiteraard. Maar we krijgen eten, ze leren ons hoe voor de beebs te zorgen enzo.)

Kind baren in Noorwegen in het kort :P
Hier hebben ze een punt, hoor! In NL komt dit advies ook steeds vaker. Te weinig beweging is ook niet goed voor je conditie en spierkracht.
Home is where the O+ is...
pi_141383624
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D _!
Alleen poepen na 9 maanden... sorry schat, die hoort bij het rijtje dingen die niemand je van tevoren vertelt. :P solo-pe0pen is history. T begint met je bevalling :+
}:|

Binnen die 9 maanden zal ze toch wel eens een dutje doen, zodat ik kan kakken? Na die 9 maanden heeft paps verlof totdat ze een jaar is. Mag hij zelf uitzoeken dan, hoe hij poepen gaat.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:14:09 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141383664
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:55 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ik heb dat gevoel ook wel eens ja, en ik ben nog maar 14 weken.. ook als ik dubbelgevouwen heb gezeten en ik sta snel op, dan voelt het net alsof alles in die tijd dat ik zat, aan elkaar vast gelijmd is, en het los wordt getrokken wanneer ik opsta :X .. dat doen we dus maar niet :')... ik ga er altijd van uit dat het banden is.
ja! dat! dat zijn je banden volgens mij :Y herkenbaar. als ik te snel van de bank opsta :')

ik vind t zo gezellig als baby me zit te schoppen O+
Kwak
pi_141383721
Cwen, ik ben zelf ook erg blij met het advies geweest. Tempo aanpassen is absoluut slim. Maar ik ben erg blij dat ik gewoon ben blijven werken (heb een erg fysieke baan). Dat, samen met bezoekjes aan de chiropractor, heeft er voor gezorgd dat ik nu haast geen last meer heb. Of nou ja, last wel, maar het is goed vol te houden die laatste weken.
pi_141383782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
Cwen, ik ben zelf ook erg blij met het advies geweest. Tempo aanpassen is absoluut slim. Maar ik ben erg blij dat ik gewoon ben blijven werken (heb een erg fysieke baan). Dat, samen met bezoekjes aan de chiropractor, heeft er voor gezorgd dat ik nu haast geen last meer heb. Of nou ja, last wel, maar het is goed vol te houden die laatste weken.
Fijn! Blijven werken kon (en kan) ik niet, maar ik heb op advies van m'n fysio toen heel veel gewandeld waardoor ik beduidend fitter m'n bevalling inging dan ik 12 weken daarvoor was!
Home is where the O+ is...
pi_141383968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:13 schreef mignonne het volgende:
O+ :P

[ afbeelding ]
_O-

Jullie poezenbeesten willen niet mee naar de wc? Ik zit al vanaf dat we hem in huis hebben niet meer alleen op de wc. }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')