abonnement Unibet Coolblue
pi_141318704
Laatste nieuws:



"Menselijke resten gevonden in Panama"


Panamese media melden dat er menselijke resten en een schoen zijn gevonden in de omgeving waar vijf dagen geleden spullen van Lisanne Froon en Kris Kremers zijn ontdekt. Volgens Panamese media wordt er dna-onderzoek gedaan.

De twee Nederlandse vrouwen worden vermist sinds begin april. Ze waren op vakantie in de Panamese stad Boquete.

Onlangs werd de zoektocht toegespitst op een moeilijk toegankelijk gebied op acht uur lopen van Boquete, waar een rugzak van de meisjes is gevonden. Dat is in de provincie Bocas del Toro rond de rivier de Culebra.

Twee tassen
Vanochtend is een zoekteam met helikopters aan de slag gegaan. Daarbij waren ook twee Nederlandse politiemensen. De leider van het onderzoek had bij terugkomst twee tassen in haar hand met onbekende inhoud.

Lisanne en Kris worden sinds begin april vermist. Bekijk hier een tijdlijn van de zoektocht naar de twee vrouwen.


=========================================================================



Reddingshonden vinden vrouwen Panama niet
De reddingshonden uit Duiven hebben in Panama de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon niet gevonden.

De begeleiders zijn daar ''emotioneel'' over, liet een begeleider van de stichting Reddingshonden RHWW weten.

''Alle aanwezigen, ook de mensen uit Panama, hadden de vrouwen zo graag willen vinden.'' De twaalf honden en hun achttien begeleiders zijn woensdag onderweg terug naar Nederland.

Dinsdag doorzochten de honden gebieden waar ze eerder aansloegen. Een groep speciaal getrainde politiemensen daalde aan touwen af in rotskloven. Ook is dinsdag nog gezocht in gebieden waar de meest recente tips vandaan kwamen.

De speuractie van de honden heeft ook nieuwe tips opgeleverd, waar de politie in Panama verder mee aan de slag gaat.

Definitief doorstrepen
De ouders van Kris Kremers hebben de zoekactie in Panama van nabij gevolgd. ''Voor hen betekent het zoekwerk van de honden dat ze nu definitief gebieden kunnen doorstrepen. Daar is geen spoor van de vrouwen te vinden'', aldus de begeleider van de honden.

Volgens hem zijn bepaalde onderwerpen en vondsten ''uit respect voor de familie'' niet naar buiten gebracht. "Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd", is te lezen in een blogpost van de RHWW.

In Amersfoort was dinsdag een benefietdag om geld in te zamelen voor nadere speurtochten naar de vrouwen, die sinds 1 april zijn verdwenen.

De dag heeft 7.625 euro opgebracht. Horeca-ondernemer Rolf van As, die de benefietdag organiseerde, roept de horeca in Nederland op om alle fooien van zaterdag 14 juni te doneren aan de stichting 'Vind Kris en Lisanne'.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Panama: Nederlandse politie helpt
Een verbindingsman van de Nederlandse politie zal in Panana assisteren bij de zoektocht naar de Nederlandse dames Kris Kremers en Lisanne Froon.

De man werkt normaliter vanuit Colombia, maar zal nu naar Boquete in Panama afreizen. Hij zal niet actief gaan zoeken, maar is in eerste plaats afgereisd om contacten te onderhouden tussen de lokale politie, de ambassade en de families van de vrouwen, weet het ANP.

Kremers en Froon worden sinds 1 april vermist. Ze werden die dag vermoedelijk gezien op een wandelroute.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
=======================================================================

Zaak:


Lisanne Froon (l) en Kris Kremers (r)

Sinds dinsdag 1 april zijn Lisanne Froon (22) uit Amersfoort en Kris Kremers (21) uit Utrecht vermist. Ze zijn voor het laatst gezien in Boquete in het gelijknamige district in het westen van het Midden-Amerikaanse land Panama.

Familie en vrienden maken zich grote zorgen en roepen via Facebook op om uit te kijken naar de twee vriendinnen.

Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids.

Volgens een werknemer van de lokale Spaanse school waren de twee daar om de taal te leren en sliepen ze bij lokale gezinnen. Het gebied waar ze gingen wandelen, is volgens de werknemer niet gevaarlijk en verdwalen zou moeilijk zijn: "er is maar één weg omhoog en omlaag." Daarom zijn er twijfels of de vrouwen wel zijn gaan wandelen of dat ze daarvoor al zijn verdwenen.

Volgens Buitenlandse Zaken zijn de Panamese autoriteiten een grootschalige zoekactie gestart. Ook houdt de Nederlandse ambassadeur Wiebe de Boer de zaak in de gaten.

De meiden kennen elkaar van hun werk als serveerster bij Kruispunt Amersfoort. Volgens een vriendin van Lisanne was de reis een beloning voor het halen van haar diploma.




Boquete ligt midden in het bergachtige land tussen David en Bocas del Toro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzondere beesten

De vulkaan Barú (3475 meter) nabij Boquete:



The occasional fall of hail or ice pellets has been reported on the summit, where the minimum temperature can be below 0°C (32°F) and the formation of frost is frequent during the dry season.
Hoogte van het district Boquete is 1000-2800 meter.


Links:
Facebookpagina
Nieuws RTV Utrecht
7 hostels in Boquete - HostelWorld
Fotoverslag van Boquete
WikiTravel - Boquete
Reisverslag Boquete

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

USA Travel tips

Ministerie van Buitenlandse Zaken - reisadviezen Panama:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermist!-profielen van de meiden:

Lisanne Froon
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1991
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete

Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.

Gezocht door:
Familie en derden

Extra info:
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 22-jarig Lisanne Froon uit Amersfoort vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeling in de omgeving van Boquete in Panama. Ze is voor het laatst gezien in het gezelschap van haar vriendin de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht. De vrouwen verblijven in Panama voor een studie Spaans.

Kris Kremers
Geboorteplaats en geboortejaar: Nederland, 1992
Weg sinds: Dinsdag 1 april 2014
Laatste woonplaats: Boquete

Uiterlijke kenmerken:
Lang sluik blond/rossing haar (meestal in paardenstaart gedragen), blauwe ogen, blanke huidskleur, 1.76 m. normaal postuur. Kris draagt een zilveren ring met een zwart steentje.

Gezocht door
Familie en derden

Extra info
Sinds dinsdag 1 april 2014 wordt de 21-jarige Kris Kremers uit Utrecht vermist. Ze is verdwenen tijdens een wandeltocht met haar vriendin de 22-jarige Lisanne Froon uit Amersfoort. De twee vrouwen wonen bij gastgezinnen in Panama waar ze verblijven voor een studie Spaans

pi_141318721
Water kun je koken natuurlijk..... je kunt ook damp opvangen en dat opdrinken.

Vuur maken en je warm houden. Vuur vergroot ook je zichtbaarheid.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:35:28 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141318814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:31 schreef Halcon het volgende:
Water kun je koken natuurlijk..... je kunt ook damp opvangen en dat opdrinken.
Moet je daar wel de middelen toe hebben, en 3 kans is groot dat ze die voor een wandeltocht van een dag niet bij zich hadden.

Overigens kunnen ze natuurlijk ook nog vergiftigd zijn doordat ze in hun honger iets van de verkeerde plant gegeten hebben, en dan maakt het niet uit of je bij een rivier zit, en hoe schoon dat water is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141318823
Het lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk dat ze gelijk de 1e nacht niet hebben overleefd, tenzij serieuze verwondingen van een val in een ravijn ofzo.
pi_141318838
Onderkoeling lijkt me ook uitgesloten aangezien er nog kledingstukken in hun rugzak zaten.
pi_141318881
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet je daar wel de middelen toe hebben, en 3 kans is groot dat ze die voor een wandeltocht van een dag niet bij zich hadden.

Overigens kunnen ze natuurlijk ook nog vergiftigd zijn doordat ze in hun honger iets van de verkeerde plant gegeten hebben, en dan maakt het niet uit of je bij een rivier zit, en hoe schoon dat water is.
Genoeg manieren om zonder een aansteker vuur te maken. Aansteker heb ik zelf altijd wel bij me.

Dat tweede kan natuurlijk. Gebeuren er geen hele rare dingen, dan trek je het wel drie maanden als je je kop erbij houdt, eet je wat verkeerds of kom je het verkeerde beest tegen, dan is het snel afgelopen ja.
pi_141318920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Onderkoeling lijkt me ook uitgesloten aangezien er nog kledingstukken in hun rugzak zaten.
Twee bh's gaan het verschil niet maken...
pi_141318952
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Genoeg manieren om zonder een aansteker vuur te maken. Aansteker heb ik zelf altijd wel bij me.

Dat tweede kan natuurlijk. Gebeuren er geen hele rare dingen, dan trek je het wel drie maanden als je je kop erbij houdt, eet je wat verkeerds of kom je het verkeerde beest tegen, dan is het snel afgelopen ja.
Ik neem aan dat je dat nog nooit hebt geprobeerd? Vuur maken met een vuurboog o.i.d. is verdomde lastig. Lastig als in: in Nederland had ik er al een paar uur voor nodig. Tel daarbij op dat er in zo'n jungle geen droog takje te vinden is, alles is nat en rot. Plus, je zal dan ook iets van een mes bij je moeten hebben (of ze een mes bij zich hadden is volgens mij niet bekend).
pi_141318964
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Genoeg manieren om zonder een aansteker vuur te maken. Aansteker heb ik zelf altijd wel bij me.

Dat tweede kan natuurlijk. Gebeuren er geen hele rare dingen, dan trek je het wel drie maanden als je je kop erbij houdt, eet je wat verkeerds of kom je het verkeerde beest tegen, dan is het snel afgelopen ja.
Jij gaat het vast allemaal beter doen als je ooit verdwaalt in de jungle van Panama.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141318967
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Twee bh's gaan het verschil niet maken...
Als je het koud heb gebruik je alles voor handen, zelfs de rugzak is dan een mogelijkheid om lichaamsdelen te verwarmen.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 09:43:25 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141318970
Was er gisteren geen gids die opperde dat ze misschien geprobeerd hebben om de rivier over te steken en de stroming/het gevaar van de rivier onderschat hebben? De tas zat ook in een struik die eerst onder water stond toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141318983
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij gaat het vast allemaal beter doen als je ooit verdwaalt in de jungle van Panama.
Logisch, hij is een man.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:44:59 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141319005
Vreemd dat je op trektocht een extra bh meeneemt en niet, pak m beet, een vest ofzo. Of was de inhoud van de tas niet compleet?
pi_141319007
Politiewoordvoerder Bernhard Jens: 'Resten in Panama waarschijnlijk van Kris & Lisanne'. bit.ly/SX7WCq pic.twitter.com/52Ld1lVdkB
Dat zou jij wel willen weten.
pi_141319045
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Jij gaat het vast allemaal beter doen als je ooit verdwaalt in de jungle van Panama.
Ja, natuurlijk. Ik ga niet met alleen 'n telefoon, 'n BH en een zonnebril om 13.00 uur nog een tocht door de jungle van een paar uur maken.
pi_141319058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:44 schreef Aventura het volgende:
Vreemd dat je op trektocht een extra bh meeneemt en niet, pak m beet, een vest ofzo. Of was de inhoud van de tas niet compleet?
De rest hadden ze misschien allemaal aangetrokken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:49:28 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141319101
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:47 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

De rest hadden ze misschien allemaal aangetrokken?
kan maar blijft een vreemde inpakkeuze. Vrouw zijnde pak je dat enkel in als je denkt te gaan overnachten. Volgens mij was dat niet hun intentie?
pi_141319123
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

kan maar blijft een vreemde inpakkeuze. Vrouw zijnde pak je dat enkel in als je denkt te gaan overnachten. Volgens mij was dat niet hun intentie?
Dom en naïef dan om die tocht te maken met nauwelijks wat bij je.
pi_141319146
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

kan maar blijft een vreemde inpakkeuze. Vrouw zijnde pak je dat enkel in als je denkt te gaan overnachten. Volgens mij was dat niet hun intentie?
De BH snap ik ook niet. Maargoed, het hoeft ook geen bewuste keuze te zijn geweest. Voor hetzelfde geld zat dat ding gewoon nog in de tas.
pi_141319172
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

kan maar blijft een vreemde inpakkeuze. Vrouw zijnde pak je dat enkel in als je denkt te gaan overnachten. Volgens mij was dat niet hun intentie?
Ik zou eerder denken dat ze die BH's gaandeweg hebben uitgetrokken. Ik kan me dat als vrouw wel voorstellen. Als ik ergens moet slapen (zelfs al is het in de jungle) zit een BH voor geen meter, dus ik zou 'm ook uit en in m'n tas doen).
Andere optie die ik zo kan bedenken is dat ze wilden zwemmen oid in de rivier en bikini's aanhadden om die onderweg te verwisselen met een droge BH. Die meiden gingen wandelen he, niet op trektocht...En ik gok dat ze al helemaal niet van plan zijn geweest om te survivallen in de jungle.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:53:51 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141319195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou eerder denken dat ze die BH's gaandeweg hebben uitgetrokken. Ik kan me dat als vrouw wel voorstellen. Als ik ergens moet slapen (zelfs al is het in de jungle) zit een BH voor geen meter, dus ik zou 'm ook uit en in m'n tas doen).
Andere optie die ik zo kan bedenken is dat ze wilden zwemmen oid in de rivier en bikini's aanhadden om die onderweg te verwisselen met een droge BH. Die meiden gingen wandelen he, niet op trektocht...En ik gok dat ze al helemaal niet van plan zijn geweest om te survivallen in de jungle.
klinkt aannemelijk.
pi_141319238
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou eerder denken dat ze die BH's gaandeweg hebben uitgetrokken. Ik kan me dat als vrouw wel voorstellen. Als ik ergens moet slapen (zelfs al is het in de jungle) zit een BH voor geen meter, dus ik zou 'm ook uit en in m'n tas doen).
Andere optie die ik zo kan bedenken is dat ze wilden zwemmen oid in de rivier en bikini's aanhadden om die onderweg te verwisselen met een droge BH. Die meiden gingen wandelen he, niet op trektocht...En ik gok dat ze al helemaal niet van plan zijn geweest om te survivallen in de jungle.
Pianista Trail is wat anders dan een wandeltochtje door de Veluwe hè. Je moet klimmen en loopt door de jungle.

Ik heb de Inca Trail gelopen. Best pittig. Dan neem je wel wat spullen mee.
pi_141319249
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:53 schreef Aventura het volgende:

[..]

klinkt aannemelijk.
Mja, Al vraag ik me nog af waarom die BH's dan nooit meer zijn aangetrokken.. Overvallen in hun slaap? In aanvaring gekomen met een wild beest ? Verdronken door stroming?
pi_141319280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja, Al vraag ik me nog af waarom die BH's dan nooit meer zijn aangetrokken.. Overvallen in hun slaap? In aanvaring gekomen met een wild beest ? Verdronken door stroming?
Vraag me af of men daar nog achter gaat komen...
pi_141319282
ze hebben het hier al over 2 lichamen

Na een intensieve zoektocht naar de twee vermiste Nederlanders in het district van Boquete, krijgen we onofficiële informatie vermeende ontdekking van twee lichamen het omarmen van de oever van de rivier in de buurt van het pad Culebra, bergachtige omgeving Boquete.

We hebben niet kunnen officieel bevestigen het nieuws geweest, maar zou spelen alleen als ware wachten op de overdracht van de lichamen voor DNA-bevestiging.

Deze vermeende versie van een van de redders die een deel van de zoektocht bevestigd waren, zou een trieste nieuws voor de ouders van de meisjes die hoop zelfs dat ze nog leefden gehad, maar in ieder geval zou het gemoedsrust dat was wat geven er precies is gebeurd en breng uit de onzekerheid die de ziel vernietigt.
+

Extraoficialmente encuentran cuerpos que pueden ser de las chicas Holandesas perdidas en Boquete
Luego de una búsqueda intensa de las dos holandesas desaparecidas en el distrito de Boquete, nos llega información extraoficial del supuesto hallazgo de dos cuerpos abrazados a la orilla del río en el área del sendero Culebra, parte montañosa que rodea Boquete.

Aún no hemos podido confirmar oficialmente la noticia pero de ser cierta solo tocaría esperar el traslado de los cuerpos para la confirmación de ADN.

De confirmarse esta supuesta versión de uno de los rescatistas que formaban parte del grupo de búsqueda, sería una triste noticia para los padres de las chicas que tenían esperanzas aún de que estuvieran con vida, pero que al menos daría la paz de saber que fue lo que paso exactamente y sacarlos de la incertidumbre que destruye el alma.

http://blogdepanama.com/e(...)perdidas-en-boquete/
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:57:31 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141319286
Het kan wel zijn dat een deel van de inhoud van de rugzak is weggespoeld. Er is geloof ik ook maar 1 rugzak gevonden. Het lijkt me logischer dat ze er allebei een mee hadden.
pi_141319309
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Pianista Trail is wat anders dan een wandeltochtje door de Veluwe hè. Je moet klimmen en loopt door de jungle.

Ik heb de Inca Trail gelopen. Best pittig. Dan neem je wel wat spullen mee.
Tsja, dat kan ik me wel indenken. Aan de andere kant: je weet niet of ze nog meer mee hadden he. Dit is 1 rugzak, ze waren met z'n 2tjes. Droeg de ander ook een tas? Hadden ze nog spullen in hun zakken..

Sowieso vind ik de inhoud van dat rugzakje bijzonder; ik zelf zou niet mijn telefoon, geld en camera in 1 tas stoppen. Geld draag je (over het algemeen toch) wel op je lichaam, juist vanwege de kans op beroving.. Idem voor mijn telefoon, denk ik.
pi_141319314
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Pianista Trail is wat anders dan een wandeltochtje door de Veluwe hè. Je moet klimmen en loopt door de jungle.

Ik heb de Inca Trail gelopen. Best pittig. Dan neem je wel wat spullen mee.
Ja, maar dan heb je ook daadwerkelijk de intentie om zo'n trail te gaan lopen. Wellicht wilden ze gewoon alleen maar even een stukje wandelen, dan is het begrijpelijk dat je je Rambomes en SAS-handboek niet meeneemt.
pi_141319350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je ook daadwerkelijk de intentie om zo'n trail te gaan lopen. Wellicht wilden ze gewoon alleen maar even een stukje wandelen, dan is het begrijpelijk dat je je Rambomes en SAS-handboek niet meeneemt.
En noem het naïef, maar ik zou daar ook niet aan denken. "Wandelen om de omgeving te bekijken" is iets anders dan bewust voor zo'n route kiezen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:02:03 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_141319382
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Pianista Trail is wat anders dan een wandeltochtje door de Veluwe hè. Je moet klimmen en loopt door de jungle.

Ik heb de Inca Trail gelopen. Best pittig. Dan neem je wel wat spullen mee.
De Inca Trail duurt drie dagen. Ik heb niet de indruk dat zij dachten drie dagen te gaan trekken. Eerder drie uurtjes ofzo. Niet zo gek dat je dan een beetje onvoorbereid op stap gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_141319385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je ook daadwerkelijk de intentie om zo'n trail te gaan lopen. Wellicht wilden ze gewoon alleen maar even een stukje wandelen, dan is het begrijpelijk dat je je Rambomes en SAS-handboek niet meeneemt.
En dan verdwaal je 13.00 's middags met bewegwijzering? Ze hadden wel info over die trail opgezocht die ochtend.
pi_141319411
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:02 schreef speknek het volgende:

[..]

De Inca Trail duurt drie dagen. Ik heb niet de indruk dat zij dachten drie dagen te gaan trekken. Eerder drie uurtjes ofzo. Niet zo gek dat je dan een beetje onvoorbereid op stap gaat.
Het is wel wat anders dan de Veluwe hè.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:03:23 #33
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141319412
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het waren wel notoire slettenbakken. Misschien een extra sexy setje in het geval van een ontmoeting met interessante local?
Ik blijf me toch elke keer weer afvragen wat voor persoon het nu echt leuk vindt om zoiets te posten..
pi_141319415
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dan verdwaal je 13.00 's middags met bewegwijzering? Ze hadden wel info over die trail opgezocht die ochtend.
Waarom denk je dat?
pi_141319517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Toen zijn ze voor het laatst gezien toch?

Blijft echter een hoop speculatie: misschien wilden ze even van het pad af om een stuk af te snijden/wat te bekijken en zijn ze toen kwijt gelopen. Ik kan me die naïviteit wel voorstellen; wie denkt nou dat je zo verdwaald dat je nooit meer naar huis komt?
En voor hetzelfde geld kwamen ze de verkeerde person(en) op de verkeerde plek tegen en werd dat ze fataal.

Overigens; mochten die resten inderdaad van hen zijn (of echt hun lichamen als hierboven), dan moet er toch bijna meer gebeurd zijn dan enkel verdwaald? Wat is nu de kans dat beide meiden tegelijkertijd aan honger/kou/uitdroging zijn bezweken? Die lijkt me vrij klein, eigenlijk..
pi_141319552
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:03 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik blijf me toch elke keer weer afvragen wat voor persoon het nu echt leuk vindt om zoiets te posten..
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar het beeld wat er was kwam er meer op neer dat het brave, weldenkende meiden waren. Al moet ik wel zeggen dat ik ook dacht aan dat ze bij wat vriendjes zouden blijven slapen oid toen ik las dat er ondergoed in die tas zat. Maar naar nu blijkt waren dat dus BH's en geen slipjes? Dan is wellicht het 'zwem/bikini' scenario aannemelijker.
pi_141319620
Het valt me altijd op dat iedereen hier altijd van zichzelf uitgaat. 'Ik zou nooit 1 tas meenemen en nooit geld in een tas doen, blablabla'. Prima, maar jij bent jij en een ander had dat dus wel gedaan.
pi_141319630
Over die bh's: stel je dwaalt 3, 4 weken in de jungle en valt door gebrek aan eten in rap tempo af. Dan zit zo'n ding voor geen meter meer en heb je er juist last van. Uittrekken, dus.

En 1 rugzakje is toch niet zo raar als je maar even weg wilt? "Oh, jij hebt een tas mee, mag mijn telefoon daarin?"
pi_141319689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:13 schreef _Arual_ het volgende:
Over die bh's: stel je dwaalt 3, 4 weken in de jungle en valt door gebrek aan eten in rap tempo af. Dan zit zo'n ding voor geen meter meer en heb je er juist last van. Uittrekken, dus.

En 1 rugzakje is toch niet zo raar als je maar even weg wilt? "Oh, jij hebt een tas mee, mag mijn telefoon daarin?"
Maar dan ga je die BH's nog wel met je meeslepen in een tasje? Ik zou ze dan denk ik niet meer meenemen.. Denk ook niet dat je nog bij machte bent om daar over na te denken eigenlijk, als je echt ondervoed raakt..
pi_141319704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Toen zijn ze voor het laatst gezien toch?

Blijft echter een hoop speculatie: misschien wilden ze even van het pad af om een stuk af te snijden/wat te bekijken en zijn ze toen kwijt gelopen. Ik kan me die naïviteit wel voorstellen; wie denkt nou dat je zo verdwaald dat je nooit meer naar huis komt?
En voor hetzelfde geld kwamen ze de verkeerde person(en) op de verkeerde plek tegen en werd dat ze fataal.

Overigens; mochten die resten inderdaad van hen zijn (of echt hun lichamen als hierboven), dan moet er toch bijna meer gebeurd zijn dan enkel verdwaald? Wat is nu de kans dat beide meiden tegelijkertijd aan honger/kou/uitdroging zijn bezweken? Die lijkt me vrij klein, eigenlijk..
Niemand heeft het over tegelijkertijd.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:18:26 #41
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141319771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tsja, dat kan ik me wel indenken. Aan de andere kant: je weet niet of ze nog meer mee hadden he. Dit is 1 rugzak, ze waren met z'n 2tjes. Droeg de ander ook een tas? Hadden ze nog spullen in hun zakken..

Sowieso vind ik de inhoud van dat rugzakje bijzonder; ik zelf zou niet mijn telefoon, geld en camera in 1 tas stoppen. Geld draag je (over het algemeen toch) wel op je lichaam, juist vanwege de kans op beroving.. Idem voor mijn telefoon, denk ik.
Ze zaten in de jungle, dan ga je niet alle maatregelen voor beroving nemen. Dat doe je in de stad, niet in de jungle. Ik weet niet of je wel eens in de jungle bent geweest, maar je wilt zo weinig mogelijk op je lichaam dragen dan, aangezien je gaat zweten als een otter. Mijn shirt kon je na een jungletocht uitwringen, dat was echt zeiknat. Maar geeft ook wel aan hoe belangrijk water is, na een jungletocht van 3 uur had ik al zo'n 1 a 1,5 liter water op. Ook is het dan misschien juist handiger om 1 rugzak per twee man mee te nemen, juist om eens af te kunnen wisselen. Dat doe ik met mijn vriendin ook altijd.

Maar nog altijd begrijp ik niet waarom ze eerst zeiden dat die trail makkelijk was en dat je ehct niet kon verdwalen en nu zeggen ze overal dat het gebied onbegaanbaar was. Als je slechts een par uurtjes gaat lopen, ga je toch niet door de onbegaanbare stukken heen? Meestal zijn die beginstukken aan de rand van de jungle nog wel redelijk overzichtelijk. Misschien hebben ze wel een slangenbeet o.i.d. gehad waardoor hun vermogen tot nadenken werd aangetast en uiteindelijk hun weefsel?
Don't let my username fool you...
pi_141319808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar dan ga je die BH's nog wel met je meeslepen in een tasje? Ik zou ze dan denk ik niet meer meenemen.. Denk ook niet dat je nog bij machte bent om daar over na te denken eigenlijk, als je echt ondervoed raakt..
Een bh is niet echt iets om in een boom te hangen. Hádden ze het maar ergens achtergelaten!
pi_141319854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ze zaten in de jungle, dan ga je niet alle maatregelen voor beroving nemen. Dat doe je in de stad, niet in de jungle. Ik weet niet of je wel eens in de jungle bent geweest, maar je wilt zo weinig mogelijk op je lichaam dragen dan, aangezien je gaat zweten als een otter. Mijn shirt kon je na een jungletocht uitwringen, dat was echt zeiknat. Maar geeft ook wel aan hoe belangrijk water is, na een jungletocht van 3 uur had ik al zo'n 1 a 1,5 liter water op. Ook is het dan misschien juist handiger om 1 rugzak per twee man mee te nemen, juist om eens af te kunnen wisselen. Dat doe ik met mijn vriendin ook altijd.

Maar nog altijd begrijp ik niet waarom ze eerst zeiden dat die trail makkelijk was en dat je ehct niet kon verdwalen en nu zeggen ze overal dat het gebied onbegaanbaar was. Als je slechts een par uurtjes gaat lopen, ga je toch niet door de onbegaanbare stukken heen? Meestal zijn die beginstukken aan de rand van de jungle nog wel redelijk overzichtelijk. Misschien hebben ze wel een slangenbeet o.i.d. gehad waardoor hun vermogen tot nadenken werd aangetast en uiteindelijk hun weefsel?
Zit ook weer wat in, al kan ik me voorstellen dat je 1 tas hebt met water en 1 tas met spullen en die dan afwisselt.
Volgens mij zijn het twee gebieden trouwens: het gebied waar dat pad loopt en dat waar die tas is gevonden, dat schijnt 8 uur lopen uit elkaar te liggen, dus mwah, zeg zo'n 30 km verder?
pi_141319880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ze zaten in de jungle, dan ga je niet alle maatregelen voor beroving nemen. Dat doe je in de stad, niet in de jungle. Ik weet niet of je wel eens in de jungle bent geweest, maar je wilt zo weinig mogelijk op je lichaam dragen dan, aangezien je gaat zweten als een otter. Mijn shirt kon je na een jungletocht uitwringen, dat was echt zeiknat. Maar geeft ook wel aan hoe belangrijk water is, na een jungletocht van 3 uur had ik al zo'n 1 a 1,5 liter water op. Ook is het dan misschien juist handiger om 1 rugzak per twee man mee te nemen, juist om eens af te kunnen wisselen. Dat doe ik met mijn vriendin ook altijd.

Maar nog altijd begrijp ik niet waarom ze eerst zeiden dat die trail makkelijk was en dat je ehct niet kon verdwalen en nu zeggen ze overal dat het gebied onbegaanbaar was. Als je slechts een par uurtjes gaat lopen, ga je toch niet door de onbegaanbare stukken heen? Meestal zijn die beginstukken aan de rand van de jungle nog wel redelijk overzichtelijk. Misschien hebben ze wel een slangenbeet o.i.d. gehad waardoor hun vermogen tot nadenken werd aangetast en uiteindelijk hun weefsel?
De trail zelf is niet zo moeilijk, zolang je kan zien waar je loopt. Als het donker is, is het een heel ander verhaal.
pi_141319992
Misschien waren het wel bikini's.

Slopend voor de familie en vrienden dit zeg, arme mensen.
Dat zou jij wel willen weten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:35:47 #46
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141320289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

De trail zelf is niet zo moeilijk, zolang je kan zien waar je loopt. Als het donker is, is het een heel ander verhaal.
Tja, dat is waar, dat zou inderdaad een inschattingsfout kunnen zijn. Als het begint te schemeren heb je een half uurtje tot een uur voordat het helemaal donker is, dan moet je snel zijn. Wel tragisch als een klein inschattingsfoutje zo moet aflopen... :{ Maar daarom wil ik in de jungle altijd graag een gids mee. De jungle 's nachts lijkt me trouwens doodeng, heel veel dieren zijn dan pas actief en overal om je heen vliegen en kruipen (grote) insecten.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:37:02 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141320334
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Genoeg manieren om zonder een aansteker vuur te maken. Aansteker heb ik zelf altijd wel bij me.

Dat tweede kan natuurlijk. Gebeuren er geen hele rare dingen, dan trek je het wel drie maanden als je je kop erbij houdt, eet je wat verkeerds of kom je het verkeerde beest tegen, dan is het snel afgelopen ja.
Het vuur is wel het minste probleem, ik ga er vanuit dat ze wel een aansteker bij zich hadden, maar waar ga je dat water in koken? Of denk je dat ze voor een dagwandeling ook een pannetje bij zich hadden?
Wellicht een metalen bidon, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141320423
onderste regel -

Officieus werd gemeld de arrestatie van ten minste drie personen en de ontdekking van meer overblijfselen; echter dit is niet bevestigd door de autoriteiten.

http://elsiglo.com/cronic(...)/23780363/foto/23391
pi_141320465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Dat is de tijd die werd genoemd als starttijd van hun wandeling.
pi_141320501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het vuur is wel het minste probleem, ik ga er vanuit dat ze wel een aansteker bij zich hadden, maar waar ga je dat water in koken? Of denk je dat ze voor een dagwandeling ook een pannetje bij zich hadden?
Wellicht een metalen bidon, maar dat hoeft niet natuurlijk.
..en vuur maken is bijzonder lastig als werkelijk alles om je heen nat is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de tijd die werd genoemd als starttijd van hun wandeling.
Vind je het logisch dat je verwaalt vanaf minuut 1 van de wandeling?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:42:53 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141320523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:25 schreef Roguee het volgende:
Misschien waren het wel bikini's.

Slopend voor de familie en vrienden dit zeg, arme mensen.
Ik zou eerder denken dat ze bikini's aanhadden en een extra setje ondergoed in de rugzak hadden zitten om dat aan te kunnen trekken als de bikini's nat waren.

Overigens was die rugzak toch op een struik gevonden, en neemt men aan dat dat is omdat de rivier een paar weken geleden behoorlijk hoog stond en de rugtas vervolgens op de struik is blijven liggen toen het water zakte?
Dan zou dat met de meisjes ook gebeurd kunnen zijn, hoewel de kans dan vrij klein is dat ze nog bij elkaar gevonden zouden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:43:31 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141320543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:37 schreef Leandra het volgende:
ik ga er vanuit dat ze wel een aansteker bij zich hadden
Want :?

Ik heb echt nooit een aansteker bij me, zelfs niet bij jungletochten. (wel met gids, maar goed)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:44:04 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141320561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

..en vuur maken is bijzonder lastig als werkelijk alles om je heen nat is.
En dat inderdaad.... ik ben benieuwd wanneer die rivier buiten z'n oevers getreden was ten opzichte van het moment dat de meisjes vermist raakten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141320574
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

..en vuur maken is bijzonder lastig als werkelijk alles om je heen nat is.

[..]

Vindt je het logisch dat je verwaalt vanaf minuut 1 van de wandeling?
Lastig, maar niet onmogelijk.

Nee. Sowieso is het niet logisch om met daglicht te verdwalen op die tocht. Tocht duurt drie uur, dus 16.00 uur kun je terug zijn. Ergens moeten ze wat raars gedaan hebben of de verkeerde tegengekomen zijn.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:45:41 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141320609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want :?

Ik heb echt nooit een aansteker bij me, zelfs niet bij jungletochten. (wel met gids, maar goed)
Zelfs als niet-roker zou dat wel iets zijn waar ik als leek van zou denken "Jungle, aansteker... wel handig".
Waarbij mijn denkwijze uiteraard geen garantie is dat een ander ook zo zou denken, maar het maakt wel dat ik er van uitga dat ze er wel een bij zich hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141320690
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lastig, maar niet onmogelijk.

Nee. Sowieso is het niet logisch om met daglicht te verdwalen op die tocht. Tocht duurt drie uur, dus 16.00 uur kun je terug zijn. Ergens moeten ze wat raars gedaan hebben of de verkeerde tegengekomen zijn.
Het lijkt me ook logischer dat ze een verkeerde persoon tegen zijn gekomen. Ik heb niet heel veel gehiked in de jungle, maar ik heb eigenlijk nooit een trail gezien waarop je zomaar zou kunnen verdwalen. Gewond raken OK, maar dan nog is de weg toch terug te vinden voor de ander? Ik ben geen expert, maar op een tocht van 3 uur zonder survival kit op stap gaan op een trail die weliswaar niet makkelijk, maar wel goed bewegwijzerd is lijkt me toch niet garant staan voor problemen.
pi_141320708
Maar als er alleen maar botten zijn gevonden, dan komt niemand toch ooit te weten wat er heeft plaatsgevonden?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:49:49 #58
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141320774
De meiden hebben mogelijk een andere trail gevolgd (dan El Pianista) en zijn toen langzamerhand verdwaald.
pi_141320781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:48 schreef Fierce. het volgende:
Maar als er alleen maar botten zijn gevonden, dan komt niemand toch ooit te weten wat er heeft plaatsgevonden?
Je kunt forensisch denk ik een misdrijf wel aantonen of uitsluiten, als je maar genoeg resten hebt. Ze kunnen zelfs bij overblijfselen van 20.000 jaar oud de doodsoorzaak achterhalen. Als ze dan verdwaald zouden zijn, dan kom je er denk ik nooit achter hoe dat precies gebeurd is, nee.
pi_141320829
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:44 schreef Halcon het volgende:

Lastig, maar niet onmogelijk.
...
Ik denk dat je het onderschat. Volgens mij had zelfs Bear Grylls of zo'n andere survivalexpert er nogal moeite mee.
pi_141320847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het lijkt me ook logischer dat ze een verkeerde persoon tegen zijn gekomen. Ik heb niet heel veel gehiked in de jungle, maar ik heb eigenlijk nooit een trail gezien waarop je zomaar zou kunnen verdwalen. Gewond raken OK, maar dan nog is de weg toch terug te vinden voor de ander? Ik ben geen expert, maar op een tocht van 3 uur zonder survival kit op stap gaan op een trail die weliswaar niet makkelijk, maar wel goed bewegwijzerd is lijkt me toch niet garant staan voor problemen.
Dit. Verkeerde persoon of buiten de paden getreden. Bij een ongeluk op de trail zelf, komen die spullen ook niet uren verderop te liggen. Een hele survival kit hoeft ook niet, maar bv. een zakmes en een aansteker had ik toch altijd wel bij me tijdens tochten door de jungle en de Inca Trail.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:52:44 #62
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141320888
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je kunt forensisch denk ik een misdrijf wel aantonen of uitsluiten, als je maar genoeg resten hebt. Ze kunnen zelfs bij overblijfselen van 20.000 jaar oud de doodsoorzaak achterhalen. Als ze dan verdwaald zouden zijn, dan kom je er denk ik nooit achter hoe dat precies gebeurd is, nee.
Als eerst de organen zijn verwijderd en vervolgens de lichamen zijn achtergelaten voor de wilde dieren, dan valt er niet zoveel meer aan te tonen.
pi_141320959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk dat je het onderschat. Volgens mij had zelfs Bear Grylls of zo'n andere survivalexpert er nogal moeite mee.
Het is ook niet makkelijk, maar wel het eerste waar je mee moet beginnen op het moment dat je inziet dat je de weg kwijt bent. Aansteker meenemen kan ook nooit geen kwaad als je van plan bent om de wegwijzers niet te volgen.
pi_141321080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk dat je het onderschat. Volgens mij had zelfs Bear Grylls of zo'n andere survivalexpert er nogal moeite mee.
want als die figuren er moeite mee hebben is het waar.
dat soort shows draaien uiteindelijk ook alleen om kijkcijfers ;)
In the coolest little capital of the world
pi_141321206
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:39 schreef zoefbust het volgende:
onderste regel -

Officieus werd gemeld de arrestatie van ten minste drie personen en de ontdekking van meer overblijfselen; echter dit is niet bevestigd door de autoriteiten.

http://elsiglo.com/cronic(...)/23780363/foto/23391
Ik zat naar die foto's te kijken, maar wat zie ik nou eigenlijk daarop? Schoenen, close up en op de (zogenaamde?) vindplaats, ok, maar wat staat er nu op de 3e foto (rechtsboven?)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:04:25 #66
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat naar die foto's te kijken, maar wat zie ik nou eigenlijk daarop? Schoenen, close up en op de (zogenaamde?) vindplaats, ok, maar wat staat er nu op de 3e foto (rechtsboven?)
Bekken, schouderblad, o.i.d.
pi_141321277
Op die foto's van Geenstijl staan anders schoenen dan op deze foto's hier?
Worry is a misuse of imagination
pi_141321295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bekken, schouderblad, o.i.d.
ah een stuk bot dus. Ik kon er al niks van maken.

Ontbinden lichamen trouwens zo snel dat dat tijd-technisch mogelijk is dan?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:07:10 #69
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_141321309
Maar als de lichamen samen gevonden zijn, dan vind ik die suggesties hier wat onlogisch. Als ze beiden gingen zwemmen in de rivier en beiden verdronken dan zouden ze toch niet op dezelfde plek gevonden worden. En als er een ander ongeluk was gebeurd dan is de kans toch klein dat ze allebei getroffen worden. Dan blijf je uiteindelijk toch niet bij elkaar?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:08:22 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

ah een stuk bot dus. Ik kon er al niks van maken.

Ontbinden lichamen trouwens zo snel dat dat tijd-technisch mogelijk is dan?
Het schijnt dat het onder tropische omstandigheden hard gaat, ja. Maar het zit daar ook tjokvol met carnivoren, zoals ocelotten, jaguars, poema's, etc.
pi_141321365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

want als die figuren er moeite mee hebben is het waar.
dat soort shows draaien uiteindelijk ook alleen om kijkcijfers ;)
Tsja, probeer het zelf eens zou ik zeggen.
pi_141321394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
Maar als de lichamen samen gevonden zijn, dan vind ik die suggesties hier wat onlogisch. Als ze beiden gingen zwemmen in de rivier en beiden verdronken dan zouden ze toch niet op dezelfde plek gevonden worden. En als er een ander ongeluk was gebeurd dan is de kans toch klein dat ze allebei getroffen worden. Dan blijf je uiteindelijk toch niet bij elkaar?
Dat bedoelde ik een aantal posts terug. Ik geloof niet dat de kans groot is dat je beiden overlijdt op of rond hetzelfde moment, ook niet als je allebei ondervoed etc. raakt. Misschien nog als je beiden iets giftigs eet of wordt gestoken/gebeten door een of ander beest.. Ik kan me ook niet voorstellen dat je als " overlevende" bij de ander blijft; ik denk dat je eigen overlevingsdrang dan sterker zou zijn, eigenlijk..
pi_141321423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

want als die figuren er moeite mee hebben is het waar.
dat soort shows draaien uiteindelijk ook alleen om kijkcijfers ;)
Hij weet wel hoe te overleven in de jungle:


pi_141321426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het schijnt dat het onder tropische omstandigheden hard gaat, ja. Maar het zit daar ook tjokvol met carnivoren, zoals ocelotten, jaguars, poema's, etc.
Bah, daar wil je ook niet over nadenken.

Vindt het trouwens ook wel weer bizar dat deze foto's (mits ze echt zijn) uitlekken de media in. Dat wil je als familie toch niet..
pi_141321442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zat naar die foto's te kijken, maar wat zie ik nou eigenlijk daarop? Schoenen, close up en op de (zogenaamde?) vindplaats, ok, maar wat staat er nu op de 3e foto (rechtsboven?)
Een heupbeen.
pi_141321446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik een aantal posts terug. Ik geloof niet dat de kans groot is dat je beiden overlijdt op of rond hetzelfde moment, ook niet als je allebei ondervoed etc. raakt. Misschien nog als je beiden iets giftigs eet of wordt gestoken/gebeten door een of ander beest.. Ik kan me ook niet voorstellen dat je als " overlevende" bij de ander blijft; ik denk dat je eigen overlevingsdrang dan sterker zou zijn, eigenlijk..
Jaja, maar je weet dus niet wat er heeft plaatsgevonden en jij bent iemand anders niet. Het hoeft ook niet het geval te zijn dat ze tegelijkertijd zijn overleden.
pi_141321457
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Bah, daar wil je ook niet over nadenken.

Vindt het trouwens ook wel weer bizar dat deze foto's (mits ze echt zijn) uitlekken de media in. Dat wil je als familie toch niet..
De familie wilde graag de media erbij. Dan krijg je dit.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:14:37 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_141321514
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Jaja, maar je weet dus niet wat er heeft plaatsgevonden en jij bent iemand anders niet. Het hoeft ook niet het geval te zijn dat ze tegelijkertijd zijn overleden.
Maar het is wel bijzonder onlogisch. Dat als iemand er ontzettend slecht aan toe is je in de buurt blijft begrijp ik. Alleen als degene dood is dan ga je toch zelf proberen te overleven en ga je echt niet blijven.
pi_141321540
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Jaja, maar je weet dus niet wat er heeft plaatsgevonden en jij bent iemand anders niet. Het hoeft ook niet het geval te zijn dat ze tegelijkertijd zijn overleden.
Klopt, ik speculeer ook maar op basis van wat voor mij logisch is. Ik vrees alleen voor de families dat het uiteindelijk ook een hele hoop speculatie blijft..

Daarbij: het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat die resten gelinked worden aan 1 van die meiden, dat er dan iets ergs gebeurd is, is dan wel duidelijk, maar waar de ander dan kan zijn weet je nog niet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:16:23 #80
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Bah, daar wil je ook niet over nadenken.

Vindt het trouwens ook wel weer bizar dat deze foto's (mits ze echt zijn) uitlekken de media in. Dat wil je als familie toch niet..
Beter wat foto's, dan de eeuwige onzekerheid in het geval ze niet worden gevonden.
pi_141321565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar het is wel bijzonder onlogisch. Dat als iemand er ontzettend slecht aan toe is je in de buurt blijft begrijp ik. Alleen als degene dood is dan ga je toch zelf proberen te overleven en ga je echt niet blijven.
Ja, jij zou verder gaan met proberen. Er zullen ook mensen zijn die er kapot van zijn dat een geliefde is overleden en daarmee alle hoop verliezen. Niet iedereen is hetzelfde. Dat is toch niet moeilijk om te bedenken?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:18:41 #82
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_141321608
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een heupbeen.
Inderdaad. Vreselijk als die ouders dat te zien krijgen. Ook die schoen met die rafels huid er nog uit. Onbegrijpelijk dat die foto's niet beter zijn beschermd tegen verspreiding.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_141321624
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, jij zou verder gaan met proberen. Er zullen ook mensen zijn die er kapot van zijn dat een geliefde is overleden en daarmee alle hoop verliezen. Niet iedereen is hetzelfde. Dat is toch niet moeilijk om te bedenken?
En uiteraard ligt dat dat dan ook aan je fysieke toestand. Als je echt uitgedroogd en uitgehongerd bent ist ook maar de vraag of je in staat bent nog op pad te gaan inderdaad.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:19:39 #84
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321639
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:12 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Jaja, maar je weet dus niet wat er heeft plaatsgevonden en jij bent iemand anders niet. Het hoeft ook niet het geval te zijn dat ze tegelijkertijd zijn overleden.
Als ze inderdaad, al dan niet levend, zijn meegevoerd met de rivier, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze op dezelfde plaats terecht zijn gekomen. Andere mogelijkheden zijn dat ze zelf lopend en/of zwemmend het traject hebben afgelegd - of daar na overlijden zijn achtergelaten door onbekenden.
pi_141321689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Inderdaad. Vreselijk als die ouders dat te zien krijgen. Ook die schoen met die rafels huid er nog uit. Onbegrijpelijk dat die foto's niet beter zijn beschermd tegen verspreiding.
Dat lekt meestal toch wel uit. Inherent aan er een mediaspektakel van te maken. Ik snap dat ze dat doen, maar het heeft ook vervelende bijwerkingen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:23:28 #86
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Inderdaad. Vreselijk als die ouders dat te zien krijgen. Ook die schoen met die rafels huid er nog uit. Onbegrijpelijk dat die foto's niet beter zijn beschermd tegen verspreiding.
Waar zie jij die rafels huid?
pi_141321788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar zie jij die rafels huid?
Vroeg ik me ook al af. :o
Heb nog eens gekeken maar niks gezien.
pi_141321804
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat lekt meestal toch wel uit. Inherent aan er een mediaspektakel van te maken. Ik snap dat ze dat doen, maar het heeft ook vervelende bijwerkingen.
Plus dat die ouders wellicht wel die schoenen oid herkennen (of niet). Ik zou van mijn familieleden wel een hoop schoeisel kunnen herkennen bijv.. Je zou je kapot schrikken.
pi_141321846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook al af. :o
Heb nog eens gekeken maar niks gezien.
Zie ik ook niet. Vind het trouwens wel opvallend dat de schoen links onder er vies en vochtig uit ziet, terwijl de schoen op de foto rechts (ok die ligt onder een blaadje maar goed) vrij "schoon" (en bijna nieuw) oogt..
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:25:52 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141321848
Het is voor de toeristische sector van Panama natuurlijk wel beter als de oorzaak uiteindelijk terug te voeren is om het domweg verdwalen van de dames - en er dus geen sprake was van ontvoering e.d.
pi_141321864
Volgens de krant Critica lagen de resten "bastante lejos" van de vindplaats van de rugzak.
pi_141321893
Ja, wat betekent dat; bastante lejos?
Vlakbij?
pi_141321906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, wat betekent dat; bastante lejos?
Vlakbij?
ver
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:28:40 #94
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141321941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het lijkt me ook logischer dat ze een verkeerde persoon tegen zijn gekomen. Ik heb niet heel veel gehiked in de jungle, maar ik heb eigenlijk nooit een trail gezien waarop je zomaar zou kunnen verdwalen. Gewond raken OK, maar dan nog is de weg toch terug te vinden voor de ander? Ik ben geen expert, maar op een tocht van 3 uur zonder survival kit op stap gaan op een trail die weliswaar niet makkelijk, maar wel goed bewegwijzerd is lijkt me toch niet garant staan voor problemen.
Inderdaad, maar ik ken die plekken jungle wel, daar zijn dan echt geen paden maar die liggen meestal wel veel dieper in de jungle dan de stukken waar je begint aan een trail. Die stukken aan de rand zijn over het algemeen nog wel goed te overzien, maar ik ken de situatie daar ter plekke niet.
Don't let my username fool you...
pi_141321990
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het is voor de toeristische sector van Panama natuurlijk wel beter als de oorzaak uiteindelijk terug te voeren is om het domweg verdwalen van de dames - en er dus geen sprake was van ontvoering e.d.
Dat wel. Maar verdwalen daar vaker mensen?
pi_141322007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, wat betekent dat; bastante lejos?
Vlakbij?
Komt neer op 'behoorlijk ver'.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:31:50 #97
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_141322046
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ja, jij zou verder gaan met proberen. Er zullen ook mensen zijn die er kapot van zijn dat een geliefde is overleden en daarmee alle hoop verliezen. Niet iedereen is hetzelfde. Dat is toch niet moeilijk om te bedenken?
Ik ga niet van mezelf uit hoor ;) Gewoon van wat ik verwacht dat men in het algemeen zou doen.
pi_141322049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ik ken die plekken jungle wel, daar zijn dan echt geen paden maar die liggen meestal wel veel dieper in de jungle dan de stukken waar je begint aan een trail. Die stukken aan de rand zijn over het algemeen nog wel goed te overzien, maar ik ken de situatie daar ter plekke niet.
Zou kunnen dat ze de afstanden niet goed hebben ingeschat en als het donker wordt is het natuurlijk een ander verhaal om daar rond te lopen....
pi_141322078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zou kunnen dat ze de afstanden niet goed hebben ingeschat en als het donker wordt is het natuurlijk een ander verhaal om daar rond te lopen....
Je weet toch wel hoe lang een tocht ongeveer duurt?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:33:10 #100
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat wel. Maar verdwalen daar vaker mensen?
In de afgelopen jaren is dat een paar keer gebeurd, maar steeds door "eigen schuld". M.a.w. dat schrikt toeristen niet af - die denken: dat overkomt mij niet. In tegenstelling tot het risico op ontvoering, dat heb je zelf niet in de hand.
pi_141322198
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
pi_141322219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
Tsja, waar ook ter wereld waar je gaat wandelen. :{
pi_141322259
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
Iedereen neemt dan toch een risico? Dat heeft niet veel te maken met jong, mooi etc. zijn.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:39:09 #104
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322288
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Iedereen neemt dan toch een risico? Dat heeft niet veel te maken met jong, mooi etc. zijn.
Natuurlijk wel. Het zijn buitengewoon knappe vrouwen. Die zijn extra begerenswaardig.
pi_141322294
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Iedereen neemt dan toch een risico? Dat heeft niet veel te maken met jong, mooi etc. zijn.
Ik zou op zijn minst mijn haar opgestoken hebben met een pet op. Het komt op mij wat naief over.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:39:24 #106
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141322305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het zijn buitengewoon knappe vrouwen. Die zijn extra begerenswaardig.
Niet overdrijven.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141322307
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
Want als je een jonge mooie vrouw bent moet je tot je 35e op zolder blijven omdat je wellicht anders ontvoerd of verkracht kan worden? :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:39:34 #108
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141322310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
Tja, je hoeft ook niet achter elke boom een struikrover te zoeken. Met een instelling van "de grote boze buitenwereld is eng" zul je nooit veel zien van de wereld, maar m.i. mis je dan toch echt heel veel.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:40:48 #109
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet overdrijven.
Laat ik zeggen: type "girl next door", waarvan ik me kan voorstellen dat dit bij mannen enige belangstelling oproept.
pi_141322357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Toch nemen ze daarmee een risico, prachtig lang haar allebei, lang, buitenlands, jong, mooi, je hebt geen idee of je achtervolgd wordt.
Of ze zijn zelf meegegaan met een paar "leuke jongens". Check bv. eens de aflevering Soledad, cautiva van de serie Mujeres asesinas.
pi_141322371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, je hoeft ook niet achter elke boom een struikrover te zoeken. Met een instelling van "de grote boze buitenwereld is eng" zul je nooit veel zien van de wereld, maar m.i. mis je dan toch echt heel veel.
Ik heb zelf al wat gereisd, en net als ieder ander zijn er ook in mijn kennissenkring veel mensen die reizen of soms zelfs complete wereldreizen doen. Die hebben ook echt wel naïeve dingen gedaan zonder het te weten, en die zijn echt niet allemaal aangerand, beroofd of in elkaar geslagen. Soms heb je nu eenmaal pech.
pi_141322373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het zijn buitengewoon knappe vrouwen. Die zijn extra begerenswaardig.
Ik weet niet in wat voor wereld ik leef, maar ja, ik vind het gewoon doorgaans leuke meiden om te zien. Niet uitzonderlijk of buitengewoon.
pi_141322388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou op zijn minst mijn haar opgestoken hebben met een pet op. Het komt op mij wat naief over.
Vaak zijn dames die zielige mensjes in de 2e of 3e wereld gaan helpen wel wat naief.
pi_141322391
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou op zijn minst mijn haar opgestoken hebben met een pet op. Het komt op mij wat naief over.
Maar niemand weet toch of ze dat gedaan hebben of niet?
Maakt ook eigenlijk niet uit, zelfs al ben je Miss World en loop je in een bikini een wandelroute in the middle of nowhere, dan valt het nog niet goed te praten als iemand zich aan je vergrijpt vind ik.
pi_141322409
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor wereld ik leef, maar ja, ik vind het gewoon doorgaans leuke meiden om te zien. Niet uitzonderlijk of buitengewoon.
Hier in Nederland ja.
pi_141322413
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor wereld ik leef, maar ja, ik vind het gewoon doorgaans leuke meiden om te zien. Niet uitzonderlijk of buitengewoon.
Dit. Gewoon 'leuke meiden', geen wow factor verder ofzo, maar misschien zien ze dat in het buitenland anders omdat ze daar wat unieker zijn.
pi_141322430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zou op zijn minst mijn haar opgestoken hebben met een pet op. Het komt op mij wat naief over.
Wie weet hadden ze dat ook wel?

Wat denk jij trouwens op een rare manier over mooie vrouwen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:43:18 #118
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322450
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar niemand weet toch of ze dat gedaan hebben of niet?
Maakt ook eigenlijk niet uit, zelfs al ben je Miss World en loop je in een bikini een wandelroute in the middle of nowhere, dan valt het nog niet goed te praten als iemand zich aan je vergrijpt vind ik.
Uiteraard valt dat niet goed te praten, maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is welk risico je bereid bent te nemen. Het is bijv. ook niet verstandig om in je bikini naar Mekka te gaan.
pi_141322469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Uiteraard valt dat niet goed te praten, maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is welk risico je bereid bent te nemen. Het is bijv. ook niet verstandig om in je bikini naar Mekka te gaan.
Daar kom je niet eens als niet-moslim. :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:44:34 #120
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_141322499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

dan valt het nog niet goed te praten als iemand zich aan je vergrijpt vind ik.
Klopt. Stelen mag ook niet. Maar als jij even naar het toilet gaat in een bar/club/disco, leg je dan je mobiele telefoon eventjes op de bar?
pi_141322509
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar niemand weet toch of ze dat gedaan hebben of niet?
Maakt ook eigenlijk niet uit, zelfs al ben je Miss World en loop je in een bikini een wandelroute in the middle of nowhere, dan valt het nog niet goed te praten als iemand zich aan je vergrijpt vind ik.
Als een dame in India wordt verkracht omdat ze sexy gekleed is in een bus, is dat ook niet goed te praten. Maar ook naïef van haar.

Wellicht zijn ze zelf meegegaan met een paar jongens die ze wel zagen zitten. Ze waren niet vies van inheemse worst.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:45:22 #122
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_141322524
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze waren niet vies van inheemse worst.
Bron?
pi_141322525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:44 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Klopt. Stelen mag ook niet. Maar als jij even naar het toilet gaat in een bar/club/disco, leg je dan je mobiele telefoon eventjes op de bar?
Dit dus.
pi_141322544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Bron?
De Panamese politie is nu nog bezig met het traceren van alle boys met wie ze ontbeten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:46:21 #125
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141322559
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:44 schreef Halcon het volgende:
Ze waren niet vies van inheemse worst.
Wat een trieste opmerking zeg.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141322570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Uiteraard valt dat niet goed te praten, maar daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is welk risico je bereid bent te nemen. Het is bijv. ook niet verstandig om in je bikini naar Mekka te gaan.
Ja maar de vraag is of iedereen zich steeds bewust is van een risico dat hij/zij neemt. Ik deed (of doe) ook wel is dingen waarvan ik achteraf denk "hmm misschien was dat toch niet zo heel verstandig" en wie doet die nu niet? Bijna iedereen doet wel eens iets naïefs en onverstandigs (en gelukkig maar, want als alles wat we doen afgewogen moet worden zou je gek worden) maar dat loopt dan vaak goed af. In dit geval kan het net zo goed domme pech zijn geweest.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:46:31 #127
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322571
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

De Panamese politie is nu nog bezig met het traceren van alle boys met wie ze ontbeten.
Hadden ze dan worst bij het ontbijt?
pi_141322603
Echt, sommige trieste lui kunnen het weer niet laten om opmerkingen te maken dat het vast sletten waren. Zegt meer wat over jullie. :{w
pi_141322655
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als een dame in India wordt verkracht omdat ze sexy gekleed is in een bus, is dat ook niet goed te praten. Maar ook naïef van haar.

Wellicht zijn ze zelf meegegaan met een paar jongens die ze wel zagen zitten. Ze waren niet vies van inheemse worst.
Eikel.

Als je zo over vrouwen praat, heb je vast al heel lang geen seks meer gehad ofzo. Gefrustreerd mannetje. Bah.
pi_141322667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:44 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Klopt. Stelen mag ook niet. Maar als jij even naar het toilet gaat in een bar/club/disco, leg je dan je mobiele telefoon eventjes op de bar?
Hier in de dorpskroeg? Ja hoor, geen probleem. In een willekeurige kroeg in amsterdam? Nee, dan niet.

Terwijl de kans dat 'ie meegepakt wordt door een ander in beide situaties gewoon aanwezig is hoor, maar ik waan me "schijnveilig" hier. Wellicht hadden die meiden daar hetzelfde gevoel.
pi_141322670
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat een trieste opmerking zeg.
Dat mag je vinden. Is wel een terechte conclusie en nog altijd een mogelijk scenario.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:49:41 #132
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141322677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja maar de vraag is of iedereen zich steeds bewust is van een risico dat hij/zij neemt. Ik deed (of doe) ook wel is dingen waarvan ik achteraf denk "hmm misschien was dat toch niet zo heel verstandig" en wie doet die nu niet? Bijna iedereen doet wel eens iets naïefs en onverstandigs (en gelukkig maar, want als alles wat we doen afgewogen moet worden zou je gek worden) maar dat loopt dan vaak goed af. In dit geval kan het net zo goed domme pech zijn geweest.
Precies.
Ik ben ook wel eens aan het einde van de middag aan een wandeling begonnen die uiteindelijk veel langer bleek dan verwacht. Uiteindelijk liepen we in het donker en de kou door het bos en was de weg terug lastig te vinden. Kan iedereen overkomen om zoiets verkeerd in te schatten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141322693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Eikel.

Als je zo over vrouwen praat, heb je vast al heel lang geen seks meer gehad ofzo. Gefrustreerd mannetje. Bah.
Gisteren nog.

En verder?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:50:21 #134
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt, sommige trieste lui kunnen het weer niet laten om opmerkingen te maken dat het vast sletten waren. Zegt meer wat over jullie. :{w
Uit de beschikbare informatie ontstaat juist de indruk dat het [b][geen/b] "sletten" waren, maar wellicht wat naief. Waren ze wat meer "street-wise" geweest, dan hadden ze misschien nog geleefd.
pi_141322710
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gisteren nog.

En verder?
Ja, met je rechterhand zeker.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:50:58 #136
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141322725
Blijf maar steeds zien dat mensen blijven geilen op het uiterlijk van de dames.

Of nouja, "geilen" is wat overdreven maar waarom moet dat steeds terug komen in de discussie? :{
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141322727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, met je rechterhand zeker.
Nee.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:51:16 #138
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_141322745
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Is wel een terechte conclusie en nog altijd een mogelijk scenario.
Zelfs al zou het een juist vermoeden zijn (waar we vooralsnog helemaal niks van weten) dan hoef je het alsnog niet op zo'n manier te verkondigen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141322747
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee.
Je linker dan.
pi_141322760
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je linker dan.
Laat gaan joh, ze zijn nou eenmaal niet wijzer.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:52:42 #141
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141322784
Tering. Halcon is weer frustie. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:53:30 #142
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322807
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:50 schreef Zaktabak het volgende:
Blijf maar steeds zien dat mensen blijven geilen op het uiterlijk van de dames.

Of nouja, "geilen" is wat overdreven maar waarom moet dat steeds terug komen in de discussie? :{
Voor het verdwalen speelt het uiterlijk geen rol. Maar in het geval van "human trafficking", nog niet uitgesloten, is het uiterlijk van de dames wel een cruciale factor.
pi_141322831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zelfs al zou het een juist vermoeden zijn (waar we vooralsnog helemaal niks van weten) dan hoef je het alsnog niet op zo'n manier te verkondigen.
Het scenario dat ze met iemand mee zijn gegaan is best realistisch. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zeker wel.

Het is zoals het is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:56:59 #144
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141322930
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het scenario dat ze met iemand mee zijn gegaan is best realistisch. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zeker wel.

Het is zoals het is.
Er zijn nog zo weinig feiten bekend, dat er nog talloze scnerario's mogelijk zijn. Theoretisch is het nog mogelijk dat ze nog leven.
pi_141322973
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het scenario dat ze met iemand mee zijn gegaan is best realistisch. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zeker wel.

Het is zoals het is.
Impliceert meegaan dan dat je een slet bent? Je kunt toch ook vriendschappelijk met iemand willen optrekken? Zeker in zo'n setting: ver van huis, met z'n 2en... Wat "frisse" aanspraak is dan soms best gezellig.
pi_141322975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zijn nog zo weinig feiten bekend, dat er nog talloze scnerario's mogelijk zijn. Theoretisch is het nog mogelijk dat ze nog leven.
Klopt, al is het wel beperkt tot 'verdwaald', meegenomen, meegegaan of ergens nog in leven.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:08:34 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141323334
Als er al sprake was van contact met mannen daar, dan zie ik het verband met de verdwijning niet.

Eerder omgekeerd: hoe meer contact, hoe kleiner de kans op verdwijning.
pi_141323361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als er al sprake was van contact met mannen daar, dan zie ik het verband met de verdwijning niet.

Eerder omgekeerd: hoe meer contact, hoe kleiner de kans op verdwijning.
Met een man aan hun zijde waren ze in ieder geval niet verdwaald inderdaad.
pi_141323368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Met een man aan hun zijde waren ze in ieder geval niet verdwaald inderdaad.
:')
pi_141323369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als er al sprake was van contact met mannen daar, dan zie ik het verband met de verdwijning niet.

Eerder omgekeerd: hoe meer contact, hoe kleiner de kans op verdwijning.
Het is, zoals gezegd, een mogelijk scenario.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:11:19 #151
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141323412
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is, zoals gezegd, een mogelijk scenario.
Wat is jouw scenario dan?
pi_141323421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Met een man aan hun zijde waren ze in ieder geval niet verdwaald inderdaad.
Stop maar met het getroll, is het het topic niet voor lijkt mij.
pi_141323458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat is jouw scenario dan?
Meegegaan met de verkeerde, meegenomen door de verkeerde of buiten de route gaan wandelen.
pi_141323475
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:11 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Stop maar met het getroll, is het het topic niet voor lijkt mij.
Jij durft met droge ogen te beweren dat de kans om te overleven voor een vrouw in de wildernis even groot is als die van een man?

Waarschijnlijk heb je een snijplank voor je kop.
pi_141323651
RIP.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:20:11 #156
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141323676
Dit topic gaat echt nergens meer over de laatste paar pagina's. :{

Doe effe normaal allemaal en wacht liever de persberichten af.
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  Forum Admin vrijdag 20 juni 2014 @ 12:25:04 #157
232445 crew  Specularium
pi_141323836
Pauze.
  Forum Admin vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:05 #158
232445 crew  Specularium
pi_141324407
Weer open.

En donderstraal eens op met dat puberale gekut in dit topic.
pi_141324445
Volgens het AD lagen die schoenen kilometers uit elkaar en is eentje alleen in NL verkrijgbaar.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:44:51 #160
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141324465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Halcon het volgende:
Volgens het AD lagen die schoenen kilometers uit elkaar en is eentje alleen in NL verkrijgbaar.
Bedoel je die SoftShell?
pi_141324470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij durft met droge ogen te beweren dat de kans om te overleven voor een vrouw in de wildernis even groot is als die van een man?

Waarschijnlijk heb je een snijplank voor je kop.
Ik weet wel dat ik een vent ben, en ik er niets van zou bakken.
pi_141324490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je die SoftShell?
Wildebeast van Perry Sport staat er.
pi_141324540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik een vent ben, en ik er niets van zou bakken.
Ik zeg ook niet dat we een 100% score zouden behalen.

Toch zouden mannen met hun sterkere fysiek en door de stress hogere testosterenniveau's gemiddeld gezien een grotere kans maken om dit te overleven. Dan heb ik het nog even niet over dat het ook waarschijnlijk is dat een groter deel van de mannen wat basic theoretische surivavalskills heeft opgedaan door het volgen van shows als Bear Grylls e.d.
pi_141324617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dan heb ik het nog even niet over dat het ook waarschijnlijk is dat een groter deel van de mannen wat basic theoretische surivavalskills heeft opgedaan door het volgen van shows als Bear Grylls e.d.
:')^infinity
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:49:05 #165
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141324632
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wildebeast van Perry Sport staat er.
O ja, ik zie het. SoftShell is het type / materiaal. Wildebeast is het handelsmerk van Perry Sport. Een Nederlandse schoen dus. Dat schakelt een aantal alternatieve scenario's uit - helaas.
pi_141324659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Halcon het volgende:
Volgens het AD lagen die schoenen kilometers uit elkaar en is eentje alleen in NL verkrijgbaar.
Meegesleurd met de rivier dus misschien.
pi_141324707
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

O ja, ik zie het. SoftShell is het type / materiaal. Wildebeast is het handelsmerk van Perry Sport. Een Nederlandse schoen dus. Dat schakelt een aantal alternatieve scenario's uit - helaas.
Gezien die persco e.d. was al wel duidelijk dat dit aan hen te linken is en dat ze alleen nog wachten op het sluitende bewijs.

Scenario's meegegaan, meegenomen en verdwaald blijven wel nog open. Straks weer even Panamese kranten bekijken. Die hebben vaak toch wat meer informatie en niet alles wordt correct vertaald.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:51:06 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141324721
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het scenario dat ze met iemand mee zijn gegaan is best realistisch. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zeker wel.

Het is zoals het is.
Ja, de kans dat ze de verkeerde zijn tegengekomen lijkt mij groter dan dat ze zijn verdwaald. Als je verdwaalt ga je niet door enorm moelijk begaanbaar gebied lijkt mij.

En de verkeerde tegengekomen, misschien iemand waar ze al eerder kennis mee hadden gemaakt. Die daar toevallig die meiden zag, dat kan best relaxt zijn geweest, even praatje maken, oh joh best laat om nu nog die hele route te lopen, ik breng jullie wel halverwege, zet ik je daar af via een buitenom weggetje en hoef je alleen nog maar het mooiste stuk terug te lopen.

Maar er is nog niks bekend inmiddels? Wat er op die camera stond bijvoorbeeld. En ook geen geen dna uitslag, zal dat vandaag nog komen?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:51:09 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141324724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Meegesleurd met de rivier dus misschien.
Of door een jaguar meegenomen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:51:17 #170
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_141324730
Is er nog een kans dat ze leven? Ze hebben toch nog niet hun hele lichaam gevonden?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_141324752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

.

En ook geen geen dna uitslag, zal dat vandaag nog komen?
Gaat nog weken duren.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:51:55 #172
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141324756
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Halcon het volgende:
Volgens het AD lagen die schoenen kilometers uit elkaar en is eentje alleen in NL verkrijgbaar.
Wat ik dan zo raar vind, maanden vinden ze niets, en nu vindt één en dezelfde kerel beide schoenen, kilometers uit elkaar.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:52:24 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141324772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:44 schreef Halcon het volgende:
Volgens het AD lagen die schoenen kilometers uit elkaar en is eentje alleen in NL verkrijgbaar.
twee dezelfde bergschoenen?
Of die ene bergschoen en die andere gewone schoen?
pi_141324775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef Mani89 het volgende:
Is er nog een kans dat ze leven? Ze hebben toch nog niet hun hele lichaam gevonden?
Misschien zijn ze een pratende beer tegen gekomen en heeft deze ze geadopteerd samen met een chagarijnige jaguar.
pi_141324787
Wel fijn dat er zoveel experts op FOK! posten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_141324792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat ik dan zo raar vind, maanden vinden ze niets, en nu vindt één en dezelfde kerel beide schoenen, kilometers uit elkaar.
Die vond toch de rugzak? En nu zijn ze weer gaan zoeken in dat gebied en hebben ze meer gevonden.
pi_141324804
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Meegesleurd met de rivier dus misschien.
Volgens mij was die schoen niet bij de rivier gevonden. Precieze locaties zie ik nergens staan. Dat zou het rivier scenario kunnen versterken of kunnen uitsluiten.
pi_141324843
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die vond toch de rugzak? En nu zijn ze weer gaan zoeken in dat gebied en hebben ze meer gevonden.
Ze zijn met 16 man of zo een best groot gebied aan het uitkammen. Idd niet raar dat ze beetje bij beetje wat vinden. Het is niet de Loonse heide.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:54:39 #179
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141324844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef Mani89 het volgende:
Is er nog een kans dat ze leven? Ze hebben toch nog niet hun hele lichaam gevonden?
Orgaanroof misschien.

Dat er alleen twee paar schoenen afgesneden zijn en ergens wat versneden vel. :{
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:55:11 #180
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141324867
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die vond toch de rugzak? En nu zijn ze weer gaan zoeken in dat gebied en hebben ze meer gevonden.
quote:
De schoenen die in Panama zijn gevonden bij de zoektocht naar de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon lagen kilometers ver bij elkaar vandaan. Dat zegt de Panamees die de beide schoenen heeft gevonden tegen de Panamese zender TVN-2.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)elkaar-vandaan.dhtml

(Niet dat ik het AD als bron geloofwaardig vind, maar hieruit maak ik op dat dezelfde man beide schoenen vond)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:55:24 #181
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141324877
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat ik dan zo raar vind, maanden vinden ze niets, en nu vindt één en dezelfde kerel beide schoenen, kilometers uit elkaar.
Ze hebben om een of andere reden alleen gezocht op El Pianista trail - wat een betrekkelijk simpele wandelroute is van een paar km.

Wat nu gevonden is, ligt in een enorm uitgestrekt jungle-gebied. Om een totale andere locatie dan waar ze voor het laatst gezien zijn.
pi_141324888
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat ik dan zo raar vind, maanden vinden ze niets, en nu vindt één en dezelfde kerel beide schoenen, kilometers uit elkaar.
Ze weten na die vondst wat beter waar ongeveer te zoeken. Daarvoor wisten ze bijna niets.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:56:00 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141324902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gaat nog weken duren.
Een paar dagen slechts.
pi_141324916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:55 schreef MaLo het volgende:

[..]


[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)elkaar-vandaan.dhtml

(Niet dat ik het AD als bron geloofwaardig vind, maar hieruit maak ik op dat dezelfde man beide schoenen vond)
Dat hebben ze uit een Panamese krant. Stond een foto van die nan bij en wat uitleg.
pi_141324992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een paar dagen slechts.
quote:
DNA-onderzoek resten Panama duurt weken

De uitslag van de DNA-test die uitsluitsel moet geven over de gevonden menselijke resten in Panama laat nog even op zich wachten. Het gaat zeker twee weken duren voordat is vastgesteld of de botresten inderdaad van de vermiste Kris en Lisanne zijn. dat zei DNA-expert Thirsa Kraaijenbrink op Radio 1.

Dat het zo lang gaat duren heeft vooral te maken met de complexiteit van het onderzoek. Het is lastig om DNA uit botresten te isoleren en er daarna nog een DNA-profiel van te maken. Ook kan de kwaliteit van het DNA zijn aangetast door de omstandigheden in de Panamese jungle. Dan maakt het nog lastiger voor de onderzoekers.

Schoenen
Het is echter nog wel mogelijk dat er ander DNA-materiaal kan worden gehaald uit de schoenen die zijn gevonden. Als dat het geval is, zullen de onderzoeksresultaten sneller bekend zijn.

Eerder vandaag vertelde woordvoerder Bernard Jens al dat de politie het idee heeft dat de gevonden resten van Kris en Lisanne zijn. Dat heeft vooral te maken met de vindplaats van de rugzak en telefoons van de meisjes, die erg dichtbij deze plek was.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:58:35 #186
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141324995
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij was die schoen niet bij de rivier gevonden. Precieze locaties zie ik nergens staan. Dat zou het rivier scenario kunnen versterken of kunnen uitsluiten.
Om wat voor rivier gaat het?

Formaat van bijv. de Rijn of Amazone? Of meer een kleine zijtak? Een kleine open (zonder bomen erboven dus) beek zoals men wel vaker in de jungle tegenkomt, of een klein stromende beekje van 1-2meter breed? :{
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141325004
In Panamese tijd is een paar weken zeg maar januari 2015
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:58:59 #188
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_141325010
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:54 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Orgaanroof misschien.

Dat er alleen twee paar schoenen afgesneden zijn en ergens wat versneden vel. :{
Dan moeten we hopen dat er geen vitale organen zijn geroofd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_141325054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dan moeten we hopen dat er geen vitale organen zijn geroofd.
:D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:00:18 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141325066
quote:
De resten zijn naar een laboratorium gestuurd in Panama-Stad voor onderzoek. Dat zal naar verwachting enkele dagen duren. De families van Kris en Lisanne willen nog niet reageren op de recente vondsten, zo hebben ze via een woordvoerder laten weten. 'Het gaat nog om geruchten.'
ad

ok,nog enkele dagen dus
pi_141325086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

ad

ok,nog enkele dagen dus
enkele weken.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:01:58 #192
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325142
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:58 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Om wat voor rivier gaat het?

Formaat van bijv. de Rijn of Amazone? Of meer een kleine zijtak? Een kleine open (zonder bomen erboven dus) beek zoals men wel vaker in de jungle tegenkomt, of een klein stromende beekje van 1-2meter breed? :{
Er lopen daar allerlei bergbeken / riviertjes. In breedte varierend tot vele meters, maar in het algemeen met snelstromend koud water. Vol met stenen, rotsblokken e.d. Ziet er voor een leek schattig uit, maar zijn in werkelijkheid levensgevaarlijk als je uitglijdt en meegesleurd wordt.
pi_141325157
Wellicht al in een van de topics voorbijgekomen, maar de gevonden schoen:



is van het merk Wildebeast, dat door Perry Sport en V&D wordt verkocht. Geen internationaal merk naar mijn weten.

Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:02:25 #194
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141325159
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:D
Wat is er zo grappig?
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141325181
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:02 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig?
Als je grapjes moet uitleggen is het niet meer grappig.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:49 #196
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_141325212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je grapjes moet uitleggen is het niet meer grappig.
Denk dat het al überhaupt niet grappig was...
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_141325235
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Denk dat het al überhaupt niet grappig was...
Misschien moet jij maar niet teveel denken zeker als het gaat om wat mensen grappig of niet mogen vinden.
pi_141325274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Misschien moet jij maar niet teveel denken zeker als het gaat om wat mensen grappig of niet mogen vinden.
Kunnen de heren wellicht de Offtopic per DM/PM of fax doen? Dat geleuter hier de hele tijd. :{
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_141325278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:02 schreef Alan_Bastard het volgende:
Wellicht al in een van de topics voorbijgekomen, maar de gevonden schoen:

[ afbeelding ]

is van het merk Wildebeast, dat door Perry Sport en V&D wordt verkocht. Geen internationaal merk naar mijn weten.

[ afbeelding ]
OK heftig....zie je daar nou ook nog een sok zitten?
Dat zou jij wel willen weten.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:08:59 #200
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325399
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:05 schreef Roguee het volgende:

[..]

OK heftig....zie je daar nou ook nog een sok zitten?
Daar lijkt het op.
pi_141325419
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:58 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Om wat voor rivier gaat het?

Formaat van bijv. de Rijn of Amazone? Of meer een kleine zijtak? Een kleine open (zonder bomen erboven dus) beek zoals men wel vaker in de jungle tegenkomt, of een klein stromende beekje van 1-2meter breed? :{
Ik ken die rivier niet. Lijkt me, afgaande op de teksten in de Panamese kranten, geen Amazone of Nijl. Eerder dat laatste, 1 a 2 meter breed, ondiep, verraderlijke stroming. Het was wel het droge seizoen trouwens.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:11:10 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141325485
Maar die 6 foto's bij elkaar, 3 boven en 3 onder, (ook foto met bot) de foto rechtsonderin, dat is toch geen schoen waar je een wandeltocht mee gaat maken? Zoals die eruit ziet is daar geen 8 uur mee door een jungle gelopen..
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:11:29 #203
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325493
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ken die rivier niet. Lijkt me, afgaande op de teksten in de Panamese kranten, geen Amazone of Nijl. Eerder dat laatste, 1 a 2 meter breed, ondiep, verraderlijke stroming. Het was wel het droge seizoen trouwens.
Had juist gelezen dat het enorm geregend had de afgelopen weken, waardoor die rivier min of meer was overstroomd.
pi_141325518
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er lopen daar allerlei bergbeken / riviertjes. In breedte varierend tot vele meters, maar in het algemeen met snelstromend koud water. Vol met stenen, rotsblokken e.d. Ziet er voor een leek schattig uit, maar zijn in werkelijkheid levensgevaarlijk als je uitglijdt en meegesleurd wordt.
Urubamba nodigde mij niet echt uit tot een zwempartij.

Aan de andere kant. Ben je verdwaald, dan kun je een riviertje stroomafwaarts volgen en dan moet je soms ook door de rivier lopen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:12:26 #205
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141325524
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:11 schreef Marrije het volgende:
Maar die 6 foto's bij elkaar, 3 boven en 3 onder, de foto rechtsonderin, dat is toch geen schoen waar je een wandeltocht mee gaat maken? Zoals die eruit ziet is daar geen 8 uur mee door een jungle gelopen..
Dat leek mij ook al, die schoen ziet er veel te nieuw uit. En ziet er ook niet uit alsof hij maanden in de jungle heeft gelegen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:20 #206
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141325553
Quote ipv edit :(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_141325566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Had juist gelezen dat het enorm geregend had de afgelopen weken, waardoor die rivier min of meer was overstroomd.
Dat kan kloppen. In mei begint het regenseizoen. Maand na hun vermissing.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:14:18 #208
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:11 schreef Marrije het volgende:
Maar die 6 foto's bij elkaar, 3 boven en 3 onder, (ook foto met bot) de foto rechtsonderin, dat is toch geen schoen waar je een wandeltocht mee gaat maken? Zoals die eruit ziet is daar geen 8 uur mee door een jungle gelopen..
Het is ook nog niet zeker dat deze schoenen bij elkaar horen. Die ene rechtsonder kan dus totaal ongerelateerd zijn aan dit ongeval.
pi_141325607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is ook nog niet zeker dat deze schoenen bij elkaar horen. Die ene rechtsonder kan dus totaal ongerelateerd zijn aan dit ongeval.
En wie weet hadden ze meerdere schoenen bij zich?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:15:44 #210
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325640
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

En wie weet hadden ze meerdere schoenen bij zich?
Dat is onwaarschijnlijk. Ze wilden alleen even een korte wandeltocht doen 's middags. El Pianista van hooguit 5 km.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:17:08 #211
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141325690
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

En wie weet hadden ze meerdere schoenen bij zich?
Lijkt me onwaarschijnlijk voor een wandeltocht van een dagje.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_141325698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is onwaarschijnlijk. Ze wilden alleen even een korte wandeltocht doen 's middags. El Pianista van hooguit 5 km.
Die schoen ziet er niet uit alsof ze daar hele grote afstanden mee hebben afgelegd. Laat staan afstanden over niet-geeffende paden.
pi_141325725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk voor een wandeltocht van een dagje.
Dan zijn ze wsl. niet lopend op die plek terechtgekomen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:19:09 #214
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141325758
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die schoen ziet er niet uit alsof ze daar hele grote afstanden mee hebben afgelegd. Laat staan afstanden over niet-geeffende paden.
En ook niet alsof hij maanden in de jungle heeft gelegen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:20:27 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141325799
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zijn ze wsl. niet lopend op die plek terechtgekomen.
mja, dat dus.
Of die schoen is niet van 1 van de meiden.
Want op zich is het niet zo raar om op zulke schoenen een wandeling van 5km te maken, dat zou nog wel kunnen. Maar als die schoen van 1 van de meiden is dan is die niet aan geweest om lopend op die plek te komen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:21:16 #216
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

En ook niet alsof hij maanden in de jungle heeft gelegen.
Die foto rechtsonder valt een beetje uit de toon. Het lijkt alsof hij op een soort akker ligt - misschien dat rijstveld van die indiaan?
pi_141325877
Die indiaan komt nu even zijn geld cashen
pi_141325892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

mja, dat dus.
Of die schoen is niet van 1 van de meiden.
Want op zich is het niet zo raar om op zulke schoenen een wandeling van 5km te maken, dat zou nog wel kunnen. Maar als die schoen van 1 van de meiden is dan is die niet aan geweest om lopend op die plek te komen.
Precies. Pianista wandelen met die schoenen zal wel gaan. Scenario verdwaald: Dan zou die schoen er anders uitzien. Maar meegenomen/meegegaan... dan kun je zo'n schoen ook bv. verbranden.

Raar.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:23:01 #219
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325898
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:22 schreef SuperFokker het volgende:
Die indiaan komt nu even zijn geld cashen
Niet meer dan terecht.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:23:25 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141325912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die foto rechtsonder valt een beetje uit de toon. Het lijkt alsof hij op een soort akker ligt - misschien dat rijstveld van die indiaan?
ja dat vond ik ook
En je kunt ook niet zien hoe die dicht (of open) gaat.
Bij die bergschoen zie je duidelijk dat die veter nog gestrikt is.
pi_141325931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Niet meer dan terecht.
niet uit te sluiten dat zij er ook wat mee te maken kunnen hebben ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:24:53 #222
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141325967
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Pianista wandelen met die schoenen zal wel gaan. Scenario verdwaald: Dan zou die schoen er anders uitzien. Maar meegenomen/meegegaan... dan kun je zo'n schoen ook bv. verbranden.

Raar.
Misschien onwaarschijnlijk, maar het is mogelijk dat de stoffelijke overschotten door de autoriteiten daar zijn geplaatst, om daarmee de door hen ontdekte en opgehelderde (maar stilgehouden) ontvoering en moord te verdonkeremanen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:26:16 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326008
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Pianista wandelen met die schoenen zal wel gaan. Scenario verdwaald: Dan zou die schoen er anders uitzien. Maar meegenomen/meegegaan... dan kun je zo'n schoen ook bv. verbranden.

Raar.
ja, maar die bergschoen is niet uitgetrokken denk ik, veter is nog gestrikt. En als iemand de moeite had genomen om die schoenen te verbranden, dan was die rugzak toch ook niet zo knullig in het water terecht gekomen. Zou je denken.
pi_141326039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien onwaarschijnlijk, maar het is mogelijk dat de stoffelijke overschotten door de autoriteiten daar zijn geplaatst, om daarmee de door hen ontdekte en opgehelderde (maar stilgehouden) ontvoering en moord te verdonkeremanen.
Dat is wel ver gezocht. Maar daarmee niet onmogelijk. Technisch sowieso niet onmogelijk.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:28:08 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326078
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien onwaarschijnlijk, maar het is mogelijk dat de stoffelijke overschotten door de autoriteiten daar zijn geplaatst, om daarmee de door hen ontdekte en opgehelderde (maar stilgehouden) ontvoering en moord te verdonkeremanen.
nou, ik blijf erbij dat ik de timing wel wat toevallig vind. Eerst hier dieophef over orgaanhandel en hop, een week later wordt er een tas gevonden.
Als er sprake is van orgaanhandel of andere duistere praktijken op dat niveau, dan zit er vast ook wel een corrupte politieagent bij.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:29:05 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326100
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is wel ver gezocht. Maar daarmee niet onmogelijk. Technisch sowieso niet onmogelijk.
Ik kwam juist op die gedachte doordat de vrouw die het onderzoek leidt, onmiddelijk na de vondst van de rugzak verklaarde dat dat het bewijs was voor de aanwezigheid van de vrouwen op El Pianista. Dat vond ik een wat al te gretige verklaring.
pi_141326107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat ik dan zo raar vind, maanden vinden ze niets, en nu vindt één en dezelfde kerel beide schoenen, kilometers uit elkaar.
-O-

Ze zoeken weken op locatie A.
Iemand anders vindt iets, 50 kilometer verder op, bij een rivier.
Daar gaat iemand heen, die loopt langs die rivier, en vind nog een aantal dingen in de omgeving.

Niets raars aan.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:29:59 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141326134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou, ik blijf erbij dat ik de timing wel wat toevallig vind. Eerst hier dieophef over orgaanhandel en hop, een week later wordt er een tas gevonden.
Als er sprake is van orgaanhandel of andere duistere praktijken op dat niveau, dan zit er vast ook wel een corrupte politieagent bij.
Als het om orgaanhandel gaat dan droppen ze de restanten niet in dat gebied hoor. Je denkt toch niet dat ze ter plekke de organen er uit hebben gehaald ? Dat zou echt heel ergens anders moeten gebeuren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:30:17 #229
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326145
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]

-O-

Ze zoeken weken op locatie A.
Iemand anders vindt iets, 50 kilometer verder op, bij een rivier.
Daar gaat iemand heen, die loopt langs die rivier, en vind nog een aantal dingen in de omgeving.

Niets raars aan.
Geen 50 km. Hoogstens 10 km ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:32:18 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als het om orgaanhandel gaat dan droppen ze de restanten niet in dat gebied hoor. Je denkt toch niet dat ze ter plekke de organen er uit hebben gehaald ? Dat zou echt heel ergens anders moeten gebeuren.
Waarom niet? In de hoop dat het vlees wel opgegeten wordt / wegrot en dat de botten nooit gevonden worden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:35:22 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

Waarom niet? In de hoop dat het vlees wel opgegeten wordt / wegrot en dat de botten nooit gevonden worden.
Orgaanhandel levert veel te weinig op voor zo'n complex scenario. Voor een paar honderd dollar kun je in India elk orgaan kopen dat je hebben wil.
pi_141326355
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als het om orgaanhandel gaat dan droppen ze de restanten niet in dat gebied hoor. Je denkt toch niet dat ze ter plekke de organen er uit hebben gehaald ? Dat zou echt heel ergens anders moeten gebeuren.
Dit zou wel verklaren waarom de schoenen nog zo goed intact waren. Scenario : meiden worden meegenomen naar een steriele plek, ontdaan van hun organen en later midden in dejungle gedumpt, zodat de dieren de rest van het vlees eten en niemand zal weten dat de organen al ontbraken toen ze daar werden neergelegd.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:37:59 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326407
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geen 50 km. Hoogstens 10 km ofzo.
Correctie: afhankelijk van de plek waar de spullen gevonden zijn, kan het gaan om een hemelsbrede afstand van 25 - 30 km. Dus per saldo komt 50 km misschien wel in de buurt.
pi_141326420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Orgaanhandel levert veel te weinig op voor zo'n complex scenario. Voor een paar honderd dollar kun je in India elk orgaan kopen dat je hebben wil.
Ik dacht eerder in dit topic te lezen dat ze 45000 dollar voor een nier kregen...
pi_141326467
Zo'n orgaanhandel lijkt me werkelijk wel het meest afschuwelijke ziekelijke traumatiserende scenario mogelijk :'(

Nee, dan hoop ik toch dat ze "gewoon" verdronken, onderkoeld, of opgegeten door wilde dieren zijn.
Brrr...
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141326477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Correctie: afhankelijk van de plek waar de spullen gevonden zijn, kan het gaan om een hemelsbrede afstand van 25 - 30 km. Dus per saldo komt 50 km misschien wel in de buurt.
^O^
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141326526
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:38 schreef xSparks het volgende:

[..]

Ik dacht eerder in dit topic te lezen dat ze 45000 dollar voor een nier kregen...
Je vraagt je dan toch af wat voor monsters in vredesnaam op wat voor manier zo'n nier kopen.
Het is niet alsof je denkt, goh, wat pis ik gek, ik trek eens een nieuwe nier van marktplaats. :{
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:42:30 #238
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:39 schreef De_Pel het volgende:
Zo'n orgaanhandel lijkt me werkelijk wel het meest afschuwelijke ziekelijke traumatiserende scenario mogelijk :'(

Nee, dan hoop ik toch dat ze "gewoon" verdronken, onderkoeld, of opgegeten door wilde dieren zijn.
Brrr...
Dat de stoffelijke overschotten door dieren zijn opgegeten, is bijna onvermijdelijk. Maar de vraag blijft wat de doodsoorzaak is en of die nog achterhaald kan worden. Een aanval van een hongere jaguar overleef je niet, in elk geval.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:42:41 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Orgaanhandel levert veel te weinig op voor zo'n complex scenario. Voor een paar honderd dollar kun je in India elk orgaan kopen dat je hebben wil.
hoeft niet complex te zijn...?
Kan best dat iemand in dat gebied zich daarmee bezig houdt en dat lijk op een voor hem bekende plek dumpt.
Hoeft ook geen orgaanhandel te zijn. Kan ook een ander misdrijf zijn.

Nog even over die helderziende, heeft die nu gelijk gekregen? Aangenomen dat die schoenen /botten van een van de meiden zijn, is het een berghelling?
quote:
De tweede droom kreeg de Panamese naar eigen zeggen afgelopen maandag. Daarin zag ze een berghelling en planten die volgens haar leken op koffiestruiken. 'Ik zag een van de meiden door haar eigen ogen. Die keken naar de lucht. Ze lag op haar rug tussen de struiken en was heel rustig. Ik denk dat ze dood is,' zegt de helderziende die het opnieuw te kwaad krijgt.
pi_141326599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat de stoffelijke overschotten door dieren zijn opgegeten, is bijna onvermijdelijk. Maar de vraag blijft wat de doodsoorzaak is en of die nog achterhaald kan worden. Een aanval van een hongere jaguar overleef je niet, in elk geval.
Ik bedoelde een natuurlijk aanval van wilde dieren als zijnde doodsoorzaak, niet zozeer het post mortum gedeelte.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:44:53 #241
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoeft niet complex te zijn...?
Kan best dat iemand in dat gebied zich daarmee bezig houdt en dat lijk op een voor hem bekende plek dumpt.
Hoeft ook geen orgaanhandel te zijn. Kan ook een ander misdrijf zijn.

Nog even over die helderziende, heeft die nu gelijk gekregen? Aangenomen dat die schoenen /botten van een van de meiden zijn, is het een berghelling?

[..]

Het aantal keren dat een helderziende een positieve bijdrage heeft geleverd aan de oplossing van een mysterie of misdrijf is nauwkeurig gedocumenteerd en bedraagt precies ... nul.
pi_141326641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

Waarom niet? In de hoop dat het vlees wel opgegeten wordt / wegrot en dat de botten nooit gevonden worden.
Maar ik neem aan dat je als dader geen hoop wil, maar zekerheid.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:45:24 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326646
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:36 schreef xSparks het volgende:

[..]

Dit zou wel verklaren waarom de schoenen nog zo goed intact waren. Scenario : meiden worden meegenomen naar een steriele plek, ontdaan van hun organen en later midden in dejungle gedumpt, zodat de dieren de rest van het vlees eten en niemand zal weten dat de organen al ontbraken toen ze daar werden neergelegd.
verhip, ja
pi_141326656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:42 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoeft niet complex te zijn...?
Kan best dat iemand in dat gebied zich daarmee bezig houdt en dat lijk op een voor hem bekende plek dumpt.
Hoeft ook geen orgaanhandel te zijn. Kan ook een ander misdrijf zijn.

Nog even over die helderziende, heeft die nu gelijk gekregen? Aangenomen dat die schoenen /botten van een van de meiden zijn, is het een berghelling?

[..]

Die helderziende heeft gewoon zelf van de "koffie"besjes gesnoept.
Zo'n a-specifieke uitspraak is natuurlijk in de helft van de gevallen waar.
Even onzinnig als horoscopen, waarin iedereen wel iets herkent.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141326666
Bones had aan de hand van deze foto de boel al wel opgelost, overigens.
Ja doei.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:46:30 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het aantal keren dat een helderziende een positieve bijdrage heeft geleverd aan de oplossing van een mysterie of misdrijf is nauwkeurig gedocumenteerd en bedraagt precies ... nul.
daar verschillen mensen over van mening

quote:
Een van de mensen met wie Smith Del Rio sprak over haar dromen over de Nederlandse meiden, is Erik Westra (62). De gepensioneerde oud-rechercheur woont al acht jaar in de buurt van Boquete. Hij noemt de vrouw 'allesbehalve een charlatan'. Volgens hem leverden haar dromen in het verleden herhaaldelijk bruikbare tips op. 'Ze lost geen zaken op maar helpt daar wel bij,' zegt de voormalige politieman.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
pi_141326696
Wat voor wilde dieren heb je daar eigenlijk?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:46:56 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je als dader geen hoop wil, maar zekerheid.
Als je een lijk wilt laten verdwijnen, is een vat zoutzuur goedkoper en eenvoudiger.
pi_141326724
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je als dader geen hoop wil, maar zekerheid.
Zie de eerdere toelichting.
Totaal niet relevant voor zo iemand of er later nog resten worden gevonden.
Eenmaal aangevreten valt de doodsoorzaak als ze het een beetje goed aanpakken niet meer te achterhalen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:47:43 #250
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_141326732
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
Bones had aan de hand van deze foto de boel al wel opgelost, overigens.
Binnen 45 minuten of een uur met reclame.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_141326735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:41 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Je vraagt je dan toch af wat voor monsters in vredesnaam op wat voor manier zo'n nier kopen.
Het is niet alsof je denkt, goh, wat pis ik gek, ik trek eens een nieuwe nier van marktplaats. :{
Als je geld hebt en je wil echt niet dood. Tja.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:47:58 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326744
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:45 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je als dader geen hoop wil, maar zekerheid.
Kan best, dat als iemand dit al jaren doet, dat ie dan na een x-tijd terugkomt om botten te rapen om alsnog te verbranden. En dat ie nu net te laat was.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:47:59 #253
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141326745
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

Waarom niet? In de hoop dat het vlees wel opgegeten wordt / wegrot en dat de botten nooit gevonden worden.
Het is toch idioot om helemaal de wildernis in te trekken want er zal in de buurt toch ook wel een plekje te vinden zijn waar je het kunt laten verdwijnen. Dus waarom zou je kilometers de rimboe in gaan sjouwen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141326762
Er zou eigenlijk een kaartje gemaakt moeten worden van de trail, de rivier, de plaats waar ze zijn vermist en de vindplaats. Maakt alles een stuk visueler en inzichtelijker
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:48:39 #255
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141326767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:46 schreef Meaghan het volgende:
Wat voor wilde dieren heb je daar eigenlijk?
Tientallen soorten predatoren, maar de grootste zijn jaguars, poema's, ocelotten en andere katachtigen. Ook een zeldzame beer geloof ik, wat apen, wilde honden, vossen en nog kleinere rooddieren.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:50:05 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is toch idioot om helemaal de wildernis in te trekken want er zal in de buurt toch ook wel een plekje te vinden zijn waar je het kunt laten verdwijnen. Dus waarom zou je kilometers de rimboe in gaan sjouwen ?
zie eerdere verklaring waarom, misschien is dat plekje in de buurt helemaal niet makkelijk te vinden
pi_141326815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je geld hebt en je wil echt niet dood. Tja.
Nog even buiten het feit dat je dan dus moet verwachten snel dood te gaan zonder en dus de dood van een andere voor op je geweten wil hebben: dan heb je het toch lijkt me alleen over maffiosi / topcriminelen :? . De gemiddelde bankier lijkt me niet direct met zo'n handeltje in contact te staan -O-
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:51:56 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141326878
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is toch idioot om helemaal de wildernis in te trekken want er zal in de buurt toch ook wel een plekje te vinden zijn waar je het kunt laten verdwijnen. Dus waarom zou je kilometers de rimboe in gaan sjouwen ?
Precies, dus de kans dat ze daar zelf gekomen zijn lijkt mij veel kleiner dan de kans dat ze daar gedumpt zijn.
pi_141326897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:50 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Nog even buiten het feit dat je dan dus moet verwachten snel dood te gaan zonder en dus de dood van een andere voor op je geweten wil hebben: dan heb je het toch lijkt me alleen over maffiosi / topcriminelen :? . De gemiddelde bankier lijkt me niet direct met zo'n handeltje in contact te staan -O-
Om je voorbeeld van bankieren aan te houden die hebben toch al genoeg laten zien geen moeite te hebben met het vinden van wat curieuze zakenrelaties.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 juni 2014 @ 13:53:19 #260
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141326922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:50 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Nog even buiten het feit dat je dan dus moet verwachten snel dood te gaan zonder en dus de dood van een andere voor op je geweten wil hebben: dan heb je het toch lijkt me alleen over maffiosi / topcriminelen :? . De gemiddelde bankier lijkt me niet direct met zo'n handeltje in contact te staan -O-
Ik meen dat welvarende chinezen daar geen reet om geven, maar dat heb ik eens gelezen. Verder vind ik dat orgaanhandel gebeuren erg sensatiezoekend achtig iets, het is aannemelijker dat ze overvallen zijn door de natuur (dieren, flash flood, etc) of door een mens (moord/verkrachting) of dat een van de dames, of misschien allebei, een been gebroken hadden of wat dan ook.

Iemand die zoiet gesofisticeerds als orgaanhandel bezigt, laat een lijk of 2 niet in de bosjes liggen en laat al helemaal geen rugtas met waardevolle informatie slingeren zodat het uiteindelijk gevonden kan worden. Echt niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_141326932
Misschien zijn ze wel gedumpt uit een helicopter. Het type figuren en het geld wat in deze handel omgaat lijkt me dat niet onmogelijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 juni 2014 @ 13:54:30 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141326963
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien zijn ze wel gedumpt uit een helicopter. Het type figuren en het geld wat in deze handel omgaat lijkt me dat niet onmogelijk.
Nou word ie helemaal mooi :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_141327003
Misschien zijn ze wel opgegeten door Aliens... je weet maar nooit.
.
pi_141327030
Het meest realistische is toch gewoon dat ze verdwaald zijn en aangevallen/opgegeten door wilde dieren?
pi_141327036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:47 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Zie de eerdere toelichting.
Totaal niet relevant voor zo iemand of er later nog resten worden gevonden.
Eenmaal aangevreten valt de doodsoorzaak als ze het een beetje goed aanpakken niet meer te achterhalen.
Je gaat het risico toch niet nemen dat je ergens open en bloot bewust lijken dumpt. Je neemt dan een risico omdat je niet zeker weet of er toevallig 'net op tijd' toch een of andere bewoner of toerist langsloopt. Erg logisch vind ik het niet.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:56:27 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141327038
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik meen dat welvarende chinezen daar geen reet om geven, maar dat heb ik eens gelezen. Verder vind ik dat orgaanhandel gebeuren erg sensatiezoekend achtig iets, het is aannemelijker dat ze overvallen zijn door de natuur (dieren, flash flood, etc) of door een mens (moord/verkrachting) of dat een van de dames, of misschien allebei, een been gebroken hadden of wat dan ook.

Iemand die zoiet gesofisticeerds als orgaanhandel bezigt, laat een lijk of 2 niet in de bosjes liggen en laat al helemaal geen rugtas met waardevolle informatie slingeren zodat het uiteindelijk gevonden kan worden. Echt niet.
Ik zei dan ook orgaanhandel of andere duistere praktijken
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 juni 2014 @ 13:56:33 #267
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141327044
Ik denk dat een van de dames copyright materiaal op de telefoon had en ze in een ambush van Brein en Buma Stemra gelopen zijn. Arme deernes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:56:37 #268
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

Precies, dus de kans dat ze daar zelf gekomen zijn lijkt mij veel kleiner dan de kans dat ze daar gedumpt zijn.
Het is mogelijk dat ze maar een paar km zijn verdwaald, vervolgens zijn uitgegleden in een beekje en/of zijn aangevallen door een roofdier. Roofdieren verslepen hun prooi meestal naar een rustig plekje, maar naar ik aanneem geen vele kilometers. Dus het meest waarschijnlijk is dat ze eerst een groot stuk zijn meegesleurd met een berkbeek, daardoor al zijn overleden, of daarna zijn gedood door een roofdier en nog wat verder weggesleept. Dat is dat nog het meest "humane" scenario zonder betrokkenheid van derden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:56:57 #269
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141327057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:42 schreef Marrije het volgende:

Nog even over die helderziende, heeft die nu gelijk gekregen? Aangenomen dat die schoenen /botten van een van de meiden zijn, is het een berghelling?

[..]

Haha zo kan ik het óók.... Daar kun je alle kanten mee op. En * door een dode haar ogen kijken * vind ik knap. Volgens mij dat helemaal niet. Als je dood bent dan is het lichaam/voertuig immers dóód. Dat doet dan niks meer hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141327079
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:55 schreef Tropicalx het volgende:
Misschien zijn ze wel opgegeten door Aliens... je weet maar nooit.
Hahaha, lijkt mij ook!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 juni 2014 @ 13:57:34 #271
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141327082
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik zei dan ook orgaanhandel of andere duistere praktijken
Ja nogmaals, iemand die zich met zoiets bezig houd, die denkt wel na. Die laten geen lijken en mobiele telefoons achter zodat ze uiteindelijk gevonden kunnen worden. Hoe klein die kan ook is, je ziet nu wel dat 't toch gevonden wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:57:38 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141327087
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:56 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Je gaat het risico toch niet nemen dat je ergens open en bloot bewust lijken dumpt. Je neemt dan een risico omdat je niet zeker weet of er toevallig 'net op tijd' toch een of andere bewoner of toerist langsloopt. Erg logisch vind ik het niet.
open en bloot? Duurde nu ook maanden eer er iemand kwam.
Zeer onbegaanbaar gebied.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:59:07 #273
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141327137
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

Precies, dus de kans dat ze daar zelf gekomen zijn lijkt mij veel kleiner dan de kans dat ze daar gedumpt zijn.
:?

nooit van verdwalen gehoord ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:59:09 #274
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141327139
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja nogmaals, iemand die zich met zoiets bezig houd, die denkt wel na. Die laten geen lijken en mobiele telefoons achter zodat ze uiteindelijk gevonden kunnen worden. Hoe klein die kan ook is, je ziet nu wel dat 't toch gevonden wordt.
Ja, maar in dusdanige staat dat je niet meteen kunt zien of de organen er al uit waren of niet. Ze kunnen immers ook nog gewoon verdwaald zijn, of dat het daarop lijkt. 'Niks aan het handje' voor de dader.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:00:26 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141327176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

:?

nooit van verdwalen gehoord ?
Jawel, maar op het moment dat het gebied zeer onbegaanbaar wordt dan lijkt het mij dat je of omkeert of een andere kant op loopt, maar niet verder gaat door zeer moeilijk begaanbaar gebied.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:01:17 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141327200
quote:
Iemand die zoiets gesofisticeerds als orgaanhandel bezigt, laat een lijk of 2 niet in de bosjes liggen en laat al helemaal geen rugtas met waardevolle informatie slingeren zodat het uiteindelijk gevonden kan worden. Echt niet.
:Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141327211
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:56 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Je gaat het risico toch niet nemen dat je ergens open en bloot bewust lijken dumpt. Je neemt dan een risico omdat je niet zeker weet of er toevallig 'net op tijd' toch een of andere bewoner of toerist langsloopt. Erg logisch vind ik het niet.
Wij kennen de lokale situatie niet.
Als je eerst 3 dagen door een ondoorgaanbare rimboe moet lopen, waar echter wel talloze toeristen en bewoners rondhuppelen, dan lijkt het me inderdaad geen logisch scenario.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:01:48 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141327226
Ik las hier ergens dat de media aldaar het had over 3 arrestaties,maar dat het nog niet was bevestigd.
Is daar inmiddels meer duidelijkheid over?
pi_141327229
Flinke conspiracy theorieën hier.
pi_141327278
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, maar op het moment dat het gebied zeer onbegaanbaar wordt dan lijkt het mij dat je of omkeert of een andere kant op loopt, maar niet verder gaat door zeer moeilijk begaanbaar gebied.
Mijn 1e serieuze post: uit ervaring en waarschuwingen van guides in dit soort gebieden is dit best mogelijk. Dat je in een richting loopt op een trail, maar die trail langzaam "verdwijnt" vanwege weinig gebruik, maar je nog wel het gevoel hebt op een trail te lopen (weliswaar een slecht aangegeven trail).

Op het moment dat je je beseft dat je pad nergens naartoe gaat en omdraait om terug te lopen zie alleen maar dichte jungle en ben je verdwaalt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:03:22 #281
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141327280
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, maar op het moment dat het gebied zeer onbegaanbaar wordt dan lijkt het mij dat je of omkeert of een andere kant op loopt, maar niet verder gaat door zeer moeilijk begaanbaar gebied.
Misschien hebben ze een stuk de rivier gevolgd nadat ze verdwaald waren. Onder het mom van, dan hebben we in ieder geval water en dan komen we uiteindelijk wel ergens in bewoond gebied uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_141327294
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

open en bloot? Duurde nu ook maanden eer er iemand kwam.
Zeer onbegaanbaar gebied.
Ja, open en bloot. Er komen immers mensen en dus neem je een risico. Vrij onwaarschijnlijk dus. Je bent toch een rund als je er niet gewoon voor zorgt dat je na zo'n moord de lijken niet echt laat verdwijnen, maar dat je zo'n risico neemt.
pi_141327321
Topic gaat helemaal nergens meer over. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:04:21 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_141327324
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, maar op het moment dat het gebied zeer onbegaanbaar wordt dan lijkt het mij dat je of omkeert of een andere kant op loopt, maar niet verder gaat door zeer moeilijk begaanbaar gebied.
als je verdwaalt bent dan zit je er al in en blijft dwalen. Hoe kom je er uit als je de weg niet weet ?
En waarom zou je de moeite doen om lijken daar te gaan verstoppen als je er uren voor moet rond sjouwen ? Iedereen met een beetje gezond verstand zoekt een betere en gemakkelijker te bereiken plek op. En dan ook nog de rugzak daar ergens neergooien ? Dat lijkt me het toppunt van domheid als je de lijken spoorloos wilt laten verdwijnen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_141327352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:01 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Wij kennen de lokale situatie niet.
Als je eerst 3 dagen door een ondoorgaanbare rimboe moet lopen, waar echter wel talloze toeristen en bewoners rondhuppelen, dan lijkt het me inderdaad geen logisch scenario.
Dat is het ook niet, maar is spannend voor sommige mensen om daar allerlei dingen over te verzinnen ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:05:19 #286
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327353
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jawel, maar op het moment dat het gebied zeer onbegaanbaar wordt dan lijkt het mij dat je of omkeert of een andere kant op loopt, maar niet verder gaat door zeer moeilijk begaanbaar gebied.
Als je van een ravijntje afglijdt, of een watervalletje, of een stukje met een beekje wordt meegesleurd, kun je soms helemaal niet terug.
pi_141327417
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:05 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, maar is spannend voor sommige mensen om daar allerlei dingen over te verzinnen ofzo.
Waar.
M.I. blijft het een mogelijkheid, maar zo zijn er nog 20 mogelijkheden die ik een even grote kans geef.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141327453
Om nog maar eens een scenario te droppen: is er al nagegaan of er onder de lokale indianen ook kannibalen zijn :@
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:08:44 #289
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327497
Forensisch onderzoek van de stoffelijke overschotten, alsmede de telefoons en camera, zal veel onduidelijkheid wegnemen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:09:01 #290
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef De_Pel het volgende:
Om nog maar eens een scenario te droppen: is er al nagegaan of er onder de lokale indianen ook kannibalen zijn :@
Onzin.
pi_141327510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef De_Pel het volgende:
Om nog maar eens een scenario te droppen: is er al nagegaan of er onder de lokale indianen ook kannibalen zijn :@
:o

Het is wel heel "toevallig" dat net nu er nog wat botjes overzijn een indiaans uitziende man ineens 2 schoenen vindt :(
pi_141327526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Forensisch onderzoek van de stoffelijke overschotten, alsmede de telefoons en camera, zal veel onduidelijkheid wegnemen.
Duurt nog weken helaas.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:09:54 #293
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:o

Het is wel heel "toevallig" dat net nu er nog wat botjes overzijn een indiaans uitziende man ineens 2 schoenen vindt :(
Nog meer onzin. Die indiaans uitziende man is een gespecialiseerde opsporingsmedewerker.
pi_141327546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:o

Het is wel heel "toevallig" dat net nu er nog wat botjes overzijn een indiaans uitziende man ineens 2 schoenen vindt :(
Dit ja. :(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141327561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nog meer onzin. Die indiaans uitziende man is een gespecialiseerde opsporingsmedewerker.
Of dat is wat hij je wil doen laten geloven.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141327565
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nog meer onzin. Die indiaans uitziende man is een gespecialiseerde opsporingsmedewerker.
Ja zo werd winnetoe ook genoemd door de cowboys als er weer wat bizons gevonden moesten worden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:10:37 #297
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_141327569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef De_Pel het volgende:
Om nog maar eens een scenario te droppen: is er al nagegaan of er onder de lokale indianen ook kannibalen zijn :@
Of er liepen nog wat verdwaalde Maya's die de meisjes hebben geofferd aan de goden in een geheime tempel ofzo.

OT: ik hoop voor de ouders dat ze snel definitief uitsluitsel hebben en dat duidelijk wordt wat er gebeurd is. Van dit speculeren wordt niemand wijzer :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_141327580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Mijn 1e serieuze post: uit ervaring en waarschuwingen van guides in dit soort gebieden is dit best mogelijk. Dat je in een richting loopt op een trail, maar die trail langzaam "verdwijnt" vanwege weinig gebruik, maar je nog wel het gevoel hebt op een trail te lopen (weliswaar een slecht aangegeven trail).

Op het moment dat je je beseft dat je pad nergens naartoe gaat en omdraait om terug te lopen zie alleen maar dichte jungle en ben je verdwaalt.
Het moment dat je beseft dat je verdwaalt bent in de jungle, en dat je er dan een nacht moet doorbrengen... lijkt me echt verschrikkelijk.
Ik hoop dat, als het de meiden zijn, ze niet heel erg hebben geleden..

En dat die schoenen er nog zo nieuw uitzien blijft gek. Ze hadden toen die rugtas gevonden werd ook gezegd dat er aanwijzingen waren voor een misdrijf?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:11:44 #299
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141327614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:10 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Of dat is wat hij je wil doen laten geloven.
Natuurlijk, daarom komt hij ook met zijn toeterd op de tv.
pi_141327649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Natuurlijk, daarom komt hij ook met zijn toeterd op de tv.
|:(
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141327657
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')