Hij zei enkel: 6/6 voor de lage landen... wat is daar ook al mis meequote:
twitter:FASfootball twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 19:10:54Was he trying to shave the ball? http://t.co/KkYlZkoyIp reageer retweet
Robben.quote:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Bol het af sukkeltje van poppel ! Gefrustreerd hè dat de belgen nog winnen ?
messi wordt gedekt door 3 man en weet nog actie's te makenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:52 schreef akira02 het volgende:
[..]
hij werd ook wel perfect afgeblokt door 2 of meer spelers, spelen tegen een Berlijnse of in dit geval Algerijnse muur is niet gemakkelijk.
Nederland maar een helft, Duitsland speelde vanaf het beginsignaal ontzettend goed. Typisch Hollandse school eigenlijk, maar daar hebben ze ook wel de spelers voor. Gewoon veel meer kwaliteit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:52 schreef Groby het volgende:
nog steeds was nederland samen met duitsland de best spelende ploeg
Komt omdat de Belgjes blijkbaar geen eigen forum hebben.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:54 schreef BillDauterive het volgende:
13 topics al. Alleen Nederland - Spanje heeft meer topics (16). Niet slecht voor twee middelmatige teams.
Ach.. dat is het "kleine broertje" complex wat wij weer volop hebben tov. Duitsland.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat onzinnig vergelijk met Nederland de hele tijd op Sporza_!
Hoor hier buiten ook niksquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Er komen tenminste geen claxonnerende auto's langs, en 't café iets verderop komt toch geen kabaal vandaan ondanks de zwart/geel/rode voorgevel
Ik ook niet, helemaal niet, hoogstens kwartfinale. Maar vandaag heb je in openingsmatch gewoon drie punten, dat telt. Behalve Nederland en Duitsland imponeerde nog niemand dusja.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik het een matige wedstrijd vond. Dan kunnen jullie jullie voetballers nog zo ophemelen, maar ik zie ze geen wereldkampioen worden.
Kan niet wachtenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Belladonna80 het volgende:
Zielig hoe goed ze denken te zijn. Algerije ( waar praten we in Godsnaam over betreft het voetballand... ) had bijna een punt te pakken.
Rusland en Zuid-Korea gaan dit België tot op het bot toe vernederen.
Dat was ook wel schijn, ze kregen 3/4 van de wedstrijd kado van de Portugezen. Moet je het nog steeds doen natuurlijk, maar ze werden niet bepaald getest.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland maar een helft, Duitsland speelde vanaf het beginsignaal ontzettend goed. Typisch Hollandse school eigenlijk, maar daar hebben ze ook wel de spelers voor. Gewoon veel meer kwaliteit.
En ik vond jou nog zo'n sympathieke ventquote:
Borgerroccoquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Hoor hier buiten ook niks. Woon wel in een Marokkanenbuurt
.
Ik bedoelde op de wedstrijd zelf. Ik ben nog steeds een fan van Courtoisquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En ik vond jou nog zo'n sympathieke vent
Bij sommige kneusjesbelgen wel iddquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:57 schreef Belladonna80 het volgende:
Het minderwaardigheidscomplex bij de belgen t.o.v. van wij Nederlanders is véél groter dan dat van Nederland naar Duitsland toe.
Eerst maar eens zien hoe die twee ploegen zelf uit de startblokken komen vanavond. Voorlopig heeft België gewoon drie punten. En vooral het laatste halfuur speelde de ploeg best goed. Als ze die lijn vasthouden, gaan Rusland en Zuid-Korea er echt niet met ruime cijfers overheen walsen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Belladonna80 het volgende:
Zielig hoe goed ze denken te zijn. Algerije ( waar praten we in Godsnaam over betreft het voetballand... ) had bijna een punt te pakken.
Ze waren gewoon vanaf minuut 1 heer en meester op het veld. Dan lijkt het inderdaad makkelijk te gaan, maar als Nederland bij rust 2 of 3-0 achterstaat mag je eigenlijk niks zeggen. Nederland had (net als in 2010) een beetje een gouden pik als het ging om het moment van scoren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat was ook wel schijn, ze kregen 3/4 van de wedstrijd kado van de Portugezen. Moet je het nog steeds doen natuurlijk, maar ze werden niet bepaald getest.
Rusland en Z-Korea kunnen er ook echt geen kut van. 9 punten moet je verwachten om ook maar een beetje serieus genomen te worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:55 schreef Belladonna80 het volgende:
Klopt, hij is nog maar 23 natuurlijk en niet gewend aan die druk, komt goed maar of hij gaat groeien is iets anders, hij mist dat zuiderse temperament, de durf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:54 schreef Adames het volgende:
[..]
messi wordt gedekt door 3 man en weet nog actie's te maken
Frankrijk won dit wedstrijdje gewoon met 3-0 zonder enige spanningquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik ook niet, helemaal niet, hoogstens kwartfinale. Maar vandaag heb je in openingsmatch gewoon drie punten, dat telt. Behalve Nederland en Duitsland imponeerde nog niemand dusja.
Ik blijf alleszins fan van Nederland... ook al loopt het hier vol met antisuppsquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:57 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik bedoelde op de wedstrijd zelf. Ik ben nog steeds een fan van Courtoisdus ook een beetje voor België al mag ik dat hier niet hardop zeggen
Je bedoeld dat Rusland dat in de kwalificatie boven Portugal eindigde?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Rusland en Z-Korea kunnen er ook echt geen kut van. 9 punten moet je verwachten om ook maar een beetje serieus genomen te worden.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:59 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Rusland dat in de kwalificatie boven Portugal eindigde?
Kloptquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:57 schreef Belladonna80 het volgende:
Het minderwaardigheidscomplex bij de belgen t.o.v. van wij Nederlanders is véél groter dan dat van Nederland naar Duitsland toe.
Het laat me volstrekt koud hoe mensen mij vinden. Dus nice try, maar je bereikt er weinig mee.quote:
Daar gedraag je je inderdaad wel naar. Je ouders zullen wel trots zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:01 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Het laat me volstrekt koud hoe mensen mij vinden. Dus nice try, maar je bereikt er weinig mee.
Doe ff normaal.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:59 schreef Belladonna80 het volgende:
Rusland is ploeg die toch gewoon beter is dan dat kanker belgië?
Naja, als je zo doorgaat zijn we snel genoeg van je af, hoeven wij niks voor te doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:01 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Het laat me volstrekt koud hoe mensen mij vinden. Dus nice try, maar je bereikt er weinig mee.
Ik wist dat ze door zouden gaan, maar een gelijkspel of nederlaag vandaag zou de kans zeer groot maken dat ze 2e werden in de poule. Dan zouden ze tegen Duitsland moeten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:02 schreef KingRoland het volgende:
België gewoon door, opbokken met dat gehaat het zijn onze zuiderburen.
België stond ook gewoon achter nederland vorige vrijdag.. en dan al die haatquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:02 schreef KingRoland het volgende:
België gewoon door, opbokken met dat gehaat het zijn onze zuiderburen.
Als dit Nederland was geweest en het was pakweg de Jong geweest was ik het ook inmiddels vergeten. Mag voor België hopen dat de coach het wel heeft onthouden, die Vertonghen moet gewoon niet meer mee doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:03 schreef JenHermes het volgende:
Vertonghen hoort toch ook rood te krijgen bij de overtreding? Die gast maakt in zijn loopbaan alleen maar foute beslissingen. de Bruine heeft de gehele 1ste helft en een kwart van de 2de helft alle ballen ingeleverd bij de tegenstander, Hazard heeft helemaal niets laten zien(Het lijkt net een opgehemelde Roy Beerens. Wel blaffen maar niet bijten)
Als België zo matig speelt tegen Rusland gaan ze sowieso verliezen. 0,0 beweging voorin bij die ploeg, de bal gaat ontzettend langzaam rond en veels te weinig creativiteit
Gaat Lens morgen spelen ipv Depay? Dan zal Depay er wel aan het begin van de 2de helft wel inkomen.quote:
Ah, het basisschool kindje dat hard roept dat schelden geen pijn doet terwijl hij vecht voor zijn leven om de tranen binnen te houdenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:02 schreef Belladonna80 het volgende:
Haha, ik geef dus NIETS om andere mensen. So probeer maar tegen me aan te schoppen hier op fok. Kansloos.
Het grootste gedeelte danquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:04 schreef Syphixx het volgende:
[..]
België stond ook gewoon achter nederland vorige vrijdag.. en dan al die haat
Beetje overreactie wel die mensen in de VRT-tuin maar wel grappig inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef franklop het volgende:
Die Belgen zijn helemaal gek gewordenLeuk op Sporza zo
Australië heeft niks aan een gelijkspel, denk niet dat ze zo verdedigend gaan staan tenzij ze meteen scoren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Gaat Lens morgen spelen ipv Depay? Dan zal Depay er wel aan het begin van de 2de helft wel inkomen.![]()
Australië gaat morgen ook op de zelfde manier spelen als Algerije heeft gedaan maar het verschil zit hem in het feit dat onze voorhoede wel dreigend is
Ik hoop wat beter, want dit was grotendeels niet echt vermakelijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:06 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte dan
Ben benieuwd hoe ze het de volgende wedstrijden gaan doen..
Zo kan je mooi de zwakzinnige scheiden van de normale mensen. Prima tochquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:04 schreef Syphixx het volgende:
[..]
de Jong overkomt dit niet zo gemakkelijk meer aangezien de Jong veel meer vertrouwen en veel meer uitstraling heeft dan Jan Vertonghen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als dit Nederland was geweest en het was pakweg de Jong geweest was ik het ook inmiddels vergeten. Mag voor België hopen dat de coach het wel heeft onthouden, die Vertonghen moet gewoon niet meer mee doen.
Ontlading na 12 jaar lijdenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Beetje overreactie wel die mensen in de VRT-tuin maar wel grappig inderdaad
Vandaar dat je er zo op reageert, omdat het je "niet boeit"quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:01 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
Censuur op FOK!quote:
Dan snijd Australië zichzelf in de vingers toch als ze vol op de aanval gaan? Oranje is dan dodelijk effectief dus lijkt me eerder dat Australië hoopt op een gelijkspelquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Australië heeft niks aan een gelijkspel, denk niet dat ze zo verdedigend gaan staan tenzij ze meteen scoren.
Er is nog wel een gebied tussen vol verdedigen en vol aanvallenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:08 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Dan snijd Australië zichzelf in de vingers toch als ze vol op de aanval gaan? Oranje is dan dodelijk effectief dus lijkt me eerder dat Australië hoopt op een gelijkspel
Kanjer toch?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:08 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er werd met banjer gescholden, dat doen we hier niet.
Ze moeten wel beter, anders gaan ze het niet redden denk ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik hoop wat beter, want dit was grotendeels niet echt vermakelijk.
Dat ja, banjer is de nog zachtere vorm.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Kanjer toch?
Maar als ik mod was zou ik wel eerlijk een post neerzetten dat ik het was met deleten.
inderdaad prima, had ik nog niet zo bekekenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:07 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Zo kan je mooi de zwakzinnige scheiden van de normale mensen. Prima toch
Dat heeft Nober al gedaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:11 schreef Caland het volgende:
Waarom heeft Stijn nog geen Nederland - Australie topic geopend
Is ook moeilijk om het slechter te doenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:11 schreef Belgosome het volgende:
Moeilijkste wedstrijd achter de rug. Het kan alleen maar beter gaan
Jawel, ze hadden ook totaal niet kunnen voetballen zoals Algerije maar dat zou helemààl een drama zijn geweestquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:12 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Is ook moeilijk om het slechter te doen
Het wordt er alleen maar moeilijker op hoor. Rusland, Zuid-Korea, misschien daarna Duitsland of Portugal/USA..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:11 schreef Belgosome het volgende:
Moeilijkste wedstrijd achter de rug. Het kan alleen maar beter gaan
Heeft Quinsy Gario al een klacht ingediend, of een petitie gestart tegen het verbannen van Boskamp?quote:
Bij zijn moeder nog steeds?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Rottende kotsslaatjes aan het eten zeker
Daar gaan ze meer ruimte krijgen en dan zijn ze 10x beter.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het wordt er alleen maar moeilijker op hoor. Rusland, Zuid-Korea, misschien daarna Duitsland of Portugal/USA..
edit: Gefeliciteerd Belgen
Tegen Rusland zeker, die hebben een aardige kwalificatie achter de rug. Maar die ploeg probeert in ieder geval te voetballen dus meer ruimte voor België.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jawel, ze hadden ook totaal niet kunnen voetballen zoals Algerije maar dat zou helemààl een drama zijn geweest
Maar moet een stuk beter tegen Rusland in ieder geval, en best ook tegen Zuid-Korea.
Als Rusland aanvalt dan moeten de RD's wel beter kunnen spelen ja. Hier kunnen ze gewoon niks mee, en dat is ook een groot gebrek. Maar tegen Kroatië en Servië hebben ze laten zien dat ze goed omkunnen met aanvallend ingestelde ploegen dus ik heb er wel vertrouwen inquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:16 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Tegen Rusland zeker, die hebben een aardige kwalificatie achter de rug. Maar die ploeg probeert in ieder geval te voetballen dus meer ruimte voor België.
Zeker waar. Ik zie België ook eerder verliezen van bijvoorbeeld de Vs dan bijvoorbeeld tegen Portugal. Maargoed hopen dat België gewoon blijft winnen ,tot ze tegen Nederland spelen uiteraard.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als Rusland aanvalt dan moeten de RD's wel beter kunnen spelen ja. Hier kunnen ze gewoon niks mee, en dat is ook een groot gebrek. Maar tegen Kroatië en Servië hebben ze laten zien dat ze goed omkunnen met aanvallend ingestelde ploegen dus ik heb er wel vertrouwen in
VS hebben ze een jaartje geleden nog tegen geoefend en dat was toen geen partij maar had wel gezien dat de VS nogal gegroeid is dus dat zal wel geen goede graadmeter zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:21 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Zeker waar. Ik zie België ook eerder verliezen van bijvoorbeeld de Vs dan bijvoorbeeld tegen Portugal. Maargoed hopen dat België gewoon blijft winnen ,tot ze tegen Nederland spelen uiteraard.
Kut volk die Belgen. Vonden het twee jaar geleden maar al te leuk dat Oranje er in de eerste ronde uit vloog, puur uit jaloezie. Ik gun die spelers succes, maar dat faalvolk kan de pot op.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:04 schreef Syphixx het volgende:
[..]
Ja maar gisteren was de VS ook niet goed maar ze hebben wel aardig verdedigd en 2x uit het niets gescoord. Tegen Portugal krijg je in ieder geval ruimte om te voetballen, en daar zou de kracht van België moeten liggen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
VS hebben ze een jaartje geleden nog tegen geoefend en dat was toen geen partij maar had wel gezien dat de VS nogal gegroeid is dus dat zal wel geen goede graadmeter zijn
En ja, ik supporter ook voor Nederland, die Spanjaarden waren goud waard
Stel je niet zo aan. Net als er hier nu Nederlanders zijn die zielig lopen te bitchen zijn en ook ongetwijfeld zat Belgen die zich zo debiel te gedragen, maar het overgrote deel is gewoon normaal. Rotte appels zijn er overal. En dan nog man verlaag je toch niet tot dat niveau, dan ben je zelf geen haar beter.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:28 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Kut volk die Belgen. Vonden het twee jaar geleden maar al te leuk dat Oranje er in de eerste ronde uit vloog, puur uit jaloezie. Ik gun die spelers succes, maar dat faalvolk kan de pot op.
Kloptquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja maar gisteren was de VS ook niet goed maar ze hebben wel aardig verdedigd en 2x uit het niets gescoord. Tegen Portugal krijg je in ieder geval ruimte om te voetballen, en daar zou de kracht van België moeten liggen.
Daar heb je gelijk in, maar je mag toch eigenlijk wel verwachten dat de 2e ronde geen probleem mag zijn, zeker niet in deze poule. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
KloptAch ja, eerst maar eens de poule winnen en dan zie ik wel verder. Anders krijg je weer vanalles over je heen hier
En op zich ben ik het wel eens met het idee om eerst af te wachten wat er nog in de poule gebeurt voor we nadenken over de 8ste finales
Waarom zouden ze in de realiteit raken? Ze hebben gewoon gewonnen en hebben 3 punten binnen, dát is de realiteit. Het zou heerlijk zijn als België in de eerste wedstrijd puntverlies zou lijden, maar het mocht niet zo zijn. Nu zullen ze wel eerste eindigen in de poule en Duitsland ontlopen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hopelijk raken de Belgen weer een beetje in de realiteit. Ze werden al wat te arrogant.
Kom op zeg. In de aanloop naar dit toernooi gaat het er alleen maar om dat ze toch zeker wel verder dan Nederland gaan komenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:30 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Net als er hier nu Nederlanders zijn die zielig lopen te bitchen zijn en ook ongetwijfeld zat Belgen die zich zo debiel te gedragen, maar het overgrote deel is gewoon normaal. Rotte appels zijn er overal. En dan nog man verlaag je toch niet tot dat niveau, dan ben je zelf geen haar beter.
En wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Kom op zeg. In de aanloop naar dit toernooi gaat het er alleen maar om dat ze toch zeker wel verder dan Nederland gaan komen
Afgezien van het kutvolk waar je ze allemaal eventjes mee generaliseert, heb je wel gelijk. Ik woon en werk in België, niet ver over de grens bij Maastricht. 4 jaar geleden toen NL door de poule ronde was vonden ze het allemaal nog geweldig en gingen mijn Belgische collega's/familie en vrienden nog naar Maastricht of Eindhoven om daar op grote schermen de wedstrijden te kijken. Leuk en aardig mee juichen en feesten tot aan de verloren finale. Maar op het EK bij de eerste de beste verloren wedstrijd kwamen de verwijten alweer naar boven van o.a. ''arrogant volkje'' en ''té overtuigd van zichzelf'' enzo.... In de grensstreek valt het nog goed mee, maar zodra je bv. Vlaams Limburg uitgaat druipt het Calimero gedrag er vanaf.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:28 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Kut volk die Belgen. Vonden het twee jaar geleden maar al te leuk dat Oranje er in de eerste ronde uit vloog, puur uit jaloezie. Ik gun die spelers succes, maar dat faalvolk kan de pot op.
Waarom zou je daar de nadruk op leggen als je voor het eerst in jaaaaren weer aan een toernooi mag meedoenquote:
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar je mag toch eigenlijk wel verwachten dat de 2e ronde geen probleem mag zijn, zeker niet in deze poule. Maar we gaan het zien.
Ik zie het nut er ook niet van in als het al zo zijn voor het merendeel van hun fans, wat ik niet geloof. Maar dat moeten ze toch zelf weten?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je daar de nadruk op leggen als je voor het eerst in jaaaaren weer aan een toernooi mag meedoen
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd
Veel succes morgen tegen Australië
Je hebt inderdaad heel wat Belgen die zo doen maar kijk, je hebt er nog een stuk meer die het wél jammer vonden dat NL eruit lag in de 1ste ronde, waaronder ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Afgezien van het kutvolk waar je ze allemaal eventjes mee generaliseert, heb je wel gelijk. Ik woon en werk in België, niet ver over de grens bij Maastricht. 4 jaar geleden toen NL door de poule ronde was vonden ze het allemaal nog geweldig en gingen mijn Belgische collega's/familie en vrienden nog naar Maastricht of Eindhoven om daar op grote schermen de wedstrijden te kijken. Leuk en aardig mee juichen en feesten tot aan de verloren finale. Maar op het EK bij de eerste de beste verloren wedstrijd kwamen de verwijten alweer naar boven van o.a. ''arrogant volkje'' en ''té overtuigd van zichzelf'' enzo.... In de grensstreek valt het nog goed mee, maar zodra je bv. Vlaams Limburg uitgaat druipt het Calimero gedrag er vanaf.
Schijnheiligerds zijn het wel ja....
Ach ja, als je de grensstreek verlaat (niet enkel Limburg), dan kennen de meeste mensen gewoon geen Nederlanders dus dan gaan de vooroordelen spelen, en de "arrogante Nederlander" is een van die vooroordelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Afgezien van het kutvolk waar je ze allemaal eventjes mee generaliseert, heb je wel gelijk. Ik woon en werk in België, niet ver over de grens bij Maastricht. 4 jaar geleden toen NL door de poule ronde was vonden ze het allemaal nog geweldig en gingen mijn Belgische collega's/familie en vrienden nog naar Maastricht of Eindhoven om daar op grote schermen de wedstrijden te kijken. Leuk en aardig mee juichen en feesten tot aan de verloren finale. Maar op het EK bij de eerste de beste verloren wedstrijd kwamen de verwijten alweer naar boven van o.a. ''arrogant volkje'' en ''té overtuigd van zichzelf'' enzo.... In de grensstreek valt het nog goed mee, maar zodra je bv. Vlaams Limburg uitgaat druipt het Calimero gedrag er vanaf.
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:45 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt inderdaad heel wat Belgen die zo doen maar kijk, je hebt er nog een stuk meer die het wél jammer vonden dat NL eruit lag in de 1ste ronde, waaronder ik![]()
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.![]()
Achterbaksheid troef in België.
Geldt dat ook niet voor Brabanders en Limburgers in Nederland? Daar zeggen ze niet snel recht in je gezicht wat ze vinden, maar doen ze het achter je rug. In de Randstad zijn ze wat directer.. werd vandaag nog uitgemaakt voor kut mongool door iemand die ik bijna omver reed.. dat is irritant, maar de directheid is ook wel weer lekker duidelijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.![]()
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.
Maar goed, misschien komt het ook dat ik als enige Nederlander in een Belgisch bedrijf met destijds 159 gemengd Belgische/Italiaanse/Spaanse collega's ook een gemakkelijk doelwit was.
Niet dat ik het me aantrok. Ik ben absoluut geen voetbal fan, en kan enkel de TV ervoor aanzetten met een toernooi als het WK of EK. En dan nog alleen voor NL of BE zoals nu.
Eenzijdige rivaliteit is geen rivaliteit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.
Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Natuurlijk gaan Belgen je plagen of uitdagen, maar als je gewoon vriendelijk bent en niet de wise guy uithangt maak je er snel genoeg vrienden hoor.
Dat vind ik dan wel jammer dat je zulke ervaringen hebt gehad. Ik heb die vijandigheid of achterbaksheid toch nooit echt gezien (enkel wat leedvermaak omtrent EK 2012, maar dat is iets wat niet enkel Belgen hadden volgens mij) maar dat zal nogal verschillen per regio. In Dendermonde waar ik vroeger woonde had je wel vaker gezever over Nederlanders en dat is bvb in Leuven waar ik nu woon een heel stuk minderquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.
Maar goed, misschien komt het ook dat ik als enige Nederlander in een Belgisch bedrijf met destijds 159 gemengd Belgische/Italiaanse/Spaanse collega's ook een gemakkelijk doelwit was.
Niet dat ik het me aantrok. Ik ben absoluut geen voetbal fan, en kan enkel de TV ervoor aanzetten met een toernooi als het WK of EK. En dan nog alleen voor NL of BE zoals nu.
Ooit al eens naar een festival in België geweest? Rock Werchter bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Na 10 jaar daar werken, 13 jaar bijeen zijn met mijn huidige Belgische vrouw en het meerendeel van mijn vriendenkring Belgisch is, weet ik wel hoe ik me moet opstellen in een eenzijdige poging tot discussie over voetbalquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Natuurlijk gaan Belgen je plagen of uitdagen, maar als je gewoon vriendelijk bent en niet de wise guy uithangt maak je er snel genoeg vrienden hoor.
We hebben er toen wel mooi voor gezorgd dat jullie meer taalrechten kregen, itt tot de Franstalige Belgenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Eenzijdige rivaliteit is geen rivaliteit.
Leuken garp.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.
Nederlanders vinden het vooral leuk om anderen af te zeiken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.
O.a. dit topic spreekt boekdelen. De Belgen waren er vrijdag niet zo obsessief mee bezig. Met eigen ogen kunnen zien.quote:
Welke karma precies. Dat ze met wat schijtmazzel van een uiterst zwak Algerije winnen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
O.a. dit topic spreekt boekdelen. De Belgen waren er vrijdag niet zo obsessief mee bezig. Met eigen ogen kunnen zien.
Maar goed, lekker belangrijk. Mooi voor al die mannetjes die al klaar stonden om te juichen of dat al aan het doen waren. Sommige koppen zie je liever niet, maar in zo'n situaties zou je een uitzondering kunnen maken.:X
Karma is vooral een bitch.
Dat gebitch van diverse kneusjes hier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke karma precies. Dat ze met wat schijtmazzel van een uiterst zwak Algerije winnen?
Spel blijven spelen was nogal lastig geweest als Vertonghen gewoon rood had gekregen. Tot twee keer toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebitch van diverse kneusjes hier.
Schijtmazzel? Gewoon spel blijven spelen, tegenstander kapot spelen, er twee in prikken en de bus in. Niets mis mee.
En nogal eenvoudig als die Algerijn gewoon rood had gekregen voor die elleboogstoot.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Spel blijven spelen was nogal lastig geweest als Vertonghen gewoon rood had gekregen. Tot twee keer toe.
Maar dat was toch niet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Spel blijven spelen was nogal lastig geweest als Vertonghen gewoon rood had gekregen. Tot twee keer toe.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:32 schreef Caland het volgende:
Als je die pingel geeft is het ook rood. Ik vind dat ook altijd overdreven maar zo is de regel wel. Daarna had hij er overigens nog een keer (met een tweede geel) vanaf gestuurd moeten worden.
zeveraar, Vertonghen had geen open kans belemmerd de Speler stond niet vlak voor de goal. Het had zuiver rood geweest als de tegenstander vlak op het penaltypunt stondquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:32 schreef Caland het volgende:
Als je die pingel geeft is het ook rood. Ik vind dat ook altijd overdreven maar zo is de regel wel. Daarna had hij er overigens nog een keer (met een tweede geel) vanaf gestuurd moeten worden.
Kijk het nog maar eens terug dan. Ontnemen directe scoringskans. Ik ben er ook nooit zo voor om daar altijd rood voor te geven maar helaas is de regel wel zo. Zelfs bij Sporza beaamden ze in de rust dat ze daar toch wel erg veel mazzel hadden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[..]
zeveraar, Vertonghen had geen open kans belemmerd de Speler stond niet vlak voor de goal
Had hij enkele meters dichter bij de goal gestaan was het rood en erafquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Kijk het nog maar eens terug dan. Ontnemen directe scoringskans. Ik ben er ook nooit zo voor om daar altijd rood voor te geven maar helaas is de regel wel zo. Zelfs bij Sporza beaamden ze in de rust dat ze daar toch wel erg veel mazzel hadden.
Neuh. Ik wou gewoon een mooie pot voetbal zien. Helaas was het van beide kanten niet om aan te gluren. Belgen met nagenoeg geen creativiteit en die Algerijnen kwamen niet om te voetballen, helaas.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:35 schreef Halcon het volgende:
Caland... jij stond al te juichen in je kamertje hè ?
Oke manquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Had hij enkele meters dichter bij de goal gestaan was het rood en eraf
Dan had je deze pot niet moeten kijken. Was al duidelijk dat het een zaadpot zou worden. Algerije had het hele Arriva-park in de 16 staan en Belgie blijft gewoon rustig wachten momenten. Dat is het beste tegen dit soort ploegen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Neuh. Ik wou gewoon een mooie pot voetbal zien. Helaas was het van beide kanten niet om aan te gluren. Belgen met nagenoeg geen creativiteit en die Algerijnen kwamen niet om te voetballen, helaas.
quote:
Juist.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
als het in dat leeg rood cirkeltje was, dan was het penalty
Dat zal, dat heb je vanaf het middenveld ook vaak genoeg. Geel was terecht, net zoals de pingel.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef Caland het volgende:
Hij had in die hoek juist wel een vrije schietkans op doel. Niet dat hij die had gemaakt, maar zo slim is Vertoghen niet. Maargoed, welles/nietes. Bij sporza beaamden ze dit ook al, capuchon_jongen blijkbaar niet. Ik weet wel aan welke mening ik meer waarde hecht.
Wellicht is hij daar ergens anaal vernederd geweest, zou veel verklaren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:06 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Ooit al eens naar een festival in België geweest? Rock Werchter bijvoorbeeld?
Het is angst, angst en nog eens angst. Men roept altijd dat België Calimero-gedrag vertoont, maar de waarheid is echt anders en omgekeerd. Portugal hetzelfde verhaal eigenlijk. Is men ook bang van.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:17 schreef BramKVO het volgende:
Trouwens, waarom zien veel Belgen nl graag op hun bek gaan ? Door arrogante wij zijn zo veel beter dan de belgen mannetjes als caland , v poppel en dam.
Wat heeft dat er precies mee te maken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:19 schreef Caland het volgende:
Waarom zitten er dan zo opvallend veel Belgen op een Nederlands forum?
Jij zegt dat Nederlanders zo met Belgen bezig zijn. Ik vind dat wel meevallen. Denk dat er niet zoveel Nederlanders te zien zijn op een 9lives oid als hun land speelt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat heeft dat er precies mee te maken?
Heeft er mijn inziens weinig mee te maken, pure haat en calimerogedrag v sommigen hier tov belgie, zielig.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:19 schreef Caland het volgende:
Dat zijn mensen die altijd al op dit forum schrijven. Waarom zouden ze tijdens de wedstrijden dan opeens elders moeten gaan posten?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij zegt dat Nederlanders zo met Belgen bezig zijn. Ik vind dat wel meevallen. Denk dat er niet zoveel Nederlanders te zien zijn op een 9lives oid als hun land speelt.
Ik snap sowieso niet wat ze hier doen eigenlijk, maar dat geheel terzijde.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die altijd al op dit forum schrijven. Waarom zouden ze tijdens de wedstrijden dan opeens elders moeten gaan posten?
Het gaat ook om wat iemand post, niet om waar iemand post. Lees bv. die topics van DAM. Dat is echt niet gezond. Tijd om eens naar de dokter te gaan denk ik dan.
we spreken dezelfde taal, er is ook hier en daar een verdwaalde Surinamer te vindenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat ze hier doen eigenlijk, maar dat geheel terzijde.
Omdat ik hier al jaren geleden ben ingelogd en dit toen het beste Nederlandstalige forum vond, waarom zou ik plots moeten verkassen naar 9lives? Ik vermaak me hier uitstekend.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:19 schreef Caland het volgende:
Ja, maar het is toch een forum dat vooral op Nederlands nieuws e.d. is gericht. Zie ook VBL. Ik zou nooit op een 9lives gaan meeposten waar ze het over een Club Brugge hebben. Dat boeit echt niemandquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
we spreken dezelfde taal, er is ook hier en daar een verdwaalde Surinamer te vinden
Omdat er in België niet echt een groot, deftig forum initiatief is. Ik zou niet weten op welk forum ik hier actief zou moeten zijn waar dezelfde onderwerpen als hier besproken kunnen worden. En dan heb ik het niet over 9lives die ik hier af en toe zag passeren deze avond, die site is veel gezakt sinds het geen games.telenet.be meer is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:19 schreef Caland het volgende:
Dit topic gaat anders over België-Algerije, dus waarom spendeer je zoveel tijd en moeite om hier te reageren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maar het is toch een forum dat vooral op Nederlands nieuws e.d. is gericht. Zie ook VBL. Ik zou nooit op een 9lives gaan meeposten waar ze het over een Club Brugge hebben. Dat boeit echt niemand
Ha, dag medeBelgquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:39 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dit topic gaat anders over België-Algerije, dus waarom spendeer je zoveel tijd en moeite om hier te reageren.
Voor elke wedstrijd is er een livetopic. Weet niet of dat je inmiddels al is opgevallen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:39 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dit topic gaat anders over België-Algerije, dus waarom spendeer je zoveel tijd en moeite om hier te reageren.
Door jullie soort mensen hopen veel Nederlanders dat jullie Belgen op jullie bek gaan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:17 schreef BramKVO het volgende:
Trouwens, waarom zien veel Belgen nl graag op hun bek gaan ? Door arrogante wij zijn zo veel beter dan de belgen mannetjes als caland , v poppel en dam.
Dezelfde taal en het is een van de grotere Nederlandstalige fora.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat ze hier doen eigenlijk, maar dat geheel terzijde.
WAT!? Juichen na een doelpunt? Nederlanders juichen niet bij een doelpunt?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:57 schreef Nober het volgende:
Zag net even wat beeld na de 2-1 dat ze daar stonden te juichen, dat je zo blij kan zijn met deze uitslag tegen Algerije.
Maar jullie soort mensen heeft toch ook eigen fora?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dezelfde taal en het is een van de grotere Nederlandstalige fora.
Ik zag bij Wilmots vooral heel veel opluchting eigenlijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:57 schreef Nober het volgende:
Zag net even wat beeld na de 2-1 dat ze daar stonden te juichen, dat je zo blij kan zijn met deze uitslag tegen Algerije. Dan zijn wij toch wel erg nuchter en ontevreden bij dezelfde uitslag morgenavond.
Partyflockquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maar jullie soort mensen heeft toch ook eigen fora?
Jouw soort toch ook? Autistenforum of zo. Of het forum voor verstandelijk gehandicapten die in hun jeugd anaal zijn aangepakt door een pastoor met een Vlaamse tongval.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maar jullie soort mensen heeft toch ook eigen fora?
Gewoon R&P, KLB of OUD dus.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jouw soort toch ook? Autistenforum of zo. Of het forum voor verstandelijk gehandicapten die in hun jeugd anaal zijn aangepakt door een pastoor met een Vlaamse tongval.
Kunnen we het alsjeblieft terug over de wedstrijd hebben, en niet over het waarom de Belgen hier nu op een Nederlands forum zitten aub?
Ik zou je eens aanraden om eens wat meer tijd door te brengen in België en er desnoods eens een tijdje te gaan wonen (zoals ik). Dan zou je misschien zien dat Belgen helemaal niet zo anti-Nederlands zijn als je schijnt te denken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Door jullie soort mensen hopen veel Nederlanders dat jullie Belgen op jullie bek gaan.
Oog om oog, tand om tand.
Hoi. Wij zijn voor het mooie voetbal en dus niet blij met een 2-1 zege daarom was het vorige WK er een om nooit meer aan terug te denken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:08 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
WAT!? Juichen na een doelpunt? Nederlanders juichen niet bij een doelpunt?![]()
Tjonge jonge, wat voor onzin hier allemaal uitgekraamd wordt om toch maar op 'de' Belgen te kunnen vitten...
Sowieso raar om landsgrenzen op het internet te proberen aanhouden. Beetje absurd om een universeel massamedium enkel te gaan gebruiken om te communiceren met mensen die dichtbij zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:12 schreef Jump het volgende:
Kunnen we het alsjeblieft terug over de wedstrijd hebben, en niet over het waarom de Belgen hier nu op een Nederlands forum zitten aub?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:27 schreef Evertjan het volgende:
ik denk dat Mertens de man of the match word
Nederland dit, Nederland dat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:34 schreef starla het volgende:
Snap het gezeik op de Belgen ook niet.
Ja, het elftal speelde slecht, vooral de eerste helft leek nergens op en was Algerije het eerste kwart gewoon sterker.
Maar de Belgen hebben zich uitstekend herpakt en waren over de hele wedstrijd gezien gewoon de betere ploeg. Algerije speelde ongelooflijk stug en wilde niet voetballen na de goal. Juist tegen zo'n ploeg speel je ook kut, denk dat ze tegen een betere ploeg ook meer uitgedaagd worden en meer ruimte krijgen om te voetballen.
Nederland staat bekend om het slecht presteren tegen kutploegen. Vandaar dat ik de wedstrijd van vandaag ook met lede ogen aan zie...
quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jouw soort toch ook? Autistenforum of zo. Of het forum voor verstandelijk gehandicapten die in hun jeugd anaal zijn aangepakt door een pastoor met een Vlaamse tongval.
Ach ja, falen. Op een toernooi faal je niet als je wint, hoe dan ook.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nederland dit, Nederland dat.
België is zelf van mening dat ze een goede kans op het WK maken maar ze falen compleet tegen Algerije. Dat is vermakelijk.
Ach boeiend. Ik vind het alleen maar gezellig al die Belgjesquote:Op woensdag 18 juni 2014 07:42 schreef mrPanerai het volgende:
Ik vind niet dat we gefaald hebben, 69% balbezit geeft gewoon weer dat Algarijë niet wou voetballen. Niet dat wij dan zo goed voetbalden maar toch.
Reden dat hier wel wat belgen zitten is dat het gewoon een goed duidelijk en snel forum is, in dezelfde taal, 9lives is een stuk minder overzichtelijk, discussies minder volwassen. Voor mij komt er nog bij dat ik met een NL getrouwd ben en vaak in NL kom.
Nou goed, beide teams moeten nog twee wedstrijden spelen natuurlijk. Er kan van alles gebeuren, hoewel ik Duitsland wel eerste zie worden van de poule.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:43 schreef Jochie1900 het volgende:
Het is in ieder geval een belangrijke overwinning. Want als ze punten hadden laten liggen, dan was de kans groot dat ze tegen Duitsland zouden moeten de volgende ronde.
Tja, het is nooit goed dan hequote:Op woensdag 18 juni 2014 07:47 schreef starla het volgende:
[..]
Nou goed, beide teams moeten nog twee wedstrijden spelen natuurlijk. Er kan van alles gebeuren, hoewel ik Duitsland wel eerste zie worden van de poule.
Ik hoop alleen dat Duitsland en Nederland (die tot nu toe de beste indruk hebben gemaakt) niet te vroeg pieken.
EK 2008 jeweetz...
Die 'angst' is er wel, dat is toch logisch als je het EK van 2008 hebt gezien?quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:49 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Tja, het is nooit goed dan he
Nederland moest een resultaat tegen Spanje halen, dat halen we. En nu is iedereen weer bang voor een EK2008 scenario. Laten we gewoon genieten van de prachtige overwinning en hopelijk er vanavond een mooi vervolg aan geven
Nederland zal dat wel winnen tegen Australië, ik supporter voor jullie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:49 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Tja, het is nooit goed dan he
Nederland moest een resultaat tegen Spanje halen, dat halen we. En nu is iedereen weer bang voor een EK2008 scenario. Laten we gewoon genieten van de prachtige overwinning en hopelijk er vanavond een mooi vervolg aan geven
Falen? 3 punten. Zonder die domme fout van Vertonghen was er helemaal geen vuiltje aan de lucht geweest.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
België is zelf van mening dat ze een goede kans op het WK maken maar ze falen compleet tegen Algerije. Dat is vermakelijk.
Al die statistieken zeggen me helemaal niets. Elke wedstrijd en elk toernooi is anders. Ik bekijk het gewoon van wedstrijd tot wedstrijd. Eerst vanavond maar eens winnen van Australië.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:53 schreef starla het volgende:
[..]
Die 'angst' is er wel, dat is toch logisch als je het EK van 2008 hebt gezien?
Fantastisch spelen in de poule en dan als een kaars uitdoven tegen een mindere ploeg.
Die 'angt' is natuurlijk niet rationeel gezien het bijna een compleet ander elftal is met een andere tegenstander in de 8ste finale (als we die halen).
Goed was het niet, maar 3 punten dus schade wat dat betreft beperkt maar het mag voetballend toch wel een paar stappen beter, dat dit kick and rush goed uitpakt is ook meer geluk dan wijsheidquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Falen? 3 punten. Zonder die domme fout van Vertonghen was er helemaal geen vuiltje aan de lucht geweest.
In 2002, 2006 en 2010 begonnen Brazilie, Italie en Spanje ook niet met een topshow.
Dat ging voor het WK wel vaker zo. Wachten op momenten van spelers.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goed was het niet, maar 3 punten dus schade wat dat betreft beperkt maar het mag voetballend toch wel een paar stappen beter, dat dit kick and rush goed uitpakt is ook meer geluk dan wijsheid
Maar eerste in de groep worden is wel belangrijk, wil je Duitsland ontlopen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ging voor het WK wel vaker zo. Wachten op momenten van spelers.
Tempo moet wel wat hoger tegen de Russen. De Koreanen leken niet heel fit te zijn. Hadden gisteren al na een uurtje kramp.
Mazzel dat dit een poule is die kansen geeft te groeien in het toernooi. In sommige andere groepen moet je direct top zijn om je te kwalificeren. Deze poule kom je ook met een wat mindere prestatie relatief eenvoudig door.
Jazeker. Dat moet ook kunnen en heeft Belgie nu in eigen hand.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:31 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Maar eerste in de groep worden is wel belangrijk, wil je Duitsland ontlopen.
Kwatsch, ik ben zeer tevreden met 2-1, beste score ooit tegen Australië.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:57 schreef Nober het volgende:
Zag net even wat beeld na de 2-1 dat ze daar stonden te juichen, dat je zo blij kan zijn met deze uitslag tegen Algerije. Dan zijn wij toch wel erg nuchter en ontevreden bij dezelfde uitslag morgenavond.
Als België echt een rol van betekenis wil spelen dan zijn ze het gewoon verplicht om in deze poule eerste te worden. En dat gaan ze ook wel redden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jazeker. Dat moet ook kunnen en heeft Belgie nu in eigen hand.
Ik ben ook tevreden met een 2-1 overwinning. Enige dat telt zijn de punten vanavond. Maar die resultaten uit drie oefenpotjes zeggen natuurlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Kwatsch, ik ben zeer tevreden met 2-1, beste score ooit tegen Australië.
Uiteraard. Deze poule wordt gewonnen met 7 of 9 punten. Daarna VS of Portugal. Allebei te doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:33 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Als België echt een rol van betekenis wil spelen dan zijn ze het gewoon verplicht om in deze poule eerste te worden. En dat gaan ze ook wel redden.
Portugal kan nog wel gevaarlijk worden voor België. Ik ga er vanuit dat Portugal zich gaat in graven. Met Van Buyten en Alderweireld op Ronaldo, denk ik dat België kwetsbaar is. VS is zeker te doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteraard. Deze poule wordt gewonnen met 7 of 9 punten. Daarna VS of Portugal. Allebei te doen.
Voor zo'n wedstrijd kan Lombaerts opgesteld worden. Als CR7 al fit en in vorm is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:39 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Portugal kan nog wel gevaarlijk worden voor België. Ik ga er vanuit dat Portugal zich gaat in graven. Met Van Buyten en Alderweireld op Ronaldo, denk ik dat België kwetsbaar is. VS is zeker te doen.
Jeetje, Algerije heeft begot 2 kansen gehad (penalty en een kopbal welke niet gekadreerd was)...quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:11 schreef Pumatje het volgende:
Erger me kapot aan die Belgen.
Is dat volk zo enorm wereldvreemd dat ze denken op een finaleplaats af te stevenen?
Jup, alleen moet het de volgende wedstrijd sneller. Al vond ik Rusland ook tegenvallen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
Balbezit België 65 a 70%. Dat heet domineren.
Leuk als je de middenstip domineert. Dembele speelt gewoon te traag, hierdoor kwam Chadli ook niet goed uit de verf en Lukaku die moet je gewoon niet laten starten tegen zo'n team. Gewoon beginnen met de eindopstelling van deze wedstrijd, dat gaan er 9 van de 10 wedstrijden veel meer dreiging en kansen zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
Balbezit België 65 a 70%. Dat heet domineren.
Gewoon geen Dembele meer in het team. Chadli mogen ze er ook uithalen, ook al heeft die een mooie kans gekregen dankzij een technisch stuntje van Hazard.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:53 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Leuk als je de middenstip domineert. Dembele speelt gewoon te traag, hierdoor kwam Chadli ook niet goed uit de verf en Lukaku die moet je gewoon niet laten starten tegen zo'n team. Gewoon beginnen met de eindopstelling van deze wedstrijd, dat gaan er 9 van de 10 wedstrijden veel meer dreiging en kansen zijn.
Die keuze voor Chadli vond ik van Wilmots wel een beetje onbegrijpelijk, volgens mij dacht hij dat Algerije veel offensiever zou voetballen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Jup, alleen moet het de volgende wedstrijd sneller. Al vond ik Rusland ook tegenvallen.
Je kan ook altijd Mirallas laten starten ipv van Mertens op die rechterkant, dat is voor mij ongeveer hetzelfde. Het gaat er gewoon om dat er meer dreiging en ook meer kansen verschijnen met deze spelers omdat ze technisch sterk zijn, snel en regelmatig een doelpunt meepakken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:55 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Gewoon geen Dembele meer in het team. Chadli mogen ze er ook uithalen, ook al heeft die een mooie kans gekregen dankzij een technisch stuntje van Hazard.
Beginnen met Mertens in de basis heeft nog nooit gewerkt. Mertens is nu éénmal sterk wanneer hij kan invallen.
Onze flanken zijn nu eenmaal ook spitsen, die luxe hebben we.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:58 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je kan ook altijd Mirallas laten starten ipv van Mertens op die rechterkant, dat is voor mij ongeveer hetzelfde. Het gaat er gewoon om dat er meer dreiging en ook meer kansen verschijnen met deze spelers omdat ze technisch sterk zijn, snel en regelmatig een doelpunt meepakken.
?quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
België was matig, mensen die niet met nederlanders willen praten gaan maar naar .be, en mensen die persoonlijk door gaan zagen hebben een moeilijke jeugd gehad.
Mijn visie.
Wat een onzin. Nederland 2 jaar terug dan of vond je dat ook vermakelijk? Jij hoopt dus dat alle landen falen die denken kans te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je Mertens niet graag zag starten, nou op de rechterkant vind ik Mirallas dan een goed alternatief hoor en Januzaj heb ik enkel van links zien spelen bij de RD.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:00 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Onze flanken zijn nu eenmaal ook spitsen, die luxe hebben we.
Maar ik heb dan toch nog liever Mertens dan Mirallas...
Nee al die Nederlanders op fok die denken dat Nederland het wk wint wat zeg je daar van?quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:11 schreef Pumatje het volgende:
Erger me kapot aan die Belgen.
Is dat volk zo enorm wereldvreemd dat ze denken op een finaleplaats af te stevenen?
Ik bedoelde alleen maar dat algemeen gezien mijn voorkeur uitgaat naar Mertens en pas dan Mirallas...Maar zoals je zegt, Wilmots zou altijd moeten starten met Mirallas en vervolgens Mertens inbrengen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:01 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je Mertens niet graag zag starten, nou op de rechterkant vind ik Mirallas dan een goed alternatief hoor.
Ik ben ook wel een voorstander van een tandem Mirallas-Lukaku, maar dat gaat alleen werken als je tegen een ploeg speelt die zich niet ingraaft en enkel aan verdedigen denkt zoals Algerije. Want Lukaku en Mirallas zijn natuurlijk wel dodelijk op de counter, dat kon je zien bij Kroatië-België, waar België zich plaatste voor het WK.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:03 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik bedoelde alleen maar dat algemeen gezien mijn voorkeur uitgaat naar Mertens en pas dan Mirallas...Maar zoals je zegt, Wilmots zou altijd moeten starten met Mirallas en vervolgens Mertens inbrengen.
Ja, de beste spits die we hebben voor zulke wedstrijden is Benteke... vind het nog steeds zo jammer dat hij er niet bij isquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:08 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik ben ook wel een voorstander van een tandem Mirallas-Lukaku, maar dat gaat alleen werken als je tegen een ploeg speelt die zich niet ingraaft en enkel aan verdedigen denkt zoals Algerije. Want Lukaku en Mirallas zijn natuurlijk wel dodelijk op de counter, dat kon je zien bij Kroatië-België, waar België zich plaatste voor het WK.
Ik ben fan van Origi sinds die zijn eerste invalbeurt bij de Duivels had. Ik heb het gevoel dat hij technisch beter is dan Benteke. Enkel nog jong en onervaren, maar heeft bij elke invalbeurt kansjes weten te creëeren of een mooie beweging of pass laten zien en dat in slechts een wedstrijd of 2 - 3. Ik zou hem gewoon de kans geven dit WK.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:10 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, de beste spits die we hebben voor zulke wedstrijden is Benteke... vind het nog steeds zo jammer dat hij er niet bij is
Maar natuurlijk... in zo'n wedstrijden moet je snelheid proberen te creëren. Dat kan je alleen doen door snelle (Origi i.p.v. Lukaku) en technische spelers (Mertens i.p.v. Chadli) in te brengen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik ben fan van Origi sinds die zijn eerste invalbeurt bij de Duivels had. Ik heb het gevoel dat hij technisch beter is dan Benteke. Enkel nog jong en onervaren, maar heeft bij elke invalbeurt kansjes weten te creëeren of een mooie beweging of pass laten zien en dat in slechts een wedstrijd of 2 - 3. Ik zou hem gewoon de kans geven dit WK.
Die goal van Mertens, was ook een mooie loopactie van Origi, hij trok de verdediging mee waardoor Mertens vrij spel kreeg.
Dat dacht hij inderdaad : vooraf aan de wedstrijd werd Algerije omschreven als Tunesië maar dan offensiever (counterploeg)quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:55 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die keuze voor Chadli vond ik van Wilmots wel een beetje onbegrijpelijk, volgens mij dacht hij dat Algerije veel offensiever zou voetballen.
Inderdaad, en gelukkig kende het een goed einde, want jongens jongens wat een kutmatch was me datquote:Maar goed, hij heeft zijn fout tijdens de rust ingezien en Mertens en later Fellaini ingebracht, en dat was natuurlijk het kantelpunt.
Hoezo? Hij heeft deze wedstrijd toch geen fouten gemaakt? Laat hem lekker spelen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:31 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
En voor zover Wilmots Van Buyten een mooie carrièreafsluiter wilde geven, heeft ie dat voor mijn part nu wel gehad; laat die kerel zijn "ervaring" vanaf nu maar delen vanaf de bank, zoals ie dat de laatste twee jaar bij Bayern deed.
Ik betwijfel of er wel een positief scenario bestaat voor het trage spel dat op de mat kwam. En dat kwam niet door het gebrek aan gretigheid hoor, als Dembele op het veld staat verloopt de balcirculatie meestal een pak trager. Een Chadli zet daarbij ook niet zo veel zoden aan de dijk. Gewoon starten met de eindploeg van de wedstrijd, dan heb je altijd een degelijke ploeg met snelheid en techniek en duelkracht op de mat staan. En Lukaku begint me meer en meer te irriteren, die kan echt geen pass controleren of geven (de sporadische uitzondering daargelaten).quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:31 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
[..]
Dat dacht hij inderdaad : vooraf aan de wedstrijd werd Algerije omschreven als Tunesië maar dan offensiever (counterploeg)
Wilmots heeft zijn ploeg daarop afgesteld.
Natuurlijk : toen de Algerijnen al vroeg op voorsprong kwamen (Vertonghen Vertonghen Vertonghen toch....), hebben die Algerijnen de aanval volledig laten vallen en zijn ze volop hun voorsprong beginnen verdedigen (volgens mij heeft driekwart van de Algerijnen de eigen speelhelft nooit verlaten).
Dat vroeg dus om een andere tactiek.
[..]
1 april valt laat dit jaar. Hele jaar zeuren dat het niks wordt, 1 helft met mazzel overeind blijven, de 2e helft het cadeau krijgen van Spanje en dan hoeft het verdere WK al niet meer gespeeld te worden, want Nederland wint toch wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:03 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee al die Nederlanders op fok die denken dat Nederland het wk wint wat zeg je daar van?
Voeg er een portie arrogantie bij en een vleugje Belgenhaat en je verkrijgt de Nederlandse meute op dit forum.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:49 schreef Halcon het volgende:
1 april valt laat dit jaar. Hele jaar zeuren dat het niks wordt, 1 helft met mazzel overeind blijven, de 2e helft het cadeau krijgen van Spanje en dan hoeft het verdere WK al niet meer gespeeld te worden, want Nederland wint toch wel.
Inderdaad, je moet het allemaal met een korreltje zout nemen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:02 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
Gewoon niet op ingaan, heeft toch geen enkele zin
Het zegt genoeg dat een topic over een belabberde pot tot 13 delen komt en bv. een enerverende Bra-Mex op prime time tot een stuk minder.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:59 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Voeg er een portie arrogantie bij en een vleugje Belgenhaat en je verkrijgt de Nederlandse meute op dit forum.
Hoepel toch een eind op als je niks anders te doen hebt dan haten. Het zijn hier toch wel overduidelijk de Nederlanders die elke pagina in een Belgiëtopic komen verneuken en niet omgekeerd.
Ja joh, alle Belgen zijn klootzakken. En nou ophoepelen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:08 schreef Pumatje het volgende:
De 2e helft cadeau krijgen...
jij voetbal kenner.
Volgens mij zijn de Nederlanders die denken dat we WK kampioen worden erg dun verspreid, maargoed..dat is dus iets wat maar niet uit het hoofd van een Belg raakt..dat wij helemaal niet zo asociaal, arrogant en diknekkig? zijn als jullie jezelf altijd voor hebben gehouden.
Wij hebben niets cadeau gekregen, we hebben spanje overklast..dat dit hier overigens door jou ter sprake wordt gebracht is een enom zwakte bod. Belgie speelde tegen Algerije, wij tegen Spanje. Daar zat al een hele negatieve lading op vanwege onze finale van 2010.. niemand brengt dat verder naar boven, maar is ineens een Belg die weer hoog van de toren gaat staan blazen omdat ze zojuist na 90 minuten voetballen ALgerije hebben verslagen met 1 punt.
Ik krijg wat van dat Belgische calimero gedrag.
In plaats van wat ik altijd graag wilde zien, een Belgie dat ver komt in het toernooi lijkt het me juist dat ze weer eens op hun plek worden gezet en er maar weer uitvliegen.
Met jullie is geen wedstrijd normaal te evalueren want als ik reacties zie: "we hebben gedomineerd"en "prachtige acties van verthongen/hazard/Chadli" noem maar op denk ik dat je naar de verkeerde wedstrijd hebt zitten kijken. Ondanks het balbezit werd er niet gedomineerd. En als je je gram moet halen uit een dominant balbezit op eigen helft tegen Algerije moet je niet opkijken dat er Nederlanders zijn die kritiek hebben op Belgie haar spel.
Jullie waren toch degene die al anderhalf jaar aan het tetteren zijn dat je WK kampioen gaat worden.
Ik heb geen idee op basis van wat deze gedachte wordt gevoed..maar ik ben benieuwd.
Wat een manier van discussierenquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:09 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Ja joh, alle Belgen zijn klootzakken. En nou ophoepelen.
Topic gevolgd? Discussiëren is geen optie hier. 90% van dit topic hier is Belgenhaat van Nederlanders door Nederlanders.quote:
Dat er mensen zijn die hier heel erg op de man spelenquote:
Valt allemaal wel mee volgens mij hoor. Maar alleen maar schreeuwen dat iedereen met een andere mening moet oprotten, draagt ook niet echt bij aan het niveau van dit topic.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:11 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Topic gevolgd? Discussiëren is geen optie hier. 90% van dit topic hier is Belgenhaat van Nederlanders door Nederlanders.
Iedereen met ongefundeerde veralgemenende Belgenhaat mag van mij oprotten, ja.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:12 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee volgens mij hoor. Maar alleen maar schreeuwen dat iedereen met een andere mening moet oprotten, draagt ook niet echt bij aan het niveau van dit topic.
Niet iedere Belg is voor Nederland en niet iedere Nederlander is voor Belgiëquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:11 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Topic gevolgd? Discussiëren is geen optie hier. 90% van dit topic hier is Belgenhaat van Nederlanders door Nederlanders.
Ik hoopte echt op een verrassing van de Nederlanders en die heb ik ook gekregen. Ik supporter dan ook voor Oranje, behalve in de finale België - Nederland natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb hier ook NL-Spanje gekeken. Niemand in België was er zo obsessief mee bezig als velen hier op het forum met België.
Dat klopt. Niets mis mee. Ik zeg alleen dat een enkeling er obsessief mee bezig is. Zo erg dat het er niet gezond uitziet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet iedere Belg is voor Nederland en niet iedere Nederlander is voor België
Dan moet je misschien naar een ander forum gaan? Ik ga ook niet in rotterdam staan roepen dat alle feyenoorders die een hekel aan Ajax hebben de stad uit moetenquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:13 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Iedereen met ongefundeerde veralgemenende Belgenhaat mag van mij oprotten, ja.
En hoe ga je dat voor elkaar krijgen precies?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:13 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Iedereen met ongefundeerde veralgemenende Belgenhaat mag van mij oprotten, ja.
Ik gun de Belgen het allerbeste hoor, maar het feestgedruis was natuurlijk volkomen belachelijk. Het betreft een schamele overwinning op een erg matig elftal in een poulewedstrijd, meer niet, maar in België doet men inderdaad alsof men Brazilië in de halve finale heeft verslagen, of dat men de wereldkampioen op weergaloze wijze te kijk heeft gezet. Dat de Belgen grote honger hebben naar succes, begrijp ik wel, zeker nadat het zo lang helemaal niets is geweest. Maar dit is allemaal zo overdreven!quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:15 schreef Pumatje het volgende:
En dan Halcon hier, die zegt dat de sfeer heel relaxt was ;')
Er is een dode gevallen op de grote markt omdat het te hoog opliep, er waren her en der stadions gevuld met aantallen boven de 40.000 .. het Feesten ging door tot in de late uurtjes, alsof ze zojuist BrazilIé hadden zoekgespeeld in de halve finale.
Lui, het was Algerije die welgeteld 1 kans heeft gekregen de gehele wedstrijd.. niet argentinie.. maar Algerije..een ploeg zonder enige creativiteit of waar spelers in spelen met een reputatie bij een club. Doe nou eens rustig.
Ik denk dat de Belgen die hier Belgenhaat ervaren nog niet zo oud zijn. Ik kan van alle reacties de humor wel van inzien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:19 schreef Pumatje het volgende:
En over welke belgenhaat hebben jullie het in godsnaam?
Dat is volgens mij zoiets wat wij met de Moffen hadden, of niet?
Elke keer wordt er naar Belgenhaat gerefereerd maar ik zie echt nergens Belgenhaat terugkomen in de praktijk. Echt nooit, nowhere,noppes,nada Belgenhaat. Ik snap dat niet.
Jullie hebben wel zoń dikke plaat voor jullie kop.
En dit is het laatste wat ik zeg over NL - ESP.
Wij kregen die 'cadeautjes' door paasen en spelerscapaciteiten in de voorhoede waar iedereen van droomt. Dat dwing je daarmee af. Als je Dordrecht 90' had laten spelen had de wedstrijd er anders uitgezien..geloof me.
Het WK leeft en is een mooie reden om er een gezellige avond van te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik gun de Belgen het allerbeste hoor, maar het feestgedruis was natuurlijk volkomen belachelijk. Het betreft een schamele overwinning op een erg matig elftal in een poulewedstrijd, meer niet, maar in België doet men inderdaad alsof men Brazilië in de halve finale heeft verslagen, of dat men de wereldkampioen op weergaloze wijze te kijk heeft gezet. Dat de Belgen grote honger hebben naar succes, begrijp ik wel, zeker nadat het zo lang helemaal niets is geweest. Maar dit is allemaal zo overdreven!
Jongen, die dode was een gekke Algerijnse supporter die op een standbeeld was geklommen en daar vervolgens vanaf is gedonderd. Heeft niks met de sfeer te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:15 schreef Pumatje het volgende:
En dan Halcon hier, die zegt dat de sfeer heel relaxt was ;')
Er is een dode gevallen op de grote markt omdat het te hoog opliep, er waren her en der stadions gevuld met aantallen boven de 40.000 .. het Feesten ging door tot in de late uurtjes, alsof ze zojuist BrazilIé hadden zoekgespeeld in de halve finale.
Belgie heeft een nuttige overwinning behaald. Niks aan de hand. NL heeft overtuigend gewonnen (met name 2e helft) en Spanje was absoluut niet opperbest. Maar je gaat nu toch niet Spanje en Algerije vergelijken? Algerije was niet in staat om 3x over te spelen. Ik heb nog nooit zo'n slechte ploeg op een WK gezien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:11 schreef Halcon het volgende:
@Puma:
Algerije was compleet ongevaarlijk. België had veruit het meeste balbezit en de meeste kansen. Geen vuiltje aan de lucht.
Casillas was zo aan het flateren dat je wel kunt spreken van cadeautjes. Spanje was echt heel erg slecht de 2e helft.
Dan heb jij geen Iran - Nigeria gezien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Belgie heeft een nuttige overwinning behaald. Niks aan de hand. NL heeft overtuigend gewonnen (met name 2e helft) en Spanje was absoluut niet opperbest. Maar je gaat nu toch niet Spanje en Algerije vergelijken? Algerije was niet in staat om 3x over te spelen. Ik heb nog nooit zo'n slechte ploeg op een WK gezien.
Algerije timmert het compleet dicht. Dan knal je er geen 7 in.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Belgie heeft een nuttige overwinning behaald. Niks aan de hand. NL heeft overtuigend gewonnen (met name 2e helft) en Spanje was absoluut niet opperbest. Maar je gaat nu toch niet Spanje en Algerije vergelijken? Algerije was niet in staat om 3x over te spelen. Ik heb nog nooit zo'n slechte ploeg op een WK gezien.
Want? Algerije domineerde en was voortdurend gevaarlijk in de aanval? En Casillas keepte de wedstrijd van zijn leven?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:29 schreef Jochie1900 het volgende:
België wint tegen Algerije met 2-1, geen vuiltje aan de lucht.
Nederland wint tegen Spanje met 5-1, cadeautjes gekregen en Spanje was erg slecht.
Tering![]()
En hoeveel mensen hebben die mening precies?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:29 schreef Jochie1900 het volgende:
België wint tegen Algerije met 2-1, geen vuiltje aan de lucht.
Nederland wint tegen Spanje met 5-1, cadeautjes gekregen en Spanje was erg slecht.
Tering![]()
Ga toch weg man. De overwinning van Nederland relativeren tegen de wereldkampioen en Europees kampioen. En de overwinning van België omhoog schrijven terwijl het in feite nergens op leek tegen fucking Algerije.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want? Algerije domineerde en was voortdurend gevaarlijk in de aanval? En Casillas keepte de wedstrijd van zijn leven?
Ik had het ook niet over jou uiteraard. Halcon had ik het uiteraard tegen, die wel vaker bullshit uitkraamt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hebben die mening precies?![]()
Spanje is uiteraard beter dan Algerije, enige punt is dat Algerije met 11 voor hun doel gingen staan. Geen enkele ploeg zou het daar makkelijk mee hebben. Dat doet niks af van de enorm goede prestatie van Nederland. Ik zie overigens geen verband, maar soit
Er is ook geen verband eigenlijk. Zinloze discussie. Rusland en Zuid Korea kwamen slap over. Dus groep winst moet lukken. Dan krijg je portugal waarschijnlijk toch?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En hoeveel mensen hebben die mening precies?![]()
Spanje is uiteraard beter dan Algerije, enige punt is dat Algerije met 11 voor hun doel gingen staan. Geen enkele ploeg zou het daar makkelijk mee hebben. Dat doet niks af van de enorm goede prestatie van Nederland. Ik zie overigens geen verband, maar soit
Ook diverse analisten bekijken het objectief en zien in dat Spanje wel erg slecht was. Dat heb je toch ook zelf kunnen zien? Met name die Casillas.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:33 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. De overwinning van Nederland relativeren tegen de wereldkampioen en Europees kampioen. En de overwinning van België omhoog schrijven terwijl het in feite nergens op leek tegen fucking Algerije.
En ik gun de Belgjes van alles hoor, maar wat een bullshit is dit
Rusland viel me wat tegen en Zuid-Korea oogde helemaal niet fit inderdaad. Al zegt dat allemaal niet zoveel (vooral van Rusland) gezien België ook een stuk beter moet kunnenquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:34 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er is ook geen verband eigenlijk. Zinloze discussie. Rusland en Zuid Korea kwamen slap over. Dus groep winst moet lukken. Dan krijg je portugal waarschijnlijk toch?
De eerste Oranjegekte ontstond spontaan in 1988 toen Nederland, via een laat doelpunt van Van Basten, Duitsland in de halve finale van het EK versloeg. Het was een gekkenhuis, maar nog rustig vergeleken bij wat ik gisteren bij jullie zag, na een overwinning op Algerije in een poulewedstrijd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:30 schreef Lothiriel het volgende:
Wat dat feestgedruis betreft, je kan zeggen wat je wilt maar dit moet het eerste WK zijn waar de 'oranjegekte' in Nederland niet super hard is toegeslagen, nee? Ik heb die gekte altijd super gevonden, beetje hypocriet om daar kritiek op te geven als Nederlander zijnde. Uiteraard wordt het wel allemaal wat opgeklopt door marketing ed en dat is dan weer zeer jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |