abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:10:51 #1
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141203267
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Waar het ging over leugentjes en bijna-uitvliegende zoons.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 16:11:06 #2
5428 crew  miss_sly
pi_141203275
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik zat net met oudste een test (CITO-achtig, zeg maar) van haar te analyseren en we kwamen erop uit dat haar schrijven achteruit is gegaan dit jaar, en dat we dat zowel in die test als in haar schoolresultaten zien. Dus ik zei "ik zal Ms Berry (die over twee dagen naar Laos verhuist, dus het moet wel snel) even mailen". Waarop oudste zegt "nee is ok mam, dat doe ik wel"O+ Oh ja.... loslaten :)
Loslaten...zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Bij ieder nieuw ding dat ze weer zelfstandig kan en wil doen, ben ik heel blij voor haar, maar o jeetje, dat loslaten, he...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:14:35 #3
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141203418
Over eerlijkheid gesproken. Gisteren waren de jongste en de middelste samen aan het buitenspelen toen ze ineens thuiskwamen omdat jongste een bloedlip had. Dus eerst een beetje opgelapt, bleek ze een voortandje te missen, die was er dus door de klap uitgevlogen. Dus ik vroeg wat er gebeurt was. Dus de middelste van 5 vertelde dat haar zusje gevallen was. Ik: "Hoe kwam dat dan?" Zij:"Omdat ik haar geduwd had."

Niet leuk natuurlijk en ze had ontzettend veel spijt. Ze moest heel erg huilen omdat ze het zo erg vond en zelfs 's avonds kwam ze nog haar bed uit om te vertellen dat ze iedere keer moest huilen als ze eraan dacht. Maar ik vond het wel heel fijn dat ze gewoon eerlijk was en dat heb ik haar ook gezegd. Nu kan zij ook absoluut niet liegen, ze maakt dan altijd een bepaalde beweging met haar mond waar ik aan zie dat ze liegt en dat zeg ik dan ook tegen haar.

Ik zeg het mijn kinderen wel, wanneer ik twijfel aan de waarheidsgehalte van hun verhaal. Niet op een boze manier, maar ze mogen heus wel weten dat ik niet goedgelovig ben. Ik vertel ze meestal dat ik best wel boos kan worden om de waarheid, maar nog veel bozer als ik achteraf merk dat ze gelogen hebben tegen me. Maar ze liegen eigenlijk vrijwel niet, dus het vertrouwen is er wel, dat ze alles kunnen zeggen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:15:48 #4
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141203475
Op zich kan ik het loslaten wel, hoewel kennelijk wat minder dan andere ouders (lees: ik vind het heel wat dat ik 'r op haar twaalfde alleen met vriendinnen naar de film laat gaan, maar kennelijk ben ik daar laat mee. Twaalf!). Het is meer een confrontatie met m'n perfectionisme. Ik weet dat ik andere dingen te horen krijg als ik mail, dan wanneer zij het vraagt (plus het stukje 'lost in translation' wanneer ze het aan mij vertelt). Dus wil ik nou het meeste uit het antwoord halen, of wil ik haar laten leren leren.

Nou ja, het laatste dus :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:22:32 #5
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141203713
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:14 schreef She-Wolf het volgende:
Niet leuk natuurlijk en ze had ontzettend veel spijt. Ze moest heel erg huilen omdat ze het zo erg vond en zelfs 's avonds kwam ze nog haar bed uit om te vertellen dat ze iedere keer moest huilen als ze eraan dacht. Maar ik vond het wel heel fijn dat ze gewoon eerlijk was en dat heb ik haar ook gezegd. Nu kan zij ook absoluut niet liegen, ze maakt dan altijd een bepaalde beweging met haar mond waar ik aan zie dat ze liegt en dat zeg ik dan ook tegen haar.
Aw, zielig :{
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:24:53 #6
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141203803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Aw, zielig :{
Ja, de jongste was nog eerder over hele gebeuren heen dan zij. Maar goed, het was niet expres gegaan en ik ben ook niet boos op haar geworden. Wel even benadrukt wat voorzichtiger met elkaar om te gaan.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 16:29:01 #7
5428 crew  miss_sly
pi_141203962
Wat sneu, dat ze er zo van onder de indruk was.

Ik heb al veel beter leren loslaten, hoor :) Met mijn baby vond ik dat maar niets, maar ik heb een redelijk zelfstandige jongedame die ik niet klein wil houden. Ik wil alleen wel dat het in haar, ons, eigen tempo gaat, en niet opgelegd door anderen. Misschien ben ik in vergelijking moet andere ouders wel moeilijker met loslaten, maar zo lang zij en wij het in dit tempo prima doen, vind ik die vergelijking niet zo interessant :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:36:06 #8
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141204201
Ieder kind is toch ook anders. Ik vind zelf dat ik best makkelijk ben en makkelijk loslaat, maar op andere vlakken weer helemaal niet. En bij de eerste had ik er meer moeite mee dan bij ieder volgend kind. Je groeit er in mee, als het ware. Ik probeer constant die balans te vinden tussen mijn kinderen zo vrij mogelijk laten en de veiligheid te waarborgen en toch precies te weten wat er allemaal speelt.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 16:49:40 #9
5428 crew  miss_sly
pi_141204727
En niet alleen ieder kind, maar ook ieders omstandigheden. Wij zijn heel gemakkelijk met alleen buiten spelen bij ons in de buurt. De buurt leent zich daar ook uitstekend voor, dus dat is prima mogelijk. In onze oude buurt hadden we dat echt niet kunnen doen, bijvoorbeeld.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:52:31 #10
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141204830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:49 schreef miss_sly het volgende:
En niet alleen ieder kind, maar ook ieders omstandigheden. Wij zijn heel gemakkelijk met alleen buiten spelen bij ons in de buurt. De buurt leent zich daar ook uitstekend voor, dus dat is prima mogelijk. In onze oude buurt hadden we dat echt niet kunnen doen, bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:49 schreef miss_sly het volgende:
Ook dat, wij wonen ook in een heel kindveilige buurt in een dorp dus alleen buiten spelen is prima. De jongstevan 3 mag ook met haar zusje van 5 alleen buiten spelen. Waar ik vroeger woonde, had dat inderdaad niet gekund.
pi_141222422
Grappig.

Mijn oudste heb ik volgens mij nog nooit betrapt op een leugen(tje). Die is zo eerlijk, dat ik niet eens op het idee kom om aan haar woorden te twijfelen. De jongste kan wel jokken. Maar sinds ik hem heb uitgelegd dat dat dus jokken is, en niet de bedoeling is, zegt hij tegenwoordig steevast "grapje' achteraan, als hij zichzelf betrapt op een leugen(tje). :')

Loslaten vind ik makkelijker dan gedacht. Al maakt de context wel uit. Ik stuur ze niet zomaar uit logeren bijvoorbeeld, dat moeten ze echt zelf willen, zelf aan toe zijn. In het begin voelde ik me dan ook echt een beetje onthand (R is nu 4 nachtjes zonder mij geweest pas, bijvoorbeeld). Maar loslaten in zelf buiten laten spelen, zelfs in de gangetjes (wat sommige buren eng vinden) en uit het zicht (speeltuintje om de hoek). Ik vind het wel spannend, maar ik heb ook het gevoel dat dat allemaal heel rustig en goed is opgebouwd en dat het gewoon goed kan.

Mijn oudste heeft laatst (op de camping, in de tent) wel voor het eerst een snoepje gejat :+ .
:D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:25 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_141223571
Mijn oudste zijn we op woensdag middag, vrijdagmiddag en de weekenden 'kwijt'. Dan zit ie met kinderen uit de buurt in de speeltuin voor de deur of in het straatje om de hoek. En inmiddels kijk ik ook niet meer elke vijf minuten of ik hem zie. Maar ja, hij kent de grenzen en zal daar niet over gaan. De jongste daarentegen gaat nog over de grens als ik er met mijn neus bovenop sta, dus die mag echt niet alleen naar buiten. Klein verschil in karakter. Gelukkig vindt de jongste het heerlijk om de achtertuin voor zich alleen te hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141224512
Oh ja, loslaten in de buurt vind ik soms ook nog wel heel spannend hoor. Niet alleen om Minke zelf, hoewel die onder invloed van buurmeisje/hartsvriendin van 6 nog weleens over de grenzen heen gaat terwijl ze donders goed weet dat iets niet mag (bv naar de kabelbaan aan de overkant van de straat...), maar ook omdat ik nog wel eens vizioenen heb van kinderlokkers en dergelijke :+ En dan zit ik dus niet meer rustig en ga ik even kijken, maar verder mag ze best gewoon lekker buitenspelen met de kindjes uit de straat. En meestal klepperen ze bij een van hen naar binnen en zit de hele club daar te spelen.

Buuf, wat een mijlpalen... :o
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 14:21:58 #14
5428 crew  miss_sly
pi_141328019
Ik vind het ook een hele mijlpaal dat het eerste schooljaar bijna om is :o
Vandaag het 'rapport' gekregen: ze doet het prima, heeft een vriendengroepje en kan het met iedereen goed vinden, doet goed mee, etc. Nog twee weken school en het is zomervakantie.

Ik vind het wel echt leuk, een schoolkind O+ In het begin moest ik even wennen, maar het is leuk!
pi_141328628
Snel gegaan, hè? Bizar!

L geeft tegenwoordig al dr spullen weg. :o Hoe mooier en bijzonderder ze het zelf vindt, hoe eerder ze het weggeeft. Een mooi kristal dat ze van oma heeft gekregen, dr nieuwste jurk, dr mooiste armband, you name it.

N dacht dat ze het deed om vriendjes te 'kopen' en verbood het r simpelweg, maar ik heb niet het idee dat dat de reden is. Ze lijkt het oprecht leuk te vinden on anderen blij te maken. Daarnaast is ze echt geen allemansvriend en durft ze goed van zich af te bijten.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 14:49:55 #16
5428 crew  miss_sly
pi_141329232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:35 schreef -Spring het volgende:
Snel gegaan, hè? Bizar!

L geeft tegenwoordig al dr spullen weg. :o Hoe mooier en bijzonderder ze het zelf vindt, hoe eerder ze het weggeeft. Een mooi kristal dat ze van oma heeft gekregen, dr nieuwste jurk, dr mooiste armband, you name it.

N dacht dat ze het deed om vriendjes te 'kopen' en verbood het r simpelweg, maar ik heb niet het idee dat dat de reden is. Ze lijkt het oprecht leuk te vinden on anderen blij te maken. Daarnaast is ze echt geen allemansvriend en durft ze goed van zich af te bijten.
Dat doet S ook :o
Ik dacht hetzelfde als N, maar ik twijfel daar tegelijkertijd ook aan. Toch heb ik gezegd dat ik vind dat ze het beter niet kan doen. Gewoonweg omdat ze nog niet zo goed kan overzien dat ze het nu misschien wel weg wil geven, maar dat ze het morgen misschien toch wel weer zelf zou willen hebben en dan spijt heeft. Bij sommige dingen laat ik het ook gaan, hoor, maar als ze iets weg wil geven waarvan ik weet dat ze er zelf heel veel waarde aan hecht, praat ik er wel even met haar over.
pi_141329811
Wat sneu She-wolf dat je grote er zo van onder de indruk was.

Mijn kleuter kan ook prima jokken. Meestal kijk ik er gewoon dwars doorheen. En soms zegt hij dan ook grapje. Maar dat is dan meestal als hij ziet, dat ik het niet leuk vind.

Spring en Miss, ze zijn dan best vrijgevig. Bij ons gaat de vrijgevidgheid meestal maar zover om dingen uit te lenen.

En hij legde mij een paar dagen geleden uit wat "oorlog" is. Dat was echt zo een slikmoment van wat is hij al groot. Vandaag is hij op schoolreis. Ik ga denk ik kijken, dat ik volgend jaar eens mee kan gaan op schoolreis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 juni 2014 @ 16:14:52 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141332934
Mijn kleuter is zo enorm toe aan vakantie :/ alles is nee, wil ik niet, nee is niet genoeg (drinken, chips crackers) ik wil meer, en wel NU .. luisteren ho maar ; overal tegenin gaan, alles anders willen dan hoe het gaat .. moe word je ervan :') /frustratiepost
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141343865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook een hele mijlpaal dat het eerste schooljaar bijna om is :o
Vandaag het 'rapport' gekregen: ze doet het prima, heeft een vriendengroepje en kan het met iedereen goed vinden, doet goed mee, etc. Nog twee weken school en het is zomervakantie.

Ik vind het wel echt leuk, een schoolkind O+ In het begin moest ik even wennen, maar het is leuk!
nog 17 dagen naar school waarvan 1 dag schoolreisje en 1 dag juffendag..
de indeling voor volgend jaar stond al weer in de mail. .

time flies
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141344803
Mijn jongste is van december en gaat dus nu, na een half jaartje groep 1, al naar groep 2. En hoewel ik daar cognitief geen enkel probleem voorzie, vind ik het toch nogal wat. Mijn kleintje, net op school, pfff. (Zelf ben ik ook van december en ik heb 2,5 jaar gekleuterd.)

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 20-06-2014 20:58:00 ]
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 20:49:50 #21
5428 crew  miss_sly
pi_141344961
Is dat voor je jongste geen optie dan, een extra jaar kleuteren?

S moet nog 10 dagen naar school. Echt aftellen, en ze wil nog wel trakteren voor het einde van het jaar. Moeten we ook nog even inplannen :')
pi_141345221
Ja, ik weet niet zo goed wat verstandig is. En dat jaar extra kan ook na groep 2 nog natuurlijk.

Ik heb er al veel gesprekken over gevoerd met lieve mensen om ons heen. Aan de ene kant is hij heel wijs, en ook sociaal al heel vaardig. Daarbij denk ik dat de grens niet voor niks is opgeschoven naar 1 december. Bovendien komt hij bij S haar juffen in de klas, die ik echt heel vaardig acht. Ik weet zeker dat zij het zullen aangeven als hij straks nog te jong is om naar groep 3 te kunnen.

Maar tegelijkertijd weet ik dat lang kleuteren en vrij spel een hele goede basis kan zijn, juist ook voor de cognitieve ontwikkeling en merk ik in zijn verbale ontwikkeling wel wat haperingen. Hij komt niet altijd helemaal goed uit zijn woorden en raakt ook geëmotioneerd als hij zich dan niet gehoord voelt.

Maar goed, de tijd zal het leren, en ik wil er gewoon ook relaxed mee omgaan. We zien het wel.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 21:01:49 #23
5428 crew  miss_sly
pi_141345617
Dat lijkt me een goede instelling, inderdaad. Ik vind het wel fijn dat ik daar met mijn zomerkind niet over na hoef te denken :) ze kleutert gewoon lekker twee volle jaren, wel zo gemakkelijk :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:03:25 #24
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141345719
ongeacht wat daarin de keuze wordt,nu of tzt, je kiest natuurlijk altijd wat cognitief en emotioneel de beste keuze lijkt te zijn.... realiseer je alleen wel dat t en doublure is dan, en dat mag slechts één x in je basisschool carrière.. (ofwel, in t jaarje 14 wordt moet je de basisschool verlaten...) Vroeger was dat anders.... officieel heette het toen ook niet 'doubleren' maar 'kleuterverlenging'.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:11:58 #25
100412 mefke79
komt goed!
pi_141346222
Ik besef me nu dat ik helemaal niet weet of Driekus naar groep 2 gaat. Ik logde net in op het ouderportaal, wel gezien dat hij de taalcito al gemaakt had, de rekenen was nog niet ingevuld. Die taal was prima, maar wij krijgen alleen de letter te zien en geen cijfer (dat is er toch ook nog of niet?) en ook niet de verschillende onderdelen. Ik gok zo dat we vast nog een gesprek krijgen. Of niet, kan ook dan krijgen we dat rond zijn verjaardag in september. Groep 1 en 2 is hier toch 1 pot nat en hij houdt tot hij naar groep drie gaat zijn eigen mentor, dus het boeit ook niet echt.
Ik vind hem wel enorm groeien, mentaal en lichamelijk. Dat is soms lastig want hij wil zo graag groot zijn, maar over het algemeen is het genieten omdat hij zo leergierig is. Alles is leuk, zelfs kleuren begint hij nou te waarderen. Of nou ja, hij doet alsof het hem kan interesseren.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 juni 2014 @ 21:18:23 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141346682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:03 schreef mikoxx het volgende:
ongeacht wat daarin de keuze wordt,nu of tzt, je kiest natuurlijk altijd wat cognitief en emotioneel de beste keuze lijkt te zijn.... realiseer je alleen wel dat t en doublure is dan, en dat mag slechts één x in je basisschool carrière.. (ofwel, in t jaarje 14 wordt moet je de basisschool verlaten...) Vroeger was dat anders.... officieel heette het toen ook niet 'doubleren' maar 'kleuterverlenging'.
Mja, dat dacht ik dus ook, maar bij Isa is er een jongen die een jaar langer gekleuterd heeft en is blijven zitten in groep 4.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:24:49 #27
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141347091
Dat kan, maar dan zal hij dus veertien worden in groep acht....
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:27:54 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141347273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef mikoxx het volgende:
En dat zou erg zijn omdat?

Bij twijfel langer kleuteren zeg ik altijd! Laat je kind maar stevig worden, groeien op allerlei vlakken. En spelen. Daar leren ze zó veel van (op sociaal, emotioneel, cognitief, creatief gebied). Laat ze maar ontdekken. De rest van hun schoolcarrière moeten ze nog lang genoeg stil zitten en werkjes maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:29:40 #29
100412 mefke79
komt goed!
pi_141347389
Er zijn kennelijk middelbare scholen waar je niet op je veertiende aan mag beginnen. Die nemen je dan niet aan. Ik weet niet meer wie het nou laatst zei.
pi_141347520
Idd bij twijfel een jaartje langer laten kleuteren.

Wij hebben nog geen overgangsgesprek gehad op school maar op de indeling staat Tess in groep 2.
Amber gaat volgend jaar naar groep 6 :o
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 juni 2014 @ 21:35:19 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141347827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn jongste is van december en gaat dus nu, na een half jaartje groep 1, al naar groep 2. En hoewel ik daar cognitief geen enkel probleem voorzie, vind ik het toch nogal wat. Mijn kleintje, net op school, pfff. (Zelf ben ik ook van december en ik heb 2,5 jaar gekleuterd.)
ik heb daar onlangs een gesprek over gehad over mijn kleuter, en die ging ook meteen door naar groep 2. Dat schijnt te "moeten" , en ondanks dat ze in groep twee zitten (waarschijnlijk omdat ze anders te veel 1e groepers krijgen) krijgen ze gewoon datgene aangeboden wat bij hun leeftijd past. Dus al zit hij in groep twee, hij krijgt gewoon groep 1 werk aangeboden. Jan is van 28-12 en moet ook een extra jaar kleuteren. dus die moet groep 2 idd ook overdoen.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:06 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141348203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

En dat zou erg zijn omdat?

Bij twijfel langer kleuteren zeg ik altijd! Laat je kind maar stevig worden, groeien op allerlei vlakken. En spelen. Daar leren ze zó veel van (op sociaal, emotioneel, cognitief, creatief gebied). Laat ze maar ontdekken. De rest van hun schoolcarrière moeten ze nog lang genoeg stil zitten en werkjes maken.
volledig mee eens.... niet invullen voor de gedachten van een ander .. ;-)
pi_141348313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef mikoxx het volgende:
bij een grote leerachterstand na een keer zittenblijven kan een kind oa meteen van groep 7 doorgaan naar de brugklas van bv praktijkonderwijs. http://www.aandachtplus.nl/formulieren/plaatsinglwoo-po.doc
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:48:59 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_141348542
Wij kregen gisteren de link van een filmpje over de school van de jongens(gemaakt voor leraren oid). Het bevestigde nog maar een keer waarom wij voor deze school gekozen hebben. (link kan wel via pm/dm, het is wel erg herkenbaar als ik em hier neergooi zo).
En ik snap de logica van groep 1 werkjes in een groep 2 niet zo. Dan zitten toch gewoon in groep 1?

Groep zes. Pff, dat gaat hard Vicky!
pi_141348557
Wat gaat het toch allemaal snel. Ik vind het elk jaar weer even slikken om te zien dat ze zo snel opgroeien. Je knippert met je ogen en hoppa weer verder ontwikkeld.

Mijn 7-jarige gaat naar groep 5 en komt in een combinatieklas 5/6. Ik vind het nogal wat. :o Mijn kleine jongen tussen de groten.
Hij is er zelf blij mee want dan krijgt hij eindelijk!!!! aardrijkskunde en geschiedenis. Daar kijkt hij al jaren naar uit zegt hij zelf. :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:13:30 #36
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141349863
Mijn middelste is van eind november en ging vorig jaar wel naar groep 2. Maar, in oktober hebben we eigenlijk besloten dat het voor haar toch beter is om nog een jaartje extra te kleuteren. Dus nu is ze ''middelste kleuter'' ipv jongste of oudste kleuter. Ik ben er wel blij mee dat we dit besloten hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 21 juni 2014 @ 08:32:04 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141363260
nou ben ik wel gewend dat mijn kleuter niet thuis slaapt, maar vandaag is het toch wel even anders .. hij heeft een beverweekendje op de scouting.. nou is het maar één nachtje dat hij van huis is en hij zit op loopafstand maar toch :')

zaterdag 21 juni 2014 @ 11:41:48 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_141365778
Ligt de grens op 1 december? Ik dacht dat de grens op 1 januari lag? In ieder geval is Jochem in oktober begonnen in groep 1 en gaat neem ik aan gewoon door naar groep 2. Van Ruben hebben we een tijd geleden al te horen gekregen dat hij doorgaat naar groep 4. Hij is van 15 januari, maar is vorig jaar wel doorgegeven naar groep 3, nadat hij 1 en 2 op basisschool in een jaar gedaan had (hij heeft het schooljaar daarvoor medisch kleuterverblijf + speciaal onderwijs gedaan, waardoor hij dus heel sec gezien uiteindelijk gewoon wel keurig twee jaar erover gedaan heeft om te kleuteren).

Er wordt op school wel echt gewoon gekeken of een kind toe is aan groep 3 of niet. Na de herfstvakantie is er nog een extra kindje ingestroomd, omdat die toch wel klaar bleek te zijn voor groep 3.

Hier overigens sowieso dubbelklassen, dus straks beide heren de oudste groep :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:20:27 #39
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141368317
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
de grens is in 1984 van oktober naar januari gegaan. Ik heb ook 2,5 gekleuterd (helaas)
Waarom is dat lastig als het voor je kind geen enkel probleem is?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141368565
Met Leah gaat ook prima op school. Ze is pienter, sociaal, de werkjes gaan uitstekend, ze is verbaal erg goed maar ze is van 22 december 2009 en is daardoor pas op 6 januari dit jaar begonnen. Ze gaat dus weer naar groep 1.
Ik vind het prima verder hoor, er is geen haast.

Wat wel wat jammer is, is dat haar beste vriendinnetje (zij is van eind november 2009) wel naar groep 2 gaat maar goed... Er zijn nog vriendinnetjes genoeg.
pi_141369576
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de grens is in 1984 van oktober naar januari gegaan. Ik heb ook 2,5 gekleuterd (helaas)
Waarom is dat lastig als het voor je kind geen enkel probleem is?
Ik vind het lastig te beslissen of het inderdaad het beste voor hem is. Op deze school is het zo dat de kindjes van okt t/m dec dus inderdaad doorgaan naar groep 2 en dat daar dan aan het einde van groep 2 gekeken wordt of ze toe zijn aan groep 3. Dat is dan in overleg met de ouders. En dat lijkt me een lastige beslissing. Het gaat ook meteen over een heel jaar, al het nou om een paar maandjes ging ;) .Maar zoals ik al zei, ik ga er gewoon zo ontspannen mogelijk instaan, dat lijkt me voor iedereen het beste, en de tijd zal het dus leren.

Lily, R is ook van december, ook 6 januari begonnen, en dus wel door naar groep 2, net zoals alle decemberkindjes trouwens.
pi_141369747
Ja, dat begreep ik al.
Hier blijven alle decemberkindjes in groep 1. Zij hebben ook de CITO kleutertoets van februari allen niet meegedaan.

Blijkbaar verschilt dat per school?

Het vriendinnetje van L (van eind november) zou ook eigenlijk in groep 1 blijven maar daar waren haar ouders erg op tegen.
pi_141369792
Ja, dat zal wel per school anders zijn.

R hoefde ook de Cito-toets van begin dit kalenderjaar niet mee te maken. maar die aan het einde van het jaar heeft hij wel meegemaakt.
pi_141369826
Ja, die laatste toets heeft ze wel meegemaakt maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat gegaan is. Volgende week zijn nog oudergesprekken (of de week erna...ik weet het eigenlijk niet precies :@
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:22:25 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141369836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik vind het lastig te beslissen of het inderdaad het beste voor hem is. Op deze school is het zo dat de kindjes van okt t/m dec dus inderdaad doorgaan naar groep 2 en dat daar dan aan het einde van groep 2 gekeken wordt of ze toe zijn aan groep 3. Dat is dan in overleg met de ouders. En dat lijkt me een lastige beslissing. Het gaat ook meteen over een heel jaar, al het nou om een paar maandjes ging ;) .Maar zoals ik al zei, ik ga er gewoon zo ontspannen mogelijk instaan, dat lijkt me voor iedereen het beste, en de tijd zal het dus leren.

Lily, R is ook van december, ook 6 januari begonnen, en dus wel door naar groep 2, net zoals alle decemberkindjes trouwens.
maar het is een jaar kleuteren. Die je eventueel dus volgend jaar nog een jaar kunt verlengen. Dan zou voor mij de keuze niet zo moeilijk zijn. Lekker naar groep 2 en van daaruit wel verder zien. Zo groot vind ik het verschil niet.

Maar ik sta daar sowieso anders in geloof ik. Wat mijn insteek ook wel kleurt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141369929
Ik heb ook nu niet echt een keuze hoor. Dat heb ik volgens mij ook nergens gezegd. Ik schreef alleen maar "mijn kleinste, nu al naar groep 2, pfff". Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik er per definitie tegen was ofzo.

Het verschil is voor mij trouwens heel duidelijk. Groep 1 heeft veel meer vrij-spel momentjes, groep 2 veel meer 'werkjes'.
pi_141369981
S is trouwens echt toe aan groep 3 nu. Heerlijk om te zien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:36:16 #48
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141370180
Mijn dochter is van eind februari dus die heeft ook 2,5 jaar gekleuterd. Qua werkjes had ze prima na dat eerste half jaar door kunnen gaan naar groep 2 en nu in 3 kunnen zitten want ze leest en schrijft al avi 3 en rekent als de beste.
Ze wil alleen nog heel graag spelen en wordt heel verdrietig bij het idee dat daar vanaf groep 3 niet zoveel tijd mee voor is.
Ik ben blij dat we het toen lekker hebben zo gelaten :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:36:57 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141370205
Grappig dat ze daar zo ineens aan toe zijn hè. Bijzonder vond ik altijd.

Over kleintjes gesproken; de mijne gaat naar groep 8. En dat is ook raar. Helemaal omdat hij deze vakantie 'dus' die verandering doorgaat. Dat ze met één been in de brugklas staan. Groot worden. Basisschoolkind-af.

Persoonlijk ben ik er ook wel aan toe. De basisschool wel zat. :@
pi_141370318
Groep 8 was wel echt een leuk jaar :Y

Maar ik vind het heerlijk om naast mijn middelbare scholier nog een kleuter te hebben.
pi_141370366
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter is van eind februari dus die heeft ook 2,5 jaar gekleuterd. Qua werkjes had ze prima na dat eerste half jaar door kunnen gaan naar groep 2 en nu in 3 kunnen zitten want ze leest en schrijft al avi 3 en rekent als de beste.
Ze wil alleen nog heel graag spelen en wordt heel verdrietig bij het idee dat daar vanaf groep 3 niet zoveel tijd mee voor is.
Ik ben blij dat we het toen lekker hebben zo gelaten :)
S is een maandje jonger, maar verder geldt precies hetzelfde. Ze heeft een uurtje extra uitdaging in de week bij een andere juf, maar ik heb de indruk dat ze daar zelf verder niet echt op zit te wachten. Haar opmerking daarover: "maar dan moet je doen wat die juf zegt en mag je niet zelf kiezen wat je gaat spelen"... Nu is ze er klaar voor denk ik. Ze speelt nogsteeds heel graag (buiten, met poppen, en allerlei fantasiespelen), maar toch zie ik dat ze echt een basisschoolkind is nu.

Haha, buuf, dat kan ik me op zich best voorstellen, maar op dit moment vind ik het nog zo leuk allemaal, wat ze doen en meemaken op school. Ik vind het ook echt een hele leuke school ^O^ .
pi_141370400
Lily, dat lijkt me geweldig, een middelbare scholier en een kleuter at the same time! O+
pi_141370523
Ik vind het ook leuk.

Op school kent iedereen alleen jongste en middelste (we zijn vorig jaar van basisschool veranderd).
En dan gaat mijn 1.82 m lange puber zijn zusje halen bij een vriendinnetje en dan die ouders heel verbaasd...oh, Leah's broer?
Leah, je broer is hier. En hij dan met zijn bromstem..Leah, kom je...
pi_141370559
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141370603
Maar als je 3 x een basisschool doorlopen hebt (als moeder) kan ik me ook wel voorstellen dat je er klaar mee bent hoor. Zo werkt dat nu eenmaal.
Bij oudste was ik er ook totaal klaar mee, maar bij de jongste begint het nu pas dus daar ben ik uiteraard niet klaar mee ;)
pi_141371976
Jeetje de zomervakantie komt er dus alweer aan. Door jullie berichten besef ik pas dat het alweer bijna zover is ;) Hier nog vier weken.
Niets over gehoord dat de kinderen niet verder gaan, dus mijn 7 jarige gaat alweer naar groep 5 en de jongste waarschijnlijk wel groep 2 aangezien ze hier 1 januari als grens aanhouden.

Dat met vriendjes die bijna gelijk zijn begonnen hebben we hier ook. Vriendje van kdv is twee weken later begonnen, maar aangezien hij van januari is zal hij nog in groep 1 blijven. Gelukkig is het een combi klas van groep 1/2.
pi_141382046
Jongste gaat naar groep 2, doet het prima :). Was een leuk en positief gesprek.
Ik ben benieuwd bij wie ze in de klas komt, ze mixen alle kinderen van groep 1 en dan maken ze er nieuwe groepen 2 van. Ze gaat starten met zwemles, ineens ontzettend enthousiast O+ . Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Oudste gaat naar groep 4, die doet het ook prima. Naar verwachting zeg maar.
Leuk om te horen hoe ze gegroeid is. En ik hoop echt dat we volgend jaar weer een juf treffen die zo meedenkt en alert is als de juf van dit jaar. We zullen zien.
Fake it till you make it...
pi_141401087
Kim doet het heel goed! Ze zit nu in groep C, combiklas groep 3/4 en gaat na de zomer naar groep E.
Lezen doet ze heel erg goed, op niveau midden groep 5. Begrijpend lezen hadden ze als extra test gedaan, telt niet zwaar mee. Maar daar is ze ook goed in. Rekenen gaat sinds ze ritalin heeft een heel stuk beter. Niveau midden groep 4.
Sowieso gaat het op alle vlakken op school een stuk beter, de ritalin helpt ook mee voor de concentratie en onrust. Juf merkt duidelijk verbetering, ook qua gedrag.
Trots!
  zondag 22 juni 2014 @ 11:33:55 #59
386633 Adnap
I love Life !
pi_141401342
Wat fijn allemaal !

Hier blijft jongste zitten en wisselt van school (van gym 2 naar regulier VWO 2 met andere/meer begeleiding) en oudste is spannend, hij moet van twee x 5.4 een 5.5 maken om over te gaan. Kwestie van te lui zijn (lees puber zijn) en dus zit ik m nu op zijn hielen. Vreemd genoeg vind ie het niet erg ook en lijkt er zowaar een 10 euro muntstuk gevallen te zijn
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_141401359
Hier nog maar 2 weken school. Dan heb ik een groep 4 kind. Zijn verslag/rapport was ook goed. Rekenen en taal gaan allebei heel goed, Avi m3 met kerst en nu e4.. Chris moet zich in de klas alleen iets meer laten zien. Maar Chris ziet het nut er niet van in. Hij wil graag leren, waarom moet je dan ondeugend doen, of gaan staan kletsen. :P
Nu was hij de jongste in de 3-4-5 groep. Komend jaar is hij een middelste kind. Dus pakt hij misschien wel iets van de "verantwoordelijkheid" die daarbij hoort. Maar sociaal redt hij zich wel eigenlijk. In de pauzes genoeg kindjes waar hij mee speelt. Hij vindt veel ook wel prima, dus dan hoef je ook geen moeite te doen om je zin te krijgen..

Nu nog even een paar uurtjes wachten en dan mag mijn grote op voor zijn A diploma. Na 2 jaar mag hij eindelijk. En woensdag vrolijk verder voor B..

Bij Chris op school kijken ze per kind van oktober/november/december wat verstandig is. Ze blijven in dezelfde groep 1/2, maar van groep 2 wordt iets meer verwacht (eerst moeilijk werkje, dan vrij kiezen). Daan is van 21dec, dus dat wordt ook een bespreekgeval tzt.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:17:12 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141402368
Hier is het vakantie *O* w/ Het grut is niet vooruit te branden :) Oudste is zich een weg aan het banen door haar schoolpapieren. Die heeft een knappe overgang gemaakt naar middelbaar onderwijs en van het ene naar het andere land. Keurig rapport, en vooral door hard werken. Zo af en toe een misser, maar daar heeft ze ook van geleerd (denk ik :P ).

Jongste zit stripboeken te lezen in zijn nieuwe stoel. Daar hadden we maanden -bijna een jaar- omheen lopen draaien: het is een soort ei van gepotnageld roestvrij staal. Hij vond 'm gaaf, wij ook, en nu de prijs een stuk lager was hebben we 'm maar voor hem gekocht. En sindsdien zit 'ie dus in z'n ei O+

Zo maar eens proberen ze mee te trekken naar het zwembad voor wat beweging. De neiging om maar helemaal niets te doen hier in de hitte is vrij groot.
  zondag 22 juni 2014 @ 13:35:09 #62
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141404501
Lekker hoor Gao, vakantie! *O* En wat goed van je oudste. ^O^ En wat klinkt de stoel als een heerlijke wegkruipstoel. O+
  † In Memoriam † zondag 22 juni 2014 @ 14:59:56 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141407391
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:17 schreef Gaoxing het volgende:
Hier is het vakantie *O* w/ Het grut is niet vooruit te branden :) Oudste is zich een weg aan het banen door haar schoolpapieren. Die heeft een knappe overgang gemaakt naar middelbaar onderwijs en van het ene naar het andere land. Keurig rapport, en vooral door hard werken. Zo af en toe een misser, maar daar heeft ze ook van geleerd (denk ik :P ).

Jongste zit stripboeken te lezen in zijn nieuwe stoel. Daar hadden we maanden -bijna een jaar- omheen lopen draaien: het is een soort ei van gepotnageld roestvrij staal. Hij vond 'm gaaf, wij ook, en nu de prijs een stuk lager was hebben we 'm maar voor hem gekocht. En sindsdien zit 'ie dus in z'n ei O+

Zo maar eens proberen ze mee te trekken naar het zwembad voor wat beweging. De neiging om maar helemaal niets te doen hier in de hitte is vrij groot.
wat heerlijk! vakantie *O*

(ik ben wel heel nieuwsgierig naar die stoel :@
toevallig had ik het er gisteren over dat ik best wel een egg-chair zou willen en dit klinkt wel een beetje hetzelfde :) )
  Licht Ontvlambaar zondag 22 juni 2014 @ 15:32:58 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141408501
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat heerlijk! vakantie *O*

(ik ben wel heel nieuwsgierig naar die stoel :@
toevallig had ik het er gisteren over dat ik best wel een egg-chair zou willen en dit klinkt wel een beetje hetzelfde :) )
ja! Zo'n stoel waar je letterlijk in kunt kruipen, als een coconnetje. Lijkt me heerlijk :Y
  zondag 22 juni 2014 @ 16:02:49 #65
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141409576
Ik zal straks even googelen. Er loopt prettige eye-candy in het zwembad :P

Overigens jongste net: "I need new sunglasses" "waarom? Wat is hier mis mee?" "These don't say I'm going to Hawaii to party', they say 'I'm gonna kill you. With my sunglasses". Tja.....
  zondag 22 juni 2014 @ 16:36:09 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141410842

Deze, maar dan zijn de eigenlijke kussens wit. Maar die heeft hij er al uitgehaald om er zachtere in te leggen :) En er zitten meer nagels in.
  zondag 22 juni 2014 @ 17:29:45 #67
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141412831
Zo'n stoel wil ik ook wel!
  † In Memoriam † zondag 22 juni 2014 @ 17:33:37 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141412948
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:36 schreef Gaoxing het volgende:
[ afbeelding ]

Deze, maar dan zijn de eigenlijke kussens wit. Maar die heeft hij er al uitgehaald om er zachtere in te leggen :) En er zitten meer nagels in.
gaaaaaf dat is nou precies de stoel waar ik het over had. :D
ook toevallig
pi_141413179
Gave stoel, ik wil er ook een.

Hier nog 2 weken school. En we hebben ook nog 15 minuten gesprekjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 19:37:49 #70
386633 Adnap
I love Life !
pi_141418562
Oh die stoel is gaaf !

Zijn er hier ook meer docenten met puberkinderen ?
I live life, i love life
  zondag 22 juni 2014 @ 19:56:59 #71
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141419719
Nou iedereen is fan van die stoel, ik ook!!!!!! O+
Misschien kan je een handeltje erin beginnen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_141423473
Nou, wij hebben weer een lesje geleerd vandaag.

We gingen even naar de ijs-zaak, redelijk in de buurt. Eenmaal op weg, besloot S dat zij een andere route wilde fietsen. Ze is 6, kent de weg goed, hoefde geen weg meer over, en het was nog ongeveer 300 meter hemelsbreed. Dus ik zei, dat is goed, dan zien we je daar.

S kwam daar aan en zag ons niet meteen (ik was lopend, dus R en ik waren langzamer dan zij) en is op haar fiets gaan zoeken. Ze maakte daarbij net een onlogische omweg, waardoor we elkaar helemaal gemist hebben.

Toen wij aankwamen wist ik zeker dat S er al had moeten zijn. Ze was er niet, dus wij zijn haar route teruggelopen/-gefietst. Aanvankelijk maakte ik me alleen maar zorgen over haar gesteldheid op dat moment (paniek?), maar toen ik haar op beide routes nergens kon vinden, begon ik me echt zorgen te maken. Ik heb gerend en haar naam geroepen, aan omstanders gevraagd of ze een klein meisje hadden zien fietsen. Nou ja, anyways, ineens stond ze daar. Huilend, maar rustig. We zijn maar een extra dikke ijs gaan eten en hadden meteen wat dingen om duidelijke afspraken over te maken. Altijd blijven wachten op de plek waar we hebben afgesproken. Enzo.

Pffff.
pi_141425510
Groofsken, ik kan me je ongerustheid en zorgen voorstellen.

Ik had recent een situatie waar ik mijn kleuter kwijt was in het winkelcentrum. Hij was bij een informatiebord blijven staan en wist, dat we naar de schoenenwinkel gingen, die een stuk verder aan de overkant was en ik dacht hij komt achter me aan. Toen ik hem ging zoeken bij het informatiebord was hij weg. Verderop in het winkelcentrum was de moeder van een kind op zijn school, die hem kende en had opgepikt. Ze was al bezig geweest mijn nummer te achterhalen. Toen had ik hem gezegd te blijven staan waar we elkaar voor het laatst hadden gezien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 21:51:08 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141426436
Gosh wat een schrik Groofsken. Goed voor het regels afspreken zo blijkt maar slecht voor je hart.
  zondag 22 juni 2014 @ 21:51:55 #75
100412 mefke79
komt goed!
pi_141426496
Oe, hartverzakking Groofsken. Dan zijn ze ineens niet meer zo groot he. Driekus is een echt bang wezeltje, want die durft zoiets niet. De jongste zou het juist wel rustig doen, maar die is daar nog veel te klein voor.
pi_141426703
R's reactie was "jij mag dus nooit meer alleen hè S" :o

Maar ik heb dat meteen aangepast naar: "natuurlijk mag dit wel, er kan verder niks gebeuren, je kent de weg, we moeten alleen allebei leren waar we op moeten letten dan " :P
  zondag 22 juni 2014 @ 21:58:12 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_141426934
Ik moest er ook echt aan wennen dat de oudste af en toe uit zicht is. En dan gaat het letterlijk om om de hoek in de straat spelen ipv in de speeltuin recht voor huis. De afspraak is dat dat ook gewoon mag, maar dan keek ik naar buiten en zag hem niet. Inmiddels kijk ik gewoon niet meer om de vijf minuten en krijg ik niet meteen een hartverzakking als ik hem niet zie. En zo wel, dan roep ik hem en staat ie binnen no time voor mijn neus "mama, ik was bij p, even spelen, dat mag toch?".
pi_141427117
Ik was mijn kleine grote dame gisterem kwijt op het scheveningse strand.. stond ze bij de zee :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 22 juni 2014 @ 22:04:42 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141427398
Haai ik lurk vooral. Maar zit toch met e.e.a. omtrent oudste..
1.5 jaar terug om meerdere redenen besloten om contact met de ouders van M. Te breken. Echter nu wareb laatst mijn iuders hier en nu had mijn moeder met haar over J. Gepraat. Sindsdien ging het helemaal mis en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw..

Kind heeft nachtmerries dat hij haar meeneemt want ik lig in zkh en dan komt ze er achter dat dit niet zo is want J. heeft mij weggestopt zodat ik haar niet kan zien en spreken...

Verder gepraat waarom ze dit niet verteld heeft ( ze is sowieso gesloten naar mij toe) en vertelde ze dus dat ze niet met mij mocht praten want ik zou een vreg kreng zijn en alleen boos worden..
Ik heb gevraagd waatom ze dat dacht, en snikkend vertelde ze dus dat J. Dat telkens zei en nu vertelde ze dus ook dat als ze daar was ze gelijk andere kleding aan moest en haar anders etc. Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Ik heb rustig gezegd dat ze mij alrijd alles mag zeggen maar niet mag jokken dat ik dan wel boos wordt maar dat mamas ook soms moeten mopperen als iemand stout is.

Het gaat nu redelijk en ze praat nu ook! Maar ze is heel erg bang dat wanneer we naar nl gaan in de vakantie hij iets gaat doen. Ik heb al geprobeerd haar gerust te stellen dat wij haar beschermen enz.
Toch blijft ze erg bang en misschien zie ik wel teveel spoken.. maar toch.. heb ik een enorm naar onderbuik gevoel :{

En weet dus niet goed wat ik er mee moet.. moet ik door vragen? Of beter even voor nu laten rusten en proberen de angst weg te nemen of op zijn minst haar zo veilig mogelijk te laten voelen?
Maar wat als se oorzaak idd nog dieper ligt..?

Intussen heb ik nachtmerries er over... en kan ik het maar moeilijker relativeren want is mijn angst groter dan of ben ik terecht bang.. wat is juist.. ;(

En hoop dat een beetje een gedachte van een buitenstaander me weer even op juiste gedavhten en handelingspad kan helpen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_141427609
Even nieuwsgierigheid denk ik maar wie is J.?

En ik krijg een naar gevoel over dat stukje dag J. niet luistert als ze zegt dat ze het niet leuk vind.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:07:59 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141427663
J is de pa van M. Oftewel opa van haar vaders kant.

Even ter verduiselijking ik ben na ons gesprek even gaan wandelen en even mij uitgelaten op een struik want ik was laaiend ( en nog) maar met haar erbij alleen gezegd dat hij daar niets van weet dat hij ongelijk heeft. Hem niet slecht gepraat of wat dan ook.
pi_141427819
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:07 schreef _evenstar_ het volgende:
J is de pa van M. Oftewel opa van haar vaders kant.

Okay.

Ikzelf zou toch meer willen weten. Wat hij deed wat ze niet leuk vond en zo. En haar ondertussen wel proberen te laten voelen dat ze alles kan vertellen en dat jij haar beschermd. Maar het is zo moeilijk.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:10:46 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_141427873
Evenstar, je arme meisje. Ik kan me niet voorstellen dat ze het verzint. En jouw onderbuikgevoel vind ik ook heel wat waard. Pfff, geen idee wat je er nu mee moet. Je hebt al eerder een niet pluisgevoel gehad toch?
  zondag 22 juni 2014 @ 22:15:37 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428207
Ja toen ik in zkh lag met Oliver was ze daar was overmacht.. toen hij ze op kwam halen zeggen dat als ze me wou zien dat kon. Maar ineens kon dat niet want geld bezine etc. Is mijn vader nog naar nuth en terug gereden twee keer op een dag zodat ze mij kon zien. En vertelde ze dat hij bij haar un bed sliep terwijl ik al had gezegd dat ik dat niet wou hebben.

Vandaar dat onderbuik gevoel :@
pi_141428216
Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Dit vind ik een heel akelig stukje, en in combinatie met haar duidelijke angst krijg ik daar kriebels van.

Vooral proberen gerust te stellen dat ze veilig is bij jou en je vriend en ook bij jouw ouders, en proberen of je dmv "oppervlakkige" gesprekjes kan ontdekken wat J deed wat ze niet leuk vond.

Dikke :* voor jou
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:17:27 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428355
En nee dit verzint ze niet. Ik heb haar gefilmd zonder dat ze wist toen ze vertelde.. de angst in haar stem was zeer duidelijk dat Dan er van verschoot. Hij weet ook niet goed wat wijsheid is..
pi_141428448
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
En nee dit verzint ze niet. Ik heb haar gefilmd zonder dat ze wist toen ze vertelde.. de angst in haar stem was zeer duidelijk dat Dan er van verschoot. Hij weet ook niet goed wat wijsheid is..
Praat ze met iemand anders dan jullie? Een psycholoog? Een moeder van een vriendinnetje?
pi_141428627
ik zou meegaan met de onderbuik en haar gewoon nevernooitniet alleen laten met die man. andere kleren, ander haar, verhalen over bij haar in bed, nare shit over de mama. hell no dat ik zo'n man alleen laat met mijn kind.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 22 juni 2014 @ 22:22:11 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428754
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:18 schreef Tally het volgende:

[..]

Praat ze met iemand anders dan jullie? Een psycholoog? Een moeder van een vriendinnetje?
Nee.. mijn beste vriendin ziet zw wel als grote zus dus misschien als we daar zijn dat zij misschien erns met haar kan praten?
pi_141428786
Op dit moment is het t allerbelangrijkste dat zij vertrouwen krijgt dat ze veilig is bij jou en Dan, en dat dit ook zo is op vakantie in NL, aandringen op vertellen kan averechts werken waardoor ze dicht klapt.
Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat ze van J niks mag vertellen, wie weet wat hij haar verteld heeft wat daar de gevolgen van zijn...

Vertrouwen verstevigen! Hoe graag je ook het hele verhaal duidelijk wil hebben, (logisch). ..
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:22:57 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428810
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:20 schreef simmu het volgende:
ik zou meegaan met de onderbuik en haar gewoon nevernooitniet alleen laten met die man. andere kleren, ander haar, verhalen over bij haar in bed, nare shit over de mama. hell no dat ik zo'n man alleen laat met mijn kind.
Geloof mij die komt nimmer in haar buurt moet hij eerst langs mij :(
pi_141428846
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee.. mijn beste vriendin ziet zw wel als grote zus dus misschien als we daar zijn dat zij misschien erns met haar kan praten?
Ik zou het in ieder geval proberen. Ik krijg er een naar gevoel van als ik het leest. Ik zou waarschijnlijk gek worden als ik het zou horen van mijn dochtertje. Opa en Oma moet je kunnen vertrouwen. Veilig bij voelen. Geborgen.
pi_141428905
En misschien is ze daarom ook wel zo gesloten.
pi_141428994
Ik zou zelf nu niet door gaan vragen (dit kun je niet zonder suggestief te worden) maar heel snel met r naar een kinderpsychiater gaan.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:29:04 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141429192
Idd spring daarom mijn dubio over..

Woensdag moet ik sowieso naar de huisarts misschien eens met haar bespreken.
pi_141429317
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Haai ik lurk vooral. Maar zit toch met e.e.a. omtrent oudste..
1.5 jaar terug om meerdere redenen besloten om contact met de ouders van M. Te breken. Echter nu wareb laatst mijn iuders hier en nu had mijn moeder met haar over J. Gepraat. Sindsdien ging het helemaal mis en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw..

Kind heeft nachtmerries dat hij haar meeneemt want ik lig in zkh en dan komt ze er achter dat dit niet zo is want J. heeft mij weggestopt zodat ik haar niet kan zien en spreken...

Verder gepraat waarom ze dit niet verteld heeft ( ze is sowieso gesloten naar mij toe) en vertelde ze dus dat ze niet met mij mocht praten want ik zou een vreg kreng zijn en alleen boos worden..
Ik heb gevraagd waatom ze dat dacht, en snikkend vertelde ze dus dat J. Dat telkens zei en nu vertelde ze dus ook dat als ze daar was ze gelijk andere kleding aan moest en haar anders etc. Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Ik heb rustig gezegd dat ze mij alrijd alles mag zeggen maar niet mag jokken dat ik dan wel boos wordt maar dat mamas ook soms moeten mopperen als iemand stout is.

Het gaat nu redelijk en ze praat nu ook! Maar ze is heel erg bang dat wanneer we naar nl gaan in de vakantie hij iets gaat doen. Ik heb al geprobeerd haar gerust te stellen dat wij haar beschermen enz.
Toch blijft ze erg bang en misschien zie ik wel teveel spoken.. maar toch.. heb ik een enorm naar onderbuik gevoel :{

En weet dus niet goed wat ik er mee moet.. moet ik door vragen? Of beter even voor nu laten rusten en proberen de angst weg te nemen of op zijn minst haar zo veilig mogelijk te laten voelen?
Maar wat als se oorzaak idd nog dieper ligt..?

Intussen heb ik nachtmerries er over... en kan ik het maar moeilijker relativeren want is mijn angst groter dan of ben ik terecht bang.. wat is juist.. ;(

En hoop dat een beetje een gedachte van een buitenstaander me weer even op juiste gedavhten en handelingspad kan helpen.
Dat stukje samen met t eerdere stukje over het niet luisteren als zij aangeeft het niet leuk te vinden...

Dat zijn 2 alarmsignalen, praten of het tegen mama zeggen heeft geen zin want dan wordt mama boos...
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:32:51 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141429487
Ja ga ik ook doen drukte het wat ongelukkig uit :@ ben ik goed in :D
pi_141434049
Als je bang bent voor misbruik kun je ook via arts of zedenpolitie bij een speciale arts/psycholoog komen die daarover op een goede manier met haar in gesprek kan gaan. Ik dacht dat iemand hier ooit vertelde dat haar moeder dat doet, van beroep. Maar ik weet niet meer wie dat was. :{
pi_141442716
Groof, dat lijkt me inderdaad wel even schrikken. Wat goed dat ze toch rustig was en jij klinkt ook best rustig zoals je daarna dan afspraken maakt en terwijl R dan zegt dat S niet meer alleen mag, jij dan verteld dat het best kan, als jullie dingen goed afspreken ^O^ .

Evenstar, wat knap dat ze al zoveel heeft verteld. Ik zou blijven benadrukken dat ze je alles mag vertellen. Misschien wil ze wel schrijven...?
Ik zou niet teveel aandringen nu. Maar wel overleggen met de huisarts.
En wie weet wil ze wel met die beste vriendin praten.
Dat onderbuikgevoel zou ik serieus nemen, moeders/ouders hebben dat niet zomaar... (althans, je kan wel vaker ongerust zijn e.d. maar dat onderbuikgevoel... het zit je gewoon helemaal niet lekker en dat zou ik serieus nemen!).
Het gaat niet eens om mijn kind, maar ik krijg er toch de kriebels van. Heftig :*
  maandag 23 juni 2014 @ 11:14:00 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_141443213
Evenstar, hoe ga je dat praktisch doen? In Engeland of straks toch in Nederland? Ik neem aan dat ze zich in beide talen prima uitdrukt toch? Sterkte iig!
  maandag 23 juni 2014 @ 11:31:14 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141443721
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:26 schreef -Spring het volgende:
Ik zou zelf nu niet door gaan vragen (dit kun je niet zonder suggestief te worden) maar heel snel met r naar een kinderpsychiater gaan.
Ja dit! Schakel een psych of een speltherapeut in en laat die met haar aan de slag gaan.
Jij hebt onderbuikgevoelens en kan niet met afstand naar het verhaal kijken, hoeft ook niet, maar beter dat je een professional dit aan laat pakken dan dat er uiteindelijk, waar dan ook, verwarring ontstaat over wat er wel of niet gevoeld wordt of gezegd is.

Dit is thew ebsite van de British Association of Play Therapists: http://www.bapt.info/ maar mss moet je idd wel met grover geschut aan de slag zoals een kinderpsycholoog of psychiater.
Ik zou igg even met je huisarts overleggen over welke stap je het beste kan zetten.

Van die site:

quote:
What is Play Therapy?

Play Therapy helps children understand muddled feelings and upsetting events that they haven't had the chance to sort out properly. Rather than having to explain what is troubling them, as adult therapy usually expects, children use play to communicate at their own level and at their own pace, without feeling interrogated or threatened.

How can Play Therapy help my child?

Play is vital to every child's social, emotional, cognitive, physical, creative and language development. It helps make learning concrete for all children and young people including those for whom verbal communication may be difficult.

Play Therapy helps children in a variety of ways. Children receive emotional support and can learn to understand more about their own feelings and thoughts. Sometimes they may re-enact or play out traumatic or difficult life experiences in order to make sense of their past and cope better with their future. Children may also learn to manage relationships and conflicts in more appropriate ways.

The outcomes of Play Therapy may be general e.g. a reduction in anxiety and raised self-esteem, or more specific such as a change in behaviour and improved relations with family and friends.
Omdat jij zegt dat ze niet makkelijk praat lijkt me dit op zich een goede manier omdat ze door middel van spel op haar gemak gesteld wordt waardoor er ruimte ontstaat voor een gesprek.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:44:07 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141465022
Wat een goeie tip BE. Hopelijk kan je daar terecht Evenstar. Lijkt me heel goed voor A om alles wat ze in haar leven mee heeft gemaakt een plekje te geven. Ik zou er niet mee wachten.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:55:34 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141465557
Reageer nog uitgebreider maar thanks so far. :*
  maandag 23 juni 2014 @ 21:27:04 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141467014
Dingetje: hoe reageren jullie op te laat komen voor het eten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:28:20 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141467071
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Lijkt me heel goed voor A om alles wat ze in haar leven mee heeft gemaakt een plekje te geven. Ik zou er niet mee wachten.
Dat. Of er met die opa nou wel of niet (dat het liefst!!) iets is gebeurd, ze heeft sowieso het nodige achter haar kiezen. En 'oppassen' met doorvragen. Kinderen geven heel snel een antwoord waarvan ze denken dat je het wil horen. Er zijn niet voor niets mensen die hiervoor speciaal getraind zijn. Sterkte hoor Evenstar. :*
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 21:36:00 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141467439
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Dingetje: hoe reageren jullie op te laat komen voor het eten?
Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:52:48 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141468394
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.
Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:56:13 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141468583
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
Heeft ze al wel besef van tijd?
Ik snap dat je boos wordt omdat ze, ondanks de afspraak, niet terug kwam met het huisnummer. Hoewel dat in het spel natuurlijk ook vergeten kan worden. Maar ik denk dat een kind van 6 (is ze al 6?? :o ) in veel gevallen nog niet doorheeft hoe het met de klok werkt.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 21:58:25 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141468706
Geen eten vind ik persoonlijk een regel waar ik me niet in kan vinden. Maar ik zou het ook niet warmhouden, als je te laat komt op die manier, dan eet je maar koud of je regelt zelf maar dat het opgewarmd wordt. En voor een volgende keer de waarschuwing dat nog eens te laat komen betekent dat ze dan dus niet meer weg mag voor het eten.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:59:56 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141468810
quote:

[..]

Bep kan al heel behoorlijk klokkijken maar ze is ook pas 6. Ze is heel snel afgele oh hey kijk een vlinder O+

zulke dingen bestraf ik niet. Ik vertel hoe fijn ik het vind als iedereen op tijd thuis is om met zn allen te kunnen eten. Dat was het wel.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:06:23 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469212
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Geen eten vind ik persoonlijk een regel waar ik me niet in kan vinden. Maar ik zou het ook niet warmhouden, als je te laat komt op die manier, dan eet je maar koud of je regelt zelf maar dat het opgewarmd wordt. En voor een volgende keer de waarschuwing dat nog eens te laat komen betekent dat ze dan dus niet meer weg mag voor het eten.
Nou, ze mag nu morgen dus niet meer weg voor het eten idd. Opwarmen van eten gaat wat lastig, ik heb geen magnetron.

En ja ze is ruim 6 en heeft wel goed besef van tijd. Maar ik snap ook wel dat je de tijd vergeet in je spel. Ik was denk ik ook meer pissig over dat ze niet gewoon even had gezegd waar ze was, want dan had ik haar gewoon even gehaald.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:07:47 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469291
Ik schrijf het voortaan wel op dr arm :') dan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen :')
pi_141469370
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik schrijf het voortaan wel op dr arm :') dan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen :')
nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
  maandag 23 juni 2014 @ 22:10:30 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469433
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
Zal ik dat erbij schrijven: "wilt u mij om 17:45 naar huis sturen?"
  maandag 23 juni 2014 @ 22:15:57 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141469715
Ik heb Sasha laatst met een kookwekkertje in zijn zak op weg gestuurd: als het piepertje gaat is het tijd om naar huis te komen. Werkte heel goed. :Y
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 22:17:12 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141469808
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:

[..]

Hier in de wijk is het eigenlijk wel altijd zo dat kinderen naar huis gaan als het vriendje/vriendinnetje waarmee ze aan het spelen zijn moet gaan eten. En ik hanteer 'rond zes uur thuis', ze is er dan ergens tussen kwart voor en kwart over. Gaat over het algemeen prima, juist omdat die speling er is.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:30:21 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141470666
quote:

[..]

de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komen :+
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 22:40:03 #119
5428 crew  miss_sly
pi_141471222
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komen :+
O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.

Wij eten vrij laat, dus meestal komt S vanzelf wel weer binnenwandelen omdat iedereen aan het eten is. Te laat is ze nog niet geweest, dus ik weet het niet. Ik denk dat ik haar zou wennen aan de logische consequentie van koud eten als je te laat thuiskomt.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:44:49 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141471461
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.

Wij eten vrij laat, dus meestal komt S vanzelf wel weer binnenwandelen omdat iedereen aan het eten is. Te laat is ze nog niet geweest, dus ik weet het niet. Ik denk dat ik haar zou wennen aan de logische consequentie van koud eten als je te laat thuiskomt.
o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)
hij raakte onlangs helemaal over de kook toen hij bij huiswerkbegeleiding te laat wegging en te laat bij de volgende les (een toets) aankwam, waarna hij ook nog eens een briefje moest halen. toets verprutst :') daar moet hij eens aan gaan werken
pi_141471897
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Dat deed mijn moeder inderdaad ;)
Maar ik ging dan altijd naar mijn tante, dus die was op de hoogte van mijn probleem met de tijd in de gaten houden, en vroeg er zelf ook altijd naar zodra ik binnen kwam.

Dat probleem met de tijd in de gaten houden heb ik nog wel last van, dus ik vind het best veel gevraagd van een 6-jarige. Ik begrijp wel dat het irritant is dat je niet wist waar ze was.
freedom is just another word for nothing left to lose
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:56:31 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141472004
maar toen L. nog heel jong was had ik van alle speelvriendjes gewoon een telefoonnummer en meldden we elkaar als een kind ergens bleef spelen en spraken af hoe laat er naar huis gegaan moest worden. we stuurden het kind dan zelf op tijd naar huis als ze het zelf vergaten.
misschien is dat een idee?
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 22:56:38 #123
5428 crew  miss_sly
pi_141472010
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:44 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)
hij raakte onlangs helemaal over de kook toen hij bij huiswerkbegeleiding te laat wegging en te laat bij de volgende les (een toets) aankwam, waarna hij ook nog eens een briefje moest halen. toets verprutst :') daar moet hij eens aan gaan werken
Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.

Wat rot van de toets! Ik vind op tijd komen ook wel belangrijk, hoor, voor mijn eigen afspraken, maar niet zo erg.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:59:20 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141472112
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.

Wat rot van de toets! Ik vind op tijd komen ook wel belangrijk, hoor, voor mijn eigen afspraken, maar niet zo erg.
L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma had :')
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 23:07:59 #125
5428 crew  miss_sly
pi_141472531
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma had :')
Hehehe
Ik hou ook wel van op tijd komen. B en S steken daar wel regelmatig een stokje voor :')
Ik vind het nog steeds alle dagen dat B haar naar school brengt weer spannend of dat op tijd gaat zijn. En we wonen twee minuten lopen van school :')
  maandag 23 juni 2014 @ 23:52:39 #126
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141475101
Als ze hier niet op tijd zijn voor het eten zeg ik dat ik het niet leuk vind als ze zich niet aan de afspraken houden, maar krijgen ze wel eten. De 'straf' is dan dat je alleen eet (omdat de rest al klaar is) en het niet meer zo warm is of zelfs koud.

Geen eten geven vind ik echt onzin. Eten is geen privilege wat je wegneemt, het is gewoon een basisbehoefte.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 06:28:01 #127
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141478595
Jongste is tien, maar heeft zo vreselijk absoluut geen gevoel voor tijd dat het lichtelijk belachelijk is. Ik heb me er een beetje bij neergelegd. Hij vindt het inmiddels zelf heel vervelend als hij te laat is, en dat is voldoende. Het betekent wel dat hij sommige dagen niet net voor het eten weg mag omdat we weinig speling hebben, maar dat is meer consequentie dan straf. En ja, dan maar lauw eten....

Geen eten geven vind ik een beetje 60 jaar te ouderwets :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:14:31 #128
386633 Adnap
I love Life !
pi_141478803
Hier is de afspraak : je meldt even waar je bent (omdat ze ook een stad 10 km verderop kunnen zijn) en dan spreken we een tijd af. Te laat ? De magnetron doet zijn werk maar zelf regelen.
Negen van de tien keer zijn ze op tijd, die ene keer is het vaak een paar minuten.
I live life, i love life
pi_141479905
Ik zou geloof ik wel gewoon eten geven, maar idd als je laat bent is het niet meer warm...
Oudste kan al wel aardig klokkijken,maar dan moet ze natuurlijk wel een horloge bij zich hebben. Jongste heeft er nog geen benul van.

Vooralsnog zijn ze niet zo vaak zelf op pad. Ik vind het het belangrijkste dat ze komen zeggen waar ze heen gaan en het ook komen melden als ze van daaruit weer ergens anders heen gaan.
Tot nu toe doen ze dat best goed.
pi_141480067
Helemaal eens met Nijna. Zo gaat het hier ook. Mijn kleuter is altijd in onze buurt en ik vind het heel belangrijk, dat ik weet waar hij is. Van de meeste ouders van zijn speelgenootjes hier heb ik een telefoonnummer en lopend is het ook niet ver. Dus ik bel de familie waar hij speelt en vraag ze om hem naar huis te sturen of ik haal hem op.

Wij hebben hier eerder last van kind dat niet aan tafel wil komen en bezig is met spelen/ treuzelen. Hij gaat dan zeker s'avonds ook weinig eten, maar soms ook s'ochtends en zegt dan iets ater dat hij honger heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:01:04 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141499035
Knip

[ Bericht 99% gewijzigd door _evenstar_ op 24-06-2014 23:17:41 ]
pi_141499119
;(

Sterkte met wat nog komen gaat evenstar

;(
pi_141499171
Ow jezus... evenstar... :'(
Sterkte! :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 24 juni 2014 @ 19:03:42 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141499175
NEE! evestar veel sterkte :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_141499269
Hmz, ik vind het wel wat voorbarig van die ha. Is ie gespecialiseerd is dergelijke gesprekken? If not, dan heeft ie het mss (onbewust) zo gestuurd. (En heeft ie het de volgende echte specialist straks onnodig moeilijk gemaakt.)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:08:07 #136
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141499372
Sterkte met je emoties en de tijd die volgt. Ik hoop heel hard dat het uiteindelijk mee blijkt te vallen in vergelijking met de horrorscenarios die je nu waarschijnlijk, begrijpelijk, in je hoofd hebt. Je hebt de juiste stap gezet door nu een doorverwijzing te hebben!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:10:21 #137
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141499477
edit: niet nodig mezelf te quoten :)
pi_141499924
sterkte evenstar.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:25:23 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141500263
Jee Evenstar, ik vond het al zo´n vreemd verhaal.
De vuile smeerlap, zo :r
Veel sterkte! ook voor het inhouden van je eigen emoties :*
Rayen 2½ jaar!
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 19:25:32 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141500272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:05 schreef -Spring het volgende:
Hmz, ik vind het wel wat voorbarig van die ha. Is ie gespecialiseerd is dergelijke gesprekken? If not, dan heeft ie het mss (onbewust) zo gestuurd. (En heeft ie het de volgende echte specialist straks onnodig moeilijk gemaakt.)
daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens.
ik vind het overigens wel allemaal verontrustend klinken :{
maar er zijn mensen die gespecialiseerd zijn in dit soort zaken.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:29:02 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141500376
Knip

[ Bericht 99% gewijzigd door _evenstar_ op 24-06-2014 23:16:57 ]
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 19:30:28 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141500425

[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 25-06-2014 08:39:40 ]
pi_141505356
Evenstar je arme meisje. Ik begrijp niet hoe iemand een kind zoiets aan kan doen. En dan nog een familielid. Evenstar ik voel met je en wens je heel veel sterkte!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:24:29 #144
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141507470
Het lijkt me vreselijk evenstar. Maar ik zou het in dit stadium om allerlei redenen (eventuele herkenbaarheid; privacy van de kleine) heel erg niet op een openbaar forum zetten, hoewel ik me ook goed kan voorstellen dat je het wel uit kan schreeuwen.
pi_141508138
Evenstar, je meisje ;(

Sterkte de komende tijd
S. 2014
J. 2016
pi_141508295
Evenstar, pffff. Heftig hoor. Ook om zelf uiterlijk kalm te blijven terwijl je van binnen kookt...
Maar goed dat er nu gekeken wordt hoe verder. Sterkte :*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:42:39 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141512666
Jeetje Evenstar wat verschrikkelijk! Ik snap volkomen dat je je hart moet luchten nu, maar haal alsjeblieft wel je verhaal weg. Puur ter bescherming van je kind. Sterkte :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_141513934
Evenstar sterkte! :*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:18:13 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141514794
Lady kan he he quote aanpassen :*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:48:33 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141516401
:* jeetje
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 20:07:27 #151
5428 crew  miss_sly
pi_141545442
Pff, Evenstar, ik weet niet zo goed wat te zeggen. Ik wil me wel ook een beetje aansluiten bij Spring, hoewel het op zich wel klinkt alsof hij het goed heeft aangepakt. Maar dan nog, met deze vermoedens rondlopen...loodzwaar. Sterkte :*
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:43:20 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_141547675
Och Evenstar, ik heb het verhaal niet gelezen maar kan me zo wel bedenken wat er ongeveer gestaan moet hebben. Je onderbuikgevoelens lijken dus heel goed te kloppen. Arm arm meisje.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 21:16:32 #153
5428 crew  miss_sly
pi_141549840
Onze kleuter heeft vandaag op school getrakteerd. Ze is natuurlijk pas over een maand jarig, maar het is bijna vakantie en ze wilde graag nog ditschooljaar trakteren. Smoothies, want dat vindt ze zo lekker, dat wilde ze andere kindjes ook laten proeven O+
We hebben dus 6 liter smoothie gemaakt, deze in roze en blauwe plastic bekertjes gedaan, een marshmallow op de rand en een clownprikkertje erin.

En wat heeft ze genoten O+
Juf maakt er ook echt een feestje van. De jarige mag uit het raam roepen "ik ben lekker jarig en jullie lekker niet!", op tafel staan terwijl ze wordt toegezongen, kaarsjes uitblazen, een klei cadeautje uitzoeken, op de speciale jarigen-stoel zitten en natuurlijk trakteren. Niet alleen de eigen klas, maar ook alle juffen en meesters.
Vanavond zei ze dat ze dat het dapperste vond van zichzelf: dat ze zomaar naar binnen was gegaan bij groep acht om de meester te trakteren :D erg indrukwekkend, die grote kinderen!
pi_141552147
Miss_sly, dat klinkt als een geweldige dag. Leuk dat uit het raam roepen, kaarsjes uitblazen en op tafel staan. Dat hebben wij niet op school, wel op de stoel staan, toegezongen worden en trakteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141575096
Super Miss :D en wat een dappere dame, bij groep 8 binnenwandelen, wauw *)

Kleuter hier heeft vandaag een snipperdag, veel snot en vanmorgen een beetje dubieus of we haar wel of niet naar school zouden laten gaan. Het werd niet, maar als ik haar zie had het waarschijnlijk wel gekund. Hopen dat dit dagje thuis weer even wat energie en reserve geeft om het tot de vakantie te redden.
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 juni 2014 @ 16:48:42 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141580096
Gaaf miss_sly! Ik vond de klassen rond gaan vroeger ook altijd heel spannend :Y Bij Isa op school doen ze dat jammergenoeg niet.

Isa wil graag loom trakteren, gelukkig heb ik iets betaalbaars gevonden :P
pi_141583157
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:48 schreef Sjeen het volgende:
Gaaf miss_sly! Ik vond de klassen rond gaan vroeger ook altijd heel spannend :Y Bij Isa op school doen ze dat jammergenoeg niet.

Isa wil graag loom trakteren, gelukkig heb ik iets betaalbaars gevonden :P
Die weet ook wel wat ze uitdeelt :P
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 juni 2014 @ 18:35:20 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141584082
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Die weet ook wel wat ze uitdeelt :P
ach, voor 99 cent per traktatie ben ik klaar. Dat vind ik te doen :)
pi_141585338
Jen had vorige week cakjes gebakken omdat de juf jarig was. :D morgen is er een slaapfeestje bij de juf. De hele klas blijft slapen. :D
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:05:41 #160
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141585393
Oh hemel! De juf is gek! :D
pi_141585557
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:05 schreef Gaoxing het volgende:
Oh hemel! De juf is gek! :D
Ja zij liever dan ik :D
Ze gaan met de hele klas in een tent slapen ofzo.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:12:37 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141585692
Oh dat scheelt. Zeker als ze een partner of wat grote kinderen heeft ofzo, is het eigenlijk niet veel anders dan een schoolreisje natuurlijk. Maar toch..... ik vind logeerpartijen heel leuk, maar ik trek de grens bij een kind of vijf :)
pi_141585791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:12 schreef Gaoxing het volgende:
Oh dat scheelt. Zeker als ze een partner of wat grote kinderen heeft ofzo, is het eigenlijk niet veel anders dan een schoolreisje natuurlijk. Maar toch..... ik vind logeerpartijen heel leuk, maar ik trek de grens bij een kind of vijf :)
Ik heb geen idee hoeveel volwassenen er zijn. Ik gok een stuk of 3/4 voor 11 of 12 kinderen.
pi_141585991
Ik zou dat denk ik niet zo'n fijn idee vinden, denk ik, als L bij/met onbekende volwassenen zou slapen.

Geen verwijt, hoor. Ik herinner me alleen een zedenzaak van een tijdje terug waarin een groep kinderen bij een meester/trainer/weetikwat bleef slapen en ik me toen afvroeg of ik dat had toegestaan als het L betrof.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:22:02 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141586194
En schoolkamp dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:17 #166
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141586250
Ik vind dat best wel raar eigenlijk. Om in je vrije tijd als juf al die kinderen in huis te halen en te laten slapen. En zeker kinderen van die leeftijd. Bij een groep 7 of 8 zou ik me daar iets meer van kunnen voorstellen, maar dan nog.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:42 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586267
Ik betwijfel eigenlijk of het -zeker in verband met zedenzaken- wat uitmaakt of een volwassene bekend of onbekend is.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:25:11 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586328
Bij een groep van 11/12 kan ik me er weer veel meer bij voorstellen. Oudste heeft op een school gezeten waar de oudste kleuters een slaapfeestje op school hadden aan het eind van het jaar, als een soort overgangsritueel. Dat waren ook hele kleine klasjes. Daar doe je dat soort dingen toch sneller mee, denk ik.
pi_141586344
Nou daar maak ik me absoluut niet druk om bij de juf. Dat zit echt 100% goed hoor.
pi_141586381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:25 schreef Gaoxing het volgende:
Bij een groep van 11/12 kan ik me er weer veel meer bij voorstellen. Oudste heeft op een school gezeten waar de oudste kleuters een slaapfeestje op school hadden aan het eind van het jaar, als een soort overgangsritueel. Dat waren ook hele kleine klasjes. Daar doe je dat soort dingen toch sneller mee, denk ik.
Dit is groep 1, 2 en 3 en dat zijn in totaal 11 of 12 kindjes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:27:29 #171
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141586419
Ik zou me ook niet druk maken wat dat betreft. Tenslotte zit ze dagelijks bij de juf in de klas en laat je ze daar ook met een gerust hart achter, neem ik aan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:27:36 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586424
Jeetje wat een minischooltje!

Het gaat trouwens onweren he....
pi_141587841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:22 schreef Moppert het volgende:
En schoolkamp dan?
Dat wordt niet zo door één persoon geïnitieerd. Maar sec bekeken zit daar een vergelijkbaar risico aan vast idd.

Ik zeg ook niet dat ik zou weigeren, hoor. Ik moest eraan denken omdat ik me dat toen afvroeg.
pi_141588884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:27 schreef She-Wolf het volgende:
Ik zou me ook niet druk maken wat dat betreft. Tenslotte zit ze dagelijks bij de juf in de klas en laat je ze daar ook met een gerust hart achter, neem ik aan.
Ik zou dan wel willen weten welke volwassenen er bij zijn. Zijn dat een paar moeders of de buurman bijvoorbeeld?
pi_141589461
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik zou dan wel willen weten welke volwassenen er bij zijn. Zijn dat een paar moeders of de buurman bijvoorbeeld?
Dat inderdaad.
pi_141593850
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef -Spring het volgende:
Ik zou dat denk ik niet zo'n fijn idee vinden, denk ik, als L bij/met onbekende volwassenen zou slapen.

Geen verwijt, hoor. Ik herinner me alleen een zedenzaak van een tijdje terug waarin een groep kinderen bij een meester/trainer/weetikwat bleef slapen en ik me toen afvroeg of ik dat had toegestaan als het L betrof.
Was ook het eerste waar ik aan dacht.
Maar vind het wel jammer om zo te denken. Misschien is het gewoon een hele gave juf.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:14:33 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_141595551
Dat speelde inderdaad in de amsterdamse zedenzaak op dat kdv. Maar daar ging het om een directeur (man) waar de kinderen naar toe gingen. Daar zou ik wel over getwijfeld hebben. Maar een juf? Nee, geen probleem van mij zouden ze zo mogen.

Oudste kwam uit school met het verhaal dat hij de reken cito had gemaakt. " Helemaal niet leuk mama want ik moest blijven zitten. En mama de vragen waren hetzelfde. Moest ik weeeeer een streep zetten bij het zwaarste kindje. En leer mij eens mijn naam schrijven en cijfers dan kan ik zelf starwars lezen. "
Ik had nooit verwacht dat hij zou merken dat de toets hetzelfde was. En dat hij nu zelf vraagt om cijfers en letters. Tot voor kort boeide hem dat niet. Sprongetje O+
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 22:39:05 #178
5428 crew  miss_sly
pi_141597287
Mijn kind houdt niet van logeren, dus ik geloof niet dat ze dit nou zo leuk zou vinden. Bovendien vind ik, puur persoonlijk, zo jong dit soort dingen ook nog niet aan de orde. Gelukkig doen ze op de school van S pas kamp in groep 7.

Ik vind het trouwens tamelijk naïef om het met een juf wel goed te vinden en met een meester niet. Vrouwen kunnen net zo goed zulke dingen doen of faciliteren.
pi_141598177
Die zedenzaak ging om peuters. Maar who on earth laat zijn peuter nou bij de eigenaar van het kdv logeren. 8)7

Logeren op school heb ik als kleuter ook gedaan en zou L. ool wel mogen. En dat logeren op school heeft indruk op me gemaakt want ik weet het nog. :) We gingen met zijn allen ochtendgymnastieken op het schoolplein. :D

Oh en ik kom me hier ook maar eens melden met L die op 10 april 4 is geworden. :W
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:18:23 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141599572
Ik wist niet dat je verhuisd was tico
  vrijdag 27 juni 2014 @ 07:11:33 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_141606590
Wat nikki zegt. Peuters bij de mannelijke directeur en mannelijke leiding van een kdv vind ik anders dan op school. Maar die van mij vinden logeren ook leuk. Overigens zou ook mijn onderbuikgevoel ook van belang zijn. Dat hebben ouders uit die zedenzaak ook gezegd. Ze hadden soms een niet pluis gevoel.
pi_141606649
Nikki best heel laat, maar wil je toch nog feliciteren met je meisje. En welkom!

Bij mij zou het logeren denk ik van de juf afhangen. Mijn kleuter heeft er 2: bij een zou hij zo mogen, bij de ander zou ik meer twijfelen denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:54:09 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141607276
Ik denk dat ik mijn kinderen niet bij de juf thuis zou laten slapen.
Op school overnachten met de hele klas daarentegen weer wel.
pi_141607607
Bij een juf of meester thuis overnachten zou ik ook vreemd vinden. Beetje grensoverschrijdend van werk naar privé. Mijn collega's komen ook niet bij mij thuis (nou ja, voor kraamvisite toen wel, maar ze bleven in ieder geval zeker niet slapen!) Op school blijven slapen met de hele klas vind ik heel anders.

Straks bij Lars op de BSO hebben ze op het eind van de zomervakantie ook een afsluitingsfeestje met een logeerpartij, op de BSO zelf. Dat lijkt me dan weer hartstikke leuk en spannend voor hem.
pi_141607613
ik zou het ook niet doen. niet vanwege rare gedachten ofzo, maar gewoon omdat ik (op deze leeftijd) liever school en prive gescheiden hou. logeren valt wmb onder prive wanneer dat bij juf thuis is. maar goed; da's een gevoelsmatige overweging mijnerzijds hoor ;)
pi_141607939
Thuis zou ik ook niet zo'n fan van zijn. Ze gaan hier vanaf groep 3 op kamp, maar dat is met de juf en moeders uit de klas. Dat durfde ik wel aan. Maar op kleuterleeftijd zou ik het alleen in school goed vinden, met bekende begeleiders..
Maar bij Chris zijn huidige juf heb ik ook wel veel vertrouwen. En de meest actieve hulpmoeders zijn ook heel aardig.

Ze hadden hier woensdag de wendag. Chris kwam helemaal trots uit de klas. Normaal krijgen de groep 3 kindjes een groep 5 kind als mentor, maar er waren nu te weinig in groep 5. Dus Chris krijgt volgend jaar ook een mentorkindje. Zo trots dat hij gekozen was uit de groep 4-ers.

En gistermiddag nog een grote pluim van zijn MRT leraar (bijles gym). Hij gaat op alle gebieden goed vooruit, op sommige scoort hij zelfs beter dan het gemiddelde, en alles in ieder geval boven de 6jaar (dus max 10 maand achter, dat was zelfs 3,5 jaar achterstand op 1 gebied). Hij mag nu naar de groep met grotere kinderen. En dan is hij met kerst waarschijnlijk wel klaar.
En zijn schoolverslag was ook al zo goed. En zijn A diploma gehaald. Dus die vliegt hier vooruit..
pi_141608801
owja: we hebben ook de eindgesprekken gehad :) jut & jul gaan allebei haske goed. juffie gaat met vlag en winpel over naar groep 3 (laatste cito was alles A), sociaal gaat ze ook een stuk beter en ons kleinste konijntje moet nog in groep 1 blijven, maar gaat komend jaar vast aan de slag met groep 2 werkjes, want hij's weliswaar nog echt groep 1 materiaal qua speelbehoefte (en leeftijdbeleid bij ons), qua werkjes is groep 1 te weinig uitdaging voor hem.
pi_141608829
klinkt goed deepfreeze! fijn dat die MRT zo goed aanslaat ^O^
pi_141609018
Shandaly je vat het heel goed samen. Bij juf thuis zou ik het ook grensoverschrijdend vinden.

Df en Simmu, fijn, dat het zo goed gaat op school.

Wij hebben volgende week 15 minuten gesprekken. Ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 16:41:59 #190
5428 crew  miss_sly
pi_141620580
Met S gaat het ook heel goed op school. Ze kan goed meekomen, heeft er veel plezier in, heeft goede aansluiting bij de andere kindjes en is heel lief en gezellig in de klas. Ze kan gemakkelijk de werkjes doen, maar ze doet ze niet, want ze wil liever spelen :D Gelukkig heeft ze die keuze in groep 1 nog. Volgend jaar wordt er wel verwacht dat ze dingen ook echt doet, dit jaar was het optioneel :)
pi_141620834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Met S gaat het ook heel goed op school. Ze kan goed meekomen, heeft er veel plezier in, heeft goede aansluiting bij de andere kindjes en is heel lief en gezellig in de klas. Ze kan gemakkelijk de werkjes doen, maar ze doet ze niet, want ze wil liever spelen :D Gelukkig heeft ze die keuze in groep 1 nog. Volgend jaar wordt er wel verwacht dat ze dingen ook echt doet, dit jaar was het optioneel :)
L ook. Ze weigert werkjes maar bemoeit zich wel met de werkjes van anderen. :')

Ik heb het idee dat ze het lastig vindt om beoordeeld worden, zodra ze dat merkt doet ze dr best niet meer. Als de de juf r bijv vraagt om een mooie tekening voor op dr map te maken, gaat ze expres nonchalant zitten krassen.
Tijdens het eindgesprek zeiden ze dan ook dat ze moeilijk te beoordelen is, ze moeten het echt van de stiekene observaties hebben.

Verder alles prima. :)
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 16:54:32 #192
5428 crew  miss_sly
pi_141620889
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:52 schreef -Spring het volgende:

[..]

L ook. Ze weigert werkjes maar bemoeit zich wel met de werkjes van anderen. :')

Ik heb het idee dat ze het lastig vindt om beoordeeld worden, zodra ze dat merkt doet ze dr best niet meer. Als de de juf r bijv vraagt om een mooie tekening voor op dr map te maken, gaat ze expres nonchalant zitten krassen.
Tijdens het eindgesprek zeiden ze dan ook dat ze moeilijk te beoordelen is, ze moeten het echt van de stiekene observaties hebben.

Verder alles prima. :)
hebben ze ook cito's gemaakt? Deed ze dat wel?
pi_141621091
Bij ons doen ze geen cito in groep 1
Vandaag portfolio van Tess gehad. dikke veer in haar kont. Ze doet hrt super goed. Zo goed zelfs dat ze dingetjes en weet die kindjes in groep 3 soms doen of niet weten.

ze is echt toe aan groep 2.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_141621416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hebben ze ook cito's gemaakt? Deed ze dat wel?
Nee, ze gebruiken een ander systeem. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Het is iig geënt op observaties van de leerkrachten over het gehele jaar. Geen momentopname iig.
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:19:23 #195
5428 crew  miss_sly
pi_141621521
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nee, ze gebruiken een ander systeem. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Het is iig geënt op observaties van de leerkrachten over het gehele jaar. Geen momentopname iig.
S heeft wel cito's gemaakt, in januari en in mei, geloof ik. Ze vond het wel leuk om te doen, maar ze vond het wel een beetje jammer dat ze tijdens de cito niet mocht kletsen :D
pi_141621592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S heeft wel cito's gemaakt, in januari en in mei, geloof ik. Ze vond het wel leuk om te doen, maar ze vond het wel een beetje jammer dat ze tijdens de cito niet mocht kletsen :D
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:27:30 #197
5428 crew  miss_sly
pi_141621717
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat stond ook in het verslagje, dat als soort van rapport dient: alles goed, complimenten all over, "...toch zie ik je zo af en toe lekker met je vriendjes kletsen. Dat geeft niet, je hoeft niet altijd goed naar de juf te luisteren"

:')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:36:01 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141621920
Goede berichten over de kindjes ^O^
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:37:56 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141621952
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:39:59 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141622001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat stond ook in het verslagje, dat als soort van rapport dient: alles goed, complimenten all over, "...toch zie ik je zo af en toe lekker met je vriendjes kletsen. Dat geeft niet, je hoeft niet altijd goed naar de juf te luisteren"

:')
Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:41:12 #201
5428 crew  miss_sly
pi_141622032
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert ;)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:42:20 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141622053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert ;)
Oh oke
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:47:40 #203
5428 crew  miss_sly
pi_141622189
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh oke
Dat ze een beetje los komt, vriendjes/vriendinnetjes heeft en soms even het gezag van juf durft te trotseren :)
pi_141622656
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
ik denk het kindvolgsysteem of zo.

L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:15:24 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141624718
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:04 schreef -Spring het volgende:

[..]

ik denk het kindvolgsysteem of zo.

L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
Ja, dat heet kijk!
http://www.bazalt.nl/educ(...)ie-2012#.U62mgokayc0
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:14 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141625164
Lekkere resultaten! Ik ben vanaf nu moeder van een tweedeklasser, een vijfdeklasser en een achtstegroeper. :o

Stopdefreakingtijd!
Voor mijn kleine is voor volgend jaar al helemaal een passend programma gemaakt. Dat geeft de burger moed. ;)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:31:07 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141625228
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat :')
pi_141625985
quote:
dat gebruiken ze bij R op school ook. Hij scoort overal braaf zn leeftijd of (ver) daarboven, maar toch blijft hij in groep 1. Eerst baalde ik daarvan, maar na een goed gesprek komt het wel goed. Hij mag het werk van groep 2 doen, maar mag nog spelen naar de groep 1 stijl. Dat heeft hij nu nog nodig, hij leert van het spelen.

Sociaal emotioneel is hij nog heel jong, maar cognitief zit hij heel hoog. Maar omdat het nu dus té ver uit elkaar ligt zit hij beter op zn plek in groep 1, want in groep 2 móet je van alles en dat vertikt hij nog. Ook heeft hij een hekel aan knutselen, tekenen is ook totaal zn ding niet.

Hij is van halverwege december, dus echt 'overdoen' is het natuurlijk ook niet. Hij gaat van groep 0 nu naar groep 1 :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_141626898
Ik heb zo gelachen om het rapport van mijn zoon. Bijna identiek aan het eerste rapport van mijn dochter :o .

Met als enige andere dat hij wèl durft te praten in de kring :P .

Oh, en hij gaat later ook wiskunde geven, denk ik (cito) O+ .
pi_141626955
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Dat komt nog wel.
Volgens mij is ook uit onderzoek gebleken dat citoscores bij kleuters nog niet heel stabiel (hoeven te) zijn en als op zich staande resultaten nog weinig zeggen. De toetsen worden op die leeftijd meer afgenomen om de grote lijn te starten en ze ook gewoon te laten wennen enzo. Toch?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:39:02 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141627500
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat :')
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè. :')

Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet. :*) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk. :Y
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2014 @ 21:21:51 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141629086
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
wat hoop ik dan voor henkie dat de leerkracht van groep 8 wel weet hoe hij dat aan moet pakken en er serieus werk van maakt.
L. heeft er ook zo voorgestaan. twee jaar negeren, pesten en buitensluiten en een leraar die mijn klachten afdoet als: dan moet hij maar leren van zich af te bijten en maar lekker laat dobberen.
wat een verschil was de frisse wind die voor het eerst groep 8 kreeg en zich met hart en ziel inzette.
dank zij haar heeft L. toch nog een fijn jaar gehad, voelde zich begrepen en kwam weer een beetje uit het schulpje waar hij in weggekropen zat.

ik hoop toch zo dat het laatste jaar toch nog een fijn jaar gaat worden, echt
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:36:04 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_141629556
Wij moeten nog 3 weken school en ik vind het stiekem wel lekker dat ze nog geen vakantie hebben.
Sterkte Taart, met je vooruitzicht voor groep 8. Klinkt niet heel fijn zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 23:22:43 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141633239
idem hier Livelink, ik ben er zelf ook gewoon nog niet echt klaar voor, voor het vakantiegevoel. (wat zeg ik nou?? :o )

Taart, dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn. :{ weet je al wie zijn leerkracht wordt het komend jaar, en zou je misschien met hem/haar en een IB'er ofzo nog eens om de tafel kunnen? Wellicht is er toch nog wat bij te sturen voor hij de grote oversteek naar de middelbare school maakt. Ik hoop ook heel hard dat je voorgevoel niet bewaarheid zal worden. :*
in de haak.
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 08:53:34 #215
5428 crew  miss_sly
pi_141638493
S heeft een losse voortand :o
En ze wil hem eruit, dus ze zit er flink aan te wiebelen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Als ze net zo'n held is als ik was, hangt ie over een tijdje nog aan een draadje en durft ze hem er zelfs dan nog niet uit te trekken :D
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:36:14 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141638817
jaja, mijlpaal miss_sly!

hier bungelen ook weer wat tanden al wekenlang aan zo'n enkel draadje bij Cato (de 2 onderhoektanden, lekker handig met eten). we wachten maar weer geduldig af. :)
in de haak.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:59:18 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141639021
Feestje was zeer geslaagd! Er stond een springkussen in de tuin en alle kleuters hebben in de grote tent geslapen naast het springkussen. Echt een leuk idee van de juf om het zo te doen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:11:29 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_141639147
Hier ook de rapporten. Oudste had vorig rapport al een hoog cijfer voor rekenen, maar dat zou nog wel bijtrekken, want de eerste toets in groep 3 was nog van kleuterniveau, de tweede zou moeilijker zijn. OK, prima, we zouden wel zien. Inmiddels kan meneer niet meer hoger scoren en rekent hij in de klas op het hoogste niveau.
Daarbij is zijn motivatie omlaag gegaan en ik hoop heel erg dat de juf dat ziet er wat eraan doet. Want ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet aankaarten :)
Hij geeft ook aan zich te vervelen, het snel af te hebben, maar dan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:22:14 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141639258
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:40:01 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_141639488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
Het liefste zou ik zien dat hij bij zijn eigen groepsstof blijft, maar dat gaat verdiepen ofzo. Versnellen gaat echt niet veel goeds brengen. Het mooiste zou zijn dat er door te verdiepen ook aandacht besteed wordt aan de punten waar hij minder goed in is. Maar ja, dat vereist natuurlijk wel heel erg maatwerk.

Al is het alleen maar dat hij bezig gaat met een schaakspel (vindt hij leuk), dat verhaal van die graankorrels (lezen, daar mag meer aandacht aan besteed worden) en het rekenkundige achter dat schaakbord (rekenen is leuk). Nu is dit voorbeeld niet geschikt voor iemand in groep vier natuurlijk gok ik qua rekenkundigheid, maar er zou een combinatie moeten zijn waardoor het sterke punten zijn wat zwakkere punten versterken en hij wel weer gemotiveerd raakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_141646402
Troel, hier bieden ze wel verrijkingsstof aan, er zijn boekjes met extra taken voor de kinderen die taal of rekenen makkelijk afgaat (levelwerk)
Ik weet niet of het persé dalton is, het is wel een dalton school.
Ze kijken wel heel goed (althans vond ik dit afgelopen jaar), naar hoe ver een kind is en of er extra uitdaging nodig is. Met M. aan het leren dat ze zich soms ook gewoon ergens voor moet inspannen, dat niet alles maar vanzelf gaat, best fijn dat juf dat ook in de gaten heeft gehouden. Leren leren...

Maar je zou toch eens naar juf kunnen gaan, vertellen dat hij aangeeft zich snel te vervelen en dat je het idee hebt dat zn motivatie zakt daardoor. Wie weet valt er wel iets te bedenken... ik heb het idee dat het onderwijs tegenwoordig daar juist veel meer geschikt voor is dan vroeger...
pi_141646865
Ook hier (openbaar onderwijs) werken ze met verrijkingsboekjes. Oudste zat in groep 3 in een verrrijkingsgroepje voor rekenen. In groep 4 deed hij gewoon met de normale stof mee, maar hij vond het echt heel saai (enige wat hij erover vertelde). Sinds twee maanden werkt hij weer uit een verrijkingsboek (juf had intern begeleider ingeschakeld vanwege weinig werkmotivatie) en hij doet weer met plezier zijn werkjes.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:00:03 #223
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141648657
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè. :')

Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet. :*) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk. :Y
Dat zou ik zeer tof vinden. Wanneer het lukt, no pressure :*
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:26:31 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141654550
Vaak hebben rekenmethodes een routeboekje.
Dat is een les overzicht waarin staat welke sommen ze van een les wel moeten maken en welke sommen niet. En of ze al dan wel/niet met de instructie meedoen. Dit is vaak bij nieuwe sommen het geval.
De kinderen die met een routeboekje werken, hebben daarbij een ander werkboek, met uitdaging. En ze maken dan sommen uit het andere werkboek als ze klaar zijn met de verkorte les.

Dus bijvoorbeeld. Les 1.
De klas maakt som 1 t/m 7
De routeboekvolgers maken alleen som 345 (de nieuwe stof)
Daarna gaan ze aan de slag in het speurwerk boekje (zo heet dat bij ons) en maken ze daar (bijvoorbeeld) 2 opdrachten.

Deze kinderen maken andere opdrachten dus. Ze moeten, net zoals de rest, wel alles af maken.
Het is dus niet zo dat het vrijblijvend is. Ze maken minder van de reguliere les en krijgen andere sommen daar voor in de plaats.
pi_141663307
al dat soort dingen staan of vallen helaas nog steeds met de betrokkenheid van de leerkracht en de motivatie van het kind... Al is er gelukkig stukken meer mogelijk dan 20/25 jaar geleden toen ik op de basisschool zat. Damn wat heb ik me verveeld.

hier in groep 4 dit jaar rekentijgers, kien en compacting voor rekenen.
en voor taal en spelling soortgelijke zaken. Maar Pepijn heeft gewoon geen enkele belangstelling voor verrijkingstof op papier. Voor rekenen speelt hij als verrijking dus vaak een rekenspel uit de rekenkast, en voor taal en spelling zijn er ook dingen... Maar het blijft lastig.

Hier is gewoon GEEN belangstelling voor puur taal en rekenen. Er wordt wel enorm uitgekeken naar groep 5, want dan krijg je geschiedenis en aardrijkskunde!

We hopen ook dat een muziekinstrument voldoende uitdaging biedt. Het is in ieder geval goed voor de frustratietollerantie, want het is hopeloos frustrerend dat het niet in 1x lukt. :D

Dat dalton onderwijs met kleine gemengde klasjes klinkt ook erg fijn!!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:43:07 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141664340
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:20 schreef p_iglet het volgende:
al dat soort dingen staan of vallen helaas nog steeds met de betrokkenheid van de leerkracht en de motivatie van het kind... Al is er gelukkig stukken meer mogelijk dan 20/25 jaar geleden toen ik op de basisschool zat. Damn wat heb ik me verveeld.

hier in groep 4 dit jaar rekentijgers, kien en compacting voor rekenen.
en voor taal en spelling soortgelijke zaken. Maar Pepijn heeft gewoon geen enkele belangstelling voor verrijkingstof op papier. Voor rekenen speelt hij als verrijking dus vaak een rekenspel uit de rekenkast, en voor taal en spelling zijn er ook dingen... Maar het blijft lastig.

Hier is gewoon GEEN belangstelling voor puur taal en rekenen. Er wordt wel enorm uitgekeken naar groep 5, want dan krijg je geschiedenis en aardrijkskunde!

We hopen ook dat een muziekinstrument voldoende uitdaging biedt. Het is in ieder geval goed voor de frustratietollerantie, want het is hopeloos frustrerend dat het niet in 1x lukt. :D

Dat dalton onderwijs met kleine gemengde klasjes klinkt ook erg fijn!!
rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.
  zondag 29 juni 2014 @ 00:03:57 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141667996
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk! :Y
  zondag 29 juni 2014 @ 08:06:16 #228
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141673507
Dat is lekker BE. Hier zitten er volgend jaar 31 in de klas. Gelukkig genoeg rustige kinderen in de nieuwe groep 4/5. Dus hopen dat de nieuwe groep3 zich snel naar hun voorbeeld gaat aanpassen. Maar deze juf is ook erg goed. Dus ik heb er wel vertrouwen.
Meer dan in de parallel klas met 31 en een portie drukke kinderen. Een en juf die het niet zo natuurlijk doet. Die dropt de kinderen nu soms al in andere klassen..

Het jaar erop komt er een middenbouw bij. Dus dan weer kleinere klassen. Dan moeten er alleen waarschijnlijk weer kinderen uit de huidige klassen gehaald worden om daar ook 4/5 in te krijgen. Eens kijken hoe ze dat gaan doen tzt..

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 29-06-2014 08:19:48 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 08:36:33 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141673624
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.
hier gebruiken ze pittige plus torens.
in de haak.
pi_141673680
TF kun je dit niet nu al met de leerkracht van groep 8 volgend jaar bespreken?

Troel kun je dit niet gewoon zo aangeven bij de juf, dat je zoon zelf aangeeft zich te vervelen. En dan vragen wat ze doen met kinderen voor die de huidige leerstof niet genoeg uitdaging bied en voorstellen, dat ze iets aan verdieping doen?

Ik ben erg benieuwd naar het gesprek voor onze kleuter as woensdag. Tot nu toe hebben we heel veel positiefs gehoord, dus we maken ons niet echt zorgen. Het enige wat er in het verledn werd aangekaart, dat hij er last van heeft als het heel erg lawaaierig is in de klas en dat hij er moeite mee heeft als dingen niet zo gaan als hij dat wil. Voor ons gevoel hoort dit ook heel erg bij de leeftijd. Daarnaast merken wij thuis, dat het meestal helpt om niet alleen nee te zeggen maar ook uitleg te geven en ik weet niet in hoeverre ze dit op school doen. Daar zullen we ook naar vragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141673772
Jeetje wat een overgangen allemaal. Ik had het er van de week nog met man over dat we ons afvroegen of we nog een gesprek met de meester gaan krijgen en of Minke nou groep 1 of 2 gaat doen volgend jaar, maar ik weet niet eens of ze dat echt zo benoemen (Montessori). We hebben begin april een eerste gesprek gehad en lovende woorden over onze muppet maar rapport doen ze niet echt aan dus ook daar geen idee hoe et gaat. Ik ben ook wel benieuwd naar de klas volgend jaar want best wat kindjes van 6 die nu door gaan stromen, waaronder buurmeisje/BFF...
  zondag 29 juni 2014 @ 09:26:13 #232
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141673919
Ik zou het even navragen Lijnloos of er nog een gesprekje komt.

Ik heb in de wandelgangen al gehoord welke leerkracht de oudste volgend jaar krijgt. De leerlingen zelf hebben het nog niet gehoord dus ik zeg maar even niets nog thuis ;-)
Ik ben vooral heel erg benieuwd bij wie de jongste straks in de klas komt. Zowel leerkracht als klasgenootjes. Als het goed is krijg ik daar komende week een brief over. M'n mini! Naar de basisschool!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 29 juni 2014 @ 09:42:40 #233
100412 mefke79
komt goed!
pi_141674045
Lijn wij moeten nog twee weken en afgelopen vrijdag is aan de kinderen vertelt wie er gaan verhuizen/naar een andere school gaan. Driekus zit ook op montessori en dus geen groep 1 en 2, maar straks wel kleuters die naar groep 3 gaan. Of ze dat al echt benoemd hebben geen idee. Maar na elke vakantie stappen er kinderen over dus hij zal er wel niet raar van opkijken.
Wij krijgen twee keer per jaar gesprek, dat is voor ons maart en september. Ik kan wel altijd op de (cito)resultaten inloggen en die waren goed.
Komend schooljaar gaan ze in oktober naar een nieuw gebouw. Daarna gaan ze ook kijken om de jongste groep te splitsen. Met de driejarigen erbij zitten ze op een kind of 60 nu. In 1 ruimte en met vier juffen en 2 pedagogisch medewerkers.
  zondag 29 juni 2014 @ 09:57:52 #234
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141674176
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud! :o :')
  zondag 29 juni 2014 @ 10:04:16 #235
37150 livelink
pi_141674255
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud! :o :')
Welnee, je bent gewoon lekker jong aan kinderen begonnen. Lijkt me wel weer een bijzondere fase, geen basisschool meer.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 10:05:45 #236
5428 crew  miss_sly
pi_141674278
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Welnee, oud zit niet in je leeftijd ( :P ) en niet in de leeftijd van je kinderen!
  Licht Ontvlambaar zondag 29 juni 2014 @ 10:08:47 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141674314
Ik vond bovenbouw van basisschool al heftig klinken Spuug :P
pi_141674400
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk! :Y
oh wat heerlijk!!
Bij Tess volgend jaar 31 kinderen (groep 2 en 3)
Bij Amber 27 (groep 4, 5 en 6)

Er zijn komen school jaar 3 groepen 0/1, 4 groepen 2/3, 5 groepen 4/5/6 en 3 groepen 7/8.. En dat is dan verdeeld over 3 locaties. Amber en Tess zitten volgend jaar gelukkig allebei in het hoofdgebouw. Dit jaar zit Tess op het hoofdgebouw en Amber in het bijgebouw.

Bij ons werken ze met Rekenwonders (Singaporese rekendidactiek)

[ Bericht 9% gewijzigd door Vicky op 29-06-2014 10:22:00 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_141674454
L komt ook in een klein klasje volgend jaar. Ze komt in groep 2 van klas 2/3. Daarin zitten 6 groep 2-kindjes en 10 nieuwe groep 1'tjes.

Een klasje van 16 dus.
pi_141674783
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:26 schreef Saffier het volgende:
Ik zou het even navragen Lijnloos of er nog een gesprekje komt.

Ik heb in de wandelgangen al gehoord welke leerkracht de oudste volgend jaar krijgt. De leerlingen zelf hebben het nog niet gehoord dus ik zeg maar even niets nog thuis ;-)
Ik ben vooral heel erg benieuwd bij wie de jongste straks in de klas komt. Zowel leerkracht als klasgenootjes. Als het goed is krijg ik daar komende week een brief over. M'n mini! Naar de basisschool!!
Die heb ik laatst gekregen voor oudste. Zo gek om zijn naam op zo'n lijstje te zien staan.
Hij is al even aan het wennen op school, maar zo echt en officieel wordt het nu :D

Maar ik ga gauw weer weg, hoor hier nog niet :P (nog 12 dagen :x)
  zondag 29 juni 2014 @ 10:56:19 #241
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141674992
Mijn oudste gaat alweer naar groep 3.
Er zitten iets van 20 kinderen in *O* heerlijk vind ik dat kleine klasjes.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:00:21 #242
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141677463
Ze hebben hier vorige week woensdag een wendag gehad. Schoven alle kindjes een groep op en groep 8 had vrij.
Voor Chris weinig verschil, maar wel even kennismaken met de nieuwe groep 3.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:37:12 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141681968
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is het ook een noodzaak. De hele school is 45 leerlingen groot.
  zondag 29 juni 2014 @ 16:24:06 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_141683759
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze hebben hier vorige week woensdag een wendag gehad. Schoven alle kindjes een groep op en groep 8 had vrij.
Voor Chris weinig verschil, maar wel even kennismaken met de nieuwe groep 3.
Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?

(Ik klik dit topic heel sons open en zag dit.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 29 juni 2014 @ 16:28:45 #245
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141683998
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?

(Ik klik dit topic heel sons open en zag dit.)
Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.

Chris gaat gewoon naar groep 4, de nieuwe groep 3 zijn kinderen uit de huidige kleuterklas. Stuk of 10 kleintjes erbij. Hij zit in een combi 3-4-5(montessori)

Hoe gaat het met Eli en Aviva?

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 29-06-2014 16:36:55 ]
pi_141693257
BE en Moppert heerlijk zo een klein klasje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141702679
Minkes klas is nu op het piekmoment geloof ik 28 kindjes groot. Ik denk dat er iets van 6-8 doorschuiven naar de middenbouwklassen. Geen idee hoeveel er bij gaan komen maar dat zal best meevallen. Ik geloof dat 28 ook echt max is wat ze willen handhaven.

Ik zal van de week es een balletje opgooien bij de meester of er nog iets van gesprek komt of groepsindeling voor volgend jaar. Ik geloof wel dat hij Minke graag inde klas houdt en wij vinden hem ook de ideale meester dus hopelijk blijft het zo
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 22:46:36 #248
5428 crew  miss_sly
pi_141703321
Bij S in de klas zitten nu 33 kindjes! Dat is echt veel, en dat vindt juf ook. Er stromen er 10 door naar groep 3, dus ze beginnen het jaar met 23 kindjes. Of misschien nog wat minder, want door de start van een nieuwe Vrije School in Noord zijn er ook wat kinderen die naar een andere school gaan, waaronder een van haar beste vriendjes. Ze is daar heel verdrietig over, zoals ze heel duidelijk wist te vertellen: "mama, straks na de vakantie ga ik iedere dag heel erg huilen bij het wegbrengen!"
"O ja, waarom dan?" (Ik dacht omdat ze vakantie fijn vond en niet naar school zou willen).
"Omdat C naar de vrije school gaat en dan ziek ik hem nooit meer!"
  zondag 29 juni 2014 @ 22:53:27 #249
37150 livelink
pi_141703700
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:46 schreef miss_sly het volgende:

"Omdat C naar de vrije school gaat en dan ziek ik hem nooit meer!"
Ik snap wel waarom C naar een andere school gaat ;) >:)
  Licht Ontvlambaar zondag 29 juni 2014 @ 22:56:19 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141703829
Zo kon Isa niet slapen, lag te piekeren over komend schooljaar. Dat ze in de pauze niet meer kon spelen met haar vriendinnetjes uit (dan) groep 7 omdat die samen met groep 8 pauze hebben.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 23:12:44 #251
5428 crew  miss_sly
pi_141704854
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom C naar een andere school gaat ;) >:)
Whehehe :D
  maandag 30 juni 2014 @ 16:05:57 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_141726211
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.

Chris gaat gewoon naar groep 4, de nieuwe groep 3 zijn kinderen uit de huidige kleuterklas. Stuk of 10 kleintjes erbij. Hij zit in een combi 3-4-5(montessori)

Hoe gaat het met Eli en Aviva?
Ik dacht al :D
Leek me zo gek :D

Eli en Aviva gaan goed.
Eli gaat ook over naar onderbouw B. Hij zit natuurlijk op speciaal onderwijs, dus daar gaat het onderwijs wat langzamer, maar hij scoorde overal midden/eind groep 3. Dat is dus de maximale score die hij kon krijgen gegeven het leeraanbod dat hij heeft gehad het afgelopen jaar.
(De klas heeft 7 leeskernen gedaan dit jaar, Eli is al even versneld en heeft er 9 gedaan. Maar toch nog minder dan de 12 die ze op regliere scholen doen...)
Volgend jaar gaan ze dat gat dichttrekken, want ze gaan toewerken aan gelijkwaardig lesaanbod op zijn school. Wordt dus even wat trekken, maar gaat vast goed komen.

Aviva heeft heel erg moeten wennen op school. Ze is zelfs twee keer geobserveerd en gesprekken met de juf en een externe gehad, maar nu is ze echt "geland". Loopt ook alleen naar de klas, helemaal prima.
En dan is er 6 weken vakantie. :') Nu maar hopen dat we dan niet weer opnieuw moeten beginnen :X

Maar ja, prima hier dus. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:09:25 #253
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141759363
Fijn om te horen dat het goed gaat.
Toch al goed dat Eli 2 extra kernen gemaakt heeft. Scheelt hem dan ook weer met inhalen van het komende jaar. Heeft hij het ook naar zijn zin op school?

Mooi dat aviva geland is. Is het nog steeds zo'n leuk pittig ding?
pi_141780960
Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar vind Aviva zo leuk.

Davinia, fijn dat Eli het zo goed heeft gedaan het afgelopen jaar.

Nog maar 2 dagen en dan hebben ze hier vakantie. Weer 2 kids op mijn vrije dagen. Eens kijken, wat we voor leuks. Dan kunnen doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141784035
Fijn dat het bijna vakantie is voor alle kinderen. Die van mij is er echt aan toe.

Bah, hier een ernstige aarsmadeninfectie bij Damian en mebendazol lijkt niet te werken. Arm kind gruwelt er helemaal van en ik ook :@..
pi_141784406
Wat naar appelsap. En nu naar de dokter voor andere medicatie of wat ga je doen? Beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141786851
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar appelsap. En nu naar de dokter voor andere medicatie of wat ga je doen? Beterschap!
Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.
Ik ga het morgen op advies van de huisarts nog maar een keer proberen met de wormenkuur en dan dubbele dosis in de hoop dat het toch nog aanslaat, maar waarschijnlijk zal dat niet gebeuren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 juli 2014 @ 10:27:36 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141807976
beterschap appelsap!

Hier een kleuter met oorontsteking . Gisteren de hele dag liggen slapen, overgeven, koorts, dus toch maar rondje ha gedaan vanmorgen .. arm joch

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 juli 2014 @ 14:47:49 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141816499
was vanmiddag met peuter bij de KNO, dus gelijk even naar Jan laten kijken; (waren verder toch geen patienten :P ) en hij adviseerde me om na afloop van de AB kuur toch een verwijzing naar de kno te vragen om z'n oren te laten checken op vocht achter de trommelvliezen. dus dat gaan we dan ook maar doen over drie weken ...

[ Bericht 15% gewijzigd door DJMO op 02-07-2014 15:39:33 ]

pi_141823437
Uit het hb-topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat een heel goed punt. Zo is Ivan erg perfectionistisch en wil hij liever geen dingen doen die hij in zijn beleving niet kan. Daar komt bij dat hij erg verlegen kan zijn. Als gevolg daarvan ziet zijn juf op school een schim van hoe hij thuis is (en op de buitenschoolse opvang, waar hij zich vrijer voelt omdat niks moet).

Ik denk dat het enige antwoord hierop kan zijn dat een enkele test nooit kan bepalen wat de beste strategie is voor een individueel kind. Een test kan je helpen om inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je kind, maar andere informatie zoals de ervaring van de ouders (hoe is het kind thuis?) en ook de juf (welke obstakels ervaart een kind op school?) zal ook meewegen.
pi_141824243
Even een nieuwe post, want ik krijg de cursor niet onder de quote.

Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.

In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.

De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.

Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
pi_141826663
Uit wat ik hier lees, en wat ik zo hier en daar om mij heen hoor, zijn er dus meer kinderen die op school heel anders uit de bus komen dan thuis. M. kon voor hij naar school ging korte woordjes schrijven, zijn eigen en onze namen schrijven, een beetje optellen en aftrekken, rijmen, lettergrepen klappen, etc. Eenmaal op school ontdekte hij de bouwhoek en dat was het. Werkjes? No thanks! Het is bouwhoek wat de klok slaat.

M. is van december, en is na een half jaar groep 1 naar groep 2 gegaan. In september kwam hij naar mij toe: "mam, heb je gezien dat ze in groep 3 veel minder spelen? Ik geloof niet dat ik daar al naar toe wil hoor. Denk je dat ik nog een jaar in groep 2 mag blijven?' 8-)

In februari hadden we 10 min gesprek met de juf, en hebben we besproken dat we hem graag nog een jaartje in groep 2 houden. Juf vond dat ook een goed plan. Intellectueel zou hij groep 3 aan kunnen, maar hij speelt nog zo graag. M. was over the moon toen bleek dat hij nog een jaar in groep 2 blijft, echt een opluchting voor hem. Leek ons een duidelijk teken dat hij er nog niet aan toe is. Bijkomend voordeel is dat hij nu in een groep komt waar de jongens wat zachtaardiger zijn en er minder geschopt en geslagen wordt.

Tegelijkertijd vraag ik mij af hoe we hem ooit wel aan de slag krijgen, en in hoeverre je mee moet gaan in zijn ontwijkgedrag. For now hebben we besloten hem een extra jaar kleuteren te gunnen, wat extra tijd om te 'geworden'.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 20:55:12 #263
5428 crew  miss_sly
pi_141828411
Wat fijn dat school zo goed met jullie meewerkt! Ik hoop dat het extra jaar kleuteren hem fijn de tijd geeft om dadelijk wel aan de werkjes te willen meedoen.
pi_141828771
Spring, fijn, dat er op school dan ook het gedrag wordt beoordeeld en conclusies getrokken worden naar het cognitieve.

Goed punt Claudia.

Bodpa, fijn, dat hij nog een jaar mag kleuteren.

Het 15 minuten gesprek hier was erg goed. Ze waren zeer tevreden, J doet het goed. Hij heeft er wel wat moeite mee als dingen niet zo gaan als hij eerlijk vind (sterk gevoel voor rechtvaardigheid, dat heb ik zelf ook). Consequentie is dat hij zich dan even uit de situatie terugtrekt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:05:21 #265
100412 mefke79
komt goed!
pi_141828867
Bodpa wie weet valt het kwartje ineens. Ik zag dat bij onze oudste ook ineens gebeuren afgelopen weken. Ineens zijn letters en cijfers wel leuk. Op onze school hebben we ook kindjes zien overgaan met kerst. Die waren er in de zomer echt niet aan toe en ineens ging dan het knopje om.
Wij hadden vandaag bijeenkomst voor de Kindervakantieweek. Benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Hij is in zijn groepje de jongste geloof ik. En morgen ouderfeest op school en dan nog een weekje tot de vakantie.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 21:10:41 #266
5428 crew  miss_sly
pi_141829140
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:

Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.

In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.

De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.

Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
Daarom hebben wij ook in een gesprek met de juf een keer op een rijtje gezet wat ze wel of niet kan en waar ze dat laat zien. Er bleek nogal een discrepantie te zijn in wat ze op school laat zien en thuis. Nu we dat duidelijk hebben, weet juf ook wat ze van S kan verwachten en dat zal ze volgend jaar dan ook wat meer gaan doen :)
pi_141829469
Hij vindt letters en cijfers hartstikke leuk. Thuis. :-)
Hij leest en schrijft korte woordjes, haalt leesboekjes uit de bieb om te oefenen, maar wilde liever niet dat ik op school vertelde wat hij kan. "Dan moet ik andere werkjes doen mam!"
Idem met rekenen, dat gaat ook gewoon goed, hij doet niet onder voor kinderen die wel naar groep 3 gaan. Zoals zijn juf zei, het zit niet in het intellectuele. En hij maakt wel werkjes, hoor, als het moet en hij er niet onderuit kan komen. *)

Fijn dat J het zo goed doet Tinuviel! Hij is van januari dacht ik he, gaat hij volgend jaar ook naar groep 2? Mooie eigenschap wel, dat rechtvaardigheidsgevoel.

Ik blijf het toch opvallend vinden, dat verschil tussen school & thuis. Misschien is het idd goed om het expliciet te benoemen, zoals jij hebt gedaan Sly.
pi_141829595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:17 schreef bodpa09 het volgende:
Hij vindt letters en cijfers hartstikke leuk. Thuis. :-)
Hij leest en schrijft korte woordjes, haalt leesboekjes uit de bieb om te oefenen, maar wilde liever niet dat ik op school vertelde wat hij kan. "Dan moet ik andere werkjes doen mam!"
Idem met rekenen, dat gaat ook gewoon goed, hij doet niet onder voor kinderen die wel naar groep 3 gaan. Zoals zijn juf zei, het zit niet in het intellectuele. En hij maakt wel werkjes, hoor, als het moet en hij er niet onderuit kan komen. *)

Fijn dat J het zo goed doet Tinuviel! Hij is van januari dacht ik he, gaat hij volgend jaar ook naar groep 2? Mooie eigenschap wel, dat rechtvaardigheidsgevoel.

Ik blijf het toch opvallend vinden, dat verschil tussen school & thuis. Misschien is het idd goed om het expliciet te benoemen, zoals jij hebt gedaan Sly.
Bodpa hij is van 2 februari, dus je zat er heel vlakbij. En ja hij gaat volgend jaar naar groep 2 en mag plussen. Bodpa, ik duim, dat hij vanzelf op school ook meer wil doen.

Op zich is gevoel voor rechtvaardigheid een mooie zaak, maar maakt het leven niet makkelijker. Hij zal helaas moeten leren, dat het in het leven niet altijd eerlijk aan toe gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 02-07-2014 21:25:37 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 21:21:06 #269
5428 crew  miss_sly
pi_141829664
Op zich is het niet vreemd dat kinderen op vérschillende plekken iets anders laten zien. Wij wilden dus dat school en wij zelf het complete beeld van S hadden. Niet zozeer dat ze daar nu iets heel specifieks mee moeten doen, maar dat ze wel weten wat ze kan. En dat wij weten waarom onze dame al sinds december met de groep 2 werkjes mee mag doen, maar we er zelden iets over horen ;)
pi_141829891
Dat is ook heel herkenbaar. :-)
pi_141829993
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:

Spring, het is erg herkenbaar, zelfs het gymen! De juf van Ivan schreef dat ze niet zo goed begreep waarom hij met gym niet altijd meedeed. Was hij soms bang? Nou, daar is geen sprake van. Hij houdt thuis enorm van stunten. Hij is op school gewoon veel teruggetrokkener. De voornaamste factor die daarbij voor hem een rol lijkt te spelen, is dat op school van alles moet. Hij houdt niet van dingen die moeten. En hij is nog steeds vrij verlegen in (grote) groepen kinderen die hij niet heel goed kent.

Bij ons huis is dat allemaal heel anders. Hij heeft veel vriendjes waar hij vaak mee speelt en dan is hij heel dominant in het spel: hij wil bepalen wat er gebeurt, hij is luidruchtig, druk, brutaal en hij houdt van stoeien. Op school komt dat er allemaal nog niet zo uit. Lijkt me ook logisch. Hij gaat er nu een half jaar naartoe en wat is een half jaar nou? Ik zie ook wel dat hij verlegener is dan de andere kinderen, maar dat hoort bij hem. Komt wel goed, ben ik van overtuigd. Hij mag gewoon zijn zoals hij is en het vertrouwen zal langzaamaan steeds meer groeien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:38:05 #272
100412 mefke79
komt goed!
pi_141830556
Bij driekus is het net andersom. Hij puzzelt met plezier op school, thuis nooit. Hij was op school met letters bezig, thuis niet. Hij heeft wel echt een paar maanden nodig gehad om een plekje in de groep te vinden en vind dat ook belangrijker dan de werkjes. En hij lijkt vaak niet alles mee te krijgen maar onthoudt alles. En moet dan ook laten weten dat hij iets weet. Dat rechtvaardigheidsgevoel zit er hier ook heel sterk in. Soms heel lastig als je ook heel sociaal wil zijn. Maar, volgens school is hij rustiger aan het worden. Wij merken er nog weinig van. Maar hij heeft het wel echt naar zijn zin, dat is het belangrijkste. Voor hem bestaat een schooldag uit binnen spelen, buiten spelen en eten. Pas als je het expliciet vraagt blijkt hij wrl degelijk ook werkjes gedaan te hebben. Mooi toch dat hij die kennelijk ziet als spelen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:42:17 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141845010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:47 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.
Ik ga het morgen op advies van de huisarts nog maar een keer proberen met de wormenkuur en dan dubbele dosis in de hoop dat het toch nog aanslaat, maar waarschijnlijk zal dat niet gebeuren.
Voor aarsmaden moet je die pillen met een tussenpose van 14 dagen slikken, maar als je ze voor andere dingen zoals spoelwormen en zweepwormen gebruikt dan 3 op een volgende dagen 2, dus het kan geen kwaad die dingen meerdere dagen achter elkaar te gebruiken.

Dus ik zou in jullie geval zoiets ook proberen, want het kan best zijn dat er meerdere 'groepen' tegelijk leven dus de ene dag komen de eitjes van de ene groep uit en 2 dagen later de volgende groep, die krijg je dan ook niet te pakken met de tweede pil na 14 dagen.
Er zitten volgens mij 6 pillen in een stripje dus ik zou dan bijvoorbeeld 3 keer om de dag 1 tablet nemen en dan na 14 dagen weer.
Misschien dat je het dan wel onder controle krijgt. :Y

Wij hadden gisteren ook het 10-minuten gesprekje van de beide heren. En ze gaan allebei goed. S is erg toe aan groep 3, maar dat mag ook wel na 2,5 jaar kleuteren en de juffen zien dat met het volste vertrouwen tegemoed, zit keurig in de A met alles. Ze maken een mix van 4 kleutergroepen 2 groepen drie en hij komt bij al zijn vriendjes en zijn beste vriendinnetje dus hij is helemaal gelukkig. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen daar! O+
Volgende week woensdagmiddag hebben ze een 'Ik ga bijna naar groep 3'-feest met alle kleuterjuffen en groep 2-ers. Zo'n leuk idee!

En O doet het ook heel goed, rekenen iets sterker (hoog in de A) dan taal (een stevige B) hoewel hij qua praten zeg maar het wel heel goed doet: 'Mama? Van wel materiaal is het papiertje van een perenijsje gemaakt?' :') :D
Verder is hij gek op zijn juf en hij is heel attent naar haar ook: 'Heb je een nieuwe t-shirt? Je hebt niet veel witte kleren he? Staat je goed hoor!' :D _O- Kleine charmeur! O+
En verder is hij heel lief, wil heel graag helpen met alles, voelt zich ook erg verantwoordelijk voor dingen als het bord of dat de kast wel netjes opgeruimd is enzo.
Juf zei dat hij echt lekker in zijn vel zit in de klas en ze gaf aan dat ze het idee had dat hij tegen kerstmis mss wel toe was aan wat denktaken om hem wat meer verdieping te geven, maar eerst maar gewoon lekker normaal met groep 2 starten met 4 taakjes en later 5.
Hij is trouwens wel ook heel trouw met zijn taakjes, ze hoeft hem eigenlijk nooit ergens toe aan te sporen en toen ze laatst aan hem vroeg of hij iets al gedaan had zei hij 'ja, dat heb ik al lang gedaan, dat weet je toch wel' en toen zei ze gisteren dus 'ja, eigenlijk weet ik ook wel dat ik dat dus niet aan hem hoef te vragen'. :D O+

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 03-07-2014 10:54:39 ]
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:07:14 #274
5428 crew  miss_sly
pi_141845625
Wat klinkt het fijn over je mannen, BE O+ Fijn dat het op school zo goed met ze gaat.
Zitten ze trouwens bij elkaar in de klas?
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:12:55 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141845789
Nee, niet bij elkaar, we naast elkaar en ze zien elkaar vaak met buitenspelen enzo.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:18:24 #276
5428 crew  miss_sly
pi_141845963
Lijkt me ook fijner, dat ze een eigen plekje hebben op school. Maar goed, er zijn ook ouders die het wel heel prettig vinden als broertjes en zusjes bij elkaar in de klas zitten.
Het lijkt me erg fijn om een broertje of zusje op school te hebben!
pi_141845996
Hoe gaat dat in de praktijk BE? lagen/liggen ze thuis wel eens in de clinch met elkaar en gebeurd dat ook op school of valt dat wel mee?

A. zit nu in groep 1/2 en gaat volgend jaar naar groep 2 maar wel in dezelfde klas dus nog zeg maar. Maar E. komt vanaf volgend jaar ook in groep 1/2 alleen dan in groep 1 dus. Ze komen niet bij elkaar in de klas, school gaf zelf aan dat nooit te doen, maar anders had ik het zelf wel verzocht om ze niet bij elkaar te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk zal uitpakken, E. laat zich de kaas niet van t brood eten zeg maar, maar A. heeft met name in bijzijn van vriendinnetjes nog wel eens de behoefte om te laten zien dat E. haar KLEINE zusje is. --> IK BEN NIET KLEIN!! :( *sla* <krab> *huil* <krijs> :P
:)
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:22:49 #278
5428 crew  miss_sly
pi_141846108
Wij hadden gisteren de eindpicknick met de hele school. Vooraf even met alleen de klas, omdat er natuurlijk een aantal kindjes naar groep 3 gaan en een aantal kindjes zelfs naar een andere school. Even afscheid nemen van de juf. Arme juf, ze had het er maar moeilijk mee, ze heeft wat traantjes gelaten O+

Ik vond het echt supergezellig: het weer was goed, kindjes van alle leeftijden renden rond en speelden gezellig en ouders zaten op kleedjes te kletsen en lekkere dingen te eten :D Doe mij maar traditioneel zo'n einde ieder jaar ;)

Morgen is S al vrij, dus vanmiddag is het echt einde schooljaar. Wat is het snel gegaan :o
Vanmiddag gaan we met z'n allen aftellen, kennelijk. Alle kindjes komen op het schoolplein en dan tellen we met z'n allen af naar exact 14.45 uur dat de vakantie begint. Ik ben benieuwd!
pi_141846202
oh grappig die verschillende vakantie-regio's weer :D hier moeten we nog 2 weken. Rapport komt ook dan mee. Ben benieuwd. Heb het hele jaar niets gehoord behalve normaal-positieve berichten dus ga er vanuit dat het allemaal wel okay zal zijn.

Ergens kijk k ook een beetje dubbel naar dat rapport. Voor mij hoeft het niet zo nodig zeg maar. Ik zie een blij kind en tevreden juf dus mja. Maar goed, we maken dr wat moois van, kan ze mooi langs de opa's en oma's ermee ;)
pi_141846220
Wat fijn dat het zo goed gaat BE!

Oh wat klinkt dat onwijs leuk Miss.. dat aftellen.

" Wij " moeten nog 2 weken... althans.. maandag studiedag, dinsdag t/m vrijdag naar school. maandag de 14e op schoolreis, dinsdag de 16e een 'normale' dag en woensdag de 17e meesters/juffendag.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:
oh grappig die verschillende vakantie-regio's weer :D hier moeten we nog 2 weken. Rapport komt ook dan mee. Ben benieuwd. Heb het hele jaar niets gehoord behalve normaal-positieve berichten dus ga er vanuit dat het allemaal wel okay zal zijn.

Ergens kijk k ook een beetje dubbel naar dat rapport. Voor mij hoeft het niet zo nodig zeg maar. Ik zie een blij kind en tevreden juf dus mja. Maar goed, we maken dr wat moois van, kan ze mooi langs de opa's en oma's ermee ;)
bij ons hebben we geen rapporten. Ze werken bij ons met leerlijnen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_141846245
oh ze hebben hier vrijdag badjes-dag :D alle kinderen moeten hun zwempak aan onder de kleding en school heeft allemaal kleine zwembadjes geregeld. Ik ben benieuwd :D vindt ze vast prachtig.
pi_141846303
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:27 schreef mignonne het volgende:
oh ze hebben hier vrijdag badjes-dag :D alle kinderen moeten hun zwempak aan onder de kleding en school heeft allemaal kleine zwembadjes geregeld. Ik ben benieuwd :D vindt ze vast prachtig.
leuk!
ik heb nog geen idee hoe de meesters/juffendag bij ons ingevuld gaat worden. ik verwacht dat ze naar de speeltuin naast school gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:29:55 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141846306
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:19 schreef mignonne het volgende:
Hoe gaat dat in de praktijk BE? lagen/liggen ze thuis wel eens in de clinch met elkaar en gebeurd dat ook op school of valt dat wel mee?

A. zit nu in groep 1/2 en gaat volgend jaar naar groep 2 maar wel in dezelfde klas dus nog zeg maar. Maar E. komt vanaf volgend jaar ook in groep 1/2 alleen dan in groep 1 dus. Ze komen niet bij elkaar in de klas, school gaf zelf aan dat nooit te doen, maar anders had ik het zelf wel verzocht om ze niet bij elkaar te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk zal uitpakken, E. laat zich de kaas niet van t brood eten zeg maar, maar A. heeft met name in bijzijn van vriendinnetjes nog wel eens de behoefte om te laten zien dat E. haar KLEINE zusje is. --> IK BEN NIET KLEIN!! :( *sla* <krab> *huil* <krijs> :P
Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch. :X 2 testosteronbommetjes met 20 maanden verschil in leeftijd maar maar 3-4cm verschil in lengte, tel uit je winst! :D
Maar ik hoor ze daar eigenlijk nooit over op school en ook van de juffen krijg ik daar geen feedback over. Volgens mij spelen ze daar toch vaker met eigen vriendjes of als wel samen, dan in een grotere groep waardoor dat gehakketak over en weer niet voor komt.

Ik bedenk me nu trouwens, gisteren hadden we klassenpicknick van O's klas in een grote speeltuin in Gouda en daar waren naast de groep 2-ers van O's klas ook oudere broertjes en zusjes bij die S goed kent en toen gingen ze idd veel hun eigen gang, maar af en toe ook samen met anderen idd.

Wij moeten idd ook nog 2 weken voor we vakantie hebben en de groep 2-ers zijn nu al aan het hieperen omdat ze echt door de juffen de klas uit gejonasd worden! O+ Ze zijn van de week al een uurtje gaan wennen en gisteren in de groep 3 samenstelling voor het eerst met de gym-meester gaan gymmen en dan is het volgende week woensdag echt officieel wissel-ochtend waarbij iedere klas dan door schuift voor een ochtend naar het volgende jaar. Dus dan is O een ochtendje Groep 2, en S een ochtend Groep 3 en de groep 3-ers gaan naar 4 etc. etc. Zo leuk, maar het voert de spanning ook goed op.

S is wat huilerig de laatste dagen dus ik denk er sterk over om hem morgenochtend gewoon een ochtendje lekker bij me te houden. Nu kan het nog. ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:30:34 #284
100412 mefke79
komt goed!
pi_141846323
Die van ons zitten nu ook nog in 1 groep. Al nemen ze de 3+ kindjes in de middag geloof ik wel apart. Ze lopen samen de groep in, maar als ik ze uitzwaai bij het raam is het vaak al zo dat ze niet meer samen zijn. De groep is natuurlijk ook vrij groot, dus het is ook makkelijk elkaar te verliezen. Wel was oudste heel lief bij jongste gaan kijken toen hij op de eerste dag naar de wc ging. "Want mama, T. kan nog niet zo goed plassen met zijn piemeltje omlaag he, dus ik ging kijken of het goed ging."
De kans zit erin dat ze in de loop van volgend jaar de grote groep 3-6 jarigen gaan splitsen in twee groepen. Dat kan nu niet, maar in het nieuwe gebouw wel. En anders is het sowieso na dat jaar afgelopen omdat de oudste dan naar domijn drie gaat.
Wat ik wel merk is dat als er dan vriendjes van oudste komen spelen, het wat lastiger is om de jongste weg te houden. Die kent het vriendje dan ook van school en wil mee doen. Dat gaat soms goed en soms niet.
pi_141846374
oh dat klinkt ook goed Vicks. De scholen die we hier bekeken hebben werken wel allemaal met het leerlingvolgsysteem ofzoiets? en met rapporten dus. Geen CITO in groep 1, dat dan weer niet. Of in elk geval niet halverwege groep 1, ik weet het niet precies. Pas in groep 2 wordt er geCITO'd.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch. :X 2 testosteronbommetjes met 20 maanden verschil in leeftijd maar maar 3-4cm verschil in lengte, tel uit je winst! :D
Maar ik hoor ze daar eigenlijk nooit over op school en ook van de juffen krijg ik daar geen feedback over. Volgens mij spelen ze daar toch vaker met eigen vriendjes of als wel samen, dan in een grotere groep waardoor dat gehakketak over en weer niet voor komt.

Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maar :P
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:32:21 #286
100412 mefke79
komt goed!
pi_141846381
Vicky krijgen jullie dan wel echt aan het einde van het jaar zo'n verslag? Omdat de oudste in oktober begon, kregen we het eerste verslag in april. En nu pas weer in oktober. Loopt dus niet synchroon met het schooljaar.
Overigens wel de CITO gemaakt, maar die kan ik nu gewoon inzien.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:34:05 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141846436
Ik dacht dat we hier in het zuiden de 'laatsten' waren met vakantie. Maar er gaat dus nog een regio nog 1 wk door.
Hier in ieder geval nog 1 wk na morgen.
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 11:34:32 #288
5428 crew  miss_sly
pi_141846451
Noord dit jaar als eerste, dan Zuid, dan Midden.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:34:42 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141846456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die van ons zitten nu ook nog in 1 groep. Al nemen ze de 3+ kindjes in de middag geloof ik wel apart. Ze lopen samen de groep in, maar als ik ze uitzwaai bij het raam is het vaak al zo dat ze niet meer samen zijn. De groep is natuurlijk ook vrij groot, dus het is ook makkelijk elkaar te verliezen. Wel was oudste heel lief bij jongste gaan kijken toen hij op de eerste dag naar de wc ging. "Want mama, T. kan nog niet zo goed plassen met zijn piemeltje omlaag he, dus ik ging kijken of het goed ging."
De kans zit erin dat ze in de loop van volgend jaar de grote groep 3-6 jarigen gaan splitsen in twee groepen. Dat kan nu niet, maar in het nieuwe gebouw wel. En anders is het sowieso na dat jaar afgelopen omdat de oudste dan naar domijn drie gaat.
Wat ik wel merk is dat als er dan vriendjes van oudste komen spelen, het wat lastiger is om de jongste weg te houden. Die kent het vriendje dan ook van school en wil mee doen. Dat gaat soms goed en soms niet.
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en Sasha was in de tuin. :D
pi_141846485
De 18e is de laatste schooldag hier :Y

En dan 1 september weer beginnen. Heerlijk die hele maand augustus O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:35:41 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141846486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef miss_sly het volgende:
Noord dit jaar als eerste, dan Zuid, dan Midden.
Dank
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:28:20 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141847870
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en S. was in de tuin. :D
Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn.. :D
pi_141848099
Hier vandaag de laatste schooldag. Lekker de hele dag spelletjes spelen en naar de speeltuin(direct naast school).
Morgen mogen de juffen opruimen en afscheid nemen van een paar teamleden. Rustig zonder kinderen ;) Zaterdag hebben 2 groep 5-ers een vakantie feestje, en ze mochten de hele klas uitnodigen. Dus dan is het echt afscheid van de groep 5-ers.
18 augustus mogen ze alweer beginnen. Vakantie komt vlot dit jaar..
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:31:20 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141849993
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn.. :D
pi_141850464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mignonne het volgende:
oh dat klinkt ook goed Vicks. De scholen die we hier bekeken hebben werken wel allemaal met het leerlingvolgsysteem ofzoiets? en met rapporten dus. Geen CITO in groep 1, dat dan weer niet. Of in elk geval niet halverwege groep 1, ik weet het niet precies. Pas in groep 2 wordt er geCITO'd.

[..]

Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maar :P
Bij ons gebruiken ze ook het leerlingvolgsysteem. Ze doen geen CITO in groep 1 en ook niet in groep 8. Omdat het LVS gebruikt wordt krijgen ze over de hele schoolperiode, van groep 1 tot groep 8, een heel goed beeld van elke leerling. Afhankelijk daarvan wordt een schooladvies gegeven. Er wordt wel gebruik gemaakt van het NIO (nationaal intelligentie onderzoek).

Onze school is een Natuurlijk Leren school. De doorstroom van basisschool naar VO gaat over het algemeen heel vlotjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mefke79 het volgende:
Vicky krijgen jullie dan wel echt aan het einde van het jaar zo'n verslag? Omdat de oudste in oktober begon, kregen we het eerste verslag in april. En nu pas weer in oktober. Loopt dus niet synchroon met het schooljaar.
Overigens wel de CITO gemaakt, maar die kan ik nu gewoon inzien.
Wij hebben 2x per jaar een portfoliogesprek. Het portfolio gaat de hele onderbouwperiode mee. Dus groep 1, 2 en 3 staan in hetzelfde portfolio. In de middenbouw wordt er weer een nieuwe portfolio map gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_141850537
1x is genoeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:01:08 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_141850911
Vicky dat lijkt inderdaad erg op onze school en hoe zij werken.
SPOILER
Bij ons dus wel CITO maar dat is ook omdat ze daarmee de groep als geheel willen beoordelen. Het is al gedoe genoeg nu met de onderwijsinspectie omdat ze niet volgens de geldende hokjes werken.
pi_141850924
wij hadden gisteravond eindsurvival in het bos. 3 x raden wie er onderuit ging en zo dat vijvertje in pleurde :s) even later ging ze languit onderuit op het losse zand (nog in der natte kleren), dus ze mocht zich hier buiten uitkleden en rechtstreeks naar de douche :P ze was dusdanig vies dat mensen haar niet meer herkenden. ik weet ook niet van wie ze dat nou heeft hoor O-)
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:20:35 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141851557
jongetjes uitnodigen vindt Cato gelukkig (nog) geen probleem, ze kan het doorgaans beter met jongens vinden dan met meisjes. ze heeft bovendien een rustgevend effect op de drukke types, heel grappig. de moeders van die jongens zijn dus ook altijd maar wat blij als Cato wil komen spelen.

wat leuk BE, zo'n klassenpicknick!
in de haak.
pi_141851799
Ik vind het zo gek dat er dadelijk maar één schooljaar zit tussen beide kindjes. S gaat naar groep 3 en R naar groep 2 :o . In mijn beleving schelen ze gewoon 2 jaar. (20 mnd)

En ik heb gisteren zelf mijn laatste nakijkwerk gedaan, dus op wat vergaderingen en afsluitende borrels na, heb ik eigenlijk al vakantie :P *O* O+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')