Ja dit! Schakel een psych of een speltherapeut in en laat die met haar aan de slag gaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:26 schreef -Spring het volgende:
Ik zou zelf nu niet door gaan vragen (dit kun je niet zonder suggestief te worden) maar heel snel met r naar een kinderpsychiater gaan.
Omdat jij zegt dat ze niet makkelijk praat lijkt me dit op zich een goede manier omdat ze door middel van spel op haar gemak gesteld wordt waardoor er ruimte ontstaat voor een gesprek.quote:What is Play Therapy?
Play Therapy helps children understand muddled feelings and upsetting events that they haven't had the chance to sort out properly. Rather than having to explain what is troubling them, as adult therapy usually expects, children use play to communicate at their own level and at their own pace, without feeling interrogated or threatened.
How can Play Therapy help my child?
Play is vital to every child's social, emotional, cognitive, physical, creative and language development. It helps make learning concrete for all children and young people including those for whom verbal communication may be difficult.
Play Therapy helps children in a variety of ways. Children receive emotional support and can learn to understand more about their own feelings and thoughts. Sometimes they may re-enact or play out traumatic or difficult life experiences in order to make sense of their past and cope better with their future. Children may also learn to manage relationships and conflicts in more appropriate ways.
The outcomes of Play Therapy may be general e.g. a reduction in anxiety and raised self-esteem, or more specific such as a change in behaviour and improved relations with family and friends.
Dat. Of er met die opa nou wel of niet (dat het liefst!!) iets is gebeurd, ze heeft sowieso het nodige achter haar kiezen. En 'oppassen' met doorvragen. Kinderen geven heel snel een antwoord waarvan ze denken dat je het wil horen. Er zijn niet voor niets mensen die hiervoor speciaal getraind zijn. Sterkte hoor Evenstar.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Lijkt me heel goed voor A om alles wat ze in haar leven mee heeft gemaakt een plekje te geven. Ik zou er niet mee wachten.
Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Dingetje: hoe reageren jullie op te laat komen voor het eten?
Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.
Heeft ze al wel besef van tijd?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
Bep kan al heel behoorlijk klokkijken maar ze is ook pas 6. Ze is heel snel afgele oh hey kijk een vlinderquote:Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
Nou, ze mag nu morgen dus niet meer weg voor het eten idd. Opwarmen van eten gaat wat lastig, ik heb geen magnetron.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Geen eten vind ik persoonlijk een regel waar ik me niet in kan vinden. Maar ik zou het ook niet warmhouden, als je te laat komt op die manier, dan eet je maar koud of je regelt zelf maar dat het opgewarmd wordt. En voor een volgende keer de waarschuwing dat nog eens te laat komen betekent dat ze dan dus niet meer weg mag voor het eten.
nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=quote:Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik schrijf het voortaan wel op dr armdan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen
Zal ik dat erbij schrijven: "wilt u mij om 17:45 naar huis sturen?"quote:Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
Hier in de wijk is het eigenlijk wel altijd zo dat kinderen naar huis gaan als het vriendje/vriendinnetje waarmee ze aan het spelen zijn moet gaan eten. En ik hanteer 'rond zes uur thuis', ze is er dan ergens tussen kwart voor en kwart over. Gaat over het algemeen prima, juist omdat die speling er is.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komenquote:Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komen
o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)quote:Op maandag 23 juni 2014 22:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.
Wij eten vrij laat, dus meestal komt S vanzelf wel weer binnenwandelen omdat iedereen aan het eten is. Te laat is ze nog niet geweest, dus ik weet het niet. Ik denk dat ik haar zou wennen aan de logische consequentie van koud eten als je te laat thuiskomt.
Dat deed mijn moeder inderdaadquote:Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik schrijf het voortaan wel op dr armdan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen
Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)
hij raakte onlangs helemaal over de kook toen hij bij huiswerkbegeleiding te laat wegging en te laat bij de volgende les (een toets) aankwam, waarna hij ook nog eens een briefje moest halen. toets verprutstdaar moet hij eens aan gaan werken
L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma hadquote:Op maandag 23 juni 2014 22:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.
Wat rot van de toets! Ik vind op tijd komen ook wel belangrijk, hoor, voor mijn eigen afspraken, maar niet zo erg.
Hehehequote:Op maandag 23 juni 2014 22:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma had
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |