abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2014 @ 11:14:00 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_141443213
Evenstar, hoe ga je dat praktisch doen? In Engeland of straks toch in Nederland? Ik neem aan dat ze zich in beide talen prima uitdrukt toch? Sterkte iig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 juni 2014 @ 11:31:14 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141443721
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:26 schreef -Spring het volgende:
Ik zou zelf nu niet door gaan vragen (dit kun je niet zonder suggestief te worden) maar heel snel met r naar een kinderpsychiater gaan.
Ja dit! Schakel een psych of een speltherapeut in en laat die met haar aan de slag gaan.
Jij hebt onderbuikgevoelens en kan niet met afstand naar het verhaal kijken, hoeft ook niet, maar beter dat je een professional dit aan laat pakken dan dat er uiteindelijk, waar dan ook, verwarring ontstaat over wat er wel of niet gevoeld wordt of gezegd is.

Dit is thew ebsite van de British Association of Play Therapists: http://www.bapt.info/ maar mss moet je idd wel met grover geschut aan de slag zoals een kinderpsycholoog of psychiater.
Ik zou igg even met je huisarts overleggen over welke stap je het beste kan zetten.

Van die site:

quote:
What is Play Therapy?

Play Therapy helps children understand muddled feelings and upsetting events that they haven't had the chance to sort out properly. Rather than having to explain what is troubling them, as adult therapy usually expects, children use play to communicate at their own level and at their own pace, without feeling interrogated or threatened.

How can Play Therapy help my child?

Play is vital to every child's social, emotional, cognitive, physical, creative and language development. It helps make learning concrete for all children and young people including those for whom verbal communication may be difficult.

Play Therapy helps children in a variety of ways. Children receive emotional support and can learn to understand more about their own feelings and thoughts. Sometimes they may re-enact or play out traumatic or difficult life experiences in order to make sense of their past and cope better with their future. Children may also learn to manage relationships and conflicts in more appropriate ways.

The outcomes of Play Therapy may be general e.g. a reduction in anxiety and raised self-esteem, or more specific such as a change in behaviour and improved relations with family and friends.
Omdat jij zegt dat ze niet makkelijk praat lijkt me dit op zich een goede manier omdat ze door middel van spel op haar gemak gesteld wordt waardoor er ruimte ontstaat voor een gesprek.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:44:07 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141465022
Wat een goeie tip BE. Hopelijk kan je daar terecht Evenstar. Lijkt me heel goed voor A om alles wat ze in haar leven mee heeft gemaakt een plekje te geven. Ik zou er niet mee wachten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:55:34 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141465557
Reageer nog uitgebreider maar thanks so far. :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 23 juni 2014 @ 21:27:04 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141467014
Dingetje: hoe reageren jullie op te laat komen voor het eten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:28:20 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141467071
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Lijkt me heel goed voor A om alles wat ze in haar leven mee heeft gemaakt een plekje te geven. Ik zou er niet mee wachten.
Dat. Of er met die opa nou wel of niet (dat het liefst!!) iets is gebeurd, ze heeft sowieso het nodige achter haar kiezen. En 'oppassen' met doorvragen. Kinderen geven heel snel een antwoord waarvan ze denken dat je het wil horen. Er zijn niet voor niets mensen die hiervoor speciaal getraind zijn. Sterkte hoor Evenstar. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 21:36:00 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141467439
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:27 schreef Ticootje het volgende:
Dingetje: hoe reageren jullie op te laat komen voor het eten?
Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 23 juni 2014 @ 21:52:48 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141468394
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ligt eraan, Isa krijgt meestal een globale tijd waarop ze thuis moet komen, heeft zelden een horloge om en ik heb het eten nooit klaar dan. Ik kan me voorstellen dat je anders reageert als er een specifiek tijd is afgesproken, een horloge gedragen wordt en het eten op dat moment klaar staat.
Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:56:13 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141468583
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was best pissig dat madam zich niet aan de regels hield; ze zou nog even bij een vriendin, dus ik vraag waar het vriendinnetje woont, waarop de dame zei dat ze terug zou komen met het huisnummer. Dat deed ze niet. Bovendien zei ik je mag nog 15 minuten spelen en dan gaan we eten en de dame kwam ruim 30 minuten later.
Ik schep dan wel het eten op en zet een bord erover om het zo goed mogelijk warm te houden. J is strenger, hij vindt niet thuis voor het eten dan gewoon pech en geen eten.
Wat is de middenweg? Want dit zijn echt typische dingen waar we samen niet goed uitkomen. Ik vind het te zwaar om meteen zonder eten naar bed te sturen, maar ik wil ook niet de boodschap geven dat het wel ok is en dat mama het eten wel warm houdt.
Heeft ze al wel besef van tijd?
Ik snap dat je boos wordt omdat ze, ondanks de afspraak, niet terug kwam met het huisnummer. Hoewel dat in het spel natuurlijk ook vergeten kan worden. Maar ik denk dat een kind van 6 (is ze al 6?? :o ) in veel gevallen nog niet doorheeft hoe het met de klok werkt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 21:58:25 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141468706
Geen eten vind ik persoonlijk een regel waar ik me niet in kan vinden. Maar ik zou het ook niet warmhouden, als je te laat komt op die manier, dan eet je maar koud of je regelt zelf maar dat het opgewarmd wordt. En voor een volgende keer de waarschuwing dat nog eens te laat komen betekent dat ze dan dus niet meer weg mag voor het eten.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:59:56 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141468810
quote:

[..]

Bep kan al heel behoorlijk klokkijken maar ze is ook pas 6. Ze is heel snel afgele oh hey kijk een vlinder O+

zulke dingen bestraf ik niet. Ik vertel hoe fijn ik het vind als iedereen op tijd thuis is om met zn allen te kunnen eten. Dat was het wel.
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:06:23 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469212
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Geen eten vind ik persoonlijk een regel waar ik me niet in kan vinden. Maar ik zou het ook niet warmhouden, als je te laat komt op die manier, dan eet je maar koud of je regelt zelf maar dat het opgewarmd wordt. En voor een volgende keer de waarschuwing dat nog eens te laat komen betekent dat ze dan dus niet meer weg mag voor het eten.
Nou, ze mag nu morgen dus niet meer weg voor het eten idd. Opwarmen van eten gaat wat lastig, ik heb geen magnetron.

En ja ze is ruim 6 en heeft wel goed besef van tijd. Maar ik snap ook wel dat je de tijd vergeet in je spel. Ik was denk ik ook meer pissig over dat ze niet gewoon even had gezegd waar ze was, want dan had ik haar gewoon even gehaald.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:07:47 #113
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469291
Ik schrijf het voortaan wel op dr arm :') dan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen :')
pi_141469370
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik schrijf het voortaan wel op dr arm :') dan kunnen andere ouders haar gewoon naar huis sturen :')
nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 juni 2014 @ 22:10:30 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141469433
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, ik vind het soms echt heel lastig hoor. dan zit zo'n kind hier en dan weet ik niet wat van mij verwacht wordtr=
Zal ik dat erbij schrijven: "wilt u mij om 17:45 naar huis sturen?"
  maandag 23 juni 2014 @ 22:15:57 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141469715
Ik heb Sasha laatst met een kookwekkertje in zijn zak op weg gestuurd: als het piepertje gaat is het tijd om naar huis te komen. Werkte heel goed. :Y
  Licht Ontvlambaar maandag 23 juni 2014 @ 22:17:12 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141469808
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:09 schreef simmu het volgende:

[..]

Hier in de wijk is het eigenlijk wel altijd zo dat kinderen naar huis gaan als het vriendje/vriendinnetje waarmee ze aan het spelen zijn moet gaan eten. En ik hanteer 'rond zes uur thuis', ze is er dan ergens tussen kwart voor en kwart over. Gaat over het algemeen prima, juist omdat die speling er is.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:30:21 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141470666
quote:

[..]

de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komen :+
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 22:40:03 #119
5428 crew  miss_sly
pi_141471222
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

de volgende dag eerder thuiskomen en als het dan weer niet gaat, maar eens een dagje binnenblijven om na te denken waarom het nuttig is om op tijd thuis te komen :+
O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.

Wij eten vrij laat, dus meestal komt S vanzelf wel weer binnenwandelen omdat iedereen aan het eten is. Te laat is ze nog niet geweest, dus ik weet het niet. Ik denk dat ik haar zou wennen aan de logische consequentie van koud eten als je te laat thuiskomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:44:49 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141471461
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vond ik vroeger zo suf en vervelend: als ik een kwartier te laat thuis was, moest ik de volgende keer een kwartier weer thuis zijn. Ik heb me voorgenomen dat niet te gaan doen.

Wij eten vrij laat, dus meestal komt S vanzelf wel weer binnenwandelen omdat iedereen aan het eten is. Te laat is ze nog niet geweest, dus ik weet het niet. Ik denk dat ik haar zou wennen aan de logische consequentie van koud eten als je te laat thuiskomt.
o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)
hij raakte onlangs helemaal over de kook toen hij bij huiswerkbegeleiding te laat wegging en te laat bij de volgende les (een toets) aankwam, waarna hij ook nog eens een briefje moest halen. toets verprutst :') daar moet hij eens aan gaan werken
pi_141471897
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Dat deed mijn moeder inderdaad ;)
Maar ik ging dan altijd naar mijn tante, dus die was op de hoogte van mijn probleem met de tijd in de gaten houden, en vroeg er zelf ook altijd naar zodra ik binnen kwam.

Dat probleem met de tijd in de gaten houden heb ik nog wel last van, dus ik vind het best veel gevraagd van een 6-jarige. Ik begrijp wel dat het irritant is dat je niet wist waar ze was.
freedom is just another word for nothing left to lose
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:56:31 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141472004
maar toen L. nog heel jong was had ik van alle speelvriendjes gewoon een telefoonnummer en meldden we elkaar als een kind ergens bleef spelen en spraken af hoe laat er naar huis gegaan moest worden. we stuurden het kind dan zelf op tijd naar huis als ze het zelf vergaten.
misschien is dat een idee?
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 22:56:38 #123
5428 crew  miss_sly
pi_141472010
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:44 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

o bij mij was dat vroeger nog erger hoor. voor elke 5 minuten te laat moest ik een uur eerder thuiskomen. L. kwam in het begin wel af en toe te laat, maar ik heb daar nooit zo'n punt van gemaakt. hij moet sowieso voor donker thuis zijn en in de winter gaat hij sowieso minder op pad. hij is beter in op tijd komen dan ik. (hij raakt juist erg van streek als hij ergens te laat komt)
hij raakte onlangs helemaal over de kook toen hij bij huiswerkbegeleiding te laat wegging en te laat bij de volgende les (een toets) aankwam, waarna hij ook nog eens een briefje moest halen. toets verprutst :') daar moet hij eens aan gaan werken
Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.

Wat rot van de toets! Ik vind op tijd komen ook wel belangrijk, hoor, voor mijn eigen afspraken, maar niet zo erg.
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 22:59:20 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141472112
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn ouders waren eigenlijk helemaal niet flauw en veel straf deelden ze niet uit, maar dit vond ik gewoon suf.

Wat rot van de toets! Ik vind op tijd komen ook wel belangrijk, hoor, voor mijn eigen afspraken, maar niet zo erg.
L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma had :')
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 23:07:59 #125
5428 crew  miss_sly
pi_141472531
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 22:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

L is gewoon altijd op tijd. ik vind het knap. van mij heeft hij dat niet. ik was altijd te laat vroeger. ik heb wat keren vroeg op school moeten komen om de planten water te geven. die planten zijn echt doodgegaan toen ik mijn diploma had :')
Hehehe
Ik hou ook wel van op tijd komen. B en S steken daar wel regelmatig een stokje voor :')
Ik vind het nog steeds alle dagen dat B haar naar school brengt weer spannend of dat op tijd gaat zijn. En we wonen twee minuten lopen van school :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')