abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141370366
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter is van eind februari dus die heeft ook 2,5 jaar gekleuterd. Qua werkjes had ze prima na dat eerste half jaar door kunnen gaan naar groep 2 en nu in 3 kunnen zitten want ze leest en schrijft al avi 3 en rekent als de beste.
Ze wil alleen nog heel graag spelen en wordt heel verdrietig bij het idee dat daar vanaf groep 3 niet zoveel tijd mee voor is.
Ik ben blij dat we het toen lekker hebben zo gelaten :)
S is een maandje jonger, maar verder geldt precies hetzelfde. Ze heeft een uurtje extra uitdaging in de week bij een andere juf, maar ik heb de indruk dat ze daar zelf verder niet echt op zit te wachten. Haar opmerking daarover: "maar dan moet je doen wat die juf zegt en mag je niet zelf kiezen wat je gaat spelen"... Nu is ze er klaar voor denk ik. Ze speelt nogsteeds heel graag (buiten, met poppen, en allerlei fantasiespelen), maar toch zie ik dat ze echt een basisschoolkind is nu.

Haha, buuf, dat kan ik me op zich best voorstellen, maar op dit moment vind ik het nog zo leuk allemaal, wat ze doen en meemaken op school. Ik vind het ook echt een hele leuke school ^O^ .
pi_141370400
Lily, dat lijkt me geweldig, een middelbare scholier en een kleuter at the same time! O+
pi_141370523
Ik vind het ook leuk.

Op school kent iedereen alleen jongste en middelste (we zijn vorig jaar van basisschool veranderd).
En dan gaat mijn 1.82 m lange puber zijn zusje halen bij een vriendinnetje en dan die ouders heel verbaasd...oh, Leah's broer?
Leah, je broer is hier. En hij dan met zijn bromstem..Leah, kom je...
pi_141370559
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141370603
Maar als je 3 x een basisschool doorlopen hebt (als moeder) kan ik me ook wel voorstellen dat je er klaar mee bent hoor. Zo werkt dat nu eenmaal.
Bij oudste was ik er ook totaal klaar mee, maar bij de jongste begint het nu pas dus daar ben ik uiteraard niet klaar mee ;)
pi_141371976
Jeetje de zomervakantie komt er dus alweer aan. Door jullie berichten besef ik pas dat het alweer bijna zover is ;) Hier nog vier weken.
Niets over gehoord dat de kinderen niet verder gaan, dus mijn 7 jarige gaat alweer naar groep 5 en de jongste waarschijnlijk wel groep 2 aangezien ze hier 1 januari als grens aanhouden.

Dat met vriendjes die bijna gelijk zijn begonnen hebben we hier ook. Vriendje van kdv is twee weken later begonnen, maar aangezien hij van januari is zal hij nog in groep 1 blijven. Gelukkig is het een combi klas van groep 1/2.
pi_141382046
Jongste gaat naar groep 2, doet het prima :). Was een leuk en positief gesprek.
Ik ben benieuwd bij wie ze in de klas komt, ze mixen alle kinderen van groep 1 en dan maken ze er nieuwe groepen 2 van. Ze gaat starten met zwemles, ineens ontzettend enthousiast O+ . Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Oudste gaat naar groep 4, die doet het ook prima. Naar verwachting zeg maar.
Leuk om te horen hoe ze gegroeid is. En ik hoop echt dat we volgend jaar weer een juf treffen die zo meedenkt en alert is als de juf van dit jaar. We zullen zien.
Fake it till you make it...
pi_141401087
Kim doet het heel goed! Ze zit nu in groep C, combiklas groep 3/4 en gaat na de zomer naar groep E.
Lezen doet ze heel erg goed, op niveau midden groep 5. Begrijpend lezen hadden ze als extra test gedaan, telt niet zwaar mee. Maar daar is ze ook goed in. Rekenen gaat sinds ze ritalin heeft een heel stuk beter. Niveau midden groep 4.
Sowieso gaat het op alle vlakken op school een stuk beter, de ritalin helpt ook mee voor de concentratie en onrust. Juf merkt duidelijk verbetering, ook qua gedrag.
Trots!
  zondag 22 juni 2014 @ 11:33:55 #59
386633 Adnap
I love Life !
pi_141401342
Wat fijn allemaal !

Hier blijft jongste zitten en wisselt van school (van gym 2 naar regulier VWO 2 met andere/meer begeleiding) en oudste is spannend, hij moet van twee x 5.4 een 5.5 maken om over te gaan. Kwestie van te lui zijn (lees puber zijn) en dus zit ik m nu op zijn hielen. Vreemd genoeg vind ie het niet erg ook en lijkt er zowaar een 10 euro muntstuk gevallen te zijn
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_141401359
Hier nog maar 2 weken school. Dan heb ik een groep 4 kind. Zijn verslag/rapport was ook goed. Rekenen en taal gaan allebei heel goed, Avi m3 met kerst en nu e4.. Chris moet zich in de klas alleen iets meer laten zien. Maar Chris ziet het nut er niet van in. Hij wil graag leren, waarom moet je dan ondeugend doen, of gaan staan kletsen. :P
Nu was hij de jongste in de 3-4-5 groep. Komend jaar is hij een middelste kind. Dus pakt hij misschien wel iets van de "verantwoordelijkheid" die daarbij hoort. Maar sociaal redt hij zich wel eigenlijk. In de pauzes genoeg kindjes waar hij mee speelt. Hij vindt veel ook wel prima, dus dan hoef je ook geen moeite te doen om je zin te krijgen..

Nu nog even een paar uurtjes wachten en dan mag mijn grote op voor zijn A diploma. Na 2 jaar mag hij eindelijk. En woensdag vrolijk verder voor B..

Bij Chris op school kijken ze per kind van oktober/november/december wat verstandig is. Ze blijven in dezelfde groep 1/2, maar van groep 2 wordt iets meer verwacht (eerst moeilijk werkje, dan vrij kiezen). Daan is van 21dec, dus dat wordt ook een bespreekgeval tzt.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:17:12 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141402368
Hier is het vakantie *O* w/ Het grut is niet vooruit te branden :) Oudste is zich een weg aan het banen door haar schoolpapieren. Die heeft een knappe overgang gemaakt naar middelbaar onderwijs en van het ene naar het andere land. Keurig rapport, en vooral door hard werken. Zo af en toe een misser, maar daar heeft ze ook van geleerd (denk ik :P ).

Jongste zit stripboeken te lezen in zijn nieuwe stoel. Daar hadden we maanden -bijna een jaar- omheen lopen draaien: het is een soort ei van gepotnageld roestvrij staal. Hij vond 'm gaaf, wij ook, en nu de prijs een stuk lager was hebben we 'm maar voor hem gekocht. En sindsdien zit 'ie dus in z'n ei O+

Zo maar eens proberen ze mee te trekken naar het zwembad voor wat beweging. De neiging om maar helemaal niets te doen hier in de hitte is vrij groot.
  zondag 22 juni 2014 @ 13:35:09 #62
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141404501
Lekker hoor Gao, vakantie! *O* En wat goed van je oudste. ^O^ En wat klinkt de stoel als een heerlijke wegkruipstoel. O+
  † In Memoriam † zondag 22 juni 2014 @ 14:59:56 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141407391
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:17 schreef Gaoxing het volgende:
Hier is het vakantie *O* w/ Het grut is niet vooruit te branden :) Oudste is zich een weg aan het banen door haar schoolpapieren. Die heeft een knappe overgang gemaakt naar middelbaar onderwijs en van het ene naar het andere land. Keurig rapport, en vooral door hard werken. Zo af en toe een misser, maar daar heeft ze ook van geleerd (denk ik :P ).

Jongste zit stripboeken te lezen in zijn nieuwe stoel. Daar hadden we maanden -bijna een jaar- omheen lopen draaien: het is een soort ei van gepotnageld roestvrij staal. Hij vond 'm gaaf, wij ook, en nu de prijs een stuk lager was hebben we 'm maar voor hem gekocht. En sindsdien zit 'ie dus in z'n ei O+

Zo maar eens proberen ze mee te trekken naar het zwembad voor wat beweging. De neiging om maar helemaal niets te doen hier in de hitte is vrij groot.
wat heerlijk! vakantie *O*

(ik ben wel heel nieuwsgierig naar die stoel :@
toevallig had ik het er gisteren over dat ik best wel een egg-chair zou willen en dit klinkt wel een beetje hetzelfde :) )
  Licht Ontvlambaar zondag 22 juni 2014 @ 15:32:58 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141408501
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 14:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat heerlijk! vakantie *O*

(ik ben wel heel nieuwsgierig naar die stoel :@
toevallig had ik het er gisteren over dat ik best wel een egg-chair zou willen en dit klinkt wel een beetje hetzelfde :) )
ja! Zo'n stoel waar je letterlijk in kunt kruipen, als een coconnetje. Lijkt me heerlijk :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 22 juni 2014 @ 16:02:49 #65
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141409576
Ik zal straks even googelen. Er loopt prettige eye-candy in het zwembad :P

Overigens jongste net: "I need new sunglasses" "waarom? Wat is hier mis mee?" "These don't say I'm going to Hawaii to party', they say 'I'm gonna kill you. With my sunglasses". Tja.....
  zondag 22 juni 2014 @ 16:36:09 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141410842

Deze, maar dan zijn de eigenlijke kussens wit. Maar die heeft hij er al uitgehaald om er zachtere in te leggen :) En er zitten meer nagels in.
  zondag 22 juni 2014 @ 17:29:45 #67
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141412831
Zo'n stoel wil ik ook wel!
  † In Memoriam † zondag 22 juni 2014 @ 17:33:37 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141412948
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:36 schreef Gaoxing het volgende:
[ afbeelding ]

Deze, maar dan zijn de eigenlijke kussens wit. Maar die heeft hij er al uitgehaald om er zachtere in te leggen :) En er zitten meer nagels in.
gaaaaaf dat is nou precies de stoel waar ik het over had. :D
ook toevallig
pi_141413179
Gave stoel, ik wil er ook een.

Hier nog 2 weken school. En we hebben ook nog 15 minuten gesprekjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 22 juni 2014 @ 19:37:49 #70
386633 Adnap
I love Life !
pi_141418562
Oh die stoel is gaaf !

Zijn er hier ook meer docenten met puberkinderen ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 22 juni 2014 @ 19:56:59 #71
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141419719
Nou iedereen is fan van die stoel, ik ook!!!!!! O+
Misschien kan je een handeltje erin beginnen :+
Rayen 2½ jaar!
pi_141423473
Nou, wij hebben weer een lesje geleerd vandaag.

We gingen even naar de ijs-zaak, redelijk in de buurt. Eenmaal op weg, besloot S dat zij een andere route wilde fietsen. Ze is 6, kent de weg goed, hoefde geen weg meer over, en het was nog ongeveer 300 meter hemelsbreed. Dus ik zei, dat is goed, dan zien we je daar.

S kwam daar aan en zag ons niet meteen (ik was lopend, dus R en ik waren langzamer dan zij) en is op haar fiets gaan zoeken. Ze maakte daarbij net een onlogische omweg, waardoor we elkaar helemaal gemist hebben.

Toen wij aankwamen wist ik zeker dat S er al had moeten zijn. Ze was er niet, dus wij zijn haar route teruggelopen/-gefietst. Aanvankelijk maakte ik me alleen maar zorgen over haar gesteldheid op dat moment (paniek?), maar toen ik haar op beide routes nergens kon vinden, begon ik me echt zorgen te maken. Ik heb gerend en haar naam geroepen, aan omstanders gevraagd of ze een klein meisje hadden zien fietsen. Nou ja, anyways, ineens stond ze daar. Huilend, maar rustig. We zijn maar een extra dikke ijs gaan eten en hadden meteen wat dingen om duidelijke afspraken over te maken. Altijd blijven wachten op de plek waar we hebben afgesproken. Enzo.

Pffff.
pi_141425510
Groofsken, ik kan me je ongerustheid en zorgen voorstellen.

Ik had recent een situatie waar ik mijn kleuter kwijt was in het winkelcentrum. Hij was bij een informatiebord blijven staan en wist, dat we naar de schoenenwinkel gingen, die een stuk verder aan de overkant was en ik dacht hij komt achter me aan. Toen ik hem ging zoeken bij het informatiebord was hij weg. Verderop in het winkelcentrum was de moeder van een kind op zijn school, die hem kende en had opgepikt. Ze was al bezig geweest mijn nummer te achterhalen. Toen had ik hem gezegd te blijven staan waar we elkaar voor het laatst hadden gezien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 22 juni 2014 @ 21:51:08 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141426436
Gosh wat een schrik Groofsken. Goed voor het regels afspreken zo blijkt maar slecht voor je hart.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 22 juni 2014 @ 21:51:55 #75
100412 mefke79
komt goed!
pi_141426496
Oe, hartverzakking Groofsken. Dan zijn ze ineens niet meer zo groot he. Driekus is een echt bang wezeltje, want die durft zoiets niet. De jongste zou het juist wel rustig doen, maar die is daar nog veel te klein voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141426703
R's reactie was "jij mag dus nooit meer alleen hè S" :o

Maar ik heb dat meteen aangepast naar: "natuurlijk mag dit wel, er kan verder niks gebeuren, je kent de weg, we moeten alleen allebei leren waar we op moeten letten dan " :P
  zondag 22 juni 2014 @ 21:58:12 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_141426934
Ik moest er ook echt aan wennen dat de oudste af en toe uit zicht is. En dan gaat het letterlijk om om de hoek in de straat spelen ipv in de speeltuin recht voor huis. De afspraak is dat dat ook gewoon mag, maar dan keek ik naar buiten en zag hem niet. Inmiddels kijk ik gewoon niet meer om de vijf minuten en krijg ik niet meteen een hartverzakking als ik hem niet zie. En zo wel, dan roep ik hem en staat ie binnen no time voor mijn neus "mama, ik was bij p, even spelen, dat mag toch?".
pi_141427117
Ik was mijn kleine grote dame gisterem kwijt op het scheveningse strand.. stond ze bij de zee :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:04:42 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141427398
Haai ik lurk vooral. Maar zit toch met e.e.a. omtrent oudste..
1.5 jaar terug om meerdere redenen besloten om contact met de ouders van M. Te breken. Echter nu wareb laatst mijn iuders hier en nu had mijn moeder met haar over J. Gepraat. Sindsdien ging het helemaal mis en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw..

Kind heeft nachtmerries dat hij haar meeneemt want ik lig in zkh en dan komt ze er achter dat dit niet zo is want J. heeft mij weggestopt zodat ik haar niet kan zien en spreken...

Verder gepraat waarom ze dit niet verteld heeft ( ze is sowieso gesloten naar mij toe) en vertelde ze dus dat ze niet met mij mocht praten want ik zou een vreg kreng zijn en alleen boos worden..
Ik heb gevraagd waatom ze dat dacht, en snikkend vertelde ze dus dat J. Dat telkens zei en nu vertelde ze dus ook dat als ze daar was ze gelijk andere kleding aan moest en haar anders etc. Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Ik heb rustig gezegd dat ze mij alrijd alles mag zeggen maar niet mag jokken dat ik dan wel boos wordt maar dat mamas ook soms moeten mopperen als iemand stout is.

Het gaat nu redelijk en ze praat nu ook! Maar ze is heel erg bang dat wanneer we naar nl gaan in de vakantie hij iets gaat doen. Ik heb al geprobeerd haar gerust te stellen dat wij haar beschermen enz.
Toch blijft ze erg bang en misschien zie ik wel teveel spoken.. maar toch.. heb ik een enorm naar onderbuik gevoel :{

En weet dus niet goed wat ik er mee moet.. moet ik door vragen? Of beter even voor nu laten rusten en proberen de angst weg te nemen of op zijn minst haar zo veilig mogelijk te laten voelen?
Maar wat als se oorzaak idd nog dieper ligt..?

Intussen heb ik nachtmerries er over... en kan ik het maar moeilijker relativeren want is mijn angst groter dan of ben ik terecht bang.. wat is juist.. ;(

En hoop dat een beetje een gedachte van een buitenstaander me weer even op juiste gedavhten en handelingspad kan helpen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_141427609
Even nieuwsgierigheid denk ik maar wie is J.?

En ik krijg een naar gevoel over dat stukje dag J. niet luistert als ze zegt dat ze het niet leuk vind.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:07:59 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141427663
J is de pa van M. Oftewel opa van haar vaders kant.

Even ter verduiselijking ik ben na ons gesprek even gaan wandelen en even mij uitgelaten op een struik want ik was laaiend ( en nog) maar met haar erbij alleen gezegd dat hij daar niets van weet dat hij ongelijk heeft. Hem niet slecht gepraat of wat dan ook.
pi_141427819
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:07 schreef _evenstar_ het volgende:
J is de pa van M. Oftewel opa van haar vaders kant.

Okay.

Ikzelf zou toch meer willen weten. Wat hij deed wat ze niet leuk vond en zo. En haar ondertussen wel proberen te laten voelen dat ze alles kan vertellen en dat jij haar beschermd. Maar het is zo moeilijk.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:10:46 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_141427873
Evenstar, je arme meisje. Ik kan me niet voorstellen dat ze het verzint. En jouw onderbuikgevoel vind ik ook heel wat waard. Pfff, geen idee wat je er nu mee moet. Je hebt al eerder een niet pluisgevoel gehad toch?
  zondag 22 juni 2014 @ 22:15:37 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428207
Ja toen ik in zkh lag met Oliver was ze daar was overmacht.. toen hij ze op kwam halen zeggen dat als ze me wou zien dat kon. Maar ineens kon dat niet want geld bezine etc. Is mijn vader nog naar nuth en terug gereden twee keer op een dag zodat ze mij kon zien. En vertelde ze dat hij bij haar un bed sliep terwijl ik al had gezegd dat ik dat niet wou hebben.

Vandaar dat onderbuik gevoel :@
pi_141428216
Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Dit vind ik een heel akelig stukje, en in combinatie met haar duidelijke angst krijg ik daar kriebels van.

Vooral proberen gerust te stellen dat ze veilig is bij jou en je vriend en ook bij jouw ouders, en proberen of je dmv "oppervlakkige" gesprekjes kan ontdekken wat J deed wat ze niet leuk vond.

Dikke :* voor jou
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:17:27 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428355
En nee dit verzint ze niet. Ik heb haar gefilmd zonder dat ze wist toen ze vertelde.. de angst in haar stem was zeer duidelijk dat Dan er van verschoot. Hij weet ook niet goed wat wijsheid is..
pi_141428448
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
En nee dit verzint ze niet. Ik heb haar gefilmd zonder dat ze wist toen ze vertelde.. de angst in haar stem was zeer duidelijk dat Dan er van verschoot. Hij weet ook niet goed wat wijsheid is..
Praat ze met iemand anders dan jullie? Een psycholoog? Een moeder van een vriendinnetje?
pi_141428627
ik zou meegaan met de onderbuik en haar gewoon nevernooitniet alleen laten met die man. andere kleren, ander haar, verhalen over bij haar in bed, nare shit over de mama. hell no dat ik zo'n man alleen laat met mijn kind.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 22 juni 2014 @ 22:22:11 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428754
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:18 schreef Tally het volgende:

[..]

Praat ze met iemand anders dan jullie? Een psycholoog? Een moeder van een vriendinnetje?
Nee.. mijn beste vriendin ziet zw wel als grote zus dus misschien als we daar zijn dat zij misschien erns met haar kan praten?
pi_141428786
Op dit moment is het t allerbelangrijkste dat zij vertrouwen krijgt dat ze veilig is bij jou en Dan, en dat dit ook zo is op vakantie in NL, aandringen op vertellen kan averechts werken waardoor ze dicht klapt.
Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat ze van J niks mag vertellen, wie weet wat hij haar verteld heeft wat daar de gevolgen van zijn...

Vertrouwen verstevigen! Hoe graag je ook het hele verhaal duidelijk wil hebben, (logisch). ..
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:22:57 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141428810
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:20 schreef simmu het volgende:
ik zou meegaan met de onderbuik en haar gewoon nevernooitniet alleen laten met die man. andere kleren, ander haar, verhalen over bij haar in bed, nare shit over de mama. hell no dat ik zo'n man alleen laat met mijn kind.
Geloof mij die komt nimmer in haar buurt moet hij eerst langs mij :(
pi_141428846
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:22 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee.. mijn beste vriendin ziet zw wel als grote zus dus misschien als we daar zijn dat zij misschien erns met haar kan praten?
Ik zou het in ieder geval proberen. Ik krijg er een naar gevoel van als ik het leest. Ik zou waarschijnlijk gek worden als ik het zou horen van mijn dochtertje. Opa en Oma moet je kunnen vertrouwen. Veilig bij voelen. Geborgen.
pi_141428905
En misschien is ze daarom ook wel zo gesloten.
pi_141428994
Ik zou zelf nu niet door gaan vragen (dit kun je niet zonder suggestief te worden) maar heel snel met r naar een kinderpsychiater gaan.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:29:04 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141429192
Idd spring daarom mijn dubio over..

Woensdag moet ik sowieso naar de huisarts misschien eens met haar bespreken.
pi_141429317
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:04 schreef _evenstar_ het volgende:
Haai ik lurk vooral. Maar zit toch met e.e.a. omtrent oudste..
1.5 jaar terug om meerdere redenen besloten om contact met de ouders van M. Te breken. Echter nu wareb laatst mijn iuders hier en nu had mijn moeder met haar over J. Gepraat. Sindsdien ging het helemaal mis en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw..

Kind heeft nachtmerries dat hij haar meeneemt want ik lig in zkh en dan komt ze er achter dat dit niet zo is want J. heeft mij weggestopt zodat ik haar niet kan zien en spreken...

Verder gepraat waarom ze dit niet verteld heeft ( ze is sowieso gesloten naar mij toe) en vertelde ze dus dat ze niet met mij mocht praten want ik zou een vreg kreng zijn en alleen boos worden..
Ik heb gevraagd waatom ze dat dacht, en snikkend vertelde ze dus dat J. Dat telkens zei en nu vertelde ze dus ook dat als ze daar was ze gelijk andere kleding aan moest en haar anders etc. Dat hij nooit luisterde als ze zei dat vind ik niet leuk etc..

Ik heb rustig gezegd dat ze mij alrijd alles mag zeggen maar niet mag jokken dat ik dan wel boos wordt maar dat mamas ook soms moeten mopperen als iemand stout is.

Het gaat nu redelijk en ze praat nu ook! Maar ze is heel erg bang dat wanneer we naar nl gaan in de vakantie hij iets gaat doen. Ik heb al geprobeerd haar gerust te stellen dat wij haar beschermen enz.
Toch blijft ze erg bang en misschien zie ik wel teveel spoken.. maar toch.. heb ik een enorm naar onderbuik gevoel :{

En weet dus niet goed wat ik er mee moet.. moet ik door vragen? Of beter even voor nu laten rusten en proberen de angst weg te nemen of op zijn minst haar zo veilig mogelijk te laten voelen?
Maar wat als se oorzaak idd nog dieper ligt..?

Intussen heb ik nachtmerries er over... en kan ik het maar moeilijker relativeren want is mijn angst groter dan of ben ik terecht bang.. wat is juist.. ;(

En hoop dat een beetje een gedachte van een buitenstaander me weer even op juiste gedavhten en handelingspad kan helpen.
Dat stukje samen met t eerdere stukje over het niet luisteren als zij aangeeft het niet leuk te vinden...

Dat zijn 2 alarmsignalen, praten of het tegen mama zeggen heeft geen zin want dan wordt mama boos...
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2014 @ 22:32:51 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141429487
Ja ga ik ook doen drukte het wat ongelukkig uit :@ ben ik goed in :D
pi_141434049
Als je bang bent voor misbruik kun je ook via arts of zedenpolitie bij een speciale arts/psycholoog komen die daarover op een goede manier met haar in gesprek kan gaan. Ik dacht dat iemand hier ooit vertelde dat haar moeder dat doet, van beroep. Maar ik weet niet meer wie dat was. :{
pi_141442716
Groof, dat lijkt me inderdaad wel even schrikken. Wat goed dat ze toch rustig was en jij klinkt ook best rustig zoals je daarna dan afspraken maakt en terwijl R dan zegt dat S niet meer alleen mag, jij dan verteld dat het best kan, als jullie dingen goed afspreken ^O^ .

Evenstar, wat knap dat ze al zoveel heeft verteld. Ik zou blijven benadrukken dat ze je alles mag vertellen. Misschien wil ze wel schrijven...?
Ik zou niet teveel aandringen nu. Maar wel overleggen met de huisarts.
En wie weet wil ze wel met die beste vriendin praten.
Dat onderbuikgevoel zou ik serieus nemen, moeders/ouders hebben dat niet zomaar... (althans, je kan wel vaker ongerust zijn e.d. maar dat onderbuikgevoel... het zit je gewoon helemaal niet lekker en dat zou ik serieus nemen!).
Het gaat niet eens om mijn kind, maar ik krijg er toch de kriebels van. Heftig :*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')