abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 juni 2014 @ 21:18:23 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141346682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:03 schreef mikoxx het volgende:
ongeacht wat daarin de keuze wordt,nu of tzt, je kiest natuurlijk altijd wat cognitief en emotioneel de beste keuze lijkt te zijn.... realiseer je alleen wel dat t en doublure is dan, en dat mag slechts één x in je basisschool carrière.. (ofwel, in t jaarje 14 wordt moet je de basisschool verlaten...) Vroeger was dat anders.... officieel heette het toen ook niet 'doubleren' maar 'kleuterverlenging'.
Mja, dat dacht ik dus ook, maar bij Isa is er een jongen die een jaar langer gekleuterd heeft en is blijven zitten in groep 4.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:24:49 #27
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141347091
Dat kan, maar dan zal hij dus veertien worden in groep acht....
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:27:54 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_141347273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef mikoxx het volgende:
En dat zou erg zijn omdat?

Bij twijfel langer kleuteren zeg ik altijd! Laat je kind maar stevig worden, groeien op allerlei vlakken. En spelen. Daar leren ze zó veel van (op sociaal, emotioneel, cognitief, creatief gebied). Laat ze maar ontdekken. De rest van hun schoolcarrière moeten ze nog lang genoeg stil zitten en werkjes maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:29:40 #29
100412 mefke79
komt goed!
pi_141347389
Er zijn kennelijk middelbare scholen waar je niet op je veertiende aan mag beginnen. Die nemen je dan niet aan. Ik weet niet meer wie het nou laatst zei.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141347520
Idd bij twijfel een jaartje langer laten kleuteren.

Wij hebben nog geen overgangsgesprek gehad op school maar op de indeling staat Tess in groep 2.
Amber gaat volgend jaar naar groep 6 :o
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 juni 2014 @ 21:35:19 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141347827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn jongste is van december en gaat dus nu, na een half jaartje groep 1, al naar groep 2. En hoewel ik daar cognitief geen enkel probleem voorzie, vind ik het toch nogal wat. Mijn kleintje, net op school, pfff. (Zelf ben ik ook van december en ik heb 2,5 jaar gekleuterd.)
ik heb daar onlangs een gesprek over gehad over mijn kleuter, en die ging ook meteen door naar groep 2. Dat schijnt te "moeten" , en ondanks dat ze in groep twee zitten (waarschijnlijk omdat ze anders te veel 1e groepers krijgen) krijgen ze gewoon datgene aangeboden wat bij hun leeftijd past. Dus al zit hij in groep twee, hij krijgt gewoon groep 1 werk aangeboden. Jan is van 28-12 en moet ook een extra jaar kleuteren. dus die moet groep 2 idd ook overdoen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:06 #32
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141348203
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

En dat zou erg zijn omdat?

Bij twijfel langer kleuteren zeg ik altijd! Laat je kind maar stevig worden, groeien op allerlei vlakken. En spelen. Daar leren ze zó veel van (op sociaal, emotioneel, cognitief, creatief gebied). Laat ze maar ontdekken. De rest van hun schoolcarrière moeten ze nog lang genoeg stil zitten en werkjes maken.
volledig mee eens.... niet invullen voor de gedachten van een ander .. ;-)
pi_141348313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:24 schreef mikoxx het volgende:
bij een grote leerachterstand na een keer zittenblijven kan een kind oa meteen van groep 7 doorgaan naar de brugklas van bv praktijkonderwijs. http://www.aandachtplus.nl/formulieren/plaatsinglwoo-po.doc
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:48:59 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_141348542
Wij kregen gisteren de link van een filmpje over de school van de jongens(gemaakt voor leraren oid). Het bevestigde nog maar een keer waarom wij voor deze school gekozen hebben. (link kan wel via pm/dm, het is wel erg herkenbaar als ik em hier neergooi zo).
En ik snap de logica van groep 1 werkjes in een groep 2 niet zo. Dan zitten toch gewoon in groep 1?

Groep zes. Pff, dat gaat hard Vicky!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141348557
Wat gaat het toch allemaal snel. Ik vind het elk jaar weer even slikken om te zien dat ze zo snel opgroeien. Je knippert met je ogen en hoppa weer verder ontwikkeld.

Mijn 7-jarige gaat naar groep 5 en komt in een combinatieklas 5/6. Ik vind het nogal wat. :o Mijn kleine jongen tussen de groten.
Hij is er zelf blij mee want dan krijgt hij eindelijk!!!! aardrijkskunde en geschiedenis. Daar kijkt hij al jaren naar uit zegt hij zelf. :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:13:30 #36
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141349863
Mijn middelste is van eind november en ging vorig jaar wel naar groep 2. Maar, in oktober hebben we eigenlijk besloten dat het voor haar toch beter is om nog een jaartje extra te kleuteren. Dus nu is ze ''middelste kleuter'' ipv jongste of oudste kleuter. Ik ben er wel blij mee dat we dit besloten hebben.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 21 juni 2014 @ 08:32:04 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141363260
nou ben ik wel gewend dat mijn kleuter niet thuis slaapt, maar vandaag is het toch wel even anders .. hij heeft een beverweekendje op de scouting.. nou is het maar één nachtje dat hij van huis is en hij zit op loopafstand maar toch :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:41:48 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_141365778
Ligt de grens op 1 december? Ik dacht dat de grens op 1 januari lag? In ieder geval is Jochem in oktober begonnen in groep 1 en gaat neem ik aan gewoon door naar groep 2. Van Ruben hebben we een tijd geleden al te horen gekregen dat hij doorgaat naar groep 4. Hij is van 15 januari, maar is vorig jaar wel doorgegeven naar groep 3, nadat hij 1 en 2 op basisschool in een jaar gedaan had (hij heeft het schooljaar daarvoor medisch kleuterverblijf + speciaal onderwijs gedaan, waardoor hij dus heel sec gezien uiteindelijk gewoon wel keurig twee jaar erover gedaan heeft om te kleuteren).

Er wordt op school wel echt gewoon gekeken of een kind toe is aan groep 3 of niet. Na de herfstvakantie is er nog een extra kindje ingestroomd, omdat die toch wel klaar bleek te zijn voor groep 3.

Hier overigens sowieso dubbelklassen, dus straks beide heren de oudste groep :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:20:27 #39
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141368317
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn jongste is van december en gaat dus nu, na een half jaartje groep 1, al naar groep 2. En hoewel ik daar cognitief geen enkel probleem voorzie, vind ik het toch nogal wat. Mijn kleintje, net op school, pfff. (Zelf ben ik ook van december en ik heb 2,5 jaar gekleuterd.)
de grens is in 1984 van oktober naar januari gegaan. Ik heb ook 2,5 gekleuterd (helaas)
Waarom is dat lastig als het voor je kind geen enkel probleem is?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141368565
Met Leah gaat ook prima op school. Ze is pienter, sociaal, de werkjes gaan uitstekend, ze is verbaal erg goed maar ze is van 22 december 2009 en is daardoor pas op 6 januari dit jaar begonnen. Ze gaat dus weer naar groep 1.
Ik vind het prima verder hoor, er is geen haast.

Wat wel wat jammer is, is dat haar beste vriendinnetje (zij is van eind november 2009) wel naar groep 2 gaat maar goed... Er zijn nog vriendinnetjes genoeg.
pi_141369576
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:20 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de grens is in 1984 van oktober naar januari gegaan. Ik heb ook 2,5 gekleuterd (helaas)
Waarom is dat lastig als het voor je kind geen enkel probleem is?
Ik vind het lastig te beslissen of het inderdaad het beste voor hem is. Op deze school is het zo dat de kindjes van okt t/m dec dus inderdaad doorgaan naar groep 2 en dat daar dan aan het einde van groep 2 gekeken wordt of ze toe zijn aan groep 3. Dat is dan in overleg met de ouders. En dat lijkt me een lastige beslissing. Het gaat ook meteen over een heel jaar, al het nou om een paar maandjes ging ;) .Maar zoals ik al zei, ik ga er gewoon zo ontspannen mogelijk instaan, dat lijkt me voor iedereen het beste, en de tijd zal het dus leren.

Lily, R is ook van december, ook 6 januari begonnen, en dus wel door naar groep 2, net zoals alle decemberkindjes trouwens.
pi_141369747
Ja, dat begreep ik al.
Hier blijven alle decemberkindjes in groep 1. Zij hebben ook de CITO kleutertoets van februari allen niet meegedaan.

Blijkbaar verschilt dat per school?

Het vriendinnetje van L (van eind november) zou ook eigenlijk in groep 1 blijven maar daar waren haar ouders erg op tegen.
pi_141369792
Ja, dat zal wel per school anders zijn.

R hoefde ook de Cito-toets van begin dit kalenderjaar niet mee te maken. maar die aan het einde van het jaar heeft hij wel meegemaakt.
pi_141369826
Ja, die laatste toets heeft ze wel meegemaakt maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat gegaan is. Volgende week zijn nog oudergesprekken (of de week erna...ik weet het eigenlijk niet precies :@
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:22:25 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141369836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik vind het lastig te beslissen of het inderdaad het beste voor hem is. Op deze school is het zo dat de kindjes van okt t/m dec dus inderdaad doorgaan naar groep 2 en dat daar dan aan het einde van groep 2 gekeken wordt of ze toe zijn aan groep 3. Dat is dan in overleg met de ouders. En dat lijkt me een lastige beslissing. Het gaat ook meteen over een heel jaar, al het nou om een paar maandjes ging ;) .Maar zoals ik al zei, ik ga er gewoon zo ontspannen mogelijk instaan, dat lijkt me voor iedereen het beste, en de tijd zal het dus leren.

Lily, R is ook van december, ook 6 januari begonnen, en dus wel door naar groep 2, net zoals alle decemberkindjes trouwens.
maar het is een jaar kleuteren. Die je eventueel dus volgend jaar nog een jaar kunt verlengen. Dan zou voor mij de keuze niet zo moeilijk zijn. Lekker naar groep 2 en van daaruit wel verder zien. Zo groot vind ik het verschil niet.

Maar ik sta daar sowieso anders in geloof ik. Wat mijn insteek ook wel kleurt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141369929
Ik heb ook nu niet echt een keuze hoor. Dat heb ik volgens mij ook nergens gezegd. Ik schreef alleen maar "mijn kleinste, nu al naar groep 2, pfff". Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik er per definitie tegen was ofzo.

Het verschil is voor mij trouwens heel duidelijk. Groep 1 heeft veel meer vrij-spel momentjes, groep 2 veel meer 'werkjes'.
pi_141369981
S is trouwens echt toe aan groep 3 nu. Heerlijk om te zien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:36:16 #48
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141370180
Mijn dochter is van eind februari dus die heeft ook 2,5 jaar gekleuterd. Qua werkjes had ze prima na dat eerste half jaar door kunnen gaan naar groep 2 en nu in 3 kunnen zitten want ze leest en schrijft al avi 3 en rekent als de beste.
Ze wil alleen nog heel graag spelen en wordt heel verdrietig bij het idee dat daar vanaf groep 3 niet zoveel tijd mee voor is.
Ik ben blij dat we het toen lekker hebben zo gelaten :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:36:57 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141370205
Grappig dat ze daar zo ineens aan toe zijn hè. Bijzonder vond ik altijd.

Over kleintjes gesproken; de mijne gaat naar groep 8. En dat is ook raar. Helemaal omdat hij deze vakantie 'dus' die verandering doorgaat. Dat ze met één been in de brugklas staan. Groot worden. Basisschoolkind-af.

Persoonlijk ben ik er ook wel aan toe. De basisschool wel zat. :@
pi_141370318
Groep 8 was wel echt een leuk jaar :Y

Maar ik vind het heerlijk om naast mijn middelbare scholier nog een kleuter te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')