Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistertquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
Oh okequote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert
Dat ze een beetje los komt, vriendjes/vriendinnetjes heeft en soms even het gezag van juf durft te trotserenquote:
ik denk het kindvolgsysteem of zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is het Kijk ?
Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
Ja, dat heet kijk!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
ik denk het kindvolgsysteem of zo.
L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
dat gebruiken ze bij R op school ook. Hij scoort overal braaf zn leeftijd of (ver) daarboven, maar toch blijft hij in groep 1. Eerst baalde ik daarvan, maar na een goed gesprek komt het wel goed. Hij mag het werk van groep 2 doen, maar mag nog spelen naar de groep 1 stijl. Dat heeft hij nu nog nodig, hij leert van het spelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, dat heet kijk!
http://www.bazalt.nl/educ(...)ie-2012#.U62mgokayc0
Volgens mij is ook uit onderzoek gebleken dat citoscores bij kleuters nog niet heel stabiel (hoeven te) zijn en als op zich staande resultaten nog weinig zeggen. De toetsen worden op die leeftijd meer afgenomen om de grote lijn te starten en ze ook gewoon te laten wennen enzo. Toch?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is het Kijk ?
Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat
wat hoop ik dan voor henkie dat de leerkracht van groep 8 wel weet hoe hij dat aan moet pakken en er serieus werk van maakt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat
Het liefste zou ik zien dat hij bij zijn eigen groepsstof blijft, maar dat gaat verdiepen ofzo. Versnellen gaat echt niet veel goeds brengen. Het mooiste zou zijn dat er door te verdiepen ook aandacht besteed wordt aan de punten waar hij minder goed in is. Maar ja, dat vereist natuurlijk wel heel erg maatwerk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
Dat zou ik zeer tof vinden. Wanneer het lukt, no pressurequote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè.
Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet.) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk.
rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:20 schreef p_iglet het volgende:
al dat soort dingen staan of vallen helaas nog steeds met de betrokkenheid van de leerkracht en de motivatie van het kind... Al is er gelukkig stukken meer mogelijk dan 20/25 jaar geleden toen ik op de basisschool zat. Damn wat heb ik me verveeld.
hier in groep 4 dit jaar rekentijgers, kien en compacting voor rekenen.
en voor taal en spelling soortgelijke zaken. Maar Pepijn heeft gewoon geen enkele belangstelling voor verrijkingstof op papier. Voor rekenen speelt hij als verrijking dus vaak een rekenspel uit de rekenkast, en voor taal en spelling zijn er ook dingen... Maar het blijft lastig.
Hier is gewoon GEEN belangstelling voor puur taal en rekenen. Er wordt wel enorm uitgekeken naar groep 5, want dan krijg je geschiedenis en aardrijkskunde!
We hopen ook dat een muziekinstrument voldoende uitdaging biedt. Het is in ieder geval goed voor de frustratietollerantie, want het is hopeloos frustrerend dat het niet in 1x lukt.
Dat dalton onderwijs met kleine gemengde klasjes klinkt ook erg fijn!!
hier gebruiken ze pittige plus torens.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.
Welnee, je bent gewoon lekker jong aan kinderen begonnen. Lijkt me wel weer een bijzondere fase, geen basisschool meer.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud!![]()
Welnee, oud zit niet in je leeftijd (quote:Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud!![]()
oh wat heerlijk!!quote:Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk!
Die heb ik laatst gekregen voor oudste. Zo gek om zijn naam op zo'n lijstje te zien staan.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:26 schreef Saffier het volgende:
Ik zou het even navragen Lijnloos of er nog een gesprekje komt.
Ik heb in de wandelgangen al gehoord welke leerkracht de oudste volgend jaar krijgt. De leerlingen zelf hebben het nog niet gehoord dus ik zeg maar even niets nog thuis ;-)
Ik ben vooral heel erg benieuwd bij wie de jongste straks in de klas komt. Zowel leerkracht als klasgenootjes. Als het goed is krijg ik daar komende week een brief over. M'n mini! Naar de basisschool!!
Hier is het ook een noodzaak. De hele school is 45 leerlingen groot.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk!
Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze hebben hier vorige week woensdag een wendag gehad. Schoven alle kindjes een groep op en groep 8 had vrij.
Voor Chris weinig verschil, maar wel even kennismaken met de nieuwe groep 3.
Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?
(Ik klik dit topic heel sons open en zag dit.)
Ik snap wel waarom C naar een andere school gaatquote:Op zondag 29 juni 2014 22:46 schreef miss_sly het volgende:
"Omdat C naar de vrije school gaat en dan ziek ik hem nooit meer!"
Whehehequote:Op zondag 29 juni 2014 22:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom C naar een andere school gaat![]()
Ik dacht alquote:Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.
Chris gaat gewoon naar groep 4, de nieuwe groep 3 zijn kinderen uit de huidige kleuterklas. Stuk of 10 kleintjes erbij. Hij zit in een combi 3-4-5(montessori)
Hoe gaat het met Eli en Aviva?
Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Tinuviel het volgende:
Wat naar appelsap. En nu naar de dokter voor andere medicatie of wat ga je doen? Beterschap!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat een heel goed punt. Zo is Ivan erg perfectionistisch en wil hij liever geen dingen doen die hij in zijn beleving niet kan. Daar komt bij dat hij erg verlegen kan zijn. Als gevolg daarvan ziet zijn juf op school een schim van hoe hij thuis is (en op de buitenschoolse opvang, waar hij zich vrijer voelt omdat niks moet).
Ik denk dat het enige antwoord hierop kan zijn dat een enkele test nooit kan bepalen wat de beste strategie is voor een individueel kind. Een test kan je helpen om inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je kind, maar andere informatie zoals de ervaring van de ouders (hoe is het kind thuis?) en ook de juf (welke obstakels ervaart een kind op school?) zal ook meewegen.
Daarom hebben wij ook in een gesprek met de juf een keer op een rijtje gezet wat ze wel of niet kan en waar ze dat laat zien. Er bleek nogal een discrepantie te zijn in wat ze op school laat zien en thuis. Nu we dat duidelijk hebben, weet juf ook wat ze van S kan verwachten en dat zal ze volgend jaar dan ook wat meer gaan doenquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:
Even een nieuwe post, want ik krijg de cursor niet onder de quote.
Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.
In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.
De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.
Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
Bodpa hij is van 2 februari, dus je zat er heel vlakbij. En ja hij gaat volgend jaar naar groep 2 en mag plussen. Bodpa, ik duim, dat hij vanzelf op school ook meer wil doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:17 schreef bodpa09 het volgende:
Hij vindt letters en cijfers hartstikke leuk. Thuis. :-)
Hij leest en schrijft korte woordjes, haalt leesboekjes uit de bieb om te oefenen, maar wilde liever niet dat ik op school vertelde wat hij kan. "Dan moet ik andere werkjes doen mam!"
Idem met rekenen, dat gaat ook gewoon goed, hij doet niet onder voor kinderen die wel naar groep 3 gaan. Zoals zijn juf zei, het zit niet in het intellectuele. En hij maakt wel werkjes, hoor, als het moet en hij er niet onderuit kan komen.![]()
Fijn dat J het zo goed doet Tinuviel! Hij is van januari dacht ik he, gaat hij volgend jaar ook naar groep 2? Mooie eigenschap wel, dat rechtvaardigheidsgevoel.
Ik blijf het toch opvallend vinden, dat verschil tussen school & thuis. Misschien is het idd goed om het expliciet te benoemen, zoals jij hebt gedaan Sly.
Spring, het is erg herkenbaar, zelfs het gymen! De juf van Ivan schreef dat ze niet zo goed begreep waarom hij met gym niet altijd meedeed. Was hij soms bang? Nou, daar is geen sprake van. Hij houdt thuis enorm van stunten. Hij is op school gewoon veel teruggetrokkener. De voornaamste factor die daarbij voor hem een rol lijkt te spelen, is dat op school van alles moet. Hij houdt niet van dingen die moeten. En hij is nog steeds vrij verlegen in (grote) groepen kinderen die hij niet heel goed kent.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:57 schreef -Spring het volgende:
Even een nieuwe post, want ik krijg de cursor niet onder de quote.
Zoals je Ivan in je eerste alinea schetst, da's precies L. Zodra ze ook maar het gevoel heeft dat ze geobserveerd wordt, doet ze een stapje terug. Thuis is dat een stuk minder, maar zelfs als ik r expliciet vraag om iets te 'laten zien' wat ik r eerder (toevallig) heb zien doen, weigert ze of doet ze het bewust heel nonchalant.
In dr eindverslag schreef de juf ook dat ze werkjes ontwijkt, maar zich wel bemoeit met die van anderen. (Oa) daaruit is geconcludeerd dat ze op cognitief gebied goed scoort.
De juf was dan ook verbaasd toen ze hoorde dat L thuis woorden legt met losse letters en binnen drie seconden in het topje van een lantaarnpaal zit. Op school toont ze geen interesse in letters en met gym is ze heel behouden. Ze durft daar net aan het handje over een balk te lopen.
Volgend jaar zit ze met een klein clubje groep tweeërs bij een grotere groep eners. Ik hoop dat dat dr zelfbeeld ten goede komt.
Voor aarsmaden moet je die pillen met een tussenpose van 14 dagen slikken, maar als je ze voor andere dingen zoals spoelwormen en zweepwormen gebruikt dan 3 op een volgende dagen 2, dus het kan geen kwaad die dingen meerdere dagen achter elkaar te gebruiken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:47 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar helaas kan hij weinig doen. Als Damian niet reageert op de normale wormenkuur dan zal het vanzelf over moeten gaan. Dus extra hygiënemaatregelen treffen, net zo lang tot hij niks meer heeft.
Ik ga het morgen op advies van de huisarts nog maar een keer proberen met de wormenkuur en dan dubbele dosis in de hoop dat het toch nog aanslaat, maar waarschijnlijk zal dat niet gebeuren.
bij ons hebben we geen rapporten. Ze werken bij ons met leerlijnen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:
oh grappig die verschillende vakantie-regio's weerhier moeten we nog 2 weken. Rapport komt ook dan mee. Ben benieuwd. Heb het hele jaar niets gehoord behalve normaal-positieve berichten dus ga er vanuit dat het allemaal wel okay zal zijn.
Ergens kijk k ook een beetje dubbel naar dat rapport. Voor mij hoeft het niet zo nodig zeg maar. Ik zie een blij kind en tevreden juf dus mja. Maar goed, we maken dr wat moois van, kan ze mooi langs de opa's en oma's ermee
leuk!quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:27 schreef mignonne het volgende:
oh ze hebben hier vrijdag badjes-dagalle kinderen moeten hun zwempak aan onder de kleding en school heeft allemaal kleine zwembadjes geregeld. Ik ben benieuwd
vindt ze vast prachtig.
Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:19 schreef mignonne het volgende:
Hoe gaat dat in de praktijk BE? lagen/liggen ze thuis wel eens in de clinch met elkaar en gebeurd dat ook op school of valt dat wel mee?
A. zit nu in groep 1/2 en gaat volgend jaar naar groep 2 maar wel in dezelfde klas dus nog zeg maar. Maar E. komt vanaf volgend jaar ook in groep 1/2 alleen dan in groep 1 dus. Ze komen niet bij elkaar in de klas, school gaf zelf aan dat nooit te doen, maar anders had ik het zelf wel verzocht om ze niet bij elkaar te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk zal uitpakken, E. laat zich de kaas niet van t brood eten zeg maar, maar A. heeft met name in bijzijn van vriendinnetjes nog wel eens de behoefte om te laten zien dat E. haar KLEINE zusje is. --> IK BEN NIET KLEIN!!*sla* <krab> *huil* <krijs>
Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maarquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch.2 testosteronbommetjes met 20 maanden verschil in leeftijd maar maar 3-4cm verschil in lengte, tel uit je winst!
Maar ik hoor ze daar eigenlijk nooit over op school en ook van de juffen krijg ik daar geen feedback over. Volgens mij spelen ze daar toch vaker met eigen vriendjes of als wel samen, dan in een grotere groep waardoor dat gehakketak over en weer niet voor komt.
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en Sasha was in de tuin.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die van ons zitten nu ook nog in 1 groep. Al nemen ze de 3+ kindjes in de middag geloof ik wel apart. Ze lopen samen de groep in, maar als ik ze uitzwaai bij het raam is het vaak al zo dat ze niet meer samen zijn. De groep is natuurlijk ook vrij groot, dus het is ook makkelijk elkaar te verliezen. Wel was oudste heel lief bij jongste gaan kijken toen hij op de eerste dag naar de wc ging. "Want mama, T. kan nog niet zo goed plassen met zijn piemeltje omlaag he, dus ik ging kijken of het goed ging."
De kans zit erin dat ze in de loop van volgend jaar de grote groep 3-6 jarigen gaan splitsen in twee groepen. Dat kan nu niet, maar in het nieuwe gebouw wel. En anders is het sowieso na dat jaar afgelopen omdat de oudste dan naar domijn drie gaat.
Wat ik wel merk is dat als er dan vriendjes van oudste komen spelen, het wat lastiger is om de jongste weg te houden. Die kent het vriendje dan ook van school en wil mee doen. Dat gaat soms goed en soms niet.
Dankquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef miss_sly het volgende:
Noord dit jaar als eerste, dan Zuid, dan Midden.
Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn..quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en S. was in de tuin.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn..
Bij ons gebruiken ze ook het leerlingvolgsysteem. Ze doen geen CITO in groep 1 en ook niet in groep 8. Omdat het LVS gebruikt wordt krijgen ze over de hele schoolperiode, van groep 1 tot groep 8, een heel goed beeld van elke leerling. Afhankelijk daarvan wordt een schooladvies gegeven. Er wordt wel gebruik gemaakt van het NIO (nationaal intelligentie onderzoek).quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mignonne het volgende:
oh dat klinkt ook goed Vicks. De scholen die we hier bekeken hebben werken wel allemaal met het leerlingvolgsysteem ofzoiets? en met rapporten dus. Geen CITO in groep 1, dat dan weer niet. Of in elk geval niet halverwege groep 1, ik weet het niet precies. Pas in groep 2 wordt er geCITO'd.
[..]
Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben 2x per jaar een portfoliogesprek. Het portfolio gaat de hele onderbouwperiode mee. Dus groep 1, 2 en 3 staan in hetzelfde portfolio. In de middenbouw wordt er weer een nieuwe portfolio map gemaakt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mefke79 het volgende:
Vicky krijgen jullie dan wel echt aan het einde van het jaar zo'n verslag? Omdat de oudste in oktober begon, kregen we het eerste verslag in april. En nu pas weer in oktober. Loopt dus niet synchroon met het schooljaar.
Overigens wel de CITO gemaakt, maar die kan ik nu gewoon inzien.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons dus wel CITO maar dat is ook omdat ze daarmee de groep als geheel willen beoordelen. Het is al gedoe genoeg nu met de onderwijsinspectie omdat ze niet volgens de geldende hokjes werken.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |