bij ons hebben we geen rapporten. Ze werken bij ons met leerlijnen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:
oh grappig die verschillende vakantie-regio's weerhier moeten we nog 2 weken. Rapport komt ook dan mee. Ben benieuwd. Heb het hele jaar niets gehoord behalve normaal-positieve berichten dus ga er vanuit dat het allemaal wel okay zal zijn.
Ergens kijk k ook een beetje dubbel naar dat rapport. Voor mij hoeft het niet zo nodig zeg maar. Ik zie een blij kind en tevreden juf dus mja. Maar goed, we maken dr wat moois van, kan ze mooi langs de opa's en oma's ermee
leuk!quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:27 schreef mignonne het volgende:
oh ze hebben hier vrijdag badjes-dagalle kinderen moeten hun zwempak aan onder de kleding en school heeft allemaal kleine zwembadjes geregeld. Ik ben benieuwd
vindt ze vast prachtig.
Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:19 schreef mignonne het volgende:
Hoe gaat dat in de praktijk BE? lagen/liggen ze thuis wel eens in de clinch met elkaar en gebeurd dat ook op school of valt dat wel mee?
A. zit nu in groep 1/2 en gaat volgend jaar naar groep 2 maar wel in dezelfde klas dus nog zeg maar. Maar E. komt vanaf volgend jaar ook in groep 1/2 alleen dan in groep 1 dus. Ze komen niet bij elkaar in de klas, school gaf zelf aan dat nooit te doen, maar anders had ik het zelf wel verzocht om ze niet bij elkaar te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe dat hier in de praktijk zal uitpakken, E. laat zich de kaas niet van t brood eten zeg maar, maar A. heeft met name in bijzijn van vriendinnetjes nog wel eens de behoefte om te laten zien dat E. haar KLEINE zusje is. --> IK BEN NIET KLEIN!!*sla* <krab> *huil* <krijs>
Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maarquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze liggen thuis meer dan vaak in de clinch.2 testosteronbommetjes met 20 maanden verschil in leeftijd maar maar 3-4cm verschil in lengte, tel uit je winst!
Maar ik hoor ze daar eigenlijk nooit over op school en ook van de juffen krijg ik daar geen feedback over. Volgens mij spelen ze daar toch vaker met eigen vriendjes of als wel samen, dan in een grotere groep waardoor dat gehakketak over en weer niet voor komt.
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en Sasha was in de tuin.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die van ons zitten nu ook nog in 1 groep. Al nemen ze de 3+ kindjes in de middag geloof ik wel apart. Ze lopen samen de groep in, maar als ik ze uitzwaai bij het raam is het vaak al zo dat ze niet meer samen zijn. De groep is natuurlijk ook vrij groot, dus het is ook makkelijk elkaar te verliezen. Wel was oudste heel lief bij jongste gaan kijken toen hij op de eerste dag naar de wc ging. "Want mama, T. kan nog niet zo goed plassen met zijn piemeltje omlaag he, dus ik ging kijken of het goed ging."
De kans zit erin dat ze in de loop van volgend jaar de grote groep 3-6 jarigen gaan splitsen in twee groepen. Dat kan nu niet, maar in het nieuwe gebouw wel. En anders is het sowieso na dat jaar afgelopen omdat de oudste dan naar domijn drie gaat.
Wat ik wel merk is dat als er dan vriendjes van oudste komen spelen, het wat lastiger is om de jongste weg te houden. Die kent het vriendje dan ook van school en wil mee doen. Dat gaat soms goed en soms niet.
Dankquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef miss_sly het volgende:
Noord dit jaar als eerste, dan Zuid, dan Midden.
Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn..quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
Laatst was er bij ons ook een vriendje van S. en die wilde met de Planes spelen en S niet, zijn vriendinnetje kwam ook aanwaaien en ze wilden spinnen vangen. Toen ging O dus met dat vriendje spelen met de Planes en de auto's en S. was in de tuin.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oudste heeft jongste wel eens omgekocht om een jongetje uit haar klas uit te nodigen waarmee bij basketbalde. Want zij kon toch zeker geen jongetje uitnodigen, dat zou niet cool zijn..
Bij ons gebruiken ze ook het leerlingvolgsysteem. Ze doen geen CITO in groep 1 en ook niet in groep 8. Omdat het LVS gebruikt wordt krijgen ze over de hele schoolperiode, van groep 1 tot groep 8, een heel goed beeld van elke leerling. Afhankelijk daarvan wordt een schooladvies gegeven. Er wordt wel gebruik gemaakt van het NIO (nationaal intelligentie onderzoek).quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mignonne het volgende:
oh dat klinkt ook goed Vicks. De scholen die we hier bekeken hebben werken wel allemaal met het leerlingvolgsysteem ofzoiets? en met rapporten dus. Geen CITO in groep 1, dat dan weer niet. Of in elk geval niet halverwege groep 1, ik weet het niet precies. Pas in groep 2 wordt er geCITO'd.
[..]
Ohja daar hoop ik dan ook maar op. Verdeel en heers zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben 2x per jaar een portfoliogesprek. Het portfolio gaat de hele onderbouwperiode mee. Dus groep 1, 2 en 3 staan in hetzelfde portfolio. In de middenbouw wordt er weer een nieuwe portfolio map gemaakt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef mefke79 het volgende:
Vicky krijgen jullie dan wel echt aan het einde van het jaar zo'n verslag? Omdat de oudste in oktober begon, kregen we het eerste verslag in april. En nu pas weer in oktober. Loopt dus niet synchroon met het schooljaar.
Overigens wel de CITO gemaakt, maar die kan ik nu gewoon inzien.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij ons dus wel CITO maar dat is ook omdat ze daarmee de groep als geheel willen beoordelen. Het is al gedoe genoeg nu met de onderwijsinspectie omdat ze niet volgens de geldende hokjes werken.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |