abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 20:07:27 #151
5428 crew  miss_sly
pi_141545442
Pff, Evenstar, ik weet niet zo goed wat te zeggen. Ik wil me wel ook een beetje aansluiten bij Spring, hoewel het op zich wel klinkt alsof hij het goed heeft aangepakt. Maar dan nog, met deze vermoedens rondlopen...loodzwaar. Sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:43:20 #152
100412 mefke79
komt goed!
pi_141547675
Och Evenstar, ik heb het verhaal niet gelezen maar kan me zo wel bedenken wat er ongeveer gestaan moet hebben. Je onderbuikgevoelens lijken dus heel goed te kloppen. Arm arm meisje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 21:16:32 #153
5428 crew  miss_sly
pi_141549840
Onze kleuter heeft vandaag op school getrakteerd. Ze is natuurlijk pas over een maand jarig, maar het is bijna vakantie en ze wilde graag nog ditschooljaar trakteren. Smoothies, want dat vindt ze zo lekker, dat wilde ze andere kindjes ook laten proeven O+
We hebben dus 6 liter smoothie gemaakt, deze in roze en blauwe plastic bekertjes gedaan, een marshmallow op de rand en een clownprikkertje erin.

En wat heeft ze genoten O+
Juf maakt er ook echt een feestje van. De jarige mag uit het raam roepen "ik ben lekker jarig en jullie lekker niet!", op tafel staan terwijl ze wordt toegezongen, kaarsjes uitblazen, een klei cadeautje uitzoeken, op de speciale jarigen-stoel zitten en natuurlijk trakteren. Niet alleen de eigen klas, maar ook alle juffen en meesters.
Vanavond zei ze dat ze dat het dapperste vond van zichzelf: dat ze zomaar naar binnen was gegaan bij groep acht om de meester te trakteren :D erg indrukwekkend, die grote kinderen!
pi_141552147
Miss_sly, dat klinkt als een geweldige dag. Leuk dat uit het raam roepen, kaarsjes uitblazen en op tafel staan. Dat hebben wij niet op school, wel op de stoel staan, toegezongen worden en trakteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_141575096
Super Miss :D en wat een dappere dame, bij groep 8 binnenwandelen, wauw *)

Kleuter hier heeft vandaag een snipperdag, veel snot en vanmorgen een beetje dubieus of we haar wel of niet naar school zouden laten gaan. Het werd niet, maar als ik haar zie had het waarschijnlijk wel gekund. Hopen dat dit dagje thuis weer even wat energie en reserve geeft om het tot de vakantie te redden.
Fake it till you make it...
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 juni 2014 @ 16:48:42 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141580096
Gaaf miss_sly! Ik vond de klassen rond gaan vroeger ook altijd heel spannend :Y Bij Isa op school doen ze dat jammergenoeg niet.

Isa wil graag loom trakteren, gelukkig heb ik iets betaalbaars gevonden :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_141583157
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:48 schreef Sjeen het volgende:
Gaaf miss_sly! Ik vond de klassen rond gaan vroeger ook altijd heel spannend :Y Bij Isa op school doen ze dat jammergenoeg niet.

Isa wil graag loom trakteren, gelukkig heb ik iets betaalbaars gevonden :P
Die weet ook wel wat ze uitdeelt :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 juni 2014 @ 18:35:20 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141584082
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Die weet ook wel wat ze uitdeelt :P
ach, voor 99 cent per traktatie ben ik klaar. Dat vind ik te doen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_141585338
Jen had vorige week cakjes gebakken omdat de juf jarig was. :D morgen is er een slaapfeestje bij de juf. De hele klas blijft slapen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:05:41 #160
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141585393
Oh hemel! De juf is gek! :D
pi_141585557
quote:
11s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:05 schreef Gaoxing het volgende:
Oh hemel! De juf is gek! :D
Ja zij liever dan ik :D
Ze gaan met de hele klas in een tent slapen ofzo.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:12:37 #162
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141585692
Oh dat scheelt. Zeker als ze een partner of wat grote kinderen heeft ofzo, is het eigenlijk niet veel anders dan een schoolreisje natuurlijk. Maar toch..... ik vind logeerpartijen heel leuk, maar ik trek de grens bij een kind of vijf :)
pi_141585791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:12 schreef Gaoxing het volgende:
Oh dat scheelt. Zeker als ze een partner of wat grote kinderen heeft ofzo, is het eigenlijk niet veel anders dan een schoolreisje natuurlijk. Maar toch..... ik vind logeerpartijen heel leuk, maar ik trek de grens bij een kind of vijf :)
Ik heb geen idee hoeveel volwassenen er zijn. Ik gok een stuk of 3/4 voor 11 of 12 kinderen.
pi_141585991
Ik zou dat denk ik niet zo'n fijn idee vinden, denk ik, als L bij/met onbekende volwassenen zou slapen.

Geen verwijt, hoor. Ik herinner me alleen een zedenzaak van een tijdje terug waarin een groep kinderen bij een meester/trainer/weetikwat bleef slapen en ik me toen afvroeg of ik dat had toegestaan als het L betrof.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:22:02 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141586194
En schoolkamp dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:17 #166
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141586250
Ik vind dat best wel raar eigenlijk. Om in je vrije tijd als juf al die kinderen in huis te halen en te laten slapen. En zeker kinderen van die leeftijd. Bij een groep 7 of 8 zou ik me daar iets meer van kunnen voorstellen, maar dan nog.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:42 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586267
Ik betwijfel eigenlijk of het -zeker in verband met zedenzaken- wat uitmaakt of een volwassene bekend of onbekend is.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:25:11 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586328
Bij een groep van 11/12 kan ik me er weer veel meer bij voorstellen. Oudste heeft op een school gezeten waar de oudste kleuters een slaapfeestje op school hadden aan het eind van het jaar, als een soort overgangsritueel. Dat waren ook hele kleine klasjes. Daar doe je dat soort dingen toch sneller mee, denk ik.
pi_141586344
Nou daar maak ik me absoluut niet druk om bij de juf. Dat zit echt 100% goed hoor.
pi_141586381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:25 schreef Gaoxing het volgende:
Bij een groep van 11/12 kan ik me er weer veel meer bij voorstellen. Oudste heeft op een school gezeten waar de oudste kleuters een slaapfeestje op school hadden aan het eind van het jaar, als een soort overgangsritueel. Dat waren ook hele kleine klasjes. Daar doe je dat soort dingen toch sneller mee, denk ik.
Dit is groep 1, 2 en 3 en dat zijn in totaal 11 of 12 kindjes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:27:29 #171
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141586419
Ik zou me ook niet druk maken wat dat betreft. Tenslotte zit ze dagelijks bij de juf in de klas en laat je ze daar ook met een gerust hart achter, neem ik aan.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:27:36 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141586424
Jeetje wat een minischooltje!

Het gaat trouwens onweren he....
pi_141587841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:22 schreef Moppert het volgende:
En schoolkamp dan?
Dat wordt niet zo door één persoon geïnitieerd. Maar sec bekeken zit daar een vergelijkbaar risico aan vast idd.

Ik zeg ook niet dat ik zou weigeren, hoor. Ik moest eraan denken omdat ik me dat toen afvroeg.
pi_141588884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:27 schreef She-Wolf het volgende:
Ik zou me ook niet druk maken wat dat betreft. Tenslotte zit ze dagelijks bij de juf in de klas en laat je ze daar ook met een gerust hart achter, neem ik aan.
Ik zou dan wel willen weten welke volwassenen er bij zijn. Zijn dat een paar moeders of de buurman bijvoorbeeld?
pi_141589461
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik zou dan wel willen weten welke volwassenen er bij zijn. Zijn dat een paar moeders of de buurman bijvoorbeeld?
Dat inderdaad.
Fake it till you make it...
pi_141593850
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef -Spring het volgende:
Ik zou dat denk ik niet zo'n fijn idee vinden, denk ik, als L bij/met onbekende volwassenen zou slapen.

Geen verwijt, hoor. Ik herinner me alleen een zedenzaak van een tijdje terug waarin een groep kinderen bij een meester/trainer/weetikwat bleef slapen en ik me toen afvroeg of ik dat had toegestaan als het L betrof.
Was ook het eerste waar ik aan dacht.
Maar vind het wel jammer om zo te denken. Misschien is het gewoon een hele gave juf.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:14:33 #177
100412 mefke79
komt goed!
pi_141595551
Dat speelde inderdaad in de amsterdamse zedenzaak op dat kdv. Maar daar ging het om een directeur (man) waar de kinderen naar toe gingen. Daar zou ik wel over getwijfeld hebben. Maar een juf? Nee, geen probleem van mij zouden ze zo mogen.

Oudste kwam uit school met het verhaal dat hij de reken cito had gemaakt. " Helemaal niet leuk mama want ik moest blijven zitten. En mama de vragen waren hetzelfde. Moest ik weeeeer een streep zetten bij het zwaarste kindje. En leer mij eens mijn naam schrijven en cijfers dan kan ik zelf starwars lezen. "
Ik had nooit verwacht dat hij zou merken dat de toets hetzelfde was. En dat hij nu zelf vraagt om cijfers en letters. Tot voor kort boeide hem dat niet. Sprongetje O+
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 22:39:05 #178
5428 crew  miss_sly
pi_141597287
Mijn kind houdt niet van logeren, dus ik geloof niet dat ze dit nou zo leuk zou vinden. Bovendien vind ik, puur persoonlijk, zo jong dit soort dingen ook nog niet aan de orde. Gelukkig doen ze op de school van S pas kamp in groep 7.

Ik vind het trouwens tamelijk naïef om het met een juf wel goed te vinden en met een meester niet. Vrouwen kunnen net zo goed zulke dingen doen of faciliteren.
pi_141598177
Die zedenzaak ging om peuters. Maar who on earth laat zijn peuter nou bij de eigenaar van het kdv logeren. 8)7

Logeren op school heb ik als kleuter ook gedaan en zou L. ool wel mogen. En dat logeren op school heeft indruk op me gemaakt want ik weet het nog. :) We gingen met zijn allen ochtendgymnastieken op het schoolplein. :D

Oh en ik kom me hier ook maar eens melden met L die op 10 april 4 is geworden. :W
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:18:23 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141599572
Ik wist niet dat je verhuisd was tico
  vrijdag 27 juni 2014 @ 07:11:33 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_141606590
Wat nikki zegt. Peuters bij de mannelijke directeur en mannelijke leiding van een kdv vind ik anders dan op school. Maar die van mij vinden logeren ook leuk. Overigens zou ook mijn onderbuikgevoel ook van belang zijn. Dat hebben ouders uit die zedenzaak ook gezegd. Ze hadden soms een niet pluis gevoel.
pi_141606649
Nikki best heel laat, maar wil je toch nog feliciteren met je meisje. En welkom!

Bij mij zou het logeren denk ik van de juf afhangen. Mijn kleuter heeft er 2: bij een zou hij zo mogen, bij de ander zou ik meer twijfelen denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:54:09 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141607276
Ik denk dat ik mijn kinderen niet bij de juf thuis zou laten slapen.
Op school overnachten met de hele klas daarentegen weer wel.
pi_141607607
Bij een juf of meester thuis overnachten zou ik ook vreemd vinden. Beetje grensoverschrijdend van werk naar privé. Mijn collega's komen ook niet bij mij thuis (nou ja, voor kraamvisite toen wel, maar ze bleven in ieder geval zeker niet slapen!) Op school blijven slapen met de hele klas vind ik heel anders.

Straks bij Lars op de BSO hebben ze op het eind van de zomervakantie ook een afsluitingsfeestje met een logeerpartij, op de BSO zelf. Dat lijkt me dan weer hartstikke leuk en spannend voor hem.
pi_141607613
ik zou het ook niet doen. niet vanwege rare gedachten ofzo, maar gewoon omdat ik (op deze leeftijd) liever school en prive gescheiden hou. logeren valt wmb onder prive wanneer dat bij juf thuis is. maar goed; da's een gevoelsmatige overweging mijnerzijds hoor ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_141607939
Thuis zou ik ook niet zo'n fan van zijn. Ze gaan hier vanaf groep 3 op kamp, maar dat is met de juf en moeders uit de klas. Dat durfde ik wel aan. Maar op kleuterleeftijd zou ik het alleen in school goed vinden, met bekende begeleiders..
Maar bij Chris zijn huidige juf heb ik ook wel veel vertrouwen. En de meest actieve hulpmoeders zijn ook heel aardig.

Ze hadden hier woensdag de wendag. Chris kwam helemaal trots uit de klas. Normaal krijgen de groep 3 kindjes een groep 5 kind als mentor, maar er waren nu te weinig in groep 5. Dus Chris krijgt volgend jaar ook een mentorkindje. Zo trots dat hij gekozen was uit de groep 4-ers.

En gistermiddag nog een grote pluim van zijn MRT leraar (bijles gym). Hij gaat op alle gebieden goed vooruit, op sommige scoort hij zelfs beter dan het gemiddelde, en alles in ieder geval boven de 6jaar (dus max 10 maand achter, dat was zelfs 3,5 jaar achterstand op 1 gebied). Hij mag nu naar de groep met grotere kinderen. En dan is hij met kerst waarschijnlijk wel klaar.
En zijn schoolverslag was ook al zo goed. En zijn A diploma gehaald. Dus die vliegt hier vooruit..
pi_141608801
owja: we hebben ook de eindgesprekken gehad :) jut & jul gaan allebei haske goed. juffie gaat met vlag en winpel over naar groep 3 (laatste cito was alles A), sociaal gaat ze ook een stuk beter en ons kleinste konijntje moet nog in groep 1 blijven, maar gaat komend jaar vast aan de slag met groep 2 werkjes, want hij's weliswaar nog echt groep 1 materiaal qua speelbehoefte (en leeftijdbeleid bij ons), qua werkjes is groep 1 te weinig uitdaging voor hem.
pi_141608829
klinkt goed deepfreeze! fijn dat die MRT zo goed aanslaat ^O^
pi_141609018
Shandaly je vat het heel goed samen. Bij juf thuis zou ik het ook grensoverschrijdend vinden.

Df en Simmu, fijn, dat het zo goed gaat op school.

Wij hebben volgende week 15 minuten gesprekken. Ik verwacht dat het allemaal wel goed gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 16:41:59 #190
5428 crew  miss_sly
pi_141620580
Met S gaat het ook heel goed op school. Ze kan goed meekomen, heeft er veel plezier in, heeft goede aansluiting bij de andere kindjes en is heel lief en gezellig in de klas. Ze kan gemakkelijk de werkjes doen, maar ze doet ze niet, want ze wil liever spelen :D Gelukkig heeft ze die keuze in groep 1 nog. Volgend jaar wordt er wel verwacht dat ze dingen ook echt doet, dit jaar was het optioneel :)
pi_141620834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:41 schreef miss_sly het volgende:
Met S gaat het ook heel goed op school. Ze kan goed meekomen, heeft er veel plezier in, heeft goede aansluiting bij de andere kindjes en is heel lief en gezellig in de klas. Ze kan gemakkelijk de werkjes doen, maar ze doet ze niet, want ze wil liever spelen :D Gelukkig heeft ze die keuze in groep 1 nog. Volgend jaar wordt er wel verwacht dat ze dingen ook echt doet, dit jaar was het optioneel :)
L ook. Ze weigert werkjes maar bemoeit zich wel met de werkjes van anderen. :')

Ik heb het idee dat ze het lastig vindt om beoordeeld worden, zodra ze dat merkt doet ze dr best niet meer. Als de de juf r bijv vraagt om een mooie tekening voor op dr map te maken, gaat ze expres nonchalant zitten krassen.
Tijdens het eindgesprek zeiden ze dan ook dat ze moeilijk te beoordelen is, ze moeten het echt van de stiekene observaties hebben.

Verder alles prima. :)
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 16:54:32 #192
5428 crew  miss_sly
pi_141620889
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:52 schreef -Spring het volgende:

[..]

L ook. Ze weigert werkjes maar bemoeit zich wel met de werkjes van anderen. :')

Ik heb het idee dat ze het lastig vindt om beoordeeld worden, zodra ze dat merkt doet ze dr best niet meer. Als de de juf r bijv vraagt om een mooie tekening voor op dr map te maken, gaat ze expres nonchalant zitten krassen.
Tijdens het eindgesprek zeiden ze dan ook dat ze moeilijk te beoordelen is, ze moeten het echt van de stiekene observaties hebben.

Verder alles prima. :)
hebben ze ook cito's gemaakt? Deed ze dat wel?
pi_141621091
Bij ons doen ze geen cito in groep 1
Vandaag portfolio van Tess gehad. dikke veer in haar kont. Ze doet hrt super goed. Zo goed zelfs dat ze dingetjes en weet die kindjes in groep 3 soms doen of niet weten.

ze is echt toe aan groep 2.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_141621416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hebben ze ook cito's gemaakt? Deed ze dat wel?
Nee, ze gebruiken een ander systeem. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Het is iig geënt op observaties van de leerkrachten over het gehele jaar. Geen momentopname iig.
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:19:23 #195
5428 crew  miss_sly
pi_141621521
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nee, ze gebruiken een ander systeem. Ik weet ff niet meer hoe het heet. Het is iig geënt op observaties van de leerkrachten over het gehele jaar. Geen momentopname iig.
S heeft wel cito's gemaakt, in januari en in mei, geloof ik. Ze vond het wel leuk om te doen, maar ze vond het wel een beetje jammer dat ze tijdens de cito niet mocht kletsen :D
pi_141621592
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S heeft wel cito's gemaakt, in januari en in mei, geloof ik. Ze vond het wel leuk om te doen, maar ze vond het wel een beetje jammer dat ze tijdens de cito niet mocht kletsen :D
:D
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:27:30 #197
5428 crew  miss_sly
pi_141621717
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

:D
Dat stond ook in het verslagje, dat als soort van rapport dient: alles goed, complimenten all over, "...toch zie ik je zo af en toe lekker met je vriendjes kletsen. Dat geeft niet, je hoeft niet altijd goed naar de juf te luisteren"

:')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:36:01 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_141621920
Goede berichten over de kindjes ^O^
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:37:56 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141621952
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:39:59 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141622001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat stond ook in het verslagje, dat als soort van rapport dient: alles goed, complimenten all over, "...toch zie ik je zo af en toe lekker met je vriendjes kletsen. Dat geeft niet, je hoeft niet altijd goed naar de juf te luisteren"

:')
Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')