twitter:former_f1doc twitterde op maandag 16-06-2014 om 12:53:13Good news? http://t.co/1nBxo3VITK reageer retweet
quote:Good news?
JUNE 16, 2014 / GARY HARTSTEIN
As my mom always said, “You make your bed, you gotta sleep in it”. So even though I was sure I’d written my last post having anything to do directly with the Michael Schumacher tragedy, I just want to answer the hundreds of questions I’ve already gotten as to the import of todays statement.
1) It is obviously good news that Michael has left the hospital. Because of the length of time since Michael’s injury, and of the specific role of an Intensive Care Unit (ICU) in supporting and monitoring the function of the body’s major systems, it’s almost certain that Michael has not simply been discharged from the ICU to a rehab, without having “transitioned” by a stay on the regular wards. I have never seen a head injury patient with a 5 month ICU admission be transferred directly to a rehab facility . . . but anything’s possible.
Remember that there are lots of rehab facilities that can handle ventilated patients, so this transfer also says nothing about whether or not Michael is breathing spontaneously.
2) The moment Sabine announced that Michael had moments of eye opening, we knew he was no longer in a coma. BY DEFINITION. Coma = no consciousness, no eye opening. Open your eyes but unconscious, it’s a vegetative state. Add fluctuating signs of interaction with the environment, it’s a minimally conscious state.
So what does that mean? Sabine is a professional. At the beginning of April, she told us Michael had moments of awakening AND of consciousness. Once again, by saying this, she told us in almost clinically perfect language that Michael was no longer in a coma. She used two terms that only specialists actually distinguish; for laymen being awake and being conscious are the same thing. This language, then, clearly was used based on discussions with Michael’s care team, and reflected a highly accurate description of his minimally conscious state.
Now, we’re told, with what appears to be a bit of a triumphal air, that Michael is no longer in a coma. As stated above, THIS IS NOT NEWS. I cannot help but think that this is a highly cynical use of language, using the truth to convey an impression that is almost certainly false. I cannot but think that if Michael had emerged AT ALL from the minimally conscious state that Sabine so accurately described in April, we’d be told that Michael is leaving for rehab, that he is having problems expressing himself and will work hard to get better. Or that he’s having to learn to walk,read, write, etc all over again. But no, we’re told what we already know, and pretty much told to not ever expect further updates. Kinda like what I was thinking.
This all leaves a very bad taste in my mouth. And a huge space of sadness for Michael’s family, and for you, his fans.
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserlandquote:Op maandag 16 juni 2014 13:41 schreef 4-elements het volgende:
Ik word in ieder geval niet veel wijzer van alle berichten. Hij is het ziekenhuis uit, maar nergens staat in welke staat. Als kasplantje dat zijn ogen kan openen of kan hij meer?
Naar het universiteitsziekenhuis van Lausanne, dus waarschjnlijk gewoon dichter bij huis omdat dat makkelijker is voor de familie.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tarado het volgende:
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserland
zat me opeens dit te bedenken:quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserland
Uit coma was hij al een tijdje volgens Dr. Hartstein, dus dat is geen nieuws (al wordt het wel zo gebracht). De werkelijke reden van dit bericht is dat hij dus nu in Lausanne wordt verzorgd in plaats van in Grenoble. Wat zijn toestand is, is gissen al zou hij volgens Bild in staat zijn om te communiceren.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:03 schreef flipsen het volgende:
Interessante gedachte, maar ik denk niet dat ze dan een persbericht uit zouden sturen dat hij uit zijn coma is. Dan zouden ze iets zeggen als "betere verzorging, dichter bij huis" enzo.
Waarom? Hij vond het leuk en was er goed in. En skiën is nou ook weer niet zo gevaarlijk. Dit keer is het alleen niet goed afgelopenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom?
Dat ongeluk was vooral een freak accident waarbij hij verkeerd terecht kwam. Ja, hij was offpiste, maar dat was bij lange na niet extreem. Beetje hetzelfde als dat je tijdens het oversteken naast het zebrapad zou struikelen en met je hoofd op een stoeprandje zou vallen.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dan zou hij alleen nog maar thuis mogen zitten... Overal zit risico aan.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat ongeluk was vooral een freak accident waarbij hij verkeerd terecht kwam. Ja, hij was offpiste, maar dat was bij lange na niet extreem. Beetje hetzelfde als dat je tijdens het oversteken naast het zebrapad zou struikelen en met je hoofd op een stoeprandje zou vallen.
Het heeft denk ik de meeste mensen het meest verbaasd dat het voor de verandering eens niet bij een grote snelheid was en dat dat juist de grootste problemen veroorzaakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.
tja, dan had hij binnen moeten blijven zitten met een helm op? Zat nu eenmaal in zijn aard om 'snelle' hobbies te hebben, vandaar zijn succesvolle F1 carrièrequote:Op maandag 16 juni 2014 20:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.
Wat een onzin. Dit ongeluk had niks te maken met de grenzen opzoeken. Het was gewoon botte pech dat hij bij lage snelheid verkeerd terecht kwam.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:10 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit ongeluk had niks te maken met de grenzen opzoeken. Het was gewoon botte pech dat hij bij lage snelheid verkeerd terecht kwam.
Zo redenerend had hij niet eens naar buiten mogen gaan, stel je voor dat van de stoep valt...
Ga je dan alleen de deur uit als het echt niet anders kan?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Hoeveel risico je neemt bij racen heb je zelf in de hand. Je moet soms ook dingen doen die je zelf leuk vindt (en verantwoorde risico's nemen). En racen is bovendien vrij veilig tegenwoordig. Het is niet zo dat er wekelijks mensen bij om het leven komen. Ik zou graag eens rijden op Zandvoort bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Op de terugweg crashen omdat je een hert moet ontwijken kan je bij elke hobby gebeuren, of je nou gaat racen, parachutespringen, bloemschikken of bordurenquote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Nee hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 21:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ga je dan alleen de deur uit als het echt niet anders kan?
Ik ben zoveel mogelijk weg van huis, leuke dingen doen en genieten van alles wat het leven te bieden heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://paddocktalk.com/news/html/story-254379.htmlquote:The hospital in Lausanne, Switzerland, has admitted F1 legend Michael Schumacher could be there for the "long haul".
News that the great German had left Grenoble, where he has been in intensive care since his skiing fall in late December, and is no longer in a coma, was met with elation the world over.
But Britain's Telegraph newspaper cited a source close to the Schumacher family - who are otherwise fiercely guarding the former Ferrari and Mercedes driver's privacy - as confirming the 45-year-old is 'drifting in and out of consciousness'.
And Darcy Christen, the Lausanne university hospital's head of media, confirmed that Schumacher's stay "won't be days. It could be for the long haul".
"The transfer doesn't mean that his condition improved markedly in the last few weeks.
"He is still going in and out of consciousness but he is having more moments of consciousness more regularly than in April. He certainly can't talk but there is some degree of communication.
"His doctors and family speak to him but he gets tired very quickly and needs a lot of rest. So this is kept to a minimum," he added.
Italy's La Repubblica newspaper also quoted hospital sources as revealing that Schumacher had been moved from Grenoble to be closer to his home in Switzerland, and because he no longer needs to be in intensive care.
"It will take a few days for him to stabilise completely, after the transfer," the hospital sources reportedly said. "Then the rehabilitation will begin."
The report also said Schumacher's moments of consciousness are brief, but that he is sometimes able to communicate by using his eyes.
"It will be a very long journey, and it is hard to say what will be the outcome," Christen said. "Whatever happens, it will take a lot of patience."
He said Lausanne's neurology department is headed by field leader Professor Richard Frackowiak, and is one of the best-equipped and modern in the world.
"It combines care and research in the best way," said Christen. "There is no better place for Schumacher at this time."
quote:Auto Motor und Sport reports that Formula 1 powers-that-be have failed to make significant cost-saving progress at a meeting on Wednesday at Biggin Hill.
Earlier, it was reported that the Formula 1 Commission – involving the FIA, Bernie Ecclestone, the teams and other key stakeholders – voted through the proposal to cut Friday morning practice from next year’s race weekend format. But German correspondent Michael Schmidt reveals otherwise.
“The shorter GP weekend failed,” he wrote on Friday, “due to opposition from the (race) organisers and the big teams that had earlier agreed.”
And that’s not the only proposal that hit the dust at Ecclestone’s Biggin Hill airport, Schmidt explained.
“With one exception,” he said, “every proposal was rejected by the 26-member panel.”
The proposed ban on tyre warmers was another victim of Wednesday’s meeting, but Pirelli has offered to pay teams that run its logo on the warmers next year ¤200,000 each.
So, the only cost-cutting done for 2015 and beyond was in the already tightly-restricted area of testing. All pre-season testing will now take place in Europe, as Bahrain was ruled too expensive a destination.
The eight days of in-season testing have been reduced to four in 2015, with two days reserved for young drivers. And in 2016, winter testing will shrink from twelve to just eight days, with a total in-season testing ban to once again be enforced.
A team insider is quoted as saying: “Once again we have failed to save [money], but at least the crazy idea of the shorter weekend is gone.” (GMM)
Natuurlijk levert het meer spektakel op, maar het is funest voor de motoren lijkt mequote:
https://eurosport.yahoo.c(...)4-122326413--f1.htmlquote:Marco Mattiacci said: "You know a lot about F1, I don't know why you say 'close the gap to Mercedes'.
https://eurosport.yahoo.c(...)e-144351645--f1.htmlquote:With F1's engine freeze meaning Renault cannot make any fundamental changes to the design of the power unit, Red Bull is facing up to the reality that its situation is unlikely to change in 2014.
But Horner wants Renault to address its reliability issues at least, after Sebastian Vettel suffered another non-finish in Austria.
"They've got issues with reliability as well as performance," he said. "There are certain things that still can be done this year.
"The most important thing is really to get next year right as well now."
Verklaart ook de "Give me more power!".quote:Kimi Raikkonen has expressed his frustration at being told to look after his brakes early in the Austrian Grand Prix, saying Ferrari cannot afford for such things to happen.
By Jonathan Noble
With the Red Bull Ring Formula 1 weekend having once again highlighted the engine deficit Ferrari has to Mercedes, Raikkonen's hopes of a decent haul of points were wrecked by him having to have back off early.
The Finn reckons that in Ferrari's current situation, it is essential that it can push its car to the maximum throughout every grand prix to have any hope of a good result.
"We had to go down [on the engine settings] but also after two laps I had brake issues," explained the Finn, who eventually finished 10th.
"They asked me to cool the brakes but I was trying to fight against the other guys. So it was quite difficult after two laps being asked to slow down for brake issues.
"We know those kinds of things should not be happening, and we have to fix them. We cannot go into the race and start slowing down after two laps because of issues like that.
"We are not fast enough for giving up points, so there is more work to do to get there."
When asked how much of a step forward Ferrari had made since the start of the 2014 F1 campaign, Raikkonen said: "I think we are more or less in the same place.
"I think it depends a lot to do with the layout of the circuit, how it is for each team.
"[Austria] has long straights and the Mercedes powered cars seem to be working. But we have improved for sure in various places, and the car is much more together from the first race.
"But we need much bigger improvements on the engine and aero and those kind of things to get where the Mercedes guys are."
Laten we gelijk maar een loterij van de F1 maken. Is het niet al frustrerend genoeg voor coureurs dat ze hun voorsprong verliezen door de SC? Ze hebben daar echt geen lange termijn visie lijkt het. Waar willen ze met de sport heen op lange termijn? Nog even en ze gaan de winnaars strafgewichten meegeven...quote:
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenquote:Op maandag 23 juni 2014 23:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Laten we gelijk maar een loterij van de F1 maken. Is het niet al frustrerend genoeg voor coureurs dat ze hun voorsprong verliezen door de SC? Ze hebben daar echt geen lange termijn visie lijkt het. Waar willen ze met de sport heen op lange termijn? Nog even en ze gaan de winnaars strafgewichten meegeven...
Kan tegen die tijd ook gewoon in het buurthuis om de hoek. De kijkcijfers zijn tanende wat m.i. voor een groot deel te wijten is aan het achter de decoder stoppen van de F1 en de vele beperkende regels, veiligheidsvoorschriften en vreemde beslissingen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenGewoon met kaartjes gooien en zien wie er wint. Dat bespaard wel een hoop in de sport. En de GP van NL kan gehouden worden in de Ziggodome.
"Hulkenberg, ik kies jou!!!"quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenGewoon met kaartjes gooien en zien wie er wint. Dat bespaard wel een hoop in de sport. En de GP van NL kan gehouden worden in de Ziggodome.
Sutil used CUTquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maldonado used crash!
It's SUPER effective!
Dat is gewoon de eeuwige jeugdquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
Wat erg dat jullie die Pokémon termen kennen zeg
Ik heb er tegenwoordig een op m'n telefoon staan. Prima spel als je even wat tijd moet vullenquote:Op donderdag 26 juni 2014 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is gewoon de eeuwige jeugd
Laatst heb ik nog zo'n oude pokemon gespeeld. Genot
en met z'n allen voor de 2e keer de eerste bocht inrijden zal ook vast weer gele vlaggen gaan opleveren waardoor ze nóg een keer een staande start kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Natuurlijk levert het meer spektakel op, maar het is funest voor de motoren lijkt meZo lang stilstaan met een loeihete motor, dat gaat aardig wat uitvallers opleveren denk ik.
Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen.quote:De WMSC meldt: "Herstarts na de safety car zullen staand en vanaf de grid aanvangen. Dit zal niet het geval zijn wanneer de safety car binnen twee ronden van de start wordt ingezet of wanneer er nog vijf ronden te gaan zijn." Naast deze 'spelregelwijziging' heeft de WMSC ook besloten het aantal motoren terug te dringen naar vier, tenzij er meer dan twintig races op het programma staan. In dat geval mogen de teams net als in 2014 vijf motoren inzetten.
Aero is ook minder belangrijk gewordenquote:– De straf voor het wisselen van een power unit is vanaf volgend jaar een verplichte start aan de achterkant van de grid, in plaats van uit de pitstraat.
– Het testen in de windtunnel wordt aan banden gelegd: 65 in plaats van 80 uur per week.
Crash in FP3 is dikke pech?quote:– De auto's moeten na de derde training direct naar parc fermé en mogen er alleen uit voor de kwalificatie. Dit seizoen mag er na de derde training nog wel gesleuteld worden.
Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk.quote:– Het verbod op bandenwarmers wordt ingetrokken. Later wordt de discussie heropend, wanneer de wielen en banden groter worden.
Uitgepiemeldquote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
– De neuzen worden veiliger en 'esthetisch aangenamer'.
Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op..quote:– Remschijven zullen op dezelfde snelheid roteren als de wielen.
quote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!!quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:57 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:18 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:32 schreef Fer het volgende:
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
niet waar. De eerste generatie wagens rijden sinds dit jaar weer in een evenement die Formula Acceleration 2014 heet. Nigel Melker rijdt erin mee. 1 open wiel klasse, 2 moto klassen en nog een gesloten wagen klasse rijden per weekend. Plus een podium waar een heel weekend muziek op is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
30 juni. En vanaf volgend jaar op 1 maart. Dit ook weer om kosten te besparen dat teams niet nadat ze al begonnen zijn met het ontwerp/bouw van de nieuwe wagen weer de boel om moeten gooien omdat de regels in de tussentijd zijn aangepast.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:05 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven
Volgens WIll Buxton zou er Russische interesse in Caterham zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper:
http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 27-06-2014 om 09:26:33Heard rumours a few months ago that there was a serious Russian interest in purchasing Caterham F1 team. Lets see how next days play out. reageer retweet
Kijk eens naar het plaatje.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's.
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.quote:
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague autoquote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.
Nee, de edit was de tekst eronder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Is dat dan veranderd, of gelden er andere regels voor banden? Want ik kan mij nog vrij duidelijk herinneren van vorig jaar dat de banden in September vastgelegd werden.quote:
quote:Social media activity will help teams to win races in the new Formula E series.
Formula E organisers have announced that certain teams will get an on-track power advantage during the race if they receive positive fan activity on social media services.
Drivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activityDrivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activity
The driver who receives the most ‘@’ mentions on Twitter during the race will get an extra boost on the last lap. The power advantage will be race-specific, so there’s no counting the fan activity cumulatively over the season.
The move is possible as all Formula E will be restricted to 85 per cent power. Those who receive the additional 15 per cent power advantage should find overtaking easier, although given that all Formula E races will take place on tight street circuits, anyone attempting an overtake will need all the help they can get.
The purists at the FIA were somewhat bamboozled by the initial suggestions but Formula E organisers have been resolute about the integration of such technology. There have also been suggestions of virtual races, where pre-registered fans will race live with the drivers in each city, but details have yet to be confirmed.
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.quote:The new means that Renault will be down to three teams: Infiniti Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso and Caterham F1 with the possibility of a fourth supply if the Romanian F1 project goes ahead.
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.
Dat en het totaalpakket van Mercedes is een stuk goedkoper. Scheelt weer aardig wat miljoenen euro's.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.
Dat is die van het plaatje...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd?
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.
Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
Nooit van gehoord, maar klinkt wel erg vet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.
Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
Ja, ik dacht dat DAT die Powered by Ferrari auto's waren...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt.
Loek Bodelier heeft die 15 Lola's gekocht voor de Formule Acceleration. Wie de rest gekocht heeft is (mij) onbekend.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat DAT die Powered by Ferrari auto's waren...
Zijn inderdaad ook die 1e generatie.
Ik weet dat het hele zooitje te koop is gezet. 15 oude generatie Lola's, reserve onderdelen, 25 Powered by Ferrari wagens, 7 motoren voor die bakken, reserveonderdelen. Wie dat opgekocht heeft weet ik niet. Misschien Teixeira zelf?
Die reden toch eerst in de AutoGP?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Loek Bodelier heeft die 15 Lola's gekocht voor de Formule Acceleration. Wie de rest gekocht heeft is (mij) onbekend.
De Lola's van de A1GP die rijden in de AutoGP rijden nog steeds in de AutoGP.quote:
Nee ze hebben dit seizoen nieuwe auto'squote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Lola's van de A1GP die rijden in de AutoGP rijden nog steeds in de AutoGP.
Deze komen uit de failliete boedel van de A1GP die blijkbaar niet alle Lola's verkocht heeft aan de AutoGP
Ik kan nergens vinden dat ze met andere auto's rijden. Sowieso zijn de verschillen minimaal, dus ik denk dat het aangepaste Lola's zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee ze hebben dit seizoen nieuwe auto's
Nieuw:
[ afbeelding ]
Oud:
[ afbeelding ]
Nee, het gaat hem alleen om het geld. Monza betaalt niet genoeg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:10 schreef Geralt het volgende:
Na 2016 exit voor Monza als het aan Bernie ligt.
IS DIE SENIELE OUWE GEILNEEF GODVERDOMME HELEMAAL GEK GEWORDEN IN ZIJN HOOFD?!?!?!![]()
![]()
|:
R!!!!
quote:When asked by Gazzetta dello Sport about what the future of the Monza race looked like, Ecclestone said: "It's not good. I don't think we'll do another contract, as the old
one has been disastrous for us from a commercial point of view.
Precies, sinds eind zestiger jaren de sponsoren toetraden in de F1 is het niets anders dan commerciële troepquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:41 schreef 4-elements het volgende:
Zijn uitspraken zullen wel deel uitmaken van zijn onderhandelingsstrategie. Lijkt me sterk dat Monza echt van de kalender wordt geschrapt. Doet hij wel vaker: dreigen te vertrekken, zodat de organisatoren met hangende pootjes bij hem terugkomen.
Niet dat ik het met Bernie eens ben. Het gaat veel te veel om geld in de F1. Het zou weer om de sport moeten gaan. Maar ja, die negatieve tendens, al 30 jaar geleden ingezet, is helaas onomkeerbaar.
Commercie is niet per se altijd fout, maar ze zouden in de F1 wel wat meer aan de fans en de historie mogen denken in plaats van het grote geld.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:11 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Precies, sinds eind zestiger jaren de sponsoren toetraden in de F1 is het niets anders dan commerciële troep
Mugello schijnt wel te willen als Monza niet meer doorgaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:41 schreef 4-elements het volgende:
Zijn uitspraken zullen wel deel uitmaken van zijn onderhandelingsstrategie. Lijkt me sterk dat Monza echt van de kalender wordt geschrapt. Doet hij wel vaker: dreigen te vertrekken, zodat de organisatoren met hangende pootjes bij hem terugkomen.
Niet dat ik het met Bernie eens ben. Het gaat veel te veel om geld in de F1. Het zou weer om de sport moeten gaan. Maar ja, die negatieve tendens, al 30 jaar geleden ingezet, is helaas onomkeerbaar.
Dit. Behalve als Monza echt niet meer geld oprakelt, want als een of andere oliewoestijn een miljoentje of tien a twintig meer biedt dan zal F1 history Ecclestone een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:41 schreef 4-elements het volgende:
Zijn uitspraken zullen wel deel uitmaken van zijn onderhandelingsstrategie. Lijkt me sterk dat Monza echt van de kalender wordt geschrapt. Doet hij wel vaker: dreigen te vertrekken, zodat de organisatoren met hangende pootjes bij hem terugkomen.
Zou me ook niets verbazen als een of andere veel te rijke persoon dat doet. Ze doen wel gekkere dingen. Maar als de F1 vervolgens daar gaat racen dan mag Ecclestone van mij onder een vrachtwagen belanden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
Vraag me af wanneer de eerste Oliesjeik een replica maakt in de woestijn van een populaire Europeesche baan. Ipv zo;n Tilkebaan, een langzaam technisch stuk en een paar snelle bochten met twee lange rechte stukken ertussen hebben we al genoeg gezien.
Eerst zien dan geloven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 01:09 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
http://www.f1today.net/nl(...)eambaas-van-caterham?
Albers was geen absolute top nee, maar een goede rijder was hij zeker. Dat had hij in de DTM inmiddels wel bewezen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Helemaal eens met Meike
Als je Albers ziet dan heb je ook meer het idee dat je naar een manager kijkt dan een coureur. Zo goed was hij niet als rijder, maar als teambaas, wie weet.
Van Gaal heeft ook wel eens onsuccesvol gevoetbald tenslotte, en had Ecclestone nu ook wel eens en race gereden? Of is hij alleen teambaas geweest?
Rijderservaring vind ik overigens een zeer sterke pré, zo niet een vereiste. Zeg maar "walk the walk before you talk the talk". Een teambaas die boos is omdat hij vindt dat de coureur 0,5 sec. sneller moet rijden is leuk, maar als de coureur al alles uit de auto haalt dan lukt dat niet. Ik denk dat teambazen met race-ervaring dat beter kunnen herkennen. Niet dat een goede managershouding niet kan helpen trouwens. De boel strak in handen hebben, ik noem een Ron Dennis, kan ook zeker helpen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Albers was geen absolute top nee, maar een goede rijder was hij zeker. Dat had hij in de DTM inmiddels wel bewezen.
Daarover verschillen we dan van mening. In ieder geval wat formule wagens betreft, want in de F3000 presteerde hij echt slecht. Hij kwalificeerde slecht, viel regelmatig uit door eigen schuld en scoorde geen enkel punt, in tegenstelling tot zijn teamgenoot die derde werd in het kampioenschap.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Albers was geen absolute top nee, maar een goede rijder was hij zeker. Dat had hij in de DTM inmiddels wel bewezen.
En verder heeft hij zijn studies op orde, dus ik ben ook benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Ben bang dat hij gewoon een stromannetje zal worden van Colles en een makkelijk doelwit is als doelen niet gehaald worden.
Eigenlijk elke huidige F1 teambaas; er zit er geen eentje bij die zelf achter het stuur grootse dingen heeft laten zien.quote:
quote:Olav Mol @Olav_Mol · 1 uur
De persvoorlichter van Caterham kan geen tijd geven waarop ze news hebben:" ergens vanmiddag mate" text hij me net...dus nu op naar de super
Jup zag t voorbij komen op mn FBquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:09 schreef IkWilbert het volgende:
En het is officieel!
http://www.caterhamf1.com(...)-under-new-ownership
Ben wel benieuwd naar wat nu precies Zwitser-Arabische investeerders zijn, ruikt naar Quadbak en Inifinityquote:The new ownership takes charge with immediate effect. Former Dutch F1 driver, Christijan Albers, assisted by Manfredi Ravetto, will take over the day-to-day running of the team, reporting directly to the board and replacing Cyril Abiteboul who will leave the team to pursue new challenges.
Read more at http://www.caterhamf1.com(...)#QUGyLJSK8WLyyJAa.99
dat heb je nu eenmaal met onkruid....quote:
Het wachten is op de terugkeer van Flavio.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat heb je nu eenmaal met onkruid....
quote:Up until recently Kolles had been heavily linked with the putative Forza Rosso team, a Romanian outfit that had applied to the FIA for and F1 entry for 2015. Quite where this latest move leaves that project, which has not had a final seal of approval from the FIA, is open to question.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:09 schreef IkWilbert het volgende:
En het is officieel!
http://www.caterhamf1.com(...)-under-new-ownership
Daar kunnen we wel naar gissenquote:
Kolles die beslissingen maakt op basis van het talent van een coureurquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:05 schreef Geralt het volgende:
Eerste wat ie moet doen is natuurlijk Frijns in die auto zetten, maar ik vraag me ernstig af of dat zijn call gaat zijn.
Aan de andere kant, Kolles weet ook wel hoe getalenteerd Frijns is gok ik zo, dus wellicht dat Albers en Kolles samen de geldschieter(s) kunnen overtuigen van het nut om Frijns in de auto te zetten.
Ik ben benieuwd in elk geval
Toen had ie dringend geld nodig toch? Dat lijkt me nu niet zo heel erg aan de orde te zijn. Lijkt dan he.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kolles die beslissingen maakt op basis van het talent van een coureur![]()
Sakon Yamamoto anyone?
Jaquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:20 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Heeft iemand enig idee of BBC de race uitzend?
Als tvgids.nl klopt is de F1 op BBC2 en Wimbledon op dat tijdstip op BBC1.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:37 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Oke, ik dacht dat ze het door wimbledom niet zouden uitzenden.
Nou als Frijns dan misschien n halve seconde sneller is, staan ze nog achteraan...quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:05 schreef Geralt het volgende:
Eerste wat ie moet doen is natuurlijk Frijns in die auto zetten, maar ik vraag me ernstig af of dat zijn call gaat zijn.
Aan de andere kant, Kolles weet ook wel hoe getalenteerd Frijns is gok ik zo, dus wellicht dat Albers en Kolles samen de geldschieter(s) kunnen overtuigen van het nut om Frijns in de auto te zetten.
Ik ben benieuwd in elk geval
Correctie: dan starten ze nog steeds achteraan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nou als Frijns dan misschien n halve seconde sneller is, staan ze nog achteraan...
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 03-07-2014 om 16:35:17Haas joins Ferrari as sponsor but 2016 supply deal yet to be confirmed: http://t.co/13hV2FbXlL reageer retweet
quote:Haas starts Ferrari collaboration with sponsorship deal
Gene Haas is to become a sponsor of Scuderia Ferrari before launching his own team in 2016, the Italian team has announced. Haas logos will appear on the F14 T from this weekend’s race in Britain.
Ferrari has always been the intended partner for Haas, despite Mercedes also being mentioned. However today’s announcement stopped short of confirming that a deal for Haas to use Ferrari engines and other technology has been done, saying only that discussions are still ongoing.
“We are pleased to welcome Haas Automation as our newest Official Supplier,” said Marco Mattiacci. “This agreement strengthens our existing connections with the USA, an important market not only for our company, but also for Scuderia Ferrari, as it is one where the team already benefits from several important partnerships.
“Over the past few months, we have been exploring with Haas a number of potential areas of collaboration, and this agreement is an immediate opportunity that we are pursuing, which proves Haas’ interest in Formula One.
“This collaboration will enable Haas Automation to reinforce its brand awareness and promote its products and services around the world, thanks to the appeal of Scuderia Ferrari and the global reach of Formula One. We are therefore delighted to make this announcement, which sees another premium brand join our portfolio of partners.
“In parallel, but as a separate project, Haas is committed to entering Formula One with its own team, a testimony to the growing appeal of our sport in the USA and on this front, technical discussions are ongoing between us.”
Dat doen ze wel slim ! De naam Haas Automotive zal er niet minder op worden en voor het geld wat ze er in steken krijgen ze er denk ik ook wel weer een hoop voor terug. Kijk naar bedrijven als Orange, Computer Associates en Petronas, ik denk dat we nooit van deze namen gehoord hadden als ze niet zoveel gesponsord hadden. Dat komt Haas Automotive denk ik straks wel ten goede als ze in 2016 willen gaan deelnemen aan de F1.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 03-07-2014 om 16:35:17Haas joins Ferrari as sponsor but 2016 supply deal yet to be confirmed: http://t.co/13hV2FbXlL reageer retweet
Alain Prost had dat wel, en die tent was binnen een paar jaar over de kop. Jackie Stewart deed het wat dat betreft beter, door de hele boel op tijd te verpatsenquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:46 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk elke huidige F1 teambaas; er zit er geen eentje bij die zelf achter het stuur grootse dingen heeft laten zien.
Haas is al Ferrari dealer en importeur (voor consumenten) dus het zal z'n eigen garagenaam ook flink stuwen en dus de inkomsten...quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel slim ! De naam Haas Automotive zal er niet minder op worden en voor het geld wat ze er in steken krijgen ze er denk ik ook wel weer een hoop voor terug. Kijk naar bedrijven als Orange, Computer Associates en Petronas, ik denk dat we nooit van deze namen gehoord hadden als ze niet zoveel gesponsord hadden. Dat komt Haas Automotive denk ik straks wel ten goede als ze in 2016 willen gaan deelnemen aan de F1.
Daarom dus dat ik het slim vind wat ze hier doenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Haas is al Ferrari dealer en importeur (voor consumenten) dus het zal z'n eigen garagenaam ook flink stuwen en dus de inkomsten...
Wat uiteindelijk 4 jaar lang het sterkste team van de grid is geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Alain Prost had dat wel, en die tent was binnen een paar jaar over de kop. Jackie Stewart deed het wat dat betreft beter, door de hele boel op tijd te verpatsen
Het was ook een aanvulling, geen kritiekquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarom dus dat ik het slim vind wat ze hier doen
Uiteindelijk wel ja, met het begin een jaar of tien nadat hij het verkocht had. De opvolgers van BAR hebben ook een kampioenschap behaald, maar dat kan je echt niet aan BAR toeschrijvenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk 4 jaar lang het sterkste team van de grid is geworden.
Wel aan Tyrell?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja, met het begin een jaar of tien nadat hij het verkocht had. De opvolgers van BAR hebben ook een kampioenschap behaald, maar dat kan je echt niet aan BAR toeschrijven
quote:The deal for Lotus to use Mercedes power units from 2015 will be confirmed in the next few days.
The new arrangement, which was predicted here on June 24, sees Lotus take over the supply made available by McLarens move to Honda for next season.
At one stage an announcement was scheduled for yesterday, but after a delay it could now come at the start of next week. Lotus had an ongoing contract with Renault, and a legal accommodation has had to be made between the two parties.
Meanwhile sources close to Mercedes confirm that the Stuttgart manufacturer has received the financial guarantees that it required from Lotus. Its no secret that the team has been late with payments to Renault over the last couple of years.
In similar situations in the past funds owed to teams by FOM have been directed straight to engine suppliers in order to guarantee payment.
The Mercedes deal means that the Enstone out will end a connection with Renault that began with Michael Schumachers 1995 World Championship, and lasted for 20 seasons. The prospect of a more competitive power unit will clearly allow Lotus to keep its sponsors happy, especially PDVSA.
Da's een beste klap voor Renault denk ik... voormalig fabrieksteam die naar de concurrent gaat.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
Deal Lotus met Mercedes rond, aankondiging binnen een paar dagen verwacht.
[..]
Dat is toch al bevestigd dat die daar het hele programma op de schop gaat gooien:quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
Renault heeft al gezegd zijn motorafdeling niet te verkopen. Het schijnt dat Cyril Abiteboul terug gaat om de boel in goede banen geleden.
bron = http://www.autosport.com/news/report.php/id/114767quote:Former Caterham F1 team boss Abiteboul back at Renault in reshuffle.
Former Caterham Formula 1 team boss Cyril Abiteboul is returning to Renault as the French manufacturer attempts to turn its F1 engine programme around.
Renault has also announced that Jean-Michel Jalinier, president and managing director of its sporting division, is retiring and will be replaced by Jerome Stoll, who will add the role to his position as chief performance officer and group sales and marketing director.
Abiteboul worked for Renault from 2001-12, holding senior roles in its F1 arm from '07 onwards.
He moved from his role as Renault F1's executive director to Caterham in September 2012 to become the Renault-powered team's managing director.
Abiteboul's return to Renault follows Wednesday's news that Tony Fernandes has sold Caterham to a group of investors advised by Colin Kolles.
Ex-F1 driver Christijan Albers is taking over the running of Caterham as part of the deal.
Renault has been under pressure to improve its F1 performance in recent months after Mercedes' dominant start to the 2014 season.
Christian Horner, head of Renault's factory F1 team Red Bull, recently called the French firm's state of competitiveness and reliability "unacceptable".
Ja ho even... nadat eerst Jaguar compleet geflopt is en RBR van 2005 t/m 2008 niet echt van de grond leek te komen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk 4 jaar lang het sterkste team van de grid is geworden.
2005 was toch geen slecht seizoen, regelmatig punten-finishen van beide coureurs en relatief weinig DNF-en. Ten opzichte van eerdere jaren als Jaguar was het imo zelfs een goed seizoen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:13 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja ho even... nadat eerst Jaguar compleet geflopt is en RBR van 2005 t/m 2008 niet echt van de grond leek te komen.
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 06-07-2014 om 09:25:38Longtime McLaren sponsor Hugo Boss is leaving after three decades - to join Mercedes...: http://t.co/LHveHA4mnc reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op zondag 06-07-2014 om 10:17:13There is a story at Marca telling that Button has been informed that his contract wont be renewed http://t.co/rd5OZ17YUC #brainfood reageer retweet
Lijkt me zonde.. ik heb nog steeds het idee dat Honda juist erg graag wil dat Button blijft bij het team, hij is enorm geliefd in zijn 2e thuisland.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:22 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op zondag 06-07-2014 om 10:17:13There is a story at Marca telling that Button has been informed that his contract wont be renewed http://t.co/rd5OZ17YUC #brainfood reageer retweet
Alonsoquote:Op zondag 6 juli 2014 11:09 schreef Rossdale het volgende:
Als kobayashi maar niet naar McLaren gaat, door de Honda deal.
Ik zou het wel vet vinden als vandoorne nu al naast magnussen gezet zou worden.
Alonso lijkt me wel de juiste vervanger inderdaad. Maar Button hoort imo echt bij die Honda-deal. Zou het ook echt jammer vinden.quote:
Het is een technische sport dus ze kunnen zien of hij er uit haalt wat er in zit, gezien de kritiek van Dennis eerder is dat misschien niet zoquote:Op zondag 6 juli 2014 12:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alonso lijkt me wel de juiste vervanger inderdaad. Maar Button hoort imo echt bij die Honda-deal. Zou het ook echt jammer vinden.
Ik wist niet eens dat ie van zn wijf af was.quote:Gerri Halliwell gaat F1-baas trouwen
Voormalig Spice Girl Geri Halliwell gaat in het huwelijksbootje stappen. Formule 1 teambaas Christian Horner heeft de 41-jarige zangeres te huwelijk gevraagd en uiteraard heeft ze ja gezegd.
Dat vertellen vrienden van het stel aan de Sunday Mirror. Halliwell en Horner kennen elkaar al jaren, maar begonnen in januari pas met daten. Blijkbaar heeft het stel er tempo in zitten, want nu zijn ze al verloofd. De twee zouden nu op zoek zijn naar een geschikte locatie om te trouwen.
De bron legt tegenover de krant uit dat het stel de verloving niet bekend heeft gemaakt, omdat ze bang zijn voor de reactie van de familieleden van de 40-jarige Horner. De Red Bull-teambaas verliet vorig jaar na veertien jaar zijn Beverley Allen met wie hij een half jaar eerder een dochtertje had gekregen.
Zo'n zwangere vrouw wordt je niet vrolijk vanquote:Op zondag 6 juli 2014 17:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ie van zn wijf af was.
Wel compleet kansloos natuurlijk om nadat je een half jaar vader bent geworden je vrouw aan de kant te schuiven![]()
Nou veel plezier gewenst dan maar. Ofzo
Hij is al vader he.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n zwangere vrouw wordt je niet vrolijk van
Vraag ik me toch af, zoals hierboven ook al is gezegd: Button is erg betrokken bij de Honda-deal.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:22 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op zondag 06-07-2014 om 10:17:13There is a story at Marca telling that Button has been informed that his contract wont be renewed http://t.co/rd5OZ17YUC #brainfood reageer retweet
dat laatste is wel te hopenquote:Op zondag 6 juli 2014 17:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij is al vader he.
Buiten dat ben je er zelf bij als je je wijf zwanger duwt.
Daar heb je wel gelijk in en bovendien, vind ik het vrij stil rondom dat project.. kan 2 dingen betekenen natuurlijk. Of ze zijn in het geheim bezig met een zeer goed apparaat. Of ze kunnen het amper bolwerken en het word volgend jaar helemaal een rampjaar voor McLaren.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:33 schreef Fer het volgende:
Er wordt wel heel veel verwacht van die Honda motor en alsof iedereen volgend jaar in een Mclaren-Honda wil rijden. Maar:
1. Mclaren is dit jaar het langzaamste Mercedes team, vorig jaar ook geen topteam.
2. Brawn was geen wereldkampioen geworden als er een Honda achterin had gezeten, vooral de drivability en reliability waren een probleem.
Eerste tekenen zijn er. Toch vond ik de snelheid van Alonso vandaag ook wel opmerkelijk, wel snel op rechte stukken, maar veel te traag en log in de bochten leek het. Alsof hij constant met overgewicht rondreed.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren is nu in ieder geval weer een beetje aan het opkrabbelen
Klopt. In de tweede helft van de race had Alonso nog last van wat problemen met ERS en een achtervleugel die niet helemaal goed meer werkte. Het betekent dat Ferrari toch ook iets beter voor de dag komt, maar dat het er nog lang niet is.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eerste tekenen zijn er. Toch vond ik de snelheid van Alonso vandaag ook wel opmerkelijk, wel snel op rechte stukken, maar veel te traag en log in de bochten leek het. Alsof hij constant met overgewicht rondreed.
Weinig last van hierquote:Op zondag 6 juli 2014 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo'n zwangere vrouw wordt je niet vrolijk van
Ik weet niet. Ze kunnen alle goede dingen redelijk kopieren natuurlijk. Ik weet het testregelement voor komend jaar nog niet, maar die engine layout van Mercedes was vrij geniaal en ze hebben nu (o.a.) zo'n voorsprong omdat dat pas heel laat bekend werd en geen team het kopieren kon. Als Honda een leuke feature bedacht denkt te hebben dan willen ze natuurlijk dat dat pas bekend is wanneer andere teams geen tijd meer hebben om het te kopieren. Of dat een geniale feature zal zijn.. altijd lastig te voorspellen. Honda kan geen racedata op doen. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre Honda wel op het circuit mag testen. En of ze dat met een redelijk recente auto mogen doen. Als het contractueel mag kan ik mij nog wel voorstellen dat McLaren een auto van vorig jaar beschikbaar stelt.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in en bovendien, vind ik het vrij stil rondom dat project.. kan 2 dingen betekenen natuurlijk. Of ze zijn in het geheim bezig met een zeer goed apparaat. Of ze kunnen het amper bolwerken en het word volgend jaar helemaal een rampjaar voor McLaren.
*Een tussenweg zie ik eigenlijk niet gebeuren. Of het is hééél goed, of hééél slecht.
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten..quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Renault ook, maar ja...quote:Op maandag 7 juli 2014 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:33 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
[..]
Zo geweldig goed is ie dus....
quote:Formula 1's FRIC suspension systems, believed to be one of the strengths of the dominant Mercedes car, could be banned for the German Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.
Less than a fortnight before the next race at Hockenheim, the FIA has informed F1 teams that it believes the Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) systems used by most of them are illegal.
According to sources, the governing body wrote to teams on Tuesday to tell them that following detailed investigations into the design of the FRIC systems, it believes they are in contravention of the rules.
In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said: "Having now seen and studied nearly every current design of front to rear linked suspension system we, the FIA, are formally of the view that the legality of all such systems could be called into question."
Whiting suggests that the way the suspension systems help control pitch and roll could be in breach of article 3.15 of F1's technical regulations.
Article 3.15 is the catch-all regulation that relates to moveable aerodynamic devices. It outlaws any part of the car that influences the aerodynamics that is not "rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)."
The FRIC systems link the front and rear suspension to maintain a constant ride height for improved performance.
Lotus (then called Renault) was the first team to introduce the concept in 2008.
Mercedes more recently took the design to the next level and is now believed to run the most complicated system, however it is unclear which team would suffer the most from a ban.
FIA OPEN TO DELAYING BAN UNTIL 2015
With limited testing time before the next race at Hockenheim, and 2014 designs being based around FRIC, the FIA is open to delaying the ban if there is consensus among teams.
It has asked teams to vote on whether or not they will be in favour of delaying the ban until the start of 2015 rather than it coming into force for the German GP.
However, for that to happen it would require unanimous support from all the teams on the grid.
It is unclear how easy it will be to achieve unanimous support for a delay - especially if any team feels its FRIC design is not as good as a rival's, or indeed if a team is not running the system at all.
If unanimous support is not reached, then Whiting has made it clear that from the next race in Germany, any team running FRIC risks being reported to the stewards by the FIA for non-compliance with the regulations.
The fact that the FIA has indicated it believes FRIC to be illegal also opens the door for a team to protest one of its rivals from the next race.
Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Felipe Massa Williams 1:35,242 42 ronden 2. Daniel Ricciardo Red Bull 1:35,284 71 ronden 3. Nico Rosberg Mercedes 1:35,573 89 ronden 4. Adrian Sutil Sauber 1:35,674 73 ronden 5. Jules Bianchi Marussia 1:36,148 108 ronden 6. Stoffel Vandoorne McLaren 1:36,462 71 ronden 7. Sergio Pérez Force India 1:36,583 79 ronden 8. Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:36,688 28 ronden 9. Pastor Maldonado Lotus 1:37,131 97 ronden 10. Pedro de la Rosa Ferrari 1:37,988 49 ronden 11. Will Stevens Caterham 1:40,627 95 ronden |
Het was vorig jaar spannend...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar.
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig.quote:
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.quote:
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.![]()
Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit. Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera
.
Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
Oh zo. Kan gebeurenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh zo. Kan gebeuren.
Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
Na 2008 bedoel ikquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?
Alles onder het mom van kostenbesparing omdat ze bang zijn dat er anders teveel teams afvallen en de F1 gedevalueerd worden. Sinds die tijd is er ook een crisis.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh zo. Kan gebeuren.
Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
Lijkt me veel te snel om even de totale ophanging te veranderen, het heeft ook invloed op chassis en bodywork immers en dat zal dan ook aangepast moeten worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
[..]
En omdat de teams er om zaten te zeuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Ja, maar dan wel voor volgend jaar. Die hele auto is doorontwikkeld voor die ophanging. Dat pas je niet even aan in twee weken. Nu kan de FIA wel zeggen "mag niet!", maar dan 'vergeten' ze even dat ze toch echt zelf die wagens technisch goedgekeurd hebben aan het begin van dit seizoen. Het is onzin om de deur open te laten voor teams die achterlopen om, door niet akkoord te gaan, hun achterstand in te lopen. Ik kan zo off the top of my head 4 teams opnoemen die, mochten zij die ophanging niet hebben, het zeker zullen overwegen. En als ze het zelf niet doen, zullen ze ook wel onder druk gezet worden door hun sponsoren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En omdat de teams er om zaten te zeuren.
Overigens: als de ophanging inderdaad illegaal is, moet die gewoon verboden worden (in feite is 'ie dat dan al). Alleen van de zotte dat ze daar nu pas achter komen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Jules Bianchi Ferrari 1:35.262 89 laps 2. Daniil Kvyat Toro Rosso 1:35.544 55 laps 3. Kevin Magnussen McLaren 1:35.593 91 laps 4. Giedo van der Garde Sauber 1:36.327 84 laps 5. Lewis Hamilton Mercedes 1:36.680 47 laps 6. Valtteri Bottas Williams 1:37.193 40 laps 7. Max Chilton Marussia 1:37.359 77 laps 8. Daniel Juncadella Force India 1:37.449 52 laps 9. Sebastian Vettel Red Bull 1:39.410 76 laps 10. Charles Pic Lotus 1:41.906 39 laps 11. Julian Leal Caterham 1:42.635 51 laps |
doen ze al jaren, ze houden het gewoon achter de hand als er 1 team te dominant is!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar.
quote:The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.
However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.
In mid-June, it asked each team to provide detailed explanations of how their FRIC suspension worked and what benefit they brought to the cars.
It was the response from teams, with most admitting that they were doing it for aerodynamic reasons to keep the ride height of the car constant, that set alarms bells ringing.
In fact, it is understood one technical director told the FIA that his team was well aware that FRIC was purely there for aerodynamic gain, so could be at risk of being an illegal moveable aerodynamic device.
The information that was provided to the FIA from all teams during this investigation is what prompted FIA race director Charlie Whiting's decision to view FRIC as potentially in breach of the rules.
FIA HAPPY TO WAIT UNTIL 2015
While the FIA is happy for a proper ban to come into force for 2015, there remains the prospect of teams being forced to take them off cars at the German Grand Prix if some outfits choose to go it alone and threaten protests over anyone running FRIC.
But while there have been conspiracies that banning FRIC is an effort by either F1's chiefs or a team to harm Mercedes' form, the reality appears to be different.
And the fact that Mercedes' main rivals - Red Bull, Ferrari, and Williams - have joined McLaren, Lotus and Marussia so far in saying they are happy for the systems to stay on board for 2014, proves that there is no plot to slow the Brackley-based outfit.
Furthermore, there is no evidence to suggest that stripping FRIC off cars will have any impact in the competitive order.
As one source said: "If complexity equals performance then Mercedes are a long way ahead, but I don't know whether that link exists."
FIA PUSHED FOR QUICK DECISION
Although the timing of the FIA intervention - mid-season - has been viewed as strange, announcing the plan any later would have compromised work that teams are already doing on their 2015 design.
Teams will not want to waste months designing gearboxes and suspension systems based around FRIC, if in the end they have to run without it.
An FIA insider said: "A lot of teams asked that if you are going to make a move, make it now. We want to know."
While there remains uncertainty about what will happen for the German GP, the reality is that the FIA has grounds to believe that F1 as a whole will be better off without FRIC.
The question now is whether it is gone from next weekend in Hockenheim or only from the start of 2015.
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijvenquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
Deden er al silly season geruchten over 2015 de ronde (Hamailton of Alonso zouden Button vervangen bij McLaren), nu gaan er zelfs geruchten over dit jaar.
Carlos Sainz jr. zou per direct Kobayashi bij Caterham kunnen vervangen. Red Bull zou in gesprek zijn met Caterham om hem daar te laten rijden, zoals ze al in 2011 met Ricciardo bij HRT (toen ook met Kolles) hebben gedaan. Al zijn er ook berichten dat de deal afgeketst is en Sainz nu de vrijdag trainingen bij Toro Rosso mag rijden.
Nadat ze die wagen op de rit hebben gekregen wel, daarvoor niet want toen werd Lewis Williamson het team uitgegooid vanwege slechte resultaten terwijl het aan de wagen lag.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijven
quote:Caterham krijgt groen licht voor upgrade bij Belgische Grand Prix
De nieuwe eigenaren van Caterham F1 Team hebben het licht op groen gezet voor een aanzienlijke upgrade voor de CT05, waarvan de renstal hoopt dat die klaar is voor de Grand Prix van België. Dat meldt Autosport. Caterham trekt alle registers open om dit seizoen bij de beste tien constructeurs te eindigen, anders loopt het team vele miljoenen aan televisiegeld mis.
Teambaas Christijan Albers: "Ik wil updates, zo snel mogelijk. Dat is niet makkelijk omdat het altijd geld kost, maar we werken er aan. Die tiende plek is enorm belangrijk voor ons. Ik ga niet zeggen dat we wereldkampioen worden, dat zou onzin zijn. Je moet realistisch blijven. We gaan in eerste instantie aan de slag om de boel gezond te maken zodat we kunnen overleven. Maar niet zonder te pushen. Voor mij vormen updates tegen een redelijke prijs de prioriteit."
"Ik geniet ervan dat men zegt dat ze niet verwacht hadden om mij in deze functie terug te zien. Ik heb er lang over nagedacht, maar soms komt er een trein voorbij en sta je voor de keuze of je instapt of op het perron achter blijft. Als ik niet in dit team geloofd had, was ik er nooit aan begonnen. Het is een grote uitdaging, maar ik ben strijdvaardig en dat geldt ook voor de mensen om mij heen."
Ze lijkt niet echt op een laaf anders...quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Als jaloers kreng, heb ik er waarschijnlijk verstand van, maar elke keer als met een F1 race in beeld is heb ik het idee dat ze ontsnapt is uit de Efteling
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:28 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ze lijkt niet echt op een laaf anders...
Acnequote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.
Haar vader is schrijver;
Niet de knapste, maar lelijk is ze niet. Ze is tenminste niet zo'n één in een dozijn type, qua uiterlijk. Haar karakter zou mij moeten overtuigen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.
Haar vader is schrijver;
Maar wat gaat Sutil dan doen? En wordt ie gedwongen of heeft ie een betere deal gekregen?quote:Op maandag 14 juli 2014 02:02 schreef Kanjer het volgende:
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen.
Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn...
Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:21 schreef sasquatsch het volgende:
FRIC wordt verbannen vanwege de kosten
[..]
Klopt. Aan de achterzijde is het sinds dit jaar brake by wire en met name Sauber heeft dat nog niet goed onder controle gekregen.quote:Op maandag 14 juli 2014 06:54 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn.
Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan
De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.quote:Op maandag 14 juli 2014 09:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.
Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost.
Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort
Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra.
Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.quote:However, the reality is motor racing's governing body is reacting to a concern it has had for some time that FRIC systems risked becoming too complicated and too expensive to justify remaining a part of F1.
The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.
However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.
Volgens tweet van Sauber lijkt er niets aan de hand.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:17 schreef Fiorano het volgende:
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren.
Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna.
Doe dat dan na deze race, omdat dit voor die sponsoren de race met de meeste exposure is.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:10 schreef Twieki het volgende:
[..]
Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.
Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.
[..]
Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.
Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.
Ja, maar dat is juist zo'n non-argument in de F1. Want naast het feit dat ze over moeten op een andere ophanging zal daarin net zoveel geinvesteerd worden als in de FRIC-ophanging. Je bespaart dus niet, maar je geeft het aan een andere oplossing uit. En de FIA weet dat best. Ik denk dat voor hun de voorsprong van Mercedes een grotere reden is dan de rest bijelkaar, maar ondanks dat de verschillen wellicht kleiner worden los je daar de dominantie van Mercedes niet mee op (en terecht, Mercedes heeft gewoon beter haar zaken op orde en verdient om te winnen).quote:Op maandag 14 juli 2014 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.
Toch gaat het er bij mij niet in dat de zgn. illegaliteit na nader onderzoek pas duidelijk zou zijn. Vergeet niet dat FRIC niet nieuw is en vorig jaar al volop in gebruik was, sommige bronnen beweren dat er al sinds 2011 aan gewerkt wordt. Daarnaast is de intentie van FRIC altijd gelijk geweest en altijd duidelijk. Onzin dus van de FIA om nu opeens te zeggen "Ey, hola! Dat kan aerodynamisch voordeel geven, damagnie!".quote:Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft).
Veel geld wordt in elk onderdeel gestoken, ook in niet-FRIC ophangingen. Je kunt ook beargumenteren dat de kleine teams geen geld meer hebben om een nieuwe ophanging te ontwikkelen en de grote teams wel, waardoor ze nog meer weglopen bij de kleinere teams.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden.
Godsamme...quote:Op dinsdag 15 juli 2014 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race:
http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/
Ik geloof totaal niet in grote verschillen. Mercedes heeft allang een passende oplossing.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godsamme...
Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen.
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:47 schreef wimderon het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?quote:
Dat denk ik ook wel ja. Die gaat of iets met Tour de France doen, of hij gaat LeMans rijden met zijn maatje Webberquote:Op zondag 20 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven.
Ik niet hoorquote:Op zondag 20 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven.
Ik heb het over na 2015.quote:
OK dan is er wel een kleine kans maar dat zal dan meer te maken hebben of hij zelf denkt het nog in zich te hebben dan de autoquote:
Off-topic: Heb jij eigenlijk enig idee wat jouw naam in het (Argentijnse) Spaans betekent?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK dan is er wel een kleine kans maar dat zal dan meer te maken hebben of hij zelf denkt het nog in zich te hebben dan de auto
Lotus gaat volgend jaar toch met Mercedesmotoren rijden? Ze zullen echt wel een veel beter jaar hebben dan dit jaarquote:Op zondag 20 juli 2014 01:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?
2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)...
Button en Raikkonen zijn geen topcoureurs (meer). Kan me niet voorstellen dat iemand nog op hen zit te wachten in 2016.quote:Op zondag 20 juli 2014 01:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?
2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)...
Raikonnen zegt ermee te stoppen.. Button is afwachten, is erg belangrijk geweest bij de deal met Honda.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Button en Raikkonen zijn geen topcoureurs (meer). Kan me niet voorstellen dat iemand nog op hen zit te wachten in 2016.
Denk niet dat Button een rol gespeeld heeft bij de keuze van Honda.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Raikonnen zegt ermee te stoppen.. Button is afwachten, is erg belangrijk geweest bij de deal met Honda.
Al komt die inmiddels ook wel op de leeftijd dat ie het stokje aan de jongere garde moet overlaten.
Aand e andere kant, als ie een goede wagen heeft komt ie nog best ver.
Met een slechte wagen ovrerigens ook maar dat ligt dan vaak aan afwijkende pitstrategiën.
Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)quote:Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Denk niet dat Button een rol gespeeld heeft bij de keuze van Honda.
dat is typisch zo'n gerucht wat zo vaak verteld is geworden dat de mensen het zijn gaan geloven, onder de noemer "het zou wel eens waar kunnen zijn". Nooit ergens bevestigd geweest of genoemd door betrokkenen....quote:Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)
Button spreekt zelf erg goed Japans, in het eerste jaar dat Honda weer terug komt wil men dus het liefst een coureur hebben die het team van zoveel mogelijk informatie voorziet en die info mag niet door vertaling verkeerd gaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)
Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?quote:Op maandag 21 juli 2014 01:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Button spreekt zelf erg goed Japans, in het eerste jaar dat Honda weer terug komt wil men dus het liefst een coureur hebben die het team van zoveel mogelijk informatie voorziet en die info mag niet door vertaling verkeerd gaan.
Dat schijnt d achterliggende gedachte te zijn.
Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat verquote:Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?
HA-HA-HA.
Daar hebben ze wel andere mannetjes voor, in de MotoGP doet Honda het ook altijd al zonder Japanse coureurs. Ze doen bij Honda niet moeilijk over taal of nationaliteit, ze gaan alleen voor het beste.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver
Dat is wat ik duidelijk wou makenquote:Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel andere mannetjes voor, in de MotoGP doet Honda het ook altijd al zonder Japanse coureurs. Ze doen bij Honda niet moeilijk over taal of nationaliteit, ze gaan alleen voor het beste.
Heb je weleens een Japanner Engels horen spreken?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?
HA-HA-HA.
Er komt natuurlijk ook meer bij kijken, Button is ook erg geliefd in Japan (ook omdat ie de taal erg goed spreekt.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver
Zou Horner weten wat specs zijn Weltschmerz? Dat is namelijk EXACT wat ik ook bedoelde. En ik denk dat we dergelijke wissels misschien wel eens vaker gaan zien. Ook met andere onderdelen.quote:Horner: "Wissel remschijven interessant precedent"
Christian Horner wil opheldering van de FIA over waarom Lewis Hamilton zonder straf zijn remschijven mocht wisselen voorafgaand aan de Duitse Grand Prix. "Dit is een interessant precedent", zegt de teambaas van Red Bull Racing tegen SkySports.
Hamilton crashte in de kwalificatie van de baan vanwege een kapotte remschijf. Daarna besloot Mercedes de Brembo-remmen van de Brit te vervangen door exemplaren van het merk Carbon Industries. Hamilton mocht de race desondanks gewoon op de grid beginnen, in plaats vanuit de pitstraat. En dat wekte verbazing bij Horner.
"Als je ze vervangt door hetzelfde type remschijven, dan kan het nog", stelt Horner. "Maar deze waren van een andere fabrikant, met hun eigen karakteristieken, zoals de rijder zelf ook heeft gezegd. Dat lijkt me iets anders. Dit is een interessant precedent."
Horner kan weinig met de suggestie dat de wissel werd gedaan om veiligheidsredenen. "Want wij rijden met hetzelfde materiaal, en dat was ook veilig", antwoordt hij. "Ik denk dat we opheldering hierover moeten krijgen. Als je dit mag veranderen, wat mag er dan nog meer? Ik ben benieuwd naar de reden waarom hier toestemming voor is gegeven."
twitter:joesaward twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 20:46:25Waiting for Fernando… http://t.co/hUktEuyLfG reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |