abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2014 @ 15:37:44 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142007234
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142007391
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten..
pi_142007394
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
Renault ook, maar ja...
  maandag 7 juli 2014 @ 16:33:09 #206
430720 Toofastforyou21
Das beste oder nichts.
pi_142008922
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:

[..]

Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:

[..]

Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.

Zo geweldig goed is ie dus....
pi_142009103
quote:
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri.
pi_142010877
Gelukkig was Christian Horner wel een geweldig coureur. En die Flavio Briatore heeft ook de stenen uit de straat gereden.
  maandag 7 juli 2014 @ 18:49:57 #209
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142014101
Ach het is Fok. Elke user hier zou in het weekend wel even een F1 teampje runnen en natuurlijk ook in de auto stappen en de race rijden, want ze weten de perfecte opstelling, de perfecte bandenkeuze, ze kunnen iedereen binnen 2 bochten inhalen en vergeet natuurlijk niet dat ze 2 rondjes voorsprong hebben met monstermotor en supergladde aero die ze zo ff ontwerpen.

Je hebt de beste stuurlui en wal, en dan heb je nog Fok.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142064288
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
quote:
Formula 1's FRIC suspension systems, believed to be one of the strengths of the dominant Mercedes car, could be banned for the German Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.

Less than a fortnight before the next race at Hockenheim, the FIA has informed F1 teams that it believes the Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) systems used by most of them are illegal.

According to sources, the governing body wrote to teams on Tuesday to tell them that following detailed investigations into the design of the FRIC systems, it believes they are in contravention of the rules.

In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said: "Having now seen and studied nearly every current design of front to rear linked suspension system we, the FIA, are formally of the view that the legality of all such systems could be called into question."

Whiting suggests that the way the suspension systems help control pitch and roll could be in breach of article 3.15 of F1's technical regulations.

Article 3.15 is the catch-all regulation that relates to moveable aerodynamic devices. It outlaws any part of the car that influences the aerodynamics that is not "rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)."

The FRIC systems link the front and rear suspension to maintain a constant ride height for improved performance.

Lotus (then called Renault) was the first team to introduce the concept in 2008.

Mercedes more recently took the design to the next level and is now believed to run the most complicated system, however it is unclear which team would suffer the most from a ban.

FIA OPEN TO DELAYING BAN UNTIL 2015

With limited testing time before the next race at Hockenheim, and 2014 designs being based around FRIC, the FIA is open to delaying the ban if there is consensus among teams.

It has asked teams to vote on whether or not they will be in favour of delaying the ban until the start of 2015 rather than it coming into force for the German GP.

However, for that to happen it would require unanimous support from all the teams on the grid.

It is unclear how easy it will be to achieve unanimous support for a delay - especially if any team feels its FRIC design is not as good as a rival's, or indeed if a team is not running the system at all.

If unanimous support is not reached, then Whiting has made it clear that from the next race in Germany, any team running FRIC risks being reported to the stewards by the FIA for non-compliance with the regulations.

The fact that the FIA has indicated it believes FRIC to be illegal also opens the door for a team to protest one of its rivals from the next race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 21:44:28 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142064786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.

[..]

Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:10:04 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142066497
Ik vind best dat teams zich aan moeten passen aan de regels en ik snap ook dat de FIA bepaalde regels opzet om technieken te voorkomen die voordelen hebben die juist niet de bedoeling zijn, maar met die ene regel kap je in een keer 50% van de innovativiteit af. Vooral omdat de power train al af is voor dit jaar en daar sowieso niet meer aan ontwikkeld mag worden. Bovendien snap ik niet waarom dit opeens halverwege het seizoen een issue is en niet bij race #1 van dit jaar. Ik geloof niet dat de teams die dit hebben dit allemaal op Silverstone voor het eerst hebben toegepast. Teams laten de wagen voor het seizoen keuren en op dat moment geeft de FIA groen, oranje of rood. En met die informatie ontwikkelen de teams verder. Eerst het halve seizoen groen geven en dan opeens een rood is dikke bullshit. Nog lost van het feit dat geen enkel team dat even binnen 2 weken oplost.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142066975
Testtijden van vandaag

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1.  Felipe Massa      Williams     1:35,242   42 ronden
2.  Daniel Ricciardo  Red Bull     1:35,284   71 ronden
3.  Nico Rosberg      Mercedes     1:35,573   89 ronden
4.  Adrian Sutil      Sauber       1:35,674   73 ronden
5.  Jules Bianchi     Marussia     1:36,148  108 ronden
6.  Stoffel Vandoorne McLaren      1:36,462   71 ronden
7.  Sergio Pérez      Force India  1:36,583   79 ronden
8.  Jean-Éric Vergne  Toro Rosso   1:36,688   28 ronden
9.  Pastor Maldonado  Lotus        1:37,131   97 ronden
10. Pedro de la Rosa  Ferrari      1:37,988   49 ronden
11. Will Stevens      Caterham     1:40,627   95 ronden
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:25:38 #214
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142068145
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. :r
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 22:27:26 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142068500
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. :r
Het was vorig jaar spannend... :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:28:12 #216
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142068610
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was vorig jaar spannend... :')
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:30:16 #217
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_142069038
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het was vorig jaar spannend... :')
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd. :@

Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_142070206
De FIA wil het best wel uitstellen, maar dan moeten alle teams het ermee eens zijn. Zo niet hebben ze de mogelijkheid om een protest in te dienen als ze menen dat de ophanging van een ander team illegaal is, omdat de FIA die nu al illegaal vindt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142070460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:30 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd. :@

Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:47:40 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142070877
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit :O. Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera :O.

Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142071283
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit :O. Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera :O.

Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:53:34 #222
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142071441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:55:10 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142071578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142071593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142071681
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:57:32 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142071750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.
Oh zo. Kan gebeuren :P.

Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58:14 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142071806
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh zo. Kan gebeuren :P.

Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:58:40 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142071843
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?
Na 2008 bedoel ik :+. Foutje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142071859
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh zo. Kan gebeuren :P.

Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
Alles onder het mom van kostenbesparing omdat ze bang zijn dat er anders teveel teams afvallen en de F1 gedevalueerd worden. Sinds die tijd is er ook een crisis.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2014 @ 23:40:22 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142075592

Impressie van de nieuwe velgen. Duidelijk verschil, maar van veraf merk je het amper.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:49:42 #231
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142076549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.

[..]

Lijkt me veel te snel om even de totale ophanging te veranderen, het heeft ook invloed op chassis en bodywork immers en dat zal dan ook aangepast moeten worden.

In het artikel staat dat men geen idee heeft of de ban voor een bepaald team nadelig uit zal vallen maar ik vraag me nu wel af welk team er dan voordeel aan heeft.
Welk team maakt geen gebruik van FRIC en heeft zitten klagen?

Ik denk dan zelf overigens meteen aan Red Bull, geen idee of die FRIC hebben verder en of ze inderdaad geklaagd hebben maar ze zijn altijd vrij snel met klagen als ze het idee hebben dat een ander een voordeel heeft die zijzelf niet hebben.
pi_142082597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
En omdat de teams er om zaten te zeuren.

Overigens: als de ophanging inderdaad illegaal is, moet die gewoon verboden worden (in feite is 'ie dat dan al). Alleen van de zotte dat ze daar nu pas achter komen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:11:01 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142083147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En omdat de teams er om zaten te zeuren.

Overigens: als de ophanging inderdaad illegaal is, moet die gewoon verboden worden (in feite is 'ie dat dan al). Alleen van de zotte dat ze daar nu pas achter komen.
Ja, maar dan wel voor volgend jaar. Die hele auto is doorontwikkeld voor die ophanging. Dat pas je niet even aan in twee weken. Nu kan de FIA wel zeggen "mag niet!", maar dan 'vergeten' ze even dat ze toch echt zelf die wagens technisch goedgekeurd hebben aan het begin van dit seizoen. Het is onzin om de deur open te laten voor teams die achterlopen om, door niet akkoord te gaan, hun achterstand in te lopen. Ik kan zo off the top of my head 4 teams opnoemen die, mochten zij die ophanging niet hebben, het zeker zullen overwegen. En als ze het zelf niet doen, zullen ze ook wel onder druk gezet worden door hun sponsoren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142104097
Tijden van vandaag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
1.  Jules Bianchi       Ferrari     1:35.262 89 laps 
2.  Daniil Kvyat        Toro Rosso  1:35.544 55 laps 
3.  Kevin Magnussen     McLaren     1:35.593 91 laps 
4.  Giedo van der Garde Sauber      1:36.327 84 laps 
5.  Lewis Hamilton      Mercedes    1:36.680 47 laps 
6.  Valtteri Bottas     Williams    1:37.193 40 laps 
7.  Max Chilton         Marussia    1:37.359 77 laps 
8.  Daniel Juncadella   Force India 1:37.449 52 laps 
9.  Sebastian Vettel    Red Bull    1:39.410 76 laps 
10. Charles Pic         Lotus       1:41.906 39 laps 
11. Julian Leal         Caterham    1:42.635 51 laps
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:10:35 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_142107486
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar. :r
doen ze al jaren, ze houden het gewoon achter de hand als er 1 team te dominant is!
pi_142107547
Al wordt er niet verwacht dat er erg veel verschil in de rangorde optreedt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142151327
Deden er al silly season geruchten over 2015 de ronde (Hamailton of Alonso zouden Button vervangen bij McLaren), nu gaan er zelfs geruchten over dit jaar.

Carlos Sainz jr. zou per direct Kobayashi bij Caterham kunnen vervangen
. Red Bull zou in gesprek zijn met Caterham om hem daar te laten rijden, zoals ze al in 2011 met Ricciardo bij HRT (toen ook met Kolles) hebben gedaan. Al zijn er ook berichten dat de deal afgeketst is en Sainz nu de vrijdag trainingen bij Toro Rosso mag rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142151396
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:12:07 #239
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_142176212
Blijkbaar is Rosberg getrouwd. :P

Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 juli 2014 @ 17:16:09 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142176394
Mooie dame zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142176621
FRIC wordt verbannen vanwege de kosten
quote:
The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.

However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.

In mid-June, it asked each team to provide detailed explanations of how their FRIC suspension worked and what benefit they brought to the cars.

It was the response from teams, with most admitting that they were doing it for aerodynamic reasons to keep the ride height of the car constant, that set alarms bells ringing.

In fact, it is understood one technical director told the FIA that his team was well aware that FRIC was purely there for aerodynamic gain, so could be at risk of being an illegal moveable aerodynamic device.

The information that was provided to the FIA from all teams during this investigation is what prompted FIA race director Charlie Whiting's decision to view FRIC as potentially in breach of the rules.

FIA HAPPY TO WAIT UNTIL 2015

While the FIA is happy for a proper ban to come into force for 2015, there remains the prospect of teams being forced to take them off cars at the German Grand Prix if some outfits choose to go it alone and threaten protests over anyone running FRIC.

But while there have been conspiracies that banning FRIC is an effort by either F1's chiefs or a team to harm Mercedes' form, the reality appears to be different.

And the fact that Mercedes' main rivals - Red Bull, Ferrari, and Williams - have joined McLaren, Lotus and Marussia so far in saying they are happy for the systems to stay on board for 2014, proves that there is no plot to slow the Brackley-based outfit.

Furthermore, there is no evidence to suggest that stripping FRIC off cars will have any impact in the competitive order.

As one source said: "If complexity equals performance then Mercedes are a long way ahead, but I don't know whether that link exists."

FIA PUSHED FOR QUICK DECISION

Although the timing of the FIA intervention - mid-season - has been viewed as strange, announcing the plan any later would have compromised work that teams are already doing on their 2015 design.

Teams will not want to waste months designing gearboxes and suspension systems based around FRIC, if in the end they have to run without it.

An FIA insider said: "A lot of teams asked that if you are going to make a move, make it now. We want to know."

While there remains uncertainty about what will happen for the German GP, the reality is that the FIA has grounds to believe that F1 as a whole will be better off without FRIC.

The question now is whether it is gone from next weekend in Hockenheim or only from the start of 2015.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_142176723
Als jaloers kreng, heb ik er waarschijnlijk verstand van, maar elke keer als met een F1 race in beeld is heb ik het idee dat ze ontsnapt is uit de Efteling :D
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:58:41 #243
369251 Geralt
of Rivia
pi_142177789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
Deden er al silly season geruchten over 2015 de ronde (Hamailton of Alonso zouden Button vervangen bij McLaren), nu gaan er zelfs geruchten over dit jaar.

Carlos Sainz jr. zou per direct Kobayashi bij Caterham kunnen vervangen
. Red Bull zou in gesprek zijn met Caterham om hem daar te laten rijden, zoals ze al in 2011 met Ricciardo bij HRT (toen ook met Kolles) hebben gedaan. Al zijn er ook berichten dat de deal afgeketst is en Sainz nu de vrijdag trainingen bij Toro Rosso mag rijden.
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijven :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142177998
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijven :')
Nadat ze die wagen op de rit hebben gekregen wel, daarvoor niet want toen werd Lewis Williamson het team uitgegooid vanwege slechte resultaten terwijl het aan de wagen lag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:59:09 #245
369251 Geralt
of Rivia
pi_142179382
quote:
Caterham krijgt groen licht voor upgrade bij Belgische Grand Prix

De nieuwe eigenaren van Caterham F1 Team hebben het licht op groen gezet voor een aanzienlijke upgrade voor de CT05, waarvan de renstal hoopt dat die klaar is voor de Grand Prix van België. Dat meldt Autosport. Caterham trekt alle registers open om dit seizoen bij de beste tien constructeurs te eindigen, anders loopt het team vele miljoenen aan televisiegeld mis.

Teambaas Christijan Albers: "Ik wil updates, zo snel mogelijk. Dat is niet makkelijk omdat het altijd geld kost, maar we werken er aan. Die tiende plek is enorm belangrijk voor ons. Ik ga niet zeggen dat we wereldkampioen worden, dat zou onzin zijn. Je moet realistisch blijven. We gaan in eerste instantie aan de slag om de boel gezond te maken zodat we kunnen overleven. Maar niet zonder te pushen. Voor mij vormen updates tegen een redelijke prijs de prioriteit."

"Ik geniet ervan dat men zegt dat ze niet verwacht hadden om mij in deze functie terug te zien. Ik heb er lang over nagedacht, maar soms komt er een trein voorbij en sta je voor de keuze of je instapt of op het perron achter blijft. Als ik niet in dit team geloofd had, was ik er nooit aan begonnen. Het is een grote uitdaging, maar ik ben strijdvaardig en dat geldt ook voor de mensen om mij heen."
_O_ MAXIMUM ATTACK! _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142180018
Ik heb het idee dat Frijns nu vooral rustig aan moet doen, zich zelf laat zien als een professioneel ingestelde coureur en dat het team vertrouwen in hem krijgt. Geen idee wat zijn positie nu is, maar hij is veel minder in beeld dan bijvoorbeeld VDG. Die overal praatjes maakt, lekker de ideale schoonzoon uithangend.

Of hij word dit jaar nog ingezet, anders volgend jaar wel.
pi_142180429
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Als jaloers kreng, heb ik er waarschijnlijk verstand van, maar elke keer als met een F1 race in beeld is heb ik het idee dat ze ontsnapt is uit de Efteling :D
Ze lijkt niet echt op een laaf anders...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_142182252
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:28 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ze lijkt niet echt op een laaf anders...
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.



Haar vader is schrijver;


[ Bericht 21% gewijzigd door Meike26 op 11-07-2014 20:25:30 ]
pi_142188899
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.



Haar vader is schrijver;

Acne :r
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:47:04 #250
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_142200155
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.



Haar vader is schrijver;

Niet de knapste, maar lelijk is ze niet. Ze is tenminste niet zo'n één in een dozijn type, qua uiterlijk. Haar karakter zou mij moeten overtuigen.
pi_142271434
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen.

Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn...
  maandag 14 juli 2014 @ 02:18:21 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142271693
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 02:02 schreef Kanjer het volgende:
Gerucht: Adrian Sutil vertrekt bij Sauber F1. Per direct. @GvanderGarde gaat hem vervangen.

Bericht op twitter van Rick Winkelman, dat zou mooi zijn...
Maar wat gaat Sutil dan doen? En wordt ie gedwongen of heeft ie een betere deal gekregen?
Echt goed gaat het inderdaad niet voor 'm bij Sauber, geen top 10 plaatsen en 4 keer uitgevallen maar zou VDG echt beter zijn in een race?
pi_142273068
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn.

Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan ^O^
  maandag 14 juli 2014 @ 08:52:37 #254
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142273679
Laat maar komen. Niet dat ik per se VDG wil zien rijden, maar Sutil en Guti zijn een drama tot nu toe.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 juli 2014 @ 09:00:55 #255
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142273755
quote:
Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.

Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost.

Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort :')

Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 14 juli 2014 @ 09:38:36 #256
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_142274134
Hier iets meer info over het VDG gerucht

http://www.f1update.co.uk/F1/sutil-to-be-replaced-at-sauber/
* I intend to live forever, so far so good! *
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juli 2014 @ 10:23:57 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142274904
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 06:54 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat VDG sowieso Stil en Gutierez de baas is. De Sauber is echt geen fijne wagen indd, zeer vaag bij het remmen heb ik begrepen van de laatste 2 GP's + testen op Silverstone. Maar denk dat Stil voornamelijk een coureur is die best wel snel gefrustreerd raakt en concentratie niet bij het racen kan houden. Veel uitval beurten en crashes, domme fouten, leken mij wel een teken van vermoeidheid en/of concentratie verlies te zijn.

Vdg is denk ik 1 van de fitste coureurs op de grond. Heeft vorige week ook 1,5 race afstand afgelegd voordat hij crashte. Ik ga voor hem duimen dat hij verandering brengt, slechter kon het niet gaan ^O^
Klopt. Aan de achterzijde is het sinds dit jaar brake by wire en met name Sauber heeft dat nog niet goed onder controle gekregen.

Dit jaar hebben we ook bij andere teams wel eens vreemde spins of acties gezien, deels veroorzaakt door dat systeem dat af en toe niet helemaal goed werkte.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142277064
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

Raar verhaal. Ten eerste haal ik nérgens uit dat verhaal waarom FRIC met kosten te maken zou hebben.

Daarnaast strookt het verhaal niet met de eerdere acties. Als ze duidelijkheid willen geven over 2015, maar niet per se willen dat FRIC nu verdwijnt, dan kunnen ze heel simpel bekend maken dat FRIC per 2015 verboden is. Probleem opgelost.

Daarnaast snap ik ook nog steeds niet waarom er een onderzoek is ingesteld nu. FRIC zit er sinds de eerste race op en de autos worden stuk voor stuk technisch goedgekeurd voordat ze mogen racen. Na correspondentie met de teams zou blijken dat het voor aerodynamisch voordeel is. Ja duh. Dat verklaart nog steeds niet waarom de FIA het 4 maanden geleden prima vond. Het zat er toen echt niet op voor driver comfort :')

Het blijft een stomme actie om dit stante pede te verbieden. Het is competitievervalsing en bespaart bovendien helemaal niets, het kost juist alleen maar extra.
De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.

quote:
However, the reality is motor racing's governing body is reacting to a concern it has had for some time that FRIC systems risked becoming too complicated and too expensive to justify remaining a part of F1.

The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.

However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.
Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 12:17:12 #259
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_142277627
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 14 juli 2014 @ 12:24:16 #260
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_142277834
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:17 schreef Fiorano het volgende:
Twitter van Sauber meld vrolijk dat as weekend hun thuis GP is en ook die van Sutil. Lijkt dus niet weekend niet te gaan gebeuren.
Volgens tweet van Sauber lijkt er niets aan de hand.

Sauber F1 Team‏@OfficialSF1Team·24 min. Vertaling weergeven
The German GP is not only a home race for Adrian Sutil, but also for the Sauber F1 Team. More: http://www.sauberf1team.com/en/
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_142278156
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 13:10:30 #262
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_142279184
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:35 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze Sutil voor deze GP eruit gooien. Is voor zijn sponsoren ook een thuisrace. Dus als het al gebeurt verwacht ik dat erna.
Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_142279490
quote:
7s.gif Op maandag 14 juli 2014 13:10 schreef Twieki het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat de sponsors van Sutil niet meer betalen vanwege de tegenvallende prestaties van Sauber.
Doe dat dan na deze race, omdat dit voor die sponsoren de race met de meeste exposure is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 16:32:54 #264
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142288019
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 11:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De huidige ontwikkeling van FRIC is volgens de FIA te duur. Zie onderstaande quote uit het artikel.

[..]

Sowieso wil de FIA dit niet a la minute verbieden, maar dan moeten alle teams er mee eens zijn, omdat de huidige systemen zover zijn geëvolueerd dat ze volgens de FIA (na nadere analyse) teveel impact hebben op de aerodynamica en dus illegaal zijn.
Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142289293
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:32 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik zie dat je niet het hele artikel had gequote. Overigens blijf ik het apart vinden. Waarom zou het goedkoper zijn om nu FRIC te verbannen (= nieuwe ophanging ontwikkelen en testen, voor zover dat mag) en over een paar seizoenen weer de hele ophanging aan te passen? (= weer ontwikkelen en testen). Nog naast het feit dat de teams zélf al zeiden liever te wachten, en als het de teams echt geld zou schelen hadden die daar ook wel anders op geantwoord.
Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.
Uit nader onderzoek blijkt echter dat FRIC dusdanig wordt gebruikt dat het illegaal is, waardoor de FIA dit meedeelt aan de teams. Illegaal betekent dus dat teams protesten kunnen aantekenen (FIA heeft al gezegd dit niet uit zichzelf te gaan doen) als ze niet gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen om het verbod uit te stellen tot 2015. Het ziet er niet naar uit dat er een overeenstemming bereikt wordt, dus lopen teams het risico een protest te gaan krijgen als ze met FRIC rijden.

Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 juli 2014 @ 18:05:01 #266
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142291326
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kostenbesparing zit in het niet verder ontwikkelen van FRIC als het verboden wordt. Als het niet verboden zou worden zou er dus nog steeds geld tegenaan gegooid worden om het systeem te verbeteren. Daar zit dus de initiële kostenbesparing waar het in het artikel over gaat.
Ja, maar dat is juist zo'n non-argument in de F1. Want naast het feit dat ze over moeten op een andere ophanging zal daarin net zoveel geinvesteerd worden als in de FRIC-ophanging. Je bespaart dus niet, maar je geeft het aan een andere oplossing uit. En de FIA weet dat best. Ik denk dat voor hun de voorsprong van Mercedes een grotere reden is dan de rest bijelkaar, maar ondanks dat de verschillen wellicht kleiner worden los je daar de dominantie van Mercedes niet mee op (en terecht, Mercedes heeft gewoon beter haar zaken op orde en verdient om te winnen).

quote:
Het lijkt er trouwens op dat Red Bull en Ferrari bij de FIA hebben gevraagd of hun aanpassingen aan het systeem voor volgend jaar wel legaal waren en dat dat de reden is van de nadere analyse van de FIA en het naderende verbod. Red Bull zou hier het meeste van kunnen profiteren vanwege hun 'flexibele' neus, die daardoor weer meer voordeel heeft dan met FRIC (wat hetzelfde effect heeft).
Toch gaat het er bij mij niet in dat de zgn. illegaliteit na nader onderzoek pas duidelijk zou zijn. Vergeet niet dat FRIC niet nieuw is en vorig jaar al volop in gebruik was, sommige bronnen beweren dat er al sinds 2011 aan gewerkt wordt. Daarnaast is de intentie van FRIC altijd gelijk geweest en altijd duidelijk. Onzin dus van de FIA om nu opeens te zeggen "Ey, hola! Dat kan aerodynamisch voordeel geven, damagnie!".
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142330418
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race:

http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/
pi_142332967
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden.
.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:42:24 #269
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142339234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 19:25 schreef Fer het volgende:
Het voordeel ontstaat, doordat bij een verbod de grote teams geen groot snelheidsvoordeel neer eruit kunnen halen, door er veel geld in te steken. Nu zullen ze eerst weer naar iets nieuws moeten zoeken en zullen de verschillen tussen de teams wat kleiner worden.
Veel geld wordt in elk onderdeel gestoken, ook in niet-FRIC ophangingen. Je kunt ook beargumenteren dat de kleine teams geen geld meer hebben om een nieuwe ophanging te ontwikkelen en de grote teams wel, waardoor ze nog meer weglopen bij de kleinere teams.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 juli 2014 @ 22:56:21 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142343658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 18:12 schreef Ferry_76 het volgende:
De teams worden het niet eens, en dus lijkt een FRIC verbod van kracht voor de komende race:

http://www.gpupdate.net/n(...)r-direct-van-kracht/
Godsamme... :r

Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 15 juli 2014 @ 23:08:54 #271
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_142344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Godsamme... :r

Als Mercedes niet meer aan kop rijdt ben ik er klaar mee, dan komt er een eind aan jaren lang elke race volgen.
Ik geloof totaal niet in grote verschillen. Mercedes heeft allang een passende oplossing.
Heilig was FRIC ook niet, want vrijwel ieder team was er al mee bezig. McLaren was sowieso al vergevorderd met FRIC en dat bracht ze ook niet ineens tot vlak achter Mercedes. De power-unit van Mercedes is zo gigantisch veel krachtiger dat het verschil blijft.

Ze zullen zich bij Mercedes om één ding heel erg veel zorgen maken: hun auto's zijn onbetrouwbaar. Veel te onbetrouwbaar voor een team dat zo'n merknaam vertegenwoordigd.
pi_142493069
Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36 Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
  zaterdag 19 juli 2014 @ 22:23:49 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142494507
Nog een jaar knaldonado? :'(
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juli 2014 @ 22:43:49 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142495230
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:23 schreef Rossdale het volgende:
Nog een jaar knaldonado? :'(
Geld he
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 juli 2014 @ 23:28:20 #275
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142496916
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 21:47 schreef wimderon het volgende:
Lotus_F1Team twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 21:06:36 Pastor Confirmed and More to Come in 2015… Read Gerard’s take on what the future holds… http://t.co/oJdJyjxJwp http://t.co/iWd0sb78My reageer retweet
:N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 20 juli 2014 @ 01:58:48 #276
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142502109
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geld he
Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?

2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)...
  zondag 20 juli 2014 @ 02:01:09 #277
369251 Geralt
of Rivia
pi_142502172
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142505226
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven. :@
Dat denk ik ook wel ja. Die gaat of iets met Tour de France doen, of hij gaat LeMans rijden met zijn maatje Webber :)
  zondag 20 juli 2014 @ 10:02:34 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_142506082
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 02:01 schreef Geralt het volgende:
Ik zie Alonso er na weer een rampjaar bij Ferrari eik ook wel ineens de brui aan geven. :@
Ik niet hoor
  zondag 20 juli 2014 @ 10:04:02 #280
369251 Geralt
of Rivia
pi_142506099
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik niet hoor
Ik heb het over na 2015. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 20 juli 2014 @ 10:05:21 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_142506113
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb het over na 2015. :)
OK dan is er wel een kleine kans maar dat zal dan meer te maken hebben of hij zelf denkt het nog in zich te hebben dan de auto
  zondag 20 juli 2014 @ 20:05:54 #282
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142525119
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

OK dan is er wel een kleine kans maar dat zal dan meer te maken hebben of hij zelf denkt het nog in zich te hebben dan de auto
Off-topic: Heb jij eigenlijk enig idee wat jouw naam in het (Argentijnse) Spaans betekent? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:43:41 #283
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142529959
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 01:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?

2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)...
Lotus gaat volgend jaar toch met Mercedesmotoren rijden? Ze zullen echt wel een veel beter jaar hebben dan dit jaar :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_142535586
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 01:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook maar ik denk dat het een makkelijke keus is, andere teams hebben al coureurs onder contract staan in 2015 en Renault heeft dit jaar nog niet veel klaargespeeld, coureurs krijgen laat betaald en ook zijn er geruchten dat Renault de stekker er volledig uit wil halen.. wie van de toprijders wil er nog bij Renault rijden?

2016 gaat een leuk jaar worden qua Silly Season, hoop toprijders die dan transfer-vrij zijn, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Räikkönen (al stopt ie er waarschijnlijk mee)...
Button en Raikkonen zijn geen topcoureurs (meer). Kan me niet voorstellen dat iemand nog op hen zit te wachten in 2016.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:35:25 #285
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142535706
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:32 schreef opreis het volgende:

[..]

Button en Raikkonen zijn geen topcoureurs (meer). Kan me niet voorstellen dat iemand nog op hen zit te wachten in 2016.
Raikonnen zegt ermee te stoppen.. Button is afwachten, is erg belangrijk geweest bij de deal met Honda.
Al komt die inmiddels ook wel op de leeftijd dat ie het stokje aan de jongere garde moet overlaten.
Aand e andere kant, als ie een goede wagen heeft komt ie nog best ver.
Met een slechte wagen ovrerigens ook maar dat ligt dan vaak aan afwijkende pitstrategiën.
pi_142536851
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Raikonnen zegt ermee te stoppen.. Button is afwachten, is erg belangrijk geweest bij de deal met Honda.
Al komt die inmiddels ook wel op de leeftijd dat ie het stokje aan de jongere garde moet overlaten.
Aand e andere kant, als ie een goede wagen heeft komt ie nog best ver.
Met een slechte wagen ovrerigens ook maar dat ligt dan vaak aan afwijkende pitstrategiën.
Denk niet dat Button een rol gespeeld heeft bij de keuze van Honda.
pi_142537036
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Denk niet dat Button een rol gespeeld heeft bij de keuze van Honda.
Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)
  maandag 21 juli 2014 @ 01:24:00 #288
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142540168
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)
dat is typisch zo'n gerucht wat zo vaak verteld is geworden dat de mensen het zijn gaan geloven, onder de noemer "het zou wel eens waar kunnen zijn". Nooit ergens bevestigd geweest of genoemd door betrokkenen....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 21 juli 2014 @ 01:28:16 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142540286
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:00 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik hoor mensen dat zeggen omdat Button een japanse vriendin heeft ofzo, maar aan de andere kant hoor je net zo hard verhalen dat Honda liever een topcoureur heeft bij Mclaren (waar ze Button dus niet toe rekenen)
Button spreekt zelf erg goed Japans, in het eerste jaar dat Honda weer terug komt wil men dus het liefst een coureur hebben die het team van zoveel mogelijk informatie voorziet en die info mag niet door vertaling verkeerd gaan.
Dat schijnt d achterliggende gedachte te zijn.
  maandag 21 juli 2014 @ 08:43:45 #290
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142543636
Ik denk dat Button na dit jaar stopt, Vandoorne naast Magnussen gezet wordt en ze met een jong team en met Honda gaan bouwen aan de toekomst.

Verder verwacht ik Button wel in een actieve rol binnen de McLaren organisatie, als adviseur oid zoals Schumacher dat ook voor Ferrari/Mercedes was.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 21 juli 2014 @ 10:23:53 #291
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_142545368
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Button spreekt zelf erg goed Japans, in het eerste jaar dat Honda weer terug komt wil men dus het liefst een coureur hebben die het team van zoveel mogelijk informatie voorziet en die info mag niet door vertaling verkeerd gaan.
Dat schijnt d achterliggende gedachte te zijn.
Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?

HA-HA-HA.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:08:36 #292
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142550114
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?

HA-HA-HA.
Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 21 juli 2014 @ 13:19:31 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142550440
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver :P
Daar hebben ze wel andere mannetjes voor, in de MotoGP doet Honda het ook altijd al zonder Japanse coureurs. Ze doen bij Honda niet moeilijk over taal of nationaliteit, ze gaan alleen voor het beste.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 juli 2014 @ 14:14:55 #294
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142552470
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar hebben ze wel andere mannetjes voor, in de MotoGP doet Honda het ook altijd al zonder Japanse coureurs. Ze doen bij Honda niet moeilijk over taal of nationaliteit, ze gaan alleen voor het beste.
Dat is wat ik duidelijk wou maken :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 21 juli 2014 @ 14:15:48 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142552503
Al snap ik best waarom Honda Button wil hebben, een beetje ervaring kan geen kwaad. En wie is er verder nog?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 juli 2014 @ 14:18:23 #296
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142552601
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:23 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze bij Honda geen Engels kunnen spreken?

HA-HA-HA.
Heb je weleens een Japanner Engels horen spreken?


quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:08 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat dat het niet makkelijker zou zijn als er een contact persoon is die Japans zou spreken. Button is geen engineer, waarom zou een team anders een engineer nodig hebben om ''normale woorden'' en het beschrijven van het rijgedrag van de auto te vertalen naar technische taal. Dus om hem nu te bombarderen tot vertolkende engineer zoals meerdere mensen al doen gaat ook wat ver :P
Er komt natuurlijk ook meer bij kijken, Button is ook erg geliefd in Japan (ook omdat ie de taal erg goed spreekt.
En Button is inderdaad geen directe engineer maar hij is wel degene die het best (in het Japans) kan vertellen wat hij van de wagen verwacht en welke punten er verbeterd moeten worden zonder dat er iets in de vertaling verkeerd gaat.
En zeker in het eerste jaar wil Honda zoveel mogelijk feedback van hun rijders hebben, Button is daar ideaal voor.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:58:45 #297
369251 Geralt
of Rivia
pi_142564693
quote:
Horner: "Wissel remschijven interessant precedent"

Christian Horner wil opheldering van de FIA over waarom Lewis Hamilton zonder straf zijn remschijven mocht wisselen voorafgaand aan de Duitse Grand Prix. "Dit is een interessant precedent", zegt de teambaas van Red Bull Racing tegen SkySports.

Hamilton crashte in de kwalificatie van de baan vanwege een kapotte remschijf. Daarna besloot Mercedes de Brembo-remmen van de Brit te vervangen door exemplaren van het merk Carbon Industries. Hamilton mocht de race desondanks gewoon op de grid beginnen, in plaats vanuit de pitstraat. En dat wekte verbazing bij Horner.

"Als je ze vervangt door hetzelfde type remschijven, dan kan het nog", stelt Horner. "Maar deze waren van een andere fabrikant, met hun eigen karakteristieken, zoals de rijder zelf ook heeft gezegd. Dat lijkt me iets anders. Dit is een interessant precedent."

Horner kan weinig met de suggestie dat de wissel werd gedaan om veiligheidsredenen. "Want wij rijden met hetzelfde materiaal, en dat was ook veilig", antwoordt hij. "Ik denk dat we opheldering hierover moeten krijgen. Als je dit mag veranderen, wat mag er dan nog meer? Ik ben benieuwd naar de reden waarom hier toestemming voor is gegeven."
Zou Horner weten wat specs zijn Weltschmerz? Dat is namelijk EXACT wat ik ook bedoelde. En ik denk dat we dergelijke wissels misschien wel eens vaker gaan zien. Ook met andere onderdelen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 juli 2014 @ 19:00:59 #298
369251 Geralt
of Rivia
pi_142564795
Parkeren in Belgie kost 20 euro tijdens de GP zie ik.

WTF dat is ook schrikbarend duur aan het worden zeg. :X }:| :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 juli 2014 @ 19:06:15 #299
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_142565057
Ik hoop dat Button nog 1 jaar door gaat bij McLaren Honda, het lijkt me ook geen onlogische gedachten.

Hij is altijd maar matig in de kwalificatie, maar doet het meestal prima in de race. En daar worden toch de punten uitgedeeld (wat uiteraard niet wegneemt dat het hem zou helpen als hij wel beter gaat kwalificeren, maar dat gaat hij nu echt niet meer leren)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:57:48 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_142614436
pi_142615479
En dicht dan maar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')