Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Zelfs teams als Marussia en Catrerham zijn per jaar al 100 mijoen kwijt om mee te kunnen doen, die zullen vast niet de eerste de beste oetlul aan het roer zetten..quote:Op maandag 7 juli 2014 15:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Christian Albers teambaas bij het ''nieuwe'' Caterham, wat gebeurd er in hemelsnaam in F1 land, die man kan werkelijk echt helemaal niks, die zou nog te licht zijn voor autobedrijf Liekendiek....
Renault ook, maar ja...quote:Op maandag 7 juli 2014 15:37 schreef Fir3fly het volgende:
Op zich is het helemaal niet gek dat Mercedes zo'n goede motor heeft, ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Zoek maar nieuwsartikelen uit die tijd op, dat is de grootste reden dat Hamilton naar Mercedes overstapte.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
quote:Op maandag 7 juli 2014 15:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring in de autosport. Inderdaad die man gaat er vast niets van bakken.
Zozo, uit heel zijn race carrière twee momenten pakken, waarbij de eerste niet eens zijn eigen schuld is, aangezien die aangereden wordt door een Super Aguri.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:33 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
[..]
Zo geweldig goed is ie dus....
quote:Formula 1's FRIC suspension systems, believed to be one of the strengths of the dominant Mercedes car, could be banned for the German Grand Prix, AUTOSPORT can reveal.
Less than a fortnight before the next race at Hockenheim, the FIA has informed F1 teams that it believes the Front-and-Rear Interconnected Suspension (FRIC) systems used by most of them are illegal.
According to sources, the governing body wrote to teams on Tuesday to tell them that following detailed investigations into the design of the FRIC systems, it believes they are in contravention of the rules.
In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said: "Having now seen and studied nearly every current design of front to rear linked suspension system we, the FIA, are formally of the view that the legality of all such systems could be called into question."
Whiting suggests that the way the suspension systems help control pitch and roll could be in breach of article 3.15 of F1's technical regulations.
Article 3.15 is the catch-all regulation that relates to moveable aerodynamic devices. It outlaws any part of the car that influences the aerodynamics that is not "rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)."
The FRIC systems link the front and rear suspension to maintain a constant ride height for improved performance.
Lotus (then called Renault) was the first team to introduce the concept in 2008.
Mercedes more recently took the design to the next level and is now believed to run the most complicated system, however it is unclear which team would suffer the most from a ban.
FIA OPEN TO DELAYING BAN UNTIL 2015
With limited testing time before the next race at Hockenheim, and 2014 designs being based around FRIC, the FIA is open to delaying the ban if there is consensus among teams.
It has asked teams to vote on whether or not they will be in favour of delaying the ban until the start of 2015 rather than it coming into force for the German GP.
However, for that to happen it would require unanimous support from all the teams on the grid.
It is unclear how easy it will be to achieve unanimous support for a delay - especially if any team feels its FRIC design is not as good as a rival's, or indeed if a team is not running the system at all.
If unanimous support is not reached, then Whiting has made it clear that from the next race in Germany, any team running FRIC risks being reported to the stewards by the FIA for non-compliance with the regulations.
The fact that the FIA has indicated it believes FRIC to be illegal also opens the door for a team to protest one of its rivals from the next race.
Als ze dat gaan verbieden ben ik klaar met de f1, dat is dan het tweede verpeste seizoen op rij. Gewoon in de regels van 2015 (liever helemaal niet, maar goed) gooien en stoppen met de competitie verpesten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Felipe Massa Williams 1:35,242 42 ronden 2. Daniel Ricciardo Red Bull 1:35,284 71 ronden 3. Nico Rosberg Mercedes 1:35,573 89 ronden 4. Adrian Sutil Sauber 1:35,674 73 ronden 5. Jules Bianchi Marussia 1:36,148 108 ronden 6. Stoffel Vandoorne McLaren 1:36,462 71 ronden 7. Sergio Pérez Force India 1:36,583 79 ronden 8. Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:36,688 28 ronden 9. Pastor Maldonado Lotus 1:37,131 97 ronden 10. Pedro de la Rosa Ferrari 1:37,988 49 ronden 11. Will Stevens Caterham 1:40,627 95 ronden |
Het was vorig jaar spannend...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar.
Tot de banden weer werden omgegooid vond ik prima te doen ja. Toen was RBR ook helemaal niet zo machtig.quote:
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.quote:
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oh ja, was toen eigenlijk vooral omgekeerd.
Maar ook toen was het de FIA die in al haar wijsheid plots de regels omgooide, met als gevolg de dominantie van RBR.
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:47 schreef Fir3fly het volgende:
Is toch al jaren hetzelfde. De FIA probeert de regels zo strak mogelijk te houden en dan vindt een team weer iets wat weer een seizoen vergooit . Dubbele diffuser, f-duct, geblazen diffuser etcetera etcetera .
Hoe lang voordat we gewoon maar zeggen dat iedereen een Mercedes krijgt?
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet, want de regels van de FIA bieden wel de mogelijkheid om elk jaar de motor aan te passen. Alleen zijn het aantal aanpassingen per jaar minder, totdat er een volledige freeze is. Maar dat duurt wel een aantal jaar en dan moeten de motoren toch redelijk gelijkwaardig zijn, zoals ze de afgelopen seizoenen ook waren.
Ben ik wel met je eens. Vond ik toen ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ze hadden beter de teams kunnen verplichten de banden op de goede kant van de auto te monteren en de juiste bandenspanning te gebruiken. Een team als FI heeft tientallen miljoenen misgelopen daar dat gehuil.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bravo, heeft er weer helemaal niets mee te maken. De motorenreglementen zijn ook belachelijk, maar dat ligt ook aan de fabrikanten zelf.
Oh zo. Kan gebeuren .quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. dacht dat je doelde op de Mercedes motor ipv een volledige Mercedes F1 wagen.
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh zo. Kan gebeuren .
Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
Na 2008 bedoel ik . Foutje.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2008 is toch juist het laatste leuke jaar geweest?
Alles onder het mom van kostenbesparing omdat ze bang zijn dat er anders teveel teams afvallen en de F1 gedevalueerd worden. Sinds die tijd is er ook een crisis.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh zo. Kan gebeuren .
Ik ben gewoon nogal zat van die ongelooflijke regeldruk sinds 2008.
Lijkt me veel te snel om even de totale ophanging te veranderen, het heeft ook invloed op chassis en bodywork immers en dat zal dan ook aangepast moeten worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:36 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA wil de FRIC ophaning verbieden vanaf de komende race.
[..]
En omdat de teams er om zaten te zeuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was alleen niet vanwege vermeende illegaliteit, maar vanwege de veiligheid (volgens de FIA).
Ja, maar dan wel voor volgend jaar. Die hele auto is doorontwikkeld voor die ophanging. Dat pas je niet even aan in twee weken. Nu kan de FIA wel zeggen "mag niet!", maar dan 'vergeten' ze even dat ze toch echt zelf die wagens technisch goedgekeurd hebben aan het begin van dit seizoen. Het is onzin om de deur open te laten voor teams die achterlopen om, door niet akkoord te gaan, hun achterstand in te lopen. Ik kan zo off the top of my head 4 teams opnoemen die, mochten zij die ophanging niet hebben, het zeker zullen overwegen. En als ze het zelf niet doen, zullen ze ook wel onder druk gezet worden door hun sponsoren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En omdat de teams er om zaten te zeuren.
Overigens: als de ophanging inderdaad illegaal is, moet die gewoon verboden worden (in feite is 'ie dat dan al). Alleen van de zotte dat ze daar nu pas achter komen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Jules Bianchi Ferrari 1:35.262 89 laps 2. Daniil Kvyat Toro Rosso 1:35.544 55 laps 3. Kevin Magnussen McLaren 1:35.593 91 laps 4. Giedo van der Garde Sauber 1:36.327 84 laps 5. Lewis Hamilton Mercedes 1:36.680 47 laps 6. Valtteri Bottas Williams 1:37.193 40 laps 7. Max Chilton Marussia 1:37.359 77 laps 8. Daniel Juncadella Force India 1:37.449 52 laps 9. Sebastian Vettel Red Bull 1:39.410 76 laps 10. Charles Pic Lotus 1:41.906 39 laps 11. Julian Leal Caterham 1:42.635 51 laps |
doen ze al jaren, ze houden het gewoon achter de hand als er 1 team te dominant is!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:25 schreef 4-elements het volgende:
Wat een aanfluiting om zo midden in het seizoen wederom de regels te willen veranderen. Het is niet zo dat teams plots FRIC ophanging gebruiken, dat doen ze dan al het hele seizoen. Dat hadden ze dan in Melbourne (of nog het liefst daarvoor) moeten verbieden. Lijkt erop dat de FIA wederom probeert de F1 kunstmatig spannend te maken, net als vorig jaar.
quote:The first discussions about outlawing FRIC for 2015 came up at the Monaco Grand Prix as part of wider cost-cutting discussions, but teams rejected the idea then as they suggested they would prefer to keep them until the possible return of active suspension in 2017.
However, with correspondence between a number of teams and the FIA about FRIC developments getting increasingly frequent, the governing body elected to begin a detailed investigation into the systems shortly afterwards.
In mid-June, it asked each team to provide detailed explanations of how their FRIC suspension worked and what benefit they brought to the cars.
It was the response from teams, with most admitting that they were doing it for aerodynamic reasons to keep the ride height of the car constant, that set alarms bells ringing.
In fact, it is understood one technical director told the FIA that his team was well aware that FRIC was purely there for aerodynamic gain, so could be at risk of being an illegal moveable aerodynamic device.
The information that was provided to the FIA from all teams during this investigation is what prompted FIA race director Charlie Whiting's decision to view FRIC as potentially in breach of the rules.
FIA HAPPY TO WAIT UNTIL 2015
While the FIA is happy for a proper ban to come into force for 2015, there remains the prospect of teams being forced to take them off cars at the German Grand Prix if some outfits choose to go it alone and threaten protests over anyone running FRIC.
But while there have been conspiracies that banning FRIC is an effort by either F1's chiefs or a team to harm Mercedes' form, the reality appears to be different.
And the fact that Mercedes' main rivals - Red Bull, Ferrari, and Williams - have joined McLaren, Lotus and Marussia so far in saying they are happy for the systems to stay on board for 2014, proves that there is no plot to slow the Brackley-based outfit.
Furthermore, there is no evidence to suggest that stripping FRIC off cars will have any impact in the competitive order.
As one source said: "If complexity equals performance then Mercedes are a long way ahead, but I don't know whether that link exists."
FIA PUSHED FOR QUICK DECISION
Although the timing of the FIA intervention - mid-season - has been viewed as strange, announcing the plan any later would have compromised work that teams are already doing on their 2015 design.
Teams will not want to waste months designing gearboxes and suspension systems based around FRIC, if in the end they have to run without it.
An FIA insider said: "A lot of teams asked that if you are going to make a move, make it now. We want to know."
While there remains uncertainty about what will happen for the German GP, the reality is that the FIA has grounds to believe that F1 as a whole will be better off without FRIC.
The question now is whether it is gone from next weekend in Hockenheim or only from the start of 2015.
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijvenquote:Op donderdag 10 juli 2014 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
Deden er al silly season geruchten over 2015 de ronde (Hamailton of Alonso zouden Button vervangen bij McLaren), nu gaan er zelfs geruchten over dit jaar.
Carlos Sainz jr. zou per direct Kobayashi bij Caterham kunnen vervangen. Red Bull zou in gesprek zijn met Caterham om hem daar te laten rijden, zoals ze al in 2011 met Ricciardo bij HRT (toen ook met Kolles) hebben gedaan. Al zijn er ook berichten dat de deal afgeketst is en Sainz nu de vrijdag trainingen bij Toro Rosso mag rijden.
Nadat ze die wagen op de rit hebben gekregen wel, daarvoor niet want toen werd Lewis Williamson het team uitgegooid vanwege slechte resultaten terwijl het aan de wagen lag.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Misschien had Frijns toch beter zn bek dicht kunnen houden en bij Red Bull kunnen blijven
MAXIMUM ATTACK!quote:Caterham krijgt groen licht voor upgrade bij Belgische Grand Prix
De nieuwe eigenaren van Caterham F1 Team hebben het licht op groen gezet voor een aanzienlijke upgrade voor de CT05, waarvan de renstal hoopt dat die klaar is voor de Grand Prix van België. Dat meldt Autosport. Caterham trekt alle registers open om dit seizoen bij de beste tien constructeurs te eindigen, anders loopt het team vele miljoenen aan televisiegeld mis.
Teambaas Christijan Albers: "Ik wil updates, zo snel mogelijk. Dat is niet makkelijk omdat het altijd geld kost, maar we werken er aan. Die tiende plek is enorm belangrijk voor ons. Ik ga niet zeggen dat we wereldkampioen worden, dat zou onzin zijn. Je moet realistisch blijven. We gaan in eerste instantie aan de slag om de boel gezond te maken zodat we kunnen overleven. Maar niet zonder te pushen. Voor mij vormen updates tegen een redelijke prijs de prioriteit."
"Ik geniet ervan dat men zegt dat ze niet verwacht hadden om mij in deze functie terug te zien. Ik heb er lang over nagedacht, maar soms komt er een trein voorbij en sta je voor de keuze of je instapt of op het perron achter blijft. Als ik niet in dit team geloofd had, was ik er nooit aan begonnen. Het is een grote uitdaging, maar ik ben strijdvaardig en dat geldt ook voor de mensen om mij heen."
Ze lijkt niet echt op een laaf anders...quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Als jaloers kreng, heb ik er waarschijnlijk verstand van, maar elke keer als met een F1 race in beeld is heb ik het idee dat ze ontsnapt is uit de Efteling
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:28 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ze lijkt niet echt op een laaf anders...
Acnequote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.
Haar vader is schrijver;
Niet de knapste, maar lelijk is ze niet. Ze is tenminste niet zo'n één in een dozijn type, qua uiterlijk. Haar karakter zou mij moeten overtuigen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 20:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zag er juist gelijk een laaf in. Ze heeft vrij bolle wangen en kleine amandel vormige ogen. En als ze glimlacht tikt ze met haar mondhoeken zo haar oren aan.
Haar vader is schrijver;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |