abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:49:16 #51
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141584658
Mocht Maldonado het bij de eerste start wonderbaarlijk niet gelukt zijn iemand er uit te jassen, dan kan hij bij de herstart alsnog iemand het grind in duwen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141586964
De laatste Indy500 wordt ook in de laatste fase stilgelegd ipv achter de sc rijden tot aan de finish. Maar die starten daarna wel weer achter de SC.
.
pi_141590052
quote:
De WMSC meldt: "Herstarts na de safety car zullen staand en vanaf de grid aanvangen. Dit zal niet het geval zijn wanneer de safety car binnen twee ronden van de start wordt ingezet of wanneer er nog vijf ronden te gaan zijn." Naast deze 'spelregelwijziging' heeft de WMSC ook besloten het aantal motoren terug te dringen naar vier, tenzij er meer dan twintig races op het programma staan. In dat geval mogen de teams net als in 2014 vijf motoren inzetten.
Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen.

quote:
– De straf voor het wisselen van een power unit is vanaf volgend jaar een verplichte start aan de achterkant van de grid, in plaats van uit de pitstraat.

– Het testen in de windtunnel wordt aan banden gelegd: 65 in plaats van 80 uur per week.

Aero is ook minder belangrijk geworden
quote:
– De auto's moeten na de derde training direct naar parc fermé en mogen er alleen uit voor de kwalificatie. Dit seizoen mag er na de derde training nog wel gesleuteld worden.

Crash in FP3 is dikke pech?

quote:
– Het verbod op bandenwarmers wordt ingetrokken. Later wordt de discussie heropend, wanneer de wielen en banden groter worden.
Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk.
quote:
– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.

– De neuzen worden veiliger en 'esthetisch aangenamer'.

Uitgepiemeld
quote:
– Remschijven zullen op dezelfde snelheid roteren als de wielen.
Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op..
.
pi_141593686
Ik mis nog:
• de titanium skid blocks die volgend jaar ingevoerd worden
• wintertesten die in Europa plaats moeten vinden (3x4 dagen in 2015 en 2x4 dagen in 2016)
• terugbrengen van het aantal in-season testen naar 2x2 dagen (waarbij er 2 dagen voor young drivers gebruikt moeten worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141594342
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:02:49 #56
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_141594709
Dat ze zich met dat soort onzin bezig houden daar bij de FIA :')

Doen ze dit onder het motto kostenbesparing of waarom bespreken ze zoiets?
quote:
– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:40:17 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141597365
Voor de reden achter een beslissing kun je bij de FIA lang wachten :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141597410
De toeschouwers staan eerder op het circuit dan de monteurs :')
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_141603423
Hoe zit dat met die remschijven en dat die dezelfde snelheid als de wielen moeten draaien in godsnaam?

Doen ze dat nu niet dan? Ik bedoel die schijf zit toch ergens aan vast? En als die onafhankelijk van de wielen klaarblijkelijk momenteel kan draaien, hoe kan je dan anno nu dat wiel afremmen als die schijf niet net zo hard als het wiel draait? 8)7 :? :@ :@!!!!

Iemand die daar wat meer technische knowhow over heeft toevallig? Ik snap er namelijk geen bal van.

:@ :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141603555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:57 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!!

8)7 8)7 8)7

Dat slaat toch nergens op?

Hoe zit het met die schijven. Dit is eigenlijk het eerst dat ik begrijp dat die niet aan gelijke snelheid als de wielen hoeven te draaien anno nu. Want in 2015 moet het. Dus nu hoeft het niet.

Welke remmen gaat het dan om, de voorste, de achterste, allemaal? En welke teams maken daar gebruik van? En voor welk doeleinde precies? En hoe werkt het dan ongeveer in jip en janneke taal?

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 01:00:02 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141603784
http://www.gpupdate.net/n(...)ngevoerd-vanaf-2015/ voor het hele artikel :P

En tot ziens Formule 1 :W

Al alternatieven?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_141603980
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
.
pi_141604185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event.

Geen idee wat daar verder van terecht gekomen is.

Jammer wel dat de A1GP opgedoekt is destijds. Ik vond het een leuke serie om te volgen tijdens de winter :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604217
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
.
pi_141604446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:18 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud?

WTF? Je neemt me in de maling hoop ik???? 8)7

Dat of de jaren beginnen inmiddels toch echt serieus te tellen hier :X 10 jaar terug WTF man?!!?!? Dat is pas geleden nog! :'( :o :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604451
En ik ben bang voor het laatste :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604465
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
.
pi_141604483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:32 schreef Fer het volgende:
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub? }:| :X !!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 01:44:15 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141604632
Het wordt nu toch wel erg lachwekkend. Dit soort gerommel in de marge heeft toch niemand wat aan? Regels om de neuzen esthetischer te maken... het breekt met alles waar F1 voor staat. Het gaat de NASCAR kant op dus. Hoe lang nog voordat we een safety car krijgen om het veld een beetje weer bij elkaar te krijgen (ja dit gebeurt echt in NASCAR).

Bernie's maffe ideeën lijken opeens niet zo maf meer...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141604698
Geert Wilders zou een onverwacht puike opvolger voor Bernie zijn bedenk ik me ineens!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604703
"Willen jullie meer of minder regels?"

*O* *O* MINDER MINDER MINDER!!! *O* *O*

"Nou dan gaan we dat regelen"

"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604751
Waar kan ik tekenen? Dit is nu al een goed plan _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141604761
Geef het WEC een paar races extra (en spreid de kalender uit; de eerste 5 races vallen binnen een half jaar en dan 3 races in november :')!) en er is een prima alternatief voor de F1 :+
  vrijdag 27 juni 2014 @ 05:38:46 #74
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141606426
Er staat overigens verbod op bandenwarmers opgeheven, dat lijk dus te zeggen: bandenwarmers toegestaan.

En als de wagens na de 3e training naar Parc Fermé moeten en er pas uitmogen bij de kwalificatie, hoe combineert dat met dat er na de 3e training nog aan de wagen gesleuteld mag worden?
Moeten de monteurs dan ook naar Parc Fermé met hun spullen??

En Parc Fermé is toch juist bedoeld als bewaakte plek zodat er niet nog door monteurs gesleuteld kan worden? Anders kunnen ze net zo goed hun eigen pits in gaan.

Bandenstops gaan ook weer langer worden, er moet een 2-staps systeem worden gebruikt.

http://www1.skysports.com(...)-changes-for-f1-2015

[ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 27-06-2014 05:59:22 ]
  vrijdag 27 juni 2014 @ 05:47:40 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141606436
Wow.. ook leuk bericht: http://www.motorsport.com(...)f1-supplier-renault/

Red Bull die de motordivisie van Renault wil overkopen... :o
Sportief gezien zou het wel mooi zijn, dan heb je weer 3 echte fabrieksteams.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 06:22:37 #76
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_141606479
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
niet waar. De eerste generatie wagens rijden sinds dit jaar weer in een evenement die Formula Acceleration 2014 heet. Nigel Melker rijdt erin mee. 1 open wiel klasse, 2 moto klassen en nog een gesloten wagen klasse rijden per weekend. Plus een podium waar een heel weekend muziek op is.

-edit- goeie morgen. Dat werd al gezegd :') :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:05:34 #77
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141608699
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141608769
En als de regels vast staan dan worden ze ook gewoon midden in het seizoen nog gewijzigd.

Dat heeft Red Bull vorig jaar de titel opgeleverd.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141612989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:05 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven :)
30 juni. En vanaf volgend jaar op 1 maart. Dit ook weer om kosten te besparen dat teams niet nadat ze al begonnen zijn met het ontwerp/bouw van de nieuwe wagen weer de boel om moeten gooien omdat de regels in de tussentijd zijn aangepast.

Daarna kunnen regels alleen nog veranderd worden als alle teams er unaniem mee eens zijn (behalve als de FIA vindt dat veiligheid in het geding is, zoals met de banden van vorig jaar).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141613462
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper:

http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/
pi_141613585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper:

http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/
Volgens WIll Buxton zou er Russische interesse in Caterham zijn.

willbuxton twitterde op vrijdag 27-06-2014 om 09:26:33 Heard rumours a few months ago that there was a serious Russian interest in purchasing Caterham F1 team. Lets see how next days play out. reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:37 #82
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_141617904
2008/2009



Concept was wel leuk op zich jammer dat t niet meer bestaat...

[ Bericht 17% gewijzigd door nils7 op 27-06-2014 15:19:20 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_141618090
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's.

De eerste generatie A1GP auto's worden vanaf 2009 ook gebruikt voor het AutoGP kampioenschap.

[ Bericht 6% gewijzigd door sasquatsch op 27-06-2014 15:26:58 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:25:36 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141618278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's.

Kijk eens naar het plaatje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141618367
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kijk eens naar het plaatje.
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken. |:(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:29:40 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141618387
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken. |:(
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto :D.

Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141618406
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto :D.
Nee, de edit was de tekst eronder.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:35:20 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_141618555
Idd had nog die tekst eronder gezet.

Deze kwam op mn timeline voorbij en zag er ook niet slecht uit Linkje

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 28 juni 2014 @ 16:50:26 #89
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141648393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

30 juni.
Is dat dan veranderd, of gelden er andere regels voor banden? Want ik kan mij nog vrij duidelijk herinneren van vorig jaar dat de banden in September vastgelegd werden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 30 juni 2014 @ 20:30:07 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141736980
Qua regelgeving is de F1 zo gek nog niet:
quote:
Social media activity will help teams to win races in the new Formula E series.

Formula E organisers have announced that certain teams will get an on-track power advantage during the race if they receive positive fan activity on social media services.
Drivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activityDrivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activity

The driver who receives the most ‘@’ mentions on Twitter during the race will get an extra boost on the last lap. The power advantage will be race-specific, so there’s no counting the fan activity cumulatively over the season.

The move is possible as all Formula E will be restricted to 85 per cent power. Those who receive the additional 15 per cent power advantage should find overtaking easier, although given that all Formula E races will take place on tight street circuits, anyone attempting an overtake will need all the help they can get.

The purists at the FIA were somewhat bamboozled by the initial suggestions but Formula E organisers have been resolute about the integration of such technology. There have also been suggestions of virtual races, where pre-registered fans will race live with the drivers in each city, but details have yet to be confirmed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juni 2014 @ 20:30:46 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141737017
:') :') :').

Sowieso al een faal die hele serie, maar dit maakt het wel compleet. Maar ach, misschien brengt het wat meer casual fans naar de sport.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141738410
Dan maar weer een F1 nieuwtje:

Lotus-Mercedes vanaf volgend jaar.

http://joesaward.wordpres(...)tch-to-merc-engines/
pi_141739267
quote:
The new means that Renault will be down to three teams: Infiniti Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso and Caterham F1 with the possibility of a fourth supply if the Romanian F1 project goes ahead.
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.
.
pi_141741305
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141741422
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.
Dat en het totaalpakket van Mercedes is een stuk goedkoper. Scheelt weer aardig wat miljoenen euro's.
pi_141741439
Ferrari en Renault zullen volgend jaar ook wel een split-turbo hebben, maar hoeveel voorsprong heeft Mercedes dan al?

En hoeveel goede mensen heeft Lotus nog, Boullier en Raikonnen vertrokken vorig jaar al, wie van de technici is inmiddels overgestapt?
.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:25:31 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141751773
Ik denk dat de meesten dit jaar nog wel gebleven zijn en als zij Mercedes powertrains in het vooruitzicht krijgen, dan zullen er ook genoeg nog wel willen blijven. Maar ik heb wel geruchten gehoord dat ook engineers op hun loon hebben moeten wachten en tsja.. als engineer heb je toch brood op de plank nodig (vooral met een gezin, maar ik denk dat er een relatief groot aandeel singles is in de F1 wereld).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141758519
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto :D.

Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd?
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.

Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
pi_141761153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.

Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')