Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen.quote:De WMSC meldt: "Herstarts na de safety car zullen staand en vanaf de grid aanvangen. Dit zal niet het geval zijn wanneer de safety car binnen twee ronden van de start wordt ingezet of wanneer er nog vijf ronden te gaan zijn." Naast deze 'spelregelwijziging' heeft de WMSC ook besloten het aantal motoren terug te dringen naar vier, tenzij er meer dan twintig races op het programma staan. In dat geval mogen de teams net als in 2014 vijf motoren inzetten.
Aero is ook minder belangrijk gewordenquote:– De straf voor het wisselen van een power unit is vanaf volgend jaar een verplichte start aan de achterkant van de grid, in plaats van uit de pitstraat.
– Het testen in de windtunnel wordt aan banden gelegd: 65 in plaats van 80 uur per week.
Crash in FP3 is dikke pech?quote:– De auto's moeten na de derde training direct naar parc fermé en mogen er alleen uit voor de kwalificatie. Dit seizoen mag er na de derde training nog wel gesleuteld worden.
Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk.quote:– Het verbod op bandenwarmers wordt ingetrokken. Later wordt de discussie heropend, wanneer de wielen en banden groter worden.
Uitgepiemeldquote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
– De neuzen worden veiliger en 'esthetisch aangenamer'.
Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op..quote:– Remschijven zullen op dezelfde snelheid roteren als de wielen.
quote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!!quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:57 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:18 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:32 schreef Fer het volgende:
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
niet waar. De eerste generatie wagens rijden sinds dit jaar weer in een evenement die Formula Acceleration 2014 heet. Nigel Melker rijdt erin mee. 1 open wiel klasse, 2 moto klassen en nog een gesloten wagen klasse rijden per weekend. Plus een podium waar een heel weekend muziek op is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
30 juni. En vanaf volgend jaar op 1 maart. Dit ook weer om kosten te besparen dat teams niet nadat ze al begonnen zijn met het ontwerp/bouw van de nieuwe wagen weer de boel om moeten gooien omdat de regels in de tussentijd zijn aangepast.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:05 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven
Volgens WIll Buxton zou er Russische interesse in Caterham zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper:
http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 27-06-2014 om 09:26:33Heard rumours a few months ago that there was a serious Russian interest in purchasing Caterham F1 team. Lets see how next days play out. reageer retweet
Kijk eens naar het plaatje.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's.
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.quote:
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague autoquote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.
Nee, de edit was de tekst eronder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Is dat dan veranderd, of gelden er andere regels voor banden? Want ik kan mij nog vrij duidelijk herinneren van vorig jaar dat de banden in September vastgelegd werden.quote:
quote:Social media activity will help teams to win races in the new Formula E series.
Formula E organisers have announced that certain teams will get an on-track power advantage during the race if they receive positive fan activity on social media services.
Drivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activityDrivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activity
The driver who receives the most ‘@’ mentions on Twitter during the race will get an extra boost on the last lap. The power advantage will be race-specific, so there’s no counting the fan activity cumulatively over the season.
The move is possible as all Formula E will be restricted to 85 per cent power. Those who receive the additional 15 per cent power advantage should find overtaking easier, although given that all Formula E races will take place on tight street circuits, anyone attempting an overtake will need all the help they can get.
The purists at the FIA were somewhat bamboozled by the initial suggestions but Formula E organisers have been resolute about the integration of such technology. There have also been suggestions of virtual races, where pre-registered fans will race live with the drivers in each city, but details have yet to be confirmed.
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.quote:The new means that Renault will be down to three teams: Infiniti Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso and Caterham F1 with the possibility of a fourth supply if the Romanian F1 project goes ahead.
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.
Dat en het totaalpakket van Mercedes is een stuk goedkoper. Scheelt weer aardig wat miljoenen euro's.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.
Dat is die van het plaatje...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd?
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.
Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |