twitter:former_f1doc twitterde op maandag 16-06-2014 om 12:53:13Good news? http://t.co/1nBxo3VITK reageer retweet
quote:Good news?
JUNE 16, 2014 / GARY HARTSTEIN
As my mom always said, “You make your bed, you gotta sleep in it”. So even though I was sure I’d written my last post having anything to do directly with the Michael Schumacher tragedy, I just want to answer the hundreds of questions I’ve already gotten as to the import of todays statement.
1) It is obviously good news that Michael has left the hospital. Because of the length of time since Michael’s injury, and of the specific role of an Intensive Care Unit (ICU) in supporting and monitoring the function of the body’s major systems, it’s almost certain that Michael has not simply been discharged from the ICU to a rehab, without having “transitioned” by a stay on the regular wards. I have never seen a head injury patient with a 5 month ICU admission be transferred directly to a rehab facility . . . but anything’s possible.
Remember that there are lots of rehab facilities that can handle ventilated patients, so this transfer also says nothing about whether or not Michael is breathing spontaneously.
2) The moment Sabine announced that Michael had moments of eye opening, we knew he was no longer in a coma. BY DEFINITION. Coma = no consciousness, no eye opening. Open your eyes but unconscious, it’s a vegetative state. Add fluctuating signs of interaction with the environment, it’s a minimally conscious state.
So what does that mean? Sabine is a professional. At the beginning of April, she told us Michael had moments of awakening AND of consciousness. Once again, by saying this, she told us in almost clinically perfect language that Michael was no longer in a coma. She used two terms that only specialists actually distinguish; for laymen being awake and being conscious are the same thing. This language, then, clearly was used based on discussions with Michael’s care team, and reflected a highly accurate description of his minimally conscious state.
Now, we’re told, with what appears to be a bit of a triumphal air, that Michael is no longer in a coma. As stated above, THIS IS NOT NEWS. I cannot help but think that this is a highly cynical use of language, using the truth to convey an impression that is almost certainly false. I cannot but think that if Michael had emerged AT ALL from the minimally conscious state that Sabine so accurately described in April, we’d be told that Michael is leaving for rehab, that he is having problems expressing himself and will work hard to get better. Or that he’s having to learn to walk,read, write, etc all over again. But no, we’re told what we already know, and pretty much told to not ever expect further updates. Kinda like what I was thinking.
This all leaves a very bad taste in my mouth. And a huge space of sadness for Michael’s family, and for you, his fans.
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserlandquote:Op maandag 16 juni 2014 13:41 schreef 4-elements het volgende:
Ik word in ieder geval niet veel wijzer van alle berichten. Hij is het ziekenhuis uit, maar nergens staat in welke staat. Als kasplantje dat zijn ogen kan openen of kan hij meer?
Naar het universiteitsziekenhuis van Lausanne, dus waarschjnlijk gewoon dichter bij huis omdat dat makkelijker is voor de familie.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tarado het volgende:
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserland
zat me opeens dit te bedenken:quote:Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij gaat van het ziekenhuis in Frankrijk naar eentje in Zwitserland
Uit coma was hij al een tijdje volgens Dr. Hartstein, dus dat is geen nieuws (al wordt het wel zo gebracht). De werkelijke reden van dit bericht is dat hij dus nu in Lausanne wordt verzorgd in plaats van in Grenoble. Wat zijn toestand is, is gissen al zou hij volgens Bild in staat zijn om te communiceren.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:03 schreef flipsen het volgende:
Interessante gedachte, maar ik denk niet dat ze dan een persbericht uit zouden sturen dat hij uit zijn coma is. Dan zouden ze iets zeggen als "betere verzorging, dichter bij huis" enzo.
Waarom? Hij vond het leuk en was er goed in. En skiën is nou ook weer niet zo gevaarlijk. Dit keer is het alleen niet goed afgelopenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom?
Dat ongeluk was vooral een freak accident waarbij hij verkeerd terecht kwam. Ja, hij was offpiste, maar dat was bij lange na niet extreem. Beetje hetzelfde als dat je tijdens het oversteken naast het zebrapad zou struikelen en met je hoofd op een stoeprandje zou vallen.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dan zou hij alleen nog maar thuis mogen zitten... Overal zit risico aan.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat ongeluk was vooral een freak accident waarbij hij verkeerd terecht kwam. Ja, hij was offpiste, maar dat was bij lange na niet extreem. Beetje hetzelfde als dat je tijdens het oversteken naast het zebrapad zou struikelen en met je hoofd op een stoeprandje zou vallen.
Het heeft denk ik de meeste mensen het meest verbaasd dat het voor de verandering eens niet bij een grote snelheid was en dat dat juist de grootste problemen veroorzaakt.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.
tja, dan had hij binnen moeten blijven zitten met een helm op? Zat nu eenmaal in zijn aard om 'snelle' hobbies te hebben, vandaar zijn succesvolle F1 carrièrequote:Op maandag 16 juni 2014 20:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat het een freak accident was, daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat kan je ook ergens wel zeggen van dat motor ongeluk. Als het nu dit ski-ongeval niet was geweest, had het mij niets verbaasd als het wel een andere keer was gebeurt.
Wat een onzin. Dit ongeluk had niks te maken met de grenzen opzoeken. Het was gewoon botte pech dat hij bij lage snelheid verkeerd terecht kwam.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:50 schreef Meike26 het volgende:
Belangrijker vind ik de mens Schumacher, dan de coureur Schumacher. Hij kan nooit meer de vader zijn voor zijn kinderen, zoals Verstappen kon zijn en nog steeds is voor zijn zoon Max.
Ik vind het ergens ook wel raar en egoistisch van hem op het moment dat hij is gaan skiën op de zwarte/rode piste?
Je stopt met de F1 na je hoogtepunt, op je 40e. Alle tijd van de wereld, tijd voor je kinderen en tijd voor andere hobbies. Nu weet ik dat hij een zeer ervaren skiër is geweest, niet vies van een beetje avontuur en opzoeken van grenzen. Maar waarom? Als vrouw/familie van een coureur zit je bij elke crash al te shaken en zenuwachtig te zijn "Als hij er maar niets aan overhoud". Heb je je familie eindelijk verlost van die spanning, kies je toch weer om die grenzen op te zoeken? Moest dat nou dacht ik dat moment dat ik het hoorde. Net zoals dat hij best zwaar geblesseerd raakte bij dat motorracen van hem. Ik vond/vind het eigenlijk wel een gebrek aan verantwoordelijkheid en inzicht.
Door zijn constante drang naar adrenaline hebben zijn kinderen geen vader meer. Een vader die een held is.
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:10 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit ongeluk had niks te maken met de grenzen opzoeken. Het was gewoon botte pech dat hij bij lage snelheid verkeerd terecht kwam.
Zo redenerend had hij niet eens naar buiten mogen gaan, stel je voor dat van de stoep valt...
Ga je dan alleen de deur uit als het echt niet anders kan?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Hoeveel risico je neemt bij racen heb je zelf in de hand. Je moet soms ook dingen doen die je zelf leuk vindt (en verantwoorde risico's nemen). En racen is bovendien vrij veilig tegenwoordig. Het is niet zo dat er wekelijks mensen bij om het leven komen. Ik zou graag eens rijden op Zandvoort bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Op de terugweg crashen omdat je een hert moet ontwijken kan je bij elke hobby gebeuren, of je nou gaat racen, parachutespringen, bloemschikken of bordurenquote:Op maandag 16 juni 2014 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven, maar oké, blijkbaar kijk ik er iets teveel met mijn eigen ogen naar en hoe ik het zou doen. Ik heb dan geen kinderen, maar alleen al voor mijn vriend en familie zou ik denk ik nooit willen 'racen' op Zandvoort of de Nordschleife. En dan op de terugweg van de weg te geraken omdat ik een hert moest ontwijken. Waarom was ik uberhaubt daar? zou mijn familie zich afvragen.Niet op de laatste plaatst dat Schumi een getalenteerd alleskunner is qua sporten en ik slechts een nobody met een gehuurde Swift of Clio op De Ring, is het al appels met peren vergelijken. Ik kan me voorstellen dat jullie het onzin vinden wat ik net geschreven heb, maar zo kijk ik naar de situatie.
Nee hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 21:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ga je dan alleen de deur uit als het echt niet anders kan?
Ik ben zoveel mogelijk weg van huis, leuke dingen doen en genieten van alles wat het leven te bieden heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://paddocktalk.com/news/html/story-254379.htmlquote:The hospital in Lausanne, Switzerland, has admitted F1 legend Michael Schumacher could be there for the "long haul".
News that the great German had left Grenoble, where he has been in intensive care since his skiing fall in late December, and is no longer in a coma, was met with elation the world over.
But Britain's Telegraph newspaper cited a source close to the Schumacher family - who are otherwise fiercely guarding the former Ferrari and Mercedes driver's privacy - as confirming the 45-year-old is 'drifting in and out of consciousness'.
And Darcy Christen, the Lausanne university hospital's head of media, confirmed that Schumacher's stay "won't be days. It could be for the long haul".
"The transfer doesn't mean that his condition improved markedly in the last few weeks.
"He is still going in and out of consciousness but he is having more moments of consciousness more regularly than in April. He certainly can't talk but there is some degree of communication.
"His doctors and family speak to him but he gets tired very quickly and needs a lot of rest. So this is kept to a minimum," he added.
Italy's La Repubblica newspaper also quoted hospital sources as revealing that Schumacher had been moved from Grenoble to be closer to his home in Switzerland, and because he no longer needs to be in intensive care.
"It will take a few days for him to stabilise completely, after the transfer," the hospital sources reportedly said. "Then the rehabilitation will begin."
The report also said Schumacher's moments of consciousness are brief, but that he is sometimes able to communicate by using his eyes.
"It will be a very long journey, and it is hard to say what will be the outcome," Christen said. "Whatever happens, it will take a lot of patience."
He said Lausanne's neurology department is headed by field leader Professor Richard Frackowiak, and is one of the best-equipped and modern in the world.
"It combines care and research in the best way," said Christen. "There is no better place for Schumacher at this time."
quote:Auto Motor und Sport reports that Formula 1 powers-that-be have failed to make significant cost-saving progress at a meeting on Wednesday at Biggin Hill.
Earlier, it was reported that the Formula 1 Commission – involving the FIA, Bernie Ecclestone, the teams and other key stakeholders – voted through the proposal to cut Friday morning practice from next year’s race weekend format. But German correspondent Michael Schmidt reveals otherwise.
“The shorter GP weekend failed,” he wrote on Friday, “due to opposition from the (race) organisers and the big teams that had earlier agreed.”
And that’s not the only proposal that hit the dust at Ecclestone’s Biggin Hill airport, Schmidt explained.
“With one exception,” he said, “every proposal was rejected by the 26-member panel.”
The proposed ban on tyre warmers was another victim of Wednesday’s meeting, but Pirelli has offered to pay teams that run its logo on the warmers next year ¤200,000 each.
So, the only cost-cutting done for 2015 and beyond was in the already tightly-restricted area of testing. All pre-season testing will now take place in Europe, as Bahrain was ruled too expensive a destination.
The eight days of in-season testing have been reduced to four in 2015, with two days reserved for young drivers. And in 2016, winter testing will shrink from twelve to just eight days, with a total in-season testing ban to once again be enforced.
A team insider is quoted as saying: “Once again we have failed to save [money], but at least the crazy idea of the shorter weekend is gone.” (GMM)
Natuurlijk levert het meer spektakel op, maar het is funest voor de motoren lijkt mequote:
https://eurosport.yahoo.c(...)4-122326413--f1.htmlquote:Marco Mattiacci said: "You know a lot about F1, I don't know why you say 'close the gap to Mercedes'.
https://eurosport.yahoo.c(...)e-144351645--f1.htmlquote:With F1's engine freeze meaning Renault cannot make any fundamental changes to the design of the power unit, Red Bull is facing up to the reality that its situation is unlikely to change in 2014.
But Horner wants Renault to address its reliability issues at least, after Sebastian Vettel suffered another non-finish in Austria.
"They've got issues with reliability as well as performance," he said. "There are certain things that still can be done this year.
"The most important thing is really to get next year right as well now."
Verklaart ook de "Give me more power!".quote:Kimi Raikkonen has expressed his frustration at being told to look after his brakes early in the Austrian Grand Prix, saying Ferrari cannot afford for such things to happen.
By Jonathan Noble
With the Red Bull Ring Formula 1 weekend having once again highlighted the engine deficit Ferrari has to Mercedes, Raikkonen's hopes of a decent haul of points were wrecked by him having to have back off early.
The Finn reckons that in Ferrari's current situation, it is essential that it can push its car to the maximum throughout every grand prix to have any hope of a good result.
"We had to go down [on the engine settings] but also after two laps I had brake issues," explained the Finn, who eventually finished 10th.
"They asked me to cool the brakes but I was trying to fight against the other guys. So it was quite difficult after two laps being asked to slow down for brake issues.
"We know those kinds of things should not be happening, and we have to fix them. We cannot go into the race and start slowing down after two laps because of issues like that.
"We are not fast enough for giving up points, so there is more work to do to get there."
When asked how much of a step forward Ferrari had made since the start of the 2014 F1 campaign, Raikkonen said: "I think we are more or less in the same place.
"I think it depends a lot to do with the layout of the circuit, how it is for each team.
"[Austria] has long straights and the Mercedes powered cars seem to be working. But we have improved for sure in various places, and the car is much more together from the first race.
"But we need much bigger improvements on the engine and aero and those kind of things to get where the Mercedes guys are."
Laten we gelijk maar een loterij van de F1 maken. Is het niet al frustrerend genoeg voor coureurs dat ze hun voorsprong verliezen door de SC? Ze hebben daar echt geen lange termijn visie lijkt het. Waar willen ze met de sport heen op lange termijn? Nog even en ze gaan de winnaars strafgewichten meegeven...quote:
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenquote:Op maandag 23 juni 2014 23:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Laten we gelijk maar een loterij van de F1 maken. Is het niet al frustrerend genoeg voor coureurs dat ze hun voorsprong verliezen door de SC? Ze hebben daar echt geen lange termijn visie lijkt het. Waar willen ze met de sport heen op lange termijn? Nog even en ze gaan de winnaars strafgewichten meegeven...
Kan tegen die tijd ook gewoon in het buurthuis om de hoek. De kijkcijfers zijn tanende wat m.i. voor een groot deel te wijten is aan het achter de decoder stoppen van de F1 en de vele beperkende regels, veiligheidsvoorschriften en vreemde beslissingen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenGewoon met kaartjes gooien en zien wie er wint. Dat bespaard wel een hoop in de sport. En de GP van NL kan gehouden worden in de Ziggodome.
"Hulkenberg, ik kies jou!!!"quote:Op dinsdag 24 juni 2014 07:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, het worden straks een soort pokemon gevechtenGewoon met kaartjes gooien en zien wie er wint. Dat bespaard wel een hoop in de sport. En de GP van NL kan gehouden worden in de Ziggodome.
Sutil used CUTquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maldonado used crash!
It's SUPER effective!
Dat is gewoon de eeuwige jeugdquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
Wat erg dat jullie die Pokémon termen kennen zeg
Ik heb er tegenwoordig een op m'n telefoon staan. Prima spel als je even wat tijd moet vullenquote:Op donderdag 26 juni 2014 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is gewoon de eeuwige jeugd
Laatst heb ik nog zo'n oude pokemon gespeeld. Genot
en met z'n allen voor de 2e keer de eerste bocht inrijden zal ook vast weer gele vlaggen gaan opleveren waardoor ze nóg een keer een staande start kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Natuurlijk levert het meer spektakel op, maar het is funest voor de motoren lijkt meZo lang stilstaan met een loeihete motor, dat gaat aardig wat uitvallers opleveren denk ik.
Nu dus zeker, dat worden een paar verrotte koppelingen in Canadan ipv verbrande remmen.quote:De WMSC meldt: "Herstarts na de safety car zullen staand en vanaf de grid aanvangen. Dit zal niet het geval zijn wanneer de safety car binnen twee ronden van de start wordt ingezet of wanneer er nog vijf ronden te gaan zijn." Naast deze 'spelregelwijziging' heeft de WMSC ook besloten het aantal motoren terug te dringen naar vier, tenzij er meer dan twintig races op het programma staan. In dat geval mogen de teams net als in 2014 vijf motoren inzetten.
Aero is ook minder belangrijk gewordenquote:– De straf voor het wisselen van een power unit is vanaf volgend jaar een verplichte start aan de achterkant van de grid, in plaats van uit de pitstraat.
– Het testen in de windtunnel wordt aan banden gelegd: 65 in plaats van 80 uur per week.
Crash in FP3 is dikke pech?quote:– De auto's moeten na de derde training direct naar parc fermé en mogen er alleen uit voor de kwalificatie. Dit seizoen mag er na de derde training nog wel gesleuteld worden.
Jammer, die remmenwarmers leken me ook wel leuk.quote:– Het verbod op bandenwarmers wordt ingetrokken. Later wordt de discussie heropend, wanneer de wielen en banden groter worden.
Uitgepiemeldquote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
– De neuzen worden veiliger en 'esthetisch aangenamer'.
Doen ze dat nu niet dan? Zitten er soms one-way lagers op..quote:– Remschijven zullen op dezelfde snelheid roteren als de wielen.
quote:– De tijdklok voor monteurs wordt uitgebreid van zes naar zeven uur volgend jaar en naar acht in 2016.
Scheelt wat? Dat de achterste remmen niet zoveel belast worden? Lekker belangrijk; de voorste hebben toch al het meest te verduren. Weet je wat, we gaan de achterste ontzien!!! En ach dat dan de voorste die toch al zwaarder belast zijn het nog zwaarder krijgen doet er verder niet toe!!!!!quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:57 schreef Fer het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is dat de achterremmen door blijven tollen als er allen met KERS en de voorremmen geremd wordt. Dan hoeven ze die niet mee af te remmen, scheelt weer, maar levert ook minder energie op voor kers.
Die auto's hadden toch een doorstart gemaakt? Of die waren er mee bezig in elk geval dacht ik. Nederlands initiatief volgens mij. Zelfs The Hoff was bij een of ander promo event.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
Wacht even. Is die 2de serie van de A1GP auto's serieus al 10 jaar oud?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:18 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zijn dat de oude A1GP auto;s. Er is nog een tweede generatie A1GP's powered by Ferrari. De 2004 wagens.
Wil je me niet meer zo laten schrikken aub?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:32 schreef Fer het volgende:
Nee, ze waren gebaseerd op de Ferrari uit 2004. Uit 2009 ofzo.
niet waar. De eerste generatie wagens rijden sinds dit jaar weer in een evenement die Formula Acceleration 2014 heet. Nigel Melker rijdt erin mee. 1 open wiel klasse, 2 moto klassen en nog een gesloten wagen klasse rijden per weekend. Plus een podium waar een heel weekend muziek op is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:07 schreef Fer het volgende:
A1GP wagens staan nog ergens in een loods te roesten.
30 juni. En vanaf volgend jaar op 1 maart. Dit ook weer om kosten te besparen dat teams niet nadat ze al begonnen zijn met het ontwerp/bouw van de nieuwe wagen weer de boel om moeten gooien omdat de regels in de tussentijd zijn aangepast.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:05 schreef twiFight het volgende:
Nou ja, er wordt in ieder geval al van alles geroepen over de nieuwe regels, maar het afgelopen jaar leert ook dat dat regelmatig weer verandert. Als ik me goed herinner hoeven de regels 'pas' in september vast te staan, dus ik wacht wel tot dan voordat ik geruchten ga geloven
Volgens WIll Buxton zou er Russische interesse in Caterham zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Fernandez heeft toch Caterham verkocht, aldus Adam Cooper:
http://adamcooperf1.com/2(...)s-prepares-for-exit/
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 27-06-2014 om 09:26:33Heard rumours a few months ago that there was a serious Russian interest in purchasing Caterham F1 team. Lets see how next days play out. reageer retweet
Kijk eens naar het plaatje.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is de Superleague Formula. Dat zijn andere auto's dan de A1GP auto's.
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.quote:
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague autoquote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet goed gekeken. Dacht dat er een voetballogo op stond. Had over Ferrari heen gekeken.
Nee, de edit was de tekst eronder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Is dat dan veranderd, of gelden er andere regels voor banden? Want ik kan mij nog vrij duidelijk herinneren van vorig jaar dat de banden in September vastgelegd werden.quote:
quote:Social media activity will help teams to win races in the new Formula E series.
Formula E organisers have announced that certain teams will get an on-track power advantage during the race if they receive positive fan activity on social media services.
Drivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activityDrivers will get 'fanboost' push-to-pass help from Twitter activity
The driver who receives the most ‘@’ mentions on Twitter during the race will get an extra boost on the last lap. The power advantage will be race-specific, so there’s no counting the fan activity cumulatively over the season.
The move is possible as all Formula E will be restricted to 85 per cent power. Those who receive the additional 15 per cent power advantage should find overtaking easier, although given that all Formula E races will take place on tight street circuits, anyone attempting an overtake will need all the help they can get.
The purists at the FIA were somewhat bamboozled by the initial suggestions but Formula E organisers have been resolute about the integration of such technology. There have also been suggestions of virtual races, where pre-registered fans will race live with the drivers in each city, but details have yet to be confirmed.
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.quote:The new means that Renault will be down to three teams: Infiniti Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso and Caterham F1 with the possibility of a fourth supply if the Romanian F1 project goes ahead.
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan toch Roemenen met Dacia-tech motoren? Had liever gezien dat er een goede sponsor kwam, Lotus had vorig jaar toch een heel sterk chassis de laatste races. Bijna zo snel als RBR.
Dat en het totaalpakket van Mercedes is een stuk goedkoper. Scheelt weer aardig wat miljoenen euro's.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien dat de Mercedes motoren voor Lotus nieuwe sponsoren aantrekken, omdat dit de beste motoren van het moment zijn en Lotus dus verder naar voren kan komen.
Dat is die van het plaatje...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft wel een edit gedaan dus misschien stond er eerst wel een Superleague auto.
Die tweede generatie Ferrari's waren wel erg tof trouwens, heerlijk geluid en ook redelijk wat sneller. Wat is daar mee gebeurd?
Ook bij de AutoGP worden eerste generatie A1GP auto's gebruikt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.
Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
Nooit van gehoord, maar klinkt wel erg vet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is die van het plaatje...
De 1e generatie (Lola) wagens worden nu gebruikt bij de Formula Acceleration '14 races. In het weekend van 17-19 oktober op Assen.
Formula Acceleration is een compleet concept, met een muziekfestival, autoraces, en motorraces in 1 weekend. 's Ochtends rijden er motoren, daarna de FA'14, en 's middags rijden er NASCAR achtige pickups, en daarna de Legends (soort van kleine PT Cruisers).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |