Haha. Echt hè. Een huis contant kunnen betalen, maar even naar de financieel adviseur stappen is teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef Luigi het volgende:
Verbazingwekkend hoe mensen met Heel Veel Geld op FOK! terecht komen voor financieel advies.
Waarom zou je dat niet contant kunnen kopen? Het zal wel even gechecked worden maar geld is geld lijkt mij.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
Hallo,
Ik wil graag een appartement kopen, en direct alles betalen. Ik heb sinds 2011 al een zeer hoog inkomen en veel ontvangen dmv Western Union en Bitcoins. De laatst genoemde partij is dusdanig gestegen dat ik nu alleen al met dat rendement mijn gewenste appartement kan kopen. Bitcoins kan ik gemakkelijk slijten voor grote partijen contant op localbitcoins.com bijv Helaas kan ik geen appartement kopen met contant natuurlijk.
Mijn vraag is nu: kan ik problemen krijgen als ik mijn ouders dit appartement op hun naam laat zetten ( hun eigen spaargeld en inkomen is toereikend om het direct te betalen), hun alles contant geef, en dat ze dan voor de komende jaren een X bedrag storten en gebruiken voor dagelijkse uitgaven
Is dit een goede manier?
Lekker boeiendquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef Renesite het volgende:
Euh...
Op en aanmerkingen:
- HRA heb je niet
Ik heb 0.0 verstand van het financieel systeem dus als ze straks weer ergens een melding doen kan ik dat natuurlijk uit gaan leggen aangezien veel functies makelaars etc verplicht zijn bepaalde meldingen te doenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef NJ het volgende:
[..]
Haha. Echt hè. Een huis contant kunnen betalen, maar even naar de financieel adviseur stappen is teveel gevraagd.
Je kan het toch uitleggen, dat heb je hier net gedaan namelijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Ik heb 0.0 verstand van het financieel systeem dus als ze straks weer ergens een melding doen kan ik dat natuurlijk uit gaan leggen aangezien veel functies makelaars etc verplicht zijn bepaalde meldingen te doen
Dat is het probleem, ik heb al jaren alles in bitcoin western union alles zwart etc. nooit wat opgegeven dus ik denk dat ik dan grote problemen krijg als ze dat ineens zien of 50% inleveren bij de belastingdienstquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet contant kunnen kopen? Het zal wel even gechecked worden maar geld is geld lijkt mij.
[..]
Lekker boeiend![]()
Waarom 2 euro betalen en 1 euro terugkrijgen ipv in eerste instantie niks betalen.![]()
Ja maar dan krijg ik dus misschien een of andere melding aan me broek, en er zitten wijze mensen op fokd us waarom niet even proberen ik houd van het concept forumquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je kan het toch uitleggen, dat heb je hier net gedaan namelijk.
+1quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef Luigi het volgende:
Verbazingwekkend hoe mensen met Heel Veel Geld op FOK! terecht komen voor financieel advies.
Ik kom hier niet om het te bewijzen waarom zou ik ik zoek een serieuze constructie hoe ik mn appartement kan kopenquote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:43 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ik heb al jaren alles in bitcoin western union alles zwart etc. nooit wat opgegeven dus ik denk dat ik dan grote problemen krijg als ze dat ineens zien of 50% inleveren bij de belastingdienst
Een financieel adviseur kan je hier gewoon bij helpen, maar het kost je wel een paar duizend euro. Om wat voor een bedrag gaat het (ongeveer)?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:46 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Ik kom hier niet om het te bewijzen waarom zou ik ik zoek een serieuze constructie hoe ik mn appartement kan kopen
Ah, een crimineel.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:43 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ik heb al jaren alles in bitcoin western union alles zwart etc. nooit wat opgegeven
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gok industrie) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.quote:
Dus zorg er dan maar eerst voor dat je het geld hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gokken) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.
En vergeet geen aangifte te doen!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus zorg er dan maar eerst voor dat je het geld hebt.
quote:
Dat raden mensen me af omdat ze dan mega veel % schijnen in te leveren? ik zoek een alternatieve constructie via contant geldquote:
Ja, dus feitelijk wil je geld in alternatieve circuits omzetten in 'echt' geld zonder er aangifte over te doen (aangezien je zelf zegt dat het zwart geld is). Dat is wat je vraagt. En dan mag ik dat niet crimineel vinden dus.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat raden mensen me af omdat ze dan mega veel % schijnen in te leveren? ik zoek een alternatieve constructie via contant geld
Een goede manier is het niet, want je ontduikt de belasting.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
Hallo,
Ik wil graag een appartement kopen, en direct alles betalen. Ik heb sinds 2011 al een zeer hoog inkomen en veel ontvangen dmv Western Union en Bitcoins. De laatst genoemde partij is dusdanig gestegen dat ik nu alleen al met dat rendement mijn gewenste appartement kan kopen. Bitcoins kan ik gemakkelijk slijten voor grote partijen contant op localbitcoins.com bijv Helaas kan ik geen appartement kopen met contant natuurlijk.
Mijn vraag is nu: kan ik problemen krijgen als ik mijn ouders dit appartement op hun naam laat zetten ( hun eigen spaargeld en inkomen is toereikend om het direct te betalen), hun alles contant geef, en dat ze dan voor de komende jaren een X bedrag storten en gebruiken voor dagelijkse uitgaven, nieuwe auto etc zodat het bedrag dat ze maandelijks storten laag is
Is dit een goede manier?
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat raden mensen me af omdat ze dan mega veel % schijnen in te leveren? ik zoek een alternatieve constructie via contant geld
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:46 schreef CherryOnTop het volgende:
Een financieel adviseur kan je hier gewoon bij helpen
Gekke jongenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef DatBoss het volgende:
Dat raden mensen me af omdat ze dan mega veel % schijnen in te leveren? ik zoek een alternatieve illegale constructie via contant geld, het zogenaamde witwassen.
Ja, want hij is niet slim genoeg om het op een legale manier te doen waardoor hij een minimaal bedrag betaalt aan belasting. Nou ja, laat geen zeepjes vallen he TS!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:57 schreef DonJames het volgende:
..dus eigenlijk is jouw vraag hoe je de boel kan frauderen?
Bitcoins worden niet gezien als inkomen maar als vermogen. Dus je zou daar box 3 belasting over moeten betalen (1.2% op jaarbasis) dit kun je best met terug werkende kracht doen. Echter geloof ik er niks van dat je op jonge leeftijd veel verdient hebt met zulke dubieuze en onwetende posts.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef DatBoss het volgende:
[..]
FIOD hier, we hebben contact opgenomen met Danny. Het komt goed.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dus feitelijk wil je geld in alternatieve circuits omzetten in 'echt' geld zonder er aangifte over te doen (aangezien je zelf zegt dat het zwart geld is). Dat is wat je vraagt. En dan mag ik dat niet crimineel vinden dus.. Dat noemen we dus witwassen, pipo.
..en hoe kom je aan dat vermogen? Juist, inkomsten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:01 schreef grijper het volgende:
[..]
Bitcoins worden niet gezien als inkomen maar als vermogen.
...
Het zou eigenlijk wel lollig zijn als de FIOD hier gewoon een geverifieerd account zou hebbenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:02 schreef ADQ het volgende:
[..]
FIOD hier, we hebben contact opgenomen met Danny. Het komt goed.
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:03 schreef Virus3000 het volgende:
Vrij lastig inderdaad in belastingen.
Dacht dat sowieso alle overschrijvingen boven de 5.000 worden geregistreerd?
Denk dat je langzaam beetje bij beetje moet overschrijven naar een bank.
Sowieso zoveel mogelijk met cash betalen en meerdere bankrekeningen openen. Best in verschillende landen.
Huis contant kopen is best mogelijk trouwens maar niet zo gebruikelijk natuurlijk. Toch niet in NL
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:04 schreef Manke het volgende:
Zeg dat je het geld gewonnen hebt met gokken, want dat is bitcoin
..en dat valt niet op zou je denken?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:05 schreef Virus3000 het volgende:
Sowieso lijkt mij het beter om niet vroeg of laat problemen met belasting te krijgen om gewoon huislening te nemen en versneld aflossen. In de tussentijd al je uitgaven cash doen...
Think againquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:07 schreef Virus3000 het volgende:
Witwassen is voornamelijk via fake bedrijfjes opzetten. Dat is nog wel wat anders dan TS vraagt.
2de hands kopen en wel gewoon een baan hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.
[..]
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!
[..]
..en dat valt niet op zou je denken?
Ik bedoel maar te zeggen, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die "slimme" maniertjes van jou werken dus niet..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:09 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
2de hands kopen en wel gewoon een baan hebben.
Heb mijn huis ook cash betaald. Was wel volkomen legaal trouwens ;-)
Dat zou pas extreem dom zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:44 schreef DatBoss het volgende:
In de tussentijd al je uitgaven cash doen...
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.
[..]
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!
[..]
..en dat valt niet op zou je denken?
Het is helemaal niet moeilijk. Gewoon op je rekening storten en netjes inkomstenbelasting afdragen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Manke het volgende:
Wel gaar dat zoiets weer in nederland moeilijk wordt gemaakt.
Klopt. Doelde meer op grotere uitgaven.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat zou pas extreem dom zijn.
Zorg altijd dat je zoveel legaal geld uit blijft geven dat je een eerlijke levensstijl kunt verantwoorden.
Dus gewoon lekker blijven pinnen bij de benzinepomp en de supermarkt.
Als je gepakt zou worden dan gebruiken ze je uitgave patroon om eventueel te bepalen hoeveel geld je achter hebt gehouden en hoelang dit al een de gang is.
Goede criminelen hebben volop cash maar betalen nog steeds hun boodschappen van een arbeidersloon.
Hangt er nogal van af waaraan je het uitgeeft. 1.667 euro cash per maand verbras je ook niet zomaar even, trouwens.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...
Zolang je de extra's ervan betaald. Als je terwijl je voor woon werk verkeer 60km/per dag rijd en geen enkele transactie van pinnen bij de pomp kunt overleggen en ook geen pinacties van de supermarkt hebt terwijl je legale bankrekening maar groeit en groeit weten ze ook gelijk in welk tijdvak je verdiensten zijn begonnen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...
Wat? Geld verdienen zonder belasting te betalen? Ja, schandequote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Manke het volgende:
Wel gaar dat zoiets weer in nederland moeilijk wordt gemaakt.
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hangt er nogal van af waaraan je het uitgeeft. 1.667 euro cash per maand verbras je ook niet zomaar even, trouwens.
Het werkt niet als je wordt opgemerkt vanaf het begin.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die "slimme" maniertjes van jou werken dus niet..
Dit dus. En wat bij houden sparen,...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.
Ik zou echt niet elk weekend voor 400 euro drank willen wegtikken, maar je kan het proberen natuurlijk..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.
Ah, het bekende "ik ken iemand die ermee wegkomt dus ze komen er nooit achter"-argument..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef Virus3000 het volgende:
Het werkt niet als je wordt opgemerkt vanaf het begin.
Ken een familie die deze dingen ook doet. Voor minstens 15 jaar...
Bitcoins IS inkomsten in natura voor de belastingdienst.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gok industrie) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.
Moet je nog steeds een beetje uitkijken dat je inrichting van je huis is te verantwoorden met je inkomsten als je ergens mee tegen de lamp loopt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:12 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Klopt. Doelde meer op grotere uitgaven.
Beetje geld heen en weer schuiven helpt ook.
Niet opgevenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gok industrie) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.
Er is geen "voornamelijk" , witwassen is van zwart geld wit geld maken ,niets ,meer of minder.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:07 schreef Virus3000 het volgende:
Witwassen is voornamelijk via fake bedrijfjes opzetten. Dat is nog wel wat anders dan TS vraagt.
Jamaarja. Weetje, ik snap het wel, maar als ik veel geld zou hebben en ik zou er niet m'n hypotheek, boodschappen en rekeningen van kunnen betalen maar alleen maar dingen die ik anders niet zou doen dan schiet het wel een beetje z'n doel voorbij voor mij denk ik. Dan moet ik nog steeds 's morgens vroeg uit bed om die hypotheek op te hoesten elke maand.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet je nog steeds een beetje uitkijken dat je inrichting van je huis is te verantwoorden met je inkomsten als je ergens mee tegen de lamp loopt.
Als je met 2 vrienden 30.000,- cash erdoor klapt aan de hoeren, drank, en feesten tijdens een week WK in Brazilië is wel uit het zicht. En een ticket plus vakantie zijn van een gewoon loon prima te verantwoorden.
nee, een huis kopen zonder nieuwsgierig gezeik van hoe je aan het geld komt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? Geld verdienen zonder belasting te betalen? Ja, schande
Het één heeft met het ander te maken, is nogal logisch.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:22 schreef Manke het volgende:
[..]
nee, een huis kopen zonder nieuwsgierig gezeik van hoe je aan het geld komt.
Belastingdienst denkt daar wat anders over. Je moet all je vermogen opgeven.....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
Nou, niet als je de inkomsten hebt verzwegen hoor..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:24 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Belastingdienst denkt daar wat anders over. Je moet all je vermogen opgeven.....
Zolang je dat maar gedaan hebt, kan je het gewoon zo uitgeven.
heeft iig niks met criminaliteit te maken, ze willen gewoon geld pakken waar het te pakken valt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het één heeft met het ander te maken, is nogal logisch.
Niet?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:26 schreef Manke het volgende:
[..]
heeft iig niks met criminaliteit te maken, ze willen gewoon geld pakken waar het te pakken valt.
Maar je moet een balans houden in dat je zichtbare uitgaven hebt waar je en van kunt leven en die in overéénstemming zijn met je inkomsten. Doe je dat niet dan maak je het jezelf veel moeilijker. Want als je zou worden gepakt dan kijken ze ook terug en leggen je inkomsten en zichtbare uitgaven naast elkaar en tevens maken ze een schatting van wat je minimaal uit had moeten geven voor je manier van leven die zij kunnen achterhalen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Jamaarja. Weetje, ik snap het wel, maar als ik veel geld zou hebben en ik zou er niet m'n hypotheek, boodschappen en rekeningen van kunnen betalen maar alleen maar dingen die ik anders niet zou doen dan schiet het wel een beetje z'n doel voorbij voor mij denk ik. Dan moet ik nog steeds 's morgens vroeg uit bed om die hypotheek op te hoesten elke maand.
Maar het moeten dus zaken zijn die geen restwaarde hebben. Verbrassen dus. En dan niet per ongeluk een serie fotootjes op facebook plaatsen waarin je pimpt met je huurjacht op de Fiji-eilanden, of iets dergelijks. Je moet altijd overal op letten, lijkt mij persoonlijk niet relaxt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar je moet een balans houden in dat je zichtbare uitgaven hebt waar je en van kunt leven en die in overéénstemming zijn met je inkomsten. Doe je dat niet dan maak je het jezelf veel moeilijker. Want als je zou worden gepakt dan kijken ze ook terug en leggen je inkomsten en zichtbare uitgaven naast elkaar en tevens maken ze een schatting van wat je minimaal uit had moeten geven voor je manier van leven die zij kunnen achterhalen.
Zijn genoeg mensen al vreselijk het schip ingegaan met dit niet op orde hebben.
Een voorbeeld:
Als ze bijvoorbeeld in het onderhoudsboekje kijken van je auto en daaruit blijkt dat jij al 5 jaar lang 40.000km hebt gereden per jaar in een leuke auto die 1 op 8 rijd. Dan is het ook logisch dat jij in die vijf jaar 25.000 Liter a 1.70 hebt getankt. Is toch 42.500,- over die vijf jaar. En de rekeningen van de garage laten ook nog 5000,- zien aan onderhoud en beurten/reparaties in vijf jaar. Daarnaast betaal je rond de 5000,- per jaar aan verzekering/belasting.
Daarnaast heb je een hypotheek van 500,- netto, is ook alweer 30.000,- in vijf jaar.
Dan geschat 200,- p/m boodschappen minimaal nodig om te leven = 12.000,- in vijf jaar.
Alleen deze uitgaven in vijf jaar zijn al 84500,- = 1408,- p/m
Stel dat jouw bankrekening per maand 4 jaar geleden een vermindering in uitgaven heeft laten zien van 1800,- naar 400,- p/m dan kan de overheid dus heel nauwkeurig stellen dat je al minimaal 4 jaar lang, minimaal 1000,- p/m bijverdiend. Heb je dan ook nog een auto al 3 jaar op je naam staan die 3 jaar geleden 25.000,- waard was terwijl de auto daarvoor hooguit 2000,- waard was dan heb je al een extra gat van 22.000,-. doe daar en 1 jaar oude TV bij van 3000,- en een stereo van 2500,- met dure meubelen die nog jong zijn.
En al snel mag jij de overheid uitleggen waar jij de afgelopen vier jaar die extra 120.000,- hebt weggehaald. En dit is nog exclusief dingen als Internet, telefoon, vakanties die te herleiden zijn en noem maar op.
Daarom met dit soort dingen gewoon in het zicht een eerlijk normaal leven leiden met en uitgaven patroon dat overeenstemt met je direct herleidbare eigendommen en je inkomsten, en als je een leuke auto koopt die gewoon op een lening aanschaffen. Laat die vaste lasten maar oplopen. Want je fles cola en halfje wit koop je met de pin, en die borrelnootjes en kratten bier en lekkere whisky koop je contant.
En zo doe je dat ook met duurdere uitgaven.
Geld van de vakanties moet je er nog even afhalen natuurlijk. Doe 7500,- voor drie lekkere verzorgde vakanties per jaar. Blijft er 12.500 over. Koop wat extra kleding betaal er de verjaardagscadeautjes van, geef je kind een XboX en geef 200,- per week uit aan 1x de kroeg en 2x een restaurant. En het is op.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zou echt niet elk weekend voor 400 euro drank willen wegtikken, maar je kan het proberen natuurlijk..
Téring wat een sneuneus...quote:Op maandag 19 november 2012 00:01 schreef DatBoss het volgende:
Ik wil best een percentage betalen, geen probleem. Maar buiten proportioneel is het nu wat ik moet afstaan. Bijna de HELFT heb ik het over. Ik wil best 20% o.i.d. (grens van mij) betalen, maar alles daarna wil ik ontduiken als het even kan.
Over het generen: waarom zou ik? Met mijn werk zet ik ook geld op 't spel constant.
Ach relaxed, je moet het in het begin even goed overdenken daarna word het een automatisme.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar het moeten dus zaken zijn die geen restwaarde hebben. Verbrassen dus. En dan niet per ongeluk een serie fotootjes op facebook plaatsen waarin je pimpt met je huurjacht op de Fiji-eilanden, of iets dergelijks. Je moet altijd overal op letten, lijkt mij persoonlijk niet relaxt.
Zet je het op een (je) bankrekening, en etaal je de wwrborgsom (10%) aand e notaris en de rest maak je over op de 3-den rekening van de notaris op de dag van overdracht van het appartementquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
De laatst genoemde partij is dusdanig gestegen dat ik nu alleen al met dat rendement mijn gewenste appartement kan kopen. Bitcoins kan ik gemakkelijk slijten voor grote partijen contant op localbitcoins.com bijv Helaas kan ik geen appartement kopen met contant natuurlijk.
Als iemand me de woorden uit de mond kon halen...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Een goede manier is het niet, want je ontduikt de belasting.
Ik snap overigens niet waarom je ouders én het huis voor je moeten kopen én nog maandelijks een bedrag moeten storten. Beetje zielig voor ze, niet?
Verder snap ik niet dat je ouders je niet gewoon opvoeden in plaats van je belastingontduiking te faciliteren.
En dan laten we de manier waarop hij zijn geld verdient nog even buiten beschouwing....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:07 schreef b4kl4p het volgende:
Nou ik gok dat TS zich aan belasting ontduikt dmv die western union en bitcoin payments.
Besef wel wat je je ouders aan doet met een paar ton contant in de kast.
Anders gewoon belasting betalen en het geld op je rekening storten.
Hij zet zijn (illegale) inkomsten om in bitcoins, dat maakt niet dat hij er ineens geen inkomstenbelasting meer over zou hoeven betalen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:52 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Maar hoezo zou je belasting moeten betalen als je heel veel bitcoins verkoopt en dit in contanten op je rekening zet? Zou niet weten welke belasting. Iig geen inkomstenbelasting.
De Belastingdienst kan niet zien hoe je aan die Bitcoins bent gekomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zet zijn (illegale) inkomsten om in bitcoins, dat maakt niet dat hij er ineens geen inkomstenbelasting meer over zou hoeven betalen.
Je vergeet kennelijk (net als TS) dat er om te beginnen inkomstenbelasting over die inkomsten betaald moet worden, ongeacht het feit dat de inkomsten verkregen zijn uit illegale (en verwerpelijke) "werkzaamheden".quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:03 schreef blomke het volgende:
Ik begrijp dat TS al sinds 2011 een zeer riant inkomen heeft en daarvan heeft kunnen sparen & beleggen. In het ergste geval kan ie een naheffing vanwege omissie in Box 3 verwachten.
En neem maar van mij aan dat de belastingdienst zo lek is als een mandje als het om controles in Box 3 gaat.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik lees nergens dat ie belasting (in box 1) heeft ontdoken. De waarde is onstaan door de stijging van investeringen, dat valt in box 3.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:12 schreef Leandra het volgende:
Je vergeet kennelijk (net als TS) dat er om te beginnen inkomstenbelasting over die inkomsten betaald moet worden, ongeacht het feit dat de inkomsten verkregen zijn uit illegale (en verwerpelijke) "werkzaamheden".
Ja, dat kan wel zijn, maar het was om te beginnen al zwart geld (van verwerpelijke afkomst).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik lees nergens dat ie belasting (in box 1) heeft ontdoken. De waarde is onstaan door de stijging van investeringen, dat valt in box 3.
Nee, dat klopt. Eigenlijk moet je dit soort transacties niet willen supporten; het werkt de vermenging van de onderwereld en de "bovenwereld" in de hand. Door dit soort zakelijkse transacties stroomt mogelijk crimineel geld de huizenmarkt in, met de criminelen erachter aan...hoewel die vastgoedmarkt thans toch al niet al te "clean" overkomt...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:24 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat kan wel zijn, maar het was om te beginnen al zwart geld (van verwerpelijke afkomst).
Als een heroïnedealer z'n betalingen in Bitcoins ontvangen heeft gaan we hier toch ook niet vrolijk vertellen op welke manier hij het het best kan uitgeven?
Naar mijn idee heb je twee keuzes,quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
Hallo,
Mijn vraag is nu: kan ik problemen krijgen als ik mijn ouders dit appartement op hun naam laat zetten ( hun eigen spaargeld en inkomen is toereikend om het direct te betalen), hun alles contant geef, en dat ze dan voor de komende jaren een X bedrag storten en gebruiken voor dagelijkse uitgaven, nieuwe auto etc zodat het bedrag dat ze maandelijks storten laag is
Is dit een goede manier?
Je vergeet inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:42 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
Naar mijn idee heb je twee keuzes,
1) of alles zwart houden en nu tot de rest van je leven moeilijk doen met het zwarte geld of
2) alles aangeven bij de belastingdienst (en dus eerlijk / legaal leven)
Ik zou kiezen voor de 2e keuze. Ja, dan betaal daardoor vermogensrendement heffing a 1.2% per jaar, maar zo blijf je wel legaal bezig. Met de huidige spaarrente, kan je bijna quitte spelen met deze toeslag. En zeg nou zelf, wat is 1.2% over het geld als dat je, elke dag, veel meer rust geeft dan dat je het zwart hebt staan?
Bovendien zou ik het niet prettig vinden elke dag op te moeten letten op je geld aangezien je het contant zal moeten bewaren. Éen keer een inbraak en foetsjie!
Emigreren omdat je geen belasting wil betalen. Dan ga je wel een grensje over (ha ha, letterlijk, maar dat bedoelde ik nietquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:11 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb meerdere vrienden die professioneel pokeren die met hetzelfde probleem zitten. Dus ik kan je aanraden wat zij hebben gedaan. Emigreren.
Al even afgezien van het feit dat hij zijn inkomsten op illegale wijze verdient.... moet je eerst nog eens uitzoeken naar welk land je kunt emigreren zonder dat je het risico loopt dat je daar opgepakt wordt voor een strafbaar feit.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Emigreren omdat je geen belasting wil betalen. Dan ga je wel een grensje over (ha ha, letterlijk, maar dat bedoelde ik niet). Het kán. Maar ik snap dat nooit zo goed. Je zou het ook niet doen als je een redelijk comfortabele 3 keer modaal verdiende. Dan zou je gewoon lekker leven en het naar je zin hebben. Nu heb je veel meer dan dat en ga je op de 'vlucht' omdat je méér en méér wil.
Ik snap daar werkelijk niets van. Hebzucht als motivatie voor belangrijke beslissingen...
Het gaat dan ook niet om mensen die 3 keer modaal verdienen, maar om mensen die een modale jaarinkomen in een week verdienen. Dan heb je behoorlijk wat zwart geld en kan je beter emigreren. Het hoeft helemaal niet zo ver, Engeland zal je met open armen ontvangen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Emigreren omdat je geen belasting wil betalen. Dan ga je wel een grensje over (ha ha, letterlijk, maar dat bedoelde ik niet). Het kán. Maar ik snap dat nooit zo goed. Je zou het ook niet doen als je een redelijk comfortabele 3 keer modaal verdiende. Dan zou je gewoon lekker leven en het naar je zin hebben. Nu heb je veel meer dan dat en ga je op de 'vlucht' omdat je méér en méér wil.
Ik snap daar werkelijk niets van. Hebzucht als motivatie voor belangrijke beslissingen...
TS pokert niet hè.... TS faciliteert gokspellen voor kinderen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om mensen die 3 keer modaal verdienen, maar om mensen die een modale jaarinkomen in een week verdienen. Dan heb je behoorlijk wat zwart geld en kan je beter emigreren. Het hoeft helemaal niet zo ver, Engeland zal je met open armen ontvangen.
En op basis waarvan gaat de hypotheekverstrekker TS dan een hypotheek geven?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef Xaxax het volgende:
Ik zou gewoon een hypotheek nemen en een deel contant betalen, valt het allemaal minder op...
De belastingdienst zit trouwens ook op fok
Hij heeft toch een baan....als gokverslaafde?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
En op basis waarvan gaat de hypotheekverstrekker TS dan een hypotheek geven?
Nee, hij faciliteert gokspellen voor kinderen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:52 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Hij heeft toch een baan....als gokverslaafde?
Hij kan ook kiezen om zijn inkomsten alsnog bij de belasting te melden...en kijken hoeveel hij overhoudt.....aan al dat geld heeft nu niks. Betaalt hij gewoon 30000 euro boete en kan die rest van zijn geld gewoon doen met wat hij wil...
dan koopt die toch lekker geen huis, en gaat die huren voor 1000 euro per maand....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hij faciliteert gokspellen voor kinderen.
Ten eerste is dat illegaal, ten tweede mag het binnen Runescape ook niet (ook niet in andere landen).
Hij heeft dus geen baan die hij kan gebruiken als basis voor een hypotheekaanvraag, hij is wat dat betreft net zo kansloos als een heroïnedealer.
Buiten het feit dat je mij nu afspiegelt als kinder-gok baron wat totaal niet correct is aangezien er spelregels in de gok clan zijn dat iedereen die een spel opent 18+ moet zijn. Heeft dit er ook niks mee te maken, de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje. Gewoon legaal. Zodra we merken dat een kind speelt wordt hij of zij geweigerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hij faciliteert gokspellen voor kinderen.
Ten eerste is dat illegaal, ten tweede mag het binnen Runescape ook niet (ook niet in andere landen).
Hij heeft dus geen baan die hij kan gebruiken als basis voor een hypotheekaanvraag, hij is wat dat betreft net zo kansloos als een heroïnedealer.
Moet ik even uit je eigen post quoten?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:12 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je mij nu afspiegelt als kinder-gok baron wat totaal niet correct is aangezien er spelregels in de gok clan zijn dat iedereen die een spel opent 18+ moet zijn. Heeft dit er ook niks mee te maken, de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje. Gewoon legaal.
En een paar posts verder:quote:Het is misschien gay, maar er zijn TIENDUIZENDEN kinderen ziekelijk verslaafd hieraan bij ons.
quote:Dus? Die kinderen worden niet gedwongen om bij ons te komen. Ze komen uit zichzelf om plezier te hebben met Flower gokken ingame. Toegegeven, er zijn veel ziekelijk verslaafd, maar ik vind dat je het niet kan vergelijken met een gok verslaving meer een soort game verslaving. Veel mensen hebben gewoon plezier bij ons.
Met kinderen bedoel ik meer 16-18, ja dat gedogen we deels. Meer omdat het maar geld is op een spelletje. Maar officieel is het beleid/policy om gewoon zodra iemand een leeftijd zegt onder de 18 direct te kicken. Dat gebeurd ook gewoon. Dat er soms ook kinderen bij zitten incidenteel ja kan je moeilijk wat aan doen. Toen, terug in die tijd was er nog nauwelijks beleid wat dat betreft.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik even uit je eigen post quoten?
[..]
En een paar posts verder:
[..]
Ja, die spelen bij bosjes Runescape....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:18 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Met kinderen bedoel ik meer 16-18, ja dat gedogen we deels. Meer omdat het maar geld is op een spelletje. Maar officieel is het beleid/policy om gewoon zodra iemand een leeftijd zegt onder de 18 direct te kicken. Dat gebeurd ook gewoon. Dat er soms ook kinderen bij zitten incidenteel ja kan je moeilijk wat aan doen. Toen, terug in die tijd was er nog nauwelijks beleid wat dat betreft.
"Gedogen" of "beleid", mooi verzonnen. Maar, zoals je zelf al zegt:quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:18 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Met kinderen bedoel ik meer 16-18, ja dat gedogen we deels. Meer omdat het maar geld is op een spelletje. Maar officieel is het beleid/policy om gewoon zodra iemand een leeftijd zegt onder de 18 direct te kicken. Dat gebeurd ook gewoon. Dat er soms ook kinderen bij zitten incidenteel ja kan je moeilijk wat aan doen. Toen, terug in die tijd was er nog nauwelijks beleid wat dat betreft.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:12 schreef DatBoss het volgende:
...de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje.
...
Dat is dus het hele probleem, ik kan niet ineens alles melden toch zonder dikke boete etc. ik doe het nu al sinds 2012 allemaal off the record met Western Union, Bitcoins. Als ik zeg ja ik heb die bitcoins ooit gekregen in 2010 gaat de belastingdienst ook door prikken van toon maar aan met bonnen, blockchain TX IDs etc dat dat klopt. Is er werkelijk geen een methode die iemand wellicht zelf heeft toegepast?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:52 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Hij heeft toch een baan....als gokverslaafde?
Hij kan ook kiezen om zijn inkomsten alsnog bij de belasting te melden...en kijken hoeveel hij overhoudt.....aan al dat geld heeft nu niks. Betaalt hij gewoon 30000 euro boete en kan die rest van zijn geld gewoon doen met wat hij wil...
Ik zeg het je voor de 3e en laatste keer: ga naar een financieel adviseur.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:31 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat is dus het hele probleem, ik kan niet ineens alles melden toch zonder dikke boete etc. ik doe het nu al sinds 2012 allemaal off the record met Western Union, Bitcoins. Als ik zeg ja ik heb die bitcoins ooit gekregen in 2010 gaat de belastingdienst ook door prikken van toon maar aan met bonnen, blockchain TX IDs etc dat dat klopt. Is er werkelijk geen een methode die iemand wellicht zelf heeft toegepast?
Op papier heb ik alleen een Audi S5 gehad tijd terug, snel weer verkocht, nu niks meer ivm geen rijbewijs meer, dus ik heb werkelijk 0.0 euro vermogen, dan plotsklaps naar zoveel lijkt me dat ik daar ernstige problemen mee ga krijgen dan als ik dat zomaar opgeef.
Lekker boeiend, z'n geld zit in bitcoins. Niemand die weet waar het vandaan komt of er ook maar achter kan komen waar het vandaan komt. Als ik TS was had ik het wel geweten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS pokert niet hè.... TS faciliteert gokspellen voor kinderen.
Ik heb m'n Bitcoins via Bitstamp en Bitonic laten uitbetalen naar m'n bankrekening en daar de helft van m'n hypotheek mee afgelost.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
Hallo,
Is dit een goede manier?
Je moet belasting betalen over dat geld ja. Als je echt zoveel hebt moet je maar eens langs een goede adviseur. Als je wordt gepakt met zwart spaargeld ben je enorm de lul.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Ik heb 0.0 verstand van het financieel systeem dus als ze straks weer ergens een melding doen kan ik dat natuurlijk uit gaan leggen aangezien veel functies makelaars etc verplicht zijn bepaalde meldingen te doen
Hij wil het via "contant geld" gebruiken om een appartement mee te kopen. En nou is ie bang voor de fiscus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb m'n Bitcoins via Bitstamp en Bitonic laten uitbetalen naar m'n bankrekening en daar de helft van m'n hypotheek mee afgelost.
Waarom zou je het in contanten willen hebben?
De banken hanteren het EVA-register onderling als je dergelijk delicten pleegt. Je kan dan een hypotheek, een (spaar)rekening of andere bankgerelateerde diensten, wel vergeten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:09 schreef Spanky78 het volgende:
Fraude met het betalen van huizen etc. Kan straffen opleveren voor witwassen. Je ouders zijn dan ook de lul.
Omdat het bij de belastingdienst omgekeerde bewijslast is en aangezien ik 0.0 heb opgegeven in het verleden, geen TX IDs heb van vroeger oid gaat dat zeer zeer lastig worden als er ineens zulke bedragen worden bijgeschreven.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb m'n Bitcoins via Bitstamp en Bitonic laten uitbetalen naar m'n bankrekening en daar de helft van m'n hypotheek mee afgelost.
Dat zeg ik toch? Hebzucht. Betaal gewoon belasting en leef als een god in Frankrijk met met je 52 keer modaal.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om mensen die 3 keer modaal verdienen, maar om mensen die een modale jaarinkomen in een week verdienen. Dan heb je behoorlijk wat zwart geld en kan je beter emigreren. Het hoeft helemaal niet zo ver, Engeland zal je met open armen ontvangen.
Dus maak schoon schip en ga leven als god in Frankrijk...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:13 schreef DatBoss het volgende:
Omdat het bij de belastingdienst omgekeerde bewijslast is en aangezien ik 0.0 heb opgegeven in het verleden, geen TX IDs heb van vroeger oid gaat dat zeer zeer lastig worden als er ineens zulke bedragen worden bijgeschreven.
En ook nog om een relatief laag bedrag. Maar volgens mij is TS gewoon een te grote schraper om het door een professional op te laten lossen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:18 schreef Queller het volgende:
Lekker dan als je voor je 20e je leven als hebt verziekt enkel en alleen omwille van geld.
Waarom zouden allemaal paupers mee moeten profiteren van jouw succes?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? Hebzucht. Betaal gewoon belasting en leef als een god in Frankrijk met met je 52 keer modaal.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:03 schreef Virus3000 het volgende:
Dacht dat sowieso alle overschrijvingen boven de 5.000 worden geregistreerd?
bitcoins, valt er nog mee te verdienen? Dacht dat het een tijdelijke hype was.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geld mee verdienen? Als je iets goedkoop kan kopen en duurder verkopen is er geld mee te verdienen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:31 schreef Manke het volgende:
[..]
bitcoins, valt er nog mee te verdienen? Dacht dat het een tijdelijke hype was.
Ben jij toevallig P.V.?
Bij TS gaat het ook niet om geld verdienen met Bitcoins zelf, Bitcoins zijn gewoon één van de vele manieren om anoniem betalingen van anderen te accepteren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:31 schreef Manke het volgende:
[..]
bitcoins, valt er nog mee te verdienen? Dacht dat het een tijdelijke hype was.
Ben jij toevallig P.V.?
Sterker nog alle bedragen boven de 2000¤ moeten worden gemeld bij het hoofdkwartier ongebruikelijke transacties bij geldwisselkantoren. Daarom doe ik altijd 1975¤ per keerquote:
Leandra: Scherp als altijd en dat nu zo terecht als wat!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet ik even uit je eigen post quoten?
[..]
En een paar posts verder:
[..]
Alleen jammer dat 10 keer 1.975 euro achter elkaar ook ongebruikelijk is..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:47 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Sterker nog alle bedragen boven de 2000¤ moeten worden gemeld bij het hoofdkwartier ongebruikelijke transacties bij geldwisselkantoren. Daarom doe ik altijd 1975¤ per keer
Omdat de meeste mensen eerlijk hun geld verdienen en daar keurig belasting over betalen en dat gewoon zo hoort, of je het leuk vindt of niet, welkom in een land waar hele volksstammen vreten van die belasting, en nee, niet allemaal omdat ze te lui zijn om een poot uit te steken maar niet meer aan de bak komen, chronisch ziek zijn of oud en versleten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:06 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Waarom zouden allemaal paupers mee moeten profiteren van jouw succes?
Nee ik werk op dit moment niet, ben nog aan het studeren. En het is ook niet nodig om te werken, aangezien de rest van de familie heel wijselijk heeft besloten om bedrijven in de golfstaatjes op te zetten waar ze geen belasting willen hebben van mensen die hard en slim werken. Dus wees maar niet bang dat ik aanspraak ga maken op jouw belastingcentjes, dat zal niet nodig zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:04 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen eerlijk hun geld verdienen en daar keurig belasting over betalen en dat gewoon zo hoort, of je het leuk vindt of niet, welkom in een land waar hele volksstammen vreten van die belasting, en nee, niet allemaal omdat ze te lui zijn om een poot uit te steken maar niet meer aan de bak komen, chronisch ziek zijn of oud en versleten.
Als dat allemaal paupers zijn in jouw ogen zou ik me op jouw zolderkamertje in het donkerste hoekje maar eens even stevig gaan schamen. Ik vind jou dus een pauper, succes in je miezerige leventje want met zo'n instelling wordt het nooit wat met jou en ik denk ook zo maar dat jij nu niet enkel jezelf maar je eigen familie loopt te beledigen, dat zijn vast ook van die "paupers"
Vraagje: werk jij?![]()
Aha, zo een die op pappie meelift en zelf nog helemaal niks voorstelt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee ik werk op dit moment niet, ben nog aan het studeren. En het is ook niet nodig om te werken, aangezien de rest van de familie heel wijselijk heeft besloten om bedrijven in de golfstaatjes op te zetten waar ze geen belasting willen hebben van mensen die hard en slim werken. Dus wees maar niet bang dat ik aanspraak ga maken op jouw belastingcentjes, dat zal niet nodig zijn.
Je ziet af van studiefinanciering en betaalt dus het instellingstarief?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee ik werk op dit moment niet, ben nog aan het studeren. En het is ook niet nodig om te werken, aangezien de rest van de familie heel wijselijk heeft besloten om bedrijven in de golfstaatjes op te zetten waar ze geen belasting willen hebben van mensen die hard en slim werken. Dus wees maar niet bang dat ik aanspraak ga maken op jouw belastingcentjes, dat zal niet nodig zijn.
Nee natuurlijk niet, wel de lusten maar niet de lasten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je ziet af van studiefinanciering en betaalt dus het instellingstarief?
Als het je doel is in het leven om vooral niet te delen, dan zal het een goede keuze zijn. Maar ik zou mijn leven dáár echt niet zo door laten verzieken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:06 schreef MaximumRush het volgende:
Waarom zouden allemaal paupers mee moeten profiteren van jouw succes?
Pauperquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:22 schreef MaximumRush het volgende:
[..]quote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:42 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, wel de lusten maar niet de lasten.
Lieve schat, jij neemt dat onnozele zoldergeteisem toch niet echt serieus hè? Die moet nog bij de boer rooien jatten om zijn piepers te kunnen vergaren.quote:
Wat een jelly allemaal. Mag je gelijk m'n huis schoonmaken. Wees maar niet bang, ik zal netjes de belasting erover afdragen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Liever schat, jij neemt dat onnozele zoldergeteisem toch niet echt serieus hè? Die moet nog bij de boer rooien jatten om zijn piepers te kunnen vergaren.
En anders gaan we hem samen lekker vierkant in elkaar meppen, kan jij woensdag?![]()
Je bedoelt vast het huis van je mammie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:07 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Wat een jelly allemaal. Mag je gelijk m'n huis schoonmaken. Wees maar niet bang, ik zal netjes de belasting erover afdragen.
Het zit je echt diep he, dat er mensen zijn die jouw maandsalaris zonder er last van te hebben zomaar uit kunnen geven.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik heb net een link van dit topic even doorgestuurd gestuurd naar een kennis bij de (ook nog eens afdeling ontduiking) bij de belastingdienst dus TS krijgt bericht
Ja, hartstikke, ik wordt er ook zo heel erg arm van, jij doet me wat aanquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:24 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het zit je echt diep he, dat er mensen zijn die jouw maandsalaris zonder er last van te hebben zomaar uit kunnen geven.
Kloonquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef ZROCHA het volgende:
Ik heb wel een goede tip voor je/kan je wel verder helpen. Heb zelf ook grote(re) bedragen in bitcoins uit willen cashen in het verleden, na enige tijd zoeken een goede methode gevonden.
DM kan niet, want kloon, dus stuur maar een mailtje naar fixit55@Inbox.com
-Zrocha
Yepquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:10 schreef Holenbeer het volgende:
Pas op TS, Zhrocha kan ook iemand van de belastingdienst zijn die achter jou naw gegevens aanzit.
om maar even duidelijk te maken hoe het vervolg van je leven eruit gaat zien als je belasting wilt ontduiken
Iemand die onder zijn eigen IP dit soort vragen stelt is toch te achterlijk om zoveel geld te verdienen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Yep![]()
(via ip kan er meer achterhaald worden door de db dan iemand lief is)
En zelfs Danny mag geen vrijgave van ip weigeren als de BD (of erger) daarom vraagtquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:20 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Yep![]()
(via ip kan er meer achterhaald worden door de db dan iemand lief is)
De meesten zijn niet zo bijster snugger hoor, en als je al zo snugger bent vraag je het al niet eens op een compleet openbaar forumquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Iemand die onder zijn eigen IP dit soort vragen stelt is toch te achterlijk om zoveel geld te verdienen.
Klopt ook. Maar als je wilt trollen dan is dit natuurlijk de plek bij uitstek.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
De meesten zijn niet zo bijster snugger hoor, als je zo snugger bent vraag je het al niet eens op een openbaar forum
Precies, want FOK!, en daarom blijf ik ook bijquote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar als je wilt trollen dan is dit natuurlijk de plek bij uitstek.
Yep, en pak dan nog gelijk een jaar mee of 20 dat de belasting achter je broek hangt en blijft hangen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:46 schreef _Flash_ het volgende:
Trek er een twee jaar voor uit. Zoek een beetje normale fulltime baan. Stort maandelijks tussen de 200 en 700 euro op je rekening. Dan koop je een appartement, met 20K eigen geld. Vervolgens ga je parttime werken en gebruik je je zwarte geld voor boodschappen e.d. Jaarlijks stort je nog een 2K onregelmatig gespreid op je rekening.
Ik contacteer je zometeen even! Bedankt. Waarder hetquote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:54 schreef ZROCHA het volgende:
Ik heb wel een goede tip voor je/kan je wel verder helpen. Heb zelf ook grote(re) bedragen in bitcoins uit willen cashen in het verleden, na enige tijd zoeken een goede methode gevonden.
DM kan niet, want kloon, dus stuur maar een mailtje naar fixit55@Inbox.com
-Zrocha
Kijk je wel even uit, Zrocha kan echt zo maar een belastingfiguur of een verrader zijn, nooit zo maar je gegevens pm-en zonder te weten aan wiequote:Op zaterdag 14 juni 2014 19:14 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Ik contacteer je zometeen even! Bedankt. Waarder het
Egocentrische jeugd? Maat als IEDEREEN voor ze eigen geld zou zorgen heb je geen 61% belasting nodig maar slechts 10 a 20% ofzo voor de scholen openbare diensten etc. al die bijstands mongolen zonder geld ambitie die trekken alles leeg ja ik vertik het daar voor te betalen. Ik laat me niet naaien door de Ruttequote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:55 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Yep, en pak dan nog gelijk een jaar mee of 20 dat de belasting achter je broek hangt en blijft hangen.
De jeugd heeft de toekomst *kuch, kuch*, zijn we lekker klaar mee, met dat onopgevoede en zo enorm egocentrisch spul van nu, ikke, ikke en ikke, en vooral ikke
Geen zorgen alles anoniem natuurlijk daarbij ben ik geen crimineel ik kan al het zwart geld tot 1 juli opgeven mocht alles falenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:13 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Kijk je wel even uit, Zrocha kan echt zo maar een belastingfiguur of een verrader zijn, nooit zo maar je gegevens pm-en zonder te weten aan wie![]()
Je wordt serieus compleet genaaid als je je gegevens daarheen pb't, echt![]()
Maar, kom daar zelf maar lekker achter, kan dit topic in de all-stars van stupiditeit
Denk wat je wil kom hier voor goed advies en denk dat ik dat nu gevonden hebquote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:21 schreef knoblaucha6 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 juni 2014 20:15 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent heul geen crimineel hoor![]()
En dat compleet en geheel falen gaat je heel erg zeker wel lukken![]()
Verder ben je best, ergens, wel een goeie ( en o zo obvious) troll![]()
Of een Nederlandse scammer die op fora bitcoins afhandig probeert te maken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:10 schreef Holenbeer het volgende:
Pas op TS, Zhrocha kan ook iemand van de belastingdienst zijn die achter jou naw gegevens aanzit.
om maar even duidelijk te maken hoe het vervolg van je leven eruit gaat zien als je belasting wilt ontduiken
Witwassen is crimineel. Een misdrijf waarvoor je de bak in gaat en serieus de lul kunt zijn. You are walking a thin line.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:15 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Geen zorgen alles anoniem natuurlijk daarbij ben ik geen crimineel ik kan al het zwart geld tot 1 juli opgeven mocht alles falen
tja, omdat er geen enkele reden is om voor zoiets een kloon aan te maken (uitwisselen van berichten kan toch wel zonder dat de massa ervan weet) kan je op je vingers nagaan dat dit verhaaltje stinkt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Of een Nederlandse scammer die op fora bitcoins afhandig probeert te maken.
Dat is wel het probleem met dit soort zaken. Het is schimmig en blijft het. Totdat je het op een goede manier legaal weet te maken ben je prooi voor de belasting, of echte criminelen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:21 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
tja, omdat er geen enkele reden is om voor zoiets een kloon aan te maken (uitwisselen van berichten kan toch wel zonder dat de massa ervan weet) kan je op je vingers nagaan dat dit verhaaltje stinkt.
Nou, opgeven dan, crimineeltje. Inkeer regeling enzoquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:43 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Dat is het probleem, ik heb al jaren alles in bitcoin western union alles zwart etc. nooit wat opgegeven dus ik denk dat ik dan grote problemen krijg als ze dat ineens zien of 50% inleveren bij de belastingdienst
Je hebt denk ik gelijk als je zegt dat indien iedereen zou betalen wat hij moet betalen, de belasting lager zou zijn. Maar dat je als argument gebruikt "bijstand mongolen" kan ik niet bij inkomen. Het feit dat je in Nederland woont betekend dat je sowieso geniet van het belasting geld. Zeker op jouw leeftijd waarbij je nog niet bijdraagt aan het belasting systeem.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:14 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Egocentrische jeugd? Maat als IEDEREEN voor ze eigen geld zou zorgen heb je geen 61% belasting nodig maar slechts 10 a 20% ofzo voor de scholen openbare diensten etc. al die bijstands mongolen zonder geld ambitie die trekken alles leeg ja ik vertik het daar voor te betalen. Ik laat me niet naaien door de Rutte
Dit.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:20 schreef FF het volgende:
Bitcoins inwisselen voor geld, geld op je rekening laten storten, verklaring invullen van de bank/belastingdienst dat dit verdient is met speculatie, inkomsten opgeven bij belastingdienst, vraag voorlopige aanslag, houdt aanslagbedrag achter de hand, gebruik de rest om het huis te kopen.
Dat ligt bij bitcoins nogal moeilijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:24 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Belastingdienst denkt daar wat anders over. Je moet all je vermogen opgeven.....
Zolang je dat maar gedaan hebt, kan je het gewoon zo uitgeven.
Onzin, kon je prima opgeven.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat ligt bij bitcoins nogal moeilijk.
Tot niet zo lang geleden was de waarde en bruikbaarheid 0 en kon je het niet eens opgeven.
Zet het in Singapore op een geheime rekening. Laat wat rekeningen van marina Bay sands zien en hoppa.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:07 schreef b4kl4p het volgende:
Nou ik gok dat TS zich aan belasting ontduikt dmv die western union en bitcoin payments.
Besef wel wat je je ouders aan doet met een paar ton contant in de kast.
Anders gewoon belasting betalen en het geld op je rekening storten.
Hoe gaf je 2 jaar terug op dan?quote:
Gewoon, net als de rest?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe gaf je 2 jaar terug op dan?
De waarde was helemaal geen fictie. Je kon er daadwerkelijk spullen mee kopen, er was een wisselkoers etc.quote:De waarde was fictie.
Jij denkt dat als je jezelf in stoelen uit laat betalen, dat je dan geen belasting hoeft te betalen?quote:Had het net zo goed in stoelen om kunnen zitten.
Nou minderjarigen geld aftroggelen d.m.v ingame gokken vind ik op z'n minst twijfelachtig.... en dan heb ik het nog niet eens over de belastingontduiking gehad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:15 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Geen zorgen alles anoniem natuurlijk daarbij ben ik geen crimineel ik kan al het zwart geld tot 1 juli opgeven mocht alles falen
Het is een niet door de ecb toegelaten valuta en zodoende waardeloos. Zie ook de hevige fluctuaties.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gewoon, net als de rest?
[..]
De waarde was helemaal geen fictie. Je kon er daadwerkelijk spullen mee kopen, er was een wisselkoers etc.
[..]
Jij denkt dat als je jezelf in stoelen uit laat betalen, dat je dan geen belasting hoeft te betalen?
Mis. Of de valuta officieel is toegelaten is helemaal niet van belang. Van belang is, zoals bijna altijd in het fiscale wereldje, de waarde in het economisch verkeer. De echte waarde dus. Als jij van mening bent dat het waardeloos is, wil je dan je bitcoins even naar mij overmaken? Nee zeker?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een niet door de ecb toegelaten valuta en zodoende waardeloos. Zie ook de hevige fluctuaties.
Vermogensbelasting bestaat al een jaar of 13 niet meer, en wederom heb je het mis:quote:Overigens gaat het om Vermogensbelasting en dan hoef je over stoelen idd niet te betalen.
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mis. Of de valuta officieel is toegelaten is helemaal niet van belang. Van belang is, zoals bijna altijd in het fiscale wereldje, de waarde in het economisch verkeer. De echte waarde dus. Als jij van mening bent dat het waardeloos is, wil je dan je bitcoins even naar mij overmaken? Nee zeker?
[..]
Vermogensbelasting bestaat al een jaar of 13 niet meer, en wederom heb je het mis:
Artikel 5.3, tweede lid onder c, Wet inkomstenbelasting 2001
2. Bezittingen zijn:
c. roerende zaken die door de belastingplichtige en personen die behoren tot zijn huishouden niet voor persoonlijke doeleinden worden gebruikt of verbruikt alsmede roerende zaken die voor persoonlijke doeleinden worden gebruikt of verbruikt doch hoofdzakelijk als belegging dienen;
Dat is slechts een bewijskwestie. Absoluut geen reden om aan te nemen dat ze dan maar niks waard zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.
En dat is dus niet juist, zie de wettekst.quote:Maar wat ik bedoelde te zeggen waarom je wel bitcoins maar niet je stoelen/kunst/oldtimers moet opgeven.
Het heet nou eenmaal vermogensrendementsheffing.quote:Overigens is dat puur semantisch in de praktijk komt het gewoon op vermogens heffing neer. Er wordt immers geen rekening gehouden met het rendement.
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.
Uiteraard. Je moet de waarde van je geldelijke bezittingen op de peildatum van 1 januari gewoon opgeven ter vaststelling van de vermogensrendementsheffing. De enige uitzondering is de overwaarde van je woonhuis (als je dat hebt).quote:Op maandag 16 juni 2014 16:54 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.
Maar wat is die waarde?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:54 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.
Dat is op zich een goeie vraag, en daar kan je over discussiëren. Maar je zal het met me eens zijn dat de waarde niet 0 isquote:
Wrong. Het fictieve rendement (gesteld op 4%) wordt belast, niet het daadwerkelijk gerealiseerde rendement.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:22 schreef Manke het volgende:
Vermogensrendementheffing betekent toch belasting over ontvangen rente betalen? Dus dan geldt het niet voor vermogen niet op een bankrekening.
Volgens mij de op dat moment geldende wisselkoers. Een quote van iemand die contact had hierover met de belastingdienstquote:
quote:Als je Bitcoins bezit, moet je het totaal aantal Bitcoins dat je op 1 januari van een jaar bezit omrekenen naar euro’s (uiteraard met de koers van 1 januari) en dit vervolgens opnemen als vermogen.
Dit! Jij hebt echt geen idee hoe stressvol het kan zijn als je het niet netjes gaat regelen. Bitcoints komen ze toch niet achter hoe je het precies verdient hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:30 schreef tofastTG het volgende:
TS: De belastingdienst geeft doorgaans geen fuck over hoe jij aan je geld komt. Je zou kunnen zeggen dat je geld verdiend dmv. runescape spelen.
Dit heeft als voordeel dat je momenteel nog een aftrek hebt van 10k euro's per jaar (starters en kleinezelfstandige aftrek).
Je betaald dus niet eens heel veel belasting.
Vertel? omdat jij een beeld hebt dat mensen met veel geld er maar 1 soort levensstijl erop nahouden zoals je dat op tv in allerlei fake reality-shows ziet?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef Luigi het volgende:
Het zelfde is met beleggingen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe gaf je 2 jaar terug op dan?
De waarde was fictie.
Had het net zo goed in stoelen om kunnen zetten.
Haha, nee. Goede criminelen pinnen altijd hun rekening gelijk leeg, zoals half allochtoon Nederland dat doet, en kopen dan alles cash. Is doodnormaal.Bij vragen waarom ze het zo doen: "omdat ik liever cash heb: dan houd ik mijn uitgaven makkelijker in de gaten".quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat zou pas extreem dom zijn.
Zorg altijd dat je zoveel legaal geld uit blijft geven dat je een eerlijke levensstijl kunt verantwoorden.
Dus gewoon lekker blijven pinnen bij de benzinepomp en de supermarkt.
Als je gepakt zou worden dan gebruiken ze je uitgave patroon om eventueel te bepalen hoeveel geld je achter hebt gehouden en hoelang dit al een de gang is.
Goede criminelen hebben volop cash maar betalen nog steeds hun boodschappen van een arbeidersloon.
Hoezo nee?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Haha, nee. Goede criminelen pinnen altijd hun rekening gelijk leeg, zoals half allochtoon Nederland dat doet, en kopen dan alles cash. Is doodnormaal.Bij vragen waarom ze het zo doen: "omdat ik liever cash heb: dan houd ik mijn uitgaven makkelijker in de gaten".
Je ken lezen toch? Goede criminelen doen ook die zaken allemaal contant.quote:
Kerel het maakt toch niet uit of je het geld eerst pint en daarna uitgeeft in de supermarkt, of dat je het rechtstreeks in de supermarkt pint. Strekking van mijn verhaal is dat je uitgaven overéén moeten komen met je zichtbare lasten. En dat was in reactie op een posting van iemand die stelde dat hij het criminele geld zou gebruiken om alles van te betalen zodat zijn bankrekening lekker kon groeien.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:23 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Je ken lezen toch? Goede criminelen doen ook die zaken allemaal contant.
Dat maakt heel veel uit. Je geeft door in winkels te pinnen, bij pompstations et cetera, veel meer van je (spenderings)gedrag weg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kerel het maakt toch niet uit of je het geld eerst pint en daarna uitgeeft in de supermarkt, of dat je het rechtstreeks in de supermarkt pint.
Dat is heel dom ja. Vaste lasten van je bankrekening, de rest pinnen en veel meer contant uitgeven dan je uiteindelijk gepind hebt. Weet men nooit waar je mee bezig bent geweest.quote:Strekking van mijn verhaal is dat je uitgaven overéén moeten komen met je zichtbare lasten. En dat was in reactie op een posting van iemand die stelde dat hij het criminele geld zou gebruiken om alles van te betalen zodat zijn bankrekening lekker kon groeien.
Elke slimme kleinpoencrimineel zal niet zoals jij elk pakje kauwgom bij de Bas en elke nieuwe tank benzine pinnen.quote:Tevens doet lang niet elke "goede" crimineel alles contant.
Waar zeg ik alles, als je goed gelezen had, dan had je gemerkt dat je niet alles moet pinnen, maar dat je een minimale levenstijl moet kunnen verantwoorden met je traceerbare uitgaven. Waar je uiteindelijk dat geld pint maakt geen fuck uit, zolang je maar niet 2000,- netto per maand hebt waarvan elke maand 1200 op je rekening blijft staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:32 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat maakt heel veel uit. Je geeft door in winkels te pinnen, bij pompstations et cetera, veel meer van je (spenderings)gedrag weg..
Middenweg, ken je het begrip? Zo ja dan blijkt dat niet uit je postings.quote:Elke slimme kleinpoencrimineel zal niet zoals jij elk pakje kauwgom bij de Bas en elke nieuwe tank benzine pinnen.
Nog meer bla bla over middenweg.quote:Of je moet het leuk vinden tot de minuut nauwkeurig traceerbaar te zijn en tot op de cent nauwkeurig duidelijk te maken hoeveel je ongeveer rijdt, waar je bent geweest en noem maar op.
De absolute wereldtop doet juist alles digitaal
Ja leuk maar er valt nogal wat af te dingen op hoe die koers bepaalt wordt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:55 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Volgens mij de op dat moment geldende wisselkoers. Een quote van iemand die contact had hierover met de belastingdienst
[..]
Is niet zo moeilijk voor de belasting.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja leuk maar er valt nogal wat af te dingen op hoe die koers bepaalt wordt.
Ik kan mijn eigen bitcoin wisselkoers hanteren. Er is niet zoals met andere valuta een officiële instantie die de koers registreert.
Kut kick gemachtquote:Op donderdag 11 september 2014 19:12 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe bevalt je nieuwe huisje TS?
Ik hoopte op een housewarmingquote:Op donderdag 11 september 2014 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Kut kick gemacht
(Briljant topic wel, trouwens. Was hem alweer vergeten)
Hij is nog gewoon actief op fok.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
ik denk niet dat de TS nog in dit topic komt om te vertellen hoe het allemaal gelopen is etc![]()
![]()
We wachten dan ook vol smart op het volgende topic van TS.quote:
WGR / Goedkoopste kleine opslagruimtequote:Op vrijdag 12 september 2014 14:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
We wachten dan ook vol smart op het volgende topic van TS.
Voor al z'n bitcoins.quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
WGR / Goedkoopste kleine opslagruimte
Zou TS voor weinig een grote zak bitcoins hebben gekocht?quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:39 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Voor al z'n bitcoins.![]()
(jaja, die zijn digitaal en bestaan niet, ik weet het)
Je praat poep. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, dus ik laat het maar bij: "onzin".quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:59 schreef zuigmarmot het volgende:
volgens mij is het niet zo moelijk om het legaal kwijt te raken.
1. richt een BV op, dit is een eigen rechtspersoon
2. zorg dat de bitcoins eigendom worden van die B.V. omdat bitcoins volgens de belastingdiens nog geen Intrinsieke waarde vertegenwoordigen kan dit eenvoudig
3. laat de B.V. de Bitcoins omzetten in geld -> de B.V. krijgt dus geld binnen, wat aantoonbaar legaal
is, je kunt immers aantonen dat de B.V. de bitcoins omzet in geld
4. Volgend de Bdienst heeft je bedrijf nu een pot geld binnen gekregen, doe je hier niets mee dan wordt dit als winst gezien -> belasting betalen dus dat is een slecht plan
5A De B.V. koopt nu onroerend goed, en verhuurt dit tegen een (wel redelijk marktconform, maar wel goedkooper dan ergens anders)aan jouw -> de BV heeft maar een zodanig weinig inkomsten van een huurpand dat met alle aftrekposten die dit opleverd practisch geen belasting betaald hoeft te worden.
5B De B.V. verstrekt met dat geld jouw een hypothecaire lening tegen een zeer gunstig tarief (wel weer de redelijklheid in acht nemen) en dan vang je nog HRA ook
Oh? linkje?quote:Op vrijdag 12 september 2014 15:59 schreef zuigmarmot het volgende:
volgens mij is het niet zo moelijk om het legaal kwijt te raken.
1. richt een BV op, dit is een eigen rechtspersoon
2. zorg dat de bitcoins eigendom worden van die B.V. omdat bitcoins volgens de belastingdiens nog geen Intrinsieke waarde vertegenwoordigen kan dit eenvoudig
En wat moet ts met een pand dat hij huurt van zijn bv? Geld betalen?quote:3. laat de B.V. de Bitcoins omzetten in geld -> de B.V. krijgt dus geld binnen, wat aantoonbaar legaal
is, je kunt immers aantonen dat de B.V. de bitcoins omzet in geld
4. Volgend de Bdienst heeft je bedrijf nu een pot geld binnen gekregen, doe je hier niets mee dan wordt dit als winst gezien -> belasting betalen dus dat is een slecht plan
5A De B.V. koopt nu onroerend goed, en verhuurt dit tegen een (wel redelijk marktconform, maar wel goedkooper dan ergens anders)aan jouw -> de BV heeft maar een zodanig weinig inkomsten van een huurpand dat met alle aftrekposten die dit opleverd practisch geen belasting betaald hoeft te worden.
Waarom zou je daar een hypotheek recht op plakken?quote:5B De B.V. verstrekt met dat geld jouw een hypothecaire lening tegen een zeer gunstig tarief (wel weer de redelijklheid in acht nemen) en dan vang je nog HRA ook
het gaat erom dat hij zijn geld, wel geleidelijk aan via een BV (met legio andere voordelen) gebruikt om er legaal voordeel uit te halenquote:Op vrijdag 12 september 2014 16:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh? linkje?
[..]
En wat moet ts met een pand dat hij huurt van zijn bv? Geld betalen?
[..]
Waarom zou je daar een hypotheek recht op plakken?
En waarom moet dat dan in een bv?quote:Op vrijdag 12 september 2014 18:50 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
het gaat erom dat hij zijn geld, wel geleidelijk aan via een BV (met legio andere voordelen) gebruikt om er legaal voordeel uit te halen
Neu.. alleen maar kut als je de aandelen van die bv kwijt raakt.quote:Je b.v. als hypotheekverstrekker van jezelf laten zijn is ook op veel fronten voordelig
Waarom inkomstenbelasting. Het is geen inkomsten uit arbeid, maar gewoon geld verdiend met speculeren. Dit wordt niet anders behandeld dan spaartegoeden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:12 schreef papernote het volgende:
[..]
Het is helemaal niet moeilijk. Gewoon op je rekening storten en netjes inkomstenbelasting afdragen.
Maar dat wil TS niet. Hij wil witwassen. Ja, dat is moeilijk. En terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |