Gewoon, net als de rest?quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe gaf je 2 jaar terug op dan?
De waarde was helemaal geen fictie. Je kon er daadwerkelijk spullen mee kopen, er was een wisselkoers etc.quote:De waarde was fictie.
Jij denkt dat als je jezelf in stoelen uit laat betalen, dat je dan geen belasting hoeft te betalen?quote:Had het net zo goed in stoelen om kunnen zitten.
Nou minderjarigen geld aftroggelen d.m.v ingame gokken vind ik op z'n minst twijfelachtig.... en dan heb ik het nog niet eens over de belastingontduiking gehad.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:15 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Geen zorgen alles anoniem natuurlijk daarbij ben ik geen crimineel ik kan al het zwart geld tot 1 juli opgeven mocht alles falen
Het is een niet door de ecb toegelaten valuta en zodoende waardeloos. Zie ook de hevige fluctuaties.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gewoon, net als de rest?
[..]
De waarde was helemaal geen fictie. Je kon er daadwerkelijk spullen mee kopen, er was een wisselkoers etc.
[..]
Jij denkt dat als je jezelf in stoelen uit laat betalen, dat je dan geen belasting hoeft te betalen?
Mis. Of de valuta officieel is toegelaten is helemaal niet van belang. Van belang is, zoals bijna altijd in het fiscale wereldje, de waarde in het economisch verkeer. De echte waarde dus. Als jij van mening bent dat het waardeloos is, wil je dan je bitcoins even naar mij overmaken? Nee zeker?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een niet door de ecb toegelaten valuta en zodoende waardeloos. Zie ook de hevige fluctuaties.
Vermogensbelasting bestaat al een jaar of 13 niet meer, en wederom heb je het mis:quote:Overigens gaat het om Vermogensbelasting en dan hoef je over stoelen idd niet te betalen.
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mis. Of de valuta officieel is toegelaten is helemaal niet van belang. Van belang is, zoals bijna altijd in het fiscale wereldje, de waarde in het economisch verkeer. De echte waarde dus. Als jij van mening bent dat het waardeloos is, wil je dan je bitcoins even naar mij overmaken? Nee zeker?
[..]
Vermogensbelasting bestaat al een jaar of 13 niet meer, en wederom heb je het mis:
Artikel 5.3, tweede lid onder c, Wet inkomstenbelasting 2001
2. Bezittingen zijn:
c. roerende zaken die door de belastingplichtige en personen die behoren tot zijn huishouden niet voor persoonlijke doeleinden worden gebruikt of verbruikt alsmede roerende zaken die voor persoonlijke doeleinden worden gebruikt of verbruikt doch hoofdzakelijk als belegging dienen;
Dat is slechts een bewijskwestie. Absoluut geen reden om aan te nemen dat ze dan maar niks waard zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.
En dat is dus niet juist, zie de wettekst.quote:Maar wat ik bedoelde te zeggen waarom je wel bitcoins maar niet je stoelen/kunst/oldtimers moet opgeven.
Het heet nou eenmaal vermogensrendementsheffing.quote:Overigens is dat puur semantisch in de praktijk komt het gewoon op vermogens heffing neer. Er wordt immers geen rekening gehouden met het rendement.
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik stort zo al mijn bitcoins op jouw rekening. Overigens is juist die economische waarde van bitcoins niet evident aan te tonen gezien de manipulaties van de koers. En sowieso de vraag wat de koers is.
Uiteraard. Je moet de waarde van je geldelijke bezittingen op de peildatum van 1 januari gewoon opgeven ter vaststelling van de vermogensrendementsheffing. De enige uitzondering is de overwaarde van je woonhuis (als je dat hebt).quote:Op maandag 16 juni 2014 16:54 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.
Maar wat is die waarde?quote:Op maandag 16 juni 2014 16:54 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Hm ik meende gehoord te hebben dat je bitcoins vermogen wel degelijk moest opgeven als bezitting bij de belastingaangifte. De waarde in euro's van 1 januari over het jaar waar je aangifte over doet.
Dat is op zich een goeie vraag, en daar kan je over discussiëren. Maar je zal het met me eens zijn dat de waarde niet 0 isquote:
Wrong. Het fictieve rendement (gesteld op 4%) wordt belast, niet het daadwerkelijk gerealiseerde rendement.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:22 schreef Manke het volgende:
Vermogensrendementheffing betekent toch belasting over ontvangen rente betalen? Dus dan geldt het niet voor vermogen niet op een bankrekening.
Volgens mij de op dat moment geldende wisselkoers. Een quote van iemand die contact had hierover met de belastingdienstquote:
quote:Als je Bitcoins bezit, moet je het totaal aantal Bitcoins dat je op 1 januari van een jaar bezit omrekenen naar euro’s (uiteraard met de koers van 1 januari) en dit vervolgens opnemen als vermogen.
Dit! Jij hebt echt geen idee hoe stressvol het kan zijn als je het niet netjes gaat regelen. Bitcoints komen ze toch niet achter hoe je het precies verdient hebt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:30 schreef tofastTG het volgende:
TS: De belastingdienst geeft doorgaans geen fuck over hoe jij aan je geld komt. Je zou kunnen zeggen dat je geld verdiend dmv. runescape spelen.
Dit heeft als voordeel dat je momenteel nog een aftrek hebt van 10k euro's per jaar (starters en kleinezelfstandige aftrek).
Je betaald dus niet eens heel veel belasting.
Vertel? omdat jij een beeld hebt dat mensen met veel geld er maar 1 soort levensstijl erop nahouden zoals je dat op tv in allerlei fake reality-shows ziet?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef Luigi het volgende:
Verbazingwekkend hoe mensen met Heel Veel Geld op FOK! terecht komen voor financieel advies.
Het zelfde is met beleggingen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe gaf je 2 jaar terug op dan?
De waarde was fictie.
Had het net zo goed in stoelen om kunnen zetten.
Haha, nee. Goede criminelen pinnen altijd hun rekening gelijk leeg, zoals half allochtoon Nederland dat doet, en kopen dan alles cash. Is doodnormaal.Bij vragen waarom ze het zo doen: "omdat ik liever cash heb: dan houd ik mijn uitgaven makkelijker in de gaten".quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat zou pas extreem dom zijn.
Zorg altijd dat je zoveel legaal geld uit blijft geven dat je een eerlijke levensstijl kunt verantwoorden.
Dus gewoon lekker blijven pinnen bij de benzinepomp en de supermarkt.
Als je gepakt zou worden dan gebruiken ze je uitgave patroon om eventueel te bepalen hoeveel geld je achter hebt gehouden en hoelang dit al een de gang is.
Goede criminelen hebben volop cash maar betalen nog steeds hun boodschappen van een arbeidersloon.
Hoezo nee?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Haha, nee. Goede criminelen pinnen altijd hun rekening gelijk leeg, zoals half allochtoon Nederland dat doet, en kopen dan alles cash. Is doodnormaal.Bij vragen waarom ze het zo doen: "omdat ik liever cash heb: dan houd ik mijn uitgaven makkelijker in de gaten".
Je ken lezen toch? Goede criminelen doen ook die zaken allemaal contant.quote:
Kerel het maakt toch niet uit of je het geld eerst pint en daarna uitgeeft in de supermarkt, of dat je het rechtstreeks in de supermarkt pint. Strekking van mijn verhaal is dat je uitgaven overéén moeten komen met je zichtbare lasten. En dat was in reactie op een posting van iemand die stelde dat hij het criminele geld zou gebruiken om alles van te betalen zodat zijn bankrekening lekker kon groeien.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:23 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Je ken lezen toch? Goede criminelen doen ook die zaken allemaal contant.
Dat maakt heel veel uit. Je geeft door in winkels te pinnen, bij pompstations et cetera, veel meer van je (spenderings)gedrag weg.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kerel het maakt toch niet uit of je het geld eerst pint en daarna uitgeeft in de supermarkt, of dat je het rechtstreeks in de supermarkt pint.
Dat is heel dom ja. Vaste lasten van je bankrekening, de rest pinnen en veel meer contant uitgeven dan je uiteindelijk gepind hebt. Weet men nooit waar je mee bezig bent geweest.quote:Strekking van mijn verhaal is dat je uitgaven overéén moeten komen met je zichtbare lasten. En dat was in reactie op een posting van iemand die stelde dat hij het criminele geld zou gebruiken om alles van te betalen zodat zijn bankrekening lekker kon groeien.
Elke slimme kleinpoencrimineel zal niet zoals jij elk pakje kauwgom bij de Bas en elke nieuwe tank benzine pinnen.quote:Tevens doet lang niet elke "goede" crimineel alles contant.
Waar zeg ik alles, als je goed gelezen had, dan had je gemerkt dat je niet alles moet pinnen, maar dat je een minimale levenstijl moet kunnen verantwoorden met je traceerbare uitgaven. Waar je uiteindelijk dat geld pint maakt geen fuck uit, zolang je maar niet 2000,- netto per maand hebt waarvan elke maand 1200 op je rekening blijft staan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:32 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat maakt heel veel uit. Je geeft door in winkels te pinnen, bij pompstations et cetera, veel meer van je (spenderings)gedrag weg..
Middenweg, ken je het begrip? Zo ja dan blijkt dat niet uit je postings.quote:Elke slimme kleinpoencrimineel zal niet zoals jij elk pakje kauwgom bij de Bas en elke nieuwe tank benzine pinnen.
Nog meer bla bla over middenweg.quote:Of je moet het leuk vinden tot de minuut nauwkeurig traceerbaar te zijn en tot op de cent nauwkeurig duidelijk te maken hoeveel je ongeveer rijdt, waar je bent geweest en noem maar op.
De absolute wereldtop doet juist alles digitaal
Ja leuk maar er valt nogal wat af te dingen op hoe die koers bepaalt wordt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:55 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Volgens mij de op dat moment geldende wisselkoers. Een quote van iemand die contact had hierover met de belastingdienst
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |