..en hoe kom je aan dat vermogen? Juist, inkomsten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:01 schreef grijper het volgende:
[..]
Bitcoins worden niet gezien als inkomen maar als vermogen.
...
Het zou eigenlijk wel lollig zijn als de FIOD hier gewoon een geverifieerd account zou hebbenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:02 schreef ADQ het volgende:
[..]
FIOD hier, we hebben contact opgenomen met Danny. Het komt goed.
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:03 schreef Virus3000 het volgende:
Vrij lastig inderdaad in belastingen.
Dacht dat sowieso alle overschrijvingen boven de 5.000 worden geregistreerd?
Denk dat je langzaam beetje bij beetje moet overschrijven naar een bank.
Sowieso zoveel mogelijk met cash betalen en meerdere bankrekeningen openen. Best in verschillende landen.
Huis contant kopen is best mogelijk trouwens maar niet zo gebruikelijk natuurlijk. Toch niet in NL
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:04 schreef Manke het volgende:
Zeg dat je het geld gewonnen hebt met gokken, want dat is bitcoin
..en dat valt niet op zou je denken?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:05 schreef Virus3000 het volgende:
Sowieso lijkt mij het beter om niet vroeg of laat problemen met belasting te krijgen om gewoon huislening te nemen en versneld aflossen. In de tussentijd al je uitgaven cash doen...
Think againquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:07 schreef Virus3000 het volgende:
Witwassen is voornamelijk via fake bedrijfjes opzetten. Dat is nog wel wat anders dan TS vraagt.
2de hands kopen en wel gewoon een baan hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.
[..]
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!
[..]
..en dat valt niet op zou je denken?
Ik bedoel maar te zeggen, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die "slimme" maniertjes van jou werken dus niet..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:09 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
2de hands kopen en wel gewoon een baan hebben.
Heb mijn huis ook cash betaald. Was wel volkomen legaal trouwens ;-)
Dat zou pas extreem dom zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:44 schreef DatBoss het volgende:
In de tussentijd al je uitgaven cash doen...
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Al dat geschuif met rekeningen heeft niet zo veel zin op het moment dat TS met een zak geld bij de notaris dat huis komt afrekenen, want die gaat dat zeker melden.
[..]
Of zeg gewoon dat je het op straat gevonden hebt! Want dan vraagt de fiscus natuurlijk helemaal niet door!
[..]
..en dat valt niet op zou je denken?
Het is helemaal niet moeilijk. Gewoon op je rekening storten en netjes inkomstenbelasting afdragen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Manke het volgende:
Wel gaar dat zoiets weer in nederland moeilijk wordt gemaakt.
Klopt. Doelde meer op grotere uitgaven.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat zou pas extreem dom zijn.
Zorg altijd dat je zoveel legaal geld uit blijft geven dat je een eerlijke levensstijl kunt verantwoorden.
Dus gewoon lekker blijven pinnen bij de benzinepomp en de supermarkt.
Als je gepakt zou worden dan gebruiken ze je uitgave patroon om eventueel te bepalen hoeveel geld je achter hebt gehouden en hoelang dit al een de gang is.
Goede criminelen hebben volop cash maar betalen nog steeds hun boodschappen van een arbeidersloon.
Hangt er nogal van af waaraan je het uitgeeft. 1.667 euro cash per maand verbras je ook niet zomaar even, trouwens.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...
Zolang je de extra's ervan betaald. Als je terwijl je voor woon werk verkeer 60km/per dag rijd en geen enkele transactie van pinnen bij de pomp kunt overleggen en ook geen pinacties van de supermarkt hebt terwijl je legale bankrekening maar groeit en groeit weten ze ook gelijk in welk tijdvak je verdiensten zijn begonnen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Wat is opvallen. Stel je hebt 200.000 cash en je spendeert dat op 10 jaar tijd. Niemand die daar iets van merkt...
Wat? Geld verdienen zonder belasting te betalen? Ja, schandequote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:11 schreef Manke het volgende:
Wel gaar dat zoiets weer in nederland moeilijk wordt gemaakt.
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hangt er nogal van af waaraan je het uitgeeft. 1.667 euro cash per maand verbras je ook niet zomaar even, trouwens.
Het werkt niet als je wordt opgemerkt vanaf het begin.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen, bij de belastingdienst zijn ze ook niet gek. Die "slimme" maniertjes van jou werken dus niet..
Dit dus. En wat bij houden sparen,...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.
Ik zou echt niet elk weekend voor 400 euro drank willen wegtikken, maar je kan het proberen natuurlijk..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lekker uitgaan en wat vakanties tussendoor en het is zo op.
Ah, het bekende "ik ken iemand die ermee wegkomt dus ze komen er nooit achter"-argument..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef Virus3000 het volgende:
Het werkt niet als je wordt opgemerkt vanaf het begin.
Ken een familie die deze dingen ook doet. Voor minstens 15 jaar...
Bitcoins IS inkomsten in natura voor de belastingdienst.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gok industrie) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.
Moet je nog steeds een beetje uitkijken dat je inrichting van je huis is te verantwoorden met je inkomsten als je ergens mee tegen de lamp loopt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:12 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Klopt. Doelde meer op grotere uitgaven.
Beetje geld heen en weer schuiven helpt ook.
Niet opgevenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef DatBoss het volgende:
[..]
Grappig, ten eerste het is geen crimineel geld(heb het zelfs een keer uitgelegd op FOK, gok industrie) en ten 2e het feit dat het wettelijk gezien geen geld is nog wat ik in bitcoins heb.
Er is geen "voornamelijk" , witwassen is van zwart geld wit geld maken ,niets ,meer of minder.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:07 schreef Virus3000 het volgende:
Witwassen is voornamelijk via fake bedrijfjes opzetten. Dat is nog wel wat anders dan TS vraagt.
Jamaarja. Weetje, ik snap het wel, maar als ik veel geld zou hebben en ik zou er niet m'n hypotheek, boodschappen en rekeningen van kunnen betalen maar alleen maar dingen die ik anders niet zou doen dan schiet het wel een beetje z'n doel voorbij voor mij denk ik. Dan moet ik nog steeds 's morgens vroeg uit bed om die hypotheek op te hoesten elke maand.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet je nog steeds een beetje uitkijken dat je inrichting van je huis is te verantwoorden met je inkomsten als je ergens mee tegen de lamp loopt.
Als je met 2 vrienden 30.000,- cash erdoor klapt aan de hoeren, drank, en feesten tijdens een week WK in Brazilië is wel uit het zicht. En een ticket plus vakantie zijn van een gewoon loon prima te verantwoorden.
nee, een huis kopen zonder nieuwsgierig gezeik van hoe je aan het geld komt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat? Geld verdienen zonder belasting te betalen? Ja, schande
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |