abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2014 @ 09:50:40 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141064696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 09:42 schreef peterselieplukkker het volgende:

[..]

Naar mijn idee heb je twee keuzes,

1) of alles zwart houden en nu tot de rest van je leven moeilijk doen met het zwarte geld of
2) alles aangeven bij de belastingdienst (en dus eerlijk / legaal leven)

Ik zou kiezen voor de 2e keuze. Ja, dan betaal daardoor vermogensrendement heffing a 1.2% per jaar, maar zo blijf je wel legaal bezig. Met de huidige spaarrente, kan je bijna quitte spelen met deze toeslag. En zeg nou zelf, wat is 1.2% over het geld als dat je, elke dag, veel meer rust geeft dan dat je het zwart hebt staan?

Bovendien zou ik het niet prettig vinden elke dag op te moeten letten op je geld aangezien je het contant zal moeten bewaren. Éen keer een inbraak en foetsjie!
Je vergeet inkomstenbelasting.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141064889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:11 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb meerdere vrienden die professioneel pokeren die met hetzelfde probleem zitten. Dus ik kan je aanraden wat zij hebben gedaan. Emigreren.
Emigreren omdat je geen belasting wil betalen. Dan ga je wel een grensje over (ha ha, letterlijk, maar dat bedoelde ik niet :') ). Het kán. Maar ik snap dat nooit zo goed. Je zou het ook niet doen als je een redelijk comfortabele 3 keer modaal verdiende. Dan zou je gewoon lekker leven en het naar je zin hebben. Nu heb je veel meer dan dat en ga je op de 'vlucht' omdat je méér en méér wil.

Ik snap daar werkelijk niets van. Hebzucht als motivatie voor belangrijke beslissingen...
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:46:25 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141065458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Emigreren omdat je geen belasting wil betalen. Dan ga je wel een grensje over (ha ha, letterlijk, maar dat bedoelde ik niet :') ). Het kán. Maar ik snap dat nooit zo goed. Je zou het ook niet doen als je een redelijk comfortabele 3 keer modaal verdiende. Dan zou je gewoon lekker leven en het naar je zin hebben. Nu heb je veel meer dan dat en ga je op de 'vlucht' omdat je méér en méér wil.

Ik snap daar werkelijk niets van. Hebzucht als motivatie voor belangrijke beslissingen...
Al even afgezien van het feit dat hij zijn inkomsten op illegale wijze verdient.... moet je eerst nog eens uitzoeken naar welk land je kunt emigreren zonder dat je het risico loopt dat je daar opgepakt wordt voor een strafbaar feit.

De lijst met landen waar TS zijn werk wel probleemloos (legaal) mag uitvoeren, en waar het een beetje leuk leven is, is waarschijnlijk vrij kort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141065474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om mensen die 3 keer modaal verdienen, maar om mensen die een modale jaarinkomen in een week verdienen. Dan heb je behoorlijk wat zwart geld en kan je beter emigreren. Het hoeft helemaal niet zo ver, Engeland zal je met open armen ontvangen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:47:36 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141065486
Maar eerlijk gezegd valt het me al tegen dat ze geen onderzoek naar inkomsten hebben ingesteld toen TS vorig jaar een EMG opliep door zijn asociale rijgedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:48:24 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141065508
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:46 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om mensen die 3 keer modaal verdienen, maar om mensen die een modale jaarinkomen in een week verdienen. Dan heb je behoorlijk wat zwart geld en kan je beter emigreren. Het hoeft helemaal niet zo ver, Engeland zal je met open armen ontvangen.
TS pokert niet hè.... TS faciliteert gokspellen voor kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141065534
Ik zou gewoon een hypotheek nemen en een deel contant betalen, valt het allemaal minder op...

De belastingdienst zit trouwens ook op fok _O_
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:50:34 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141065553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef Xaxax het volgende:
Ik zou gewoon een hypotheek nemen en een deel contant betalen, valt het allemaal minder op...

De belastingdienst zit trouwens ook op fok _O_
En op basis waarvan gaat de hypotheekverstrekker TS dan een hypotheek geven?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141065593
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

En op basis waarvan gaat de hypotheekverstrekker TS dan een hypotheek geven?
Hij heeft toch een baan....als gokverslaafde?

Hij kan ook kiezen om zijn inkomsten alsnog bij de belasting te melden...en kijken hoeveel hij overhoudt.....aan al dat geld heeft nu niks. Betaalt hij gewoon 30000 euro boete en kan die rest van zijn geld gewoon doen met wat hij wil...
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:01:01 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141065762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:52 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Hij kan ook kiezen om zijn inkomsten alsnog bij de belasting te melden...en kijken hoeveel hij overhoudt.....aan al dat geld heeft nu niks. Betaalt hij gewoon 30000 euro boete en kan die rest van zijn geld gewoon doen met wat hij wil...
Nee, hij faciliteert gokspellen voor kinderen.
Ten eerste is dat illegaal, ten tweede mag het binnen Runescape ook niet (ook niet in andere landen).

Hij heeft dus geen baan die hij kan gebruiken als basis voor een hypotheekaanvraag, hij is wat dat betreft net zo kansloos als een heroïnedealer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141065849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ten eerste is dat illegaal, ten tweede mag het binnen Runescape ook niet (ook niet in andere landen).

Hij heeft dus geen baan die hij kan gebruiken als basis voor een hypotheekaanvraag, hij is wat dat betreft net zo kansloos als een heroïnedealer.
dan koopt die toch lekker geen huis, en gaat die huren voor 1000 euro per maand....

Hij kan vast wel methodes ontdekken om dat geld wit te wassen....
pi_141065990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Buiten het feit dat je mij nu afspiegelt als kinder-gok baron wat totaal niet correct is aangezien er spelregels in de gok clan zijn dat iedereen die een spel opent 18+ moet zijn. Heeft dit er ook niks mee te maken, de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje. Gewoon legaal. Zodra we merken dat een kind speelt wordt hij of zij geweigerd.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:16:54 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141066051
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:12 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Buiten het feit dat je mij nu afspiegelt als kinder-gok baron wat totaal niet correct is aangezien er spelregels in de gok clan zijn dat iedereen die een spel opent 18+ moet zijn. Heeft dit er ook niks mee te maken, de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje. Gewoon legaal.
Moet ik even uit je eigen post quoten?

quote:
Het is misschien gay, maar er zijn TIENDUIZENDEN kinderen ziekelijk verslaafd hieraan bij ons.
En een paar posts verder:
quote:
Dus? Die kinderen worden niet gedwongen om bij ons te komen. Ze komen uit zichzelf om plezier te hebben met Flower gokken ingame. Toegegeven, er zijn veel ziekelijk verslaafd, maar ik vind dat je het niet kan vergelijken met een gok verslaving meer een soort game verslaving. Veel mensen hebben gewoon plezier bij ons.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141066080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet ik even uit je eigen post quoten?

[..]

En een paar posts verder:

[..]

Met kinderen bedoel ik meer 16-18, ja dat gedogen we deels. Meer omdat het maar geld is op een spelletje. Maar officieel is het beleid/policy om gewoon zodra iemand een leeftijd zegt onder de 18 direct te kicken. Dat gebeurd ook gewoon. Dat er soms ook kinderen bij zitten incidenteel ja kan je moeilijk wat aan doen. Toen, terug in die tijd was er nog nauwelijks beleid wat dat betreft.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:20:14 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141066095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:18 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Met kinderen bedoel ik meer 16-18, ja dat gedogen we deels. Meer omdat het maar geld is op een spelletje. Maar officieel is het beleid/policy om gewoon zodra iemand een leeftijd zegt onder de 18 direct te kicken. Dat gebeurd ook gewoon. Dat er soms ook kinderen bij zitten incidenteel ja kan je moeilijk wat aan doen. Toen, terug in die tijd was er nog nauwelijks beleid wat dat betreft.
Ja, die spelen bij bosjes Runescape....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141066100
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:18 schreef DatBoss het volgende:

[..]

"Gedogen" of "beleid", mooi verzonnen. Maar, zoals je zelf al zegt:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:12 schreef DatBoss het volgende:
...de wet gaat altijd boven de regels in een spelletje.
...
pi_141066268
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:52 schreef Xaxax het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem, ik kan niet ineens alles melden toch zonder dikke boete etc. ik doe het nu al sinds 2012 allemaal off the record met Western Union, Bitcoins. Als ik zeg ja ik heb die bitcoins ooit gekregen in 2010 gaat de belastingdienst ook door prikken van toon maar aan met bonnen, blockchain TX IDs etc dat dat klopt. Is er werkelijk geen een methode die iemand wellicht zelf heeft toegepast?

Op papier heb ik alleen een Audi S5 gehad tijd terug, snel weer verkocht, nu niks meer ivm geen rijbewijs meer, dus ik heb werkelijk 0.0 euro vermogen, dan plotsklaps naar zoveel lijkt me dat ik daar ernstige problemen mee ga krijgen dan als ik dat zomaar opgeef.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:41:34 #108
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141066445
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 11:31 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem, ik kan niet ineens alles melden toch zonder dikke boete etc. ik doe het nu al sinds 2012 allemaal off the record met Western Union, Bitcoins. Als ik zeg ja ik heb die bitcoins ooit gekregen in 2010 gaat de belastingdienst ook door prikken van toon maar aan met bonnen, blockchain TX IDs etc dat dat klopt. Is er werkelijk geen een methode die iemand wellicht zelf heeft toegepast?

Op papier heb ik alleen een Audi S5 gehad tijd terug, snel weer verkocht, nu niks meer ivm geen rijbewijs meer, dus ik heb werkelijk 0.0 euro vermogen, dan plotsklaps naar zoveel lijkt me dat ik daar ernstige problemen mee ga krijgen dan als ik dat zomaar opgeef.
Ik zeg het je voor de 3e en laatste keer: ga naar een financieel adviseur.
pi_141066902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS pokert niet hè.... TS faciliteert gokspellen voor kinderen.
Lekker boeiend, z'n geld zit in bitcoins. Niemand die weet waar het vandaan komt of er ook maar achter kan komen waar het vandaan komt. Als ik TS was had ik het wel geweten.
pi_141067005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:38 schreef DatBoss het volgende:
Hallo,

Ik wil graag een appartement kopen, en direct alles betalen. Ik heb sinds 2011 al een zeer hoog inkomen en veel ontvangen dmv Western Union en Bitcoins. De laatst genoemde partij is dusdanig gestegen dat ik nu alleen al met dat rendement mijn gewenste appartement kan kopen. Bitcoins kan ik gemakkelijk slijten voor grote partijen contant op localbitcoins.com bijv Helaas kan ik geen appartement kopen met contant natuurlijk.

Mijn vraag is nu: kan ik problemen krijgen als ik mijn ouders dit appartement op hun naam laat zetten ( hun eigen spaargeld en inkomen is toereikend om het direct te betalen), hun alles contant geef, en dat ze dan voor de komende jaren een X bedrag storten en gebruiken voor dagelijkse uitgaven, nieuwe auto etc zodat het bedrag dat ze maandelijks storten laag is

Is dit een goede manier?
Ik heb m'n Bitcoins via Bitstamp en Bitonic laten uitbetalen naar m'n bankrekening en daar de helft van m'n hypotheek mee afgelost.

Waarom zou je het in contanten willen hebben?
pi_141067031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef DatBoss het volgende:

[..]

Ik heb 0.0 verstand van het financieel systeem dus als ze straks weer ergens een melding doen kan ik dat natuurlijk uit gaan leggen aangezien veel functies makelaars etc verplicht zijn bepaalde meldingen te doen
Je moet belasting betalen over dat geld ja. Als je echt zoveel hebt moet je maar eens langs een goede adviseur. Als je wordt gepakt met zwart spaargeld ben je enorm de lul.

Het is maar welk risico je wilt lopen. Weet wel dat je in Nederland beter iemand het ziekenhuis in kan slaan dan een economisch delict plegen. Ik geloof dat de boete op zwart geld 300 procent van dat geld Is. Fraude met het betalen van huizen etc. Kan straffen opleveren voor witwassen. Je ouders zijn dan ook de lul.

Kortom:zoek even professioneel advies hierover. Misschien moet je wat belasting betalen, maar kun je het wel fatsoenlijk regelen.
Whatever...
pi_141067063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb m'n Bitcoins via Bitstamp en Bitonic laten uitbetalen naar m'n bankrekening en daar de helft van m'n hypotheek mee afgelost.

Hij wil het via "contant geld" gebruiken om een appartement mee te kopen. En nou is ie bang voor de fiscus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141067099
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:09 schreef Spanky78 het volgende:

Fraude met het betalen van huizen etc. Kan straffen opleveren voor witwassen. Je ouders zijn dan ook de lul.
De banken hanteren het EVA-register onderling als je dergelijk delicten pleegt. Je kan dan een hypotheek, een (spaar)rekening of andere bankgerelateerde diensten, wel vergeten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141067109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat het bij de belastingdienst omgekeerde bewijslast is en aangezien ik 0.0 heb opgegeven in het verleden, geen TX IDs heb van vroeger oid gaat dat zeer zeer lastig worden als er ineens zulke bedragen worden bijgeschreven.
pi_141067180
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:46 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Hebzucht. Betaal gewoon belasting en leef als een god in Frankrijk met met je 52 keer modaal.
pi_141067213
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:13 schreef DatBoss het volgende:
Omdat het bij de belastingdienst omgekeerde bewijslast is en aangezien ik 0.0 heb opgegeven in het verleden, geen TX IDs heb van vroeger oid gaat dat zeer zeer lastig worden als er ineens zulke bedragen worden bijgeschreven.
Dus maak schoon schip en ga leven als god in Frankrijk...

Lekker dan als je voor je 20e je leven als hebt verziekt enkel en alleen omwille van geld.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:20:24 #117
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141067247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:18 schreef Queller het volgende:

Lekker dan als je voor je 20e je leven als hebt verziekt enkel en alleen omwille van geld.
En ook nog om een relatief laag bedrag. Maar volgens mij is TS gewoon een te grote schraper om het door een professional op te laten lossen.
pi_141067825
Je zou naar de VS kunnen emigreren om daar vervolgens aan MIT of Harvard te gaan studeren, als ik het geld had voor een appartement op zo'n leeftijd. Je kan daar dan een waardevol diploma halen, met kennis waar je de rest van je leven nog wat aan hebt. Ook is je 150k (moet ik aan zoiets denken?) flink ingekrimpt tegen de tijd dat je je master hebt. Dan kom je terug naar Nederland, en dan heb je geen belasting betaald.

Ik weet echter niet of ik dit zou doen, ja, het is leuk, maar je loopt misschien wel de rest van je leven rond met een slecht gevoel hierover.
pi_141068221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:17 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Hebzucht. Betaal gewoon belasting en leef als een god in Frankrijk met met je 52 keer modaal.
Waarom zouden allemaal paupers mee moeten profiteren van jouw succes?
pi_141068722
Wat een onzin :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:03 schreef Virus3000 het volgende:
Dacht dat sowieso alle overschrijvingen boven de 5.000 worden geregistreerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')