Lees even de berichten boven je, voor je begint te schreeuwen.quote:
Engeland staat erboven: 6 mnd. Je leest wel weer selectiefquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:30 schreef Loekie1 het volgende:
Weet je het ook van België en Engeland?
Wat zou het handig zijn als er gewoon een lijstje was met minimale en maximale straffen voor bekende delicten in alle Europese landen.
Nu weet ik niet of Duitsers sowieso eufemistisch schrijven, maar hier staat dat 'zelfs' een voorwaardelijk gevangenisstraf tot de mogelijkheden behoort als verwondingen of doden zijn. In de laatste zin van die alinea staat ook dat als er alcohol in het spel is onvoorwaardelijke gevangenisstraf gevaarlijk dichtbij komt.quote:Ganz schlimm wird es, wenn eine Person dabei verletzt oder getötet wurde. Auch eine Bewährungsstrafe ist im Bereich des Möglichen - abhängig von der Schwere der Verletzungen.
Dus, volgens die redenering kunnen we er gewoon een maximum van 10 jaar op gooien. Staan we weer bovenaan in het lijstjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:46 schreef Loekie1 het volgende:
Dat zou het bewijs leveren dat de straffen hier belachelijk laag zijn. Het is heel vreemd dat dat lijstje niet bestaat en dat tevens de rechterlijke macht blijft beweren dat hier de straffen zo hoog zijn. Terwijl we bij dat lijstje over hit en run al het tegendeel kunnen zien.
Et voila. Er kan simpelweg niet bewezen worden dat de persoon in kwestie schuldig is. En sommige mensen maar roepen dat het schandalig is. Die mensen willen dus iemand jaren achter de tralies zonder voldoende bewijs. Wat een niveau weerquote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"De aanklaagster kan niet bewijzen dat de Eindhovenaar in juridische zin schuldig is aan de dood van de scooterrijder, al is het alleen maar omdat de BMW waarin de verdachte reed nog altijd onvindbaar is."
Zie hier de reden.
Wat is de hoogste straf voor het kwijtmaken van bewijsmateriaal?quote:Op maandag 16 juni 2014 08:47 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Et voila. Er kan simpelweg niet bewezen worden dat de persoon in kwestie schuldig is. En sommige mensen maar roepen dat het schandalig is. Die mensen willen dus iemand jaren achter de tralies zonder voldoende bewijs. Wat een niveau weer
Geen idee, maar dat zal ook niet meer zijn dan een paar maanden. En ook dat zal alleen ten laste gelegd worden als het OM dat denkt te kunnen bewijzen. Nog meer open deuren?quote:Op maandag 16 juni 2014 08:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is de hoogste straf voor het kwijtmaken van bewijsmateriaal?
Iets met voorbedachte rade... doodslag, dood door schuld, moord, etc.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:14 schreef arjan1112 het volgende:
Ja Nederland mag bij dodelijke ongelukken best zwaarder straffen
het lijkt er nu een beetje op dat je beter iemand kan doodrijden dan met een pistool doodschieten want dan krijg je een veel lagere straf
Je snapt het verschil niet tussen een ongeval (hoe verwijtbaar ook) en iemand moedwillig doodschieten?quote:Op maandag 16 juni 2014 09:14 schreef arjan1112 het volgende:
Ja Nederland mag bij dodelijke ongelukken best zwaarder straffen
het lijkt er nu een beetje op dat je beter iemand kan doodrijden dan met een pistool doodschieten want dan krijg je een veel lagere straf
Ik lees gewoon wat er staat. Als je iets anders bedoelt moet je dat misschien opschrijven..quote:Op maandag 16 juni 2014 09:19 schreef arjan1112 het volgende:
Natuurlijk snap ik dat wel; jij kan niet lezen.
Ik vraag me nog steeds af welk toevoegend bewijs die auto dan zou kunnen leveren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
"De aanklaagster kan niet bewijzen dat de Eindhovenaar in juridische zin schuldig is aan de dood van de scooterrijder, al is het alleen maar omdat de BMW waarin de verdachte reed nog altijd onvindbaar is."
Zie hier de reden.
Er moet bewezen worden dat de verdachte het slachtoffer heeft aangereden, en dat het slachtoffer als gevolg van die aanrijding is overleden. Het beste bewijs is dan natuurlijk een auto, waar zijn vingerafdrukken op het stuur zitten, die schade heeft die overeenkomt met de verwondingen van het slachtoffer. Hoe weet je anders of het slachtoffer niet door heel iemand anders is aangereden, iemand die nu nog helemaal niet in beeld is?quote:Op maandag 16 juni 2014 09:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af welk toevoegend bewijs die auto dan zou kunnen leveren.
Iemand een idee?
Maar ik vind dat helemaal niet waarschijnlijk. Ik vind dat zelfs zeer onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er moet bewezen worden dat de verdachte het slachtoffer heeft aangereden, en dat het slachtoffer als gevolg van die aanrijding is overleden. Het beste bewijs is dan natuurlijk een auto, waar zijn vingerafdrukken op het stuur zitten, die schade heeft die overeenkomt met de verwondingen van het slachtoffer. Hoe weet je anders of het slachtoffer niet door heel iemand anders is aangereden, iemand die nu nog helemaal niet in beeld is?
Nee, ik zeg niet dat dat is gebeurd, of dat dat waarschijnlijk is. Maar strafrecht werkt nou eenmaal niet op basis van wat het meest waarschijnlijk is.
Het gaat dus alleen over het overlijden van het slachtoffer. De aanrijding en het feit dat de dader gereden heeft wordt al bewezen geacht; anders kan hij niet worden aangeklaagd voor rijden zonder rijbewijs en doorrijden na een ongeval. Vingerafdrukken op het stuur hebben dus geen enkele toegevoegde bewijslast, de schade aan de auto ook niet. Het sporenonderzoek heeft al aangetoond dat hij te hard gereden heeft. Aan de sporen en de schade aan het slachtoffer en de scooter kan de manier waarop hij de scooter geraakt heeft ook worden vastgesteld en de kans lijkt zeer aanzienlijk dat er ook ooggetuigen zijn geweest gezien de plaats, de tijd en de aanklacht dat de dader met valse kentekenplaten reed.quote:De aanklaagster kan niet bewijzen dat de Eindhovenaar in juridische zin schuldig is aan de dood van de scooterrijder, al is het alleen maar omdat de BMW waarin de verdachte reed nog altijd onvindbaar is
Ja. Maar zoals ik zei, dat is niet belangrijk in het strafrecht. Een feit moet bewezen worden, "waarschijnlijk heeft u het gedaan" is gewoonweg niet genoeg.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
Maar ik vind dat helemaal niet waarschijnlijk. Ik vind dat zelfs zeer onwaarschijnlijk.
Nee, hij wordt ervan verdacht.quote:Het gaat dus alleen over het overlijden van het slachtoffer. De aanrijding en het feit dat de dader gereden heeft wordt al bewezen geacht; anders kan hij niet worden aangeklaagd voor rijden zonder rijbewijs en doorrijden na een ongeval.
Er is aangetoond dat die auto te hard heeft gereden.quote:Vingerafdrukken op het stuur hebben dus geen enkele toegevoegde bewijslast, de schade aan de auto ook niet. Het sporenonderzoek heeft al aangetoond dat hij te hard gereden heeft.
Dat die persoon die aanrijding heeft veroorzaakt, met die auto.quote:Aan de sporen en de schade aan het slachtoffer en de scooter kan de manier waarop hij de scooter geraakt heeft ook worden vastgesteld en de kans lijkt zeer aanzienlijk dat er ook ooggetuigen zijn geweest gezien de plaats, de tijd en de aanklacht dat de dader met valse kentekenplaten reed.
Welke doorslaggevende bewijslast kan de auto dan nog opleveren? Dat snap ik dus nog steeds niet.
Joh! Wat oneerlijk dat we iemand die bewust iemand van het leven berooft zwaarder straffen dan iemand die toevallig een verkeersfout maakt met dodelijke afloop...quote:Op maandag 16 juni 2014 09:14 schreef arjan1112 het volgende:
Ja Nederland mag bij dodelijke ongelukken best zwaarder straffen
het lijkt er nu een beetje op dat je beter iemand kan doodrijden dan met een pistool doodschieten want dan krijg je een veel lagere straf
Nu praten we langs elkaar heen. De vraag was wat de toegevoegde waarde was van het onderzoeken van de auto. Jij lijkt te zeggen dat dat waarschijnlijk is om te bewijzen dat de dader op dat moment ook de bestuurder was. Ik acht dat onwaarschijnlijk. Vooral door de woordkeuze van de aanklager: "De juridische schuld aan de dood van het slachtoffer kan onvoldoende bewezen worden doordat de auto vermist is." Dat wordt hem dus ook niet ten laste gelegd. Wel wordt hem ten laste gelegd: Rijden zonder rijbewijs, te hard rijden, rijden met valse kentekenplaten, doorrijden na een ongeval. Blijkbaar vindt de aanklager dat daar voldoende bewijs voor is. Er is dus voldoende bewijs om hem achter het stuur te plaatsen van die auto.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:51 schreef DonJames het volgende:
Ja. Maar zoals ik zei, dat is niet belangrijk in het strafrecht. Een feit moet bewezen worden, "waarschijnlijk heeft u het gedaan" is gewoonweg niet genoeg.
Het wordt hem ten laste gelegd omdat men dat voldoende bewezen acht. De juridische schuld aan de dood van het slachtoffer wordt hem echter niet ten laste gelegd omdat daar onvoldoende bewijs voor is.quote:Nee, hij wordt ervan verdacht.
Ja, en dat hij toen reed dus.quote:Er is aangetoond dat die auto te hard heeft gereden.
Nee. Ten eerste wordt nergens gezegd dat de auto het ongeval heeft veroorzaakt. Sterker nog; gezien de situatie en de gegeven informatie lijkt de scooterrijder het ongeval te hebben veroorzaakt (door rood licht een voorrangsweg oversteken). Zelfs als hij door groen licht of met niet-werkende verkeerslichten de weg had overgestoken was de scooterrijder juridisch schuldig aan het ongeval zelf.quote:Dat die persoon die aanrijding heeft veroorzaakt, met die auto.
Idd.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:12 schreef Gia het volgende:
Voor het achterlaten van het slachtoffer, mag wmb hoger gestraft worden.
Hoewel er op zo'n druk kruispunt heus wel meteen hulp geboden wordt door omstanders.
Maar dan nog ben je een zak als je doorrijd.
Waarschijnlijk verleende de scooter geen voorrang, dus is feitelijk zelf de oorzaak van het ongeval.
Het niet hebben van een rijbewijs en valse kentekenplaten veroorzaakt geen ongeluk.
Dat de automobilist mogelijk al een rij-ontzegging had, maar toch reed, maakt hem ook, technisch gezien, niet de veroorzaker van het ongeluk.
De automobilist maakte dus enkele overtredingen, waarop normaliter lage straffen staan, en één grote overtreding, het doorrijden na een ongeval.
Ik kan me voorstellen dat je, als familie zijnde, een soort van gerechtigheid wilt, maar de scooterrijder was zelf schuldig aan het ongeval.
Hij is, waarschijnlijk, ook niet overleden ten gevolge van het doorrijden van de automobilist.
Misschien dat de plek van de schade bij de auto nog van belang zou kunnen zijn bij het vaststellen van de eventuele schuldvraag.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:14 schreef Ouder1 het volgende:
Idd.
Ik vermoed dat de familie verzocht heeft de dader aan te klagen wegens dood door schuld en dat de aanklager dat dus niet doet omdat daar geen bewijs voor is. Mede omdat de auto onvindbaar is. Blijft voor mij de vraag nog steeds over welk bewijs daarvoor de auto zou kunnen leveren.
Tegenwoordig kunnen ze dat toch vaststellen aan de schade aan de scooter, het slachtoffer en de remsporen op het wegdek? En er waren hoogst waarschijnlijk ooggetuigen; anders was de rest ook niet voldoende te bewijzen...quote:Op maandag 16 juni 2014 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien dat de plek van de schade bij de auto nog van belang zou kunnen zijn bij het vaststellen van de eventuele schuldvraag.
Zat de schade op de voorkant, dan was de scooter al aan 't oversteken, voordat de auto het kruispunt opreed. Dan nog kan de scooter door rood zijn gereden, maar dan is de hoge snelheid er debet aan dat de automobilist niet meer kon stoppen.
Zat de schade aan de zijkant, dan is de scooter zelf op de auto geknald.
Ja? Wat harkt een assistent bondscoach binnen?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:38 schreef Reya het volgende:
Patrick Kluivert schijnt best redelijk te verdienen.
Als ooggetuige kijk je vaak pas na de klap. En dan is het moeilijk om met zekerheid te zeggen wie er op wie knalde.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:37 schreef Ouder1 het volgende:
Tegenwoordig kunnen ze dat toch vaststellen aan de schade aan de scooter, het slachtoffer en de remsporen op het wegdek? En er waren hoogst waarschijnlijk ooggetuigen; anders was de rest ook niet voldoende te bewijzen...
Ik zat zelf te denken aan de technische staat van de auto, de remmen e.d. Maar ik twijfel daar ook sterk over. En het te hard rijden vindt men blijkbaar ook voldoende te bewijzen. Moeilijk, moeilijk. Of zou het een smoes zijn om gezeik te voorkomen?
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Toefjes het volgende:
Lastige vraag. Als er omstandigheden zijn waar de bestuurder gewoon niet zou mogen rijden (alcohol, medische indicatie), dan erg lang opbergen. En verder is het heel vervelend dat fouten maken menselijk is, en dat 1 stuurfout vreselijke consequenties kan hebben.
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.
Ik geloof niet dat hier sprake was van een stuurfout.
En de schade aan scooter en slachtoffer dan? En de bandensporen? Daar kunnen ze tegenwoordig toch ook al heel veel mee bewijzen? En het maakt juridisch toch ook niet echt uit hoe de scooter werd geraakt? Hij stak een voorrangsweg over en is aangereden door een auto op die voorrangsweg; dan zit hij sowieso toch al fout? Of ben ik nu wat te kort door de bocht?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ooggetuige kijk je vaak pas na de klap. En dan is het moeilijk om met zekerheid te zeggen wie er op wie knalde.
Hij stak een voorrangsweg over en de auto reed op een voorrangsweg. Feiten. Hoe zie jij dan een ongeval indien de scooter voorrang had verleend?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef Re het volgende:
[..]
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?
als je met 120 km/u aan komt knallen over een kruising...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij stak een voorrangsweg over en de auto reed op een voorrangsweg. Feiten. Hoe zie jij dan een ongeval indien de scooter voorrang had verleend?
Als je als automobilist door rood rijdt en daarbij iemand schept, dan lijkt me dood door schuld wel bewezen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef Re het volgende:
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:35 schreef Re het volgende:
als je met 120 km/u aan komt knallen over een kruising...
aan het plaatje te zien (voorwiel intact) is lijkt me het eerste, de hele achterkant van de scooter is wegquote:Op maandag 16 juni 2014 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.
Als je als automobilist een overstekende weggebruiker in volle vaart schept, dan ben je toch echt fout. Knalde de scooter op de voorbijrazende auto, dan is de scooter fout.
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.
Als je als automobilist een overstekende weggebruiker in volle vaart schept, dan ben je toch echt fout. Knalde de scooter op de voorbijrazende auto, dan is de scooter fout.
ik weet niet hoe het strafrechtelijk zit, het is voorrang verlenen, niet voorrang nemen...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?
Klopt.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.
Dat de scooter een overtreding maakte, mogelijk, geeft een autimobilist nog niet het recht die aan te rijden.
Daar ben ik het niet met je eens. Ook als je niet te hard rijdt kan het gebeuren dat je niet op tijd kunt stoppen en de tegenpartij vol op je motorkap krijgt.quote:Dus, rijd je niet te hard, dan stop je op tijd.
als je m ziet, kan ook gebeuren dat iemand net de andere kant op kijkt ofzo, zeker omdat je t niet verwacht (en nee, dat is niet goed natuurlijk)quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.
Dat de scooter een overtreding maakte, mogelijk, geeft een autimobilist nog niet het recht die aan te rijden.
Dus, rijd je niet te hard, dan stop je op tijd.
Volgende week donderdag pas lijkt mij...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:44 schreef Dagonet het volgende:
En, wat heeft de rechter gezegd? Iemand een link naar rechtspraak.nl voor de uitslag?
Ah, dus al dat gepraat of zachte straffen is dus gewoon ongefundeerd gelul?quote:
Het was de derde keer dat dit wezen de fout in ging. Three strikes and you're out.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Fatsoenlijk? 55 jaar man..Kan je net zo goed meteen de doodstraf geven.
Dat is meestal het geval hier...quote:Op maandag 16 juni 2014 13:47 schreef Dagonet het volgende:
Ah, dus al dat gepraat of zachte straffen is dus gewoon ongefundeerd gelul?
En zelfs dan is het erg lastig.quote:Het is een strafeis mensen, nog geen uitspraak. Pas als die bekend is, met motivatie, kan je er wat zinnigs over zeggen.
Sorry, ik ging meer in op de vraag; Wat verdien je als je iemand dood rijdt? Dus meer in het algemeen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.
Ik geloof niet dat hier sprake was van een stuurfout.
Dader had geen rijbewijs, gebruikte een vals kenteken, reed met een te harde snelheid en stopte niet nadat hij iemand had aangereden (die later overleed aan zijn verwondingen).quote:9 maanden cel en 1,5 jaar geen rijbewijs.
En nu? Of is dit het opeens het fietsongeluk topic geworden.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag weer een meisje doodgereden door een gast van 20.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_in_Leiden__.html
Is de toedracht al bekend ofzo?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag weer een meisje doodgereden door een gast van 20.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_in_Leiden__.html
Dus? Ongelukken gebeuren nou eenmaal.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag weer een meisje doodgereden door een gast van 20.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_in_Leiden__.html
Meteen zo'n negatieve toon, alsof de automobilist bij voorbaat al fout zit.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag weer een meisje doodgereden door een gast van 20.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_in_Leiden__.html
Het antwoord op die vraag hangt af van de werkgever, aantal uren in vaste dienst, enzovoort.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:54 schreef Toefjes het volgende:
Sorry, ik ging meer in op de vraag; Wat verdien je als je iemand dood rijdt? Dus meer in het algemeen.
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.quote:Die jongen komt hier niet zo makkelijk overheen.
Meid, waar haal je het toch vandaanquote:Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Slotje.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:25 schreef SicSicSics het volgende:
Lastig, vervelend, kwetsend... maar ergens ben ik wel blij dat we hier in Nederland niet zomaar mensen in de bak gooien.
[..]
Ik zou er niet vrolijk van worden als de krant vol stond met berichten dat (vermeende) daders van delicten, waarvan de juridische schuld niet is bepaald, voor 20 jaar achter de tralies verdwijnen om de nabestaanden en mensen op internet tevreden te houden.
quote:Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:15 schreef OMalley het volgende:
Een kennis van me is vorig jaar van zijn brommer gereden en aan de gevolgen daarvan overleden.
Gisteren stond de hufterige dader (die zichzelf niet heeft gemeld, maar is door goed werk van de politie aangehouden) voor de rechter. Kijk hier wat er gebeurd is . Wat vinden Fokkers hier nu van??
Doe ik zo mijn best om wat informatie voor dat meisje bij elkaar te googlen... En dan word ik niet alleen genegeerd, maar blijkt ze uiteindelijk gewoon te trollen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef DS4 het volgende:
Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?
Mee eens. Natuurlijk mag het gevolg wel een rol spelen in de strafmaat, maar toevallig goed gaan is een geldboete, toevallig een dode is in de gevangenis valt niet echt te plaatsen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.
Ik ben van mening dat het idiote gedrag zelf zwaarder bestraf moet worden. De gevolgen dat is een kansspel, het gaat om het gedrag waarmee je de kans sterk verhoogt dat andere mensen een slachtoffer van jouw gedrag worden. Ik kan dus leven met die 9 maanden cel onder de voorwaarde dat ook wanneer er niets verkeerd gaat hetzelfde gedrag met 9 maanden cel wordt bestraft.
Het is nogal hypocriet om hem zo'n fout - die hij maakte toen hij een over het paard getilde adolescent was (veel te jong veel te veel geld en te veel succes) - zijn leven lang te verwijten terwijl een paar miljoen Nederlanders dezelfde fouten maken of hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:42 schreef Aanstootgevend het volgende:
Dan word je vervolgens assistent bondscoach van het Nederlands elftal. Duh.
Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het was de derde keer dat dit wezen de fout in ging. Three strikes and you're out.
Uhmm, ja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef richolio het volgende:
[..]
Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?
Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Pasgeleden hier nog een ongeluk: een fietsster wordt aangereden door een brommer. Brommerrijder moet naar het ziekenhuis. Volgens hem had de fietsster plotseling zijn voorrangsweg overgestoken. Volgens haar had hij zijn knipperlicht naar rechts aan, dus zij dacht dat hij af zou slaan.
Doet niks af aan het bestaan van asociale hufters. Maar pech bestaat, ook met dodelijke afloop.
Eensch!quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).
En inderdaad, bijna niemand - bromfietsmongooltjes en automobilisten - slaagt er nog in om correct richting aan te geven. Tragisch dat mensen niet begrijpen hoe belangrijk dat is.![]()
Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eensch!
Aan dat laatste zijn fietser ook wel schuldig. Ik probeer er op te letten of dat nodig, zoals op een rotonde of als iemand op mij wacht. Lastig is dat een arm naar rechts door een automobilist vaak niet gezien kan worden, omdat mijn lichaam in de weg zit.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.
Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Is genoeg. Het was niet zijn intentie om iemand te doden
Daar zijn boetes voor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.
Dat kan natuurlijk, al is dat in Nederland niet zo heel simpel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Die hij niet zag aankomen, kan gebeuren. Om hem daarna meteen aan het kruis te nagelen...
Anderzijds.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
Hij stond daar gewoon? dan had het scootermeisje het toch kunnen zien?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
De intentie was om het risico dat je iemand zou doden of ernstig verwonden sterk te verhogen. Dat is voldoende aanleiding om een goede straf te geven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Is genoeg. Het was niet zijn intentie om iemand te doden
dat kan gemakkelijk hoor, spijt betuigen en het feit dat het écht een ongeluk was, helpen daarbij. Er komt wel altijd een zaak bij ernstig letsel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.
Het zou zomaar kunnen dat ik morgen hetzelfde doe, maar kom er denk ik niet vanaf met even sorry zeggen en 300 euro.
De regel is heel makkelijk. Lepels omlaag op de openbare weg en tijdens het rijden. Hij is terecht schuldig aan dood door schuld. (en mogelijk zelfs met verzwarende omstandigheden).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |