Idd.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:12 schreef Gia het volgende:
Voor het achterlaten van het slachtoffer, mag wmb hoger gestraft worden.
Hoewel er op zo'n druk kruispunt heus wel meteen hulp geboden wordt door omstanders.
Maar dan nog ben je een zak als je doorrijd.
Waarschijnlijk verleende de scooter geen voorrang, dus is feitelijk zelf de oorzaak van het ongeval.
Het niet hebben van een rijbewijs en valse kentekenplaten veroorzaakt geen ongeluk.
Dat de automobilist mogelijk al een rij-ontzegging had, maar toch reed, maakt hem ook, technisch gezien, niet de veroorzaker van het ongeluk.
De automobilist maakte dus enkele overtredingen, waarop normaliter lage straffen staan, en één grote overtreding, het doorrijden na een ongeval.
Ik kan me voorstellen dat je, als familie zijnde, een soort van gerechtigheid wilt, maar de scooterrijder was zelf schuldig aan het ongeval.
Hij is, waarschijnlijk, ook niet overleden ten gevolge van het doorrijden van de automobilist.
Misschien dat de plek van de schade bij de auto nog van belang zou kunnen zijn bij het vaststellen van de eventuele schuldvraag.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:14 schreef Ouder1 het volgende:
Idd.
Ik vermoed dat de familie verzocht heeft de dader aan te klagen wegens dood door schuld en dat de aanklager dat dus niet doet omdat daar geen bewijs voor is. Mede omdat de auto onvindbaar is. Blijft voor mij de vraag nog steeds over welk bewijs daarvoor de auto zou kunnen leveren.
Tegenwoordig kunnen ze dat toch vaststellen aan de schade aan de scooter, het slachtoffer en de remsporen op het wegdek? En er waren hoogst waarschijnlijk ooggetuigen; anders was de rest ook niet voldoende te bewijzen...quote:Op maandag 16 juni 2014 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien dat de plek van de schade bij de auto nog van belang zou kunnen zijn bij het vaststellen van de eventuele schuldvraag.
Zat de schade op de voorkant, dan was de scooter al aan 't oversteken, voordat de auto het kruispunt opreed. Dan nog kan de scooter door rood zijn gereden, maar dan is de hoge snelheid er debet aan dat de automobilist niet meer kon stoppen.
Zat de schade aan de zijkant, dan is de scooter zelf op de auto geknald.
Ja? Wat harkt een assistent bondscoach binnen?quote:Op maandag 16 juni 2014 10:38 schreef Reya het volgende:
Patrick Kluivert schijnt best redelijk te verdienen.
Als ooggetuige kijk je vaak pas na de klap. En dan is het moeilijk om met zekerheid te zeggen wie er op wie knalde.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:37 schreef Ouder1 het volgende:
Tegenwoordig kunnen ze dat toch vaststellen aan de schade aan de scooter, het slachtoffer en de remsporen op het wegdek? En er waren hoogst waarschijnlijk ooggetuigen; anders was de rest ook niet voldoende te bewijzen...
Ik zat zelf te denken aan de technische staat van de auto, de remmen e.d. Maar ik twijfel daar ook sterk over. En het te hard rijden vindt men blijkbaar ook voldoende te bewijzen. Moeilijk, moeilijk. Of zou het een smoes zijn om gezeik te voorkomen?
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Toefjes het volgende:
Lastige vraag. Als er omstandigheden zijn waar de bestuurder gewoon niet zou mogen rijden (alcohol, medische indicatie), dan erg lang opbergen. En verder is het heel vervelend dat fouten maken menselijk is, en dat 1 stuurfout vreselijke consequenties kan hebben.
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.
Ik geloof niet dat hier sprake was van een stuurfout.
En de schade aan scooter en slachtoffer dan? En de bandensporen? Daar kunnen ze tegenwoordig toch ook al heel veel mee bewijzen? En het maakt juridisch toch ook niet echt uit hoe de scooter werd geraakt? Hij stak een voorrangsweg over en is aangereden door een auto op die voorrangsweg; dan zit hij sowieso toch al fout? Of ben ik nu wat te kort door de bocht?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ooggetuige kijk je vaak pas na de klap. En dan is het moeilijk om met zekerheid te zeggen wie er op wie knalde.
Hij stak een voorrangsweg over en de auto reed op een voorrangsweg. Feiten. Hoe zie jij dan een ongeval indien de scooter voorrang had verleend?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef Re het volgende:
[..]
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?
als je met 120 km/u aan komt knallen over een kruising...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hij stak een voorrangsweg over en de auto reed op een voorrangsweg. Feiten. Hoe zie jij dan een ongeval indien de scooter voorrang had verleend?
Als je als automobilist door rood rijdt en daarbij iemand schept, dan lijkt me dood door schuld wel bewezen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef Re het volgende:
is het een feit dat ze geen voorrang verleende? of is dat jouw aanname?
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:35 schreef Re het volgende:
als je met 120 km/u aan komt knallen over een kruising...
aan het plaatje te zien (voorwiel intact) is lijkt me het eerste, de hele achterkant van de scooter is wegquote:Op maandag 16 juni 2014 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.
Als je als automobilist een overstekende weggebruiker in volle vaart schept, dan ben je toch echt fout. Knalde de scooter op de voorbijrazende auto, dan is de scooter fout.
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat bedoel ik met de plaats van impact op de auto.
Als je als automobilist een overstekende weggebruiker in volle vaart schept, dan ben je toch echt fout. Knalde de scooter op de voorbijrazende auto, dan is de scooter fout.
ik weet niet hoe het strafrechtelijk zit, het is voorrang verlenen, niet voorrang nemen...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:
Dat betwijfel ik. Dit ongeval kan je ook vertalen naar eenzelfde ongeval waarbij de auto niet te hard reed. Is de auto dan ook fout als hij de scooter vol voorop zijn auto krijgt?
Klopt.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.
Dat de scooter een overtreding maakte, mogelijk, geeft een autimobilist nog niet het recht die aan te rijden.
Daar ben ik het niet met je eens. Ook als je niet te hard rijdt kan het gebeuren dat je niet op tijd kunt stoppen en de tegenpartij vol op je motorkap krijgt.quote:Dus, rijd je niet te hard, dan stop je op tijd.
als je m ziet, kan ook gebeuren dat iemand net de andere kant op kijkt ofzo, zeker omdat je t niet verwacht (en nee, dat is niet goed natuurlijk)quote:Op maandag 16 juni 2014 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik een fietser of scooter, door rood, zie oversteken, dan rem ik.
Dat de scooter een overtreding maakte, mogelijk, geeft een autimobilist nog niet het recht die aan te rijden.
Dus, rijd je niet te hard, dan stop je op tijd.
Volgende week donderdag pas lijkt mij...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:44 schreef Dagonet het volgende:
En, wat heeft de rechter gezegd? Iemand een link naar rechtspraak.nl voor de uitslag?
Ah, dus al dat gepraat of zachte straffen is dus gewoon ongefundeerd gelul?quote:
Het was de derde keer dat dit wezen de fout in ging. Three strikes and you're out.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Fatsoenlijk? 55 jaar man..Kan je net zo goed meteen de doodstraf geven.
Dat is meestal het geval hier...quote:Op maandag 16 juni 2014 13:47 schreef Dagonet het volgende:
Ah, dus al dat gepraat of zachte straffen is dus gewoon ongefundeerd gelul?
En zelfs dan is het erg lastig.quote:Het is een strafeis mensen, nog geen uitspraak. Pas als die bekend is, met motivatie, kan je er wat zinnigs over zeggen.
Sorry, ik ging meer in op de vraag; Wat verdien je als je iemand dood rijdt? Dus meer in het algemeen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén keer geen voorrang verlenen als scooterrijder.
Ik geloof niet dat hier sprake was van een stuurfout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |