quote:Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?quote:Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:15 schreef OMalley het volgende:
Een kennis van me is vorig jaar van zijn brommer gereden en aan de gevolgen daarvan overleden.
Gisteren stond de hufterige dader (die zichzelf niet heeft gemeld, maar is door goed werk van de politie aangehouden) voor de rechter. Kijk hier wat er gebeurd is . Wat vinden Fokkers hier nu van??
Doe ik zo mijn best om wat informatie voor dat meisje bij elkaar te googlen... En dan word ik niet alleen genegeerd, maar blijkt ze uiteindelijk gewoon te trollen.quote:Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef DS4 het volgende:
Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?
Mee eens. Natuurlijk mag het gevolg wel een rol spelen in de strafmaat, maar toevallig goed gaan is een geldboete, toevallig een dode is in de gevangenis valt niet echt te plaatsen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.
Ik ben van mening dat het idiote gedrag zelf zwaarder bestraf moet worden. De gevolgen dat is een kansspel, het gaat om het gedrag waarmee je de kans sterk verhoogt dat andere mensen een slachtoffer van jouw gedrag worden. Ik kan dus leven met die 9 maanden cel onder de voorwaarde dat ook wanneer er niets verkeerd gaat hetzelfde gedrag met 9 maanden cel wordt bestraft.
Het is nogal hypocriet om hem zo'n fout - die hij maakte toen hij een over het paard getilde adolescent was (veel te jong veel te veel geld en te veel succes) - zijn leven lang te verwijten terwijl een paar miljoen Nederlanders dezelfde fouten maken of hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:42 schreef Aanstootgevend het volgende:
Dan word je vervolgens assistent bondscoach van het Nederlands elftal. Duh.
Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het was de derde keer dat dit wezen de fout in ging. Three strikes and you're out.
Uhmm, ja?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef richolio het volgende:
[..]
Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?
Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Pasgeleden hier nog een ongeluk: een fietsster wordt aangereden door een brommer. Brommerrijder moet naar het ziekenhuis. Volgens hem had de fietsster plotseling zijn voorrangsweg overgestoken. Volgens haar had hij zijn knipperlicht naar rechts aan, dus zij dacht dat hij af zou slaan.
Doet niks af aan het bestaan van asociale hufters. Maar pech bestaat, ook met dodelijke afloop.
Eensch!quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).
En inderdaad, bijna niemand - bromfietsmongooltjes en automobilisten - slaagt er nog in om correct richting aan te geven. Tragisch dat mensen niet begrijpen hoe belangrijk dat is.![]()
Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eensch!
Aan dat laatste zijn fietser ook wel schuldig. Ik probeer er op te letten of dat nodig, zoals op een rotonde of als iemand op mij wacht. Lastig is dat een arm naar rechts door een automobilist vaak niet gezien kan worden, omdat mijn lichaam in de weg zit.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.
Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Is genoeg. Het was niet zijn intentie om iemand te doden
Daar zijn boetes voor.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:02 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |