abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141156918
quote:
9 maanden cel en 1,5 jaar geen rijbewijs.
Dader had geen rijbewijs, gebruikte een vals kenteken, reed met een te harde snelheid en stopte niet nadat hij iemand had aangereden (die later overleed aan zijn verwondingen).

Strafeis Officier van Justitie? 9 maanden cel en 1,5 jaar geen rijbewijs (goh, meneer had niet eens een rijbewijs.. :') .

Wat is dit voor tyfus rechtssysteem? Je zou bijna die officier van justitie van zijn sokken willen rijden.
pi_141158216
Vandaag weer een meisje doodgereden door een gast van 20.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_in_Leiden__.html
  maandag 16 juni 2014 @ 17:34:28 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141158356
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:30 schreef Loekie1 het volgende:
En nu? Of is dit het opeens het fietsongeluk topic geworden.
pi_141158499
quote:
Is de toedracht al bekend ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:14:36 #155
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141167759
quote:
Dus? Ongelukken gebeuren nou eenmaal.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:53:24 #156
3542 Gia
User under construction
pi_141170642
quote:
Meteen zo'n negatieve toon, alsof de automobilist bij voorbaat al fout zit.
Als ze de kanaalweg overstak, komend van de melchior treublaan, dan had ze geen voorrang.
Nu moet je als automobilist altijd rekening houden met fietsers die zich niet aan de regels houden, maar kan best zijn dat deze jongeman hier niet op bedacht was.

Ongeluk, vervelend. Die jongen komt hier niet zo makkelijk overheen.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:55:10 #157
3542 Gia
User under construction
pi_141170851
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:54 schreef Toefjes het volgende:

Sorry, ik ging meer in op de vraag; Wat verdien je als je iemand dood rijdt? Dus meer in het algemeen.
Het antwoord op die vraag hangt af van de werkgever, aantal uren in vaste dienst, enzovoort.
pi_141171451
quote:
Die jongen komt hier niet zo makkelijk overheen.
Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
pi_141172670
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Lekker naief weer. Misschien is ie wel trots dat er weer een ongelovige is doodgereden.
Meid, waar haal je het toch vandaan :')
  maandag 16 juni 2014 @ 22:43:35 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141179052
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:25 schreef SicSicSics het volgende:
Lastig, vervelend, kwetsend... maar ergens ben ik wel blij dat we hier in Nederland niet zomaar mensen in de bak gooien.

[..]

Ik zou er niet vrolijk van worden als de krant vol stond met berichten dat (vermeende) daders van delicten, waarvan de juridische schuld niet is bepaald, voor 20 jaar achter de tralies verdwijnen om de nabestaanden en mensen op internet tevreden te houden.
Slotje.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:57:06 #161
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141180077
quote:

[..]

:') :')
pi_141182720
quote:

Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 01:30:02 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141187257
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:15 schreef OMalley het volgende:
Een kennis van me is vorig jaar van zijn brommer gereden en aan de gevolgen daarvan overleden.
Gisteren stond de hufterige dader (die zichzelf niet heeft gemeld, maar is door goed werk van de politie aangehouden) voor de rechter. Kijk hier wat er gebeurd is . Wat vinden Fokkers hier nu van??
Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.
Ik ben van mening dat het idiote gedrag zelf zwaarder bestraf moet worden. De gevolgen dat is een kansspel, het gaat om het gedrag waarmee je de kans sterk verhoogt dat andere mensen een slachtoffer van jouw gedrag worden. Ik kan dus leven met die 9 maanden cel onder de voorwaarde dat ook wanneer er niets verkeerd gaat hetzelfde gedrag met 9 maanden cel wordt bestraft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:23:35 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_141189415
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:38 schreef DS4 het volgende:
Was je bang dat er mensen zijn die jou nog serieus nemen ofzo?
Doe ik zo mijn best om wat informatie voor dat meisje bij elkaar te googlen... En dan word ik niet alleen genegeerd, maar blijkt ze uiteindelijk gewoon te trollen.

Jammer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_141189629
Dan word je vervolgens assistent bondscoach van het Nederlands elftal. Duh.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_141190384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Als je je als een idioot gedraagt in het verkeer dan aanvaard je het risico dat er mensen verongelukken ten gevolge van jouw handelen. Dat idiote gedrag komt tot uiting in onverantwoord hoge snelheden (situatie-afhankelijk), met alcohol op rijden, vermoeid rijden, bumperkleven etc.
Ik ben van mening dat het idiote gedrag zelf zwaarder bestraf moet worden. De gevolgen dat is een kansspel, het gaat om het gedrag waarmee je de kans sterk verhoogt dat andere mensen een slachtoffer van jouw gedrag worden. Ik kan dus leven met die 9 maanden cel onder de voorwaarde dat ook wanneer er niets verkeerd gaat hetzelfde gedrag met 9 maanden cel wordt bestraft.
Mee eens. Natuurlijk mag het gevolg wel een rol spelen in de strafmaat, maar toevallig goed gaan is een geldboete, toevallig een dode is in de gevangenis valt niet echt te plaatsen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:42:16 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141200160
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:42 schreef Aanstootgevend het volgende:
Dan word je vervolgens assistent bondscoach van het Nederlands elftal. Duh.
Het is nogal hypocriet om hem zo'n fout - die hij maakte toen hij een over het paard getilde adolescent was (veel te jong veel te veel geld en te veel succes) - zijn leven lang te verwijten terwijl een paar miljoen Nederlanders dezelfde fouten maken of hebben gemaakt.
#NoDAPL
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:43:53 #168
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_141200194
Tilburg is dan ook sowieso de enige plek waar ik meerdere bijna dood ervaringen heb gehad. :')
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:11:17 #169
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141219208
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:04 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Het was de derde keer dat dit wezen de fout in ging. Three strikes and you're out.
Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:15:33 #170
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_141219479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:11 schreef richolio het volgende:

[..]

Drie keer genoeg om iemand zijn leven af te pakken?
Uhmm, ja?
pi_141233037
Pasgeleden hier nog een ongeluk: een fietsster wordt aangereden door een brommer. Brommerrijder moet naar het ziekenhuis. Volgens hem had de fietsster plotseling zijn voorrangsweg overgestoken. Volgens haar had hij zijn knipperlicht naar rechts aan, dus zij dacht dat hij af zou slaan.

Doet niks af aan het bestaan van asociale hufters. Maar pech bestaat, ook met dodelijke afloop.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 18 juni 2014 @ 02:17:33 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141233182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:57 schreef Kees22 het volgende:
Pasgeleden hier nog een ongeluk: een fietsster wordt aangereden door een brommer. Brommerrijder moet naar het ziekenhuis. Volgens hem had de fietsster plotseling zijn voorrangsweg overgestoken. Volgens haar had hij zijn knipperlicht naar rechts aan, dus zij dacht dat hij af zou slaan.

Doet niks af aan het bestaan van asociale hufters. Maar pech bestaat, ook met dodelijke afloop.
Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).

En inderdaad, bijna niemand - bromfietsmongooltjes en automobilisten - slaagt er nog in om correct richting aan te geven. Tragisch dat mensen niet begrijpen hoe belangrijk dat is. ;(
#NoDAPL
  woensdag 18 juni 2014 @ 02:21:39 #173
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_141233198
"Zonder rijbewijs"
"1.5 jaar geen rijbewijs"

Het zal hem aan zijn reet roesten of hij wel of niet een rijbewijs mag.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_141276542
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Aangezien minstens 90% van de bromfietsbestuurders zich niets aantrekt van de wet ben ik nogal sceptisch. Bijna iedereen die zogenaamd op een snorfiets rijdt rijdt op een bromfiets: veel te hoge maximale snelheid, onttrekking aan helmplicht, illegaal op het fietspad en als het goed is ook onverzekerd aangezien ze verzekerd zijn voor een snorfiets en niet voor een bromfiets. De Nederlandse politie moet dat weer eens veel steviger aanpakken, neem een voorbeeld aan de Belgen die standaard maximaal bestraffen bij deze groep (daar klasse A en B genoemd).

En inderdaad, bijna niemand - bromfietsmongooltjes en automobilisten - slaagt er nog in om correct richting aan te geven. Tragisch dat mensen niet begrijpen hoe belangrijk dat is. ;(
Eensch!
Aan dat laatste zijn fietser ook wel schuldig. Ik probeer er op te letten of dat nodig, zoals op een rotonde of als iemand op mij wacht. Lastig is dat een arm naar rechts door een automobilist vaak niet gezien kan worden, omdat mijn lichaam in de weg zit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141276646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eensch!
Aan dat laatste zijn fietser ook wel schuldig. Ik probeer er op te letten of dat nodig, zoals op een rotonde of als iemand op mij wacht. Lastig is dat een arm naar rechts door een automobilist vaak niet gezien kan worden, omdat mijn lichaam in de weg zit.
Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.
#NoDAPL
pi_141276675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 02:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fietsers maken het ook erg bont, voetgangers ook. Zeker. Alleen vind ik het nog ernstiger als je met een gemotoriseerd voertuig rijdt dan wanneer je je op eigen kracht verplaatst. De schade die je kan aanrichten bij anderen is groter en zij hebben niet per definitie een rijbewijs. Dat je je met een rijbewijs nog zo als een idioot in het verkeer gedraagt is nog erger. Eigenlijk zou het rijbewijs een rijvergunning moeten worden die sneller wordt ingetrokken indien je je slecht gedraagt in het verkeer. Het is dat het belastend is voor de slachtoffers maar vanuit daderperspectief zou het goed zijn als overtreders die anderen blootstellen aan onnodig gevaar geconfronteerd worden met de mogelijke gevolgen daarvan door hen te confronteren met verminkingen ten gevolge van verkeersongevallen, niet alleen via foto's maar ook door het van dichtbij te zien en de verhalen te horen.
^O^ ^O^
Als ik slachtoffer was zou ik graag de dader confronteren!
pi_141278871
Ik dacht bij het lezen van de TT dat TS op zoek was naar een baantje om geld te verdienen. Soort van huurmoordenaar door mensen dood te rijden :')
Somebody that I used to know
pi_141279173
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:26 schreef Amarantha het volgende:

[..]

4 maanden.. what :{ :(
Is genoeg. Het was niet zijn intentie om iemand te doden
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:02:16 #179
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141285199
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_141313919
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee maar te hard rijden, met valse kentekenplaten en zonder rijbewijs en dan ook nog doorrijden na een ongeval heeft hij wel allemaal bewust gedaan.
Daar zijn boetes voor.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 01:02:40 #181
88815 The_Emotion
98.3
pi_141315129
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_141315411
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
Dat kan natuurlijk, al is dat in Nederland niet zo heel simpel.
Ongelukken gebeuren gewoon. Ik ben zelf wel eens op 10 meter aan een wisse, maar onopzettelijke dood ontsnapt. Een maatje van mij heeft eens op een haar na een schildersladder gemist toen hij op de fiets een bocht omging. Was dat misgegaan, dan was de schilder op een ijzeren hek met punten gevallen. Had hij veroordeeld moeten worden, als het fout was gegaan?
pi_141315486
quote:
:') Die hij niet zag aankomen, kan gebeuren. Om hem daarna meteen aan het kruis te nagelen...
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 01:24:05 #184
88815 The_Emotion
98.3
pi_141315651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:') Die hij niet zag aankomen, kan gebeuren. Om hem daarna meteen aan het kruis te nagelen...
Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.
Het zou zomaar kunnen dat ik morgen hetzelfde doe, maar kom er denk ik niet vanaf met even sorry zeggen en 300 euro.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_141315669
quote:
Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 01:35:31 #186
88815 The_Emotion
98.3
pi_141315962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
Hij stond daar gewoon? dan had het scootermeisje het toch kunnen zien?
Kwam hij daar net aanrijden, dan had hij een toetertje moeten geven, lijkt mij gebruikelijk voor een heftruckchauffeur en misschien deed hij het ook wel en hoorde het brommermeisje het niet.
Er zit geen opzet in, maar het gaat om domme acties wat iedereen kan gebeuren.
De een loopt er mee weg met 300 euro boete, een ander kan een poosje brommen.
- Ian Malcolm
  vrijdag 20 juni 2014 @ 01:54:52 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141316368
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

De intentie was om het risico dat je iemand zou doden of ernstig verwonden sterk te verhogen. Dat is voldoende aanleiding om een goede straf te geven.
#NoDAPL
pi_141317392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.
Het zou zomaar kunnen dat ik morgen hetzelfde doe, maar kom er denk ik niet vanaf met even sorry zeggen en 300 euro.
dat kan gemakkelijk hoor, spijt betuigen en het feit dat het écht een ongeluk was, helpen daarbij. Er komt wel altijd een zaak bij ernstig letsel.
compact en kleverig.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:33:48 #189
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141320225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar zijn boetes voor.
Doorrijden na een ongeval is een misdrijf.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_141321021
Volgens mij staan daar stoplichten, waar het ongeluk is gebeurd:

https://www.google.com/ma(...)9:0x5bbac38ac81b23d9

Dus het hangt er heel erg vanaf wie van de 2 door rood reed. Als de automobilist door rood reed: dan moet hij zijn rijbewijs voor altijd kwijtraken om te beginnen. En een jaar of 15 cel is ook wel op z'n plaats.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:15:26 #191
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141323537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Anderzijds.
Pech.
De regel is heel makkelijk. Lepels omlaag op de openbare weg en tijdens het rijden. Hij is terecht schuldig aan dood door schuld. (en mogelijk zelfs met verzwarende omstandigheden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')