Dat kan natuurlijk, al is dat in Nederland niet zo heel simpel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Ik ken er een die had 's ochtends een fietser die hij niet zag aankomen doodgereden.
Het was even sorry zeggen en een bosje bloemen geven aan de nabestaanden en liep weg met 300 euro boete....
Het is dan ook dat hij een hoge functie heeft in een redelijk groot bedrijf, misschien afgekocht?
Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Die hij niet zag aankomen, kan gebeuren. Om hem daarna meteen aan het kruis te nagelen...
Anderzijds.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Remqo het volgende:
Hij stond daar gewoon? dan had het scootermeisje het toch kunnen zien?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
De intentie was om het risico dat je iemand zou doden of ernstig verwonden sterk te verhogen. Dat is voldoende aanleiding om een goede straf te geven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:04 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Is genoeg. Het was niet zijn intentie om iemand te doden
dat kan gemakkelijk hoor, spijt betuigen en het feit dat het écht een ongeluk was, helpen daarbij. Er komt wel altijd een zaak bij ernstig letsel.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Remqo het volgende:
[..]
Hij zag het inderdaad niet aankomen, hij kwam aantuffen van een opritje en vanachter een struikje of dode hoek kwam die fietser. Tja, gevalletje verkeerde plaats op verkeerd tijdstip.
Het zou zomaar kunnen dat ik morgen hetzelfde doe, maar kom er denk ik niet vanaf met even sorry zeggen en 300 euro.
De regel is heel makkelijk. Lepels omlaag op de openbare weg en tijdens het rijden. Hij is terecht schuldig aan dood door schuld. (en mogelijk zelfs met verzwarende omstandigheden).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Anderzijds.
Een domme heftruckchauffeur die net even buiten het hek stond met de lepels omhog. Waardoor een langsbrommend meisje haar hoofd verloor.
Pech.
Maar de man werd wel veroordeeld, ondanks het verweer dat hij moeilijk opnieuw aan een baan zou komen.
Hoe het afgelopen is, weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien viel het mee, voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |