Bahbah. wat een nare openingswedstrijd zoquote:
Tenzij alle scheidsen zo fluiten als die van vanavondquote:
niet-westerse landen zijn bijna altijd kut, uitzonderingen daar gelaten (maar dat is brazilië niet)quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:01 schreef Perrin het volgende:
Verdiende winst van Japan, zeer creatief gefloten wedstrijd.
Die worden wereldkampioen door de fifa en vidaquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:02 schreef BrandX het volgende:
lichtpuntje aan deze wedstrijd: de Brazilianen waren heul zo goed niet
Het leek bijna een amateurteam, op die Naaimaar na.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:02 schreef BrandX het volgende:
lichtpuntje aan deze wedstrijd: de Brazilianen waren heul zo goed niet
Oscar jongequote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het leek bijna een amateurteam, op die Naaimaar na.
Ja ok, die ook.quote:
Deze ziet wel wat geld tegemoet hoorquote:Op donderdag 12 juni 2014 23:59 schreef Syntix het volgende:
[niet racistisch] maar die kut jappen bewijzen wel dat ze geen flikker zien
Wat een debiel artikel.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:07 schreef Replicat het volgende:
Brazil's World Cup stadiums, from bad to worse.
Walgelijk maffia projectje met omgekochte papzakken, mogen ze lekker hard door de fundering heenzakken.
Ditquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:10 schreef Spychisch het volgende:
Sloeg echt nergens op. Ik ben nu voor elk land behalve Brazilië.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:10 schreef Spychisch het volgende:
Sloeg echt nergens op. Ik ben nu voor elk land behalve Brazilië.
Toen stond Blatter niet zo onder druk. Dit wordt zn laatste kans om zn zakken te vullen en dat doet die dus ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:13 schreef Fossieltje het volgende:
Nederland heeft al eens van Brazilië gewonnen, ondanks deze Japanse scheids
Kansloze sfeer, het geluid bij de opening alleen alquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:14 schreef tong80 het volgende:
De sfeer in het stadion was ook klote. Je hoorde geluid, maar dat was het wel.
En Jan Roelfs maar spreken over het sfeervolle stadion.
Een mythe ontmaskerd.
Ja echt, gemene kroaat!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:11 schreef lisselotte88 het volgende:
Frederico wou naar achteren schoppen, maar die Kroaat liet hem vallen. Terechte penalty.
quote:
Nu maar hopen dat die Italiaanse scheids van morgen wel zuiver is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:13 schreef Ar-se-nal het volgende:
[..]
Toen stond Blatter niet zo onder druk. Dit wordt zn laatste kans om zn zakken te vullen en dat doet die dus ook.
quote:
Ik moet denken aan dat varken dat geen pingel gaf toen Pi-air werd neergelegd in 98quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:14 schreef Confetti het volgende:
Weer zon vage Aziaat die het WK naar letterlijk verpest.
Net als die vage idioot in 2002 bij Italie-Zuid Korea.
Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk, Portugal, Uruguay en Argentinië moeten in staat zijn om dit matige team te neuken. Dus winnen kan niet op eigen kracht, maar misschien hebben ze het hele toernooi wel omgekocht.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:25 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop zo dat ze geen kampioen worden.
En later toegaf dat ie het verkeerd had gezienquote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik moet denken aan dat varken dat geen pingel gaf toen Pi-air werd neergelegd in 98
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:14 schreef Confetti het volgende:
Hou op zeg.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:14 schreef Confetti het volgende:
Hehe. Die kan er echt niks van. Niet corrupt, maar gewoon erg slecht. Niveautje Wiedemijer.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:18 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat die Italiaanse scheids van morgen wel zuiver is.
Als het weer zo'n wedstrijd wordt die compleet door de scheids wordt overschaduwd ben ik iig meteen genezen van mijn WK-enthousiasme.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:46 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Hehe. Die kan er echt niks van. Niet corrupt, maar gewoon erg slecht. Niveautje Wiedemijer.
Of die mafketel in 2002 bij Brazilie-Belgie. Pendergast ofzo, mijn belgische collegas kunnen er nóg agressief om worden...quote:
40 jaar geleden. Toen was Blatter nog geen voorzitter.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:13 schreef Fossieltje het volgende:
Nederland heeft al eens van Brazilië gewonnen, ondanks deze Japanse scheids
4 jaar geleden...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 01:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
40 jaar geleden. Toen was Blatter nog geen voorzitter.
Organiseren kunnen ze wel daar.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:12 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Duitsland maakt ook een grote kans aldus Blatter...
Dat eerste is onzin, dat tweede boeit niet, maar voor de rest ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:57 schreef Syntix het volgende:
Gewoon omdat het geen westers land is, ze de denken dat ze het beste elftal hebben,ze worden geholpen door de fifa-maffia aan de wereldtitel
en omdat Neymar al met rood van het veld had gemoeten door die elleboog op Modric.
Heeft iemand een Toon gehoord van Lopez?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 00:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kansloze sfeer, het geluid bij de opening alleen al![]()
Scheids wilde volgens mij gewoon levend Sao Paulo uitkomen
Ja dat was meer geluk dan wijsheid dat Marcello die erin liep, 't waren gewoon zaadballen. Goal is, na 2 herhalingen te zien, wellicht onterecht afgekeurd ja, maar 99 vd 100 scheidsrechters fluiten in zo'n situatie voor de keeper. Er hoeft maar iemand met hem mee te springen en de keeper valt en er wordt al gefloten. Gebeurt in iedere wedstrijd.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:15 schreef Halcon het volgende:
Het is de combinatie van voorvallen die maakt dat Brazilië heeft gewonnen dankzij vooral de scheidsrechter. Uiteraard was de keeper van Kroatië zwak, maar de scheidsrechter bevoordeelde Brazilië wel heel erg. Hoeveelste minuut maakt geen drol uit: rood is rood. Flutscheidsrechter. Direct naar huis sturen deze prutser.
Een van die voorzetten van Olic leidde wel tot een goal en er is nog een goal van Kroatië onterecht afgekeurd.
Nou, je kon meteen zien dat er niets aan de hand was. Pingel onterecht, Olic had je er een kunnen geven en Alves rood, Neymar had rood moeten hebben...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja dat was meer geluk dan wijsheid dat Marcello die erin liep, 't waren gewoon zaadballen. Goal is, na 2 herhalingen te zien, wellicht onterecht afgekeurd ja, maar 99 vd 100 scheidsrechters fluiten in zo'n situatie voor de keeper. Er hoeft maar iemand met hem mee te springen en de keeper valt en er wordt al gefloten. Gebeurt in iedere wedstrijd.
Dit! Oooooh het land van de voetbal, komen ze achter gaan ze liggen fluiten tegen een ploeg die tot dan toch wel beter was. Ik hoop dat Brazilië er later met een dikke vette verdiende nederlaag uit komt liggen, alleen al om die onsportieve supporters. Wat kan ik me daar in opwinden...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:15 schreef mikerw het volgende:
Wat waren die brazilianen en publiek verschrikkelijk onsportief met dat schoppen en fluiten. Fluiten naar Kroatie omdat je met 0-1 achter staat door een eigen doelpunt van een braziliaan, zielig, wat een voetbalcultuur, wat een samba.
Ik haatte Brazilië niet voor deze wedstrijd, ik ben altijd wel fan van deze ploeg wegens goede voetballers, maar na dit schouwspel is dat voor dit WK voor mij ook afgelopen.quote:
Precies. Als Nederland morgen wint door een penalty na een schwalbe van Robben loopt iedereen de polonaise. Iedereen is tegen anti-voetbal, behalve als ze er van profiteren.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:07 schreef kalinhos het volgende:
Dat gehuil gelijkFred (Fredsj) deed hetzelfde als, ik meen, Ronald de Boer tegen Tsjechie in 2000. Toen stond het hele land op de banken. Neymar had er wellicht af gemoeten, maar eerlijk hoeveel scheidsen zullen wel een rode kaart geven voor zoiets na 25 minuten spelen? Brazilië was niet fantastisch en 3-1 is iets geflatteerd, maar tis niet alsof Kroatië ook maar ergens recht op had. Olic die 5x vanaf de zijkant een voorzet geeft over de grond en verder hebben ze eigenlijk niet of nauwelijks iets gecreëerd.
Al denk ik wel dat die keeper toch 2 van de 3 goals wel had kunnen hebben, misschien wel alle 3
Het gaat daarnaast om alles er om heen. Willem Vissers/Sje/Pi-Air die een paar dagen geleden nog droeftoeteren dat Brazilië de bakermat van het voetbal isquote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Precies. Als Nederland morgen wint door een penalty na een schwalbe van Robben loopt iedereen de polonaise. Iedereen is tegen anti-voetbal, behalve als ze er van profiteren.
Dani Alves rood, wanneer? Als je bedoelt toen Olic richting doelman sprintte.. Olic viel zelfquote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, je kon meteen zien dat er niets aan de hand was. Pingel onterecht, Olic had je er een kunnen geven en Alves rood, Neymar had rood moeten hebben...
Allemaal erg op de hand van Brazilië. Erg doorzichtig allemaal.
Nou, Neymar had gewoon rood moeten krijgen. Dus de overwinning vind ik zeker niet terecht. Volgend wk in Schotland, zodat we tenminste echte voetballiefhebbers in de stadions hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:59 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, ik vond uiteindelijke de winst voor brazilie wel terecht, omdat die uiteindelijk zowel aan het eind van de eerste als tweede helft het voortouw namen en daar de wedstrijd beslistten.
Kroatie had zeker een kans gehad (toen de brazilianen leken te slapen in het begin van de eerste alswel tweede helft) maar liet het zelf ook liggen.
Haha jij bent één grote grap. Net als dat land Portugal van jouw, welke zowat failliet is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:13 schreef Kekster het volgende:
De overwinning van Brazilië was gewoon terecht, wat een gezeur om niets. Iedereen ziet Brazilië natuurlijk graag verliezen in de hoop dat Nederland ze ontloopt in de achtste finales maar Nederland gaat sowieso niet door dus wat maakt het uit?
Post van de dag, nu alquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:13 schreef Kekster het volgende:
De overwinning van Brazilië was gewoon terecht, wat een gezeur om niets. Iedereen ziet Brazilië natuurlijk graag verliezen in de hoop dat Nederland ze ontloopt in de achtste finales maar Nederland gaat sowieso niet door dus wat maakt het uit?
trololol.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:13 schreef Kekster het volgende:
Gewoon een objectieve constatering. Bijna iedereen hier heeft een hekel aan Brazilië dus daarom word er zo'n punt van gemaakt. Als dit Nederland tegen Portugal was geweest had iedereen hier de broek vol gescheten van het lachen.quote:
Nou, tot de fouten van Neymar maakte Brazilië ook geen aanspraak op de overwinning. Dus zonder Neymar (als er correct gefloten zou worden) al helemaal niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:31 schreef Kekster het volgende:
[..]
Gewoon een objectieve constatering. Bijna iedereen hier heeft een hekel aan Brazilië dus daarom word er zo'n punt van gemaakt. Als dit Nederland tegen Portugal was geweest had iedereen hier de broek vol gescheten van het lachen.
Feit is gewoon dat Kroatië geen moment aanspraak heeft gemaakt op een overwinning of zelfs een gelijkspel.
Alves tikte hem aan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dani Alves rood, wanneer? Als je bedoelt toen Olic richting doelman sprintte.. Olic viel zelf
Daar heb je gelijk in. Vooral dat gegeil op Brazilie is irritant. Verder kan ik me er niet zo druk over maken eigenlijk. In Nederland hebben we ook altijd de mond vol over totaalvoetbal, de Hollandse school en 1974 terwijl we al jaren saai kutvoetbal spelen op toernooien.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het gaat daarnaast om alles er om heen. Willem Vissers/Sje/Pi-Air die een paar dagen geleden nog droeftoeteren dat Brazilië de bakermat van het voetbal iskut braziliaantjes die gaan fluiten na een 0-1 achterstand terwijl je eigen ploeg gewoon kut speelt. Onterecht afgekeurd doelpunt aan de kan van Kroatië. Brazilië dat echt niks voorstelde de 2e helft. Stadions die niet af zijn. Onrust in het land met demonstr
ties. Brazilianen die denken dat ze het beste team ter wereld hebben en Kroatië wel even met 5-0 zouden verslaanen zo zijn er vast nog wel wat dingen op te noemen...
Ik kan het nu niet een twee drie vinden op internet, maar ik ben er zeker van dat ze in herhaling lieten zien dat Olic met zijn rechterbeen de linker aantikte en zo vielquote:
Brazilië was matig inderdaad. Gezien het spel had 1-0 een mooie uitslag geweest. Rood voor Neymar zou zwaar overdreven zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:35 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, tot de fouten van Neymar maakte Brazilië ook geen aanspraak op de overwinning. Dus zonder Neymar (als er correct gefloten zou worden) al helemaal niet.
Nee. Alves gaf hem een subtiel tikje. Slim, want de scheidsrechter zag het niet of wilde het niet zien, maar wel gewoon rood natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik kan het nu niet een twee drie vinden op internet, maar ik ben er zeker van dat ze in herhaling lieten zien dat Olic met zijn rechterbeen de linker aantikte en zo viel
Ik zag genoeg fouten voor rood hoor. Hoefde niet in 1 keer rood te zijn, 2x geel, maar dat armpje was wel erg bewust, sluw en bewust.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:46 schreef Kekster het volgende:
[..]
Brazilië was matig inderdaad. Gezien het spel had 1-0 een mooie uitslag geweest. Rood voor Neymar zou zwaar overdreven zijn.
http://nos.nl/wk2014/wedstrijd/1657995_brazilie-kroatie.htmlquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Alves gaf hem een subtiel tikje. Slim, want de scheidsrechter zag het niet of wilde het niet zien, maar wel gewoon rood natuurlijk.
Mijn enhousiasme is ook een beetje getemperd maar vanavond kijk ik toch wel uit naar onze Noordeburen en dinsdag is het de moment suprème!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:51 schreef Lothiriel het volgende:
M'n zin in het WK is helemaal onder 0 gekelderd, dat is al zeker.
Ja, m'n zin erin zal wel terugkomen hoorquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:54 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Mijn enhousiasme is ook een beetje getemperd maar vanavond kijk ik toch wel uit naar onze Noordeburen en dinsdag is het de moment suprème!
ach kul... Neymar vind ik strontirritant, maar die elleboog was verder niet bewust, beide gaan naar de bal en zetten hun lichaam erin en Neymars arm zwaait uit en komt tegen Modrics gezicht aan:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:02 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, Neymar had gewoon rood moeten krijgen. Dus de overwinning vind ik zeker niet terecht. Volgend wk in Schotland, zodat we tenminste echte voetballiefhebbers in de stadions hebben.
Je ziet Neymar toch eerst kijken naar Modric voor hij z'n elleboog in die zijn gezicht plant? Ziet er toch echt wel bewust uit hoor. Dat deed hij overigens 2 keer, dus dan had hij nog van het veld gestuurd moeten worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ach kul... Neymar vind ik strontirritant, maar die elleboog was verder niet bewust, beide gaan naar de bal en zetten hun lichaam erin en Neymars arm zwaait uit en komt tegen Modrics gezicht aan:
gele kaart kun je er best voor geven, zeker als modric als een stervende zwaan naar de bodem gaat, maar meer ook niet.
Overigens was het wel een draaipunt want toen begon Brazilie eindelijk eens een beetje inzet te laten zien... alsof ze wakker schrokken en doorkregen dat ze wel wat moesten gaan doen.
Die elleboog kwam toch precies vol op zijn bakkes terecht, nou erg onbewust. In België waren ze het over eens, dit was bewust, sluw maar bewust. Hij kijkt eerst naar de aankomende Kroaat en gaat dan zijn armpje in zijn gezicht plempen, rot toch op onbewust. Zeker zo'n diva als Neymar.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ach kul... Neymar vind ik strontirritant, maar die elleboog was verder niet bewust, beide gaan naar de bal en zetten hun lichaam erin en Neymars arm zwaait uit en komt tegen Modrics gezicht aan:
gele kaart kun je er best voor geven, zeker als modric als een stervende zwaan naar de bodem gaat, maar meer ook niet.
Overigens was het wel een draaipunt want toen begon Brazilie eindelijk eens een beetje inzet te laten zien... alsof ze wakker schrokken en doorkregen dat ze wel wat moesten gaan doen.
Was duidelijk bewust en rood. Normale arbiter had rood gegeven em dan hadden we Neymar de rest van het WK niet meer gezien.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je ziet Neymar toch eerst kijken naar Modric voor hij z'n elleboog in die zijn gezicht plant? Ziet er toch echt wel bewust uit hoor. Dat deed hij overigens 2 keer, dus dan had hij nog van het veld gestuurd moeten worden.
Het is geen korfbalquote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:41 schreef affa het volgende:
Pingel was terecht. Er was een lichte contact. En dan is het gewoon slim om te vallen. Hoort erbij. Als er geen contact was, dan was het onterecht.
Kaalscheren en over de grens met jou. Schertsfiguur!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:41 schreef affa het volgende:
Er was een lichte contact. En dan is het gewoon slim om te vallen. Hoort erbij.
Of hij doet een Zidane'tjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was duidelijk bewust en rood. Normale arbiter had rood gegeven em dan hadden we Neymar de rest van het WK niet meer gezien.
Dat uiteraardquote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, hoop dat hij de finale niet haalt.
en modric kijkt naar Neymar en dan gaan ze beide een duel voor een hoge bal aan en neymar heeft zn elleboog op gezichtshoogte, en modric ziet dat er loopt er graag tegenaan..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Je ziet Neymar toch eerst kijken naar Modric voor hij z'n elleboog in die zijn gezicht plant? Ziet er toch echt wel bewust uit hoor. Dat deed hij overigens 2 keer, dus dan had hij nog van het veld gestuurd moeten worden.
Als het ze lukt om Qatar te laten winnen....quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:48 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Het wordt in Brazilie gehouden, er worden miljoenen uitgegeven door Brazilie, dachten we nou echt dat Brazilie dan geen WK zal worden, daar wordt alles aan gedaan om ze het wel te laten worden. De Japanse scheidsrechter deed wat hem opgedragen werd, van hogerhand, dat was te verwachtten.
Het is in ieder geval geen blunder. Als scheids is het zeer moeilijk om te beoordelen dat er weinig contact is. Je ziet in een fractie vanuit een bepaalde hoek dat er contact is en dat de speler hard neergaat.quote:
Je ziet sowieso dat hij overdreven valt. Bij zo weinig contact kun je nooit onvrijwillig op die manier vallen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef affa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen blunder. Als scheids is het zeer moeilijk om te beoordelen dat er weinig contact is. Je ziet in een fractie vanuit een bepaalde hoek dat er contact is en dat de speler hard neergaat.
Maar met al die camera's erop kan dat in een fractie van een seconde al gecorrigeerd worden, lijkt me.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef affa het volgende:
[..]
Het is in ieder geval geen blunder. Als scheids is het zeer moeilijk om te beoordelen dat er weinig contact is. Je ziet in een fractie vanuit een bepaalde hoek dat er contact is en dat de speler hard neergaat.
Denk je nou echt dat Neymar niet kan inschatten, toen hij omkeek, dat daar een kleinere of grotere speler op hem afkwam? Die jongens zijn dagelijks met het spelletje bezig, dit is voor hun een 2e natuur, dus iets simpels als een kleinere of grotere speler die afkomt, hebben ze in een fractie van een seconde gezien hoor. Natuurlijk is een elleboog tegen het gezicht wel effectiever dan op de borstkas om af te stoppen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en modric kijkt naar Neymar en dan gaan ze beide een duel voor een hoge bal aan en neymar heeft zn elleboog op gezichtshoogte, en modric ziet dat er loopt er graag tegenaan..
is ook een fout van Neymar, en kan zeker bestrafd worden, maar dat moet je niet eenzijdig overdrijven..
typisch een aanvallersfout die kleine technici, gewend tegen grote verdedigers zich te moeten weren vaak maken en juist modric is precies hetzelfde formaat als Neymar zelf.
[ afbeelding ]
Alles leuk en aardig maar een rode kaart voor zoiets te geven is best aan de zware kant.
Geel voldoet gewoon en is een prima beslissing die veruit de meeste scheidsrechters zullen nemen.
Ja. Voer een regel in zoals met hockey.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Maar met al die camera's erop kan dat in een fractie van een seconde al gecorrigeerd worden, lijkt me.
ach ja, wat Neymar wel of niet allemaal gedacht heeft is een beetje giswerkquote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:05 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Neymar niet kan inschatten, toen hij omkeek, dat daar een kleinere of grotere speler op hem afkwam?
Jep, ik zie niet in waarom zoiets niet gewoon wordt gebruikt, tegenwoordig gaat alles zo snel dat het geen tijdverlies betekent. Tennis en hockey gebruiken ook allerlei computertechnieken om alles zo fair als mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Voer een regel in zoals met hockey.
Dat had Kroatië een pingel bespaard en een goal opgeleverd.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:59 schreef BrandX het volgende:
*meldbrasil
![]()
japanse scheidsrechters
![]()
FIFA
Duurt een paar tellen en je geeft elk team een mogelijkheid om het terug te laten kijken. Hadden ze gelijk, dan behouden ze hun joker. Geen gelijk, dan niet. Zo voorkom je dat elk wissewasje teruggekeken moet worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jep, ik zie niet in waarom zoiets niet gewoon wordt gebruikt, tegenwoordig gaat alles zo snel dat het geen tijdverlies betekent. Tennis en hockey gebruiken ook allerlei computertechnieken om alles zo fair als mogelijk te houden.
Triest dat dat bij voetbal dan weer niet gebeurt.
Prima systeem inderdaad. Overigens vind ik de open mic van de scheids zoals bij rugby ook een hele goeie.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duurt een paar tellen en je geeft elk team een mogelijkheid om het terug te laten kijken. Hadden ze gelijk, dan behouden ze hun joker. Geen gelijk, dan niet. Zo voorkom je dat elk wissewasje teruggekeken moet worden.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:51 schreef Lothiriel het volgende:
KutbraziliëStomme Fred
Stomme Jap
![]()
![]()
Penalty was er geen, afgekeurde goal was gewoon een correcte goal... Uitslag had dus 2-2 moeten zijn, en meer verdiende die pannenkoekspelers van Brazilië ook niet
En Neymar moest er gewoon af, het was niet een gewone elleboog, hij keek eerst en gaf dan een harde tik. Dat is toch gewoon rood? En hij deed het niet slechts 1 keer. Dit is gewoon 100 procent zeker omgekocht...
Met een kwalitatief zo sterk team zo slap spelen, je moet het maar klaarspelen__!
M'n zin in het WK is helemaal onder 0 gekelderd, dat is al zeker.
Dat hebben ze bij hockey ook. Hockey is kut, maar qua arbitrage e.d. lopen ze ver voor op voetbal.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Prima systeem inderdaad. Overigens vind ik de open mic van de scheids zoals bij rugby ook een hele goeie.
Videoref aanvragen om de counter eruit te halen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij hockey ook. Hockey is kut, maar qua arbitrage e.d. lopen ze ver voor op voetbal.
Op zich zit daar wel wat in, maar hoe praktisch is het? De 2 CV's van Brazilië stopten gisteren namelijk direct nadat de scheids floot. Dusja, valt die goal wel als zij niet stoppen? Hoe fluit je af en kan je alsnog een goal toekennen vraag ik me afquote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duurt een paar tellen en je geeft elk team een mogelijkheid om het terug te laten kijken. Hadden ze gelijk, dan behouden ze hun joker. Geen gelijk, dan niet. Zo voorkom je dat elk wissewasje teruggekeken moet worden.
Dat is wel uit te sluiten hoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Videoref aanvragen om de counter eruit te halen.
Scheids zou dan de actie af moeten wachten. Dat er lastige situaties ontstaan, voorkom je nooit helemaal.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Op zich zit daar wel wat in, maar hoe praktisch is het? De 2 CV's van Brazilië stopten gisteren namelijk direct nadat de scheids floot. Dusja, valt die goal wel als zij niet stoppen? Hoe fluit je af en kan je alsnog een goal toekennen vraag ik me af
Die gast heet toch gewoon Fred?!! Waarom zei die commentator gister dan heel de tijd '' Fredsjjjjh ''quote:
Scolariquote:Wij vonden ook dat het een penalty was. Ik ga het niet hebben over de uitspraken van andere coaches die zeggen dat we geluk hebben. Tegen hen zeg ik alleen maar: kijk naar de vijf wereldtitels die wij hebben. Dus die hebben we allemaal met geluk binnengesleept?
Omdat Fred geen Nederlander is. Die commentator sprak het redelijk goed uit.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:41 schreef JenHerpes het volgende:
[..]
Die gast heet toch gewoon Fred?!! Waarom zei die commentator gister dan heel de tijd '' Fredsjjjjh ''
Hopelijk een paar wilde tackles van die slagers uit Kameroen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:44 schreef Belladonna80 het volgende:
Tsja, dat Brazilië moét WK worden. De manier waarop interesseert niemand van de Fifa. De pleuris zal uitbreken als Brazilië vroegtijdig wordt uitgeschakeld. Laat Nederland het dan maar doen zou ik zeggen. Afvoeren dat Brazilië.
Dus buitenlanders moeten onze namen ook vooral niet Nederlands uitspreken zoals wij dat doen? Fen Pursey is dus goed?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:41 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Die gast heet toch gewoon Fred?!! Waarom zei die commentator gister dan heel de tijd '' Fredsjjjjh ''
Ik val achterover van deze uitzonderlijk sterk onderbouwde argumentatiequote:
Die mongool probeerde gewoon hip te doen. Blijkbaar zat hij nog fout bij de uitspraak ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dus buitenlanders moeten onze namen ook vooral niet Nederlands uitspreken zoals wij dat doen? Fen Pursey is dus goed?
Penalty was onterecht, hoewel het dom was van Lovren om zijn handen daar te houden, hij hield hem zelf heel even aan zijn shirt. Voor de rest waren de beslissingen helemaal niet zo gek. En nu is het allemaal omgekocht en is je zin in het WK weg. Dramaqueen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik val achterover van deze uitzonderlijk sterk onderbouwde argumentatie__!
Enige wat misschien enigszins te verdedigen is, is dat afgekeurde doelpunt van Kroatië. Neymar die tot twee keer toe een elleboog stoot mag uitdelen met 1 gele kaart tot gevolg. De penalty die jij aanhaalt. De 3-1 die gescoord wordt na een fout die niet gefloten wordt door de scheidsrechter...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:00 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Penalty was onterecht, hoewel het dom was van Corluka om zijn handen daar te houden, hij hield hem zelf heel even aan zijn shirt. Voor de rest waren de beslissingen helemaal niet zo gek. En nu is het allemaal omgekocht en is je zin in het WK weg. Dramaqueen.
Ramires speelt de bal speelt bij de 3-1 hoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Enige wat misschien enigszins te verdedigen is, is dat afgekeurde doelpunt van Kroatië. Neymar die tot twee keer toe een elleboog stoot mag uitdelen met 1 gele kaart tot gevolg. De penalty die jij aanhaalt. De 3-1 die gescoord wordt na een fout die niet gefloten wordt door de scheidsrechter...
Zal ik nog eens herbekijken dan.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:21 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ramires speelt de bal speelt bij de 3-1 hoor.
http://gfycat.com/FrankUnacceptableAdeliepenguin#quote:
Is een overtreding. Omgekeerd had die sashimi-schijter zeker gefloten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:29 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
http://gfycat.com/FrankUnacceptableAdeliepenguin#
Je kunt fluiten voor een overtreding, maar hoeft van mij niet.
Als de scheidsrechter consequent was geweest had hij deze overtreding gefloten vind ikquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:29 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
als die zakjapanner al fluit voor die schwalbe van Fretsj dan moet hij voor deze overtreding al helemaal fluiten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:29 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En toen Brazilie 1 - 1 maakte:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die mongool probeerde gewoon hip te doen. Blijkbaar zat hij nog fout bij de uitspraak ook.
Ook constant 'die kleine Oscar'. Noem hem gewoon gvd Oscar.
quote:Scolari: 'Ik heb het nu tien keer bekeken, het was een strafschop'
Brazilië heeft de eerste wedstrijd van het WK gisteren (donderdag) gewonnen. Kroatië werd met 3-1 verslagen, maar het gastland mocht zich gelukkig prijzen met enkele beslissingen van de arbitrage.
Bij een 1-1 stand kreeg Brazilië in de tweede helft een strafschop toegekend nadat Vedran Corluka de Braziliaanse spits Fred onderuit getrokken zou hebben. Even later, bij een 2-1 stand voor Brazilië werd een doelpunt van de Ivan Perisic afgekeurd omdat daar een overtreding van Ivica Olic op de Braziliaanse doelman aan vooraf gegaan zou zijn. In de herhaling blijken beide beslissingen discutabel.
De bondscoach van Brazilië, Luiz Scolari, denkt daar anders over. "Hebben miljoenen mensen gezien dat er niets aan de hand was? De scheidsrechter vond dat er een overtreding gemaakt werd, en wij ook. Ik heb het moment nu tien keer bekeken en ik denk dat hij gelijk had." Scolari erkent wel dat zijn ploeg niet de juiste vorm te pakken had. "Maar ik vertel mijn kritiek eerst aan mijn spelers, daarna pas aan anderen."
Ongelofelijk, echt waar. Het zou iemand toch sieren als hij gewoon de waarheid spreekt aangezien het toch niet meer ongedaan kan worden.quote:
Tjaquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Ongelofelijk, echt waar. Het zou iemand toch sieren als hij gewoon de waarheid spreekt aangezien het toch niet meer ongedaan kan worden.
quote:Björn Kuipers is een kandidaat om de WK-finale te mogen fluiten, maar er zijn natuurlijk meer scheidsrechters die op de eindronde hopen. Een van hen is Yuichi Nishimura, maar de Japanner kende donderdagavond geen goed begin. In de openingswedstrijd gaf hij Brazilië een strafschop cadeau en werd de gelijkmaker van Kroatië onterecht afgekeurd.
Nishimura staat dus al direct onder druk, maar bij de Aziatische bond vindt men dat de arbiter goed gefloten heeft. "Hij leverde een goede prestatie en nam goede beslissingen bij enkele lastige, split-second momenten", schrijft de AFC. "Hij gaf Brazilië een strafschop en floot voor een overtreding van Ivica Olic op Júlio César."
De positieve woorden van de AFC zijn opmerkelijk: bij de strafschop die Brazilië kreeg liet Fred zich overduidelijk vallen en bij de 2-2 van Kroatië leek er niet veel aan de hand te zijn. Olic en Júlio César gingen allebei de lucht in en eerstgenoemde kwam simpelweg met zijn hoofd eerder bij de bal, maar toch besloot Nishimura om te fluiten. In de eerste helft liet hij Neymar wegkomen met een gele kaart na een klap in het gezicht van Luka Modric. Neymar scoorde uiteindelijk twee keer in de 3-1 overwinning van zijn land.
In navolging van de Aziatische voetbalbond heeft ook de FIFA partij getrokken voor de veelbesproken Japanse arbiter Yuichi Nishimura. De leidsman ligt onder vuur vanwege enkele discutabele beslissingen in het treffen tussen Brazilië en Japan, maar volgens de wereldvoetbalbond heeft hij naar behoren gehandeld. "We hebben situaties die zwart-wit zijn, maar er was wel contact. Dan geef je de arbiter de mogelijkheid om een bepaalde beslissing te nemen", zei hoofd scheidsrechterszaken Massimo Busacca.
Duurt een kwartiertjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Kroaat Vida houdt wel van een fixje
Als ze de uutkering nou wat hoger gooidnquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:15 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Doarin krijg je nog meer dan een uutkering
Dan hoefde je niet zo voak een knipoog uut te delenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Als ze de uutkering nou wat hoger gooidn
beetje stelenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dan hoefde je niet zo voak een knipoog uut te delen
Ze hebben nog niet genoeg van die dikke koppequote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja wat moet je anders ? Blatter is toch al zo dik
4 euro gokkn op Kroatie , gelijk het huus uut .quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:17 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ze hebben nog niet genoeg van die dikke koppe
ik zei tegen mijn jongens, het huus moet je niet komenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
4 euro gokkn op Kroatie , gelijk het huus uut .
Dat loopt uut de hand
Moar we zwaaien niet met gokstrookjes en verkensquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:19 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ik zei tegen mijn jongens, het huus moet je niet komen
das het laagste wat er is
ze kwamen hem ophalenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:20 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Moar we zwaaien niet met gokstrookjes en verkens
oh neee
4 man sterk voor 1 klein kindjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ze kwamen hem ophalen
t was net een verken
Kiek doar stoan die stilln . Feestjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:
[..]
ze houden ons goed in de gaten
maar wij hen ook
hier piemel voor je mongoolquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:22 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Kiek doar stoan die stilln . Feestje
Vervelend figuur iddquote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit topic loopt goed.. Ik herinner me Scolari als coach van Portugal en Chelsea.. Wel typerend dat zo'n vervelend figuur ook altijd vervelende ploegen coacht.. maffiabaasje
quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:00 schreef Kekster het volgende:
Prima coach hoor Scolari. Hij heeft natuurlijk en WK gewonnen en dat maakt hem hier gehaat, en 2006 natuurlijk. Alsof van Gaal zo'n lieverd is
Dit gaat over voetbal, niet over de kwantummechanica...quote:
Oh ik hoop dat de pleuris uitbreekt en dat de fifa het mag gaan oplossen. Ik zeg Blatter helmpje op en plastic schild meegeven en naar de frontlinie sturen. En dan hopen dat het net zo hard losgaat als in dat klotegat in Oekraïne, hoe heette het ook alweer?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:42 schreef Iwanius het volgende:
Lui,ik zeg dat Brazilië tegen Duitsland verliest en dat dan de finale even geen doorgang kan vinden omdat dan het volk in opstand komt en alle aanloopkosten en winsten voor de FIFA spuugzat is terwijl zij nog steeds in vervallen woningen wonen.
Kortom volksopstand en de pleuris breekt uit als Brazilië wordt uitgeschakeld.
Klotegatskquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:37 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Oh ik hoop dat de pleuris uitbreekt en dat de fifa het mag gaan oplossen. Ik zeg Blatter helmpje op en plastic schild meegeven en naar de frontlinie sturen. En dan hopen dat het net zo hard losgaat als in dat klotegat in Oekraïne, hoe heette het ook alweer?
Jij bent zeldzaam dom. Dat moet je koesteren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:00 schreef Kekster het volgende:
Prima coach hoor Scolari. Hij heeft natuurlijk en WK gewonnen en dat maakt hem hier gehaat, en 2006 natuurlijk. Alsof van Gaal zo'n lieverd is
Columbia is zeker niet te onderschatten alleen ik vrees wat scheidsrechtelijke dwalingen hier en daar.quote:Op donderdag 3 juli 2014 02:14 schreef lijpe_mocro13 het volgende:
Colombia is fit Brazilie is helemaal op en moe. Dit gaat een makkie worden 2-0
Dat Colombia ze maar afslacht.quote:Scolari: 'Hebben wereldbeker al met één hand vast'
Bondscoach Luiz Felipe Scolari van Brazilië reageerde donderdag aan de vooravond van de kwartfinale tegen Colombia op enkele criticasters die het overdreven vinden dat hij de hulp van een psychologe heeft ingeroepen.
Onder anderen oud-aanvoerder Carlos Alberto vindt dat de Braziliaanse internationals te emotioneel zou zijn; enkele spelers konden hun tranen niet bedwingen na de ontsnapping in de achtste finales tegen Chili.
"Dit was allemaal gepland", meldde Scolari op een persconferentie. "Zondag en maandag komt de psychologe ook langs. Ze levert heel goed werk en nee, ik denk niet dat zij ons laat winnen, zo werkt het niet. Ik heb bewondering voor psychologen, zoek zelf meer informatie op zou ik zeggen."
Scolari stelde dat Brazilië de 'wereldbeker al met één hand vast heeft'. "Dat zei ik voor het toernooi ook, dat was een goede uitspraak. Wat toen heb ik gezegd, geldt nu nog steeds. We zijn nu toe aan de vijfde van zeven stappen."
Volgens de bondscoach is Colombia veel beter dan Chili. "Ze passen de bal goed naar elkaar en zijn technisch en tactisch sterk. We hebben respect voor Colombia, maar wij hebben wel het team dat schade aan kan richten in hun defensie."
Pekerman
De Colombiaanse bondscoach José Pekerman sprak vol bewondering over het gastland. "Wij zijn allemaal fan van het voetbal in Brazilië, van de spelers, de trainer, de speelstijl en de denkwijze."
"We houden allemaal van de Brazilianen en hebben er heel veel van geleerd. Maar vrijdag willen we ons grote voorbeeld verslaan."
Pekerman ziet de Brazilianen niet als uitgesproken favoriet. "Wij moeten erin geloven dat we Brazilië kunnen verslaan. We zullen het publiek tegen ons hebben, maar het is een goede test en we zullen vooral op een goede manier met deze nieuwe situatie moeten omgaan.''
Het duel tussen Brazilië en Colombia wordt gespeeld in Fortaleza en begint om 22.00 uur Nederlandse tijd.
Is het ook. Vijf sterren op je shirt zegt toch wel iets. Nederland heeft er nog niet een. Laten we hopen dat we eindelijk een ster halen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef Syntix het volgende:
[..]
Het gaat daarnaast om alles er om heen. Willem Vissers/Sje/Pi-Air die een paar dagen geleden nog droeftoeteren dat Brazilië de bakermat van het voetbal iskut braziliaantjes die gaan fluiten na een 0-1 achterstand terwijl je eigen ploeg gewoon kut speelt. Onterecht afgekeurd doelpunt aan de kan van Kroatië. Brazilië dat echt niks voorstelde de 2e helft. Stadions die niet af zijn. Onrust in het land met demonstraties. Brazilianen die denken dat ze het beste team ter wereld hebben en Kroatië wel even met 5-0 zouden verslaan
en zo zijn er vast nog wel wat dingen op te noemen...
Ik denk dat deze column er wel een goeie vinger op weet te leggen:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:00 schreef Cherna het volgende:
Ik snap niet waarom nu plots iedereen anti Brazilië is geworden.
quote:De Nieuwe Duitsers
Ik dacht aan het permanentje van Rudi Völler. Aan de Deutschland-über-alles-blik in de ogen van Stefan Effenberg. Aan de rotkop van Jens Jeremies. Aan Lothar Matthäus die over het gras rolde na wéér een perfect uitgevoerde Schwalbe.
Maar hoe hard ik het ook probeerde: het lukte me niet.
Ik kan geen hekel voor Duitse voetballers meer opbrengen. Mijn tenen gaan niet meer krom staan als Duitsland speelt op het WK. Ik sta niet meer te vloeken als ze scoren. Het is definitief: mijn anti-Duitsland-tijdperk is voorbij.
Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar in het huidige Duitse elftal spelen alleen maar lieve jongens. Geen matennaaiers, doorrollers en schele houthakkers (herinnert u zich Dieter Eilts?), maar knulletjes met een fijne techniek en fris geknipte haartjes. Philipp Lahm ziet eruit als een padvinder. Mario Götze is een lookalike van mijn achtjarige buurjongetje die ik elke morgen met een Bob de Bouwer-rugzak naar school zie huppelen. En van Miroslav Klose zou ik zonder een spoor van wantrouwen een tweedehands Skoda kopen.
Maar wat is een WK zonder een ploeg waaraan je een onbedaarlijke schurfthekel hebt? Als er 32 landen meedoen moet er minstens één tussen zitten waar je bloed van gaat koken. Eén team vol met smeerlappen, rotkoppen, toneelspelers en verdedigers die hun noppen in de knieschijf van de spits van de tegenstander boren als de scheids net even de andere kant op kijkt.
Omdat de Duitsers hun eigen Rudi-Völler-verleden verloochenen ben ik dit WK op zoek gegaan naar De Nieuwe Duitsers. Eerst dacht ik dat de Portugezen er perfect geknipt voor zouden zijn. Met de geëpileerde wenkbrauwen van Cristiano Ronaldo en die halvegare van een Pepe waren ze op papier een team om je kapot aan te ergeren.
Schurfthekel
Maar in werkelijkheid is Portugal een verzameling sneue gasten die er kansloos worden uitgeknikkerd in de eerste ronde. Toen ik Ronaldo vannacht zag rondhobbelen in de wedstrijd tegen de VS kreeg ik vooral medelijden met hem. (Dat hij zich maar snel laat naturaliseren tot Zweed. Kunnen hij én Zlatan tenminste samen naar het WK.)
Eigenlijk is er maar één land dat in aanmerking komt om een schurfthekel aan te hebben. Een land vol toneelspelers, duikelaars en matennaaiende rollebollers. Een land dat de naam heeft sambavoetbal te spelen, maar in werkelijkheid al jáááren met de kont in de goal op de counter speelt. Een land dat altijd de scheids mee heeft. Een land dat met late frommelgoals en onterechte pingels door het toernooi glibbert. Een land waarvan de spits Fredsj heet.
Brazilië.
Mazzel
Stiekeme Duitsers, dat zijn het, die Brazilianen. Sterker nog: de Brazilianen zijn zelfs nog veel Duitser dan de Duitsers. Zo irritant als Bebeto (dat babywiegen op het WK van 1994) heb ik nog nooit iemand zien juichen. Zo vaak als Rivaldo dweilde geen speler over het gras. Zo smerig veel mazzel met de scheidsrechter als tijdens de halve finale van het WK in 1998 (denk aan de niet gegeven pingel na de overtreding op Van Hooijdonk) heb ik sindsdien zelden gezien.
En dat de FIFA er op dit toernooi alles aan doet om Brazilië het gunstigst mogelijke speelschema te geven (waarom spelen de Brazilianen eigenlijk pas ná Nederland-Chili?) past perfect in het plaatje. Het riekt naar klassenjustitie. Naar stiekem winnen in de laatste minuut met een schwalbe. Ik heb het helemaal gehad met ze.
Stelletje Scheisse-Brazilianen.
Tja, maar ook NL word al met het oude Duitsland vergeleken. Robben is van gelijkwaardig niveau als je de oranje bril afzet. Die maakt ook zo nu en dan graag een duik. En dat we de laatste tijd in de laatste 15 minuten een wedstrijd alsnog winnen. Dat was typisch Duits. Dan de karatetrap van de Jong tijdens het WK van 2010.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat deze column er wel een goeie vinger op weet te leggen:
[..]
Volgens mij heeft het er ook mee te maken omdat iedereen het idee heeft dat Brazilië, ook vanwege de achtergrond waartegen dit WK gehouden wordt, aan de titel zal worden geholpen. Dan helpt dat diva-gedrag van jongens als Neymar ook niet mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:48 schreef Cherna het volgende:
Tja, maar ook NL word al met het oude Duitsland vergeleken. Robben is van gelijkwaardig niveau als je de oranje bril afzet. Die maakt ook zo nu en dan graag een duik. En dat we de laatste tijd in de laatste 15 minuten een wedstrijd alsnog winnen. Dat was typisch Duits. Dan de karatetrap van de Jong tijdens het WK van 2010.
Zo kun je natuurlijk wel altijd iets aanmerken.
Dat is waar. Maar onder die grote druk gaat een team vaak idioot te werk. En als ik nu neutraal kijk naar Brazilië erger ik me ook. Het gehuil etc om gek van te worden. Maar desondanks blijven ze na NL mijn favorieten. Als NL de titel niet pakt dan maar Brazilië of Belgiequote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het er ook mee te maken omdat iedereen het idee heeft dat Brazilië, ook vanwege de achtergrond waartegen dit WK gehouden wordt, aan de titel zal worden geholpen. Dan helpt dat diva-gedrag van jongens als Neymar ook niet mee natuurlijk.
Even m'n eigen post van vanmiddag quotenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:54 schreef Dekatria het volgende:
Volgens mij heeft het er ook mee te maken omdat iedereen het idee heeft dat Brazilië, ook vanwege de achtergrond waartegen dit WK gehouden wordt, aan de titel zal worden geholpen.
Goede column, klopt precies.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:43 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik denk dat deze column er wel een goeie vinger op weet te leggen:
[..]