abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141838360
quote:
13s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:37 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Oh ik hoop dat de pleuris uitbreekt en dat de fifa het mag gaan oplossen. Ik zeg Blatter helmpje op en plastic schild meegeven en naar de frontlinie sturen. En dan hopen dat het net zo hard losgaat als in dat klotegat in Oekraïne, hoe heette het ook alweer?
Klotegatsk
BFF met GGMM
  donderdag 3 juli 2014 @ 00:01:04 #227
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_141838375
pi_141838439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:00 schreef Kekster het volgende:
Prima coach hoor Scolari. Hij heeft natuurlijk en WK gewonnen en dat maakt hem hier gehaat, en 2006 natuurlijk. Alsof van Gaal zo'n lieverd is :')
Jij bent zeldzaam dom. Dat moet je koesteren.
:Y
BFF met GGMM
pi_141838878
anti :{w

O+ FRED O+ en O+ Dani Alves O+
pi_141838927
quote:
13s.gif Op donderdag 3 juli 2014 00:12 schreef lisselotte88 het volgende:

Wie is Fred?
BFF met GGMM
pi_141838960
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 00:13 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Wie is Fred?
De onzichtbare spits.
  donderdag 3 juli 2014 @ 02:14:44 #232
429953 lijpe_mocro13
je zusje is lekker
pi_141841375
Colombia is fit Brazilie is helemaal op en moe. Dit gaat een makkie worden 2-0
pi_141841441
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 02:14 schreef lijpe_mocro13 het volgende:
Colombia is fit Brazilie is helemaal op en moe. Dit gaat een makkie worden 2-0
Columbia is zeker niet te onderschatten alleen ik vrees wat scheidsrechtelijke dwalingen hier en daar.
pi_141850648
Brazilië wint van Colombia. Maar niet dankzij Fredsj.
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:04:37 #235
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141853246
quote:
_O-
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:35:33 #236
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141882573
quote:
Scolari: 'Hebben wereldbeker al met één hand vast'

Bondscoach Luiz Felipe Scolari van Brazilië reageerde donderdag aan de vooravond van de kwartfinale tegen Colombia op enkele criticasters die het overdreven vinden dat hij de hulp van een psychologe heeft ingeroepen.

Onder anderen oud-aanvoerder Carlos Alberto vindt dat de Braziliaanse internationals te emotioneel zou zijn; enkele spelers konden hun tranen niet bedwingen na de ontsnapping in de achtste finales tegen Chili.

"Dit was allemaal gepland", meldde Scolari op een persconferentie. "Zondag en maandag komt de psychologe ook langs. Ze levert heel goed werk en nee, ik denk niet dat zij ons laat winnen, zo werkt het niet. Ik heb bewondering voor psychologen, zoek zelf meer informatie op zou ik zeggen."

Scolari stelde dat Brazilië de 'wereldbeker al met één hand vast heeft'. "Dat zei ik voor het toernooi ook, dat was een goede uitspraak. Wat toen heb ik gezegd, geldt nu nog steeds. We zijn nu toe aan de vijfde van zeven stappen."

Volgens de bondscoach is Colombia veel beter dan Chili. "Ze passen de bal goed naar elkaar en zijn technisch en tactisch sterk. We hebben respect voor Colombia, maar wij hebben wel het team dat schade aan kan richten in hun defensie."

Pekerman
De Colombiaanse bondscoach José Pekerman sprak vol bewondering over het gastland. "Wij zijn allemaal fan van het voetbal in Brazilië, van de spelers, de trainer, de speelstijl en de denkwijze."

"We houden allemaal van de Brazilianen en hebben er heel veel van geleerd. Maar vrijdag willen we ons grote voorbeeld verslaan."

Pekerman ziet de Brazilianen niet als uitgesproken favoriet. "Wij moeten erin geloven dat we Brazilië kunnen verslaan. We zullen het publiek tegen ons hebben, maar het is een goede test en we zullen vooral op een goede manier met deze nieuwe situatie moeten omgaan.''

Het duel tussen Brazilië en Colombia wordt gespeeld in Fortaleza en begint om 22.00 uur Nederlandse tijd.
Dat Colombia ze maar afslacht.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:37:20 #237
121310 venomsnake
El Saltador
pi_141882629
Goed topic, Brazilie :r.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_141882655
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:35 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat Colombia ze maar afslacht.
Scolari _O_
pi_141883700
Als journalisten van Scolidingens naar de hel mogen lopen mag hij ze voorgaan :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:00:19 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141885236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef Syntix het volgende:

[..]

Het gaat daarnaast om alles er om heen. Willem Vissers/Sje/Pi-Air die een paar dagen geleden nog droeftoeteren dat Brazilië de bakermat van het voetbal is :') kut braziliaantjes die gaan fluiten na een 0-1 achterstand terwijl je eigen ploeg gewoon kut speelt. Onterecht afgekeurd doelpunt aan de kan van Kroatië. Brazilië dat echt niks voorstelde de 2e helft. Stadions die niet af zijn. Onrust in het land met demonstraties. Brazilianen die denken dat ze het beste team ter wereld hebben en Kroatië wel even met 5-0 zouden verslaan :') en zo zijn er vast nog wel wat dingen op te noemen...
Is het ook. Vijf sterren op je shirt zegt toch wel iets. Nederland heeft er nog niet een. Laten we hopen dat we eindelijk een ster halen.
Ik snap niet waarom nu plots iedereen anti Brazilië is geworden. Na Nederland blijft het nog altijd mijn fav team. En dat al sinds 1974. In zoverre is het de bakermat van het voetbal. Het gaat puur om afgunst en leedvermaak. En daar heeft een topteam altijd mee te maken.

Ze hebben niet eens een thuisvoordeel maar het is meer een nadeel geworden daar het hele team totaal blokkeert. De onrust in het land, het moeten winnen omdat alleen plaats 1 telt kun je niet eens vergelijken met een land als NL. Ga er maar aanstaan.Tijdens de confederation cup was het niveau van Brazilië van een andere planeet. En dat is een jaar geleden. Dat zegt wel iets.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:43:36 #241
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141886913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:00 schreef Cherna het volgende:
Ik snap niet waarom nu plots iedereen anti Brazilië is geworden.
Ik denk dat deze column er wel een goeie vinger op weet te leggen:
quote:
De Nieuwe Duitsers

Ik dacht aan het permanentje van Rudi Völler. Aan de Deutschland-über-alles-blik in de ogen van Stefan Effenberg. Aan de rotkop van Jens Jeremies. Aan Lothar Matthäus die over het gras rolde na wéér een perfect uitgevoerde Schwalbe.

Maar hoe hard ik het ook probeerde: het lukte me niet.

Ik kan geen hekel voor Duitse voetballers meer opbrengen. Mijn tenen gaan niet meer krom staan als Duitsland speelt op het WK. Ik sta niet meer te vloeken als ze scoren. Het is definitief: mijn anti-Duitsland-tijdperk is voorbij.

Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar in het huidige Duitse elftal spelen alleen maar lieve jongens. Geen matennaaiers, doorrollers en schele houthakkers (herinnert u zich Dieter Eilts?), maar knulletjes met een fijne techniek en fris geknipte haartjes. Philipp Lahm ziet eruit als een padvinder. Mario Götze is een lookalike van mijn achtjarige buurjongetje die ik elke morgen met een Bob de Bouwer-rugzak naar school zie huppelen. En van Miroslav Klose zou ik zonder een spoor van wantrouwen een tweedehands Skoda kopen.

Maar wat is een WK zonder een ploeg waaraan je een onbedaarlijke schurfthekel hebt? Als er 32 landen meedoen moet er minstens één tussen zitten waar je bloed van gaat koken. Eén team vol met smeerlappen, rotkoppen, toneelspelers en verdedigers die hun noppen in de knieschijf van de spits van de tegenstander boren als de scheids net even de andere kant op kijkt.

Omdat de Duitsers hun eigen Rudi-Völler-verleden verloochenen ben ik dit WK op zoek gegaan naar De Nieuwe Duitsers. Eerst dacht ik dat de Portugezen er perfect geknipt voor zouden zijn. Met de geëpileerde wenkbrauwen van Cristiano Ronaldo en die halvegare van een Pepe waren ze op papier een team om je kapot aan te ergeren.

Schurfthekel
Maar in werkelijkheid is Portugal een verzameling sneue gasten die er kansloos worden uitgeknikkerd in de eerste ronde. Toen ik Ronaldo vannacht zag rondhobbelen in de wedstrijd tegen de VS kreeg ik vooral medelijden met hem. (Dat hij zich maar snel laat naturaliseren tot Zweed. Kunnen hij én Zlatan tenminste samen naar het WK.)

Eigenlijk is er maar één land dat in aanmerking komt om een schurfthekel aan te hebben. Een land vol toneelspelers, duikelaars en matennaaiende rollebollers. Een land dat de naam heeft sambavoetbal te spelen, maar in werkelijkheid al jáááren met de kont in de goal op de counter speelt. Een land dat altijd de scheids mee heeft. Een land dat met late frommelgoals en onterechte pingels door het toernooi glibbert. Een land waarvan de spits Fredsj heet.

Brazilië.

Mazzel
Stiekeme Duitsers, dat zijn het, die Brazilianen. Sterker nog: de Brazilianen zijn zelfs nog veel Duitser dan de Duitsers. Zo irritant als Bebeto (dat babywiegen op het WK van 1994) heb ik nog nooit iemand zien juichen. Zo vaak als Rivaldo dweilde geen speler over het gras. Zo smerig veel mazzel met de scheidsrechter als tijdens de halve finale van het WK in 1998 (denk aan de niet gegeven pingel na de overtreding op Van Hooijdonk) heb ik sindsdien zelden gezien.

En dat de FIFA er op dit toernooi alles aan doet om Brazilië het gunstigst mogelijke speelschema te geven (waarom spelen de Brazilianen eigenlijk pas ná Nederland-Chili?) past perfect in het plaatje. Het riekt naar klassenjustitie. Naar stiekem winnen in de laatste minuut met een schwalbe. Ik heb het helemaal gehad met ze.

Stelletje Scheisse-Brazilianen.
pi_141887059
quote:
13s.gif Op donderdag 3 juli 2014 00:12 schreef lisselotte88 het volgende:

opdonderen bitch.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:48:17 #243
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141887070
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:43 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik denk dat deze column er wel een goeie vinger op weet te leggen:

[..]

Tja, maar ook NL word al met het oude Duitsland vergeleken. Robben is van gelijkwaardig niveau als je de oranje bril afzet. Die maakt ook zo nu en dan graag een duik. En dat we de laatste tijd in de laatste 15 minuten een wedstrijd alsnog winnen. Dat was typisch Duits. Dan de karatetrap van de Jong tijdens het WK van 2010.
Zo kun je natuurlijk wel altijd iets aanmerken.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:54:07 #244
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141887314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:48 schreef Cherna het volgende:
Tja, maar ook NL word al met het oude Duitsland vergeleken. Robben is van gelijkwaardig niveau als je de oranje bril afzet. Die maakt ook zo nu en dan graag een duik. En dat we de laatste tijd in de laatste 15 minuten een wedstrijd alsnog winnen. Dat was typisch Duits. Dan de karatetrap van de Jong tijdens het WK van 2010.
Zo kun je natuurlijk wel altijd iets aanmerken.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken omdat iedereen het idee heeft dat Brazilië, ook vanwege de achtergrond waartegen dit WK gehouden wordt, aan de titel zal worden geholpen. Dan helpt dat diva-gedrag van jongens als Neymar ook niet mee natuurlijk.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:00:12 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141887536
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het er ook mee te maken omdat iedereen het idee heeft dat Brazilië, ook vanwege de achtergrond waartegen dit WK gehouden wordt, aan de titel zal worden geholpen. Dan helpt dat diva-gedrag van jongens als Neymar ook niet mee natuurlijk.
Dat is waar. Maar onder die grote druk gaat een team vaak idioot te werk. En als ik nu neutraal kijk naar Brazilië erger ik me ook. Het gehuil etc om gek van te worden. Maar desondanks blijven ze na NL mijn favorieten. Als NL de titel niet pakt dan maar Brazilië of Belgie :)
pi_141913411
Wat een kutland :r :r gvd zeg.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:56:23 #247
297168 Kikopuz
I like goats
pi_141913460
Edit: Slopen die mensen!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:56:26 #248
180073 superniger
90+3 Ramos