Trustequote:
Cool! Heb ze nu 4 keer gezien. Lowlands 2005 vond ik nóg wat gaver dan Paradiso denk ik, totale gekte.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jaloers
Ik leerde ze pas kennen vlak voor Neon Bible en zag ze voor het eerst op Lowlands in 2007. Was ook machtig mooiIk heb staan huilen als een klein kind
![]()
Morgen ga ik ze voor de 6e keer zien
Wow Lowlands 2005. Was er wel maar kende het nog niet. Kwam terug van Lowlands en mijn vader vroeg of ik een tof bandje gezien had wat hij op tv had gezien, dat was Arcade Fire. Had ik het maar eerder gewetenquote:Op maandag 9 juni 2014 23:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Cool! Heb ze bu 4 keer gezien. Lowlands 2005 vond ik nóg wat gaver dan Paradiso denk ik, totale gekte.
Paradiso 2005 staat trouwens nog op Youtube:
Nope helaas. Antwerpen is niet naast de deur en er waren geen vrienden met interesse te gaan.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow Lowlands 2005. Was er wel maar kende het nog niet. Kwam terug van Lowlands en mijn vader vroeg of ik een tof bandje gezien had wat hij op tv had gezien, dat was Arcade Fire. Had ik het maar eerder geweten
Het optreden in Paradiso heb ik werkelijk grijsgedraaid op Fabchannel
Ben je er morgen ook bij?
Uh nee ze hebben toestemming gekregen om na 23u door te mogen.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:49 schreef Keyos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk huilt Smeets elke minuut na 23:00 dat Metallica speelt steeds harder. Iets met overschrijding van de vergunning en huiliehuilie Smeets als iets geld moet kosten.
Kan me overigens wel voorstellen dat vandaag alle ingrediënten had van een episch Metallica optreden waar je nog jaren aan zult denken.
Ah dat is wel balenquote:Op maandag 9 juni 2014 23:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nope helaas. Antwerpen is niet naast de deur en er waren geen vrienden met interesse te gaan.
Je hebt dan ook niet echt een keus. Je laat Metallica niet voor 1 uur optreden + je kan dat niet verkopen aan je bezoekers om een concert in te korten door een vergunning van 1 of andere bout gemeente.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:00 schreef alors het volgende:
[..]
Uh nee ze hebben toestemming gekregen om na 23u door te mogen.
quote:
Woon jij in Limburg?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Metallica speelt nu nog steeds, seek and destroy hoorde ik. Bijna afgelopen dus
Nee, gaat ook niet gebeuren. Ze hadden toestemming om de show te streamen, maar het komt niet on demand beschikbaar. Je zult het met Youtube moeten doen dus...quote:
Geen keus? Je begrijpt toch dat de gemeente letterlijk de stekker uit de stroom kan komen halen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:03 schreef Keyos het volgende:
[..]
Je hebt dan ook niet echt een keus. Je laat Metallica niet voor 1 uur optreden + je kan dat niet verkopen aan je bezoekers om een concert in te korten door een vergunning van 1 of andere bout gemeente.
Als de burgemeester banen en naamsbekendheid voor Limburg wilt riskeren voor een uurtje slaap van een dorp waar nooit iets te beleven is gaat hij zijn gang maar.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Geen keus? Je begrijpt toch dat de gemeente letterlijk de stekker uit de stroom kan komen halen?
Bovendien kun je pinkpop niet echt makkelijk verplaatsen.
Bovendien is mojo eigenaar van megaland. Die gaan echt niet voor een jaartje pinkpop de evenementvergunning riskeren.
Als de gemeente geen toestemming zou verlenen dan zou jan (zoals altijd), iets na 11 het concert beëindigen. Desnoods door zelf het geluid uit te laten schakelen als de band doorspeelt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:31 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als de burgemeester banen en naamsbekendheid voor Limburg wilt riskeren voor een uurtje slaap van een dorp waar nooit iets te beleven is gaat hij zijn gang maar.
Bewust mensen uren in de file laten staan zodat er 20 huizen geen last van auto's hebben terwijl er een snelweg vlak langs het terrein is.
Daar zie ik hem ook voor aan inderdaad. Al zal hij dat vast niet durven bij een band als The Stones die toch wel redelijk over 23:00 heen zaten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als de gemeente geen toestemming zou verlenen dan zou jan (zoals altijd), iets na 11 het concert beëindigen. Desnoods door zelf het geluid uit te laten schakelen als de band doorspeelt.
Dat heeft hij al eerder gedaan overigens.
Lol, ik zie de ambtenaren al kijken naar een berg losse fases, 125A stekkers en nog meer krachtstroom, en dan maar ienie minie mutte terwijl 40 roadies van Metallica erom heen staan, ready to goquote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:23 schreef tofastTG het volgende:
Je begrijpt toch dat de gemeente letterlijk de stekker uit de stroom kan komen halen?
Ik denk dat hij wel een harde grens in zijn hoofd heeft. Hij heeft eerder bij een optreden het geluid uit laten zetten terwijl de band nog op het podium stond.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:37 schreef Keyos het volgende:
[..]
Daar zie ik hem ook voor aan inderdaad. Al zal hij dat vast niet durven bij een band als The Stones die toch wel redelijk over 23:00 heen zaten.
Denk niet dat bezoekers gecharmeerd zullen zijn als ze een uur langer hebben moeten wachten op hun band, en dan vervolgens na 1 uur de stekker eruit gaat. Als je een onveilige situatie wilt veroorzaken als gemeente moet je nodig dat doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Lol, ik zie de ambtenaren al kijken naar een berg losse fases, 125A stekkers en nog meer krachtstroom, en dan maar ienie minie mutte terwijl 40 roadies van Metallica erom heen staan, ready to go![]()
Weet je ook welke band het was? Lijkt me nogmaals niet dat hij het durft met headliners. Dan komen ze gelijk nooit meer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel een harde grens in zijn hoofd heeft. Hij heeft eerder bij een optreden het geluid uit laten zetten terwijl de band nog op het podium stond.![]()
Ik zie geen probleem. :pquote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Lol, ik zie de ambtenaren al kijken naar een berg losse fases, 125A stekkers en nog meer krachtstroom, en dan maar ienie minie mutte terwijl 40 roadies van Metallica erom heen staan, ready to go![]()
Pinkpopbezoekers zijn in dat opzicht wel makke lammetjes denk ik. Maar om problemen te voorkomen is doorgaan tot 12 wel makkelijker.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Denk niet dat bezoekers gecharmeerd zullen zijn als ze een uur langer hebben moeten wachten op hun band, en dan vervolgens na 1 uur de stekker eruit gaat. Als je een onveilige situatie wilt veroorzaken als gemeente moet je nodig dat doen.
[..]
Weet je ook welke band het was?
Ik wel, zelfs als pro heb je een uitdaging om tussen alle krachtstroom de juiste te vinden om t alleen t geluid eruit te trekken, daarnaast heb je een tig tal technici die alles op alles zullen zetten om dat te vorkomen, sterker nog, als ik er zou staan en een gemeente lullo wil letterlijk de stroom eruit trekken gaat ie KO, daar gaan de spullen stuk van namelijk en dat willen we niet...quote:
Volgens mij kost Metallica een mil rond. Dat wil je niet weggooien als organisatie + je publiek verdient een cadeautje na dat onweer voor ze naar huis gaan. Je kan het gewoon niet flikken, het is niet dat ze tot 05:00 doorspelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:52 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wel, zelfs als pro heb je een uitdaging om tussen alle krachtstroom de juiste te vinden om t alleen t geluid eruit te trekken, daarnaast heb je een tig tal technici die alles op alles zullen zetten om dat te vorkomen, sterker nog, als ik er zou staan en een gemeente lullo wil letterlijk de stroom eruit trekken gaat ie KO, daar gaan de spullen stuk van namelijk en dat willen we niet...
Daarnaast kost Metallica een godsvermogen (denk half miljoen + ) dus voor ze die afkappen zal er eerst heel wat crisisoverleg zijn, waarschijnlijk zo lang als het duurt tot t concert over is...
zo en nu weer op zoek naar een stream![]()
Was The Cult idd:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Pinkpopbezoekers zijn in dat opzicht wel makke lammetjes denk ik. Maar om problemen te voorkomen is doorgaan tot 12 wel makkelijker.
Ik dacht the cult, maar ik Ben niet zeker.
quote:The Cult, top of the bill in '92, heb je dat toen gezien? Die jongens hadden zoveel gesnoven dat ze niet meer wisten waar ze waren. Tom Boonen avant-la-lettre, zeg maar. Op zich geen enkel probleem, alleen: ze wisten van geen ophouden. Ik heb een vergunning tot elf uur - half twaalf kan nog net, maar als het nog langer duurt, krijg ik last met de gemeente. Om vijf over middernacht heb ik de microfoon van de zanger afgepakt en geroepen: 'Beste mensen, het is afgelopen! Pinkpop is op maandag en niet op dinsdag!' Even wilde ik die microfoon nog naar de kop van hun manager smijten, maar ik bedacht me net op tijd. Je wil niet aangeklaagd worden voor een geweldsmisdrijf dat je gepleegd hebt op je eigen festival, hé? Ik heb dat ding dan maar tegen de grond gekwakt - achteraf heb ik er nog 400 gulden voor mogen ophoesten. En toen begon die Ian Astbury het publiek ook nog eens op te hitsen, zo van 'jullie hebben hier fucking géld voor betaald' en fucking hier en fucking ginder en fucking overal. Toen heb ik de stekker eruit getrokken, en zijn ze hun eigen drumstel in elkaar beginnen sodemieteren (lacht).
http://www.humo.be/tv-tips/25026/pinkpop-2009
tot nu toe heb ik vooral de indruk dat jij van de regeltjes bent en Jan Smeets vooral wil dat Pinkpop hoe dan ook doorgaat, over de timetable heen, ondanks het noodweer etc...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:56 schreef tofastTG het volgende:
Maar Jan Smeets is wel echt van de regeltjes heren.
Ik geloof dat ik dat eens moet gaan luisteren, dat hele Arcade Fire zegt me niksquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:00 schreef Tourniquet het volgende:
Recensie Arcade Fire: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Arcade-Fire.html
Ik geef alleen aan dat meneer Smeets normaliter alle regeltjes respecteert.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:58 schreef YuckFou het volgende:
[..]
tot nu toe heb ik vooral de indruk dat jij van de regeltjes bent en Jan Smeets vooral wil dat Pinkpop hoe dan ook doorgaat, over de timetable heen, ondanks het noodweer etc...
22 jaar geledenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:04 schreef tofastTG het volgende:
Ik geef alleen aan dat meneer Smeets normaliter alle regeltjes respecteert.
Hij is bij een optreden van the cult het podium opgelopen om de microfoon uit handen van de zanger te trekken. Dat hoor je niet vaak.
Smeets is bijvoorbeeld ook voorstander van alcohol vrije festivals. Hij zeikt vaker over het feit dat andere festivals wel doorgaan tot 3 uur.
nu solliciteren en wachten tot íe dood gaatquote:
Ik zie het hem zo weer doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:07 schreef YuckFou het volgende:
[..]
22 jaar geleden
Kom op man, dat is de tijd dat de hele festival wereld nog uit cowboys bestond en boxen met een elastiekje aan de trussing werden opgehangen....
De live audio wereld incluis festivals is sinds die tijd zo enorm veranderd dat je daar geen voorbeeld aan kan nemen....
Dat er in overleg met de gemeente wordt besloten Metallica (hoi 20.000 fans, hoi miljoen euro fee) na t noodweer de volledige set te laten spelen is niet meer dan logisch en als dat anders was gegaan (sorry n uurtje we moeten off) dan was de pleuris erger uitgebroken dan t uurtje noodweer wat zo overwaaide....
Alcoholvrije festivals
Na een blikseminslag doet zo'n scherm het echt niet meer binnen een uur.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Ben net terug van eeen geslaagde, maar heavy dag. Niet alleen de afsluiter was heavy, maar ook het weer. Na ruim 1 uur vertraging en haperende videoschermen begon het feest.
Naderend onweer, ik stond in dat moment in de Brand bier tent, deze staat vlak naast het main stage.
Het optreden van Metallica. Met een uur vertragng en bliksem inslag in het linker en rechter videoscherm. Dat werd pas na 1 uur spelen hersteld.
Wow nicequote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:00 schreef Tourniquet het volgende:
Recensie Arcade Fire: http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Arcade-Fire.html
Arcade Fire niet kennen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dat eens moet gaan luisteren, dat hele Arcade Fire zegt me niks
Toch werkten ze na een noodreperatie weer. Je zag dat er monteurs met zaklampen in aan het klimmen waren om het defect op te sporen. Hier werkt alles weer perfect, zelfs met lasershow.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na een blikseminslag doet zo'n scherm het echt niet meer binnen een uur.
Waar Piet denk ik op doelt is dat dat geen blikseminslag in de schermen zelf was, maar waarschijnlijk in de toevoer daar naartoequote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Toch werkten ze na een noodreperatie weer. Je zag dat er monteurs met zaklampen in aan het klimmen waren om het defect op te sporen. Hier werkt alles weer perfect, zelfs met lasershow.
[ afbeelding ]
Ik zit/doe teveel dance events om "normale"muziek bij te houdenquote:
Endelijk beeld!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef Keyos het volgende:
Ze gaan wel echt HELEMAAL LOS bij Metallica om het warm te krijgen:
Ik hoop voor de Metallica fans dat het niet heel het concert zo was.
Dat was een los draadje waarschijnlijk, een bliksem die op zo'n scherm knalt, is einde verhaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Toch werkten ze na een noodreperatie weer. Je zag dat er monteurs met zaklampen in aan het klimmen waren om het defect op te sporen.
[ afbeelding ]
Damn wat een dooie boelquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef Keyos het volgende:
Dan kan ik het me voorstellenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:32 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik zit/doe teveel dance events om "normale"muziek bij te houden
[..]
Endelijk beeld!![]()
al was t maar kort
miljoenen volts en duizenden ampères, ik vrees dat de complete stage dan weggevaagd wasquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat was een los draadje waarschijnlijk, een bliksem die op zo'n scherm knalt, is einde verhaal.
Stonden beveiligers om de "torens" heen om de mensen daar weg te houden? Of heb je dat niet gezien. Dat vraag ik me wel af, hoe de organisatie op dat gebied veiligheid heeft gerealiseerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Nog in de auto terug naar huis. Wat was Arcade Fire gruwelijk goed. Die bui zorgde wel voor sfeer. Chapeau wel voor de organisatie voor een goed crowd management.
Denk dat er op dat soort stages ook wel sprake is van bliksemafleiders althans, dat zou ik zo denken. Heb er nauwelijks tot geen verstand van.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
miljoenen volts en duizenden ampères, ik vrees dat de complete stage dan weggevaagd was
Dat was wel een spetterende show geworden dan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:34 schreef YuckFou het volgende:
[..]
miljoenen volts en duizenden ampères, ik vrees dat de complete stage dan weggevaagd was
Ach, de echte fans staan vooraan/ in het midden. Daar doet iedereen gezellig mee!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Damn wat een dooie boel![]()
[..]
Dan kan ik het me voorstellen
Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat zelfs als je de stage tot anderhalve meter in de grond laat zakken met al het staal als afleider een blikseminslag echt alles kapot knaltquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:36 schreef tofastTG het volgende:
Denk dat er op dat soort stages ook wel sprake is van bliksemafleiders althans, dat zou ik zo denken. Heb er nauwelijks tot geen verstand van.
Inderdaad, al is het wel gaaf om een hele weide uit z'n dak te zien gaan zoals bij sommige nummers van The Stones natuurlijk. Ah well , morgen maar even een vriend uithoren die er vandaag was geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ach, de echte fans staan vooraan/ in het midden. Daar doet iedereen gezellig mee!
Geen idee stond niet op die plek (kwam net van AF af). Maar zo te horen aan Eric Corton stonden ze er wel idd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Stonden beveiligers om de "torens" heen om de mensen daar weg te houden? Of heb je dat niet gezien. Dat vraag ik me wel af, hoe de organisatie op dat gebied veiligheid heeft gerealiseerd.
Op twitter waren overigens wel veel zuurpruimen joh dat de organisatie onverantwoorde risico's nam etc, maargoed dat soort mensen heb je altijd.
Een bliksemafleider zit er wel op grote stalen torens waarschijnlijk maar toch wanneer de bliksem daar direct op knalt dan is de natte grond erom heen niet veilig ondanks zo'n aardpen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat zelfs als je de stage tot anderhalve meter in de grond laat zakken met al het staal als afleider een blikseminslag echt alles kapot knalt![]()
don't fuck with mother nature
edit kut gewoon aftrappen met battery
tuurlijk en volgens ISO standaarden zal t allemaal vast wel kloppen, maar als er letterlijk miljoenen volts en duizenden of honderduizenden ampères doorheen knallen sta ik liever x-honderd meter verderopquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een bliksemafleider zit er wel op grote stalen torens waarschijnlijk maar toch wanneer de bliksem daar direct op knalt dan is de natte grond erom heen niet veilig ondanks zo'n aardpen.
In Duitsland is er meer omgewaaid door die bui.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:48 schreef YuckFou het volgende:
[..]
tuurlijk en volgens ISO standaarden zal t allemaal vast wel kloppen, maar als er letterlijk miljoenen volts en duizenden of honderduizenden ampères doorheen knallen sta ik liever x-honderd meter verderop
Bonus omdat Duitsland wel met euros schuift, Rock am Ring:
en daar betaal je dan een miljoen voorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef Keyos het volgende:
Smeets heeft er wel meer dan een miljoen voor moeten neertellen. Maar ze hebben ooit eens gratis voor een klein publiek gespeeld in een cafe in Brunssum naar aanleiding van een prijsvraag.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
en daar betaal je dan een miljoen voor
Als je daarvan kunt genieten moet je eens naad dit fenomenale live optreden kijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:42 schreef Keyos het volgende:
[..]
Inderdaad, al is het wel gaaf om een hele weide uit z'n dak te zien gaan zoals bij sommige nummers van The Stones natuurlijk. Ah well , morgen maar even een vriend uithoren die er vandaag was geweest.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:31 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een paniek heeft die Smeets gemaakt, voor niets. Allemaal bezorgde ouders thuis, lekker opkloppen op TV. Security die riep dat er doden gingen vallen, man man man wat een zooitje.
Iedereen over de zeik natuurlijk dat ie het vak uit moest en zijn plaats kwijt was.
Door te roepen dat het onveilig ging wordenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]op welke manier maakte Smeets paniek dan?
Nou hij heeft wel de verandwoordelijkheid over het publiek en artiesten. En dat was roch niet zomaar onweer, dat was best wel heftig. Zelfs zo erg dat Metallica ruim 1 uur met vertraging heeft kunnen spelen. Normaal gaat het hele programma gewoon door ongeacht het weer. Komt haast nooit voor dat een Pinkpop programma door het weer in de war wordt gestuurd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:36 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Door te roepen dat het onveilig ging worden
Dat was het ook en krijg je toevallig een windhoos over zo'n terrein dan heb je feest.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:36 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Door te roepen dat het onveilig ging worden
Je weet totaal niet waar het over gaat of wel? Dan kan je beter even naar Geenstijl. Daar staan ook van die debiele uitspraken die nergens op slaan. Ze hebben juist erg goed de kalmte weten te bewaren, zodat er bij het publiek geen onrust is ontstaan. Ze hebben goed instructie gegeven wat wel te doen, wat niet te doen, en waar niet te staan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:31 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een paniek heeft die Smeets gemaakt, voor niets. Allemaal bezorgde ouders thuis, lekker opkloppen op TV. Security die riep dat er doden gingen vallen, man man man wat een zooitje.
Iedereen over de zeik natuurlijk dat ie het vak uit moest en zijn plaats kwijt was.
Blijft een gok zoiets, komt er windhoos dan is er geen houden aan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar het over gaat of wel? Dan kan je beter even naar Geenstijl. Daar staan ook van die debiele uitspraken die nergens op slaan. Ze hebben juist erg goed de kalmte weten te bewaren, zodat er bij het publiek geen onrust is ontstaan. Ze hebben goed instructie gegeven wat wel te doen, wat niet te doen, en waar niet te staan.
Daarom werd men verteld waar ze NIET heen moesten. Bijvoorbeeld werd er erg duidelijk vermeld om niet naar de campings te gaan. En weg te blijven bij de masten geluidstorens. Ook de tent is ontruimt om die reden. Dus er is wel degelijk naar gehandeld. Dus check even de feiten voor je kritiek op iets levert.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Blijft een gok zoiets, komt er windhoos dan is er geen houden aan.
Welke kritiek? Wanneer er windhoos over dat terrein gaat dan is er gewoon een groot probleem zo simpel is het.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daarom werd men verteld waar ze NIET heen moesten. Bijvoorbeeld werd er erg duidelijk vermeld om niet naar de campings te gaan. En weg te blijven bij de masten geluidstorens. Ook de tent is ontruimt om die reden. Dus er is wel degelijk naar gehandeld. Dus check even de feiten voor je kritiek op iets levert.
Het was gênant hoe het publiek gewoon bijna doodstil stond te kijken inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:29 schreef Keyos het volgende:
En toch hebben ze ook hier maatregelen genomen om zoveel mogelijk doeken weg te halen die daar vatbaar voor waren. Het enige kritiekpunt wat ik heb is dat alles in het Nederlands was terwijl er ook veel buitenlanders rondlopen..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Natuurgeweld heb je niet in de hand en ontruimen op laatste dag voor de afsluiter is ook geen optie.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En toch hebben ze ook hier maatregelen genomen om zoveel mogelijk doeken weg te halen die daar vatbaar voor waren. Het enige kritiekpunt wat ik heb is dat alles in het Nederlands was terwijl er ook veel buitenlanders rondlopen..
Dat was vrij bijzonder ja. Helemaal omdat Corton een hele uitleg in het Nederlands gaf en vervolgens er nog een Engels woordje aan toevoegde 'voor de mensen die geen Nederlands spraken'. Die hadden waarschijnlijk geen idee waar het over ging.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En toch hebben ze ook hier maatregelen genomen om zoveel mogelijk doeken weg te halen die daar vatbaar voor waren. Het enige kritiekpunt wat ik heb is dat alles in het Nederlands was terwijl er ook veel buitenlanders rondlopen..
En had de grote videoschermen gebruikt ook. Bij de 3FM stond alleen rechts een zielig bordje en dat scherm bij main bleef alleen reclame afspelen. Wel mooi om te zien al die inslagen in die masten naast het terreinquote:Op dinsdag 10 juni 2014 04:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was vrij bijzonder ja. Helemaal omdat Corton een hele uitleg in het Nederlands gaf en vervolgens er nog een Engels woordje aan toevoegde 'voor de mensen die geen Nederlands spraken'. Die hadden waarschijnlijk geen idee waar het over ging.
Logisch, want na 23.00 uur moet ook iedereen weer naar huis, dus moeten er verkeersregelaars, politie op de been, treinen rijden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 01:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
23:00u is de afspraak op laatste dag met wat ruimte, andere 2 dagen is het 24:00u en ook wel wat ruimte.
Achteraf best stoer maar op het moment best beangstigend, kreeg wel een beetje het idee dat het noodweer te lang onderschat is door de organisatie, pas tijdens Arcade Fire kwam er een rode waarschuwing op de borden, maar toen het eenmaal los ging werd het goed gemanaged vanaf de mainstage.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 05:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ach het is goed afgelopen en iedereen die er was heeft een stoer Pinkpop verhaal.
Het blijft geluk hebben zoiets, het festival eerder eindigen omdat er onweer aankomt is ook niet echt een optie.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Achteraf best stoer maar op het moment best beangstigend, kreeg wel een beetje het idee dat het noodweer te lang onderschat is door de organisatie, pas tijdens Arcade Fire kwam er een rode waarschuwing op de borden, maar toen het eenmaal los ging werd het goed gemanaged vanaf de mainstage.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je kunt geen 70k mensen in no-time evacueren en veilig ondernemen voor noodweer..
Eens,maar het ging nu van "jongens niks aan de hand" naar "zeer ernstig noodweer" rond 8 uur, terwijl wij op buienradar al om 6 uur/ half 7 zagen dat we echt de volle laag zouden...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je kunt geen 70k mensen in no-time evacueren en veilig ondernemen voor noodweer..
Die sfeer werd ook wel een beetje gemaakt op internet hoor. Om half zeven kun je geen spontane evacuatie meer uitvoeren. Je staat daar ook een beetje op eigen initiatief en risico natuurlijk. Heb begin jaren '90 wel eens een festival in Zuid Frankrijk meegemaakt, ook overvallen door een hoos- en onweersbui (was wel erg tof, de Chili Peppers met onweer op de achtergrond), bij terugkomst was de hele camping getroffen door een mega storm, geen tent stond meer overeind, tsja, dat zijn dingen die gebeurden gewoon. Volgende dag op de bonnefooi naar huis gegaan. Tegenwoordig denken we alles te kunnen voorkomen en manipuleren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens,maar het ging nu van "jongens niks aan de hand" naar "zeer ernstig noodweer" rond 8 uur, terwijl wij op buienradar al om 6 uur/ half 7 zagen dat we echt de volle laag zouden...
Portishead was totale perfectie. Lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:18 schreef theodoor9 het volgende:
Maar atzegod vond Arcade Fire dus Portishead overtreffen?
Maar hij zegt: nog nooit zoiets bijzonders gezien en wie deze show heeft gezien kan gelukkig sterven..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Portishead was totale perfectie. Lijkt me sterk.
Vraag het 'm op twitter zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:29 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Maar hij zegt: nog nooit zoiets bijzonders gezien en wie deze show heeft gezien kan gelukkig sterven..
Zijn die sinds 2007 niet meer in Nederland geweest?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:38 schreef TheVulture het volgende:
Arcade Fire, ik hoop dat ze niet weer 7 jaar wachten om naar NL te komen
Heb ik nietquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vraag het 'm op twitter zou ik zeggen.
2007 was het laatste festivaloptreden (op Lowlands). Daarna hebben ze nog 2x in de HMH gestaan (2007 en 2011).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn die sinds 2007 niet meer in Nederland geweest?
Ja maar wat is de andere optie/gok? Als mensen bovendien bij elkaar blijven zou er ook bij een windhoos niet veel mis kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een heleboel mensen die letterlijk gaan vliegen dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja maar wat is de andere optie/gok? Als mensen bovendien bij elkaar blijven zou er ook bij een windhoos niet veel mis kunnen gaan.
Er staan inderdaad geen bomen, metalen constructies, en tenten die mensen kunnen bedolven ofzo. Oh wacht...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja maar wat is de andere optie/gok? Als mensen bovendien bij elkaar blijven zou er ook bij een windhoos niet veel mis kunnen gaan.
Ik ook. Zal niet de laatste keer zijnquote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:07 schreef alors het volgende:
Ik heb de set van Arcade Fire nog maar een keer opgezet.
Volgens mij heb je niet veel gemistquote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:14 schreef Devv het volgende:
Het enige waar ik een beetje van baal, is dat we te laat waren voor Clean Bandit. Ik was ze in Paradiso misgelopen, dus ik dacht ze hier dan alsnog te kunnen zien. En uiteraard was er weer overmacht. Eerst was er een omleiding, omdat een loslopende hond een ongeluk had veroorzaakt op de A2. En daarna moesten we iemand uit de auto helpen die in de greppel naast de afrit was gereden. Dat was precies het half uur vertraging wat ons heeft genekt
.
Die recensie is niet van atze toch? alleen die tweet die eronder staat volgens mij.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:29 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Maar hij zegt: nog nooit zoiets bijzonders gezien en wie deze show heeft gezien kan gelukkig sterven..
Klopt recensie is van Timo Pisart. Dat "wie deze show heeft gezien kan gelukkig sterven" staat in de de recensie en "nooit zoiets bijzonders gezien" staat in die tweet van Atze.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:49 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Die recensie is niet van atze toch? alleen die tweet die eronder staat volgens mij.
Nee, wij hebben een uur staan wachten totdat "Rather Be" werd gespeeld maar wij stonden nét buiten de tent (omdat die helemaal vol was). De sfeer was daar jammer genoeg niet zo dat je helemaal los kon gaan... daar moest je echt voor in de tent staan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:17 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet veel gemist
Bij Stromae stond ik best wel vooraan, en daar werd er wel goed gesprongen en meegedaanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:28 schreef Dos37 het volgende:
Ah het was echt genieten gisteren. Stromae was echt geweldig alleen wilde hij dat het publiek wat meedeed wat natuurlijk niet echt makkelijk ging met 35 graden en brandende zon. Maar echt een ras artiest.
En de regen schitterend toen Metallica dat was ook uitermate tof.
Daar zijn standaarden voor ontwikkeld, die constructies gaan echt niet omver in dit weer. Althans, als alle regeltjes nageleefd worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er staan inderdaad geen bomen, metalen constructies, en tenten die mensen kunnen bedolven ofzo. Oh wacht...
Jajaja.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:16 schreef MaJo het volgende:
Vanavond Arcade Fireik kan wel janken zoveel zin heb ik er in
![]()
verslagje of full on recensie? Recenseer eigenlijk nooit concerten waar ik voor mezelf heen ga maar wil best een uitzondering makenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Jajaja.
Misschien kun je de thuisblijvers nog verblijden met een verslagje achteraf?
Wat jij wilt uiteraard, ben altijd wel benieuwd hoe het was. Denk dat men het in MUZ / Arcade Fire #7 naar Pinkpop ook wel kan waarderen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
verslagje of full on recensie? Recenseer eigenlijk nooit concerten waar ik voor mezelf heen ga maar wil best een uitzondering maken
ik ga mijn best doen!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat jij wilt uiteraard, ben altijd wel benieuwd hoe het was. Denk dat men het in MUZ / Arcade Fire #7 naar Pinkpop ook wel kan waarderen.
Arcade Fire had ook op main stage kunnen staan maar wilde zelf niet voor Metallica staanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond de programmering wel weer wazig soms... Stromae, Limp Bizkit en eigenlijk ook Arcade Fire hadden qua populariteit of verdiende naam en faam toch wel op de mainstage gemoeten...
Ik snap dat ze een opbouw wilden richting Metallica, maar Rob Zombie en Avenged Sevenfold hadden qua publieke belangstelling makkelijker op het 3FM-stage gepast
dat gaat wel lukkenquote:
Had je A7X wel gezien? Die rockten Metallica compleet van het podium af. :pquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat ze een opbouw wilden richting Metallica, maar Rob Zombie en Avenged Sevenfold hadden qua publieke belangstelling makkelijker op het 3FM-stage gepast
Hai!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:12 schreef theKiD het volgende:
Zo! Net thuis. Dat was een erg goede, zonnige () en gezellige pinkpop.
Erg verbrand, en gemeet met Fraubitch
Beest ben je ookquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Zo, heel erg vet feestje! Veel leuker dan ik gedacht had. Gelukkig werd het pas laat echt slecht weer. Ook nog een nummer geregeld op de weg terug, dag kon niet meer stuk.
maar wel een goed verhaal voor het thuisfront erbijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:48 schreef peaceman het volgende:
Door het weer een beetje bizarre dag, maar ik heb me erg goed vermaakt. Prima gedaan Pinkpop!
Wel leuk, maar erg statisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:51 schreef satecl het volgende:
Ja, mensen.... Hoe was Jake Bugg(mijn held) eigenlijk? Nog weinig over gelezen.
haha dat zekerquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:52 schreef gianni61 het volgende:
[..]
maar wel een goed verhaal voor het thuisfront erbij
Biffy voor jou.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:11 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Hai!
Wat een gaaf festival was het weer. Ik ben wel behoorlijk verbrand ondanks het regelmatige smeren.
Auw.
Hoogtepunten voor mij:
Joe Bonamassa op zaterdag
Artic Monkeys op zondag
Biffy Clyro en Arcade Fire op maandag
Arcade Fire voor mij?quote:
Ik heb vele festivals bezocht in binnen- en buitenland, maar nergens loopt zo'n vermoeiende, zeverende organisator rond als op Pinkpop.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
Smeets..flikker op met dat gezeik over dinsdag eindigen. Alleen d maandag geweest maar had het idee dat dit achteraf misschien wel de tofste dag was wat ik totaal niet had verwacht vooraf
true.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb vele festivals bezocht in binnen- en buitenland, maar nergens loopt zo'n vermoeiende, zeverende organisator rond als op Pinkpop.
De camping is vrij tam vergeleken met de meeste andere festivals inderdaad. Niet eens zo vervelend als je voornamelijk voor de muziek komt, maar als je flink wilt feesten dan valt het wat tegen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
true.
En ik blijf erbij dat ze er meer van kunnen maken wat betreft het terrein, iets meer aankleding kan best wel.. Zet desnoods skyboxen neer achter die eettentjes waar je extra geld vandaan haalt.
Wel een iets ander volk dan op festivals ala Lowlands en dergelijke...ik weet ook niet of ik de camping zo leuk zou vinden aangezien ik niet heel veel positiefs hoorde daarover. Op naar het volgende festival
Ik was Jett na 2 nummers zat en toen naar Bombay gegaan wat een stuk beter was voor mijn gemoedstoestandquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Gister mijn eerste pinkpop. Stond niet op de planning, en het is ook niet allemaal mijn muziek. Maar heb wel genoten.
Stromae. Wat een gek held.
Jett maakte er ook wel en showtje van.
Ondanks dat ik totaal niks heb met die Stromae, heeft hij toch heel goed weten te vermaken met zijn goede show stevige drum 'n bass achtige beats en heb zijn optreden dan ook met plezier uitgezeten. Op TV was zelfs vanaf de achterkant nog mijn roodachtig haar te zien omdat ik om alles beter te kunnen zien op de hekken heb gezeten die voor de geluidstoren stonden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Stromae. Wat een gek held.
Jett maakte er ook wel en showtje van.
Dan moet het wel een heel belabberde editie zijn geweest en dat lijkt me niet met zo'n affiche.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef Caland het volgende:
Ik heb op 3 verschillende radiostations vanmorgen (ik ben een zapper als ik rij) gehoord dat Stromae absoluut het beste was wat pinkpop te bieden had dit weekend. Was het echt zo goed?
Sfeer verschilt niet veel met de campings van Werchter. Ook daar is het vrij rustig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
De camping is vrij tam vergeleken met de meeste andere festivals inderdaad. Niet eens zo vervelend als je voornamelijk voor de muziek komt, maar als je flink wilt feesten dan valt het wat tegen.
Daar ben ik nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Sfeer verschilt niet veel met de campings van Werchter. Ook daar is het vrij rustig.
Die kerel is raar. Zo raar dat het je aandacht trekt en je het langzamerhand goed gaat vinden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:05 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ondanks dat ik totaal niks heb met die Stromae, heeft hij toch heel goed weten te vermaken met zijn goede show stevige drum 'n bass achtige beats en heb zijn optreden dan ook met plezier uitgezeten. Op TV was zelfs vanaf de achterkant nog mijn roodachtig haar te zien omdat ik om alles beter te kunnen zien op de hekken heb gezeten die voor de geluidstoren stonden.
Maar Metallica was heerlijk knallen, dat donkere weer vond ik ondanks de vertraging best wel kicken.
Hij gaf een goed showtje weg, maar het beste wat Pinkpop te bieden had, nee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef Caland het volgende:
Ik heb op 3 verschillende radiostations vanmorgen (ik ben een zapper als ik rij) gehoord dat Stromae absoluut het beste was wat pinkpop te bieden had dit weekend. Was het echt zo goed?
Die heeft nog weinig kaas gegeten van interactie met het publiek, categorie "ik had net zo goed de cd op kunnen zetten". Zang was verder wel prima.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:51 schreef satecl het volgende:
Ja, mensen.... Hoe was Jake Bugg(mijn held) eigenlijk? Nog weinig over gelezen.
Arcade fire was denk epischer maar Stromae was zeker goed ook! Er was in ieder geval geen doorkomen aan op dat veld. Ik vond het dan al snel best en ging weer chillen op het gras voor mainstage.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef Caland het volgende:
Ik vond het wel gezellig en knus hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Stonden als schapen tegen elkaar aan te kleumen.
[..]
Ik zag die borden ook, maar die waren losgetrokken..zag er wel huiselijk uitquote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Oceanonix het volgende:
Wat waren sommigen slecht voorbereid zeg. Ik had een groepje voor me staan dat had niets bij zich geen regenjas, poncho of droge kleding. Stonden als schapen tegen elkaar aan te kleumen.
En dan had je nog een groepje wat op ging voor de darwin award: schuilen onder de borden die aan de lichtmasten vast zitten....... Hoeveel hersencellen heb je dan te weinig???
Eric Corton heeft het top gedaan. Bleef lekker kalm maar wel duidelijk. Ik vind het echt niet fijn om tijdens een onweerbui buiten te zijn. Maar een andere keuze hadden we niet echt. Van het terrein af gaan kom je alleen maar meer obstakels tegen waar de bliksem in kan slaan en waardoor er gewonden of doden kunnen vallen. Bovendien ontruimen had echt geen zin meer. Waar laat je zoveel mensen???
Pinkpop was heel erg tof. Mijn hoogtepunt was Robert Plant. Niet verwacht omdat ik zijn nieuwe werk niet ken. Maar wat een magie kwam er van het podium.
Rolling Stones vielen wat tegen. Dat lag niet aan Mick want die rockt nog steeds. Maar de rest van de band is te oud om het tempo er lekker in te houden. Jammer.
Ik heb het niet gezien. Maar ik snap die hele Stromaehype dan ook niet. Ik vond Biffy Clyro geweldig, Rob Zombie was goed, Mastadon was ook leuk en Avenged Sevenfold was voor mij een hele positieve verrassing en metallica was weer erg goed.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef Caland het volgende:
Mja, 2 uur ervoor was het nog bloedheet dus wel begrijpelijk. Mijn schoenen zijn juist weer mooi en schoon geworden door die storm ( van zwart naar grijs weer )quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:07 schreef ChatGirl het volgende:
Ik kan prima tegen kou, maar ik kan dus níet tegen natte voeten. Had ik gisteren dus vette pech. Mijn schoenen waren echt totaal naar de maan na 3 dagen rondsjouwen en een paar regenbuien.
En inderdaad, meisjes in topjes en korte broek. Ik kreeg het gewoon koud als ik daar naar keek.
Gewoon doorzuipen, dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:07 schreef ChatGirl het volgende:
Ik kan prima tegen kou, maar ik kan dus níet tegen natte voeten. Had ik gisteren dus vette pech. Mijn schoenen waren echt totaal naar de maan na 3 dagen rondsjouwen en een paar regenbuien.
En inderdaad, meisjes in topjes en korte broek. Ik kreeg het gewoon koud als ik daar naar keek.
Die van mij zijn in Landgraaf achter gebleven.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mja, 2 uur ervoor was het nog bloedheet dus wel begrijpelijk. Mijn schoenen zijn juist weer mooi en schoon geworden door die storm ( van zwart naar grijs weer )Alleen even drogen nu.
Dat heb ik dan ook gedaanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon doorzuipen, dan valt het wel mee.
Was niet tegenop te zuipen. Het al waterige bier bleef zichzelf maar vullenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon doorzuipen, dan valt het wel mee.
PLus de 30 mensen die overal aan de bar hingenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:14 schreef Oceanonix het volgende:
Dat de bar nog open was snap ik nog steeds niet. Een compleet stalen constructie, fijn voor het personeel.......
Nou echt enorm goede instructies: niet bij metalen objecten gaan staan maar vervolgens twee complete voorvakken wel door metalen poortjes terug loodsen en ze vervolgens verzamelen rondom de bliksemafleidersquote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je weet totaal niet waar het over gaat of wel? Dan kan je beter even naar Geenstijl. Daar staan ook van die debiele uitspraken die nergens op slaan. Ze hebben juist erg goed de kalmte weten te bewaren, zodat er bij het publiek geen onrust is ontstaan. Ze hebben goed instructie gegeven wat wel te doen, wat niet te doen, en waar niet te staan.
ik kreeg de indruk dat ze erger verwacht hadden. Er werd gesproken over hagel door Smeets. En dat had gezien de heftigheid van de bui best kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:19 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Nou echt enorm goede instructies: niet bij metalen objecten gaan staan maar vervolgens twee complete voorvakken wel door metalen poortjes terug loodsen en ze vervolgens verzamelen rondom de bliksemafleiders
Man, ik heb al 1000 festivals meegemaakt. Dit was gewoon een regenbui en wat flitsen. Er was totaal niks aan de hand op het open veld. Dat je een tent nog wil ontruimen prima.
De enige die in paniek waren was de security zelf, Smeets en Corton.
Jij stapt dus ook altijd uit de auto als het bliksemt?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:14 schreef Oceanonix het volgende:
Dat de bar nog open was snap ik nog steeds niet. Een compleet stalen constructie, fijn voor het personeel.......
Hij riep het elke 10 minuten om, lijkt me sterk dat niemand het heeft gehoord.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef ChatGirl het volgende:
Wat ik trouwens wel slecht vond: toen Corton op het hoofdpodium zijn praatje stond te doen over wat te doen bij het noodweer was dit niet te horen bij het 3FM-podium.
Had dan het geluid doorgezet naar dat podium zodat de mensen die daar stonden ook wisten wat ze eventueel moesten doen, mocht de pleuris echt moeten zijn gebroken.
Dat wel. Maar er waren genoeg mensen die bij mij in de buurt stonden die het allemaal niet verstonden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hij riep het elke 10 minuten om, lijkt me sterk dat niemand het heeft gehoord.
het was geen kooi van faraday en bovendien de bezoekers liepen een extra risico. Sluit de bar, roep het bij alle podia om (of leidt het geluid om). Zorg dat iedereen zich aan de instructies houdt en door de bar open te houden was het rustig blijven zitten op het veld niet voor iedereen van toepassing omdat ze nog steeds dorst hadden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jij stapt dus ook altijd uit de auto als het bliksemt?
Hoef je niet te doenhet personeel staat niet op het staal.
Toen we buiten het voorvak moesten stond ik vooraan tegen die bouwhekken daar zat zwart doek op, een aantal hadden dat eraf getrokken, wij met z'n allen eronder, dus we stonden mooi droog/uit de wind met die regen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:25 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat wel. Maar er waren genoeg mensen die bij mij in de buurt stonden die het allemaal niet verstonden.
Ach, achter die barren stonden 6x zo hoge masten met bliksemafleiders..de bliksem zou daar inslaan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
het was geen kooi van faraday en bovendien de bezoekers liepen een extra risico. Sluit de bar, roep het bij alle podia om (of leidt het geluid om). Zorg dat iedereen zich aan de instructies houdt en door de bar open te houden was het rustig blijven zitten op het veld niet voor iedereen van toepassing omdat ze nog steeds dorst hadden.
Ik stond eerste rij tot aan de "evacuatie".quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:35 schreef Devv het volgende:
Ik vond het overigens toch niet helemaal netjes geregeld. Er waren een hoop mensen die eerst in het vak stonden en na de "evacuatie" buitengesloten werden, omdat ze via de noodpoortjes het vak hadden verlaten. Dus niet iedereen kwam weer netjes terug in het vak. Maar ja, dat kon ook eigenlijk niet. Het was echt dringen en duwen niet normaal meer. In de herkansing ben ik dus maar achter het vak blijven staan. Ik was ook via een noodpoortje het vak uitgestaan. En toen ik erachter kwam dat die poortjes gewoon dicht bleven, stond het vak alweer bijna vol. Ik ben niet iemand die perse vooraan wil staan, maar ik kan mij voorstellen dat een aantal zich flink genaaid voelden.
Klopt, maar mijnheer Pinkpop doet zelf aardig mee met zichzelf op de borst kloppen terwijl hij de factor mazzel totaal uit het oog verliestquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:38 schreef peaceman het volgende:
Ach nu namen ze best veel maatregelen en viel het misschien allemaal wel mee met die bui. Als de bui was tegengevallen en het was wel misgegaan en de organisatie had te weinig gedaan was het ook weer niet goed geweest... Kortom wij Nederlanders hebben altijd wel wat te zeiken...
zichzelf of de organisatie van Pinkpop?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, maar mijnheer Pinkpop doet zelf aardig mee met zichzelf op de borst kloppen terwijl hij de factor mazzel totaal uit het oog verliest
Allebeiquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
zichzelf of de organisatie van Pinkpop?
tja ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk over hem maakt, maar dat zal mijn leeftijd zijn denk ik..quote:
Dat heb je als snel bij iemand met een ego als Janquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk over hem maakt, maar dat zal mijn leeftijd zijn denk ik..
Ik vind het gewoon irritant dat hij zo makkelijk heen stapt over iets wat heel makkelijk helemaal fout had kunnen lopen...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk over hem maakt, maar dat zal mijn leeftijd zijn denk ik..
ach wat mij al jaren opvalt is het volgende: als Pinkpop iets goed doet heeft de organisatie het goed gedaan. Doet Pinkpop iets fout dan heeft Jan het niet goed gedaan...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Dat heb je als snel bij iemand met een ego als Jan
Ging het daar nog een beetje los? Ik stond natuurlijk weer achter een groot standbeeld (letterlijk, want die gozer bewoog echt het hele optreden nietquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:38 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik stond eerste rij tot aan de "evacuatie".
Daarna 20e rij ofzo, maar me al snel weer teruggevochten tot 1e rij.
Geen idee, de beste man heb ik niet eerder meegemaakt maar ik vond 'm nogal verzuurd overkomen eerlijk gezegd. Beetje een ouwe chagrijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Blijkbaar kan hij nooit iets goed doen.
Nee er was totaal geen beweging.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Ging het daar nog een beetje los? Ik stond natuurlijk weer achter een groot standbeeld (letterlijk, want die gozer bewoog echt het hele optreden niet), dus ik kon eigenlijk niets meer zien
.
Het sarcasme droop er dan ook van af bij Het field, zeker in het begin.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:11 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Nee er was totaal geen beweging.
Mwa, sarcasme is het niet. Ieder concert zegt hij bijna dezelfde zinnen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het sarcasme droop er dan ook van af bij Het field, zeker in het begin.
Mja, het kwam er m.i. wel redelijk sarcastisch uit deze keer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Mwa, sarcasme is het niet. Ieder concert zegt hij bijna dezelfde zinnen.
Wat zei hij dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, het kwam er m.i. wel redelijk sarcastisch uit deze keer.
Dingen als het publiek complimenteren met het geweldige meezingen terwijl er praktisch niets te horen viel en dergelijke. Kan zijn dat het echt gewoon het standaardriedeltje was, maar ik vond de toon wel wat sarcastisch.quote:
Toen zat ik m'n mobiel op te laden bij de Hi-stand, op het balkon met werkelijk een schitterend uitzicht op de 3FM stage met North Mississippi Allstars, wat was dat een chille bandquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Iemand nog bij de Golden Oldies geweest? Man, wat ging het daar los zeg
Dat was tijdens Wherever I may roam en dat was niet sarcastisch want in de voorvakken werd die echt heel hard meegezongen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dingen als het publiek complimenteren met het geweldige meezingen terwijl er praktisch niets te horen viel en dergelijke. Kan zijn dat het echt gewoon het standaardriedeltje was, maar ik vond de toon wel wat sarcastisch.
Dit kan ik beamen. James stond toen hij dat zei 5 meter voor me.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:17 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Dat was tijdens Wherever I may roam en dat was niet sarcastisch want in de voorvakken werd die echt heel hard meegezongen.
Biffy Fuckin' Clyro!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:14 schreef fraubitch het volgende:
Dankjeeeee
Ik hou van Neil. Omg. Prachtige foto!!
Wat een show ook!! Ik ging helemaal uit mijn dak in het midden op het veld! Op een gegeven ogenblik ook een filmcrew voor me neus met de camera letterlijk in mijn gezicht... Meh. Dan klap ik dicht. Niet tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Oh dat was een stukje verder naar achteren niet te horen. Ik ben ook gewend dat niet enkel een voorvakje meedoet bij dit soort concerten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:17 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Dat was tijdens Wherever I may roam en dat was niet sarcastisch want in de voorvakken werd die echt heel hard meegezongen.
Aan de zijkant bij de trappen werd nog volop meegezongen ondanks dat we het eerste uur "geen beeld" hadden...bij creeping death gingen tot aan de brand krat de handen de lucht in. Het viel me nog mee...gezien de bui...best wel wat onderkoelde mensen gezien Rode Kruis stond bij de info balie druk alu dekentjes uit te delen...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat was een stukje verder naar achteren niet te horen. Ik ben ook gewend dat niet enkel een voorvakje meedoet bij dit soort concerten.
Ik denk dat het serieus de donkerste meest smerige bui was die ik ooit in NL heb gezien. We hebben in de auto geschuild....thank god voor mobiel internet en buienradars.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ook typisch: Jan Smeets snapt ophef niet over noodweer, terwijl juist hij de ophef heeft veroorzaakt.
Het publiek was helemaal niet in paniek, Smeets en Corton daarentegen...
http://www.theworldofchas(...)08d2f223bdee368a8d6e
Dat viel allemaal reuze mee. Dat er dan idioten aan palen blijven hangen zou mij ook de kriebels bezorgen ( mja, konden ook buitenlanders zijn ). Sowieso vergeten ze daar dat er rondom het terrein overal bliksemafleiders stonden..prima beslissing vond ik het en ik heb mij geen 1 seconde zorgen gemaakt...Wel mooi die inslagenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ook typisch: Jan Smeets snapt ophef niet over noodweer, terwijl juist hij de ophef heeft veroorzaakt.
Het publiek was helemaal niet in paniek, Smeets en Corton daarentegen...
http://www.theworldofchas(...)08d2f223bdee368a8d6e
Het viel helemaal niet mee. Of wil je zeggen dat het evacueren van twee complete voorvakken niet voortkomt uit paniek?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat viel allemaal reuze mee. Dat er dan idioten aan palen blijven hangen zou mij ook de kriebels bezorgen ( mja, konden ook buitenlanders zijn ). Sowieso vergeten ze daar dat er rondom het terrein overal bliksemafleiders stonden..prima beslissing vond ik het en ik heb mij geen 1 seconde zorgen gemaakt...Wel mooi die inslagen
nee voorzorg. Als dat scherm om wat voor reden wind vangt en gaat zeilen wil je daar niet staan. Wacht je tot hij gaat zeilen en voor je dan gewonden en doden af? Of wacht je dat niet af en haal je zo'n vak leeg. Ik heb absoluut geen paniek bij Corton gehoord. Hij was dwingend en dat was nodig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:46 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Het viel helemaal niet mee. Of wil je zeggen dat het evacueren van twee complete voorvakken niet voortkomt uit paniek?
Als meneer Smeets in het interview het allemaal zo overdreven vond wat betreft noodweer dan zou hij eens heel hard gelachen hebben als iemand hem voorstelde de voorvakken te evacueren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
nee voorzorg. Als dat scherm om wat voor reden wind vangt en gaat zeilen wil je daar niet staan. Wacht je tot hij gaat zeilen en voor je dan gewonden en doden af? Of wacht je dat niet af en haal je zo'n vak leeg. Ik heb absoluut geen paniek bij Corton gehoord. Hij was dwingend en dat was nodig.
waar had jij heen geëvacueerd? Bedenk dat we daar met 60.000 mensen stonden.....quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:54 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Als meneer Smeets in het interview het allemaal zo overdreven vond wat betreft noodweer dan zou hij eens heel hard gelachen hebben als iemand hem voorstelde de voorvakken te evacueren.
Ik heb me wel even zorgen gemaakt over de schermen. Op een gegeven momenten waren ze flink heen en weer aan het zwaaien. Zag er soms niet echt geruststellend uit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat viel allemaal reuze mee. Dat er dan idioten aan palen blijven hangen zou mij ook de kriebels bezorgen ( mja, konden ook buitenlanders zijn ). Sowieso vergeten ze daar dat er rondom het terrein overal bliksemafleiders stonden..prima beslissing vond ik het en ik heb mij geen 1 seconde zorgen gemaakt...Wel mooi die inslagen
Wat wil je niet snappen? Precies wat Oceanonix zegt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:54 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Als meneer Smeets in het interview het allemaal zo overdreven vond wat betreft noodweer dan zou hij eens heel hard gelachen hebben als iemand hem voorstelde de voorvakken te evacueren.
Ja begrijp ik wel, dat was ook het enige wat mis had kunnen gaan imo. Maar als je de toppen van de Brandbier tent zag wist je dat ze al rekening hadden gehouden met storm ( helemaal afgedicht wat normaal niet is ).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik heb me wel even zorgen gemaakt over de schermen. Op een gegeven momenten waren ze flink heen en weer aan het zwaaien. Zag er soms niet echt geruststellend uit.
Ik had helemaal niks gedaan, ik heb wel erger meegemaakt op festivals.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:55 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
waar had jij heen geëvacueerd? Bedenk dat we daar met 60.000 mensen stonden.....
Als je goed geluisterd had, wist je dat de maatregelen ook vanuit het management van Metallica kwamen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik had helemaal niks gedaan, ik heb wel erger meegemaakt op festivals.
Wat ik bedoel te zeggen: Smeets roept dat het allemaal onzin is die ophef over dat noodweer maar vervolgens zet hij wel de hele boel op de kop. Als hij het dan zo'n onzin vond had hij niks gedaan.
dus jij had gewacht tot iemand een scherm had terug gekopt?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen: Smeets roept dat het allemaal onzin is die ophef over dat noodweer maar vervolgens zet hij wel de hele boel op de kop. Als hij het dan zo'n onzin vond had hij niks gedaan.
Wanneer het geweld in Dusseldorf daar langs was gegaan dan gaat loopt het volkomen uit de hand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
nee voorzorg. Als dat scherm om wat voor reden wind vangt en gaat zeilen wil je daar niet staan. Wacht je tot hij gaat zeilen en voor je dan gewonden en doden af? Of wacht je dat niet af en haal je zo'n vak leeg. Ik heb absoluut geen paniek bij Corton gehoord. Hij was dwingend en dat was nodig.
Ach dat was gewoon allemaal show, indirect dreigen dat de show anders niet door zou gaan als het publiek niet zou luisteren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Als je goed geluisterd had, wist je dat de maatregelen ook vanuit het management van Metallica kwamen.
Het voorvak leeghalen en omroepen dat mensen op het terrein moeten blijven maar uit de buurt van alle masten en dergelijke? Hij heeft precies genoeg gedaan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Hoe had jij ze laten luisteren??quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:59 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ach dat was gewoon allemaal show, indirect dreigen dat de show anders niet door zou gaan als het publiek niet zou luisteren.
Nee hoor, Corton hield op het podium steeds contact met het management en had steeds overleg. To be fair, dit kon je alleen zien als je wat vooraan stond.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:59 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ach dat was gewoon allemaal show, indirect dreigen dat de show anders niet door zou gaan als het publiek niet zou luisteren.
Dat beetje regen en die paar flitsen? Kom op zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:58 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dus jij had gewacht tot iemand een scherm had terug gekopt?
Of iemand de Darwin award had gewonnen door de palen te blijven likken???
En flinke rukwindenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:02 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Dat beetje regen en die paar flitsen? Kom op zeg.
Het geluk is met de dommen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:02 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
even onder je steen vandaan komen. In deze storm zijn verderop in Duitsland doden gevallen......quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:02 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ja maar ik zag geen bomen voor het podium staanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
even onder je steen vandaan komen. In deze storm zijn verderop in Duitsland doden gevallen......
Dus had je gewacht tot er wel wat misgegaan. Dan had Metallica de komende jaren een probleem gehad. Kijk naar Pearl Jam. En Pinkpop 2014 was de laatste geweest.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Niet, want zoals gezegd had ik geen maatregelen getroffen.
Het was maar een klein buitje, niets aan de hand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
even onder je steen vandaan komen. In deze storm zijn verderop in Duitsland doden gevallen......
een scherm kan niet omvallen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ja maar ik zag geen bomen voor het podium staan
Het beeld op radar zag er anders uit. Ik snap de waarschuwingen wel. Maar blijf volgende keer lekker op je zolderkamer...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het was maar een klein buitje, niets aan de hand.
Hij bedoelde het sarcastischquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Het beeld op radar zag er anders uit. Ik snap de waarschuwingen wel. Maar blijf volgende keer lekker op je zolderkamer...
Je sarcasmeradar staat uit?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Het beeld op radar zag er anders uit. Ik snap de waarschuwingen wel. Maar blijf volgende keer lekker op je zolderkamer...
Volgens mij heeft hij zich vastgebeten in zijn mening.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ja want ik zie alleen maar een paar hele stomme mensen hier. Net als die lui die voor de darwin award gingen door tegen de palen te pissen. De mensen die gewoon bleven staan ondanks het verzoek te gaan zitten. De mensen die toch bij de stands gingen staan, terwijl die van staal zijn.quote:
Ach daar in Landgraaf stond een groot veld vol met domme mensen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:10 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ja want ik zie alleen maar een paar hele stomme mensen hier.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Laten we nou niet doen alsof noodweer gelijkstaat aan honderden gewonden en enkele doden hé op een aantal vierkante meter.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als we het gedeelte hadden gehad dat over Aachen en zo ging had het er anders uitgezien, dat zeg ik je.
Ik kwam er precies op het goeie moment langs. Was geweldigquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Iemand nog bij de Golden Oldies geweest? Man, wat ging het daar los zeg
Een inslag in een mensenmassa kan best een flink aantal slachtoffers opleveren. Afgezien van de impact heb je dan ook nog de nodige slachtoffers vanwege de paniek die zal volgen, vermoed ik.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Laten we nou niet doen alsof noodweer gelijkstaat aan honderden gewonden en enkele doden hé op een aantal vierkante meter.
Hoe dan ook, mooi dat het met een sisser afliep, alles gewoon door ging en 't festival waardig is afgesloten.
Laat de knappe koppen maar mooi evalueren en dingen meenemen voor de komende edities, zullen vast zaken beter kunnen.
Een windhoos op de verkeerde plek en alles vliegt door de lucht incl. mensen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een inslag in een mensenmassa kan best een flink aantal slachtoffers opleveren. Afgezien van de impact heb je dan ook nog de nodige slachtoffers vanwege de paniek die zal volgen, vermoed ik.
Mensen boven de 190cm (of eigenlijk 175cm) moeten verplicht worden om kleintjes voor te laten...heb bij de Stones ook alleen maar DVD gekeken op een videoscherm. Met 3x een snelle glimps van Mick op de catwalk ....quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef Devv het volgende:
[..]
Ging het daar nog een beetje los? Ik stond natuurlijk weer achter een groot standbeeld (letterlijk, want die gozer bewoog echt het hele optreden niet), dus ik kon eigenlijk niets meer zien
.
Even nuanceren dan. Dan had het er anders uit kunnen zien. Ik geloofde an sich wel in dat bliksemafleidingssysteem. Weg bij grote objecten is ook slim. Mijn grootste zorg was hagel. Buien in de voorgaande dagen in België en Duitsland hadden hagel van 4-7 cm doorsnee geproduceerd. Daar hadden we geen zin inquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Laten we nou niet doen alsof noodweer gelijkstaat aan honderden gewonden en enkele doden hé op een aantal vierkante meter.
Hoe dan ook, mooi dat het met een sisser afliep, alles gewoon door ging en 't festival waardig is afgesloten.
Laat de knappe koppen maar mooi evalueren en dingen meenemen voor de komende edities, zullen vast zaken beter kunnen.
Ja mooi idd van zo'n organisatie!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef Lastpost het volgende:
Gek genoeg vooral uit m'n dak gegaan bij de 3FM stage, Stromae, Limp Bizkit en Arcade Fire. Geniaal.![]()
Al heb ik me ook prima vermaakt met de grote namen.
Bij het hoofdpodium vooral netjes op een stoeltje gezeten samen met de minder valide medemens, prachtig trouwens dat zo'n organisatie (Intro Events) zich zo inzet voor deze groep mensen om hen ook te laten genieten van dergelijke festivals.![]()
Twenty One Pilots een stukje van meegepikt, positief verrast door de energieke act.
Introquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef Lastpost het volgende:
Gek genoeg vooral uit m'n dak gegaan bij de 3FM stage, Stromae, Limp Bizkit en Arcade Fire. Geniaal.![]()
Al heb ik me ook prima vermaakt met de grote namen.
Bij het hoofdpodium vooral netjes op een stoeltje gezeten samen met de minder valide medemens, prachtig trouwens dat zo'n organisatie (Intro Events) zich zo inzet voor deze groep mensen om hen ook te laten genieten van dergelijke festivals.![]()
Twenty One Pilots een stukje van meegepikt, positief verrast door de energieke act.
Dat was echt zo awesome. Heerlijk om daar tussen te staanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:56 schreef d4v1d het volgende:
Waarom staat het optreden van limp bizkit niet online
Podium zelf kan het ook begeven tijdens een zware storm:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ja maar ik zag geen bomen voor het podium staan
Had niet gekeken, maar een vriend van me wel en er bleek iets te staan over tubes van max 10cm en geen spray. Vond het echt belachelijk overgereguleerd, maar ik hoorde van een vriendin dat haar spray in beslag was genomen, want er kon GHB in zittenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:
Wellicht ook iets ter evaluatie: paniekerig gedoe over zonnebrandcreme op de site...wat wel en niet mocht is donderdag, vrijdag en zaterdag zeker vier of vijf keer aangepast.
Vervolgens ben ik in drie dagen niet een keer gefouilleerd. Ik heb maandag zelfs aan die security dude gevraagd of het niet de bedoeling was dat hij in mijn tas keek.
Na de bui, toen we terug liepen voor Metallica stond de ingang wagenwijd open...geen security te bekennen, daar kon iedereen zo naar binnen lopen.
Idd...en dan met dit weer... In 2012 heb ik gewoon een grote fles spray mee naar binnen gekregen, mocht ook gewoon... Wij dachten al dat het was omdat in de apotheek in de kalm aan laan (die nieuw was) zonnebrandcreme verkocht werdquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Had niet gekeken, maar een vriend van me wel en er bleek iets te staan over tubes van max 10cm en geen spray. Vond het echt belachelijk overgereguleerd, maar ik hoorde van een vriendin dat haar spray in beslag was genomen, want er kon GHB in zitten
Spuit het dan ff op je hand zou ik zeggen.
Je blijft erg irritant trollen hier zo.. Of je wilt het niet snappen? Je bent erg stoer dat je erger meegemaakt hebt, dat siert je. Maar:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk vooral hinderlijk dat die gozer daar alleen maar stond. Hij stond letterlijk in de weg. Ja, af en toe zag ik dat hij heel voorzichtig met zijn hoofd bewoogquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:30 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Mensen boven de 190cm (of eigenlijk 175cm) moeten verplicht worden om kleintjes voor te laten...heb bij de Stones ook alleen maar DVD gekeken op een videoscherm. Met 3x een snelle glimps van Mick op de catwalk ....
Dat vond ik ook kut. Ik had 4.5 uur in dat vak gestaan om vooraan te kunnen staan bij metallica. Toen ik via de noodpoortjes er uit moest, ben ik met mn maten snel over t hek geklommen om alsnog in de voorste rij te kunnen staan. Dus met mazzel toch vooraan gestaan. Maar of dat mazzel was.... stond liever buiten het vak. Man, wat een kansloos concert was het voor mij. Ik stond vooraan met 2 maten. Om ons heen stonden huismoeders, vaders met kinderen, peuters van 3 op de nekken van hun ouders etc. NIEMAND zong echt mee of deed mee met metallica. Het publiek was dus echt ontzettend kansloos voorin. Ik had liever los gegaan met mensen die net als mij ook lang in de rij hadden gestaan. maarja.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:35 schreef Devv het volgende:
Ik vond het overigens toch niet helemaal netjes geregeld. Er waren een hoop mensen die eerst in het vak stonden en na de "evacuatie" buitengesloten werden, omdat ze via de noodpoortjes het vak hadden verlaten. Dus niet iedereen kwam weer netjes terug in het vak. Maar ja, dat kon ook eigenlijk niet. Het was echt dringen en duwen niet normaal meer. In de herkansing ben ik dus maar achter het vak blijven staan. Ik was ook via een noodpoortje het vak uitgegaan. En toen ik erachter kwam dat die poortjes gewoon dicht bleven, stond het vak alweer bijna vol. Ik ben niet iemand die perse vooraan wil staan, maar ik kan mij voorstellen dat een aantal zich flink genaaid voelden.
Als ik zie welke sfeer er tijdens Metallica achter op het veld heerste, ben ik maar al te blij dat ik voor heb gestaan.quote:
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:34 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Podium zelf kan het ook begeven tijdens een zware storm:
Aan de zijkant was het prima, lekker feestje!quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Als ik zie welke sfeer er tijdens Metallica achter op het veld heerste, ben ik maar al te blij dat ik voor heb gestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |