abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 juni 2014 @ 16:05:33 #151
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140917965
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:11 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Hai! O+

Wat een gaaf festival was het weer. Ik ben wel behoorlijk verbrand ondanks het regelmatige smeren.
Auw.

Hoogtepunten voor mij:
Joe Bonamassa op zaterdag
Artic Monkeys op zondag
Biffy Clyro en Arcade Fire op maandag
Biffy voor jou.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 juni 2014 @ 16:14:37 #152
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_140918244
Dankjeeeee O+

Ik hou van Neil. Omg. Prachtige foto!!

Wat een show ook!! Ik ging helemaal uit mijn dak in het midden op het veld! Op een gegeven ogenblik ook een filmcrew voor me neus met de camera letterlijk in mijn gezicht... Meh. Dan klap ik dicht. Niet tof.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_140918380
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 16:22:48 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140918519
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Biffy voor jou.

[ afbeelding ]
Arcade Fire voor mij? O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_140919389
Metallica was machtig _O_ achter het scherm op het veld alle ruimte om uit m'n dak te gaan, flink gegleden en over de gerold daarzo.

Eerste keer Pinkpop, heb genoten! Dat buitje was ook supertof :D
pi_140920046
Smeets..flikker op met dat gezeik over dinsdag eindigen. Alleen d maandag geweest maar had het idee dat dit achteraf misschien wel de tofste dag was wat ik totaal niet had verwacht vooraf :D
pi_140920646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:07 schreef kurk_droog het volgende:
Smeets..flikker op met dat gezeik over dinsdag eindigen. Alleen d maandag geweest maar had het idee dat dit achteraf misschien wel de tofste dag was wat ik totaal niet had verwacht vooraf :D
Ik heb vele festivals bezocht in binnen- en buitenland, maar nergens loopt zo'n vermoeiende, zeverende organisator rond als op Pinkpop.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_140920886
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb vele festivals bezocht in binnen- en buitenland, maar nergens loopt zo'n vermoeiende, zeverende organisator rond als op Pinkpop.
true.
En ik blijf erbij dat ze er meer van kunnen maken wat betreft het terrein, iets meer aankleding kan best wel.. Zet desnoods skyboxen neer achter die eettentjes waar je extra geld vandaan haalt.

Wel een iets ander volk dan op festivals ala Lowlands en dergelijke...ik weet ook niet of ik de camping zo leuk zou vinden aangezien ik niet heel veel positiefs hoorde daarover. Op naar het volgende festival :D
pi_140920990
Gister mijn eerste pinkpop. Stond niet op de planning, en het is ook niet allemaal mijn muziek. Maar heb wel genoten. :)

Stromae. Wat een gek held.
Jett maakte er ook wel en showtje van.
★★★
pi_140921004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

true.
En ik blijf erbij dat ze er meer van kunnen maken wat betreft het terrein, iets meer aankleding kan best wel.. Zet desnoods skyboxen neer achter die eettentjes waar je extra geld vandaan haalt.

Wel een iets ander volk dan op festivals ala Lowlands en dergelijke...ik weet ook niet of ik de camping zo leuk zou vinden aangezien ik niet heel veel positiefs hoorde daarover. Op naar het volgende festival :D
De camping is vrij tam vergeleken met de meeste andere festivals inderdaad. Niet eens zo vervelend als je voornamelijk voor de muziek komt, maar als je flink wilt feesten dan valt het wat tegen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:42:27 #161
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_140921040
pi_140921079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Gister mijn eerste pinkpop. Stond niet op de planning, en het is ook niet allemaal mijn muziek. Maar heb wel genoten. :)

Ik was Jett na 2 nummers zat en toen naar Bombay gegaan wat een stuk beter was voor mijn gemoedstoestand :)
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:03:46 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_140921726
Ik heb op 3 verschillende radiostations vanmorgen (ik ben een zapper als ik rij :') ) gehoord dat Stromae absoluut het beste was wat pinkpop te bieden had dit weekend. Was het echt zo goed? :o
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_140921788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:40 schreef ajacied4lf het volgende:

Ondanks dat ik totaal niks heb met die Stromae, heeft hij toch heel goed weten te vermaken met zijn goede show stevige drum 'n bass achtige beats en heb zijn optreden dan ook met plezier uitgezeten. Op TV was zelfs vanaf de achterkant nog mijn roodachtig haar te zien omdat ik om alles beter te kunnen zien op de hekken heb gezeten die voor de geluidstoren stonden.

Maar Metallica was heerlijk knallen, dat donkere weer vond ik ondanks de vertraging best wel kicken. _O_
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_140921801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:03 schreef Caland het volgende:
Ik heb op 3 verschillende radiostations vanmorgen (ik ben een zapper als ik rij :') ) gehoord dat Stromae absoluut het beste was wat pinkpop te bieden had dit weekend. Was het echt zo goed? :o
Dan moet het wel een heel belabberde editie zijn geweest en dat lijkt me niet met zo'n affiche.
pi_140921847
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 17:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

De camping is vrij tam vergeleken met de meeste andere festivals inderdaad. Niet eens zo vervelend als je voornamelijk voor de muziek komt, maar als je flink wilt feesten dan valt het wat tegen.
Sfeer verschilt niet veel met de campings van Werchter. Ook daar is het vrij rustig.
pi_140921892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Sfeer verschilt niet veel met de campings van Werchter. Ook daar is het vrij rustig.
Daar ben ik nog nooit geweest. ;)
Maar dat is ook wel ongeveer hetzelfde type festival.
pi_140922305
D'r was anders een prima afterparty op camping A.

Niet in de dancetent, maar bij een van m'n buren die een complete geluidsinstallatie, laptop en lichten bij hadden :D Van links en rechts kwamen er steeds meer mensen bij, iedereen had drank en chips/nootjes en weet ik veel wat bij. *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:30:41 #169
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_140922672
Eerste keer camping C, vooral vanwege nog nazeurende longontsteking van een maatje, en dat is eigenlijk uitermate goed bevallen! Lekker rustig, geen afterpartytent, en op mooie loopafstand van P-terrein ^O^ Die 10 minuten extra lopen naar het festivalterrein.. boeie! 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:41:51 #170
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_140923077
Kijk Arcade Fire nu terug, goede show zeg _O_
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_140923155
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:05 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Ondanks dat ik totaal niks heb met die Stromae, heeft hij toch heel goed weten te vermaken met zijn goede show stevige drum 'n bass achtige beats en heb zijn optreden dan ook met plezier uitgezeten. Op TV was zelfs vanaf de achterkant nog mijn roodachtig haar te zien omdat ik om alles beter te kunnen zien op de hekken heb gezeten die voor de geluidstoren stonden.

Maar Metallica was heerlijk knallen, dat donkere weer vond ik ondanks de vertraging best wel kicken. _O_
Die kerel is raar. Zo raar dat het je aandacht trekt en je het langzamerhand goed gaat vinden. :D

Dat maakte het inderdaad nog toffer. Al was ik tijdens Metallica al weg.

quote:
Hij gaf een goed showtje weg, maar het beste wat Pinkpop te bieden had, nee.
★★★
pi_140923221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:51 schreef satecl het volgende:
Ja, mensen.... Hoe was Jake Bugg(mijn held) eigenlijk? Nog weinig over gelezen.
Die heeft nog weinig kaas gegeten van interactie met het publiek, categorie "ik had net zo goed de cd op kunnen zetten". Zang was verder wel prima.

Wat een droeftoeter is die Jan Smeets trouwens, het noodweer achteraf gaan lopen downgraden als "overdreven paniek" omdat het nu goed uitpakt. Dat het goed is afgelopen is naast de basishandelingen van de organisatie nog altijd ook een kwestie van geluk, een verkeerde bliksemschicht en je had een heel ander verhaal gehad. Dat zou dan weliswaar domme pech zijn geweest, maar om het nu af te doen als enkel een strak staaltje organiseren :') Iets meer nederigheid zou op zijn plaats zijn.

En dan ook nog zeiken dat al die poncho's zijn achtergebleven :')

Ik zie hem er voor aan om volgend jaar enkel poncho's toe te staan die op het terrein worden verkocht, voor 3 bonnen per stuk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_140923279
quote:
Arcade fire was denk epischer maar Stromae was zeker goed ook! Er was in ieder geval geen doorkomen aan op dat veld. Ik vond het dan al snel best en ging weer chillen op het gras voor mainstage.
pi_140923548
Wat waren sommigen slecht voorbereid zeg. Ik had een groepje voor me staan dat had niets bij zich geen regenjas, poncho of droge kleding. Stonden als schapen tegen elkaar aan te kleumen.

En dan had je nog een groepje wat op ging voor de darwin award: schuilen onder de borden die aan de lichtmasten vast zitten....... Hoeveel hersencellen heb je dan te weinig???

Eric Corton heeft het top gedaan. Bleef lekker kalm maar wel duidelijk. Ik vind het echt niet fijn om tijdens een onweerbui buiten te zijn. Maar een andere keuze hadden we niet echt. Van het terrein af gaan kom je alleen maar meer obstakels tegen waar de bliksem in kan slaan en waardoor er gewonden of doden kunnen vallen. Bovendien ontruimen had echt geen zin meer. Waar laat je zoveel mensen???

Pinkpop was heel erg tof. Mijn hoogtepunt was Robert Plant. Niet verwacht omdat ik zijn nieuwe werk niet ken. Maar wat een magie kwam er van het podium.
Rolling Stones vielen wat tegen. Dat lag niet aan Mick want die rockt nog steeds. Maar de rest van de band is te oud om het tempo er lekker in te houden. Jammer.
pi_140923692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Stonden als schapen tegen elkaar aan te kleumen.

[..]

Ik vond het wel gezellig en knus hoor :@ .
pi_140923770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Oceanonix het volgende:
Wat waren sommigen slecht voorbereid zeg. Ik had een groepje voor me staan dat had niets bij zich geen regenjas, poncho of droge kleding. Stonden als schapen tegen elkaar aan te kleumen.

En dan had je nog een groepje wat op ging voor de darwin award: schuilen onder de borden die aan de lichtmasten vast zitten....... Hoeveel hersencellen heb je dan te weinig???

Eric Corton heeft het top gedaan. Bleef lekker kalm maar wel duidelijk. Ik vind het echt niet fijn om tijdens een onweerbui buiten te zijn. Maar een andere keuze hadden we niet echt. Van het terrein af gaan kom je alleen maar meer obstakels tegen waar de bliksem in kan slaan en waardoor er gewonden of doden kunnen vallen. Bovendien ontruimen had echt geen zin meer. Waar laat je zoveel mensen???

Pinkpop was heel erg tof. Mijn hoogtepunt was Robert Plant. Niet verwacht omdat ik zijn nieuwe werk niet ken. Maar wat een magie kwam er van het podium.
Rolling Stones vielen wat tegen. Dat lag niet aan Mick want die rockt nog steeds. Maar de rest van de band is te oud om het tempo er lekker in te houden. Jammer.
Ik zag die borden ook, maar die waren losgetrokken..zag er wel huiselijk uit :) Maar ik zag ook heel veel meiden gewoon met hun broek ( nja, broek :') ) op de ijskoude grond gingen zitten met een poncho..of die bitches hebben geen gevoel of ze kunnen tegen de kou.

Wel heerlijk toen het overtrok dat de temperatuur meteen met 10 graden steeg weer :)
pi_140923994
quote:
Ik heb het niet gezien. Maar ik snap die hele Stromaehype dan ook niet. Ik vond Biffy Clyro geweldig, Rob Zombie was goed, Mastadon was ook leuk en Avenged Sevenfold was voor mij een hele positieve verrassing en metallica was weer erg goed.
pi_140924005
Ik kan prima tegen kou, maar ik kan dus níet tegen natte voeten. Had ik gisteren dus vette pech. Mijn schoenen waren echt totaal naar de maan na 3 dagen rondsjouwen en een paar regenbuien.

En inderdaad, meisjes in topjes en korte broek. Ik kreeg het gewoon koud als ik daar naar keek. :X
pi_140924057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:07 schreef ChatGirl het volgende:
Ik kan prima tegen kou, maar ik kan dus níet tegen natte voeten. Had ik gisteren dus vette pech. Mijn schoenen waren echt totaal naar de maan na 3 dagen rondsjouwen en een paar regenbuien.

En inderdaad, meisjes in topjes en korte broek. Ik kreeg het gewoon koud als ik daar naar keek. :X
Mja, 2 uur ervoor was het nog bloedheet dus wel begrijpelijk. Mijn schoenen zijn juist weer mooi en schoon geworden door die storm ( van zwart naar grijs weer ) :P Alleen even drogen nu.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:09:09 #180
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_140924065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:07 schreef ChatGirl het volgende:

Gewoon doorzuipen, dan valt het wel mee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_140924175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Mja, 2 uur ervoor was het nog bloedheet dus wel begrijpelijk. Mijn schoenen zijn juist weer mooi en schoon geworden door die storm ( van zwart naar grijs weer ) :P Alleen even drogen nu.
Die van mij zijn in Landgraaf achter gebleven.
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat heb ik dan ook gedaan ^O^
pi_140924242
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Was niet tegenop te zuipen. Het al waterige bier bleef zichzelf maar vullen :7
pi_140924333
Dat de bar nog open was snap ik nog steeds niet. Een compleet stalen constructie, fijn voor het personeel.......
pi_140924380
Ik vraag me af hoeveel erwtensoep ze verkocht hebben.
pi_140924399
Iemand hier die ook de bazencoctails van Happy Drinks heeft gehad. Die waren me een partij lekker :9
pi_140924467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:14 schreef Oceanonix het volgende:
Dat de bar nog open was snap ik nog steeds niet. Een compleet stalen constructie, fijn voor het personeel.......
PLus de 30 mensen die overal aan de bar hingen :P Ach, ik vond het wel prima, ik moest toch blijven drinken wat zo wel kon. Die bliksem interesseerde mij ook echt helemaal niks..een mooie dood zou het geweest zijn maar die kans is toch minimaal. :D
pi_140924569
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 02:58 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Je weet totaal niet waar het over gaat of wel? Dan kan je beter even naar Geenstijl. Daar staan ook van die debiele uitspraken die nergens op slaan. Ze hebben juist erg goed de kalmte weten te bewaren, zodat er bij het publiek geen onrust is ontstaan. Ze hebben goed instructie gegeven wat wel te doen, wat niet te doen, en waar niet te staan.
Nou echt enorm goede instructies: niet bij metalen objecten gaan staan maar vervolgens twee complete voorvakken wel door metalen poortjes terug loodsen en ze vervolgens verzamelen rondom de bliksemafleiders :')

Man, ik heb al 1000 festivals meegemaakt. Dit was gewoon een regenbui en wat flitsen. Er was totaal niks aan de hand op het open veld. Dat je een tent nog wil ontruimen prima.
De enige die in paniek waren was de security zelf, Smeets en Corton.
pi_140924665
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:19 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Nou echt enorm goede instructies: niet bij metalen objecten gaan staan maar vervolgens twee complete voorvakken wel door metalen poortjes terug loodsen en ze vervolgens verzamelen rondom de bliksemafleiders :')

Man, ik heb al 1000 festivals meegemaakt. Dit was gewoon een regenbui en wat flitsen. Er was totaal niks aan de hand op het open veld. Dat je een tent nog wil ontruimen prima.
De enige die in paniek waren was de security zelf, Smeets en Corton.
ik kreeg de indruk dat ze erger verwacht hadden. Er werd gesproken over hagel door Smeets. En dat had gezien de heftigheid van de bui best kunnen gebeuren.
En in Belgie was 1 windhoos genoeg.........
pi_140924676
Wat ik trouwens wel slecht vond: toen Corton op het hoofdpodium zijn praatje stond te doen over wat te doen bij het noodweer was dit niet te horen bij het 3FM-podium.

Had dan het geluid doorgezet naar dat podium zodat de mensen die daar stonden ook wisten wat ze eventueel moesten doen, mocht de pleuris echt moeten zijn gebroken.
pi_140924682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:14 schreef Oceanonix het volgende:
Jij stapt dus ook altijd uit de auto als het bliksemt?
Hoef je niet te doen ;) het personeel staat niet op het staal.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:24:01 #192
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140924734
Ik ben vanmiddag weer thuis gekomen, het was te gek _O_ Bij metallica stond ik trouwens in het voorvak rechts in het midden ongeveer en nadat we eruit moesten en we er weer terug in kwamen stond ik alleen maar dichter bij de snake pit :P Mooi voorprogramma voor Metallica die onweersbui.

Ik zag ook -Hakuna- nog lopen :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:24:34 #193
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140924750
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef ChatGirl het volgende:
Wat ik trouwens wel slecht vond: toen Corton op het hoofdpodium zijn praatje stond te doen over wat te doen bij het noodweer was dit niet te horen bij het 3FM-podium.

Had dan het geluid doorgezet naar dat podium zodat de mensen die daar stonden ook wisten wat ze eventueel moesten doen, mocht de pleuris echt moeten zijn gebroken.
Hij riep het elke 10 minuten om, lijkt me sterk dat niemand het heeft gehoord.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140924808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hij riep het elke 10 minuten om, lijkt me sterk dat niemand het heeft gehoord.
Dat wel. Maar er waren genoeg mensen die bij mij in de buurt stonden die het allemaal niet verstonden.
pi_140924935
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jij stapt dus ook altijd uit de auto als het bliksemt?
Hoef je niet te doen ;) het personeel staat niet op het staal.
het was geen kooi van faraday en bovendien de bezoekers liepen een extra risico. Sluit de bar, roep het bij alle podia om (of leidt het geluid om). Zorg dat iedereen zich aan de instructies houdt en door de bar open te houden was het rustig blijven zitten op het veld niet voor iedereen van toepassing omdat ze nog steeds dorst hadden.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:29:28 #196
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140924936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:25 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Dat wel. Maar er waren genoeg mensen die bij mij in de buurt stonden die het allemaal niet verstonden.
Toen we buiten het voorvak moesten stond ik vooraan tegen die bouwhekken daar zat zwart doek op, een aantal hadden dat eraf getrokken, wij met z'n allen eronder, dus we stonden mooi droog/uit de wind met die regen. :P

Lag het trouwens aan mij of was het geluid de Arctic Monkeys niet helemaal lekker? Te veel bass ofzo. Ook jammer dat ze maar zo kort speelden.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:31:53 #197
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140925016
Ook weer terug van m'n eerste editie. Beviel me prima en genoten van veel uiteenlopende genres en artiesten. Camping (A) beviel overigens prima, gezellige chaos. :D
pi_140925120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:29 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

het was geen kooi van faraday en bovendien de bezoekers liepen een extra risico. Sluit de bar, roep het bij alle podia om (of leidt het geluid om). Zorg dat iedereen zich aan de instructies houdt en door de bar open te houden was het rustig blijven zitten op het veld niet voor iedereen van toepassing omdat ze nog steeds dorst hadden.
Ach, achter die barren stonden 6x zo hoge masten met bliksemafleiders..de bliksem zou daar inslaan.
pi_140925176
Ik vond het overigens toch niet helemaal netjes geregeld. Er waren een hoop mensen die eerst in het vak stonden en na de "evacuatie" buitengesloten werden, omdat ze via de noodpoortjes het vak hadden verlaten. Dus niet iedereen kwam weer netjes terug in het vak. Maar ja, dat kon ook eigenlijk niet. Het was echt dringen en duwen niet normaal meer. In de herkansing ben ik dus maar achter het vak blijven staan. Ik was ook via een noodpoortje het vak uitgegaan. En toen ik erachter kwam dat die poortjes gewoon dicht bleven, stond het vak alweer bijna vol. Ik ben niet iemand die perse vooraan wil staan, maar ik kan mij voorstellen dat een aantal zich flink genaaid voelden.
pi_140925208
Er zijn trouwens door dezelfde bui 5 doden gevallen in Duitsland.
pi_140925264
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:35 schreef Devv het volgende:
Ik vond het overigens toch niet helemaal netjes geregeld. Er waren een hoop mensen die eerst in het vak stonden en na de "evacuatie" buitengesloten werden, omdat ze via de noodpoortjes het vak hadden verlaten. Dus niet iedereen kwam weer netjes terug in het vak. Maar ja, dat kon ook eigenlijk niet. Het was echt dringen en duwen niet normaal meer. In de herkansing ben ik dus maar achter het vak blijven staan. Ik was ook via een noodpoortje het vak uitgestaan. En toen ik erachter kwam dat die poortjes gewoon dicht bleven, stond het vak alweer bijna vol. Ik ben niet iemand die perse vooraan wil staan, maar ik kan mij voorstellen dat een aantal zich flink genaaid voelden.
Ik stond eerste rij tot aan de "evacuatie".
Daarna 20e rij ofzo, maar me al snel weer teruggevochten tot 1e rij.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:38:14 #202
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_140925273
Ach nu namen ze best veel maatregelen en viel het misschien allemaal wel mee met die bui. Als de bui was tegengevallen en het was wel misgegaan en de organisatie had te weinig gedaan was het ook weer niet goed geweest... Kortom wij Nederlanders hebben altijd wel wat te zeiken...
pi_140925557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:38 schreef peaceman het volgende:
Ach nu namen ze best veel maatregelen en viel het misschien allemaal wel mee met die bui. Als de bui was tegengevallen en het was wel misgegaan en de organisatie had te weinig gedaan was het ook weer niet goed geweest... Kortom wij Nederlanders hebben altijd wel wat te zeiken...
Klopt, maar mijnheer Pinkpop doet zelf aardig mee met zichzelf op de borst kloppen terwijl hij de factor mazzel totaal uit het oog verliest
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:50:01 #204
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140925770
Blijft tricky natuurlijk bij dergelijke weersomstandigheden. Desondanks vond ik dat ze het prima aanpakte, duidelijke informatie (al op de borden voordat er sprake van was) en constant updates over de situatie en veranderingen.

Niettemin blijft het natuurlijk ook een factor geluk dat het zo goed afloopt allemaal. Maar ik betwijfel of andere opties beter uitgepakt hadden (afgelasten bijvoorbeeld) als het nog erger had geweest qua weer. Vond het overigens wel apart dat men van de security aangaf dat de gehandicapten op hun podium het beste in de rolstoel konden blijven zitten. De helft ervan had allerlei electra op en aan de stoel en die dingen zijn echt niet enkel van aluminium, maar goed, hij zal er vast meer verstand van hebben. :P
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:52:03 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_140925865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Klopt, maar mijnheer Pinkpop doet zelf aardig mee met zichzelf op de borst kloppen terwijl hij de factor mazzel totaal uit het oog verliest
zichzelf of de organisatie van Pinkpop?
pi_140925948
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:52 schreef peaceman het volgende:

[..]

zichzelf of de organisatie van Pinkpop?
Allebei :')
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:56:03 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_140926072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Allebei :')
tja ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk over hem maakt, maar dat zal mijn leeftijd zijn denk ik..
pi_140926115
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef peaceman het volgende:

[..]

tja ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk over hem maakt, maar dat zal mijn leeftijd zijn denk ik..
Dat heb je als snel bij iemand met een ego als Jan :')
pi_140926150
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon irritant dat hij zo makkelijk heen stapt over iets wat heel makkelijk helemaal fout had kunnen lopen...
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:59:08 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_140926240
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:56 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Dat heb je als snel bij iemand met een ego als Jan :')
ach wat mij al jaren opvalt is het volgende: als Pinkpop iets goed doet heeft de organisatie het goed gedaan. Doet Pinkpop iets fout dan heeft Jan het niet goed gedaan...
Blijkbaar kan hij nooit iets goed doen.
pi_140926841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:38 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Ik stond eerste rij tot aan de "evacuatie".
Daarna 20e rij ofzo, maar me al snel weer teruggevochten tot 1e rij.
Ging het daar nog een beetje los? Ik stond natuurlijk weer achter een groot standbeeld (letterlijk, want die gozer bewoog echt het hele optreden niet _O- ), dus ik kon eigenlijk niets meer zien :') .
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:11:02 #212
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140926874
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Blijkbaar kan hij nooit iets goed doen.
Geen idee, de beste man heb ik niet eerder meegemaakt maar ik vond 'm nogal verzuurd overkomen eerlijk gezegd. Beetje een ouwe chagrijn. _O-

M'n vriendin heeft de gehele dag aan het hek gestaan bij de mainstage voor hét optreden en ik dacht na die mededeling over het verlaten van het eerste vak "Die heeft écht pech zeg met d'r 170cm als lichtgewichtje", stond heerlijk vooraan rechts in eerste instantie en bij de 2e poging stond ze uiteindelijk voor d'r gevoel nog beter door de plaatsing van het podium. Die was uiteindelijk helemaal blij. _O_
pi_140926880
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef Devv het volgende:

[..]

Ging het daar nog een beetje los? Ik stond natuurlijk weer achter een groot standbeeld (letterlijk, want die gozer bewoog echt het hele optreden niet _O- ), dus ik kon eigenlijk niets meer zien :') .
Nee er was totaal geen beweging.
pi_140926997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:11 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Nee er was totaal geen beweging.
Het sarcasme droop er dan ook van af bij Het field, zeker in het begin.
pi_140927935
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het sarcasme droop er dan ook van af bij Het field, zeker in het begin.
Mwa, sarcasme is het niet. Ieder concert zegt hij bijna dezelfde zinnen.
pi_140928228
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Mwa, sarcasme is het niet. Ieder concert zegt hij bijna dezelfde zinnen.
Mja, het kwam er m.i. wel redelijk sarcastisch uit deze keer.
pi_140928722
Hoogtepunten zaterdag: Joe Bonamassa, John Mayer & The Rolling Stones
Hoogtepunten zondag: Limp Bizkit, Editors, Arctic Monkeys
Hoogtepunten maandag: Stromae, Jake Bugg & Metallica

Zwaar kut dat ik The Boxer Rebellion heb gemist doordat ik water aan het tappen was bij de mainstage (ook niet slecht maar goed).
pi_140929313
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het kwam er m.i. wel redelijk sarcastisch uit deze keer.
Wat zei hij dan?
Hello, my name is Oliver
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:06:59 #219
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140929444
Intergalactic Lovers was ook leuk trouwens!
pi_140929535
Iemand nog bij de Golden Oldies geweest? Man, wat ging het daar los zeg _O_
pi_140929600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:04 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Wat zei hij dan?
Dingen als het publiek complimenteren met het geweldige meezingen terwijl er praktisch niets te horen viel en dergelijke. Kan zijn dat het echt gewoon het standaardriedeltje was, maar ik vond de toon wel wat sarcastisch.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:11:38 #222
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140929712
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Toen zat ik m'n mobiel op te laden bij de Hi-stand, op het balkon met werkelijk een schitterend uitzicht op de 3FM stage met North Mississippi Allstars, wat was dat een chille band _O_

pi_140930050
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dingen als het publiek complimenteren met het geweldige meezingen terwijl er praktisch niets te horen viel en dergelijke. Kan zijn dat het echt gewoon het standaardriedeltje was, maar ik vond de toon wel wat sarcastisch.
Dat was tijdens Wherever I may roam en dat was niet sarcastisch want in de voorvakken werd die echt heel hard meegezongen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:21:33 #224
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140930253
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:17 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Dat was tijdens Wherever I may roam en dat was niet sarcastisch want in de voorvakken werd die echt heel hard meegezongen.
Dit kan ik beamen. James stond toen hij dat zei 5 meter voor me.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:23:52 #225
308349 Zandkasteel
gemaakt van zuurzand
pi_140930380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:14 schreef fraubitch het volgende:
Dankjeeeee O+

Ik hou van Neil. Omg. Prachtige foto!!

Wat een show ook!! Ik ging helemaal uit mijn dak in het midden op het veld! Op een gegeven ogenblik ook een filmcrew voor me neus met de camera letterlijk in mijn gezicht... Meh. Dan klap ik dicht. Niet tof.
Biffy Fuckin' Clyro! _O_

Ben ook op dezelfde manier gefilmd. Enig idee waar die beelden voor waren en of ze al ergens te zien zijn?
Return to Zion
And a comet fills the sky
The Holy Roman Empire rises
Then you and I must die
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juni 2014 @ 21:25:41 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_140930485
Er werd in eerste vak erg goed meegezongen hoor. Ik stond in het linker vakje, helemaal rechts tegen de hekken aan. Links en rechts van me werd er uit volle borst meegezongen.

Daarnaast vond ik James gisteren veel meer genieten dan de dag ervoor op RaR. Ik heb toen 4-5 nummers via stream van RaR gekeken en hij had er echt niet zoveel lol in als gisteren. Ik was er bang voor dat hij dat weer zou hebben, maar hij heeft de hele avond met een dikke smile lopen zingen, dus dat was echt niet sarcastisch denk ik.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:25:55 #227
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_140930498
Deze foto maakte ik gister nog, net voordat Metallica begon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juni 2014 @ 21:26:39 #228
416575 crew  Evenstar
pi_140930533
http://evenstarconcerts.blogspot.nl/

Daar nog wat foto's staan van gisteren (Rob Zombie + Metallica).
pi_140930543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:17 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Oh dat was een stukje verder naar achteren niet te horen. Ik ben ook gewend dat niet enkel een voorvakje meedoet bij dit soort concerten. :P
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juni 2014 @ 21:32:14 #230
416575 crew  Evenstar
pi_140930848
Eerste vak zat voor alle gedoe nog vol met Metallica fans. Na evacuatie heb ik me er met moeite weer in kunnen wurmen (ben over die draaihekjes gesprongen, omdat ze het niet meer open wilden doen aan één van de kanten). Opeens stond het hele vak vol met mensen die niet echt voor Metallica kwamen. Dat verpeste het wel een beetje .... die idioot die achter me stond had het hele optreden door over Ron Donders ..... had hem echt een klap willen geven.
pi_140930984
Ook typisch: Jan Smeets snapt ophef niet over noodweer, terwijl juist hij de ophef heeft veroorzaakt.
Het publiek was helemaal niet in paniek, Smeets en Corton daarentegen...

http://www.theworldofchas(...)08d2f223bdee368a8d6e
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:35:54 #232
192592 SureD1
------------------------------
pi_140931067
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh dat was een stukje verder naar achteren niet te horen. Ik ben ook gewend dat niet enkel een voorvakje meedoet bij dit soort concerten. :P
Aan de zijkant bij de trappen werd nog volop meegezongen ondanks dat we het eerste uur "geen beeld" hadden...bij creeping death gingen tot aan de brand krat de handen de lucht in. Het viel me nog mee...gezien de bui...best wel wat onderkoelde mensen gezien Rode Kruis stond bij de info balie druk alu dekentjes uit te delen...
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:38:15 #233
192592 SureD1
pi_140931224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Ook typisch: Jan Smeets snapt ophef niet over noodweer, terwijl juist hij de ophef heeft veroorzaakt.

Ik denk dat het serieus de donkerste meest smerige bui was die ik ooit in NL heb gezien. We hebben in de auto geschuild....thank god voor mobiel internet en buienradars.

Ik vond Corton niet in paniek, hij was tot op de parkeerplaats te horen ;)
pi_140931417
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:34 schreef TheStranger1158 het volgende:

Dat viel allemaal reuze mee. Dat er dan idioten aan palen blijven hangen zou mij ook de kriebels bezorgen ( mja, konden ook buitenlanders zijn ). Sowieso vergeten ze daar dat er rondom het terrein overal bliksemafleiders stonden..prima beslissing vond ik het en ik heb mij geen 1 seconde zorgen gemaakt...Wel mooi die inslagen O+
pi_140931705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat viel allemaal reuze mee. Dat er dan idioten aan palen blijven hangen zou mij ook de kriebels bezorgen ( mja, konden ook buitenlanders zijn ). Sowieso vergeten ze daar dat er rondom het terrein overal bliksemafleiders stonden..prima beslissing vond ik het en ik heb mij geen 1 seconde zorgen gemaakt...Wel mooi die inslagen O+
Het viel helemaal niet mee. Of wil je zeggen dat het evacueren van twee complete voorvakken niet voortkomt uit paniek?
pi_140932017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:46 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Het viel helemaal niet mee. Of wil je zeggen dat het evacueren van twee complete voorvakken niet voortkomt uit paniek?
nee voorzorg. Als dat scherm om wat voor reden wind vangt en gaat zeilen wil je daar niet staan. Wacht je tot hij gaat zeilen en voor je dan gewonden en doden af? Of wacht je dat niet af en haal je zo'n vak leeg. Ik heb absoluut geen paniek bij Corton gehoord. Hij was dwingend en dat was nodig.
pi_140932296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

nee voorzorg. Als dat scherm om wat voor reden wind vangt en gaat zeilen wil je daar niet staan. Wacht je tot hij gaat zeilen en voor je dan gewonden en doden af? Of wacht je dat niet af en haal je zo'n vak leeg. Ik heb absoluut geen paniek bij Corton gehoord. Hij was dwingend en dat was nodig.
Als meneer Smeets in het interview het allemaal zo overdreven vond wat betreft noodweer dan zou hij eens heel hard gelachen hebben als iemand hem voorstelde de voorvakken te evacueren.
pi_140932353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:54 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Als meneer Smeets in het interview het allemaal zo overdreven vond wat betreft noodweer dan zou hij eens heel hard gelachen hebben als iemand hem voorstelde de voorvakken te evacueren.
waar had jij heen geëvacueerd? Bedenk dat we daar met 60.000 mensen stonden.....
pi_140932362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik heb me wel even zorgen gemaakt over de schermen. Op een gegeven momenten waren ze flink heen en weer aan het zwaaien. Zag er soms niet echt geruststellend uit.
pi_140932406
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:54 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Wat wil je niet snappen? Precies wat Oceanonix zegt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik heb me wel even zorgen gemaakt over de schermen. Op een gegeven momenten waren ze flink heen en weer aan het zwaaien. Zag er soms niet echt geruststellend uit.
Ja begrijp ik wel, dat was ook het enige wat mis had kunnen gaan imo. Maar als je de toppen van de Brandbier tent zag wist je dat ze al rekening hadden gehouden met storm ( helemaal afgedicht wat normaal niet is ).
pi_140932466
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:55 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

waar had jij heen geëvacueerd? Bedenk dat we daar met 60.000 mensen stonden.....
Ik had helemaal niks gedaan, ik heb wel erger meegemaakt op festivals.

Wat ik bedoel te zeggen: Smeets roept dat het allemaal onzin is die ophef over dat noodweer maar vervolgens zet hij wel de hele boel op de kop. Als hij het dan zo'n onzin vond had hij niks gedaan.
pi_140932561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen: Smeets roept dat het allemaal onzin is die ophef over dat noodweer maar vervolgens zet hij wel de hele boel op de kop. Als hij het dan zo'n onzin vond had hij niks gedaan.
Als je goed geluisterd had, wist je dat de maatregelen ook vanuit het management van Metallica kwamen.
pi_140932586
quote:

[..]

dus jij had gewacht tot iemand een scherm had terug gekopt?
Of iemand de Darwin award had gewonnen door de palen te blijven likken???
pi_140932618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:50 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Wanneer het geweld in Dusseldorf daar langs was gegaan dan gaat loopt het volkomen uit de hand.
pi_140932627
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Als je goed geluisterd had, wist je dat de maatregelen ook vanuit het management van Metallica kwamen.
Ach dat was gewoon allemaal show, indirect dreigen dat de show anders niet door zou gaan als het publiek niet zou luisteren.
pi_140932676
quote:

[..]

Het voorvak leeghalen en omroepen dat mensen op het terrein moeten blijven maar uit de buurt van alle masten en dergelijke? Hij heeft precies genoeg gedaan.

Sowieso moet het niet over het noodweer gaan maar over de falende maatregelen betreffende de hittegolf. Die waterpunten sloegen helemaal nergens op en ze hadden best meer schaduwplekken kunnen creëren op het terrein.
pi_140932689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:59 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Ach dat was gewoon allemaal show, indirect dreigen dat de show anders niet door zou gaan als het publiek niet zou luisteren.
Hoe had jij ze laten luisteren??
pi_140932752
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:59 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Nee hoor, Corton hield op het podium steeds contact met het management en had steeds overleg. To be fair, dit kon je alleen zien als je wat vooraan stond.
pi_140932807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:58 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

dus jij had gewacht tot iemand een scherm had terug gekopt?
Of iemand de Darwin award had gewonnen door de palen te blijven likken???
Dat beetje regen en die paar flitsen? Kom op zeg.
pi_140932854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:02 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

En flinke rukwinden
pi_140932863
quote:

[..]

Het geluk is met de dommen.
pi_140932870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:00 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Hoe had jij ze laten luisteren??
Niet, want zoals gezegd had ik geen maatregelen getroffen.
pi_140932885
quote:

[..]

even onder je steen vandaan komen. In deze storm zijn verderop in Duitsland doden gevallen......
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:04:00 #254
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140932936
Ik heb die hele ophef bij het publiek trouwens niet gemerkt hoor, iedereen was er volgens mij vrij relaxed onder en was gewoon de boel aan het aanschouwen en proberen niet te verzeikregenen. :D
En ik vond ook niet dat de organisatie paniekerig overkwam, logisch toch dat men aangeeft dat je niet bij die palen en dat scherm moet blijven staan omdat het nou eenmaal de 'zwakke' plekken zijn op een dergelijk terrein.

Die opmerkingen over 'de Nederlander' na afloop vind ik dan wel weer kansloos van Smeets, volgens mij had praktisch niemand er problemen mee gehad als men gewoon volgens schema was gestart. Of het verantwoord is, is natuurlijk weer een ander verhaal haha.
En die Corton kun je het moeilijk kwalijk nemen dat ie 500 keer hetzelfde zegt als men niet luistert, hehe.
pi_140932946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

even onder je steen vandaan komen. In deze storm zijn verderop in Duitsland doden gevallen......
Ja maar ik zag geen bomen voor het podium staan
pi_140932961
Ik heb ook wel eens een klein festivalletje meegemaakt waar een enorme storm opstak en iedereen werd geëvacueerd naar een nabij gelegen schuur.

Op zich is er prima gehandeld vanuit de organisatie wat mij betreft.
pi_140932964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:03 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Niet, want zoals gezegd had ik geen maatregelen getroffen.
Dus had je gewacht tot er wel wat misgegaan. Dan had Metallica de komende jaren een probleem gehad. Kijk naar Pearl Jam. En Pinkpop 2014 was de laatste geweest.
pi_140932980
quote:

[..]

Het was maar een klein buitje, niets aan de hand.
pi_140933010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

een scherm kan niet omvallen?
pi_140933077
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het was maar een klein buitje, niets aan de hand.
Het beeld op radar zag er anders uit. Ik snap de waarschuwingen wel. Maar blijf volgende keer lekker op je zolderkamer...
pi_140933087
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:05 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Als als als...
pi_140933105
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:05 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Met een windhoos gaat het hele podium de lucht in.
pi_140933109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Het beeld op radar zag er anders uit. Ik snap de waarschuwingen wel. Maar blijf volgende keer lekker op je zolderkamer...
Hij bedoelde het sarcastisch :')
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:06:53 #264
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140933116
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Als als als...
Achteraf makkelijk praten natuurlijk.
pi_140933161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Je sarcasmeradar staat uit?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:08:32 #266
192592 SureD1
pi_140933226
quote:

[..]

Volgens mij heeft hij zich vastgebeten in zijn mening.

Ze hebben gedaan wat kon, en dat is goed. Estofex.org (een club die extreem weer voorspelt) had een level 3 gegeven (het hoogst mogelijke level, dat ik daar zelden heb zien langskomen). Als we het gedeelte hadden gehad dat over Aachen en zo ging had het er anders uitgezien, dat zeg ik je.

Wat er net gezegd werd over hitte klopt wel... Drie waterpunten? Belachelijk, zeker met 70.000 man op het veld. 60.000 is voor mij de max...Was er met Bruce ook en toen was het minder druk..was af en toe onaangenaam nu (zeker icm de hitte) zo was het helemaal niet kalm in de kalm aan laan hahaha...

Edit: verder prachtig weekend gehad :) Hoogtepunten: toch wel Robert Plant en Joe Bonamassa (naast de Stones en Metallica). Tegenvaller: AM, helaas.

[ Bericht 9% gewijzigd door SureD1 op 10-06-2014 22:13:52 ]
pi_140933315
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je sarcasmeradar staat uit?
ja want ik zie alleen maar een paar hele stomme mensen hier. Net als die lui die voor de darwin award gingen door tegen de palen te pissen. De mensen die gewoon bleven staan ondanks het verzoek te gaan zitten. De mensen die toch bij de stands gingen staan, terwijl die van staal zijn.
Ik wil de komende jaren ook nog naar festivals gaan en zolang er mensen zijn die niet luisteren hebben we het risico dat de festivals nog ernstiger worden ingeperkt. En daar zit ik niet op te wachten.
pi_140933455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:10 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

ja want ik zie alleen maar een paar hele stomme mensen hier.
Ach daar in Landgraaf stond een groot veld vol met domme mensen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:20:29 #269
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140933874
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als we het gedeelte hadden gehad dat over Aachen en zo ging had het er anders uitgezien, dat zeg ik je.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Laten we nou niet doen alsof noodweer gelijkstaat aan honderden gewonden en enkele doden hé op een aantal vierkante meter.
Hoe dan ook, mooi dat het met een sisser afliep, alles gewoon door ging en 't festival waardig is afgesloten.

Laat de knappe koppen maar mooi evalueren en dingen meenemen voor de komende edities, zullen vast zaken beter kunnen.
pi_140933953
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 21:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kwam er precies op het goeie moment langs. Was geweldig _O_

Hoogtepunten; Joe Bonamassa, Limp Bizkit, Chef's Special, The Kooks, Stromae, Editors
pi_140934090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Laten we nou niet doen alsof noodweer gelijkstaat aan honderden gewonden en enkele doden hé op een aantal vierkante meter.
Hoe dan ook, mooi dat het met een sisser afliep, alles gewoon door ging en 't festival waardig is afgesloten.

Laat de knappe koppen maar mooi evalueren en dingen meenemen voor de komende edities, zullen vast zaken beter kunnen.
Een inslag in een mensenmassa kan best een flink aantal slachtoffers opleveren. Afgezien van de impact heb je dan ook nog de nodige slachtoffers vanwege de paniek die zal volgen, vermoed ik.
pi_140934255
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een inslag in een mensenmassa kan best een flink aantal slachtoffers opleveren. Afgezien van de impact heb je dan ook nog de nodige slachtoffers vanwege de paniek die zal volgen, vermoed ik.
Een windhoos op de verkeerde plek en alles vliegt door de lucht incl. mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 22:27:42 ]
pi_140934440
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:10 schreef Devv het volgende:

[..]

Mensen boven de 190cm (of eigenlijk 175cm) moeten verplicht worden om kleintjes voor te laten...heb bij de Stones ook alleen maar DVD gekeken op een videoscherm. Met 3x een snelle glimps van Mick op de catwalk ....
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:30:23 #274
192592 SureD1
pi_140934442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Even nuanceren dan. Dan had het er anders uit kunnen zien. Ik geloofde an sich wel in dat bliksemafleidingssysteem. Weg bij grote objecten is ook slim. Mijn grootste zorg was hagel. Buien in de voorgaande dagen in België en Duitsland hadden hagel van 4-7 cm doorsnee geproduceerd. Daar hadden we geen zin in ;)

Met anders uitzien bedoelde ik ook dat je meer verslagenheid had gehad onder het publiek als er ook nog flinke hagel bij was komen kijken (en misschien wel wat mensen die zich zouden moeten laten behandelen). Onderkoeling was dan ook een (groter) probleem geweest. Iets als Pukkelpop is extreem pech hebben. Als het daar 200 meter naar links of naar rechts was uitgekomen was er niks gebeurd. Daar kun je niet op voorspellen en ook niet naar handelen (althans niet meer dan nu al gedaan werd).
pi_140934454
Wat een fucking weekend. Eerst levend verbrand worden, daarna zeiknat bij metallica gestaan. Holy shit _O_

Uber gaaf weekend zeg, wel te warm maar goed.

Hoogtepunten: John mayer _O_ , Joe bonamassa _O_ , The Rolling Stones _O_ , Limp bizkit _O_ , Editors _O_ The scene en als laatst Avenged Sevenfold _O_
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:37:16 #276
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_140934966
Gek genoeg vooral uit m'n dak gegaan bij de 3FM stage, Stromae, Limp Bizkit en Arcade Fire. Geniaal. :D
Al heb ik me ook prima vermaakt met de grote namen.
Bij het hoofdpodium vooral netjes op een stoeltje gezeten samen met de minder valide medemens, prachtig trouwens dat zo'n organisatie (Intro Events) zich zo inzet voor deze groep mensen om hen ook te laten genieten van dergelijke festivals. _O_

Twenty One Pilots een stukje van meegepikt, positief verrast door de energieke act.
pi_140935293
Hadden we ook nog is autopech :')

Om 11 uur weggegaan, net pas thuis
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:42:54 #278
192592 SureD1
pi_140935344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef Lastpost het volgende:
Gek genoeg vooral uit m'n dak gegaan bij de 3FM stage, Stromae, Limp Bizkit en Arcade Fire. Geniaal. :D
Bij het hoofdpodium vooral netjes op een stoeltje gezeten samen met de minder valide medemens, prachtig trouwens dat zo'n organisatie (Intro Events) zich zo inzet voor deze groep mensen om hen ook te laten genieten van dergelijke festivals. _O_

Twenty One Pilots een stukje van meegepikt, positief verrast door de energieke act.
Ja mooi idd van zo'n organisatie! :)
pi_140936107
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Biffy voor jou.

[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik dichtbij je gestaan, ik stond linksvoor bij biffy
pi_140936337
Waarom staat het optreden van limp bizkit niet online :(
pi_140936527
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef Lastpost het volgende:

Intro _O_ Heb er door een gebroken been tijdens Werchter er een keer van gebruik moeten maken. Geweldige service _O_
pi_140936755
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:56 schreef d4v1d het volgende:
Waarom staat het optreden van limp bizkit niet online :(
Dat was echt zo awesome. Heerlijk om daar tussen te staan _O_
pi_140937518
Godverdomme
pi_140937733
Maar wat ik vond is dat Limp bizkit op de main stage moest staan. En niet op 3fm stage
pi_140938842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Podium zelf kan het ook begeven tijdens een zware storm:

pi_140938954
Wat maak ik toch weer een mooie foto _O_

dinsdag 10 juni 2014 @ 23:42:12 #287
192592 SureD1
pi_140939245
Wellicht ook iets ter evaluatie: paniekerig gedoe over zonnebrandcreme op de site...wat wel en niet mocht is donderdag, vrijdag en zaterdag zeker vier of vijf keer aangepast.

Vervolgens ben ik in drie dagen niet een keer gefouilleerd. Ik heb maandag zelfs aan die security dude gevraagd of het niet de bedoeling was dat hij in mijn tas keek.

Na de bui, toen we terug liepen voor Metallica stond de ingang wagenwijd open...geen security te bekennen, daar kon iedereen zo naar binnen lopen.
pi_140939471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:
Wellicht ook iets ter evaluatie: paniekerig gedoe over zonnebrandcreme op de site...wat wel en niet mocht is donderdag, vrijdag en zaterdag zeker vier of vijf keer aangepast.

Vervolgens ben ik in drie dagen niet een keer gefouilleerd. Ik heb maandag zelfs aan die security dude gevraagd of het niet de bedoeling was dat hij in mijn tas keek.

Na de bui, toen we terug liepen voor Metallica stond de ingang wagenwijd open...geen security te bekennen, daar kon iedereen zo naar binnen lopen.
Had niet gekeken, maar een vriend van me wel en er bleek iets te staan over tubes van max 10cm en geen spray. Vond het echt belachelijk overgereguleerd, maar ik hoorde van een vriendin dat haar spray in beslag was genomen, want er kon GHB in zitten :')

Spuit het dan ff op je hand zou ik zeggen.
pi_140939526
Dat fouilleren :') . Het was bij ons ook haastwerk. Ik had mijn broekzakken vol, maar de beveiliging zei dat ik door moest lopen. Je had zonder problemen van alles mee kunnen nemen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:50:07 #290
192592 SureD1
pi_140939644
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Had niet gekeken, maar een vriend van me wel en er bleek iets te staan over tubes van max 10cm en geen spray. Vond het echt belachelijk overgereguleerd, maar ik hoorde van een vriendin dat haar spray in beslag was genomen, want er kon GHB in zitten :')

Spuit het dan ff op je hand zou ik zeggen.
Idd...en dan met dit weer... In 2012 heb ik gewoon een grote fles spray mee naar binnen gekregen, mocht ook gewoon... Wij dachten al dat het was omdat in de apotheek in de kalm aan laan (die nieuw was) zonnebrandcreme verkocht werd ;) verdienmodel zeg maar...
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:50:39 #291
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_140939668
quote:

[..]

Je blijft erg irritant trollen hier zo.. Of je wilt het niet snappen? Je bent erg stoer dat je erger meegemaakt hebt, dat siert je. Maar:
Bedenk wel dat als er maar 1x iets gebeurd, je festival een naam krijgt waar je bijna niet meer vanaf komt. 45(?)x een goed festival geven zonder noemenswaardigheden, dat weet niemand meer na 1x een ongeval wat voorkomen had kunnen worden door de maatregelen die maandag getroffen zijn.
Zoals al eerder gepost, als die dingen schermen wind willen vangen, weet jij ook niet wat er gaat gebeuren. En mocht je er toevallig een gekneusd pinkje aan over houden, had je hier als hardste geroepen dat ze geen verantwoordelijkheid hebben genomen door eerder te waarschuwen.

Ikzelf vond het erg netjes opgelost en vooral ook mooi om te zien die bliksem. Enig minpuntje was die zatte lel die zo nodig eerst moest pissen op het asfalt naast ons om naderhand al zijn kleding uit te trekken en in diezelfde plas nakend te gaan liggen rollen. Maar ach, die horen er ook bij. Was iig geen fokker, want deze man had maar een klein pikkie :D
*** Nul Dertien ***
pi_140939755
Zoo, na een drietal keer lowlands nu een weekendje richting Limburg afgerezen! Met zo'n affiche was het toch een keer de moeite waard om eens te kijken hoe het er daar in het zuiden aan toe gaat. De verwachtingen kwamen redelijk uit, een wat rustigere en relaxtere sfeer, mensen beleven muziek wat meer ingetogen.
Ik kwam hoofdzakelijk voor de Arctic Monkeys en Arcade Fire. De Arctic Monkeys speelde eigenlijk gewoon een hele goede en degelijke set, ik had alleen het idee dat het publiek niet helemaal matchte met de muziek die de Arctic Monkeys speelden. Maar el met al in het voorvak was de beleving en sfeer gewoon heel goed en was het genieten van de hoogstandjes die in veel nummers de revue passeerden.
Ik hoopte dat Arcade Fire daarentegen echt zou slagen, want ook daar was ik bang het het publiek de band niet met open armen zou ontvangen. Het begon dan ook goed, maar toch ook een beetje afstandelijk. Win & consorten probeerde volgens mij voor de bui z'n set af te ronden, wat uiteindelijk niet lukte toen die enorme regenbuien over ons hoofd trokken! Wat uiteindelijk resulteerde in een magische sfeer,set, met een geweldig publiek. Ik krijg nog steeds een rillend gevoel als ik aan het concert terug denk!

Verder ook dikke plussen voor The Stones, Stromae, Metellica en Haim!
pi_140939798
Ach. Het moet eerst eens goed misgaan voordat ze iets gaan veranderen en nauwkeuriger gaan controleren.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 23:53:44 ]
pi_140940086
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:30 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Mensen boven de 190cm (of eigenlijk 175cm) moeten verplicht worden om kleintjes voor te laten...heb bij de Stones ook alleen maar DVD gekeken op een videoscherm. Met 3x een snelle glimps van Mick op de catwalk ....
Ik vond het eigenlijk vooral hinderlijk dat die gozer daar alleen maar stond. Hij stond letterlijk in de weg. Ja, af en toe zag ik dat hij heel voorzichtig met zijn hoofd bewoog :') . Ga dan gewoon wat verder naar achteren staan als je alleen maar komt luisteren. Je ziet het met die lengte dan toch wel. Ik weet ook wel dat je er niets aan kunt doen dat je lang bent, maar het is wel bloedirritant als je er achter staat.

Einde bericht.
pi_140940281
Ik heb met mijn 1.90m lekker veel vooraan gestaan. Deal with it.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:04:39 #296
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_140940315
Perse vooraan moeten staan :')
*** Nul Dertien ***
pi_140940330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 19:35 schreef Devv het volgende:
Ik vond het overigens toch niet helemaal netjes geregeld. Er waren een hoop mensen die eerst in het vak stonden en na de "evacuatie" buitengesloten werden, omdat ze via de noodpoortjes het vak hadden verlaten. Dus niet iedereen kwam weer netjes terug in het vak. Maar ja, dat kon ook eigenlijk niet. Het was echt dringen en duwen niet normaal meer. In de herkansing ben ik dus maar achter het vak blijven staan. Ik was ook via een noodpoortje het vak uitgegaan. En toen ik erachter kwam dat die poortjes gewoon dicht bleven, stond het vak alweer bijna vol. Ik ben niet iemand die perse vooraan wil staan, maar ik kan mij voorstellen dat een aantal zich flink genaaid voelden.
Dat vond ik ook kut. Ik had 4.5 uur in dat vak gestaan om vooraan te kunnen staan bij metallica. Toen ik via de noodpoortjes er uit moest, ben ik met mn maten snel over t hek geklommen om alsnog in de voorste rij te kunnen staan. Dus met mazzel toch vooraan gestaan. Maar of dat mazzel was.... stond liever buiten het vak. Man, wat een kansloos concert was het voor mij. Ik stond vooraan met 2 maten. Om ons heen stonden huismoeders, vaders met kinderen, peuters van 3 op de nekken van hun ouders etc. NIEMAND zong echt mee of deed mee met metallica. Het publiek was dus echt ontzettend kansloos voorin. Ik had liever los gegaan met mensen die net als mij ook lang in de rij hadden gestaan. maarja.
pi_140940501
Ja wat is het nou? Net werd nog beweerd dat er in het voorste vak uit volle borst werd meegeschreeuwd. :P
pi_140940509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:04 schreef theKiD het volgende:
Perse vooraan moeten staan :')
Als ik zie welke sfeer er tijdens Metallica achter op het veld heerste, ben ik maar al te blij dat ik voor heb gestaan.
pi_140940648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:34 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Podium zelf kan het ook begeven tijdens een zware storm:

:o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')