omg omgquote:Op maandag 26 mei 2014 17:14 schreef Fred0w het volgende:
Het is opvallend rustig in het Level 2 gebied.
[ afbeelding ]
Mjah, maar ik heb persoonlijk liever een keer te veel dan een keer te weinig gewaarschuwd. Je hebt van die eigenwijze droplulletjes die alsnog het water opgaan (bijvoorbeeld)quote:Op maandag 26 mei 2014 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij moet het ergste nog komen... zo niet dan is dit wel echt een geweldig grote faal!
Mijn Kreedar zegt dat het nu even een half uur regent en dat het dan droog wordtquote:Op maandag 26 mei 2014 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij moet het ergste nog komen... zo niet dan is dit wel echt een geweldig grote faal!
Hoezo is dit een faal? Er werd een waarschuwing uitgegeven voor mogelijk gevaarlijk weer. Nou. Dat is toch gewoon uitgekomen?quote:Op maandag 26 mei 2014 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ze noemen het naar mijn mening te snel gevaarlijk weer.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoezo is dit een faal? Er werd een waarschuwing uitgegeven voor mogelijk gevaarlijk weer. Nou. Dat is toch gewoon uitgekomen?
Bij jou heeft het tenminste geregendquote:Op maandag 26 mei 2014 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dit level 2 is, snap ik wel waarom ik geen reet krijg met level 1.. dit was gewoon een onweersbui met een regenfront, niks bijzonders aan
Evengoed snap ik ook dat je liever te vaak dan te weinig kan waarschuwen want zo'n kutvolkje zijn we ook wel.. Ja er is niet gewaarschuwd!!
Die level 2 werd gegeven voor 'excessive rain'. Dat klopt geloof ik wel. Volgens mij zijn alle verwachtingen gegeven door het KNMI en Estofex gewoon waarheid geworden. Maar men verwacht meer, of men verwacht het ook in eigen omgeving, en daarmee komen een hoop teleurstellingen.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dit level 2 is, snap ik wel waarom ik geen reet krijg met level 1.. dit was gewoon een onweersbui met een regenfront, niks bijzonders aan
Evengoed snap ik ook dat je liever te vaak dan te weinig kan waarschuwen want zo'n kutvolkje zijn we ook wel.. Ja er is niet gewaarschuwd!!
ik heb een bruin oogquote:Op maandag 26 mei 2014 18:03 schreef Dagoduck het volgende:
Er zit een oog in!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hé bah.quote:
prima lenteavond in Belfeld. Net lekker buiten gezeten met de warme hapquote:Op maandag 26 mei 2014 17:14 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
uitgesproken lekker zelfsquote:Op maandag 26 mei 2014 17:14 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 mei 2014 18:52 schreef Cat22 het volgende:
Hier helemaal niks aant handje (Midden-Limburg). Zelfs in huis geen druppel water. Letterlijk.Enige overstroming die ik vandaag op straat heb gezien was die van een defecte waterleiding.
Ik kan het hebben hoor.quote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 18:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik kan het hebben hoor.Inmiddels is het water in huis weer terug.
Hier in Zeeland maar een grijze bedoeling, er lijken zich toch wat buitjes te vormen in het zuiden.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:59 schreef Klonk het volgende:
En de zon breekt goed door in level 2 gebied
Hier ook steeds meer blauwe lucht in level 2 gebied. Met in de verste verte geen regen in zicht.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:59 schreef Klonk het volgende:
En de zon breekt goed door in level 2 gebied
Regen is minder maar als het onweer blijft aanvoeren heb ik er niet zo'n probleem meequote:Op maandag 26 mei 2014 19:25 schreef MaLo het volgende:
In Twente regen, regen en nog eens regen. Zo nu en dan wat onweer.
Als die hele pluk uit Duitsland nog over ons komt... Natte boel.
Juist makkelijk te voorspellen toch...quote:Op maandag 26 mei 2014 19:20 schreef Rabieluh het volgende:
Jammer, had wel wat absurde watertaferelen willen zien in Breda
Blijft lastig voorspellen.
Vanmorgen stond er heel wat anders op de kaarten inderdaad.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Noord-Limburg nog geen druppel, terwijl een aantal uur geleden werd voorspeld dat daar de meeste regen zou vallen.
Het is niet echt hard onweer vind ik. Gewoon af en toe een flits en dan een dondertje.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:35 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Regen is minder maar als het onweer blijft aanvoeren heb ik er niet zo'n probleem mee!
Watquote:Op maandag 26 mei 2014 19:44 schreef Adrie072 het volgende:
Ontwikkelt nog genoeg boven Duitsland nu, positief blijven!
Twente zou zowat niks krijgen en wij zitten al uren in de regenquote:Op maandag 26 mei 2014 19:41 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vanmorgen stond er heel wat anders op de kaarten inderdaad.
Zwaar onweer en 25 tot 35mm zouden we hier krijgen. Heel de dag droog en de laatste 2 uur nog aardig wat zon ook.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twente zou zowat niks krijgen en wij zitten al uren in de regen
Ja ik zie het. Maar gaatdie niet boven Brabant lopen zoals de rest van de buien?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:12 schreef Coelho het volgende:
Als dat gebied wat grofweg van Frankfurt am Main tot aan Munchen loopt zometeen over ZO Nederland komt dan zouden de mm regen alsnog kunnen kloppen...
Ik denk dat 't allemaal wat noordelijker gaat vallen dan ze eerst dachten. Het zwaartepunt hangt momenteel boven mijn woonplaats en het is niet normaal hoeveel er hier uit de lucht komt vallen.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:24 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja ik zie het. Maar gaatdie niet boven Brabant lopen zoals de rest van de buien?
Amai je hebt onze regen gekregenquote:Op maandag 26 mei 2014 20:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat 't allemaal wat noordelijker gaat vallen dan ze eerst dachten. Het zwaartepunt hangt momenteel boven mijn woonplaats en het is niet normaal hoeveel er hier uit de lucht komt vallen.
Dat beekje waar ik het twee posts geleden over had begint al aardig op een rivier te lijken.
Als je vanuit O'zaal jullie kant op kijkt, is het daar ook echt heel donkerquote:Op maandag 26 mei 2014 20:55 schreef Gwywen het volgende:
Waar die hele kluit bliksemtekentjes staan, daar woon ik.![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad, bijna niets in Eindhoven.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:04 schreef Skillsy het volgende:
Omroep Brabant had gisteren zitten ouwehoeren dat er vandaag veel heel veel regen zal vallen. Zelfs de update vanochtend 8:44 gaf aan "extreem veel regenval""
Stelletje leugenaars
Ja, dat was echt heel raar, rond zeven uur wou ik bijna de lampen aandoen in huis zo donker werd het.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als je vanuit O'zaal jullie kant op kijkt, is het daar ook echt heel donker
Langs iets af trekken?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:34 schreef Cat22 het volgende:
Één klein rood vlekje in mijn gebied.... trekt precies langs mijn woonplaats af.
Limburgia, jeweetquote:
Ahhhh, dit verklaart alles.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Limburgia, jeweet![]()
Inmiddels hier ook een buitje.
Net als het noordenquote:Op maandag 26 mei 2014 19:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Twente zou zowat niks krijgen en wij zitten al uren in de regen
Jij trekt onweer aan? Ben benieuwd wat er gebeurt als je naar Breda gaat dan, een epische strijd tussen het forcefield van Breda en jouw aantrekkingskracht.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:24 schreef minthy het volgende:
Het blijft hier in Noord-Overijssel maar plenzen en onweren. Ik trek het aan![]()
In de dorpen om ons heen veel wateroverlast (veel foto's op Twitter met mensen die tot hun kuiten in het water staan) maar dat valt hier gelukkig mee
Daar durf ik mij dan ook niet te vertonen...quote:Op maandag 26 mei 2014 23:29 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Jij trekt onweer aan? Ben benieuwd wat er gebeurt als je naar Breda gaat dan, een epische strijd tussen het forcefield van Breda en jouw aantrekkingskracht.
Nee, je hebt gelijk. De kraan is hier weer open gedraaid.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:53 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 2 dagen is het nog lang niet droog...
Dit trekt precies over Brabantquote:
Kijk eens naar de plaatsingsdatum.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:41 schreef HerrFritz het volgende:
http://www.estofex.org/
Estofex heeft een leuk 2-tje gegeven voor o.a. het zuiden van Nederland
Had net in Schiedam een klein miezerbuitje voor de bandjes
Hier is gisteren maar een beetje gevallen, terwijl er heel veel voorspeld was... Had al allerlei voorbereidingen voor de plantjes getroffen, maar waren niet nodig.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:22 schreef MaLo het volgende:
In onze tuin is de afgelopen 24 uur 28,5 mm regen gevallen. Er was 1 mm voorspeld
De buienradar geeft aan dat het hier regent...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:22 schreef MaLo het volgende:
In onze tuin is de afgelopen 24 uur 28,5 mm regen gevallen. Er was 1 mm voorspeld
Ik ben er nogquote:
Het blijven hele moeilijke systemen om te voorspellen. De waarschuwing was er niet alleen voor onweer, maar ook voor veel regen. Nu kreeg het zuiden dus minder en bijvoorbeeld Hoogeveen bijna 65mm te verwerken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef Angry_Bird het volgende:
Geen Estofex-kaartje voor vandaag?
Vond het gisteren best tegenvallen in het midden v/h land. Voor vandaag zijn mn verwachtingen ook niet hoog gespannen daarom.
Nieuwe run is iets "beter"quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:46 schreef alors het volgende:
rip aan onze mais, tenzij de spuiter gister nog is geweest.
Dat is nog steeds 100+mm in een weekquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nieuwe run is iets "beter"
[ afbeelding ]
Zeker voor Oostenrijkquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nieuwe run is iets "beter"
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:23 schreef INViCTuS het volgende:
Het Oosten lijkt in ieder geval wel heel nat te blijven de komende 2/3 dagen.
[ afbeelding ]
Ik enkele groentenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Had onlangs plantjes gezaaid, heel dat stuk aarde stond gisteren samen met het terras onder enkele cm's water, dus ik verwacht niet dat die zaadjes daar nog zijn en zal me ook niet verbazen als de plantjes t.z.t. stroomafwaarts in m'n tuin opkomen.
Leuk hoor, met dit weer, een schuine tuin hebben.
ik woon onder de 70quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:23 schreef INViCTuS het volgende:
Deze plaatste weerplaza zojuist, niet te letterlijk nemen want het kan ook noordelijker komen te liggen. Het Oosten lijkt in ieder geval wel heel nat te blijven de komende 2/3 dagen.
[ afbeelding ]
Dat klinkt bekendquote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:26 schreef marcel-o het volgende:
Het regent vanaf vanmorgen vroeg al nonstop
idd .quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:37 schreef Elan het volgende:
Ik heb in Zuid Holland nog nooit zoveel regen achter elkaar gezien de straten lopen ook onder hier nu
Echt?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:37 schreef Elan het volgende:
Ik heb in Zuid Holland nog nooit zoveel regen achter elkaar gezien de straten lopen ook onder hier nu
Het regent hier in Leiden wel al de hele dag stevig door, maar vorig jaar was het een keer een stuk erger. Volgens mij in augustus ofzo was het de hele dag plensregen, totaal 80+ mm in een dag. Zo erg is het nu voor m'n gevoel niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:37 schreef Elan het volgende:
Hier in Zeeland ook serieuze regen, ruitenwissers hoogste stand net.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:14 schreef soapie het volgende:
Het is hier (randstad) nog geen seconde droog geweest vandaag....
In dit deel van de randstad begon het pas tegen 15 uur echt te regenenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:14 schreef soapie het volgende:
Het is hier (randstad) nog geen seconde droog geweest vandaag....
Hemelsluizen gaan het laatste uur goed open bij Amsterdam inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
In dit deel van de randstad begon het pas tegen 15 uur echt te regenen
bij mij onder de douche zou het droger zijn dan buitenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hemelsluizen gaan het laatste uur goed open bij Amsterdam inderdaad.
Laten ze dan ook balken, gereedschap en ijzeren bouten los in die cabine?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:36 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
orkaantje erbij?
even ter demonstratie van de expo Storms in de Pier van Blankenberge.
aanrader voor wie van het weer houdt!
Koeienquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:39 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Laten ze dan ook balken, gereedschap en ijzeren bouten los in die cabine?
hehe nee. is een hurricane simulator.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:39 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Laten ze dan ook balken, gereedschap en ijzeren bouten los in die cabine?
Huuu, dat is zo akelig, natte kleren, helemaal aan je vastgezogen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef Vogeltje88 het volgende:
5 minuutjes fietsen en ik moest m'n jas en kleren van mezelf afpellen om mezelf vervolgens uit te wringen.
Inderdaad, al vind ik het beter op de terugreis dan op de heenreisquote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Huuu, dat is zo akelig, natte kleren, helemaal aan je vastgezogen.
Nat aankomen op je werk en in een gekoelde omgeving werken. Pure horror.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Inderdaad, al vind ik het beter op de terugreis dan op de heenreis
Ja dus dat!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Nat aankomen op je werk en in een gekoelde omgeving werken. Pure horror.
Wat de fuck.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:50 schreef minthy het volgende:
Het gaat lekker hier in de regio. Via Twitter;
"Hotel de Zon in Ommen heeft ineens een terras IN het water"![]()
[ afbeelding ]
Hehe, ik heb daar wel eens OP het terras gezetenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:50 schreef minthy het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me vooral denken aan in dronken blijdschap volledig gekleed in de zee te springenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:01 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Huuu, dat is zo akelig, natte kleren, helemaal aan je vastgezogen.
Epische etappe vandaag! Sterk optreden van Kelderman!quote:
prachtige beelden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Epische etappe vandaag! Sterk optreden van Kelderman!
Anderhalf uur regen in Den helder?!?!?!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:12 schreef Dagoduck het volgende:
Net even lekker anderhalf uur hardgelopen, het is geen moment droog geweest. Heerlijk, gebeurt niet vaak.
Nu nog steeds, regent al 3 uur!quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:55 schreef Vogeltje88 het volgende:
5 minuutjes fietsen en ik moest m'n jas en kleren van mezelf afpellen om mezelf vervolgens uit te wringen.
Heerlijk met dit weer toch juist omdat er door al dat vocht zoveel zuurstof is?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:12 schreef Dagoduck het volgende:
Net even lekker anderhalf uur hardgelopen, het is geen moment droog geweest. Heerlijk, gebeurt niet vaak.
Ja, al waait het hier altijd wel dus het is niet zo vaak benauwd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heerlijk met dit weer toch juist omdat er door al dat vocht zoveel zuurstof is?
O, leuk, ik woon in het paarse gebied.quote:
Ben benieuwd hoe 't vandaag is in de buurt van Maastrichtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga as woensdag trouwen op kasteel vlakbij Maastricht. Maar als ik de weersvoorspelling zie dan wordt het nul uur zon en de hele dag 95% kans op regen.
Ik dacht, zuiden van Nederland, eind mei.... zal wel ok zijn kwa weer. Not.
Ik ben nog aan het hopen, hopen, hopen dat 't mee gaat vallen.
Of niet! Ik verwacht alleen geen snilquote:
Jij nog omweer gehad daar?quote:
Heb je dat daar uberhaupt wel 'vaak' of?quote:
vorige week welquote:Op woensdag 28 mei 2014 11:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je dat daar uberhaupt wel 'vaak' of?
Maar niet zo'n periode in het jaar waarin het iedere dag eigenlijk wel raak is?quote:
Neequote:Op woensdag 28 mei 2014 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar niet zo'n periode in het jaar waarin het iedere dag eigenlijk wel raak is?
Meen je dat nou? Zó vaak geweest daar. Vroeger na een paar weken kamperen in Hardenberg op de terugweg altijd bij die snackkar aan de overkant van de Vecht gevreten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:50 schreef minthy het volgende:
[ afbeelding ]
???quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:12 schreef Dagoduck het volgende:
Wat begrijp je niet?quote:
De band met regen loopt zelfs nog door tot aan Polen. Als dat allemaal nog hierheen komt, dan regent het nog evenquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:00 schreef Gwywen het volgende:
Ik keek net per ongeluk op de radar, man wat een bak regen komt er nog aan...
Denk dat het mij eerder op zou vallen als de zon gaat schijnen morgen, vrijdag of zaterdag. Gelukkig wordt het vrijdag en zaterdag vrij zonnigquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:31 schreef Koelkastje het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat er de afgelopen dagen veel regen is gevallen?
Zou best kunnen, al heb je beter weer dan dat. Ik ben tijdens vakantie ook wel eens bewust een dag de bergen ingetrokken terwijl het aan de frisse kant was en het regelmatig regende.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij ging hardlopen en was blij dat het nooit droog werd. Is dat positief?
99 van de 100 keer dat ik ga hardlopen is het droog, dus als het dan een redelijke temperatuur (16) is en de hele training regent vind ik dat heerlijkquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij ging hardlopen en was blij dat het nooit droog werd. Is dat positief?
Sodejuquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
Eerder deze week een stortbui in de deelstaat Sachsen:
http://www.wetteronline.de/fotostrecken/2014-05-27-hw?part=single
quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
Ik keek per ongeluk op buienradar
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
Ik keek per ongeluk op buienradar
[ afbeelding ]
Vandaag is tijdelijk de laatste plonsdag. Morgen beter en vrijdag + het weekend veel beter.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Wat is de verwachting voor morgen eigenlijk? Wordt het beter?
Ik dacht dat jij je onderhand al wel verhangen had met dit bagger weerquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:48 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag het wel weer ander weer worden. Ik ben ziek, net nu het een lang weekend is
Helaasquote:Op woensdag 28 mei 2014 18:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij je onderhand al wel verhangen had met dit bagger weer!
Af en toe mot dat effe, motregen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk je van de regen af te zijn, gaat het door met motregen.paar jaar terug hadden we da vaak, motregen.
Zuid-Friesland. Maar het is nu overal droog behalve in het midden van het land.quote:
quote:
Anders weinig te klagen met die temperaturen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:02 schreef Dven het volgende:
Puinhoop in de atmosfeer hier de komende tijd
[ afbeelding ]
Veel meer dan vrij gemiddeld is het nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Anders weinig te klagen met die temperaturen.
Morgen 15 hier. Dat is meer dan 10 graden te koudquote:
Onverwachts dramatisch koud ja!quote:
twitter:weermanreinier twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 17:14:12Computerberekeningen van juni en van hele zomer geven verhoogde kans op (vrij) warme zomer. I.t.t. wat ik op nu.nl lees. reageer retweet
15quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Morgen 15 hier. Dat is meer dan 10 graden te koud![]()
Hmmm 27, gemiddelde temperaturenquote:
Mag toch hopen dat de zomer in die delen van Europa daar beter en warmer gaat verlopenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:38 schreef Dven het volgende:
Het is iets minder dramatisch trouwens, wordt toch nog een graad of 18 vandaag.
Mei overigens gemiddeld 24.13 graden (0.7 graden te koel). Even kijken hoe veel er vandaag nog gaat vallen maar dat het ook te nat wordt dat is zeker. Al met al geen geweldige maand, dus.
Is die 24,13 de gemiddelde etmaaltemperatuur of de gemiddelde maximumtemperatuur?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:38 schreef Dven het volgende:
Het is iets minder dramatisch trouwens, wordt toch nog een graad of 18 vandaag.
Mei overigens gemiddeld 24.13 graden (0.7 graden te koel). Even kijken hoe veel er vandaag nog gaat vallen maar dat het ook te nat wordt dat is zeker. Al met al geen geweldige maand, dus.
Ik pak altijd de maximumquote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is die 24,13 de gemiddelde etmaaltemperatuur of de gemiddelde maximumtemperatuur?
Dat zal ongetwijfeld welquote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat de zomer in die delen van Europa daar beter en warmer gaat verlopen
In Nederland momenteel:quote:
Hier is 11.7 als minimum normaal. Dus wij moeten het ook van de hoge minima hebben. Dat was immers 11.87quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland momenteel:
Maximum: 17,6 tegen 18,0 normaal.
Etmaalgemiddelde: 13,2 tegen 13,0 normaal.
Mei moest het dus vooral hebben van de relatief hoge minima: 8,4 tegen 7,8 normaal.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Hmmm 27, gemiddelde temperaturen
Na morgen klimt het snel weer op. Afgelopen dag gewoon veel slecht weer gehad vanuit de bergen. Ook hier bijna overstromingen. De rivier staat een meter of 4 hoger. Net nog effe een foto getrokken. Water staat al tot aan het level van m'n slaapkamer.
[ afbeelding ]
Ziet er wel gek uit ja. Lijkt mij oplossende mist.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:34 schreef Nattekat het volgende:
Ik zag net satellietbeelden, kan iemand die vreemde wolken boven Engeland uitleggen
Sterkte!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:45 schreef Dven het volgende:
Begint toch wel dringen te worden met het water..
Ja hier. Vrouw maait nu het gras, dus ik zit binnenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef Fred0w het volgende:
Nog meer mensen van hooikoorts hier?
Ik kan amper het gras maaien.
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef Fred0w het volgende:
Even naar de huisarts gaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja hier. Vrouw maait nu het gras, dus ik zit binnen
En laat het nu eens uitkomen, alsjeblieft...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:04 schreef aloa het volgende:
Pinksterweekend ziet er niet verkeerd uit. Weer een zuidelijke stroming met kans op onweer, zoals een paar weken terug.
[ afbeelding ]
Wat!??? Prikken tegen hooikoorts?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:08 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
[..]
Even naar de huisarts gaan.
Prikje halen.
2 minuutjes daar en zeker 4 tot 6 weken geen tot (zeeeeer) weinig last.
Yup... Een geniale uitvinding! Geen tranende ogen en pijnlijke traanbuisjes. Niet te pas en te onpas lopen te niezen.quote:
Dat is wat anders dan zo'n kuur om je ongevoelig te maken?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:27 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Yup... Een geniale uitvinding! Geen tranende ogen en pijnlijke traanbuisjes. Niet te pas en te onpas lopen te niezen.
Ik gebruik het zeker niet als kuur.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan zo'n kuur om je ongevoelig te maken?
Ja, paar dagen terug hebben ze hier veel gemaaid!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef Fred0w het volgende:
geloof best dat het warmer gaat worden maar dit neem ik met een flinke korrel zout...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:04 schreef aloa het volgende:
Pinksterweekend ziet er niet verkeerd uit. Weer een zuidelijke stroming met kans op onweer, zoals een paar weken terug.
[ afbeelding ]
Hoezo?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
geloof best dat het warmer gaat worden maar dit neem ik met een flinke korrel zout...
Die zuidelijke stroming is er ook geweest. Geen 30 graden, maar waren wel een aantal warme dagen. Volgens mij ook de eerste zomerse dag.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En laat het nu eens uitkomen, alsjeblieft...
Was er eerder ook al niet eens een zuidelijke stroming voorspeld, met mogelijk 30 graden ergens eind mei en werd het toen niet een `heerlijke` 11,8 op Hemelvaart?
Dat klopt, dacht alleen dat er ook voor de dagen erna toen warmer weer was verwacht?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Die zuidelijke stroming is er ook geweest. Geen 30 graden, maar waren wel een aantal warme dagen. Volgens mij ook de eerste zomerse dag.
Volgend weekend al Pinksteren. Ik hoop echt op mooi weer, want familieweekend in België met bier en barbecue!quote:
Het is bar en boos, de laatste dagen, bah!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:14 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ja, paar dagen terug hebben ze hier veel gemaaid!Mijn neus kriebelen, nies aanvallen, in de avond jeuk in de ogen en licht snotterig! Na die regen is het weer gezakt, maar nu begint het weer langzaam terug te komen!
oeps. Dan is de kalender in mijn hoofd ff van slagquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgend weekend al Pinksteren. Ik hoop echt op mooi weer, want familieweekend in België met bier en barbecue!
Nog een week idd. Pluim laat ook 'warmer' weer zien.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
oeps. Dan is de kalender in mijn hoofd ff van slag.
Niet zo piepen, na hemelvaart valt alles meequote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:41 schreef MaLo het volgende:
Wij zitten met Pinksteren in het Sauerland, kom maar op met dat mooie weer.
Jammer dat het morgen relatief fris wordt Vandaag was het hier een aangename 20 graden, voor morgen wordt "maar" 17 graden voorspeld. Terwijl ik geen reden zie voor afkoeling
Het is net Hemelvaart geweest, tien dagen later is het Pinksteren.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
oeps. Dan is de kalender in mijn hoofd ff van slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |