Als er maar onweer bij zit, anders mag het van mij weg blijven.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
Volgens mij gaat midden Nederland veel meer regen krijgen dan het zuiden van Nederland. Die plens water in het ruhrgebiet gaat tenminste naar midden nederland trekken
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Als er maar onweer bij zit, anders mag het van mij weg blijven.
Het KNMI geeft code geel, dus ja het wordt niets.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?
NEERSLAG:quote:Op maandag 26 mei 2014 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?
quote:Op maandag 26 mei 2014 13:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
NEERSLAG:
Vanmiddag van het zuidoosten uit af en toe af wat stratiforme neerslag.
Geleidelijk ontstaan er ook buien, gezien de CAPE van net iets boven de
1000 J/kg en de schering van 20-30 kn (0-3km) kunnen dit gemakkelijk
multicells worden. Bij deze buien kan ook onweer voorkomen, KOUW komt
met hoge kansen van tegen de 100% aan, al zal het aantal ontladingen de
100 per 5 minuten niet gaan overschrijden. Harmonie laat hetzelfde beeld
zien. Qua hoeveelheden berekent Hirlam tot middernacht in het midden en
zuiden 20 tot lokaal 40 mm, al is het wel lastig aan te geven waar de
strook met meeste neerslag exact komt te liggen. Vannacht en
morgenochtend waarschijnlijk alleen wat lichte regen, morgenmiddag en
avond weer een activerend buiengebied (deels stratiform deels
convectief) vanuit Duitsland. Kans op onweer lijkt vrij klein, CAPE is
gering. Harmonie laat voor morgenavond een zeer afwijkend neerslagbeeld
zien dan Hirlam en EC, Harmonie heeft dan de nadruk van de neerslag op
het zuiden, Hirlam en EC op het noorden. Totale neerslaghoeveelheden
morgen liggen in de ordegrootte 10-20 mm.
[ afbeelding ]
uh ja, nogal, Italie zit in de zonquote:Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Italië? Dat lijkt me meer Kroatië en Bosnië.
D'r klopt niks van dat kaartje als je die vergelijkt met de Nederlandse buienradar en de werkelijke situatie. Volgens dit Europese kaartje zou het hier in de Randstad al lang moeten plenzen maar het is nog steeds droog.quote:
Ja klopt, Brabant-ZO zou ook al regen gehad moeten hebben,ik heb niets gezien.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:27 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
D'r klopt niks van dat kaartje als je die vergelijkt met de Nederlandse buienradar en de werkelijke situatie. Volgens dit Europese kaartje zou het hier in de Randstad al lang moeten plenzen maar het is nog steeds droog.
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Italië? Dat lijkt me meer Kroatië en Bosnië.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
[..]
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?
Plsquote:Op maandag 26 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
[..]
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?
Staat linksboven in beeld. Momenteel rond de 6 seconden.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:02 schreef marcel-o het volgende:
dat realtime is wel awsome![]()
nog niet kunnen checken wat de lag is.. miss dalijk
Vorige week toen het hier onweerde viel het mij op dat het zo af en toe wel behoorlijk nauwkeurig is. Ik hoorde een klap hier vlakbij en zag nog geen 2 seconden later een stipje verschijnen die zich nog geen 2km van mijn huis bevond.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:02 schreef marcel-o het volgende:
dat realtime is wel awsome![]()
nog niet kunnen checken wat de lag is.. miss dalijk
ok coolquote:Op maandag 26 mei 2014 14:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Vorige week toen het hier onweerde viel het mij op dat het zo af en toe wel behoorlijk nauwkeurig is. Ik hoorde een klap hier vlakbij en zag nog geen 2 seconden later een stipje verschijnen die zich nog geen 2km van mijn huis bevond.
Overigens lijkt het wel voor te komen dat er zo af en toe wat 'valse' stipjes aangegeven worden.
Veel onweer in Roemenie zegquote:Op maandag 26 mei 2014 13:55 schreef Infection het volgende:
Toch deze er maar weer eens bijhalen: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Wat een ideale uitvinding is het toch ook.
Dat zou kunnen. Ik zag overigens geen geflits en hoorde geen gedonder een aantal keren.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:07 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ok cool
die "valse"... waren dat geen cc's die je niet kon zien?
Het is (nog) lekker droog in Noord Limburg.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het trekt toch echt over het midden van het land, en niet het zuiden.
Misschien lezen ze hier ook mee en gaan ze het eindelijk zelf ook inzienquote:Op maandag 26 mei 2014 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Rois, je had RTL7 net moeten zien
Zware buien boven Brabant, en vlak bij Breda een geel plekje
Jammer dat ik te laat was met een 'screenshot'
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:41 schreef Ajaxfan het volgende:
Ondertussen in de Achterhoek:
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op maandag 26 mei 2014 14:41 schreef Ajaxfan het volgende:
Ondertussen in de Achterhoek:
[ afbeelding ]
Oh god we gaan hier in Utrecht weer eens de volle lading krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:36 schreef Ajaxfan het volgende:
Hij is fijn. Mooie route neemt dat bliksembakkie in het midden.
[ afbeelding ]
Ja idd, en ik ben weer eens niet thuis als het feest is.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh god we gaan hier in Utrecht weer eens de volle lading krijgen.
En dit verrast je?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:51 schreef -Willempie- het volgende:
Onweer lijkt er een beetje uit in Arnhem, wel veel regen
Feest? Het gaat gewoon regenen, heel hard, heel veel en heel lang. Misschien een enkele donderklap er bij. Maar om dit nou feest te noemen?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:51 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Ja idd, en ik ben weer eens niet thuis als het feest is.
Volgens die bliksemradar zit er aardig wat onweer in.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Feest? Het gaat gewoon regenen, heel hard, heel veel en heel lang. Misschien een enkele donderklap er bij. Maar om dit nou feest te noemen?
Het heeft hier ook wel gerommeld. Niets bijzonders of bizar hard, maar onweer nontheless.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:54 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Volgens die bliksemradar zit er aardig wat onweer in.
Het hangt anders ook nog boven Gelderland.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:06 schreef tralalala het volgende:
Nou dat lijntje wat nu over Utrecht trekt stelt echt geen reet voor.
Zuid-oost Utrechtquote:Op maandag 26 mei 2014 15:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Het hangt anders ook nog boven Gelderland.
Zo handig he die zelfredzame automobilisten.quote:
De KNMI-waarschuwing geldt pas vanaf 15:00 uur. Dus ik denk dat veel nog moet ontstaan.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:27 schreef Infection het volgende:
Het lijkt weer behoorlijk af te zwakken.
Dat wel. Maar is het niet zo dat als het al veel geregend heeft de kans op onweer steeds kleiner wordt?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:28 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
De KNMI-waarschuwing geldt pas vanaf 15:00 uur. Dus ik denk dat veel nog moet ontstaan.
Dat misschien wel, maar het is nog steeds redelijk warm, dus dat kan buien nog voeding geven. En bovendien was er vooral veel regen voorspeld, met kans op hagel, windstoten en onweer.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat wel. Maar is het niet zo dat als het al veel geregend heeft de kans op onweer steeds kleiner wordt?
Misschien dat het rechterstukje uit Duitsland (bij Gronau) ons in Twente nog bereikt?quote:
Waar zie jij paniek dan?quote:
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Grote plons rond 17:00 bij Amsterdam als het goed is.
Goed moment om richting de Coentunnel te rijdenquote:Op maandag 26 mei 2014 15:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Grote plons rond 17:00 bij Amsterdam als het goed is.
Beetje gemiezer hier bij Sloterdijk. De grootste lading waarschijnlijk 5 uur als het dan niet al uit is geblust.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:54 schreef quirina het volgende:
FYI het regent al in Amsterdam. Heeeeeeeel zachtjes.
Ik denk dat nu al het geval is. Alleen het zit nu vooral in het midden van het land.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:57 schreef blup het volgende:
Dit model laat zien dat het rond 20:00 goed los gaat
http://www.noodweercentra(...)rslag/nederland.html
Daar is het gewoon droogquote:
Valt mee hoor?quote:Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef thesiren.nl het volgende:
Het is een ramp iedereen checked de radar nu en buienradar is Heeeel traag.
Nee t onweer gaat net onder Amsterdam door.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:27 schreef Ener-G het volgende:
Onweer is ingekakt voordat het bij Amsterdam is, alleen nog maar een hoop wind en regen..
Daarom maar buiten gaan zitten. Nog bij lange na geen mm gevallen en binnen is het plakkerig warm.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind die regen wel even lekker, die benauwdheid was niet te harden hier..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |