quote:
Leveltje 2...quote:
Net of het weer zich watquote:
Ik hoop vandaag inderdaad van nietquote:Op maandag 26 mei 2014 07:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Net of het weer zich wat
aantrekt van lijntjes op een kaartje.
Om een beetje een weergave te geven : Tot nog toe is mei hier 22.4 graden gemiddeld. Vorig jaar was dat 27.quote:Op maandag 26 mei 2014 09:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland ook laat, ondanks de warme lente.
Dan hebben we het over de gemiddelde maximumtenperatuur, neem ik aan?quote:Op maandag 26 mei 2014 09:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Om een beetje een weergave te geven : Tot nog toe is mei hier 22.4 graden gemiddeld. Vorig jaar was dat 27.
Klopt ja. Etmaalgemiddelde zat op 19.5 toen. Warmste maand die ik vooralsnog heb meegemaakt is juli 2012. Etmaalgemiddelde van 27.5 bij een gemiddelde maximum van 35.5 en een minimumgemiddelde van 19.5.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan hebben we het over de gemiddelde maximumtenperatuur, neem ik aan?
Voor het etmaalgemiddelde (13,1 in Nederland) is het te hoog, denk ik
En alweer eens boven de 20 graden?quote:
Trekt nog wel een keertje bijquote:
Aankomend weekend 25+, moet ook, want barbecue in Resteloquote:Op maandag 26 mei 2014 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Trekt nog wel een keertje bij
Alhoewel de vooruitzichten nog steeds niet je-van-het zijn.
[ afbeelding ]
Weekend ziet er wel aardig uit ja. Maar als die controlelijn gelijk krijgt dan ga je het in de week daarop zwaar krijgenquote:Op maandag 26 mei 2014 10:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Aankomend weekend 25+, moet ook, want barbecue in Restelo
quote:Op maandag 26 mei 2014 10:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Weekend ziet er wel aardig uit ja. Maar als die controlelijn gelijk krijgt dan ga je het in de week daarop zwaar krijgen
Hebben de mensen in Brabant en Noord-Limbrug de duikbrillen en snorkels klaarliggen?quote:
En zuurstofflessen.quote:Op maandag 26 mei 2014 11:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hebben de mensen in Brabant en Noord-Limbrug de duikbrillen en snorkels klaarliggen?
quote:Temperatuur 22.2 C
Rel. luchtvochtigheid 59.0 %
Regen vandaag 0.0 mm
Windrichting E
Windsterkte 1.4 m/s
Gevoelstemperatuur 22.2 C
Druk 1014.7 ha/p
Voorspelling Showery. becoming less settled
Jouw nicknamequote:Op maandag 26 mei 2014 11:11 schreef blup het volgende:
Ik ben er klaar voor, ik hoop de straat verderop ook.. Die staat teminste 1x per jaar blank tot de knieen door hevige regen.. Riolering schijnt uit het jaar kruik te komen toen er de helft minder aan huizen stond.
[..]
Forcefield Breda is inmiddels wegbezuinigd?quote:
mooi moment nu om eens te bekijken hoe dat gaat daarquote:Op maandag 26 mei 2014 11:14 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Forcefield Breda is inmiddels wegbezuinigd?
Zal wel weer meevallen..quote:Op maandag 26 mei 2014 11:23 schreef Skillsy het volgende:
Gaat er echt zoveel regen vallen in Brabant ?? Of valt het acheraf weer mee?
we weten nu al dat het meevalt, de voorspellingen zijn gebaseerd op rollen met dobbelstenen. De waarschuwing van het knmi is er omdat ze zich vervelen.quote:Op maandag 26 mei 2014 11:23 schreef Skillsy het volgende:
Gaat er echt zoveel regen vallen in Brabant ?? Of valt het acheraf weer mee?
heb zelfs een rubberbootje in de auto liggen. Wel nodig in Tilburg als ik die kaart geloofquote:Op maandag 26 mei 2014 11:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hebben de mensen in Brabant en Noord-Limbrug de duikbrillen en snorkels klaarliggen?
quote:Op maandag 26 mei 2014 11:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als er maar onweer bij zit, anders mag het van mij weg blijven.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
Volgens mij gaat midden Nederland veel meer regen krijgen dan het zuiden van Nederland. Die plens water in het ruhrgebiet gaat tenminste naar midden nederland trekken
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Als er maar onweer bij zit, anders mag het van mij weg blijven.
Het KNMI geeft code geel, dus ja het wordt niets.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?
NEERSLAG:quote:Op maandag 26 mei 2014 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De kans op onweer is ongeveer nul vandaag, toch?
quote:Op maandag 26 mei 2014 13:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
NEERSLAG:
Vanmiddag van het zuidoosten uit af en toe af wat stratiforme neerslag.
Geleidelijk ontstaan er ook buien, gezien de CAPE van net iets boven de
1000 J/kg en de schering van 20-30 kn (0-3km) kunnen dit gemakkelijk
multicells worden. Bij deze buien kan ook onweer voorkomen, KOUW komt
met hoge kansen van tegen de 100% aan, al zal het aantal ontladingen de
100 per 5 minuten niet gaan overschrijden. Harmonie laat hetzelfde beeld
zien. Qua hoeveelheden berekent Hirlam tot middernacht in het midden en
zuiden 20 tot lokaal 40 mm, al is het wel lastig aan te geven waar de
strook met meeste neerslag exact komt te liggen. Vannacht en
morgenochtend waarschijnlijk alleen wat lichte regen, morgenmiddag en
avond weer een activerend buiengebied (deels stratiform deels
convectief) vanuit Duitsland. Kans op onweer lijkt vrij klein, CAPE is
gering. Harmonie laat voor morgenavond een zeer afwijkend neerslagbeeld
zien dan Hirlam en EC, Harmonie heeft dan de nadruk van de neerslag op
het zuiden, Hirlam en EC op het noorden. Totale neerslaghoeveelheden
morgen liggen in de ordegrootte 10-20 mm.
[ afbeelding ]
uh ja, nogal, Italie zit in de zonquote:Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Italië? Dat lijkt me meer Kroatië en Bosnië.
D'r klopt niks van dat kaartje als je die vergelijkt met de Nederlandse buienradar en de werkelijke situatie. Volgens dit Europese kaartje zou het hier in de Randstad al lang moeten plenzen maar het is nog steeds droog.quote:
Ja klopt, Brabant-ZO zou ook al regen gehad moeten hebben,ik heb niets gezien.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:27 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
D'r klopt niks van dat kaartje als je die vergelijkt met de Nederlandse buienradar en de werkelijke situatie. Volgens dit Europese kaartje zou het hier in de Randstad al lang moeten plenzen maar het is nog steeds droog.
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Italië? Dat lijkt me meer Kroatië en Bosnië.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
[..]
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?
Plsquote:Op maandag 26 mei 2014 13:31 schreef alors het volgende:
[..]
Op die kaart ligt dat toch boven Italië?
Staat linksboven in beeld. Momenteel rond de 6 seconden.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:02 schreef marcel-o het volgende:
dat realtime is wel awsome![]()
nog niet kunnen checken wat de lag is.. miss dalijk
Vorige week toen het hier onweerde viel het mij op dat het zo af en toe wel behoorlijk nauwkeurig is. Ik hoorde een klap hier vlakbij en zag nog geen 2 seconden later een stipje verschijnen die zich nog geen 2km van mijn huis bevond.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:02 schreef marcel-o het volgende:
dat realtime is wel awsome![]()
nog niet kunnen checken wat de lag is.. miss dalijk
ok coolquote:Op maandag 26 mei 2014 14:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Vorige week toen het hier onweerde viel het mij op dat het zo af en toe wel behoorlijk nauwkeurig is. Ik hoorde een klap hier vlakbij en zag nog geen 2 seconden later een stipje verschijnen die zich nog geen 2km van mijn huis bevond.
Overigens lijkt het wel voor te komen dat er zo af en toe wat 'valse' stipjes aangegeven worden.
Veel onweer in Roemenie zegquote:Op maandag 26 mei 2014 13:55 schreef Infection het volgende:
Toch deze er maar weer eens bijhalen: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Wat een ideale uitvinding is het toch ook.
Dat zou kunnen. Ik zag overigens geen geflits en hoorde geen gedonder een aantal keren.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:07 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ok cool
die "valse"... waren dat geen cc's die je niet kon zien?
Het is (nog) lekker droog in Noord Limburg.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het trekt toch echt over het midden van het land, en niet het zuiden.
Misschien lezen ze hier ook mee en gaan ze het eindelijk zelf ook inzienquote:Op maandag 26 mei 2014 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Rois, je had RTL7 net moeten zien
Zware buien boven Brabant, en vlak bij Breda een geel plekje
Jammer dat ik te laat was met een 'screenshot'
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:41 schreef Ajaxfan het volgende:
Ondertussen in de Achterhoek:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |