abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 08:15:17 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140375033
bron

quote:
UKIP van Farage zet met grote winst Britse politiek op zijn kop

De anti-Europese Britse partij United Kingdom Independence Party (UKIP) heeft donderdag bij de lokale verkiezingen een grote winst behaald. De partij van europarlementariër Nigel Farage wist veel zetels van de grote gevestigde partijen af te halen.

UKIP kreeg maar liefst 17 procent van de stemmen, meldt de BBC vrijdag op basis van eerste prognoses. Daarmee is de partij in een klap de derde partij geworden bij deze verkiezingen.

Versplintering

De keuze van de kiezers voor circa vierduizend zetels in plaatselijke volksvertegenwoordigingen in Engeland en Noord-Ierland geeft aan dat de politiek verder versplintert.

De grootste oppositiepartij Labour kreeg vermoedelijk 31 procent van de kiezers en de grootste regeringspartij, de Conservatieve Partij van premier David Cameron, kreeg 29 procent. De Liberaal-Democraten van vicepremier Nick Clegg, ontvingen slechts 13 procent van alle uitgebrachte stemmen.

Herhaling

Als de stemming zich volgend jaar bij de verkiezingen voor het Lagerhuis – de Britse Tweede Kamer - herhaalt, wordt de vorming van een regering erg moeilijk. Farage zelf heeft er vertrouwen in. Volgens hem laat de grote verkiezingszege zien dat zijn partij een 'rol van betekenis' gaat spelen bij de parlementsverkiezingen in 2015.

Het Britse kiesstelsel probeert onder meer met behulp van het districtenstelsel ervoor te zorgen dat één partij met een meerderheid in het parlement kan regeren. Coalitieregeringen zoals de huidige van Cameron zijn dan ook een ongewoon verschijnsel.

De huidige regeringspartijen kregen bij de laatste landelijke verkiezingen van 2010 in totaal 59 procent van de kiezers achter zich. De Conservatieven kregen 36 procent en de Liberaal-Democraten 23 procent. De sociaaldemocraten moest toen genoegen 29 procent.

Cheers!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 26 mei 2014 @ 08:16:00 #2
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140375044
UKIP _O_
Bij de Europese verkiezingen heeft hij 27,50% gehaald, groter dan Con en Lab.
http://www.bbc.com/news/events/vote2014/eu-uk-results
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 08:19:23 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140375081
Nigel voor t gewin!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_140375096
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:16 schreef SadPanda het volgende:
UKIP _O_
Bij de Europese verkiezingen heeft hij 27,50% gehaald, groter dan Con en Lab.
http://www.bbc.com/news/events/vote2014/eu-uk-results
UKIP is het perfecte voorbeeld hoe extreem-rechts kapot te maken. Daahaag, BNP-idioten. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 26 mei 2014 @ 08:27:40 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140375185
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

UKIP is het perfecte voorbeeld hoe extreem-rechts kapot te maken. Daahaag, BNP-idioten. :W
Precies. Een degelijke partij die de zaken gewoon wil regelen zoals de burger dat wil en wars is van de gebruikelijke politiek van achterkamertjes, plucheplakkers en baantjesjagers ipv. schreeuwers zonder alternatieven.

Ik denk dat de de nederlandse politiek een Wilders stiekem een warm hart toedraagt, de uitlaatklep voor tegenstemmers die tezinertijd toch wel weer terugkomen. Wilders kaapt stemmen en publiciteit weg voor mensen/clubs die echt gevaarlijk zijn voor de bestaande orde. Zelfde geldt voor D66; veel ontevreden VVD en PvdA-kiezers denken in D66 een redelijk alternatief gevonden te hebben, terwijl D66 juist precies een afspiegeling is van het de huidige coalitie :') Als mensen massaal SP gingen stemmen, dan was er pas paniek in de tent.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 26 mei 2014 @ 09:24:47 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_140375964
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Precies. Een degelijke partij die de zaken gewoon wil regelen zoals de burger dat wil en wars is van de gebruikelijke politiek van achterkamertjes, plucheplakkers en baantjesjagers ipv. schreeuwers zonder alternatieven.
Ze willen een groter budget voor defensie (meer oorlogsschepen), eigen (nieuwe) nucleaire raket-/ wapensystemen bouwen en de interne 'veiligheid' verbeteren met 'zero tolerance' en een verdubbeling van aantal plaatsen in het gevangenis systeem. Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt). Ze willen minder belasting en meer geld naar scholing en defensie, maar hebben nog nooit een sluitende begroting laten zien...

Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie. De gedeelde zetel in het WHO willen ze vanaf, voor G-B een eigen zetel. Ik snap niet dat je daar als Nederlander blij mee bent.

Hij is wel groot Wildershater. Which is nice. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 mei 2014 @ 09:31:39 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140376094
Ach met de gewone verkiezingen haalt ie gewoon weer 0 zetels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 mei 2014 @ 09:31:56 #8
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_140376104
UKIP _O_ de britten snappen het.
Het is jammer dat Nederland niet een dergelijke partij heeft en dat wij met fuhrer wilders opscheept zitten
pi_140376263
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat ik me daarbij voor moet stellen. Bij het eeuwige 'Macht afpakken van de elite en teruggeven aan het volk' heb ik dat ook. Dat is een paar keer in de geschiedenis geprobeerd en alle keren is het op een fiasco uitgelopen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 26 mei 2014 @ 09:56:02 #10
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140376651
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze willen een groter budget voor defensie (meer oorlogsschepen), eigen (nieuwe) nucleaire raket-/ wapensystemen bouwen en de interne 'veiligheid' verbeteren met 'zero tolerance' en een verdubbeling van aantal plaatsen in het gevangenis systeem. Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt). Ze willen minder belasting en meer geld naar scholing en defensie, maar hebben nog nooit een sluitende begroting laten zien...

Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie. De gedeelde zetel in het WHO willen ze vanaf, voor G-B een eigen zetel. Ik snap niet dat je daar als Nederlander blij mee bent.

Samenvatting: een groot idioot.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140377162
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:56 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Samenvatting: een groot idioot.
Dat geldt voor elke politicus.
Altijd grappig als er wéér een partij komt die tegen de gevestigde orde is en het wéér allemaal anders zegt te gaan doen en voor de gewone, hardwerkende man op te komen.

Die voorspelbare riedels zijn meer als inhoudsloos aan het worden. :z
pi_140377183
quote:

[..]

Ook leuk dat er nogal wat racisten rondlopen bij de partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 mei 2014 @ 10:17:29 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140377259
UKIP is een signaal dat de Britten de EU niet willen. Niet dat de EU of zelfs maar de landelijke politiek serieuze stappen gaan nemen voor een exit, maar laat het een duidelijk signaal zijn dat mensen de politiek van de EU niet vertrouwen en dat er dingen drastisch moeten veranderen.

UKIP lijkt me, en ik hoop, weinig impact te gaan hebben in de landelijke politiek. Ook daar moeten dingen drastisch veranderen, maar UKIP is een te extreme en losgeslagen partij daarvoor.
reset
pi_140378332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Individual het volgende:
UKIP lijkt me, en ik hoop, weinig impact te gaan hebben in de landelijke politiek. Ook daar moeten dingen drastisch veranderen, maar UKIP is een te extreme en losgeslagen partij daarvoor.
De populariteit van de UKIP zorgt voor verdeeldheid op rechts en met het Britse kiesstelsel lijkt me dat dat in het voordeel van Labour zou kunnen werken. De conservatieven zitten dus in de tang en een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus ik denk dat het nog best interessant kan worden.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:53:55 #15
421524 SadPanda
pi_140378359
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

De populariteit van de UKIP zorgt voor verdeeldheid op rechts en met het Britse kiesstelsel lijkt me dat dat in het voordeel van Labour zou kunnen werken. De conservatieven zitten dus in de tang en een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus ik denk dat het nog best interessant kan worden.
Ze stelen net zo goed stemmen van Labour, dat was ook bij de lokale verkiezingen goed te zien.
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 10:54:41 #16
421524 SadPanda
pi_140378384
quote:
Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt).
Onzin. :')

quote:
Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie.
Nee, ze willen eruit.
Anti-Turkije
pi_140378428
Laat die Britten lekker uit de EU stappen.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:02:00 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140378608
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat ik me daarbij voor moet stellen. Bij het eeuwige 'Macht afpakken van de elite en teruggeven aan het volk' heb ik dat ook. Dat is een paar keer in de geschiedenis geprobeerd en alle keren is het op een fiasco uitgelopen. :')
Als dat kan via democratische verkiezingen dan heeft die macht nooit bij de elite gelegen maar altijd al bij het volk.
pi_140378739
Prima idee... UK eruit grenzen van de UK dicht waarna hun hele agrarische sector die drijft op Poolse arbeiders instort waardoor onze agrarische sector de export zal zien stijgen. ^O^
pi_140379022
Goed voor hem.
Ура для россии
  Overall beste user 2022 maandag 26 mei 2014 @ 11:21:30 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140379172
Ik ben benieuwd of Frankfurt dan de functie van London over gaat nemen als Engeland uit de EU stapt. (Engeland, want Schotland wil in de EU blijven dus die zal zich dan wel afscheiden)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:44:22 #22
116015 SicSicSics
pi_140379819
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:54 schreef SadPanda het volgende:
Onzin. :')
Aldus Paul Nuttal:
quote:
UKIP, with its policy of a Commonwealth free trade area, is the only political party in the UK that offers the British public a sound alternative to EU membership.
Excuus, dat was een oud standpunt;

quote:
UKIP advocates leaving the European Union, resulting in stopping payments to the EU and withdrawal from EU treaties, while maintaining trading ties with other European countries.
Wel de lusten, niet de lasten :D dat wil iedereen wel!

quote:
Nee, ze willen eruit.
Tot die tijd... Pleiten ze voor
quote:
De UK Independence Party stelt zich naast deze beleidsmatige terreinen tot doel sterke politieke hervormingen in de EU door te voeren (waarbij terugtrekking uit de EU voorop staat). De partij wil wet name de institutionele veranderingen voortkomend uit het Verdrag van Lissabon terugdraaien. Zo wil zij de mogelijkheid van een vetorecht in de Raad behouden en eist ze een sterkere Britse vertegenwoordiging in het Europees Parlement.
Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:45:48 #23
421524 SadPanda
pi_140379872
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten dat wil iedereen wel!
Er zijn geen lasten nodig voor vrijhandel...
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 12:01:21 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380331
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:07 schreef devlinmr het volgende:
Prima idee... UK eruit grenzen van de UK dicht waarna hun hele agrarische sector die drijft op Poolse arbeiders instort waardoor onze agrarische sector de export zal zien stijgen. ^O^
Voor 2007 waren er flinke hongersnoden in de UK idd. De Polen hebben natuurlijk voor een explosie van de agrarische sector gezorgd.

Die voor en na de EU de zondvloed propaganda doet zijn werk meer dan prima zo te zien.
reset
pi_140380350
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, de West-Europese democratiën van de laatste eeuw waren een doorslaand succes. Een veel te groot succes naar de smaak van de elite, die zich daarom internationaal is gaan verenigen in zowel bedrijven als politieke gremia, als in de samenwerking tussen die twee, om weer meer macht terug te pakken, buiten die democratie om.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:05:53 #26
116015 SicSicSics
pi_140380429
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:45 schreef SadPanda het volgende:
Er zijn geen lasten nodig voor vrijhandel...
Ze zouden zich inderdaad (terug) aan kunnen sluiten bij de EFTA.
Fine, fuck you then!
pi_140380449
UKIP FTW.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:06:45 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380453
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:21 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of Frankfurt dan de functie van London over gaat nemen als Engeland uit de EU stapt. (Engeland, want Schotland wil in de EU blijven dus die zal zich dan wel afscheiden)
Dan haal je de Britse cultuur uit de mix. Als opstandige provincie jat de UK toch nog vrolijk de wereld leeg financieel gezien. Daarnaast spreken de Britten Engels, net zoals de wereldmacht. Het moderne Latijn is veel waard.
reset
pi_140380461
Eurofobie is voor falers.
pi_140380486
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze zouden zich inderdaad (terug) aan kunnen sluiten bij de EFTA.
Daar hebben ze niet zo veel aan tenzij ze dan ook gelijk meedoen met de EER, en dan hebben ze alle 'lasten' van de EU gelijk ook weer (uitgezonderd het meebetalen aan de structuur- en landbouwfondsen).
  maandag 26 mei 2014 @ 12:09:18 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380501
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Met zo'n stelling heb je de discussie natuurlijk helemaal gewonnen. ^O^
reset
pi_140380636
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor 2007 waren er flinke hongersnoden in de UK idd. De Polen hebben natuurlijk voor een explosie van de agrarische sector gezorgd.

Die voor en na de EU de zondvloed propaganda doet zijn werk meer dan prima zo te zien.
Het is wel grappig dat je hier de propaganda zelf verzint en er dan over klaagt. Er werd slechts gesteld dat de sector draait op goedkope geïmporteerde arbeid en het problematisch wordt wanneer die arbeid niet meer beschikbaar is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 mei 2014 @ 12:15:46 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380671
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat je hier de propaganda zelf verzint en er dan over klaagt. Er werd slechts gesteld dat de sector draait op goedkope geïmporteerde arbeid en het problematisch wordt wanneer die arbeid niet meer beschikbaar is.
Hoe deden ze het dan voor 2007?
reset
pi_140380828
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe deden ze het dan voor 2007?
Ze hadden al pakweg 60 jaar een regeling voor migranten die seizoenswerk kwamen doen, maar die is onlangs stopgezet.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:26:35 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380974
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze hadden al pakweg 60 jaar een regeling voor migranten die seizoenswerk kwamen doen, maar die is onlangs stopgezet.
En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten? Klinkt dan weer als een meer Australische situatie.

Zou de agrarische sector dan kunnen overleven?
reset
pi_140381039
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:26 schreef Individual het volgende:

[..]

En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten? Klinkt dan weer als een meer Australische situatie.

UKIP wil juist helemaal geen gastarbeiders meer
  maandag 26 mei 2014 @ 12:30:51 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140381093
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

UKIP wil juist helemaal geen gastarbeiders meer
Waar zeggen ze dat? Ze willen wel samenwerking en immigratie, maar gecontroleerd. Nu is er heel weinig controle.
reset
pi_140381096
quote:

[..]

Ongetwijfeld, maar daar is de UKIP nou juist faliekant tegen.
pi_140381313
quote:

[..]

En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten?
Dat zou sowieso inhouden dat ze niet met de EFTA en zeker niet met de EER/EEA mee kunnen doen.
pi_140381846
quote:
En voor populistische oneliners.....oh wacht..
  maandag 26 mei 2014 @ 13:20:31 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140382952
You can't barrage the Farage. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140383000
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
You can't barrage the Farage. _O_
Filmpje niet bekeken zeker
  maandag 26 mei 2014 @ 13:22:51 #44
358523 IkStampOpTacos
pi_140383035
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Filmpje niet bekeken zeker
Welk filmpje? Staat niks in de OP.
-
pi_140383066
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welk filmpje? Staat niks in de OP.
2 posts boven je
pi_140383078
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Individual het volgende:
UKIP is een signaal dat de Britten de EU niet willen. Niet dat de EU of zelfs maar de landelijke politiek serieuze stappen gaan nemen voor een exit, maar laat het een duidelijk signaal zijn dat mensen de politiek van de EU niet vertrouwen en dat er dingen drastisch moeten veranderen.

Precies dit.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 26 mei 2014 @ 13:25:13 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_140383133
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 posts boven je
Waarom zou ik dat gaan kijken?
-
  maandag 26 mei 2014 @ 13:27:33 #48
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383230
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou sowieso inhouden dat ze niet met de EFTA en zeker niet met de EER/EEA mee kunnen doen.
Dat begrijp ik, maar dat was het vraagstuk van immigratie ivm agricultuur niet. Dat is een andere zijweg voor een andere discussie en niet een weerwoord op mijn stelling.

Van de UKIP website:
quote:
"If people want to get both the volume and the quality of immigration under control then it is perfectly clear they should vote UKIP today.
Dat UKIP een populistische en losgeslagen partij is zonder echte antwoorden is duidelijk, maar zorg dat je kritiek fatsoenlijk onderbouwd is en niet vol met oneliners zoals ze zelf ook doen.
reset
  maandag 26 mei 2014 @ 13:29:40 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383299
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 posts boven je
Heb het gezien en het was de ene populist tegen de andere. 2 verliezers in die discussie.
reset
pi_140383305
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat was het vraagstuk van immigratie ivm agricultuur niet. Dat is een andere zijweg voor een andere discussie en niet een weerwoord op mijn stelling.
Dat is helemaal correct. Vandaar ook dat ik het deel van jouw post over agricultuur eruit had geknipt. Ik wou het alleen, gezien de brede strekking die dit topic in beginsel heeft, wel ff gezegd hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 13:32:25 ]
pi_140383398
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Heb het gezien en het was de ene populist tegen de andere. 2 verliezers in die discussie.
Een radiopresentator een populist? Hij stelde gewoon goede vragen en Nigel "stutters and stumbles"
  maandag 26 mei 2014 @ 13:33:26 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383416
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is helemaal correct. Ik wou het alleen, gezien de brede strekking die dit topic in beginsel heeft, wel ff gezegd hebben.
Hoort wel in het totaalplaatje idd. Dan niet de EU organisaties, maar hoe moeilijk gaat de EU de handel maken (actief tegenwerken) om te bewijzen dat zonder de EU het licht uitgaat?
reset
  maandag 26 mei 2014 @ 13:38:54 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383593
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Een radiopresentator een populist? Hij stelde gewoon goede vragen en Nigel "stutters and stumbles"
..ik vond het een slechte discussie van beide kanten. Je ziet wat je wilt zien.
reset
  maandag 26 mei 2014 @ 13:44:29 #54
116015 SicSicSics
pi_140383808
Onderdeel van de vrije handel binnen Europa is ook het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal, als men dat niet wil dan zal het vrije verkeer van goederen ook moeizamer gaan.
Fine, fuck you then!
pi_140383893
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:44 schreef SicSicSics het volgende:
Onderdeel van de vrije handel binnen Europa is ook het vrije verkeer van personen, diensten en kapitaal, als men dat niet wil dan zal het vrije verkeer van goederen ook moeizamer gaan.
Al is het ene verkeer wat meer vrij dan het andere verkeer.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:49:29 #56
116015 SicSicSics
pi_140383999
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Al is het ene verkeer wat meer vrij dan het andere verkeer.
Dat komt (meestal) voort uit de (on)wil om allemaal aan hetzelfde te conformeren. :D

In Nederland kunnen we nog niet eens alle provincies fatsoenlijk laten samenwerken. Dat gaat op EU niveau natuurlijk nog veel moeizamer. Zeker met alle veto's en lokale belangen.
Fine, fuck you then!
  maandag 26 mei 2014 @ 13:49:36 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140384004
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:44 schreef SicSicSics het volgende:
Absoluut. Dat moeten landen ook zelf afwegen. Ik denk dat meer flexibiliteit meer positiviteit brengt.

Als de UK de grenzen dichtdoet wordt het in NL en DL drukker natuurlijk, maar geen UKIP tsunami iig. Ze gaat te ver daarin.
reset
pi_140384129
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat komt (meestal) voort uit de (on)wil om allemaal aan hetzelfde te conformeren. :D

In Nederland kunnen we nog niet eens alle provincies fatsoenlijk laten samenwerken. Dat gaat op EU niveau natuurlijk nog veel moeizamer. Zeker met alle veto's en lokale belangen.
Mensen hebben nou eenmaal de grootse belangen bij zaken die het dichtst bij hen staan, lokaal dus. Mensen dwingen tot conformiteit is dan ook niet iets wat een democratie tot kerntaak zou moeten bombarderen.

De heiligverklaring van het vrije verkeer is nogal selectief. In het ene geval is het absoluut, wanneer er bepaalde goed belobbyde belangen in het geding zijn blijken er allerlei uitzonderingen mogelijk.
pi_140384194
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoort wel in het totaalplaatje idd. Dan niet de EU organisaties, maar hoe moeilijk gaat de EU de handel maken (actief tegenwerken) om te bewijzen dat zonder de EU het licht uitgaat?
Het is een nee-tenzij: als het VK uit de EU stapt dan komen ze in principe in een situatie terecht zoals elk ander niet-EU-land op de wereld. Tenzij er een handelsakkoord wordt gesloten, en dat heeft tegenwoordig instemming van het EP en instemming van een gekwalificeerde meerderheid van de lidstaten nodig.
pi_140384411
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mensen hebben nou eenmaal de grootse belangen bij zaken die het dichtst bij hen staan, lokaal dus. Mensen dwingen tot conformiteit is dan ook niet iets wat een democratie tot kerntaak zou moeten bombarderen.

De heiligverklaring van het vrije verkeer is nogal selectief. In het ene geval is het absoluut, wanneer er bepaalde goed belobbyde belangen in het geding zijn blijken er allerlei uitzonderingen mogelijk.
Geen van de vrijheden is naar mijn weten absoluut. Het vrij verkeer van goederen niet, daar kunnen in het algemeen belang beperkingen worden gesteld (denk maar aan hoe vrij het verkeer van vuurwapens of wiet is), het vrij verkeer van diensten niet (de Bolkesteijn-richtlijn is destijds flink afgezwakt t.o.v. het oorspronkelijke idee), het vrij verkeer van personen niet (dankzij allerlei nationale stokpaardjes zoals belastingen en pensioenstelsels), en het vrij verkeer van kapitaal, eh, misschien is die nog wel het meest absoluut.
pi_140384559
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Laat die Britten lekker uit de EU stappen.
Is voor Nederland wel gunstig. Zoveel exporteren die Britten niet meer maar onze industrie neemt hun plekje graag in wanneer ze extra concurrentievoordeel in de schoot geworpen krijgen. Ook bij de financiele dienstverlening kan dat leuk worden.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:16:33 #62
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140386959
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is voor Nederland wel gunstig. Zoveel exporteren die Britten niet meer maar onze industrie neemt hun plekje graag in wanneer ze extra concurrentievoordeel in de schoot geworpen krijgen. Ook bij de financiele dienstverlening kan dat leuk worden.
Hallo Amerika? I vant buiy som aandeals ok?

Onderschat zowel de taal als de agressiviteit van de Britten in de financiële wereld niet.
reset
pi_140387527
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

maandag 26 mei 2014 @ 15:40:45 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140387808
Gerechtigheid, ik hoopte dit jaren geleden al ooit te mogen meemaken, maar dacht dat hij een eenling was. Gelukkig had ik het fout. :)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 26 mei 2014 @ 15:44:01 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140387940
quote:

[..]

Nederland gaat er ook wel uit, en dan kan jij mooi de grens over naar een of ander fascistenland.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 15:46:45 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140388041
Ik vind het mooi om te zien dat mensen nu denken dat de Nederlandse bevolking pro EU is, het laat alleen zien dat een deel van de bevolking te dom is om te poepen en het andere overgrote deel te dom en te lui is om wat te doen.

Denk je nu echt dat de mensen die op D66 of de SP gestemd hebben, dat hebben gedaan omdat ze zo weg zijn van de EU? Ik durf te betwijfelen of het gros wel weet dat de partijen waar ze op gestemd hebben zo pro EU zijn al dat ze zijn. Het is gewoon een proteststem. een stem op een andere partij dan er nu in de regering zit. Natuurlijk kan je niet veel beter verwachten van een bevolking die op een partijleider (dus persoon, niet partij) stemmen omdat 'ie zo charismatisch is, of omdat ie zo'n lekker kontje heeft.

En anders klopt het wel wat men zegt. We zijn het braafste slapste jongentje van de klas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_140388091
quote:

[..]

Vooral indien we met de Britten ook de grootste voorvechters van een enorme financiele sector kwijt zijn. Het idee dat een financiele sector van een enorme omvang goed zou zijn voor de welvaart slaat immers nergens op. Maar zolang er allerlei Goldman Sachsmannetjes opduiken op belangrijke posities zal dat wel ijdele hoop zijn.
pi_140388588
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nederland gaat er ook wel uit, en dan kan jij mooi de grens over naar een of ander fascistenland.
Jij steunt de fascisten hier volop ik niet.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:02:30 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_140388609
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij steunt de fascisten hier volop ik niet.
Vertel dat tegen de oost oekraines. :{w
  maandag 26 mei 2014 @ 16:10:14 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140388864
De Britten hebben op dit moment de snelst stijgende economie. Men verwacht dat, als dit zo doorgaat, de Britten economisch groter gaan worden dan Duitsland.
2 jaar voor deze verkiezingen was men al bezig om maatregelen te nemen tegen de crisis. En daar zie je nu vruchten van. De Britten handelen naar hartelust met de USA en Canada waar veel geld en grondstoffen zitten.
Zodirekt heeft de UK heel Europa niet meer nodig en zal er desnoods uit stappen.
Cameron ziet nu hoe de sentimenten liggen en zal de juiste stappen nemen om zijn partij aan de top te houden....
pi_140388962
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
De Britten hebben op dit moment de snelst stijgende economie. Men verwacht dat, als dit zo doorgaat, de Britten economisch groter gaan worden dan Duitsland.
2 jaar voor deze verkiezingen was men al bezig om maatregelen te nemen tegen de crisis. En daar zie je nu vruchten van. De Britten handelen naar hartelust met de USA en Canada waar veel geld en grondstoffen zitten.
Zodirekt heeft de UK heel Europa niet meer nodig en zal er desnoods uit stappen.
Cameron ziet nu hoe de sentimenten liggen en zal de juiste stappen nemen om zijn partij aan de top te houden....
Schijnt nog wel tegen te vallen als je niet de absolute cijfers pakt, maar GDP per inwoner.
pi_140389013
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Vertel dat tegen de oost oekraines. :{w
Het regime van Poetin zit inderdaad ook in die hoek. En jij steunt dat volop.
pi_140389080
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Schijnt nog wel tegen te vallen als je niet de absolute cijfers pakt, maar GDP per inwoner.
Sst mono, dat past niet in het vooraf aangenomen plaatje.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:20:10 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140389184
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Economie stijgt 0,6% per KWARTAAL....en dat gaat hard...
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBREA2B0YZ20140312
  maandag 26 mei 2014 @ 16:21:17 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140389223
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het mooi om te zien dat mensen nu denken dat de Nederlandse bevolking pro EU is, het laat alleen zien dat een deel van de bevolking te dom is om te poepen
De PVV stemmers ja :').
pi_140389371
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Economie stijgt 0,6% per KWARTAAL....en dat gaat hard...
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBREA2B0YZ20140312
Zoals ik zeg hebben ze een redelijke stijging van hun GDP, maar omdat ook de bevolking harder toeneemt dan elders, is het plaatje een stuk minder rooskleurig dan als je enkel naar het absolute getal kijkt. China heeft ook een enorm hoog GDP maar Chinezen zijn vergeleken met Nederlanders gewoon straatarm.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 16:30:01 #77
pi_140389593
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De PVV stemmers ja :').
Die bedoel ik ook. Dat zijn de simpele zielen die thuis gebleven zijn gok ik zo. Even goed, thuisgebleven of niet, PVV stemmen is sowieso niet zo'n goed idee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 mei 2014 @ 16:32:51 #78
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140389700
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik zeg hebben ze een redelijke stijging van hun GDP, maar omdat ook de bevolking harder toeneemt dan elders, is het plaatje een stuk minder rooskleurig dan als je enkel naar het absolute getal kijkt. China heeft ook een enorm hoog GDP maar Chinezen zijn vergeleken met Nederlanders gewoon straatarm.
Klopt maar de meeste stijging in de bevolking komt uit de instroom van buitenlanders en daar gaan ze wat aan doen, let maar op...
Er word altijd geschermd met absolute getallen, ook door de Pro Eu aanhangers, zoals het iedereen "goed uitkomt" maar gaat er uiteindelijk om hoe de bevolking zich voelt...
pi_140389716
quote:
Heeft dat er niet vooral mee te maken dat de Britse economie voor een kwart wordt uitgemaakt door de financiele sector, en die sector baat heeft gehad bij de eigen crisis?
pi_140389774
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt maar de meeste stijging in de bevolking komt uit de instroom van buitenlanders en daar gaan ze wat aan doen, let maar op...
Er word altijd geschermd met absolute getallen, ook door de Pro Eu aanhangers, zoals het iedereen "goed uitkomt" maar gaat er uiteindelijk om hoe de bevolking zich voelt...
En door die instroom te beperken daalt de groei. Als ze immers veel mensen importen om baantjes te doen, dan stijgt het GDP.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 16:38:48 #81
pi_140389955
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heeft dat er niet vooral mee te maken dat de Britse economie voor een kwart wordt uitgemaakt door de financiele sector, en die sector baat heeft gehad bij de eigen crisis?
Dat en dat de economie in eerste instantie ook gekrompen is? Dat laatste stel ik niet als feit maar als vraag, want ik heb daar geen kennis van.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:40:28 #82
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390035
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

En door die instroom te beperken daalt de groei. Als ze immers veel mensen importen om baantjes te doen, dan stijgt het GDP.
Er zijn miljoenen Britten werkloos en die kunnen niet aan de bak komen omdat ze te "duur" zijn. De klusjes worden gedaan door buitenlandse werknemers die lekker goedkoop zijn en totaal uitgebuit worden door diverse tussen personen. Werken als bouwvakker levert je 5 of 6 pond per uur op om te beginnen, wat een bezopen salaris is voor de UK. Als je mazzel hebt dan stijgt dit naar 8 pond na 5 jaar zwoegen. Velen zijn illigaal en krijgen dus geen enkele sociale hulp van de overheid.
De Engelsen zijn het spuugziek en daarom wint UKIP. Niet omdat ze tegen buitenlandse arbeiders zijn maar omdat ze het zat zijn dat de EU bepaalt wat goed voor de UK is.
pi_140390069
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat en dat de economie in eerste instantie ook gekrompen is? Dat laatste stel ik niet als feit maar als vraag, want ik heb daar geen kennis van.
Behoorlijk dacht ik ja, maar in het algemeen lijkt het me waarschijnlijk dat de schijneconomie grotere uitslagen kent dan de reeele economie.
pi_140390094
De EU heeft weinig te bepalen over het beloningsbeleid in het VK. Of over bv een minimumloon.
pi_140390193
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen Britten werkloos en die kunnen niet aan de bak komen omdat ze te "duur" zijn. De klusjes worden gedaan door buitenlandse werknemers die lekker goedkoop zijn en totaal uitgebuit worden door diverse tussen personen. Werken als bouwvakker levert je 5 of 6 pond per uur op om te beginnen, wat een bezopen salaris is voor de UK. Als je mazzel hebt dan stijgt dit naar 8 pond na 5 jaar zwoegen. Velen zijn illigaal en krijgen dus geen enkele sociale hulp van de overheid.
De Engelsen zijn het spuugziek en daarom wint UKIP. Niet omdat ze tegen buitenlandse arbeiders zijn maar omdat ze het zat zijn dat de EU bepaalt wat goed voor de UK is.
Leuke tirade, maar wat heeft dat van doen met de vraag of het daadwerkelijk economisch goed gaat in het VK? The Guardian had wel een aardig artikel over de verschillende indicatoren een tijdje terug: http://www.theguardian.co(...)ion-gdp-recovery-ons
  maandag 26 mei 2014 @ 16:48:33 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390373
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leuke tirade, maar wat heeft dat van doen met de vraag of het daadwerkelijk economisch goed gaat in het VK? The Guardian had wel een aardig artikel over de verschillende indicatoren een tijdje terug: http://www.theguardian.co(...)ion-gdp-recovery-ons
Dit bevestigd precies wat ik dus beweer. En economisch goed is een rekbaar begrip. Men is in de lift. Men beweert dat het ook beter gaat in NL economisch....jaja....
Tirade? Waar slaat dit nu op? Ik vertel je gewoon de algemene situatie...heeft niets met tirade te maken... :N
pi_140390626
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit bevestigd precies wat ik dus beweer. En economisch goed is een rekbaar begrip. Men is in de lift. Men beweert dat het ook beter gaat in NL economisch....jaja....
Tirade? Waar slaat dit nu op? Ik vertel je gewoon de algemene situatie...heeft niets met tirade te maken... :N
Hoezo bevestigt dit wat jij zegt? Ik geef aan dat jouw bewering die enkel het GDP aanhaalt een stuk minder rooskleurig is als je naar indicatoren kijkt die de de welvaart per inwoner beter beschrijven. Dat wordt nota bene in dat stuk uitgelegd.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:58:04 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390768
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo bevestigt dit wat jij zegt? Ik geef aan dat jouw bewering die enkel het GDP aanhaalt een stuk minder rooskleurig is als je naar indicatoren kijkt die de de welvaart per inwoner beter beschrijven. Dat wordt nota bene in dat stuk uitgelegd.
En dat de UK hier wat aan gaat doen is het logische gevolg....
pi_140390836
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat de UK hier wat aan gaat doen is het logische gevolg....
De misvatting daar is dat je simpelweg door de bevolkingsgroei in te perken het GDP constant houdt of op dezelfde voet laat doorgroeien.
  maandag 26 mei 2014 @ 17:08:18 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140391062
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De misvatting daar is dat je simpelweg door de bevolkingsgroei in te perken het GDP constant houdt of op dezelfde voet laat doorgroeien.
Daar kunnen we lang over discussieren maar het feit blijft dat de UK economisch snel groeit....dus voelen zij zich sterker en zullen meer gaan eisen van de EU onder druk van "anders stappen wij eruit".
Cameron heeft een referendum beloofd aan de bevolking en ik denk zomaar dat dit gaat gebeuren gezien de huidige uitslag....
pi_140391320
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk je nu echt dat de mensen die op D66 of de SP gestemd hebben, dat hebben gedaan omdat ze zo weg zijn van de EU?
De SP is anti-EU, dus nee.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 17:17:03 #92
pi_140391364
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De SP is anti-EU, dus nee.
Ga ik daar ff de mist in. Bedoelde het CDA.
pi_140391427
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daar kunnen we lang over discussieren maar het feit blijft dat de UK economisch snel groeit....dus voelen zij zich sterker en zullen meer gaan eisen van de EU onder druk van "anders stappen wij eruit".
Cameron heeft een referendum beloofd aan de bevolking en ik denk zomaar dat dit gaat gebeuren gezien de huidige uitslag....
Ach, niets zo veranderlijk als groei hoor. Het kan best dat het VK nog eens uit de EU stapt, maar of het daar allemaal zoveel beter van wordt is zeer de vraag.
Nederland heeft natuurlijk het nadeel dat men de klappen van een middels overheidssubsidie gecreëerde bubbel in de huizenmarkt nog moet verwerken.
  Overall beste user 2022 maandag 26 mei 2014 @ 18:13:28 #94
3928 Ulx
pi_140393021
quote:
Zonder Schotland kan dat tegenvallen. En die willen wèl in de EU blijven. Die hebben hun portie aan graaiende fascisten wel gehad met Thatcher.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:20:06 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140393200
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:44 schreef SicSicSics het volgende:

Wel de lusten, niet de lasten :D dat wil iedereen wel!
Dit ja :D

:')
pi_140394086
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die britten willen natuurlijk het vuile werk niet doen ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:57:41 #97
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140394461
Ik heb UKIP en de tegenstand m.b.t. Europa van de Britse conservatieven nooit echt begrepen:
- de Britten zitten niet in de Euro
- de Britten zitten niet in Schengen
- de Britten betalen (o.b.v. de korting die Thatcher ooit bedongen heeft) een veel lagere bijdrage dan vrijwel alle andere EU-landen
- ze hebben wel alle rechten van andere EU-burgers en mogen over alles meebeslissen

Naar mijn idee hebben de Britten het juist helemaal voor elkaar: ze houden hun eigen grenzen en hun eigen munt maar mogen wel op de vrije Europese markt en kunnen zich in elk EU-land vestigen (wat ze voor in Frankrijk ook doen trouwens). Wilders en de meeste andere continentale Eurosceptici kunnen hier alleen maar van dromen.

Ik denk dat de Britten maar niet teveel moeten klagen. Niet dat ze die raad zullen aannemen verder..
  maandag 26 mei 2014 @ 19:50:08 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140396709
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:57 schreef beantherio het volgende:
Ik heb UKIP en de tegenstand m.b.t. Europa van de Britse conservatieven nooit echt begrepen:
- de Britten betalen (o.b.v. de korting die Thatcher ooit bedongen heeft) een veel lagere bijdrage dan vrijwel alle andere EU-landen
- ze hebben wel alle rechten van andere EU-burgers en mogen over alles meebeslissen

Naar mijn idee hebben de Britten het juist helemaal voor elkaar: ze houden hun eigen grenzen en hun eigen munt maar mogen wel op de vrije Europese markt en kunnen zich in elk EU-land vestigen (wat ze voor in Frankrijk ook doen trouwens). Wilders en de meeste andere continentale Eurosceptici kunnen hier alleen maar van dromen.

Ik denk dat de Britten maar niet teveel moeten klagen. Niet dat ze die raad zullen aannemen verder..
Als je in de UK woont begrijp je het veel beter. ;)
reset
pi_140396790
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En voor populistische oneliners.....oh wacht..
Moet wel genieten zijn voor je om in hetzelfde kamp te zitten als Le Pen en Wilders.
  Overall beste user 2022 maandag 26 mei 2014 @ 19:51:46 #100
3928 Ulx
pi_140396800
De UK is trouwens toch het land dat de meeste voorstellen voor nieuwe regels inschiet in Brussel?
pi_140396926
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:57 schreef beantherio het volgende:

Sommige punten van je zijn onzin:

- De Britten betalen als rijk EU-land relatief veel aan de EU. De echte winnaars zijn de O-Europese landen; zij zijn immers netto-ontvangers van EU gelden.
- Doordat iedereen Engels leert, zijn (EU-)migranten eerder geneigd in de VK werk te zoeken. Als je de taal kent, is je arbeidsmarktperspectief beter. Wellicht ontvangt de VK procentueel meer EU-migranten dan Nederland doet
- De Britten hebben het grootste rijk ter wereld gehad (hun ex-wereldrijk telt momenteel meer dan 1,8 miljard welwillende consumenten) en ze hebben nog steeds uitstekende banden met deze landen. Toen zij tot de EU toetraden, moesten de Britten de handelsverdragen met deze landen opzeggen, omdat je als EU-lid geen eigen handelsverdragen mag hebben (dus dat de EU voor vrijhandel zou zijn is een leugen).

Het ligt daarom iets genuanceerder dan jij hierboven schetst.
pi_140397082
Je doet overkomen alsof internationale (vergaande) vrijhandelsverdragen de normaalste zaak van de wereld zijn, Zienswijze. Dat is niet het geval.
pi_140397126
quote:

[..]

Als de Britten eruit stappen, telt de EU nog maar 27 leden. Zou het dus voor Nederland verstandig zijn als de EU minder leden telt?
pi_140397218
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
Je doet overkomen alsof internationale (vergaande) vrijhandelsverdragen de normaalste zaak van de wereld zijn, Zienswijze. Dat is niet het geval.
Dat is het inderdaad zeker niet. Punt is dat de EU zowel voor- als nadelen heeft. De specifieke voor- en nadelen zijn voor elk EU-land verschillend. Het is voor elk EU-land de taak deze voor- en nadelen in kaart te brengen, dit te analyseren en van daaruit een oordeel te scheppen.
pi_140397365
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad zeker niet. Punt is dat de EU zowel voor- als nadelen heeft. De specifieke voor- en nadelen zijn voor elk EU-land verschillend. Het is voor elk EU-land de taak deze voor- en nadelen in kaart te brengen, dit te analyseren en van daaruit een oordeel te scheppen.
Internationale politiek is meer dan het optimaliseren van de economie. Dat lijk jij maar niet te willen begrijpen.
pi_140397375
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:57 schreef KoosVogels het volgende:
Vrijhandelsverdragen die voor een kleine selectie van landen voordelig zijn, hebben meer nut dan vrijhandel gedicteerd door een anonieme organisatie van supranationalisten.

Een suikerdeal met Brazilië moet de Groningse suikerboeren beschermen, niet de Straatsbrusselse belangen dienen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140397538
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vrijhandelsverdragen die voor een kleine selectie van landen voordelig zijn, hebben meer nut dan vrijhandel gedicteerd door een anonieme organisatie van supranationalisten.

Een suikerdeal met Brazilië moet de Groningse suikerboeren beschermen, niet de Straatsbrusselse belangen dienen.
Hoe kun je vrijhandel dicteren? Je kunt niemand verplichten handel met elkaar te drijven. Overheden kunnen alleen de juiste omstandigheden scheppen en dat is wat de EU doet.

En jij wilt onze markt beschermen, ja? U leeft in 1910?
  maandag 26 mei 2014 @ 20:08:32 #108
358523 IkStampOpTacos
pi_140397647
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kun je vrijhandel dicteren? Je kunt niemand verplichten handel met elkaar te drijven. Overheden kunnen alleen de juiste omstandigheden scheppen en dat is wat de EU doet.

En jij gaat de populaire beslissing nemen om duizenden mensen werkloos te maken in Europa door alles open te gooien?
-
pi_140397737
quote:

[..]

De EU heft juist importheffingen. Denk aan dat de EU importheffingen op Marokkaans fruit heft (omdat Spanje dat zo graag wil) zodat de Nederlandse consument duurder uit is.

De EU is helemaal niet voor vrijhandel hoor. Wat voor een handelsland als Nederland wellicht slecht uitpakt.
pi_140397753
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En jij gaat de populaire beslissing nemen om duizenden mensen werkloos te maken in Europa door alles open te gooien?
Dat doet de EU dus niet. Daarom importheffingen voor niet-EU landen.

Maar dat vinden figuren als Zienswijze dan weer fout. Het is eigenlijk nooit goed.
pi_140397758
quote:

[..]

Totale globalisering en anti-nationalisering gaat je veel teveel verzet vanuit de bevolking brengen.

Dat wil ik niet, dat bepleit ik niet, maar dat kan je als je iets van de geschiedenis van landen afweet wel goed beredeneren.

Jij blijft maar denken dat alles altijd goed blijft gaan. En mijn scenario weiger je te lezen. Sja. Blijf geloven in die bubble, als het jou treft, piep je anders. En nee, dat gun ik je niet.

pi_140397937
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Totale globalisering en anti-nationalisering gaat je veel teveel verzet vanuit de bevolking brengen.

Dat wil ik niet, dat bepleit ik niet, maar dat kan je als je iets van de geschiedenis van landen afweet wel goed beredeneren.

Jij blijft maar denken dat alles altijd goed blijft gaan. En mijn scenario weiger je te lezen. Sja. Blijf geloven in die bubble, als het jou treft, piep je anders. En nee, dat gun ik je niet.
Er kleven absoluut nadelen aan globalisering, maar het is nou eenmaal een ontwikkeling die niet is te stoppen. Je kunt westerse bedrijven bijvoorbeeld niet verbieden zich te vestigen in lage lonen landen.

Vervelend voor die Philips-medewerker die z'n baan verliest, maar zo werkt dat anno 2014.

Wellicht dat dit verandert als de welvaart in andere delen van de wereld toeneemt. Al is dat weer niet goed voor de aarde.
pi_140398006
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De EU heft juist importheffingen. Denk aan dat de EU importheffingen op Marokkaans fruit heft (omdat Spanje dat zo graag wil) zodat de Nederlandse consument duurder uit is.

De EU is helemaal niet voor vrijhandel hoor. Wat voor een handelsland als Nederland wellicht slecht uitpakt.
Dat is het mooie. Enerzijds wordt er geklaagd over Polen die onze banen stelen en aan de andere kant wil jij vrijhandel met de hele wereld. Iets wat in principe ook Nederlanders werkloos kan maken.

Het is nooit goed!
  maandag 26 mei 2014 @ 20:18:34 #114
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140398112
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sommige punten van je zijn onzin:

- De Britten betalen als rijk EU-land relatief veel aan de EU. De echte winnaars zijn de O-Europese landen; zij zijn immers netto-ontvangers van EU gelden.
- Doordat iedereen Engels leert, zijn (EU-)migranten eerder geneigd in de VK werk te zoeken. Als je de taal kent, is je arbeidsmarktperspectief beter. Wellicht ontvangt de VK procentueel meer EU-migranten dan Nederland doet
- De Britten hebben het grootste rijk ter wereld gehad (hun ex-wereldrijk telt momenteel meer dan 1,8 miljard welwillende consumenten) en ze hebben nog steeds uitstekende banden met deze landen. Toen zij tot de EU toetraden, moesten de Britten de handelsverdragen met deze landen opzeggen, omdat je als EU-lid geen eigen handelsverdragen mag hebben (dus dat de EU voor vrijhandel zou zijn is een leugen).

Het ligt daarom iets genuanceerder dan jij hierboven schetst.
Om toch even op je punten te reageren:
- alle rijke EU-landen betalen veel: Nederland voorop. Groot Brittannië betaald juist relatief weinig: vanwege de 'rebate' betalen ze iets meer dan de helft van wat Frankrijk betaald terwijl ze een grotere economie hebben
- ik zie geen cijfers die bewijzen dat GB extra aantrekkingskracht heeft op EU-migranten. Volgens dit artikel is de migratie naar GB niet opvallend anders dan de migratie naar andere rijkere EU-landen. Ze merken ook fijntjes op dat er tegenover de 2,2 miljoen EU-burgers die in 2012 in GB wonen er 1,7 miljoen Britten naar EU-landen zijn verhuist.
- het is nooit zo geweest dat GB zich economisch moest isoleren van niet-EU landen om tot de EU te kunnen toetreden. Dat klopt gewoon niet. Ik denk zelfs dat ze, vanwege hun EU-lidmaatschap, juist profijtelijkere handel hebben kunnen drijven vanwege toetreding
pi_140398356
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er kleven absoluut nadelen aan globalisering, maar het is nou eenmaal een ontwikkeling die niet is te stoppen. Je kunt westerse bedrijven bijvoorbeeld niet verbieden zich te vestigen in lage lonen landen.

Vervelend voor die Philips-medewerker die z'n baan verliest, maar zo werkt dat anno 2014.

Wellicht dat dit verandert als de welvaart in andere delen van de wereld toeneemt. Al is dat weer niet goed voor de aarde.
Ik pleit ook niet tegen globalisering, hoe kan ik; ben er de duidelijke representant van. Als pragmatisch libertarier ben ik voor vrijhandel, voor vrije markt etc.

Het probleem is alleen dat die vrijhandelsakkoorden zeker niet alleen maar positief zijn. Het beschermen van je lokale markt is essentieel als je niet in dezelfde val wil trappen als in de geschiedenis zovaak gebeurd is.

Misschien is het beleg van Leiden nog wel het mooiste voorbeeld. Leven op hutspot kan, maar het is in de moderne maatschappij niet aan te raden aangezien de mondigheid van het volk velen malen groter is.

Leven op tulpenbollen kan ook. Ook niet aan te raden.

Ik zeg niet dát het gebeurt, maar in het huidige machtenspel in de wereld, waar Big is Beautiful (het concept dat jij graag aanhangt; een groot politiek blok in Europa), is het nou juist zo extreem belangrijk je eigen markt te behouden en -min of meer- zelfvoorzienend te houden, zeker als het om eerste levensbehoeften gaat.

Ik hoef niet te gaan schermen met historische voorbeelden van voedselschaarstes, sociale onrust, landjepik en dus juist vies nationalisme (versus een gezonde vorm van nationalisme die juist het diverse Europa zo groot gemaakt heeft) die erdoor uitgelokt wordt.

UKIP biedt -getuige de uitslagen- een platform voor mensen die anders de BNP zouden stemmen (2 zetels!). Als je verontrust bent over "de PVV'ers", de chavs, de tokkies, de BNP'ers, de FN'ers, de "Gouden" Dageraad, engnekken als Jobbik, etc. etc. dan kan je toch alleen maar erkennen dat UKIP/Artikel50 (falende marketing, moet ik zeggen) een serieus platform bieden, niet gestoeld op ziekelijke zaken.

Sluit je die weg af zoals Schulz dolgraag wil (de EC bepaalt welke partijen mee mogen doen in het EP, echt Koos, hoe dik wil je het fascisme zien??), creeer je een enorme volksopstand van mensen die in de verdrukking zitten (en ja, op dit moment vergroot de EU bewust de kloof tussen haves en non-haves, en dat zeg ik als niet-linkse) en heel vies nationalisme.

Bescherm jezelf, je familie, je markt.

Doe je dat niet, moet je ook niet zeiken in noodsituaties dat je gered moet worden.

Ik gun Europa geen nieuw Marshall-plan, dit keer van China. En Poetin stop je niet met Guy en Rompie. Wel met de NAVO.

pi_140398659
Man man man, wat een alu hoedje post toch weer.

Vertel eens, waarom maak jij er geen probleem van wanneer een complete helpdesk-afdeling wordt verplaatst naar India, maar wel wanneer een Pool hier als schilder aan de slag gaat?

Je markt beschermen is niet meer van deze tijd. Je moet die juist opengooien en zo welvaart en werkgelegenheid creëeren.
pi_140398804
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
Man man man, wat een alu hoedje post toch weer.

Vertel eens, waarom maak jij er geen probleem van wanneer een complete helpdesk-afdeling wordt verplaatst naar India, maar wel wanneer een Pool hier als schilder aan de slag gaat?

Je markt beschermen is niet meer van deze tijd. Je moet die juist opengooien en zo welvaart en werkgelegenheid creëeren.
Wel als je je eigen bevolking (en daar zitten een hoop allochtonen bij; als je het "kutmarokkanenprobleem" niet wil verergeren, moet je ze aan het werk hebben) aan de overheidstiet dwingt.

Niks geen aluhoedje. Je moet wel een beetje rekening houden met mindere tijden. Doe je dat niet, ben je zelfdestructief bezig. Echt, de geschiedenis ligt bezaaid met voorbeelden.

Hoe komen mensen er toch bij dat de geschiedenis "af" is ofzo, dat wat vroeger gebeurde, komt nu niet meer voor.

"Want we zijn wijzer". Uh-huh. :')

pi_140398954
Wie heeft het erover dat bepaalde dingen niet meer kunnen gebeuren? Wat lul je sowieso trouwens?

Ik stel alleen dat de wereld een flink stuk kleiner is geworden en die ontwikkeling zal zich alleen maar doorzetten. In plaats van vast te houden aan vroeger en vertrouwen op oude oplossingen (je verschansen achter de dijken) kun je beter op zoek naar nieuwe antwoorden voor deze nieuwe tijd.
pi_140399195
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
Wie heeft het erover dat bepaalde dingen niet meer kunnen gebeuren? Wat lul je sowieso trouwens?

Ik stel alleen dat de wereld een flink stuk kleiner is geworden en die ontwikkeling zal zich alleen maar doorzetten. In plaats van vast te houden aan vroeger en vertrouwen op oude oplossingen (je verschansen achter de dijken) kun je beter op zoek naar nieuwe antwoorden voor deze nieuwe tijd.
Ik pleit helemaal niet voor verschansen achter de dijken, waarom moet die stroman toch altijd op tafel gegooid worden.

Ik wil meegaan met de globalisering, maar wel op een manier die voordelig is voor Nederland. Datzelfde eis ik van Colombia waar ik geen Starbucks wil zien als Juan Valdez en OMA dat concept al perfect, met steun voor boeren en trots, in koffieland van de wereld, hebben uitgewerkt.

Jij mag dat onzin vinden, ik denk dat ik meer oog heb voor sociale spanningen en het tegengaan van de door jou zo verafschuwde "PVV-beweging" die kunnen ontstaan dan jij. Je bent een dromer, ik ben een realist.

Het fragiele kaartenhuis dat EU heet, wordt niet door de Fransen gesteund. Net zoveel als wel door de D66ers/federalisten.

Dat gaat niet lang goed, of denk je dat al die Fransen antisemieten en racisten zijn??

pi_140399324
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het mooie. Enerzijds wordt er geklaagd over Polen die onze banen stelen en aan de andere kant wil jij vrijhandel met de hele wereld. Iets wat in principe ook Nederlanders werkloos kan maken.

Het is nooit goed!
De Polen die de banen van laagopgeleide MBO'ers en hbo'ers "stelen" komt door vrij verkeer van personen en niet door vrij verkeer van goederen. Een groot verschil, me dunkt.
Ik pleit voor vrij verkeer van goederen; niet zozeer voor vrij verkeer van personen.

Gezien Nederland een grote exportnatie is en van oudsher een handelsland is wil ik inderdaad vrijhandel met zoveel mogelijk landen. De grote jackpot is 7 miljard consumenten die onze Nederlandse producten en diensten afnemen, waar jij en ik lekker aan kunnen verdienen. Tevens wil ik minder importheffingen op producten die andere landen aan ons aanbieden, zodat wij als Nederlandse consument goedkoper uit zijn.

Helaas is dat niet mogelijk met de EU, want:
- de EU heft zelf importheffingen omdat landen als Spanje zich protectionistisch opstellen ten nadele voor de Nederlandse consument
- Nederland als EU-lid niet zelfstandig vrijhandelsverdragen af kan sluiten. Dit dicteert Brussel
- de EU traag is in het sluiten van vrijhandelsverdagen met niet-EU landen omdat 28 landen hun eigen markten apart willen beschermen en met 28 laden overleggen een traag en log bureaucratisch proces is. De EU heeft bijv nog steeds geen FTA met het 1,3 miljard inwoners tellende China kunnen sluiten; het kleine Zwitserland wel.

Kort samengevat:
De opkomende middenklasse van 4-5 miljard consumenten wereldwijd vormt een perfecte exportmogelijkheid voor Nederland als exportnatie. Helaas legt de EU ons een en ander aan beperkingen voor vrijhandel op.
pi_140399411
Dus jij wilt een Starbucks of McDonald's kunnen verbieden zich in een land te vestigen?

Dat heeft sowieso niets te maken met het beschermen van de werkgelegenheid, maar goed.

Vreemde libertarier ben je trouwens.
pi_140399542
Zienswijze gelooft werkelijk dat Nederland vrijhandel kan drijven met de rest van de wereld en tegelijkertijd de eigen markt volledig kan beschermen. Wat schattig.

Ik bewonder je ambitie, maar het getuigt van weinig realiteitszin.
pi_140399936
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
Zienswijze gelooft werkelijk dat Nederland vrijhandel kan drijven met de rest van de wereld en tegelijkertijd de eigen markt volledig kan beschermen. Wat schattig.

Ik bewonder je ambitie, maar het getuigt van weinig realiteitszin.
Ik zou je toch dringend een cursus begrijpend lezen willen aanraden want ik zei dat ik juist minder importheffingen wil op landen die producten aan Nederland aanbieden --> niet de eigen markt (volledig) willen beschermen.
pi_140400075
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
Dus jij wilt een Starbucks of McDonald's kunnen verbieden zich in een land te vestigen?

Dat heeft sowieso niets te maken met het beschermen van de werkgelegenheid, maar goed.

Vreemde libertarier ben je trouwens.
helemaal niet. Daarom zeg ik pragmatisch.

In het huidige paradigma is complete vrijhandel helemaal niet vrij, omdat de markten niet vrij zijn. Ja, dan moet je aan bescherming doen om je eigen markt en voortbestaan te beschermen. Dat is helemaal niet libertarisch of wat dan ook, het is gewoon simpel overleven.

Handel moet gunstig zijn voor beide landen en dat kan heel goed zonder je eigen markt compleet te overspoelen, dat is mijn punt. Doe je dat wel, raak je op een gegeven moment zo afhankelijk en heb je weinig meer zelf te bieden (Nederland heeft bloemen en kaas als sterke troef in handen), ben je ten dode opgeschreven.

En dan maar hopen dat die lui in dat dikke EP jou willen komen redden. Ik vrees dat je het deksel op je neus krijgt, en dat wil ik voorkomen.

pi_140400127
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zou je toch dringend een cursus begrijpend lezen willen aanraden want ik zei dat ik juist minder importheffingen wil op landen die producten aan Nederland aanbieden --> niet de eigen markt (volledig) willen beschermen.
Overigens:

quote:
Wereldhandelsorganisatie
De 28 lidstaten van de Europese Unie zijn allen lid van de in 1995 opgerichte Wereldhandelsorganisatie (WHO). Vanuit de gedachte ‘samen staan we sterk’ worden de EU-landen bij onderhandelingen echter vertegenwoordigd door de EU.
In het kader van de WHO streeft de EU onder meer naar wereldwijde vrije handel. Dit betekent dat de EU zo weinig mogelijk belemmeringen wil op het gebied van handel. Omdat het met name voor ontwikkelingslanden soms lastig is om invoerrechten te moeten betalen, mogen zij in bepaalde gevallen tegen een lager tarief producten invoeren in de Unie. De regels voor speciale importtarieven voor ontwikkelingslanden liggen vast in het zogenaamde algemeen preferentiestelsel (Generalised System of Preferences, GSP). Met deze regeling verschaft de EU aan 176 ontwikkelingslanden en -gebieden voorrang op de Europese markt door middel van gereduceerde invoerrechten op hun goederen.
De EU heeft een speciaal samenwerkingsverband met enkele Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara en met een aantal landen in de Caraïben en de Stille Oceaan, de zogenoemde ACS-landen. Deze ACS-landen, voornamelijk bestaande uit voormalig Europese koloniën, profiteren van het vrij en ongelimiteerd kunnen invoeren van industrieproducten en bepaalde landbouwproducten die niet onder het gemeenschappelijk landbouwbeleid vallen.
Verder maakt de EU zich sterk voor wereldwijde erkenning van technische normen en kwaliteitsstandaarden, en de bestrijding van het produceren en verkopen van namaakproducten.

Bron
pi_140400251
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

helemaal niet. Daarom zeg ik pragmatisch.

In het huidige paradigma is complete vrijhandel helemaal niet vrij, omdat de markten niet vrij zijn. Ja, dan moet je aan bescherming doen om je eigen markt en voortbestaan te beschermen. Dat is helemaal niet libertarisch of wat dan ook, het is gewoon simpel overleven.

Handel moet gunstig zijn voor beide landen en dat kan heel goed zonder je eigen markt compleet te overspoelen, dat is mijn punt. Doe je dat wel, raak je op een gegeven moment zo afhankelijk en heb je weinig meer zelf te bieden (Nederland heeft bloemen en kaas als sterke troef in handen), ben je ten dode opgeschreven.

En dan maar hopen dat die lui in dat dikke EP jou willen komen redden. Ik vrees dat je het deksel op je neus krijgt, en dat wil ik voorkomen.
In de praktijk komt het neer op het proberen in stand te houden van dode sectoren.

Schumpeter draait zich om in z'n graf.
pi_140400354
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens:

[..]

Wat heeft dat te maken met de overige importheffingen die de EU heft te maken? Je erkent toch wel dat importheffingen over het algemeen nadelig zijn?

En je erkent toch wel dat handel met 7 miljard consumenten drijven gunstig voor een grote exportnatie als Nederland is (waar Zwitserland dus al goed mee op weg is door een FTA met 20% vd wereldbevolking af te sluiten, nl China, terwijl de 28 EU-landen nog onderling aan het kibbelen zijn omdat elk land zijn eigen markt protectionistisch wil berschermen)?
pi_140400355
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de praktijk komt het neer op het proberen in stand te houden van dode sectoren.

Schumpeter draait zich om in z'n graf.
Dode sectoren?? De koffielandbouw is een dode sector? De Nederlandse bloemenindustrie?

Niemand koopt meer Nederlandse kaas als Rutte niet meer aan Von Verhoffstadt rapporteert. Ik denk het ook. :N

pi_140400526
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dode sectoren?? De koffielandbouw is een dode sector? De Nederlandse bloemenindustrie?

Niemand koopt meer Nederlandse kaas als Rutte niet meer aan Von Verhoffstadt rapporteert. Ik denk het ook. :N
De Nederlandse kaas behoeft dan ook geen bescherming.
pi_140400727
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de overige importheffingen die de EU heft te maken? Je erkent toch wel dat importheffingen over het algemeen nadelig zijn?

En je erkent toch wel dat handel met 7 miljard consumenten drijven gunstig voor een grote exportnatie als Nederland is (waar Zwitserland dus al goed mee op weg is door een FTA met 20% vd wereldbevolking af te sluiten, nl China, terwijl de 28 EU-landen nog onderling aan het kibbelen zijn omdat elk land zijn eigen markt protectionistisch wil berschermen)?
Het dient vooral ter illustratie dat de EU de handel met andere landen minder belemmert dan jij doet overkomen.

Verder klinkt het heel mooi, een markt met 7 miljard consumenten, maar dat is vooralsnog een utopie. De EU is een stap in de goede richting. Vanuit die positie moet worden geprobeerd de vrijhandel uit te breiden.

Maar wanneer de EU vervolgens een vrijhandelsverdrag probeert te sluiten met de VS, gaan de critici steigeren.

Het is nooit goed!
pi_140401174
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het dient vooral ter illustratie dat de EU de handel met andere landen minder belemmert dan jij doet overkomen.

Verder klinkt het heel mooi, een markt met 7 miljard consumenten, maar dat is vooralsnog een utopie. De EU is een stap in de goede richting. Vanuit die positie moet worden geprobeerd de vrijhandel uit te breiden.

Maar wanneer de EU vervolgens een vrijhandelsverdrag probeert te sluiten met de VS, gaan de critici steigeren.

Het is nooit goed!
Het punt is dat ook al streeft de EU uiteindelijk naar wereldwijde vrijhandel, de praktijk dit echt niet laat zien. Importheffingen op Marokko, op China, etc.etc. Wat allemaal niet in het belang van Nederland de grote exportnatie is.

Wat jij niet schijnt de begrijpen is dat de belangen van club van 28 totaal verschillende economieeen en verschillende mate van corruptie niet 100% overeenkomen met de belangen van Nederland. Wederzijdse importheffingen vanuit de EU op Marokko is leuk voor Spanje (want zijn elkaars concurrenten) maar niet leuk voor Nederland omdat Nederland en Marokko niet elkaars concurrenten zijn. Oftewel, belangen Nederland != belangen EU. Resulaat: Nederland boekt in dit geval minder export en duurdere import.

Net zoals de belangen van Zuid-Korea en Syrie niet hetzelfde zijn omdat deze toevallig op hetzelfde continent liggen.

---------
Overigens heeft Z-Korea al meer dan 10 jaar een FTA met de VS, waar de 28 EU-landen al die jaren nog steeds (!) onderling aan het kibbelen zijn hoe een FTA met de VS af te sluiten. Al die gemiste jaren hebben we dus niet onze Nederlandse zuivelproducten naar 310 miljoen (!) koopkrachtige Amerikaanse consumenten kunnen exporteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zienswijze op 26-05-2014 21:18:55 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 21:14:31 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140401260
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het punt is dat ook al streeft de EU uiteindelijk naar wereldwijde vrijhandel, de praktijk dit echt niet laat zien. Importheffingen op Marokko, op China, etc.etc. Wat allemaal niet in het belang van Nederland de grote exportnatie.

Wat jij niet schijnt de begrijpen is dat de belangen van club van 28 totaal verschillende economieeen en mate van corruptie niet 100% overeenkomen met dat van Nederland. Wederzijdse mportheffingen vanuit de EU op Marokko is leuk voor Spanje (want zijn elkaars concurrenten) maar niet leuk voor Nederland omdat Nederland en Marokko niet elkaars concurrenten zijn. Oftewel, belangen Nederland =! belangen EU. Resulaat: Nederland boekt in dit geval minder export en duurdere import.

Net zoals de belangen van Zuid-Korea en Syrie niet hetzelfde zijn omdat deze toevallig op hetzelfde continent liggen.
De Verenigde Staten van Amerika.
pi_140401550
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het punt is dat ook al streeft de EU uiteindelijk naar wereldwijde vrijhandel, de praktijk dit echt niet laat zien. Importheffingen op Marokko, op China, etc.etc. Wat allemaal niet in het belang van Nederland de grote exportnatie.

Wat jij niet schijnt de begrijpen is dat de belangen van club van 28 totaal verschillende economieeen en mate van corruptie niet 100% overeenkomen met dat van Nederland. Wederzijdse mportheffingen vanuit de EU op Marokko is leuk voor Spanje (want zijn elkaars concurrenten) maar niet leuk voor Nederland omdat Nederland en Marokko niet elkaars concurrenten zijn. Oftewel, belangen Nederland =! belangen EU. Resulaat: Nederland boekt in dit geval minder export en duurdere import.

---------
Overigens heeft Z-Korea al meer dan 10 jaar een FTA met de VS, waar de 28 EU-landen al die jaren nog steeds (!) onderling aan het kibbelen zijn hoe een FTA met de VS af te sluiten. Al die gemiste jaren hebben we dus niet onze Nederlandse zuivelproducten naar 310 miljoen (!) koopkrachtige Amerikaanse consumenten kunnen exporteren.
En weet je waarom, beste jongen? Omdat ook de Amerikaanse zuivelsector weet dat wij superieure producten aanbieden. Zo'n handelsverdrag roept derhalve nogal wat weerstand op.

Je lijkt maar niet te willen begrijpen dat vrijhandel alles behalve vanzelfsprekend is. Dat zoiets als de EU bestaat mag al bijna een wonder worden genoemd.

Overigens wat betreft Spanje en Marokko. Stel dat wij op eigen houtje verder gaan. Dan krijg je te maken met die tegenstrijdige belangen. Dat maakt onderhandelen over vrijhandel lastig.

En zo werkt internationale politiek. Zoveel landen, zoveel belangen.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:07:16 #134
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140408309
quote:
Ik houd van Europa en derhalve ben ik tegen de E.U., zeker tegen de E.U. in haar huidige vorm. M.n. het verplichte aanbesteden en verplichte privatiseren van nutsbedrijven stoort me mateloos. Ik snap ook niet hoe een socialistische partij als GroenLinks verplicht aanbesteden en verplicht privatiseren, wil combineren met hun principes. :{
De E.U. is mij veel te kapitalistisch. :{w
pi_140411318
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Om toch even op je punten te reageren:
- alle
- ik zie geen cijfers die bewijzen dat GB extra aantrekkingskracht heeft op EU-migranten. Volgens dit artikel is de migratie naar GB niet opvallend anders dan de migratie naar andere rijkere EU-landen. Ze merken ook fijntjes op dat er tegenover de 2,2 miljoen EU-burgers die in 2012 in GB wonen er 1,7 miljoen Britten naar EU-landen zijn verhuist.
ze raken dus de britten kwijt die ze willen houden, en krijgen travellers/roma/oost-europeanen terug die ze niet willen hebben?
pi_140411404
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:03 schreef poemojn het volgende:

[..]

ze raken dus de britten kwijt die ze willen houden, en krijgen travellers/roma/oost-europeanen terug die ze niet willen hebben?
Ja en dus? Dat dat allemaal niet zou moeten mogen is wel heel erg geredeneerd vanuit het idee dat de burger er voor de regering is ipv. andersom.
pi_140411494
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en dus? Dat dat allemaal niet zou moeten mogen is wel heel erg geredeneerd vanuit het idee dat de burger er voor de regering is ipv. andersom.
je kunt je toch wel voorstellen dat dat voor hen als een slechte ruil voelt, en dat dat eerder een ukip-stem veroorzaakt?
http://www.bbc.com/news/uk-25322827
pi_140411610
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:07 schreef poemojn het volgende:

[..]

je kunt je toch wel voorstellen dat dat voor hen als een slechte ruil voelt, en dat dat eerder een ukip-stem veroorzaakt?
http://www.bbc.com/news/uk-25322827
Ja, ik kan me voorstellen dat er een onderklasse van mensen is voor wie goedkope Oost-Europeanen een bedreiging zijn, en die het liefst zo veel mogelijk willen nivelleren ten koste van de elite die dan wel ff moet worden verboden om zich daar door emigratie aan te onttrekken. Maar dat wil niet zeggen dat je het met die mensen eens moet zijn of dat die hun zin moeten krijgen.
pi_140411775
Als je niet voldoende met ze meebeweegt ontploffen ze vanzelf.
pi_140411817
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:14 schreef poemojn het volgende:
Als je niet voldoende met ze meebeweegt ontploffen ze vanzelf.
Klopt, er moeten dus wel genoeg brood en spelen zijn om ze koest te houden. :P
pi_140411875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, er moeten dus wel genoeg brood en spelen zijn om ze koest te houden. :P
als ze burgerwachten organiseren om in hun veiligheid te kunnen voorzien is er wel iets meer nodig dan dat alleen.
Als in. Belgie bepaalde parkeerplaatsen niet veilig zijn vanwege kans op illegale meereizigers in vrachtwagens, en in Frankrijk dit soort maatregelen http://ejbron.wordpress.c(...)ranten-aan-te-geven/ genomen worden dan kan ik me best voorstellen dat GB een groter probleem lijkt te hebben met illegale nieuwkomers. (Eerste link, ik ben het niet met de verdere verwoording ed eens overigens.)
pi_140412108
Ja hoho, met die link haal je ineens ook Afghaanse vluchtelingen erbij die liever in Engeland dan in Frankrijk asiel willen aanvragen, dat gaat wel heel erg van het onderwerp vandaan.
pi_140412392
Ik denk dat de meeste stemmers het onderscheid tussen legaal en illegaal verkeer van personen niet maken. Uiteindelijk komen ze allemaal van de sociale voorzieningen profiteren.
Ik zag deze link net nog, nr 3 geeft een opsomming http://www.mumsnet.com/Ta(...)y-are-you-voting-for
En ik stop er even mee voor vandaag nu. :)
pi_140412910
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De Verenigde Staten van Amerika.
China is een betere vergelijking. Eens een totaal verdeeld land wat constant met zichzelf in oorlog was en verkracht is door buitenlandse mogendheden.
Totdat de de gebieden werden verenigd door een zeer centraal machtig niet al te transparant maar erg corrupt orgaan wat dmv gelijkschakeling en culturele verovering 'de boel bij elkaar probeert te houden'.
Maar dit verkoopt allemaal niet zo lekker natuurlijk itt de vergelijking met de VS... :')

De VS daarentegen is opgebouwd van uit een centraal wij-gevoel wat breed werd gedragen door de inwoners en mensen die daar naartoe gingen: vrijheid van religie, zelfstandigheid, openheid en gelijkwaardigheid. Zeg maar zo'n beetje alles wat de EU niet heeft.
pi_140413406
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:55 schreef karton2 het volgende:
De VS daarentegen is opgebouwd van uit een centraal wij-gevoel wat breed werd gedragen door de inwoners en mensen die daar naartoe gingen: vrijheid van religie, zelfstandigheid, [zelfde taal], openheid en gelijkwaardigheid. Zeg maar zo'n beetje alles wat de EU niet heeft.
QFT.

pi_140413466
quote:
De anti-Europese Britse partij United Kingdom Independence Party (UKIP)
Waarom zou je UK in je partijnaam meenemen als je voor onafhankelijkheid bent?
pi_140415155
quote:
5s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als de Britten eruit stappen, telt de EU nog maar 27 leden. Zou het dus voor Nederland verstandig zijn als de EU minder leden telt?
Er zitten meerdere kanten aan deze medaille maar de belangen voor het VK lijken me groter dan voor de EU, het Nederlandse specifieke deelbelang is vervolgens lastig te berekenen, daarom bekeek ik het op niveau van bedrijfstakken, onze landbouw zal het wel prima vinden bijvoorbeeld.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:33:32 #148
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140415241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:45 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Hoezo?
reset
pi_140415252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:45 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Wel een goede vraag en hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover Schotse onafhankelijkheid van het UK?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:53:20 #150
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140415516
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel een goede vraag en hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover Schotse onafhankelijkheid van het UK?
UKIP heeft ook een EU zetel in Schotland behaald. Daarnaast is de algemene verwachting en prognose dat ze gewoon in de UK blijven.

Als ze uit de UK willen met een meerderheid moet dat kunnen zonder dat de 3 andere landen ze actief gaan tegenwerken. Hetzelfde verhaal met de EU, maar ik verwacht bij zowel de UK als de EU een actieve tegenwerking hoewel minder in de UK.
reset
pi_140415552
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet wel genieten zijn voor je om in hetzelfde kamp te zitten als Le Pen en Wilders.
Het is altijd genieten wanneer je door populistische hokjesdenkers in een kamp geplaatst wordt.
pi_140415582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is altijd genieten wanneer je door populistische hokjesdenkers in een kamp geplaatst wordt.
Je kiest zelf actief voor dat kamp.
pi_140415623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat betreft de EU zitten jullie op lijn. Maar naar mijn weten ben je geen fan van Wilders. Ik ben gewoon benieuwd: stem je dan toch op de PVV, omdat dat de enige partij is jouw anti-EU sentimenten deelt?
pi_140415659
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kiest zelf actief voor dat kamp.
Nee, dat is jouw simplistische indeling.
pi_140415696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat betreft de EU zitten jullie op lijn.
Onzin.

quote:
Maar naar mijn weten ben je geen fan van Wilders. Ik ben gewoon benieuwd: stem je dan toch op de PVV, omdat dat de enige partij is jouw anti-EU sentimenten deelt?
Die vraag ga ik niet eens verwaardigen met een antwoord.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:34:42 #156
116015 SicSicSics
pi_140416311
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:55 schreef karton2 het volgende:
De VS daarentegen is opgebouwd van uit een centraal wij-gevoel wat breed werd gedragen door de inwoners en mensen die daar naartoe gingen: vrijheid van religie, zelfstandigheid, openheid en gelijkwaardigheid. Zeg maar zo'n beetje alles wat de EU niet heeft.
De vorming van de VS en hun wij gevoel is inderdaad over 1 nacht ijs gegaan en iedereen is zonder kleerscheuren in vrijheid en blijheid opgenomen :')_!
Fine, fuck you then!
pi_140416529
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin.

[..]

Die vraag ga ik niet eens verwaardigen met een antwoord.
Wellicht dat ik jou dan verkeerd heb begrepen. Het komt echter nog wel eens voor dat ik postings van jou onder ogen krijg. Daarin klaag jij over de Oost-Europeanen die hier komen werken met als gevolg een race to the bottom op het gebied van lonen.

En de instroom van Oost-Europese arbeiders is nou juist een van de zaken waar de PVV tegen ageert.
pi_140416588
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De vorming van de VS en hun wij gevoel is inderdaad over 1 nacht ijs gegaan en iedereen is zonder kleerscheuren in vrijheid en blijheid opgenomen :')_!
Dat doet er niks aan af dat de VS is gevormd vanuit een wij-gevoel. Verder was het ook een andere tijd. Ik denk niet dat een geïndustrialiseerd land zijn eigen grondgebied in deze tijd eel erg snel op het spel zal zetten voor een totale oorlog.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:47:57 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140416615
quote:

[..]

De huidige vereniging van 50 staten duurde van 1776 tot 1959. 183 jaar dus. Ze hadden ook een veel witter doek om op te tekenen.
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:59:17 #160
116015 SicSicSics
pi_140416903
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:46 schreef karton2 het volgende:
Dat doet er niks aan af dat de VS is gevormd vanuit een wij-gevoel. Verder was het ook een andere tijd. Ik denk niet dat een geïndustrialiseerd land zijn eigen grondgebied in deze tijd eel erg snel op het spel zal zetten voor een totale oorlog.
Wat wil je hier nou mee zeggen eigenlijk? :)

Dat de EU meer op China lijkt, dan op de VS? En dat de VS een mooiere vergelijking is die meer tot de verbeelding spreekt. Got it. :7

Tjah. Ik vind de EU ook geen VS.

[ Bericht 15% gewijzigd door SicSicSics op 27-05-2014 10:04:27 ]
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:45:30 #161
116015 SicSicSics
pi_140420205
Grappig artikel: http://www.theguardian.co(...)ns-monster?CMP=fb_gu

Mooie kerel die Farage. ;)

Wat ik helemaal mooi vind is de reactie op dit soort berichten. :) Het grote moddergooien en demoniseren zou begonnen zijn :o de media wil Farage kapot maken etc. etc.

Als er een Eurokritisch onderzoek in de krant staat is het huis te klein en zijn de zie-je-wel's niet van de lucht. :D
Fine, fuck you then!
pi_140420293
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:45 schreef SicSicSics het volgende:
Grappig artikel: http://www.theguardian.co(...)ns-monster?CMP=fb_gu

Mooie kerel die Farage. ;)

Wat ik helemaal mooi vind is de reactie op dit soort berichten. :) Het grote moddergooien en demoniseren zou begonnen zijn :o de media wil Farage kapot maken etc. etc.
Is standaardonderdeel van de populistische bewegingen. De linkse media is tegen ons!!!! :( :( !!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 11:49:01 ]
pi_140420645
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht dat ik jou dan verkeerd heb begrepen. Het komt echter nog wel eens voor dat ik postings van jou onder ogen krijg. Daarin klaag jij over de Oost-Europeanen die hier komen werken met als gevolg een race to the bottom op het gebied van lonen.
Waar ik over klaag is dat een antidemocratisch supranationaal instituut ten bate van vooral de grootste bedrijven een race to the bottom organiseert en daartoe het vrij verkeer van werknemers zo heilig is verklaard dat dat wél absoluut is, en de EU telkens moet worden uitgebreid met armere landen om zo de arbeidsvoorwaarden naar beneden te duwen en de sociale zekerheid te ondermijnen. Het is de EU die economische groei zonder werkgelegenheidsgroei nastreeft.

quote:
En de instroom van Oost-Europese arbeiders is nou juist een van de zaken waar de PVV tegen ageert.
Dat is ook iets van de laatste tijd. Ik kan me niet herinneren dat Wilders in of vlak na zijn VVD-tijd tegen het absolute vrije verkeer van werknemers heeft geageerd, dus het motief is ongetwijfeld anders dan het mijne.

Ik heb ook niets tegen arbeidsmigratie, ik ben er juist voorstander van dat mensen hun droombaan vinden of hun droomwerknemer vinden, het is goed als landsgrenzen daarbij niet in de weg zitten, maar niet vanwege oneerlijke concurrentie. Ik ben juist voor Europese integratie, waarschijnlijk meer dan de meeste EUfielen want ik zie dat als een proces tussen Europeanen. Ik wil dan ook voor Europeanen kunnen stemmen, ipv een parlement met nationale hoekjes, zover zijn die EUfieltjes nog niet. Ik ben dan ook voorstander van verdere samenwerking met Zwitserland en Noorwegen, ook Europa.

Alleen deze EU kan zo niet verder, deze EU hebben we dan ook te danken aan het feit dat niemand er voorwaarden aan durfde te stellen. Het ging toch maar door en door, dus alle wensen mbt democratie en zelfbeschikking waren volkomen vrijblijvend. Als je voorwaarden wil stellen dan moet je op een gegeven moment durven zeggen: zo moet het, het anders kan het niet.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:23:06 #164
116015 SicSicSics
pi_140423619
Weet je wat ik ook altijd wel een mind-fuck vind?

Politici die zeggen dat politici niet te vertrouwen zijn en dat er dan mensen zijn die dat vertrouwen 8-)
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:24:57 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140423667
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je wat ik ook altijd wel een mind-fuck vind?

Politici die zeggen dat politici niet te vertrouwen zijn en dat er dan mensen zijn die dat vertrouwen 8-)
Net zoals media die zegt dat media niet te vertrouwen is.
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:25:27 #166
116015 SicSicSics
pi_140423683
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:24 schreef Individual het volgende:
Net zoals media die zegt dat media niet te vertrouwen is.
Dat was ook een mooi berichtje ja, gister. :Y
Fine, fuck you then!
pi_140424247
quote:

[..]

Nou, volgens mij waren er wel een paar kleine schermutselingen tussen noord en zuid maar dat stelde niks voor met wat er nu binnen de EU gebeurd ;-)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:50:18 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140424705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nou, volgens mij waren er wel een paar kleine schermutselingen tussen noord en zuid maar dat stelde niks voor met wat er nu binnen de EU gebeurd ;-)
Die schermutselingen binnen de EU van toen is de VS wel heel rijk geworden. Dat was de aanzet voor het begin van de EU, maar heb het gevoel dat ze hun doel flink voorbij zijn geschoten. Back to basics en niet het een gebruiken om het ander automatisch goed te praten.

De democratie is nu duidelijk in het geding als er zo veel aandacht voor de verkiezing is terwijl zo weinig mensen gaan stemmen. De politici lullen er mooi omheen, maar negeren grotendeels de problemen. (mensen zijn dom, kunnen niet rekenen, maakt niet uit dat mensen niet stemmen, etc - zie bv Hexagon)
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:13:48 #169
116015 SicSicSics
pi_140425740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:50 schreef Individual het volgende:
Back to basics en niet het een gebruiken om het ander automatisch goed te praten.
Klinkt ook aardig, maar als we 1 interne markt opzetten blijkt er dus vanzelf een behoefte te gaan ontstaan om niet alleen de basics, maar ook de details in te gaan vullen. Tevens komt Europa niet uit zichzelf met regels, maar is dat vaak een reactie op marktverstoring (vanuit een klacht van een bedrijf of nationaal parlement).

quote:
De democratie is nu duidelijk in het geding als er zo veel aandacht voor de verkiezing is terwijl zo weinig mensen gaan stemmen.
Die zin snap ik niet helemaal ;) maar dat is juist één van de punten van hervormingsdiscussies! Meer directe democratie.

Alleen zul je daarvoor de nationale parlementen meer buiten spel gaan zetten en die (en de burgers zelf, in deze mooie cirkelredenatie) worden daar niet vrolijk van. :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:19:11 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140425987
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klinkt ook aardig, maar als we 1 interne markt opzetten blijkt er dus vanzelf een behoefte te gaan ontstaan om niet alleen de basics, maar ook de details in te gaan vullen. Tevens komt Europa niet uit zichzelf met regels, maar is dat vaak een reactie op marktverstoring (vanuit een klacht van een bedrijf of nationaal parlement).

De interne gereguleerde Europese markt is een heel goed product van de EU. :)
quote:
Die zin snap ik niet helemaal ;) maar dat is juist één van de punten van hervormingsdiscussies! Meer directe democratie.

Alleen zul je daarvoor de nationale parlementen meer buiten spel gaan zetten en die (en deze burgers zelf, in de mooie cirkelredenatie) worden daar niet vrolijk van. :D
Je hoeft niet meer democratie over te dragen aan een centrale macht om democratischer te worden.
reset
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:23:13 #171
116015 SicSicSics
pi_140426194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:19 schreef Individual het volgende:
Je hoeft niet meer democratie over te dragen aan een centrale macht om democratischer te worden.
Die snap ik dan ook even niet. Hoe zie je het dan voor je?

Dat mensen directer een breder parlement/ ministers/ president mogen kiezen maar dat die nog steeds niets te zeggen hebben? :D

Natuurlijk zijn er allemaal tussenwegen, maar uiteindelijk denk ik dat we toch meer macht naar Europa moeten schuiven om slagvaardiger te zijn in het maken van beleid; maargoed, dat is mijn gevoel :7
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')