Het is altijd genieten wanneer je door populistische hokjesdenkers in een kamp geplaatst wordt.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet wel genieten zijn voor je om in hetzelfde kamp te zitten als Le Pen en Wilders.
Je kiest zelf actief voor dat kamp.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is altijd genieten wanneer je door populistische hokjesdenkers in een kamp geplaatst wordt.
Wat betreft de EU zitten jullie op lijn. Maar naar mijn weten ben je geen fan van Wilders. Ik ben gewoon benieuwd: stem je dan toch op de PVV, omdat dat de enige partij is jouw anti-EU sentimenten deelt?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is altijd genieten wanneer je door populistische hokjesdenkers in een kamp geplaatst wordt.
Nee, dat is jouw simplistische indeling.quote:
Onzin.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft de EU zitten jullie op lijn.
Die vraag ga ik niet eens verwaardigen met een antwoord.quote:Maar naar mijn weten ben je geen fan van Wilders. Ik ben gewoon benieuwd: stem je dan toch op de PVV, omdat dat de enige partij is jouw anti-EU sentimenten deelt?
De vorming van de VS en hun wij gevoel is inderdaad over 1 nacht ijs gegaan en iedereen is zonder kleerscheuren in vrijheid en blijheid opgenomenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:55 schreef karton2 het volgende:
De VS daarentegen is opgebouwd van uit een centraal wij-gevoel wat breed werd gedragen door de inwoners en mensen die daar naartoe gingen: vrijheid van religie, zelfstandigheid, openheid en gelijkwaardigheid. Zeg maar zo'n beetje alles wat de EU niet heeft.
Wellicht dat ik jou dan verkeerd heb begrepen. Het komt echter nog wel eens voor dat ik postings van jou onder ogen krijg. Daarin klaag jij over de Oost-Europeanen die hier komen werken met als gevolg een race to the bottom op het gebied van lonen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
Die vraag ga ik niet eens verwaardigen met een antwoord.
Dat doet er niks aan af dat de VS is gevormd vanuit een wij-gevoel. Verder was het ook een andere tijd. Ik denk niet dat een geïndustrialiseerd land zijn eigen grondgebied in deze tijd eel erg snel op het spel zal zetten voor een totale oorlog.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De vorming van de VS en hun wij gevoel is inderdaad over 1 nacht ijs gegaan en iedereen is zonder kleerscheuren in vrijheid en blijheid opgenomen_!
De huidige vereniging van 50 staten duurde van 1776 tot 1959. 183 jaar dus. Ze hadden ook een veel witter doek om op te tekenen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De vorming van de VS en hun wij gevoel is inderdaad over 1 nacht ijs gegaan en iedereen is zonder kleerscheuren in vrijheid en blijheid opgenomen_!
Wat wil je hier nou mee zeggen eigenlijk?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:46 schreef karton2 het volgende:
Dat doet er niks aan af dat de VS is gevormd vanuit een wij-gevoel. Verder was het ook een andere tijd. Ik denk niet dat een geïndustrialiseerd land zijn eigen grondgebied in deze tijd eel erg snel op het spel zal zetten voor een totale oorlog.
Is standaardonderdeel van de populistische bewegingen. De linkse media is tegen ons!!!!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:45 schreef SicSicSics het volgende:
Grappig artikel: http://www.theguardian.co(...)ns-monster?CMP=fb_gu
Mooie kerel die Farage.
Wat ik helemaal mooi vind is de reactie op dit soort berichten.Het grote moddergooien en demoniseren zou begonnen zijn
de media wil Farage kapot maken etc. etc.
Waar ik over klaag is dat een antidemocratisch supranationaal instituut ten bate van vooral de grootste bedrijven een race to the bottom organiseert en daartoe het vrij verkeer van werknemers zo heilig is verklaard dat dat wél absoluut is, en de EU telkens moet worden uitgebreid met armere landen om zo de arbeidsvoorwaarden naar beneden te duwen en de sociale zekerheid te ondermijnen. Het is de EU die economische groei zonder werkgelegenheidsgroei nastreeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat ik jou dan verkeerd heb begrepen. Het komt echter nog wel eens voor dat ik postings van jou onder ogen krijg. Daarin klaag jij over de Oost-Europeanen die hier komen werken met als gevolg een race to the bottom op het gebied van lonen.
Dat is ook iets van de laatste tijd. Ik kan me niet herinneren dat Wilders in of vlak na zijn VVD-tijd tegen het absolute vrije verkeer van werknemers heeft geageerd, dus het motief is ongetwijfeld anders dan het mijne.quote:En de instroom van Oost-Europese arbeiders is nou juist een van de zaken waar de PVV tegen ageert.
Net zoals media die zegt dat media niet te vertrouwen is.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:23 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je wat ik ook altijd wel een mind-fuck vind?
Politici die zeggen dat politici niet te vertrouwen zijn en dat er dan mensen zijn die dat vertrouwen
Dat was ook een mooi berichtje ja, gister.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:24 schreef Individual het volgende:
Net zoals media die zegt dat media niet te vertrouwen is.
Nou, volgens mij waren er wel een paar kleine schermutselingen tussen noord en zuid maar dat stelde niks voor met wat er nu binnen de EU gebeurd ;-)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die schermutselingen binnen de EU van toen is de VS wel heel rijk geworden. Dat was de aanzet voor het begin van de EU, maar heb het gevoel dat ze hun doel flink voorbij zijn geschoten. Back to basics en niet het een gebruiken om het ander automatisch goed te praten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou, volgens mij waren er wel een paar kleine schermutselingen tussen noord en zuid maar dat stelde niks voor met wat er nu binnen de EU gebeurd ;-)
Klinkt ook aardig, maar als we 1 interne markt opzetten blijkt er dus vanzelf een behoefte te gaan ontstaan om niet alleen de basics, maar ook de details in te gaan vullen. Tevens komt Europa niet uit zichzelf met regels, maar is dat vaak een reactie op marktverstoring (vanuit een klacht van een bedrijf of nationaal parlement).quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:50 schreef Individual het volgende:
Back to basics en niet het een gebruiken om het ander automatisch goed te praten.
Die zin snap ik niet helemaalquote:De democratie is nu duidelijk in het geding als er zo veel aandacht voor de verkiezing is terwijl zo weinig mensen gaan stemmen.
De interne gereguleerde Europese markt is een heel goed product van de EU.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klinkt ook aardig, maar als we 1 interne markt opzetten blijkt er dus vanzelf een behoefte te gaan ontstaan om niet alleen de basics, maar ook de details in te gaan vullen. Tevens komt Europa niet uit zichzelf met regels, maar is dat vaak een reactie op marktverstoring (vanuit een klacht van een bedrijf of nationaal parlement).
Je hoeft niet meer democratie over te dragen aan een centrale macht om democratischer te worden.quote:Die zin snap ik niet helemaalmaar dat is juist één van de punten van hervormingsdiscussies! Meer directe democratie.
Alleen zul je daarvoor de nationale parlementen meer buiten spel gaan zetten en die (en deze burgers zelf, in de mooie cirkelredenatie) worden daar niet vrolijk van.
Die snap ik dan ook even niet. Hoe zie je het dan voor je?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:19 schreef Individual het volgende:
Je hoeft niet meer democratie over te dragen aan een centrale macht om democratischer te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |