abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 08:15:17 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140375033
bron

quote:
UKIP van Farage zet met grote winst Britse politiek op zijn kop

De anti-Europese Britse partij United Kingdom Independence Party (UKIP) heeft donderdag bij de lokale verkiezingen een grote winst behaald. De partij van europarlementariër Nigel Farage wist veel zetels van de grote gevestigde partijen af te halen.

UKIP kreeg maar liefst 17 procent van de stemmen, meldt de BBC vrijdag op basis van eerste prognoses. Daarmee is de partij in een klap de derde partij geworden bij deze verkiezingen.

Versplintering

De keuze van de kiezers voor circa vierduizend zetels in plaatselijke volksvertegenwoordigingen in Engeland en Noord-Ierland geeft aan dat de politiek verder versplintert.

De grootste oppositiepartij Labour kreeg vermoedelijk 31 procent van de kiezers en de grootste regeringspartij, de Conservatieve Partij van premier David Cameron, kreeg 29 procent. De Liberaal-Democraten van vicepremier Nick Clegg, ontvingen slechts 13 procent van alle uitgebrachte stemmen.

Herhaling

Als de stemming zich volgend jaar bij de verkiezingen voor het Lagerhuis – de Britse Tweede Kamer - herhaalt, wordt de vorming van een regering erg moeilijk. Farage zelf heeft er vertrouwen in. Volgens hem laat de grote verkiezingszege zien dat zijn partij een 'rol van betekenis' gaat spelen bij de parlementsverkiezingen in 2015.

Het Britse kiesstelsel probeert onder meer met behulp van het districtenstelsel ervoor te zorgen dat één partij met een meerderheid in het parlement kan regeren. Coalitieregeringen zoals de huidige van Cameron zijn dan ook een ongewoon verschijnsel.

De huidige regeringspartijen kregen bij de laatste landelijke verkiezingen van 2010 in totaal 59 procent van de kiezers achter zich. De Conservatieven kregen 36 procent en de Liberaal-Democraten 23 procent. De sociaaldemocraten moest toen genoegen 29 procent.

Cheers!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 26 mei 2014 @ 08:16:00 #2
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_140375044
UKIP _O_
Bij de Europese verkiezingen heeft hij 27,50% gehaald, groter dan Con en Lab.
http://www.bbc.com/news/events/vote2014/eu-uk-results
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 08:19:23 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140375081
Nigel voor t gewin!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_140375096
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:16 schreef SadPanda het volgende:
UKIP _O_
Bij de Europese verkiezingen heeft hij 27,50% gehaald, groter dan Con en Lab.
http://www.bbc.com/news/events/vote2014/eu-uk-results
UKIP is het perfecte voorbeeld hoe extreem-rechts kapot te maken. Daahaag, BNP-idioten. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 26 mei 2014 @ 08:27:40 #5
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_140375185
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

UKIP is het perfecte voorbeeld hoe extreem-rechts kapot te maken. Daahaag, BNP-idioten. :W
Precies. Een degelijke partij die de zaken gewoon wil regelen zoals de burger dat wil en wars is van de gebruikelijke politiek van achterkamertjes, plucheplakkers en baantjesjagers ipv. schreeuwers zonder alternatieven.

Ik denk dat de de nederlandse politiek een Wilders stiekem een warm hart toedraagt, de uitlaatklep voor tegenstemmers die tezinertijd toch wel weer terugkomen. Wilders kaapt stemmen en publiciteit weg voor mensen/clubs die echt gevaarlijk zijn voor de bestaande orde. Zelfde geldt voor D66; veel ontevreden VVD en PvdA-kiezers denken in D66 een redelijk alternatief gevonden te hebben, terwijl D66 juist precies een afspiegeling is van het de huidige coalitie :') Als mensen massaal SP gingen stemmen, dan was er pas paniek in de tent.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 26 mei 2014 @ 09:24:47 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_140375964
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Precies. Een degelijke partij die de zaken gewoon wil regelen zoals de burger dat wil en wars is van de gebruikelijke politiek van achterkamertjes, plucheplakkers en baantjesjagers ipv. schreeuwers zonder alternatieven.
Ze willen een groter budget voor defensie (meer oorlogsschepen), eigen (nieuwe) nucleaire raket-/ wapensystemen bouwen en de interne 'veiligheid' verbeteren met 'zero tolerance' en een verdubbeling van aantal plaatsen in het gevangenis systeem. Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt). Ze willen minder belasting en meer geld naar scholing en defensie, maar hebben nog nooit een sluitende begroting laten zien...

Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie. De gedeelde zetel in het WHO willen ze vanaf, voor G-B een eigen zetel. Ik snap niet dat je daar als Nederlander blij mee bent.

Hij is wel groot Wildershater. Which is nice. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 mei 2014 @ 09:31:39 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_140376094
Ach met de gewone verkiezingen haalt ie gewoon weer 0 zetels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 mei 2014 @ 09:31:56 #8
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_140376104
UKIP _O_ de britten snappen het.
Het is jammer dat Nederland niet een dergelijke partij heeft en dat wij met fuhrer wilders opscheept zitten
pi_140376263
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 08:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat ik me daarbij voor moet stellen. Bij het eeuwige 'Macht afpakken van de elite en teruggeven aan het volk' heb ik dat ook. Dat is een paar keer in de geschiedenis geprobeerd en alle keren is het op een fiasco uitgelopen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 26 mei 2014 @ 09:56:02 #10
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140376651
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze willen een groter budget voor defensie (meer oorlogsschepen), eigen (nieuwe) nucleaire raket-/ wapensystemen bouwen en de interne 'veiligheid' verbeteren met 'zero tolerance' en een verdubbeling van aantal plaatsen in het gevangenis systeem. Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt). Ze willen minder belasting en meer geld naar scholing en defensie, maar hebben nog nooit een sluitende begroting laten zien...

Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie. De gedeelde zetel in het WHO willen ze vanaf, voor G-B een eigen zetel. Ik snap niet dat je daar als Nederlander blij mee bent.

Samenvatting: een groot idioot.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140377162
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:56 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Samenvatting: een groot idioot.
Dat geldt voor elke politicus.
Altijd grappig als er wéér een partij komt die tegen de gevestigde orde is en het wéér allemaal anders zegt te gaan doen en voor de gewone, hardwerkende man op te komen.

Die voorspelbare riedels zijn meer als inhoudsloos aan het worden. :z
pi_140377183
quote:

[..]

Ook leuk dat er nogal wat racisten rondlopen bij de partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 mei 2014 @ 10:17:29 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140377259
UKIP is een signaal dat de Britten de EU niet willen. Niet dat de EU of zelfs maar de landelijke politiek serieuze stappen gaan nemen voor een exit, maar laat het een duidelijk signaal zijn dat mensen de politiek van de EU niet vertrouwen en dat er dingen drastisch moeten veranderen.

UKIP lijkt me, en ik hoop, weinig impact te gaan hebben in de landelijke politiek. Ook daar moeten dingen drastisch veranderen, maar UKIP is een te extreme en losgeslagen partij daarvoor.
reset
pi_140378332
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Individual het volgende:
UKIP lijkt me, en ik hoop, weinig impact te gaan hebben in de landelijke politiek. Ook daar moeten dingen drastisch veranderen, maar UKIP is een te extreme en losgeslagen partij daarvoor.
De populariteit van de UKIP zorgt voor verdeeldheid op rechts en met het Britse kiesstelsel lijkt me dat dat in het voordeel van Labour zou kunnen werken. De conservatieven zitten dus in de tang en een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus ik denk dat het nog best interessant kan worden.
  maandag 26 mei 2014 @ 10:53:55 #15
421524 SadPanda
pi_140378359
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:52 schreef Igen het volgende:

[..]

De populariteit van de UKIP zorgt voor verdeeldheid op rechts en met het Britse kiesstelsel lijkt me dat dat in het voordeel van Labour zou kunnen werken. De conservatieven zitten dus in de tang en een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus ik denk dat het nog best interessant kan worden.
Ze stelen net zo goed stemmen van Labour, dat was ook bij de lokale verkiezingen goed te zien.
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 10:54:41 #16
421524 SadPanda
pi_140378384
quote:
Geen vrijhandels meer (de Europese interne markt).
Onzin. :')

quote:
Verder eisen ze een groter aandeel voor Groot Brittannië in het EP en (effectief dus) minder democratie.
Nee, ze willen eruit.
Anti-Turkije
pi_140378428
Laat die Britten lekker uit de EU stappen.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:02:00 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_140378608
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat ik me daarbij voor moet stellen. Bij het eeuwige 'Macht afpakken van de elite en teruggeven aan het volk' heb ik dat ook. Dat is een paar keer in de geschiedenis geprobeerd en alle keren is het op een fiasco uitgelopen. :')
Als dat kan via democratische verkiezingen dan heeft die macht nooit bij de elite gelegen maar altijd al bij het volk.
pi_140378739
Prima idee... UK eruit grenzen van de UK dicht waarna hun hele agrarische sector die drijft op Poolse arbeiders instort waardoor onze agrarische sector de export zal zien stijgen. ^O^
pi_140379022
Goed voor hem.
Ура для россии
  Overall beste user 2022 maandag 26 mei 2014 @ 11:21:30 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140379172
Ik ben benieuwd of Frankfurt dan de functie van London over gaat nemen als Engeland uit de EU stapt. (Engeland, want Schotland wil in de EU blijven dus die zal zich dan wel afscheiden)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:44:22 #22
116015 SicSicSics
pi_140379819
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:54 schreef SadPanda het volgende:
Onzin. :')
Aldus Paul Nuttal:
quote:
UKIP, with its policy of a Commonwealth free trade area, is the only political party in the UK that offers the British public a sound alternative to EU membership.
Excuus, dat was een oud standpunt;

quote:
UKIP advocates leaving the European Union, resulting in stopping payments to the EU and withdrawal from EU treaties, while maintaining trading ties with other European countries.
Wel de lusten, niet de lasten :D dat wil iedereen wel!

quote:
Nee, ze willen eruit.
Tot die tijd... Pleiten ze voor
quote:
De UK Independence Party stelt zich naast deze beleidsmatige terreinen tot doel sterke politieke hervormingen in de EU door te voeren (waarbij terugtrekking uit de EU voorop staat). De partij wil wet name de institutionele veranderingen voortkomend uit het Verdrag van Lissabon terugdraaien. Zo wil zij de mogelijkheid van een vetorecht in de Raad behouden en eist ze een sterkere Britse vertegenwoordiging in het Europees Parlement.
Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 26 mei 2014 @ 11:45:48 #23
421524 SadPanda
pi_140379872
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Wel de lusten, niet de lasten dat wil iedereen wel!
Er zijn geen lasten nodig voor vrijhandel...
Anti-Turkije
  maandag 26 mei 2014 @ 12:01:21 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380331
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:07 schreef devlinmr het volgende:
Prima idee... UK eruit grenzen van de UK dicht waarna hun hele agrarische sector die drijft op Poolse arbeiders instort waardoor onze agrarische sector de export zal zien stijgen. ^O^
Voor 2007 waren er flinke hongersnoden in de UK idd. De Polen hebben natuurlijk voor een explosie van de agrarische sector gezorgd.

Die voor en na de EU de zondvloed propaganda doet zijn werk meer dan prima zo te zien.
reset
pi_140380350
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee, de West-Europese democratiën van de laatste eeuw waren een doorslaand succes. Een veel te groot succes naar de smaak van de elite, die zich daarom internationaal is gaan verenigen in zowel bedrijven als politieke gremia, als in de samenwerking tussen die twee, om weer meer macht terug te pakken, buiten die democratie om.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:05:53 #26
116015 SicSicSics
pi_140380429
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:45 schreef SadPanda het volgende:
Er zijn geen lasten nodig voor vrijhandel...
Ze zouden zich inderdaad (terug) aan kunnen sluiten bij de EFTA.
Fine, fuck you then!
pi_140380449
UKIP FTW.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:06:45 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380453
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:21 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of Frankfurt dan de functie van London over gaat nemen als Engeland uit de EU stapt. (Engeland, want Schotland wil in de EU blijven dus die zal zich dan wel afscheiden)
Dan haal je de Britse cultuur uit de mix. Als opstandige provincie jat de UK toch nog vrolijk de wereld leeg financieel gezien. Daarnaast spreken de Britten Engels, net zoals de wereldmacht. Het moderne Latijn is veel waard.
reset
pi_140380461
Eurofobie is voor falers.
pi_140380486
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze zouden zich inderdaad (terug) aan kunnen sluiten bij de EFTA.
Daar hebben ze niet zo veel aan tenzij ze dan ook gelijk meedoen met de EER, en dan hebben ze alle 'lasten' van de EU gelijk ook weer (uitgezonderd het meebetalen aan de structuur- en landbouwfondsen).
  maandag 26 mei 2014 @ 12:09:18 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380501
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Met zo'n stelling heb je de discussie natuurlijk helemaal gewonnen. ^O^
reset
pi_140380636
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor 2007 waren er flinke hongersnoden in de UK idd. De Polen hebben natuurlijk voor een explosie van de agrarische sector gezorgd.

Die voor en na de EU de zondvloed propaganda doet zijn werk meer dan prima zo te zien.
Het is wel grappig dat je hier de propaganda zelf verzint en er dan over klaagt. Er werd slechts gesteld dat de sector draait op goedkope geïmporteerde arbeid en het problematisch wordt wanneer die arbeid niet meer beschikbaar is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 mei 2014 @ 12:15:46 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380671
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat je hier de propaganda zelf verzint en er dan over klaagt. Er werd slechts gesteld dat de sector draait op goedkope geïmporteerde arbeid en het problematisch wordt wanneer die arbeid niet meer beschikbaar is.
Hoe deden ze het dan voor 2007?
reset
pi_140380828
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe deden ze het dan voor 2007?
Ze hadden al pakweg 60 jaar een regeling voor migranten die seizoenswerk kwamen doen, maar die is onlangs stopgezet.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:26:35 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140380974
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze hadden al pakweg 60 jaar een regeling voor migranten die seizoenswerk kwamen doen, maar die is onlangs stopgezet.
En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten? Klinkt dan weer als een meer Australische situatie.

Zou de agrarische sector dan kunnen overleven?
reset
pi_140381039
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:26 schreef Individual het volgende:

[..]

En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten? Klinkt dan weer als een meer Australische situatie.

UKIP wil juist helemaal geen gastarbeiders meer
  maandag 26 mei 2014 @ 12:30:51 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140381093
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

UKIP wil juist helemaal geen gastarbeiders meer
Waar zeggen ze dat? Ze willen wel samenwerking en immigratie, maar gecontroleerd. Nu is er heel weinig controle.
reset
pi_140381096
quote:

[..]

Ongetwijfeld, maar daar is de UKIP nou juist faliekant tegen.
pi_140381313
quote:

[..]

En als ze die regeling weer opstarten en de open grenzen sluiten?
Dat zou sowieso inhouden dat ze niet met de EFTA en zeker niet met de EER/EEA mee kunnen doen.
pi_140381846
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
En voor populistische oneliners.....oh wacht..
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:20:31 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140382952
You can't barrage the Farage. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140383000
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
You can't barrage the Farage. _O_
Filmpje niet bekeken zeker
  maandag 26 mei 2014 @ 13:22:51 #44
358523 IkStampOpTacos
pi_140383035
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Filmpje niet bekeken zeker
Welk filmpje? Staat niks in de OP.
-
pi_140383066
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Welk filmpje? Staat niks in de OP.
2 posts boven je
pi_140383078
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Individual het volgende:
UKIP is een signaal dat de Britten de EU niet willen. Niet dat de EU of zelfs maar de landelijke politiek serieuze stappen gaan nemen voor een exit, maar laat het een duidelijk signaal zijn dat mensen de politiek van de EU niet vertrouwen en dat er dingen drastisch moeten veranderen.

Precies dit.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 26 mei 2014 @ 13:25:13 #47
358523 IkStampOpTacos
pi_140383133
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 posts boven je
Waarom zou ik dat gaan kijken?
-
  maandag 26 mei 2014 @ 13:27:33 #48
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383230
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zou sowieso inhouden dat ze niet met de EFTA en zeker niet met de EER/EEA mee kunnen doen.
Dat begrijp ik, maar dat was het vraagstuk van immigratie ivm agricultuur niet. Dat is een andere zijweg voor een andere discussie en niet een weerwoord op mijn stelling.

Van de UKIP website:
quote:
"If people want to get both the volume and the quality of immigration under control then it is perfectly clear they should vote UKIP today.
Dat UKIP een populistische en losgeslagen partij is zonder echte antwoorden is duidelijk, maar zorg dat je kritiek fatsoenlijk onderbouwd is en niet vol met oneliners zoals ze zelf ook doen.
reset
  maandag 26 mei 2014 @ 13:29:40 #49
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140383299
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 posts boven je
Heb het gezien en het was de ene populist tegen de andere. 2 verliezers in die discussie.
reset
pi_140383305
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar dat was het vraagstuk van immigratie ivm agricultuur niet. Dat is een andere zijweg voor een andere discussie en niet een weerwoord op mijn stelling.
Dat is helemaal correct. Vandaar ook dat ik het deel van jouw post over agricultuur eruit had geknipt. Ik wou het alleen, gezien de brede strekking die dit topic in beginsel heeft, wel ff gezegd hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 13:32:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')