abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140389371
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Economie stijgt 0,6% per KWARTAAL....en dat gaat hard...
http://uk.reuters.com/art(...)dUKBREA2B0YZ20140312
Zoals ik zeg hebben ze een redelijke stijging van hun GDP, maar omdat ook de bevolking harder toeneemt dan elders, is het plaatje een stuk minder rooskleurig dan als je enkel naar het absolute getal kijkt. China heeft ook een enorm hoog GDP maar Chinezen zijn vergeleken met Nederlanders gewoon straatarm.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 16:30:01 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_140389593
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De PVV stemmers ja :').
Die bedoel ik ook. Dat zijn de simpele zielen die thuis gebleven zijn gok ik zo. Even goed, thuisgebleven of niet, PVV stemmen is sowieso niet zo'n goed idee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 mei 2014 @ 16:32:51 #78
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140389700
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik zeg hebben ze een redelijke stijging van hun GDP, maar omdat ook de bevolking harder toeneemt dan elders, is het plaatje een stuk minder rooskleurig dan als je enkel naar het absolute getal kijkt. China heeft ook een enorm hoog GDP maar Chinezen zijn vergeleken met Nederlanders gewoon straatarm.
Klopt maar de meeste stijging in de bevolking komt uit de instroom van buitenlanders en daar gaan ze wat aan doen, let maar op...
Er word altijd geschermd met absolute getallen, ook door de Pro Eu aanhangers, zoals het iedereen "goed uitkomt" maar gaat er uiteindelijk om hoe de bevolking zich voelt...
pi_140389716
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
De Britten hebben op dit moment de snelst stijgende economie. Men verwacht dat, als dit zo doorgaat, de Britten economisch groter gaan worden dan Duitsland.
2 jaar voor deze verkiezingen was men al bezig om maatregelen te nemen tegen de crisis. En daar zie je nu vruchten van. De Britten handelen naar hartelust met de USA en Canada waar veel geld en grondstoffen zitten.
Zodirekt heeft de UK heel Europa niet meer nodig en zal er desnoods uit stappen.
Cameron ziet nu hoe de sentimenten liggen en zal de juiste stappen nemen om zijn partij aan de top te houden....
Heeft dat er niet vooral mee te maken dat de Britse economie voor een kwart wordt uitgemaakt door de financiele sector, en die sector baat heeft gehad bij de eigen crisis?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140389774
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Klopt maar de meeste stijging in de bevolking komt uit de instroom van buitenlanders en daar gaan ze wat aan doen, let maar op...
Er word altijd geschermd met absolute getallen, ook door de Pro Eu aanhangers, zoals het iedereen "goed uitkomt" maar gaat er uiteindelijk om hoe de bevolking zich voelt...
En door die instroom te beperken daalt de groei. Als ze immers veel mensen importen om baantjes te doen, dan stijgt het GDP.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 16:38:48 #81
pi_140389955
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heeft dat er niet vooral mee te maken dat de Britse economie voor een kwart wordt uitgemaakt door de financiele sector, en die sector baat heeft gehad bij de eigen crisis?
Dat en dat de economie in eerste instantie ook gekrompen is? Dat laatste stel ik niet als feit maar als vraag, want ik heb daar geen kennis van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 26 mei 2014 @ 16:40:28 #82
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390035
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

En door die instroom te beperken daalt de groei. Als ze immers veel mensen importen om baantjes te doen, dan stijgt het GDP.
Er zijn miljoenen Britten werkloos en die kunnen niet aan de bak komen omdat ze te "duur" zijn. De klusjes worden gedaan door buitenlandse werknemers die lekker goedkoop zijn en totaal uitgebuit worden door diverse tussen personen. Werken als bouwvakker levert je 5 of 6 pond per uur op om te beginnen, wat een bezopen salaris is voor de UK. Als je mazzel hebt dan stijgt dit naar 8 pond na 5 jaar zwoegen. Velen zijn illigaal en krijgen dus geen enkele sociale hulp van de overheid.
De Engelsen zijn het spuugziek en daarom wint UKIP. Niet omdat ze tegen buitenlandse arbeiders zijn maar omdat ze het zat zijn dat de EU bepaalt wat goed voor de UK is.
pi_140390069
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat en dat de economie in eerste instantie ook gekrompen is? Dat laatste stel ik niet als feit maar als vraag, want ik heb daar geen kennis van.
Behoorlijk dacht ik ja, maar in het algemeen lijkt het me waarschijnlijk dat de schijneconomie grotere uitslagen kent dan de reeele economie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_140390094
De EU heeft weinig te bepalen over het beloningsbeleid in het VK. Of over bv een minimumloon.
pi_140390193
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen Britten werkloos en die kunnen niet aan de bak komen omdat ze te "duur" zijn. De klusjes worden gedaan door buitenlandse werknemers die lekker goedkoop zijn en totaal uitgebuit worden door diverse tussen personen. Werken als bouwvakker levert je 5 of 6 pond per uur op om te beginnen, wat een bezopen salaris is voor de UK. Als je mazzel hebt dan stijgt dit naar 8 pond na 5 jaar zwoegen. Velen zijn illigaal en krijgen dus geen enkele sociale hulp van de overheid.
De Engelsen zijn het spuugziek en daarom wint UKIP. Niet omdat ze tegen buitenlandse arbeiders zijn maar omdat ze het zat zijn dat de EU bepaalt wat goed voor de UK is.
Leuke tirade, maar wat heeft dat van doen met de vraag of het daadwerkelijk economisch goed gaat in het VK? The Guardian had wel een aardig artikel over de verschillende indicatoren een tijdje terug: http://www.theguardian.co(...)ion-gdp-recovery-ons
  maandag 26 mei 2014 @ 16:48:33 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390373
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Leuke tirade, maar wat heeft dat van doen met de vraag of het daadwerkelijk economisch goed gaat in het VK? The Guardian had wel een aardig artikel over de verschillende indicatoren een tijdje terug: http://www.theguardian.co(...)ion-gdp-recovery-ons
Dit bevestigd precies wat ik dus beweer. En economisch goed is een rekbaar begrip. Men is in de lift. Men beweert dat het ook beter gaat in NL economisch....jaja....
Tirade? Waar slaat dit nu op? Ik vertel je gewoon de algemene situatie...heeft niets met tirade te maken... :N
pi_140390626
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dit bevestigd precies wat ik dus beweer. En economisch goed is een rekbaar begrip. Men is in de lift. Men beweert dat het ook beter gaat in NL economisch....jaja....
Tirade? Waar slaat dit nu op? Ik vertel je gewoon de algemene situatie...heeft niets met tirade te maken... :N
Hoezo bevestigt dit wat jij zegt? Ik geef aan dat jouw bewering die enkel het GDP aanhaalt een stuk minder rooskleurig is als je naar indicatoren kijkt die de de welvaart per inwoner beter beschrijven. Dat wordt nota bene in dat stuk uitgelegd.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:58:04 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140390768
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo bevestigt dit wat jij zegt? Ik geef aan dat jouw bewering die enkel het GDP aanhaalt een stuk minder rooskleurig is als je naar indicatoren kijkt die de de welvaart per inwoner beter beschrijven. Dat wordt nota bene in dat stuk uitgelegd.
En dat de UK hier wat aan gaat doen is het logische gevolg....
pi_140390836
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat de UK hier wat aan gaat doen is het logische gevolg....
De misvatting daar is dat je simpelweg door de bevolkingsgroei in te perken het GDP constant houdt of op dezelfde voet laat doorgroeien.
  maandag 26 mei 2014 @ 17:08:18 #90
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140391062
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De misvatting daar is dat je simpelweg door de bevolkingsgroei in te perken het GDP constant houdt of op dezelfde voet laat doorgroeien.
Daar kunnen we lang over discussieren maar het feit blijft dat de UK economisch snel groeit....dus voelen zij zich sterker en zullen meer gaan eisen van de EU onder druk van "anders stappen wij eruit".
Cameron heeft een referendum beloofd aan de bevolking en ik denk zomaar dat dit gaat gebeuren gezien de huidige uitslag....
pi_140391320
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk je nu echt dat de mensen die op D66 of de SP gestemd hebben, dat hebben gedaan omdat ze zo weg zijn van de EU?
De SP is anti-EU, dus nee.
  Forum Admin maandag 26 mei 2014 @ 17:17:03 #92
pi_140391364
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De SP is anti-EU, dus nee.
Ga ik daar ff de mist in. Bedoelde het CDA.
pi_140391427
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Daar kunnen we lang over discussieren maar het feit blijft dat de UK economisch snel groeit....dus voelen zij zich sterker en zullen meer gaan eisen van de EU onder druk van "anders stappen wij eruit".
Cameron heeft een referendum beloofd aan de bevolking en ik denk zomaar dat dit gaat gebeuren gezien de huidige uitslag....
Ach, niets zo veranderlijk als groei hoor. Het kan best dat het VK nog eens uit de EU stapt, maar of het daar allemaal zoveel beter van wordt is zeer de vraag.
Nederland heeft natuurlijk het nadeel dat men de klappen van een middels overheidssubsidie gecreëerde bubbel in de huizenmarkt nog moet verwerken.
pi_140393021
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
De Britten hebben op dit moment de snelst stijgende economie. Men verwacht dat, als dit zo doorgaat, de Britten economisch groter gaan worden dan Duitsland.
2 jaar voor deze verkiezingen was men al bezig om maatregelen te nemen tegen de crisis. En daar zie je nu vruchten van. De Britten handelen naar hartelust met de USA en Canada waar veel geld en grondstoffen zitten.
Zodirekt heeft de UK heel Europa niet meer nodig en zal er desnoods uit stappen.
Cameron ziet nu hoe de sentimenten liggen en zal de juiste stappen nemen om zijn partij aan de top te houden....
Zonder Schotland kan dat tegenvallen. En die willen wèl in de EU blijven. Die hebben hun portie aan graaiende fascisten wel gehad met Thatcher.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:20:06 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140393200
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 11:44 schreef SicSicSics het volgende:

Wel de lusten, niet de lasten :D dat wil iedereen wel!
Dit ja :D

:')
pi_140394086
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die britten willen natuurlijk het vuile werk niet doen ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:57:41 #97
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140394461
Ik heb UKIP en de tegenstand m.b.t. Europa van de Britse conservatieven nooit echt begrepen:
- de Britten zitten niet in de Euro
- de Britten zitten niet in Schengen
- de Britten betalen (o.b.v. de korting die Thatcher ooit bedongen heeft) een veel lagere bijdrage dan vrijwel alle andere EU-landen
- ze hebben wel alle rechten van andere EU-burgers en mogen over alles meebeslissen

Naar mijn idee hebben de Britten het juist helemaal voor elkaar: ze houden hun eigen grenzen en hun eigen munt maar mogen wel op de vrije Europese markt en kunnen zich in elk EU-land vestigen (wat ze voor in Frankrijk ook doen trouwens). Wilders en de meeste andere continentale Eurosceptici kunnen hier alleen maar van dromen.

Ik denk dat de Britten maar niet teveel moeten klagen. Niet dat ze die raad zullen aannemen verder..
  maandag 26 mei 2014 @ 19:50:08 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140396709
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:57 schreef beantherio het volgende:
Ik heb UKIP en de tegenstand m.b.t. Europa van de Britse conservatieven nooit echt begrepen:
- de Britten zitten niet in de Euro
- de Britten zitten niet in Schengen
- de Britten betalen (o.b.v. de korting die Thatcher ooit bedongen heeft) een veel lagere bijdrage dan vrijwel alle andere EU-landen
- ze hebben wel alle rechten van andere EU-burgers en mogen over alles meebeslissen

Naar mijn idee hebben de Britten het juist helemaal voor elkaar: ze houden hun eigen grenzen en hun eigen munt maar mogen wel op de vrije Europese markt en kunnen zich in elk EU-land vestigen (wat ze voor in Frankrijk ook doen trouwens). Wilders en de meeste andere continentale Eurosceptici kunnen hier alleen maar van dromen.

Ik denk dat de Britten maar niet teveel moeten klagen. Niet dat ze die raad zullen aannemen verder..
Als je in de UK woont begrijp je het veel beter. ;)
reset
pi_140396790
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En voor populistische oneliners.....oh wacht..
Moet wel genieten zijn voor je om in hetzelfde kamp te zitten als Le Pen en Wilders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140396800
De UK is trouwens toch het land dat de meeste voorstellen voor nieuwe regels inschiet in Brussel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')