abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140322217
Vorig jaar juli hebben we een huisje gekocht en hebben we hard geroepen dat we dit jaar de tuin zouden aanpakken. Ongeveer een maand geleden zijn we dan ook aan de slag gegaan.

Verwacht geen sneltreintopic, verwacht geen hoogstandjes en verwacht dus ook absoluut geen parel van een tuin aan het einde van de rit. Er is namelijk vrijwel geen budget, we hergebruiken zoveel mogelijk, we houden helemaal niet van onderhoud en we doen eigenlijk alles met zijn tweetjes, waar vooral SD de hardste werker is. En dat moet allemaal naast onze banen van 40-60 uur in de week en wij vinden het allebei ook fijn om wel eens met de voetjes hoog op de bank te hangen.

Laten we eerst maar eens beginnen met hoe het was, maar stom genoeg heb ik geen voor-foto's gemaakt, dus laat ik de foto's zien die zijn gemaakt toen het huis de verkoop in ging.

Ik kreeg soms zin om mezelf op de borst te kloppen met bijbehorende oerwoud-geluiden.
Het huis heeft meer dan een jaar te koop gestaan, zonder dat er veel (of ik denk zelfs niets) aan de tuin is gedaan. Dus bedenk er even bij dat toen wij het kochten alle planten héél behoorlijk terug gesnoeid moesten worden en bedenk er ook even een hele hoop onkruid bij. Elke keer als we weer iets gesnoeid hadden, kwamen we weer een nieuw plantje tegen.
pi_140322344
Het eerste wat SD heeft gedaan is de schutting op de oprit verwijderd. Je kon namelijk wel je auto kwijt, alleen uitstappen was een beetje lastig, zoals ook op de eerste foto in dit topic te zien is. En om in de auto te moeten overnachten, omdat we gebruik wilden maken van onze oprit ging ons een beetje te ver. Weg ermee dus.

De gehele oprit hoort op papier ook bij ons huis, maar onze twee achterburen hebben wel recht van overpad. Maar die hebben nu meer ruimte om er met de fiets langs te kunnen dan voorheen, dus ook die zijn er blij mee.
pi_140322491
Oh, en zoals ik al in de openingspost van dit topic zei:
We gaan best wel wat dingen hergebruiken, dus de schutting krijgt uiteraard een ander plekje :P.
pi_140322545
altijd leuke projectjes.

nog werk genoeg :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 20:47:02 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140322682
TerugVindPuinzooi.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140323960
Goed bezig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_140324946
En dan begin je met het leegtrekken van de tuinen en borders. En daarnaast het terugsnoeien van planten die we willen behouden (en 'hergebruiken'). Op onderstaande foto's waren we al een heel eind.

Naast het compostvat van 330 liter hebben we ook een stuk of 8 gft-containers van 140 liter gevuld met alles wat uit de tuin kwam en nog steeds zijn we niet alles kwijt. Maandag wordt de gft-bak weer geleegd, dus dan kunnen de handschoenen weer aan :P.

Tot groot ongenoegen van onze haarballen hebben we het vele kattenkruid ook weggedaan, dus knagen ze nu af en toe met iets minder plezier aan het onkruid wat tussen de grindtegels vandaan groeit.

zaterdag 24 mei 2014 @ 21:41:30 #8
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_140324991
tvp!
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_140328000
Mooi! deruit met die troep *O*

Op die eerste foto's kreeg ik ook de neiging om alles er uit te trekken :@ :@
  zondag 25 mei 2014 @ 00:03:15 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140331962
Makkelijker gezegd als gedaan als de gemeente waar je woont geen fatsoenlijke gemeentestort heeft waar je gewoon tuinafval en bijvoorbeeld puin kunt storten.. kan wel, maar dan waren we denk ik al 300¤ verder geweest, alleen om van de zooi af te komen. Nu moet bijna alle tuinafval via de kliko, en dan duurt het allemaal effe :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140332175
Yay leuk om te zien aangezien ik zelf met het zelfde bezig ben!
pi_140332938
SD is de sicherheitdienst? In je tuin?
pi_140333143
Ik mag gratis 450 kilo groenafval per keer storten bij mijn gemeente (emmen).
In het voorjaar op Zaterdag moet je er vroeg bij zijn, dan staat er een rij van tientallen auto`s met aanhanger voor het hek te wachten bij de stort.
pi_140333177
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik mag gratis 450 kilo groenafval per keer storten bij mijn gemeente (emmen).
In het voorjaar op Zaterdag moet je er vroeg bij zijn, dan staat er een rij van tientallen auto`s met aanhanger voor het hek te wachten bij de stort.
Dat is echt fantastisch :')
pi_140333196
Waarom moet daar nou weer zo`n zielige smiley bij ? -O-
pi_140333336
Bij een gemeente 8 km verderop van hier mag je ook gratis allerlei afval (bijna alle soorten zelfs) komen brengen per kuub per keer.

Hier helaas niet.. 12,50 euro per kuub. En bijvoorbeeld een kuub puin krijgen wij helaas niet in 1 keer op een aanhanger, dus dan begint het aan te tikken.

Maar daarover later meer :P.
  zondag 25 mei 2014 @ 09:16:03 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140336994
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:53 schreef Anne het volgende:
Bij een gemeente 8 km verderop van hier mag je ook gratis allerlei afval (bijna alle soorten zelfs) komen brengen per kuub per keer.

Hier helaas niet.. 12,50 euro per kuub. En bijvoorbeeld een kuub puin krijgen wij helaas niet in 1 keer op een aanhanger, dus dan begint het aan te tikken.

Maar daarover later meer :P.
goeie handel is dat voor de gemeente; een kuub puin weegt namelijk ruim 2.5 ton, en er zijn niet zoveel partikulieren en die een aanhanger hebben/kunnen trekken die dat mogen laden.
  zondag 25 mei 2014 @ 09:18:06 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140337015
Vuurkorf een optie? :P
  zondag 25 mei 2014 @ 09:28:38 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_140337135
Ik zit de hele tijd te kijken maar hoe werkt dat overpad van de buren bij jullie?

Door de achtertuin van voor naar achteren of mis ik iets :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_140337160
veel succes!!!!
Werewolf
pi_140337256
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:28 schreef Klonk het volgende:
Ik zit de hele tijd te kijken maar hoe werkt dat overpad van de buren bij jullie?

Door de achtertuin van voor naar achteren of mis ik iets :')
Gelukkig niet :P !
Ze hebben alleen recht van overpad op de oprit, naast ons huis. Hier dus:

zondag 25 mei 2014 @ 09:42:51 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_140337293
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Gelukkig niet :P !
Ze hebben alleen recht van overpad op de oprit, naast ons huis. Hier dus:

[ afbeelding ]
dan snap ik het nog niet :'), hun achtertuinen grenzen aan jullie oprit dan?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_140337307
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 09:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

dan snap ik het nog niet :'), hun achtertuinen grenzen aan jullie oprit dan?
Juist :Y.
pi_140337982
Leuk topic!

Wat zijn jullie plannen? Gaan jullie ook opnieuw bestraten en indeling van bestrating t.o.v. tuin aanpakken?

Wel stom inderdaad dat jullie moeten betalen voor het afvoeren van tuinafval. Even creatief plannen met de kliko dus :)
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 11:20:42 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_140338899
Wat is dat eigenlijk voor rare rode buis langs gevel ?

De tuin heeft wel een redelijke grootte; daar moet wel iets van te maken zijn !
Ook met hergebruik van de nodige materialen _O_
  zondag 25 mei 2014 @ 12:01:12 #26
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_140339823
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Anne het volgende:
Oh, en zoals ik al in de openingspost van dit topic zei:
We gaan best wel wat dingen hergebruiken, dus de schutting krijgt uiteraard een ander plekje :P.
In de vuurkorf?? :P
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 25 mei 2014 @ 15:08:46 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140345608
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare rode buis langs gevel ?

De tuin heeft wel een redelijke grootte; daar moet wel iets van te maken zijn !
Ook met hergebruik van de nodige materialen _O_
geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn. :P

Grootte van de tuin valt mee, maar dat komt meer doordat er een garage met schuur er aan vast achterin de tuin staat; da's meer mijn territorium. B-)
  zondag 25 mei 2014 @ 15:26:33 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_140346221
Hebben jullie niet familie/kennissen wonen in een andere gemeente waar je tuinafval wel naartoe kan brengen? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_140346430
Die buis is om de traploper overheen te hangen om uit te kunnen kloppen.

Op de rest van de vragen komt ook nog een antwoord ;).
pi_140346450
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn. :P

Grootte van de tuin valt mee, maar dat komt meer doordat er een garage met schuur er aan vast achterin de tuin staat; da's meer mijn territorium. B-)
schuur om spullen op te bergen zoals uw grasmachine. ik ben benieuwd naar het resultaat.
Werewolf
pi_140348836
Een grasmachine hebben we niet nodig ;).

Ik zie nu aan de foto's dat ik niet helemaal precies in de volgorde vertel zoals het is gegaan, want ik zie hieronder dat de voortuin nog niet helemaal leeg was, maar goed.. Klein detail ;).

Aangezien de planten die we wilden bewaren een plekje moesten krijgen zijn we verder gegaan met de border in de voortuin. Eerst leeggehaald dus en daarna de plant die eerst de gemetselde kolom in zijn geheel bedekte meer richting de voordeur gezet. En daarna zijn de rest van de planten erin gemikt.

We hadden ook nog wat opsluitbandjes in de achtertuin die er ook uit moesten, dus daarmee konden we de border meteen weer iets mooier maken. Maar de bandjes mochten eerst even met de hogedrukreiniger weer een beetje schoongemaakt worden.

En dit is dan vandaag de huidige stand (jep, het onkruid mag alweer geplukt worden).
Alles bloeit goed, met uitzondering van de vlinderstruik. Die vond de verhuizing toch niet zo heel erg leuk, maar we gaan het zien of ie toch nog wil bloeien. Uiteraard wordt de achterste struik nog eens flink ingekort, maar volgens mij kan dat nu al niet meer (? .. ik heb helemaal geen groene vingers!).

Omdat we toch bezig waren geweest met het schoonspuiten van die bandjes, hebben we ook meteen de grindtegels een beurt gegeven. Deze wilden we opnieuw gaan leggen en ook bij mijn ouders lagen een hoop tegels klaar om deze kant op te komen. Dat gaat uiteindelijk een beetje anders lopen dan gepland, maar daarover later meer.

Omdat we alle borders in de achtertuin weg wilden hebben, moest ook daar het vele grond afgevoerd worden en zoals al eerder in dit topic gezegd kun je dat kwijt in onze gemeente, maar betaal je daar jammer genoeg aardig wat centen voor. Zoals monsterd. al opperde heb ik mijn schoonzusje zo gek gekregen om steeds met ons mee te rijden om het (gratis) in haar gemeente af te voeren.

We hebben in totaal 6 aanhangwagens volgepropt met grond en weggebracht. Jammer genoeg had de milieustraat daar een container die niet ingegraven was en ook een omhooglopend weggetje ernaast kende ze niet, dus ik klaag bij deze even dat het een ^!%$@!%@!@-pokkewerk was :P.

zondag 25 mei 2014 @ 17:19:27 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140350021
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:01 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

In de vuurkorf?? :P
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de week ^O^
  zondag 25 mei 2014 @ 17:52:28 #33
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140350986
quote:
5s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Midden in de woonwijk idd niet het meest handige.
Maar op een goed heet kampvuur niet echt een probleem.
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 19:02:27 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140353252
Zand naar de stort brengen? :') Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_140353536
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Zand naar de stort brengen? :') Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Hoezo vind je geen grond? Is gewoon te koop hoor.
Dag iedereen.
pi_140353640
Liggen die gestapelde grindtegels nu op het erf van jullie buren? :P

Het stukje voortuin ziet er al netjes uit!
  zondag 25 mei 2014 @ 19:23:46 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140353965
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen :P

Maar da's wel iets anders als 5 kuub natuurlijk :+

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:

Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.
pi_140354030
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:

Nope :P Daar kunnen we ook niet zomaar bij. Wat SD al zegt, die liggen bij mijn ouders.

Maar nu we het toch weer over de tegels hebben. In eerste instantie was het de bedoeling om alles te bestraten met wat we hadden, maar ik had er nachtmerries van, want stiekem vond ik die grindtegels helemaal niet mooi. En dus heb ik alle grindtegels, betontegels en klinkers op Marktplaats gezet en de huidige status is nu:

Hetgeen wat volgend weekend nog niet is opgehaald gaan we bij elkaar rapen en laten we de week erop ophalen door een lokaal bedrijf. Kost wel iets meer dan zelf brengen naar het stort, maar we zijn het gesleep wel een beetje beu. En aangezien we ook nog een berg puin hebben wat weg moet, is dit een stuk makkelijker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 25-05-2014 19:31:23 ]
  zondag 25 mei 2014 @ 19:25:45 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140354034
Ik had in de voortuin trouwens eerst die ene border leeggetrokken en daar wat kruiwagens grond uit de achtertuin opgegooid om de planten even in te kunnen stallen. Achteraf heb ik daar pas de palissadebandjes omheen geborduurd, want die waren toen nog niet vrijgemaakt en schoongespoten.
  zondag 25 mei 2014 @ 19:48:16 #40
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_140354920
quote:
5s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Beter in de vuurkorf dan in de open haard. Ik heb wel gekkere dingen in een vuurkorf gezien. :P
  zondag 25 mei 2014 @ 19:49:27 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_140354968
Wat een prutsgemeente. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_140356243
Goed bezig smurfjes O+ Als jullie hulp nodig hebben met het zware werk bel dan vooral mij niet O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 20:16:38 ]
pi_140357010
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Makkelijker gezegd als gedaan als de gemeente waar je woont geen fatsoenlijke gemeentestort heeft waar je gewoon tuinafval en bijvoorbeeld puin kunt storten.. kan wel, maar dan waren we denk ik al 300¤ verder geweest, alleen om van de zooi af te komen. Nu moet bijna alle tuinafval via de kliko, en dan duurt het allemaal effe :+

Klinkt als de gemeente waar ik woon.
Puin heb ik vorige week nog weggebracht koste 5,50 euro per volle aanhanger, groenafval word 1 x pm gratis tot 1 m3 opgehaald mits opgegeven gewoon even in het gemeenteboekje kijken. Groenafval wegbrengen is wel duur.
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 20:47:57 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140357868
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen :P

Maar da's wel iets anders als 5 kuub natuurlijk :+

[..]

Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.
Ik kon het redelijk onopvallend doen, 5 meter de poort uit. Dat stuk mocht ook wel opgehoogd worden nadat het voetpad er opnieuw ingekomen was.

Al met al is het best opgeknapt :+
pi_140359030
Oeh, de grindtegels worden vervangen! Ben benieuwd wat jullie ervoor in de plaats leggen. Iets low-budget via marktplaats of...?
  zondag 25 mei 2014 @ 21:46:51 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140361360
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh, de grindtegels worden vervangen! Ben benieuwd wat jullie ervoor in de plaats leggen. Iets low-budget via marktplaats of...?
asfalt, van dat rooie fietspadenspul :Y
pi_140364251
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).
Ergens in de berm ligt een bult grond van 8m hoog (of zoiets), iedereen die grond kwijt wil gooit het daar op, en wie grond nodig heeft die schept het er weer vanaf.
Dat gaat soms met aanhangers tegelijk _O-
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 20:07:10 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_140397577
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).
Ergens in de berm ligt een bult grond van 8m hoog (of zoiets), iedereen die grond kwijt wil gooit het daar op, en wie grond nodig heeft die schept het er weer vanaf.
Dat gaat soms met aanhangers tegelijk _O-
Dat is dan letterlijk geven en nemen _O-
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:02:51 #49
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140467232
Gebeurd vaak genoeg in nieuwbouwwijken.

Heb in maart 2012 een koivijver gegraven (14m3 grond eruit) bij mijn toenmalige woning.
Gemeente gebeld waar ik beste met de grond heen kon. Kreeg letterlijk de reactie om het voor de deur op het braakliggende stuk grond te gooien, 14m3 uitrijden over 800m2 die nog bouwrijp gemaakt moest worden was peanuts.

Echter April 2013 weer 14m3 grond terug de tuin in mogen crossen want de smurfin wilde verhuizen en de nieuwe bewoners van het (huur)huis zagen de vijver niet zo zitten -O-
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_140485453
De oplettende kijkers hebben dit al op de vorige foto gezien, maar SD heeft met een stootijzer alvast een stuk van het beton naast het huis losgekregen.

Voor de rest van het beton wat er in de grond zit hebben we grover geschut nodig en dus gaan we zaterdag een breekhamer huren. We hebben wel alvast een bergje puin klaargemaakt, maar die zal dus nog wel een stuk groter en hoger worden.

pi_140485980
En voor wie nog beter heeft opgelet, heeft ook gezien dat we een muurtje + hekwerkje aan de zijkant van de voortuin hebben verwijderd en dat we een gemetselde kolom naar voren hebben gehaald en op de hoek hebben gezet.

Het muurtje aan de straatkant is niet helemaal heel gebleven, dus dat moeten we nog even opnieuw voegen/metselen, maar dat komt later wel. De 'hoedjes' die op de kolommen zitten, zijn inmiddels ook allemaal los gehaald en die gaan ook weg (leeeelijk!). Daarvoor willen we wat anders gaan verzinnen!

Zoals je hierboven ook kunt zien is de voortuin inmiddels ook egaal gemaakt en hebben we er alvast worteldoek overheen gegooid (want we bleven maar onkruid plukken). En een gedeelte is ook vol gelegd met roosters voor het split, zoals deze (budget, want SD had deze toevallig nog liggen en niet meer nodig!):

Het split, wat ik voor een heel goedkoop prijsje mocht hebben, mag dus komen wat ons betreft 8-).
pi_140486142
Oh en onze wilg vindt het een beetje té leuk dat we hem gesnoeid hebben :D :').
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:40:06 #53
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_140508544
ik zie een oprit, een garage en een perkje, maar geen tuin O-) Maar veel klusplezier iig
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_140508621
Anne, waarom heb je je wintervelgen in godsnaam nog op je auto liggen? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_140508677
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:42 schreef Geralt het volgende:
Anne, waarom heb je je wintervelgen in godsnaam nog op je auto liggen? 8)7
:D.

Die liggen inmiddels alweer braaf, gestapeld, in de garage.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:36:14 #56
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_140551462
Succes met straks het onkruid uit je split trekken. Is minder onderhoudsvrij dan je denkt...
  zondag 1 juni 2014 @ 09:59:22 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140591291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Barrah het volgende:
Succes met straks het onkruid uit je split trekken. Is minder onderhoudsvrij dan je denkt...
Wel eens van round up gehoord? B-)

En trouwens, als je het niet 20 cm hoog laat worden, pluk je het er zó uit :Y
  zondag 1 juni 2014 @ 10:05:05 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140591366
Gisteren trouwens effe aan de beul geweest; de betonnen 'balkjes' in de oprit en lang het huis zijn er nu uit. Boorhamertje gehuurd bij Boels, en binnen een uurtje of 3 lag de hele boel op een bult vooraan de oprit. :)
Morgen even de lokale zand/grind/grondboer bellen, dat hij die rommel effe komt opknijpen.

Effe wachten op Anne voor de pics w/
pi_140605535
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren trouwens effe aan de beul geweest; de betonnen 'balkjes' in de oprit en lang het huis zijn er nu uit. Boorhamertje gehuurd bij Boels, en binnen een uurtje of 3 lag de hele boel op een bult vooraan de oprit. :)
Morgen even de lokale zand/grind/grondboer bellen, dat hij die rommel effe komt opknijpen.

Effe wachten op Anne voor de pics w/
^O^.

En de berg met puin werd maar groter, groter en groter.

De tuin is nu wel (bijna) leeg _O_ op een compostvat na zo ongeveer.
Laat het zand maar komen (of eigenlijk gaan we het zelf halen).
pi_140606250
Zoals gezegd hebben/hadden we een heel klein budget, maar ik heb mijzelf ook beloofd de belastingteruggave (wat vooral uit hypotheekrenteaftrek bestaat) in het huis te stoppen. Door deze meevaller hadden we ineens een budget van ongeveer 1300 euro.

Dus zijn we toch eens gaan kijken wat 110 m2 aan nieuwe bestrating en 1 kuub split zou gaan kosten.

In eerste instantie zouden we voor mijnsplit of grauwacke split gaan, maar toen we over het terrein liepen en de verkoper (bekende van mijn vader) langs een big bag met split liep en zei dat we dat voor 90 euro mochten hebben, zijn we voor die big bag gegaan. Het lijkt een klein beetje op grauwacke (hieronder links op de foto's) alleen was het iets fijner en iets roder, wat ook nog eens een stuk idealer is voor in de split roosters.

Aangezien we toch een beetje kleur in de tuin en op de oprit willen hebben, zijn we voor een kleurig wildverband straksteen (20x30x5) gegaan, die we toevallig allebei ook echt mooi vinden (unicum!).

Spannend *O* !
pi_140608265
Mooi spul, wie gaat het straatwerk maken?
pi_140608342
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:52 schreef densmee het volgende:
Het Draakje :o!

En ik wil helpen sjouwen, maar ik mag niet.
  zondag 1 juni 2014 @ 21:38:41 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140610828
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:52 schreef densmee het volgende:
kom je helpen? Als het klaar is fiksen we een BBQ *O* *O*

Anne kan ook wel helpen; klussen is niks zonder catering -O-
  zondag 1 juni 2014 @ 21:43:05 #64
369251 Geralt
of Rivia
pi_140611078
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Het Draakje :o!

En ik wil helpen sjouwen, maar ik mag niet.
Waarom mag jij niet sjouwen dan als ik vragen mag? Dat je geen hele stapel tegelijk mag nemen kan ik in komen, maar een beetje helpen kan toch wel? Of zit je met lichamelijke ongemakken of iets?

En de catering (lees: een lekker koud pilsje op zijn tijd) is natuurlijk altijd goed bij het klussen :Y
pi_140611140
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

als ik het niet zo achterlijk druk zou hebben de komende tijd, dan had ik gerust geholpen. Maar ik ben bang dat jullie niet tot eind juli willen wachten
pi_140611296
quote:
5s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom mag jij niet sjouwen dan als ik vragen mag? Dat je geen hele stapel tegelijk mag nemen kan ik in komen, maar een beetje helpen kan toch wel? Of zit je met lichamelijke ongemakken of iets?

En de catering (lees: een lekker koud pilsje op zijn tijd) is natuurlijk altijd goed bij het klussen :Y
Ik mag het niet van SD ;).

Maar ik doe dat uiteraard wel. Afgelopen donderdag nog minstens 40 betontegels van 30x30 per twee in mijn handen gehad bijvoorbeeld. Toen was SD niet thuis >:).
  zondag 1 juni 2014 @ 21:47:44 #67
369251 Geralt
of Rivia
pi_140611327
Ow dan zal je achteraf wel "straf" gekregen hebben of niet? :D
  zondag 1 juni 2014 @ 21:53:37 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140611718
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:44 schreef densmee het volgende:

[..]

als ik het niet zo achterlijk druk zou hebben de komende tijd, dan had ik gerust geholpen. Maar ik ben bang dat jullie niet tot eind juli willen wachten
Neh, ik denk dat de bestrating volgend weekend al komt, dan moet asap het zand erin, en dan ga ik beginnen :)

quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:47 schreef Geralt het volgende:
Ow dan zal je achteraf wel "straf" gekregen hebben of niet? :D
Ja, de rest van de week klagen over spierpijn, en lamme handjes, en die heeft ze hard nodig voor haar werk. Anne is niet gebouwd voor zulke klussies.
Heel tof dat ze wil helpen, maar ze heeft daar domweg niet de fysieke capaciteiten voor. We gaan het allemaal wel zien tzt, ze zal best af en toe een paar stenen in haar handen krijgen, maar het is ruim honderd meter bestrating; dat zijn 9 pakken denk ik. En het zand zal een kuub of 6 zijn denk ik in totaal; moet allemaal de tuin in op één wiel; dat is geen vrouwenwerk.
pi_140611793
Dat klagen valt best wel mee.
  zondag 1 juni 2014 @ 21:57:31 #70
369251 Geralt
of Rivia
pi_140612019
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
dat is geen vrouwenwerk.
True dat.

Flinke klus. Voor mij persoonlijk zou het een helse zijn, want ik heb zegmaar 2 behoorlijke linkerhanden :X

Succes ermee en ik kom nog wel ff kijken hier naar het eindresultaat :)
  zondag 1 juni 2014 @ 22:03:20 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140612419
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

True dat.

Flinke klus. Voor mij persoonlijk zou het een helse zijn, want ik heb zegmaar 2 behoorlijke linkerhanden :X

Succes ermee en ik kom nog wel ff kijken hier naar het eindresultaat :)
Mwoah, ik heb ruim 160 kuub gekruid in mijn vorige pand, en ik denk ruim 200 meter bestrating, een kleine 100 vierkante meter oerwoud gekapt en nog wat andere klusjes gedaan, en dat ging ook grotendeels in mijn uppie. Daar had ik een tuin van 400m² dus ik ben wel wat gewend. Moet ik er wel bij zeggen dat ik toen ook een jaartje of 15 jonger was, dus het is wel een flinke klus, maar niet onoverzichtelijk, en ik heb gelukkig ook 2 linkerhanden, maar ik ben dan ook links, dus dat is geen punt 8-)

Komt allemaal goed, het heikele punt in deze is tijd, daar heb ik een sloot te weinig van, maar ik vind het niet erg om tot 22.00 uur in de avond door te rommelen.. als ik eenmaal bezig ben blijft het wel gaan.
  zondag 1 juni 2014 @ 22:04:21 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140612488
quote:
16s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:54 schreef Anne het volgende:
Dat klagen valt best wel mee.
Ja klopt, maar daar wordt de au niet minder van :*
pi_140614433
Da's een beste stapel!!

Bij ons gaat er binnenkort nog een achtergebleven fundering van een oude schuur uit. Ben benieuwd wat voor stapel daar uit gaat komen.

Leuke bestrating gekozen. Is weer eens wat anders dan dat grijs wat je overal ziet hè?
  maandag 2 juni 2014 @ 00:59:43 #74
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140619516
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vrees dat je te ver woont, anders was ik wel ff komen aanklooien. Met straatwerk en tuinwerk altijd wel aardig handig.
  maandag 2 juni 2014 @ 09:54:10 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140622994
Net onder Nijmegen, niet bepaald centraal in het land idd. :+
Ach ja, alleen of met een half handje van O+ kleine smurf O+ lukt het ook wel hoor. Tis alleen gewoon handiger met een beetje opperman erbij die een beetje weet hoe en wat. De gang gaat er aardig uit als je elke keer moet opstaan om je stenen bij te leggen of een scheppie zand bij te pakken.

Ik heb evt wel een mannetje hier in de buurt die ik erbij kan halen, maar die vraagt redelijk geld per uur..
pi_140623036
Ik kijk nog wel even wat mensen lief aan :*.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:18:45 #77
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140623562
Ik woon net naast Arnhem, dus heel schokkend ver is het niet :D
  maandag 2 juni 2014 @ 16:17:27 #78
422610 Barrah
pi_140635108
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel eens van round up gehoord? B-)

En trouwens, als je het niet 20 cm hoog laat worden, pluk je het er zó uit :Y
Het probleem met split is niet alleen het bijhouden van onkruid. Ook dat door regen en wind er langzaam steeds meer zand tussen je split komt, waardoor onkruid makkelijker kiemt en steeds dieper wortelt. Door de steentjes trek je onkruid er ook niet makkelijk uit. Uiteindelijk zul je enkele keren per jaar je grindbak moeten omspitten of zelfs zeven om het goed te houden. Qua onderhoud verkies ik bestrating of zelfs een border. Veel makkelijker bij te houden!

[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 02-06-2014 16:24:01 ]
pi_140635530
tussen bestrating of in een border kan geen onkruid groeien?
af en toe het split even harken dan is het onkruid zo weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 02-06-2014 17:56:42 ]
pi_140635643
Ik heb het split bij SD thuis sneller van onkruid ontdaan, dan de border hier hoor :Y.
En als je split/grind gebruikt op een oprit (in ons specifieke geval dan niet) en het wordt veelvuldig gebruikt, dan groeit er zelfs niet eens wat op/tussen.
  maandag 2 juni 2014 @ 17:16:08 #81
422610 Barrah
pi_140637094
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
pi_140644097
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
^O^.
pi_140644369
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:56 schreef Anne het volgende:
kun jij ook lief kijken? :D

beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden :D
  maandag 2 juni 2014 @ 20:37:55 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140644859
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Ik heb naast mijn oude pand een oprit met zo om en nabij de 70m² split, met als ondergrond betontegels (ivbm afwatering naar een kolk) met daarop stabilisatietegels met het (hardsteen) split erin, en als je gewoon gebruik maakt van de oprit rijd je het gewoon kapot en heb je nergens last van. Toen ik hier in Limbabwe met Anne samen ging wonen werd die oprit niet of nauwelijks meer gebruikt, en dan liep je eens per maand als we er waren een uurtje rond, en had je 70m² compleet schoon inclusief de wortels. Wil ik je met bestrating nog zien doen, want daar groeit alles tussen de stenen, en kun je meestal alleen plukken wat erbovenuit groeit. Dit komt gedeeltelijk in stabilisatietegels te liggen en de rest gewoon los.
Overigens ligt er hier in de omgeving bijna niets waar veel onkruid groeit, dus de kans dat het alleen al ontstaat is al niet overdreven groot, en dan nog, krijgt het gewoon een fijne round up douche, en 2 dagen later hoef je alleen de 'lijkjes' te rapen. >:)

Ik maak me niet zo druk, en dan nog.. het is wel 15 vierkante meter.. 10 minuten werk per maand? Ik ben niet werkschuw ofzo; komt helemaal goed ;)
  maandag 2 juni 2014 @ 20:39:20 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140644929
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:29 schreef gianni61 het volgende:

[..]

kun jij ook lief kijken? :D

beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden :D
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit :+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 01:29:17 #86
369251 Geralt
of Rivia
pi_140657667
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:

[..]

^O^.
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.

Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?

:)
pi_140658915
quote:
12s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit :+
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken :+
pi_140659466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 07:34 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken :+

quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.

Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?

:)
Bij mij gaat er eigenlijk wel veel stuk, maar het merendeel wat stuk gaat heeft met de turbo te maken.

Op dat soort gezeik na bevalt ie wel :Y.
pi_140659493
Mijn vader fixt van de week even steigerplanken ^O^ (die we later weer gebruiken om een plantenbank van te maken oid), dan hoeft er niet zo door het zand geploeterd te worden met de krui- en/of aanhangwagen.

Het puin is nog niet opgehaald :( !
pi_140712712
Het puin is opgehaald, de steigerplanken liggen in de tuin en de kiepaanhanger is alvast gehuurd/gereserveerd!

*O*

pi_140713058
[offtopic] We hebben een Toledo ipv een Ibiza gekocht

[ontopic]
Kan je niet gewoon allemaal van die planken neerleggen? Dat ziet er volgens mij best hendig sjiek uit :@
  donderdag 5 juni 2014 @ 07:15:38 #92
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_140734512
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:56 schreef Anne het volgende:
ik heb je nog niet gezien :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_140734597
dat wordt nog een heel karwei :)

ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.

Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
pi_140735052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 07:15 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb je nog niet gezien :+
Dat durf ik niet :o :@.

2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven :X. Drukdrukdruk.
pi_140735096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 07:31 schreef CafeRoker het volgende:
dat wordt nog een heel karwei :)

ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.

Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
Het puin is nu in ieder geval ook niet naar de gemeente gebracht :Y.

De gemeente vraagt 12,50 euro per kuub (of eigenlijk per aanhangwagen: een kuub puin krijg je niet op een aanhangwagen) en dan moet je het zelf gaan brengen (en heb je het dus 2x in je handen). En het lokale bedrijf wat het nu heeft opgehaald vraagt een tientje (wel eenmalig 60 euro voor het rijden/tijd, dat wel) per kuub.

Als ik het goed heb bereken zijn we goedkoper uit in ieder geval en het heeft ons een stuk minder werk gekost :P.
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:21:42 #96
132767 lipje
pi_140757363
quote:
11s.gif Op donderdag 5 juni 2014 08:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat durf ik niet :o :@.

2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven :X. Drukdrukdruk.
zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte (8>
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 6 juni 2014 @ 13:27:59 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140777709
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh. w/
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:11:45 #98
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_140779104
Ah, kan ik mooi ideetjes opdoen voor wanneer ik mn tuin ga verbouwen.
pi_140779421
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef lipje het volgende:

[..]

zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte (8>
Nee hoor :* helemaal niet.
pi_140779440
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh. w/
En de zondag mogen we ook nog zand komen halen, alleen dan gaat het regenen :').
Ideaal weekend hebben we uitgekozen.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:20:48 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140785635
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:11 schreef DeTolk het volgende:
Ah, kan ik mooi ideetjes opdoen voor wanneer ik mn tuin ga verbouwen.
Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijn :+

het recept voor voorlopig; alles eruit slopen (gedaan inmiddels) en alles dichttimmeren met betonstenen :7

Side dishes; wat plantenbakken zo hier en daar; die maak ik denk ik van de steigerdelen die we nu gaan mishandelen als loopplanken, want die moeten er toch gebruikt uit gaan zien :P er moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen. En eigenlijk wil ik wel heel graag een afdak tussen de keuken en de schuur/garage om daar wat dingen droog te kunnen zetten die niet per sé in de garage of schuur hoeven te staan.

Niet echt wereldschokkend dus :P
pi_140785874
Over dat afdak moeten we het nog even hebben.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:32:11 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140787284
Dat kan 8-)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:53:59 #104
132767 lipje
pi_140791409
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
er moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen.
voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etc

en thyleen slang is niet goed vorstbestendig.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:40:59 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140792942
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijn :+

het recept voor voorlopig; alles eruit slopen (gedaan inmiddels) en alles dichttimmeren met betonstenen :7

Side dishes; wat plantenbakken zo hier en daar; die maak ik denk ik van de steigerdelen die we nu gaan mishandelen als loopplanken, want die moeten er toch gebruikt uit gaan zien :P er moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen. En eigenlijk wil ik wel heel graag een afdak tussen de keuken en de schuur/garage om daar wat dingen droog te kunnen zetten die niet per sé in de garage of schuur hoeven te staan.

Niet echt wereldschokkend dus :P
Waarom wil je gas in de schuur dan?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:21:21 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140794284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:53 schreef lipje het volgende:

[..]

voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etc

en thyleen slang is niet goed vorstbestendig.
Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waarom wil je gas in de schuur dan?
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf? :+
  zaterdag 7 juni 2014 @ 15:12:35 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140806974
Tis verrie goed weer om met kruiwagens te spelen 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4½ kuub gehaald vandaag (3 aanhangertjes), 3 kuub de achtertuin in per éénwieler en 1½ kuub voorop de oprit weggevlakt, want daar had de puinboer (op verzoek) een beetje extra weggehaald ivbm fijn puin in de bovenlaag. Morgen denk ik nog 3 karren halen, en dan moeten we aardig in de buurt zitten.

Ik hoop dat het morgen een beetje meevalt met het weer en dat we het nog kunnen uitvlakken, dan kan het mooi even inklinken als het nog een beetje wil regenen deze week. Volgend weekend de trilplaat eroverheen en dan kan de bestrating komen, die staat al klaar bij de verkoper :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 15:15:38 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140807036
Ow, en _O_ Anne _O_ heeft zich kranig geweerd met de bats ^O^
pi_140807325
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
*; .

Geen praatjes zonder plaatjes.

Nog even een foto van het eerdergenoemde split wat we voor een prikkie hebben kunnen kopen:

En onze stenen staan ook al klaar:

Toen maar eens even de eerste aanhanger laten vullen:

En met een druk op de knop op de oprit gelost ( ideaal _O_ ):

Helaas zat toen de Benz aardig vast:

Maar die hebben we er samen even uitgetrokken met een hijsbandje. Ik in de Benz van SD en SD in de Benz van bovenstaande foto.

Geen foto van de bult! Maar de oprit lag aardig vol met zand. En dat hebben we saampjes de tuin ingekregen (ik scheppen en SD mee scheppen en kruien) en een deel verdeeld op de oprit zelf:

Morgen spierpijn en deel 2 van het zand halen, scheppen en kruien.
pi_140809899
Waar je wel op moet letten of je stenen het gewicht van de auto aan kunnen. Heb vandaag ook steen gekocht voor ons terras dat is 30x20x4 cm.

De verkoopster vroeg of er een auto op kwam, dat is niet het geval maar dan moet je aan 6 cm dikte gaan denken en jullie nemen 5cm dacht ik te lezen. Misschien dat het materiaal sterker is?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:25:37 #111
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140810293
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.

[..]

zaterdag 7 juni 2014 @ 17:29:02 #112
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140810392
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:

Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen. :P
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:43:16 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140810781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:11 schreef Bintzak het volgende:
Waar je wel op moet letten of je stenen het gewicht van de auto aan kunnen. Heb vandaag ook steen gekocht voor ons terras dat is 30x20x4 cm.

De verkoopster vroeg of er een auto op kwam, dat is niet het geval maar dan moet je aan 6 cm dikte gaan denken en jullie nemen 5cm dacht ik te lezen. Misschien dat het materiaal sterker is?
Gaat om de stabiliteit en om de ondergrond, en dat moet met een strak gelegde 30x20x5 ook goed komen. Spul wordt goed aangetrild, de oude ondergrond is niet of nauwelijks gewoeld en er komt een laagje vers zand bij. Als het naderhand toch mocht gaan vervelen ruk ik het er wel weer uit en maak ik er een gestabiliseerd zandbed van (lees: schep 5 balen cement door de bovenlaag van het zandbed) ;)

quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen. :P
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 07-06-2014 18:10:51 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:17:45 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_140811663
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:

Amen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_140812059
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachten >:)
pi_140812133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik ben geen Limbo, maar was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik de post van SD las :D
pi_140812400
Hielemaol niks mis mit miene bats :P.

(de buren spreken meer Brabants)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:31:24 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140813111
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar het blijft een schop.

En de buren zijn samen 130+ :+
  zondag 8 juni 2014 @ 15:15:00 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140832418
Nog 4 kuub gehaald; 2 liggen er al in de tuin, de rest wacht tot na onze adempauze.
pi_140832544
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Nog 4 kuub gehaald; 2 liggen er al in de tuin, de rest wacht tot na onze adempauze.
Fles bier erbij :)
  zondag 8 juni 2014 @ 15:22:06 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140832610
quote:
17s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:19 schreef Juup© het volgende:

[..]

Fles bier erbij :)
Anne misschien ;) ik doe niet aan bier.
pi_140832801
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Anne misschien ;) ik doe niet aan bier.
Koud flesje water dan :)
  zondag 8 juni 2014 @ 15:30:19 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140832819
Ouwe Benz heeft een paar zware ritjes achter de rug; niet tegen oom agent vertellen, maar er ligt anderhalve kuub op die aanhanger, dat weegt ruim 2200 kilo, plus de kiepaanhanger :X

pi_140833188
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ouwe Benz heeft een paar zware ritjes achter de rug; niet tegen oom agent vertellen, maar er ligt anderhalve kuub op die aanhanger, dat weegt ruim 2200 kilo, plus de kiepaanhanger :X

[ afbeelding ]
En dat met een B rijbewijsje. Kan net als oom je niet ziet. ;)
Jeroentje.
  zondag 8 juni 2014 @ 15:45:27 #125
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140833334
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:

Absoluut beter. Maar voor de snelle trek he. :P
  zondag 8 juni 2014 @ 19:22:08 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140839784
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:41 schreef jpajs het volgende:

[..]

En dat met een B rijbewijsje. Kan net als oom je niet ziet. ;)
Ik mis alleen D op mijn pasje, maar 3 ton achter die ouwe Benz is gek zat :+
Gelukkig is het maar een klein stukkie op- en neer, en een route waar je niet gek hoeft te doen, dus het kan allemaal wel als je rustig aan doet. Maar idd, ik was oom agent niet graag tegen gekomen, want dan had ik wat uit te leggen gehad. O-)

quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Absoluut beter. Maar voor de snelle trek he. :P
Dan loop ik wel effe naar binnen :9
  zondag 8 juni 2014 @ 19:41:13 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140840705
Mooi idee zo met die kipper.
Ik zat net even te kijken op Marktplaats naar kippers, en daar kwam ik deze tegen http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Een ongeremde tandemasser kipper, maximaal totaalgewicht 750 kg dus.
Daar heb je toch niks aan ? Volgens mij weegt deze leeg al dik 500 kg.
En dan staat er met koeienletters bij "geschikt voor B-rijbewijs"
Deze kar kost ¤1675, volgens mij kun je beter voor ¤500 BE halen en dan een fatsoenlijke kar kopen.
  zondag 8 juni 2014 @ 21:08:43 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140844008
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Mooi idee zo met die kipper.
Ik zat net even te kijken op Marktplaats naar kippers, en daar kwam ik deze tegen http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Een ongeremde tandemasser kipper, maximaal totaalgewicht 750 kg dus.
Daar heb je toch niks aan ? Volgens mij weegt deze leeg al dik 500 kg.
En dan staat er met koeienletters bij "geschikt voor B-rijbewijs"
Deze kar kost ¤1675, volgens mij kun je beter voor ¤500 BE halen en dan een fatsoenlijke kar kopen.
Volgens mij kun je hem beter gewoon een dagje huren voor die anderhalve keer dat je een dikke kar nodig hebt. ;) De rest van het jaar staat zo'n ding te verinteresten en in de weg te staan, en als je hem dan eens wilt pakken zitten de remmen vast ;(
Ik zou best een licht aanhangertje willen hebben voor het gemak, maar dan een enkel assertje met een redelijke bak óver de wielen, en ik moet hem zonder al te veel poespas op zijn kont kunnen planten ergens in de hoek van de tuin. :P
Voor die anderhalve keer dat ik iets speciaals nodig heb, is Boels een prima tent, en dan heb je gewoon per definitie iets goeds, je bestelt gewoon precies wat je nodig hebt, en als je ermee klaar bent breng je hem/haar/het weer terug. :W
Die hakhamer had ik ook daarvandaan.. en moet je niet doorvertellen, want dan weet iedereen het natuurlijk, maar als je het nou op zaterdag huurt, heb je het op zondag grattisjh, want dan kun je hem niet terugbrengen ;) nu heb ik dus 3 dagen lang een dikke kiepkar ter beschikking voor een klein prijsje B-)
pi_140846263
Ik heb ook wel BE dat is het probleem niet, alleen mijn auto kan niet zo gek veel trekken ;(
Maar ik ben verrekte blij met mijn eigen geremde enkelas aanhanger (op kenteken ja)
  † In Memoriam † zondag 8 juni 2014 @ 22:05:40 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140847603
Gewoon overal gratis grindtegels overheen flikkeren was geen optie :?

Maar goed bezig en zulks. Ik heb eens een deel van de lading (grindtegels) uit een aanhanger gehaald omdat de aanhanger absoluut niet meer veerde. Maarja, dat was ook en enkelassig, ongeremd flutkarretje. Maar wel beter dan zelf sjouwen :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 8 juni 2014 @ 22:15:39 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140848232
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook wel BE dat is het probleem niet, alleen mijn auto kan niet zo gek veel trekken ;(
Maar ik ben verrekte blij met mijn eigen geremde enkelas aanhanger (op kenteken ja)
Er zijn maar weinig auto's waar je 3 ton achter kan- en mag hangen :)
pi_140848358
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:05 schreef 2cv het volgende:
Gewoon overal gratis grindtegels overheen flikkeren was geen optie :?

Maar goed bezig en zulks. Ik heb eens een deel van de lading (grindtegels) uit een aanhanger gehaald omdat de aanhanger absoluut niet meer veerde. Maarja, dat was ook en enkelassig, ongeremd flutkarretje. Maar wel beter dan zelf sjouwen :P
Dat was de planning en die grindtegels stonden zelfs al klaar bij mijn ouders zoals in het topic te lezen is ;), maar:
quote:
14s.gif Op zondag 25 mei 2014 19:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar nu we het toch weer over de tegels hebben. In eerste instantie was het de bedoeling om alles te bestraten met wat we hadden, maar ik had er nachtmerries van, want stiekem vond ik die grindtegels helemaal niet mooi. En dus heb ik alle grindtegels, betontegels en klinkers op Marktplaats gezet en de huidige status is nu:
pi_140848810
Zo. We zijn zo goed als klaar met het zand ^O^. We hebben een klein bergje 'over', maar we moeten nog maar even bekijken of dat bergje nog groter of juist kleiner wordt na het trillen met de trilplaat aankomend weekend. Op de plekken waar veel grond is weggehaald ligt er in ieder geval wat meer zand, dus hopelijk komen we straks mooi een beetje egaal uit.

zondag 8 juni 2014 @ 22:45:45 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140850297
We hebben dit weekend met zijn tweetjes dus om en nabij de 8½ kuub (dat is dus 8.5 X 1.6 = 13.6 ton) zand gehaald en verkast met de kruiwagen, we zijn redelijk verrot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 08-06-2014 23:08:12 ]
pi_140850768
quote:
3s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
We hebben dit weekend met zijn tweetjes dus om en nabij de 8½ kuub (dat is dus 8. X 1.6 = 13.6 ton) zand gehaald en verkast met de kruiwagen, we zijn redelijk verrot.
Goed gedaan wij 8-).
  Moderator zondag 8 juni 2014 @ 22:56:11 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140851011
quote:
12s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig auto's waar je 3 ton achter kan- en mag hangen :)
G klasse, Defender, Discovery, Ford Ranger, VW Amarok zijn zo al een heel rijtje die 3,5 ton mogen sleuren
  zondag 8 juni 2014 @ 23:07:11 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140851621
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

G klasse, Defender, Discovery, Ford Ranger, VW Amarok zijn zo al een heel rijtje die 3,5 ton mogen sleuren
Ja tuurlijk zijn er genoeg, maar hoeveel mensen ken jij in je omgeving die zoiets rijden? ongeveer 1-2% van het wagenpark in NL denk ik.. veelal paardenliefhebbers, boeren of bedrijfsauto's die wel eens dikke aanhangers moeten verslepen. Ik zou een dikke Dodge Ram pickup pakken, een G is ook lueck natuurlijk, maar niet bazig genoeg. B-)

Magoei, hoewel een leuke discussie, wel beetje een zijspoor in een k&W topic ;)

Volgend weekend een trilplaatje zien te organiseren die in Anne d'r Cupra past, en dan eens kijken hoeveel de boel nog gaat zakken. Zeker in het gedeelte rechts achterin de tuin verwacht ik dat het spul minstens 10 cm inkakt.
  Moderator zondag 8 juni 2014 @ 23:36:09 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140853249
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja tuurlijk zijn er genoeg, maar hoeveel mensen ken jij in je omgeving die zoiets rijden? ongeveer 1-2% van het wagenpark in NL denk ik.. veelal paardenliefhebbers, boeren of bedrijfsauto's die wel eens dikke aanhangers moeten verslepen. Ik zou een dikke Dodge Ram pickup pakken, een G is ook lueck natuurlijk, maar niet bazig genoeg. B-)

Volgend weekend een trilplaatje zien te organiseren die in Anne d'r Cupra past, en dan eens kijken hoeveel de boel nog gaat zakken. Zeker in het gedeelte rechts achterin de tuin verwacht ik dat het spul minstens 10 cm inkakt.
Opzich genoeg, maar woon ook in n dorp :p

Mn oom heeft een de final edition van de korte G. Machtig ding, ook mooi dat je ad blue moet tanken :')
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 00:17:58 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140855400
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daihatsu Rocky.
  maandag 9 juni 2014 @ 00:22:08 #141
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_140855617
Heb je wel rekening gehouden met het feit dat bestrating ook nog volume heeft? Dat je straks dus niet de helft van het zand weer moet afvoeren omdat je anders veel te hoog uikomt _O- Je zal niet de eerste zijn die dat vergeet O-)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_140859202
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:17 schreef 2cv het volgende:

[..]

Daihatsu Rocky.
3,5 ton ?

Maar een beetje degelijke sprinter lt of iveco mogen dat ook wel
pi_140859218
Patrol en landcruiser ook
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 02:02:46 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140859246
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 02:00 schreef densmee het volgende:

[..]

3,5 ton ?

Maar een beetje degelijke sprinter lt of iveco mogen dat ook wel
Een maat van me heeft 2 van die dingen omdat er 3,5 ton aan mag hangen.
pi_140862178
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:22 schreef boertie het volgende:
Heb je wel rekening gehouden met het feit dat bestrating ook nog volume heeft? Dat je straks dus niet de helft van het zand weer moet afvoeren omdat je anders veel te hoog uikomt _O- Je zal niet de eerste zijn die dat vergeet O-)
Daar hebben we rekening mee gehouden :Y. Op de plekken waar al bestrating lag is amper zand bijgekomen.
  Moderator maandag 9 juni 2014 @ 11:25:38 #146
92034 crew  Vonkenboer
pi_140874310
Heb ik wat gemist? je woont toch in een nieuwbouwhuis in weeze?
  maandag 9 juni 2014 @ 16:56:29 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140875350
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Jullie gaan dus de hele achtertuin bestraten ? :)
Jep.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:23 schreef icloud het volgende:
Heb ik wat gemist? je woont toch in een nieuwbouwhuis in weeze?
Mwoah, een jaar of 3.
pi_140875461
En sd is tim of is die alweer aan de kant gezet?
  maandag 9 juni 2014 @ 17:01:56 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140875527
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:00 schreef icloud het volgende:
En sd is tim of is die alweer aan de kant gezet?
Tim woont in een nieuwbouwhuis in Weeze.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:26:53 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_140894156
quote:
14s.gif Op zondag 8 juni 2014 23:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als Anne haar achterbank plat doet past er wel een 16 kN trilplaatje van Boels in.
  maandag 9 juni 2014 @ 23:10:00 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140896980
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:26 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als Anne haar achterbank plat doet past er wel een 16 kN trilplaatje van Boels in.
Dat denk ik ook wel, alleen wordt dat effe listig met in- en uit tillen, want die weegt een kilootje of 50 volgens de site. Kan ik wel hebben, maar hoge dorpel enzeauw, en ik wil de boel niet vernueqen.

Komt goed :P
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 23:49:28 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140899377
Indien aanwezig: motortakel gebruiken ?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 07:40:59 #154
132767 lipje
pi_140904520
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel, alleen wordt dat effe listig met in- en uit tillen, want die weegt een kilootje of 50 volgens de site. Kan ik wel hebben, maar hoge dorpel enzeauw, en ik wil de boel niet vernueqen.

Komt goed :P
burgerbak lenen? Lage tildrempel en veel ruimte. :)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:23:54 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140905499
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:40 schreef lipje het volgende:

[..]

burgerbak lenen? Lage tildrempel en veel ruimte. :)
is goed, ik zie je zaterdagochtend wel, ik zorg voor koffie en vlaai. c_/
  dinsdag 10 juni 2014 @ 19:41:31 #156
132767 lipje
pi_140925406
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is goed, ik zie je zaterdagochtend wel, ik zorg voor koffie en vlaai. c_/
kom je ze even omruilen? Er waren geen handjes aangeboden. Ik mag fijn de kinderkamer verbouwen en verven. Daarna de Ikea plundra-en (8>
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:57:54 #157
132767 lipje
pi_141079585
en trillen de handjes nog na?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 15 juni 2014 @ 10:37:28 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141102559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:57 schreef lipje het volgende:
en trillen de handjes nog na?
Neuh, valt wel mee, tis maar een kleintje he ;)

Ik moet straks nog een klein stukkie oprit doen, maar ik wacht effe tot na de middag; tis zondag w/
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 13:35:35 #159
92034 crew  Vonkenboer
pi_141107080
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 10:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neuh, valt wel mee, tis maar een kleintje he ;)

Ik moet straks nog een klein stukkie oprit doen, maar ik wacht effe tot na de middag; tis zondag w/
Dus je respecteert de zondag rust ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 13:41:12 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141107272
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dus je respecteert de zondag rust ;)
Tot de middag ja :P

SPOILER
  zondag 15 juni 2014 @ 22:58:33 #161
132767 lipje
pi_141132976
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

SPOILER
ik stond al om 11 uur de ikea te plundra-en.

SPOILER
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator maandag 16 juni 2014 @ 20:48:48 #162
92034 crew  Vonkenboer
pi_141170228
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

SPOILER
En :? :P
  maandag 16 juni 2014 @ 21:28:31 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141173880
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef lipje het volgende:

[..]

ik stond al om 11 uur de ikea te plundra-en.

SPOILER
Liever jij als ik :P

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En :? :P
En wat? *)
  maandag 16 juni 2014 @ 22:43:44 #164
132767 lipje
pi_141179066
is Anne weer met de graafmachine aan het spelen?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:16:15 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141191484
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:43 schreef lipje het volgende:
is Anne weer met de graafmachine aan het spelen?
Nee, met d'r kompjoeter als het goed is.

Vanochtend stond de leverancier voor de deur met het split voor de voortuin en 5(van de 8) pallets bestrating. Split ligt er inmiddels netjes in; kwam er achter dat ik toch nog wat dingetjes moest aanpassen en ik moest rondom het gronddoek nog netjes afsnijden.. wat een rotzooi is dat ook zeg :') maargoed, het ligt er nu onder, en het ziet er best kewl uit ^O^

Zometeen effe een steenwagen ophalen en even kijken of ik het pad naar de voordeur er even in kan timmeren, dan hebben we meteen een leuke impressie van hoe de achtertuin en oprit gaan worden.

Ik hoop dat het droog blijft, want het is een beetje grijzig buiten :P

Nu eerst effe een bakkie koffie en wat te eten, want ik ben vanmorgen naar buiten gerend toen hij er was, en meteen begonnen, dus nu effe een c_/ break.
pi_141191784
Als je nog meer worteldoek te versnijden hebt...

Bj de Action ductape kopen, en plakken op de snijnaad ( stofvrij etc) en dan erlangs op maat afknippen.
Werkte hier als een tierelier.
w/

Jullie werken hard! Best wel...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:46:15 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141196228
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:26 schreef AnneX het volgende:
Als je nog meer worteldoek te versnijden hebt...

Bj de Action ductape kopen, en plakken op de snijnaad ( stofvrij etc) en dan erlangs op maat afknippen.
Werkte hier als een tierelier.
w/

Jullie werken hard! Best wel...
Ligt gewoon aan de werkmethode; niet eerst het split erop gooien en dan nog af moeten snijden, dat werkt gewoon wat minder ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:56:07 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141196506
Major tegenvaller trouwens; bestrating is besteld in 'zomerbont', dat is een redelijk fleurig kleurtje met een flinke hoeveelheid geel erin zoals hij daar op het display stond. Nu ik de pakken open heb getrokken, is de kleur meer brons/bruin als bont, dus er is ergens iets mis gegaan. Op deze pakken staat wel gewoon dat het de goede kleur is, maar wat erin zit klopt van geen kant.

Net even langs de leverancier geweest die met de fabrikant heeft gebeld, die wilde foto's, dus die heb ik ze ter plekke gemaild, nu is het even wachten op hun reaktie. Mooi kut, ik had er speciaal een vrije dag voor genomen. Nu ligt het split er wel in, maar nu staan er dus 5 pakken bestrating hier op de stoep, waarvan 3 opengemaakt, en die zijn vast niet morgen weg.. of iemand moet ze vannacht effe op komen laden :X
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:58:08 #169
422610 Barrah
pi_141196572
Hoe groot is het kleurverschil? Is niet heel ongebruikelijk dat bestrating er uit de verpakking anders uitziet dan straks in je tuin. Display stond buiten zeker? Zon doet een hoop met kleur.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:13:02 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141197024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:58 schreef Barrah het volgende:
Hoe groot is het kleurverschil? Is niet heel ongebruikelijk dat bestrating er uit de verpakking anders uitziet dan straks in je tuin. Display stond buiten zeker? Zon doet een hoop met kleur.
Nah, ik heb 3 jaar bij een bestratingsgroothandel gewerkt, en geloof me, wat hier voor de deur staat is géén zomerbont, maar brons, of bruin genuanceerd.. er zit niet één gele steen in..nog niet bijna ;)

Kijk en huiver;

dit is zomerbont

Bij de leverancier op het bord:

en met een beetje zon erop;

En dit staat hier voor de deur;

Stukkie gelegd;

kom ik straks nog op terug trouwens :P

Lijkt volgens mij alleen op elkaar als je gewoon niet kijkt :+
pi_141197358
het is meer of je die 2e
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:

en met een beetje zon erop;
[ afbeelding ]

het is meer of je van deze foto de 2e display hebt met wat meer grijs.
pi_141197387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:22 schreef loecje het volgende:
het is meer of je die 2e

[..]

Dat zei ik inderdaad ook al :Y.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:23:08 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141197392
Wat vinden jullie trouwens mooier? het 'half'steens verband zoals het op dat bord ligt? Of het stukkie wat ik erin heb getikt? (=keperverband)

Halfsteens vind ik persoonlijk een beetje saai, en dat keperverband is veel steviger voor bijvoorbeeld de oprit. Lijkt een klein beetje op wildverband, omdat de stenen niet 2:1 zijn zoals straatklinkers, ik dacht eigenlijk dat het niet kon met 20X30 stenen, maar het gaat wel, en ik vind het nog mooi staan ook :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 13:25:13 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141197472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:22 schreef loecje het volgende:
het is meer of je die 2e

[..]

Neh, die 2e is keihard rood/zwart, en ook rood zit er bij onze pakken niet in... er zit heel veel anthraciet in, en bruin, en een klein percentage beige/oranje-achtig.. is lastig te zien op de foto's..
pi_141197498
Halfsteens :@.
pi_141197696
elleboogjes verband toch? keper is 45graden gedraaid, daar zou je heel veel knipwerk mee hebben.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:22:44 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141199527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef loecje het volgende:
elleboogjes verband toch? keper is 45graden gedraaid, daar zou je heel veel knipwerk mee hebben.
Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.
Als je het helemáál saai wilt kan het ook precies halfsteens, dan maak je net een trottoir, en begin- of eindig je met een halve steen. Dat vind ik trouwens écht lelijk met een siersteen.. Dan koop je mooie bestrating en verwerk je het vervolgens tot een saaie bende.
pi_141199613
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.
Als je het helemáál saai wilt kan het ook precies halfsteens, dan maak je net een trottoir, en begin- of eindig je met een halve steen. Dat vind ik trouwens écht lelijk met een siersteen.. Dan koop je mooie bestrating en verwerk je het vervolgens tot een saaie bende.
En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:27:08 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141199682
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef Puala het volgende:

[..]

En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?
Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur wel :Y
pi_141200540
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur wel :Y
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:58:29 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200662
Ik heb vorig jaar een soortgelijk huis gekocht, met exact dezelfde lelijke grindtegels. Dit topic herinnert me eraan dat ik ook nog 4 miljard vierkante meter moet vervangen. ;(.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:58:34 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141200666
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:

[..]

Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
Zoals op dat bord idd; halfsteens en dan niet de naad in het midden, maar op 1/3.

En dan wisselen met de naad van 1/3 naar 2/3 om en om :Y

Ik vind die 'elleboog' nog steeds de stevigste optie om overheen te rijden.
pi_141200973
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:

[..]

*; .
pi_141201007
op de oprit langs het huis elleboogjes en het pad naar de voordeur en de achtertuin zoals op het bord?
of zou dat te druk worden?
pi_141201150
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
pi_141201399
wanneer je in de achtertuin zit zie je de oprit niet. daar is het allemaal mooi hetzelfde en rustig.
vanuit huis zie je de oprit ook amper.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 15:29:44 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141201850
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
Compliment naar Sounddragon dit. 8-).
pi_141203080
Sounddragon is gelukkig één geheel, maar niet saai en rustig 8-).
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:29:24 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141206285
quote:
Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich prima :Y

Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed B-)

Werken is leuk, maar nog steeds geen hobby van me :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:00:08 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141207429
quote:
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef Anne het volgende:
Sounddragon is gelukkig één geheel, maar niet saai en rustig 8-).
;( :'(
pi_141207986
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:

Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed B-)
de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:21:52 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141208362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:12 schreef loecje het volgende:

[..]

de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.
Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh? :P
pi_141209080
Nou, 'mijn vorige stratenmaker' heeft dus wel alles halfsteensverband gelegd, zowel op de oprit als de rest van de bestrating. Is ook met een tamelijk kleine trilplaat aan de gang geweest, geen bandjes aan de zijkanten en heel misschien zijn de stenen dan 6 dik in plaats van 5, al denk ik van niet als ik de foto zo bekijk.

En dat zou deze beste man (die hier in de omgeving al minsten 40 jaar straatwerk doet) echt niet gedaan hebben als dat niet kon :N. En daar hebben aardig wat auto's opgestaan in een jaar tijd en na een jaar tijd was er in ieder geval zeker niks aan de hand. En ik durf te wedden dat dit nog steeds niet het geval is.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 18:35:31 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141209233
Die zijn 6 dik, zeker weten :Y
pi_141209637
Anyway, bloemies *O* !

Alleen de vlinderstruik/boompje wil niet zo :{ Ik denk dat ie dood gaat helaas.

SD heeft ook nog een paar (sier-) stenen gebietst van zijn werk op de A2. De buuf was ze al opgevallen :P.

En toen ik vanochtend uit mijn bedje kwam lag de helft van het split al in de voortuin ^O^.

En dit is dan het eindresultaat van vandaag:

pi_141209660
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 18:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh? :P
als hier in/rondom huis alles af is (over een jaar of 30 :P )
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:25:23 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141212183
De voortuin is wel een beetje een grafzerk Anne. :o o|O
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_141212742
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
:o :D!

Het is nog niet klaar ;(.
pi_141214091
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich prima :Y

Werken is leuk, maar nog steeds geen hobby van me :P
Je zit daar niet op dat rotte veen hè, klapzand daar kun je gerust half steens op leggen
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 20:19:02 #200
92034 crew  Vonkenboer
pi_141215613
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:

Je haalt mij de woorden uit de mond :o o|O
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:20:47 #201
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141215714
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:32 schreef Anne het volgende:

[..]

:o :D!

Het is nog niet klaar ;(.
Wat ga je er nog in zetten?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_141215903
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat ga je er nog in zetten?
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden :Y.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:40:17 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_141216980
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden :Y.
Je gooit een tuin eerst dicht? :D
Tuin = natuâh, jeweettog.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 20:50:06 #204
92034 crew  Vonkenboer
pi_141217608
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat wij met onze eigen voortuin nog niet wat durven; ik wacht nog even op een bevriende buurtgenoot die tuinman is voor adviezen. :@
pi_141217692
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je gooit een tuin eerst dicht? :D
Tuin = natuâh, jeweettog.
Lees ff de 2e alinea van de OP, dude :6.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:01:20 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_141222635
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:

kom ik straks nog op terug trouwens :P

Lijkt volgens mij alleen op elkaar als je gewoon niet kijkt :+
DIT!!! Vele malen mooier :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:48:58 #207
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_141225905
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef Troel het volgende:

[..]

DIT!!! Vele malen mooier :)
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje :D
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:08:32 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_141227207
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje :D
Dat eerste is tijdelijk, je moet ervoor zorgen dat het laatste gedeelte niet tijdelijk is ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_141244230
Gut. Door dit topic word ik ook aan het feit herinnerd dat we gewoon alles uit onze voortuin moeten slopen en 'even' opnieuw moeten beginnen.

:')_!

Ziet er wel mooi uit allemaal!
Ja doei.
pi_141281838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Gut. Door dit topic word ik ook aan het feit herinnerd dat we gewoon alles uit onze voortuin moeten slopen en 'even' opnieuw moeten beginnen.

:')_!

Ziet er wel mooi uit allemaal!
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
Ik heb vorig jaar een soortgelijk huis gekocht, met exact dezelfde lelijke grindtegels. Dit topic herinnert me eraan dat ik ook nog 4 miljard vierkante meter moet vervangen. ;(.
Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.

Zojuist ff bij de stenenboer geweest, lang nagedacht en getwijfeld. Als we de stenen houden die nu voor de deur staan krijgen we 110 euro korting. Ik vind dat eigenlijk een beetje wênag. SD zou wel graag de stenen willen behouden, maar hij is dan ook weer zo lief om te zeggen dat ik moet kiezen en dat hij alles wel best vindt.

Toen kwam ik Toscaanse stenen tegen en dat vind ik eigenlijk ook heel erg mooi, weer dankzij het gele wat er in zit (en wat dus ontbreekt aan de stenen voor de deur).

Aangezien SD vanaf het begin al graag 20x30x6 wilde hebben, heb ik de knoop doorgehakt en deze in dat formaat besteld. Ik blij met de kleurtjes, SD blij met het formaat. En het gaat 'maar' 110 euro extra kosten, dus dat gaat nog wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 19-06-2014 12:19:33 ]
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:15:48 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141282070
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

welnee man.. als je de steen effe natmaakt voor je hem slijpt valt het stof heel erg mee, de schijf slijt niet als een dolle, en het scheelt ook nogal of je een kwalitatief goede schijf neemt, of die van een tientje van de aktion.
Zagen doe ik gewoon pas als ik een hele dag zaagwerk heb, dan blijft de overlast beperkt tot één dag, ipv elk half uur 2 stenen, want dat is idd strontvervelend voor omwonenden ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:15:13 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141283696
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef Anne het volgende:

[..]

[..]

Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.

Zojuist ff bij de stenenboer geweest, lang nagedacht en getwijfeld. Als we de stenen houden die nu voor de deur staan krijgen we 110 euro korting. Ik vind dat eigenlijk een beetje wênag. SD zou wel graag de stenen willen behouden, maar hij is dan ook weer zo lief om te zeggen dat ik moet kiezen en dat hij alles wel best vindt.

Toen kwam ik Toscaanse stenen tegen en dat vind ik eigenlijk ook heel erg mooi, weer dankzij het gele wat er in zit (en wat dus ontbreekt aan de stenen voor de deur).

[ afbeelding ]

Aangezien SD vanaf het begin al graag 20x30x6 wilde hebben, heb ik de knoop doorgehakt en deze in dat formaat besteld. Ik blij met de kleurtjes, SD blij met het formaat. En het gaat 'maar' 110 euro extra kosten, dus dat gaat nog wel.
wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geel O-) :X
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:06:19 #213
132767 lipje
pi_141317473
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geel O-) :X
niet koeien of lekken dus :X
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:12:55 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141346280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:06 schreef lipje het volgende:

[..]

niet koeien of lekken dus :X
Ik mot sowieso geen koeien op mijn oprit, of er moet een BBQ omheen zitten :Y)
pi_141347643
Ik heb een bericht gemist denk ik, maar ik zie het ook nergens terug... Je hebt je keuze voor bestrating veranderd? Je hebt nu stenen voor de deur staan en krijgt 110 euro korting als je die zou houden? Huh...

Lijkt wel wat op onze bestrating trouwens. Alleen is de onze geel/oranje-kleurig. Zie:

SPOILER
pi_141349665
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:32 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb een bericht gemist denk ik, maar ik zie het ook nergens terug... Je hebt je keuze voor bestrating veranderd? Je hebt nu stenen voor de deur staan en krijgt 110 euro korting als je die zou houden? Huh...

Lijkt wel wat op onze bestrating trouwens. Alleen is de onze geel/oranje-kleurig. Zie:

SPOILER
Misschien was ik wat onduidelijk :@.

We hebben de verkeerde stenen geleverd gekregen. Als we die nu gewoon behouden (de helft staat al op onze stoep), krijgen we 110 euro korting. De stenen die we aangewezen hadden, zijn helaas niet meer leverbaar. Maar omdat ik de stenen die hier staan toch niet helemaal mooi vind (ik mis het geel in de steen) heb ik toch voor een compleet andere steen gekozen in plaats van de korting aan te nemen op de stenen die hier staan.

We zijn nu dus aan het wachten voor de grote omruildag.

En het lijkt er inderdaad wel op :P Blij mee?
pi_141350339
Ah, nu is het mij duidelijk! Het voordeel van roodachtige/gele stenen is dat ze met een regenbui meer oplichten, met donker/bewolkt weer straalt je bestrating dan tenminste wél.

Ik ben er zeker blij mee! We moeten de andere helft van de achtertuin nog bestraten (nog grindtegels) en willen dat volgend jaar ook doen met deze stenen. Hopelijk dan nog wel te bestellen. :@
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:13:52 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141549671
Omruildag was vandaag; voordeel; ze kwamen nu per trailer met een Kennis-rolkraantje ipv een kieper met een flutkraantje uit 1912, dus de chauffeur kon ze nu wél op de oprit en deels in de voortuin zetten, waardoor de noodzaak om het hele spul meteen weg te kruien er niet meer was.. beter, want hij kwam om kwart over 3 ofzo, dus er was inmiddels alweer een vrije dag naar de *piepjes*, en omdat makkelijk, bracht hij ipv de helft, de hele zooi in één keer, dus we hebben nu 9 pakken van die zooi op de oprit staan.. ik kan me uitleven de eerste paar weken :%

We hebben saampjes één pallet de achtertuin in gekacheld met de steenwagen, zodat ik daar een beginnetje kan maken, dan kunnen we daar de rest van de stenen op gaan zetten, zodat we het niet te vaak in onze handjes krijgen. werken is luek, maar je moet er niet mee overdrijven.

Daarna heb ik het pad naar de voordeur er nog effe ingerammeld, gedeeltelijk pas geslepen ook, maar ik had geen zin meer, dus het is nog niet helemaal klaar. Anne heeft pics geloof ik, en pijn in d'r au, dus die pics komen later denk ik. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:41:00 #219
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_141551469
Ha Annie an 't werk, tvp!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_141551584
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:41 schreef Valerie. het volgende:
Ha Annie an 't werk, tvp!
Door je benoeming weet ik gewoon wie je bent, Poek ;).

Foto!

pi_141552462
Je gaat die oprit en de rest er toch niet compleet inkloppen, gewoon vlak harken dan aftrillen en afreien
stenen erin tassen en aftrillen als het erin ligt, desnoods met een rubber matje aftrillen om de stenen niet te beschadigen
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:01:53 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141552831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:56 schreef densmee het volgende:
Je gaat die oprit en de rest er toch niet compleet inkloppen, gewoon vlak harken dan aftrillen en afreien
stenen erin tassen en aftrillen als het erin ligt, desnoods met een rubber matje aftrillen om de stenen niet te beschadigen
Noop; timmeren.

Productie is voor aannemers.. moet goed liggen, geen plassen, geen sporen als ik mijn auto erop zet.. misschien tril ik hem nog wel na, maar meestal is dat niet nodig.
pi_141552950
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Noop; timmeren.

Productie is voor aannemers.. moet goed liggen, geen plassen, geen sporen als ik mijn auto rop zet.. misschien tril ik hem nog wel na, maar meestal is dat niet nodig.
Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.
En goed aftrillen en afreien dan ligt het zo vast als een huis.
Je woont daar nog steeds op klapzand he
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:08:20 #224
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141553236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:03 schreef densmee het volgende:

[..]

Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.
En goed aftrillen en afreien dan ligt het zo vast als een huis.
Je woont daar nog steeds op klapzand he
Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.
Ik ga gewoon doen zoals ik weet dat ik het goed kan, en dat is oldskool met de hamer :7

En ik gebruik ook een draad en hoogtesteentjes :+
pi_141553407
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.
Ik ga gewoon doen zoals ik weet dat ik het goed kan, en dat is oldskool met de hamer :7

En ik gebruik ook een draad en hoogtesteentjes :+
Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:16:53 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141553713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef densmee het volgende:

[..]

Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.
Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet anders :?

Ouderwets vakwerk; elke steen dezelfde draagkracht zonder zachte plekken.
pi_141553789
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet anders :?

Ouderwets vakwerk; elke steen dezelfde draagkracht zonder zachte plekken.
Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.
Ik kan het ook wel, maar dat kost me toch aardig wat moeite.
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:21:43 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141554030
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef densmee het volgende:

[..]

Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.
Ik kan het ook wel, maar dat kost me toch aardig wat moeite.
Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkie ^O^
Heb je met afreien toch ook? dan moet je het afschot er met de lat (en waterpas) in trekken, dat vind ik persoonlijk veel moeilijker :)
pi_141554136
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkie ^O^
Heb je met afreien toch ook? dan moet je het afschote er met de lat in trekken, dat vind ik persoonlijk veel moeilijker :)
Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.
voor grote oppervlakken heb ik wat T profielen die ik op hoogte stel en dan kan ik er zo over heen strijken
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:31:27 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141554667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef densmee het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.
voor grote oppervlakken heb ik wat T profielen die ik op hoogte stel en dan kan ik er zo over heen strijken
Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijd ;)

Ik ben allang blij dat we redelijk grote stenen hebben en geen waalformaatjes ofzo; ik heb liever een tegelhamer als een straathamer in mijn handjes :P
pi_141555120
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijd ;)

Ik ben allang blij dat we redelijk grote stenen hebben en geen waalformaatjes ofzo; ik heb liever een tegelhamer als een straathamer in mijn handjes :P
haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappen
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:46:18 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141555657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:38 schreef densmee het volgende:

[..]

haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappen
Dat is het enige voordeel ja, en het opperen is een stuk makkelijker en lichter :+
pi_141684558
Vandaag begonnen in de achtertuin:

Nu eerst voetballen kijken w/ .
  zondag 29 juni 2014 @ 16:49:18 #234
369251 Geralt
of Rivia
pi_141684927
Dat is pas over ruim een uur. Denk eens hoeveel stenen je op een uur erin kan klatsen nog!!!!! :o
  zondag 29 juni 2014 @ 16:54:16 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141685133
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:49 schreef Geralt het volgende:
Dat is pas over ruim een uur. Denk eens hoeveel stenen je op een uur erin kan klatsen nog!!!!! :o
We kijken ergens anders, en ik denk dat het niet gewaardeerd wordt als ik daar als de verschrikkelijke zandman binnenkom..

Tevens zijn Parijs en Rome ook niet in één dag gebouwd ;)
  zondag 29 juni 2014 @ 16:55:18 #236
369251 Geralt
of Rivia
pi_141685192
Da's waar.
pi_141685250
En we moeten/mogen daar eten :P. En het regent. Alweer }:|.

Nog even bonusfoto. Al zijn we dus al een stukje verder.

zondag 29 juni 2014 @ 16:57:46 #238
369251 Geralt
of Rivia
pi_141685307
Hier regent het ook :( :r
  zondag 29 juni 2014 @ 16:58:38 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141685347
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:57 schreef Geralt het volgende:
Niks mis mee, dan watert het spul mooi in ^O^
pi_141685502
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:57 schreef Geralt het volgende:
Je woont ook niet zó ver uit de buurt, dacht ik :P.
  zondag 29 juni 2014 @ 17:03:37 #241
369251 Geralt
of Rivia
pi_141685528
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Je woont ook niet zó ver uit de buurt, dacht ik :P.
Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.

:P
pi_141686933
Geïnspireerd door jullie zijn we dus ook maar 's begonnen! Wat een kutklus *auw*
Ja doei.
  zondag 29 juni 2014 @ 18:59:07 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141689817
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.

:P
dan rijd ik bijna dagelijks langs, en dat is ongeveer 3 kwartier rijden over de A73 ;)
  zondag 29 juni 2014 @ 19:00:23 #244
369251 Geralt
of Rivia
pi_141689883
A73 zit ik een 10 minuten vanaf. Als ik stevig door rij (lees: veel te hard rij :') )
  zondag 29 juni 2014 @ 19:01:30 #245
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141689923
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Geïnspireerd door jullie zijn we dus ook maar 's begonnen! Wat een kutklus *auw*
Rustig aan, genoeg pauzes pakken, niet de hele tijd gebukt gaan staan, maar af en toe ook effe wat anders doen tussendoor. Als je geen fysiek werk gewend bent is het inderdaad behoorlijk pittig.
pi_141690147
Oh. Doen we ook. Gisteren 2 uurtjes, vandaag 1,5. Maar al rugpijn hebben en 10km rennen met flinke heuvels helpt niet! :P
Ja doei.
  zondag 29 juni 2014 @ 20:38:14 #247
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_141695698
geen zakkie portland eronder?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 29 juni 2014 @ 22:41:28 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141703024
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:38 schreef boertie het volgende:
geen zakkie portland eronder?
Volgens mij zit er al zat troep in; alleen al van het aftrillen en een bakkie regen is de bovenlaag keihard, echt gewoon brokken bij het baan maken; best irritant @ this stage }:| .. Misschien dat ik er op het veelgebruikte stuk van de oprit straks een zakkie of wat bij kieper, moet toch wat metseldingetjes fiksen in de voortuin, en ik moet ook nog 2 of 3 ankers in de grond instorten, dus ik heb nog wel een paar zakken nodig op termijn, en daar blijft vast wel wat van over. Cement bewaren heeft toch geen nut; als je het later nodig hebt is het meestal hard geworden ;)

Net na het voetbal kiekuh hebben we nog 2 lagen gedaan en even per smetlijn de kantlaag rondom erin getimmerd en de hoogte naar de overkant gewaterpast; hoewel ik het ding tot nu toch alleen maar 2 keer op het werk heb gehad, en de rest heb ge-natte-vingerd, komt 'ie gewoon op de centimeter uit qua afschot; overal een cm per meter, ik gooi het op stom geluk, en hoop dat dat zo blijft tot voorkant oprit.. *)
We hebben inmiddels wel alweer een kuub zand de tuin uit getuft, want het was een stuk minder ingeklonken als ik had gedacht met trillen, en op de plek van de border had ik 20cm extra gegooid, maar het is maar 5 - 8 cm gegaan, dus er ligt een beetje te veel zand in een deel van de achtertuin. Men zegt altijd; beter te veel als te weinig; alleen is het zo jammer dat het zelf niet kan lopen }:|
pi_141741216
En weer een stukkie verder ^O^.

maandag 30 juni 2014 @ 23:15:28 #250
132767 lipje
pi_141746972
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:50 schreef Anne het volgende:
En weer een stukkie verder ^O^.

en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijven :P
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:30:41 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141754834
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:

[..]

vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen.. :+ *)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:31:40 #252
132767 lipje
pi_141754839
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 07:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen.. :+ *)
in de speeltuin?
Het is nu voor de katten 1 grote kakbak O+
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:13:11 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141763691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 07:31 schreef lipje het volgende:

[..]

in de speeltuin?
Het is nu voor de katten 1 grote kakbak O+
daarom mogen ze voorlopig alleen onder toezicht naar buiten, liefst helemaal niet, maja, dat gezanik en gemauw word je ook een keer zat he :+
pi_141803687
Het lijkt zo lekker praktisch: tegels in je tuin. De afgelopen jaren gebeurde dat dan ook massaal. Maar het heeft nogal wat negatieve effecten. Het groen moet weer terug, stelt de projectgroep van Operatie Steenbreek.

loungen in de tuin ‘We zijn eraan gewend geraakt om onze omgeving totaal naar ons gemak in te richten,’ zegt de Groningse stadsecoloog Wout Veldstra in het uitgebreide Vrij Nederland-artikel Tegelterreur in de tuin. ‘Dat is nu zo ontaard dat we ons bankstel buiten zetten omdat we willen dat onze achtertuin eruitziet als een salon.’

link
Jeroentje.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:53:22 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141812129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 01:52 schreef jpajs het volgende:
Het lijkt zo lekker praktisch: tegels in je tuin. De afgelopen jaren gebeurde dat dan ook massaal. Maar het heeft nogal wat negatieve effecten. Het groen moet weer terug, stelt de projectgroep van Operatie Steenbreek.

loungen in de tuin ‘We zijn eraan gewend geraakt om onze omgeving totaal naar ons gemak in te richten,’ zegt de Groningse stadsecoloog Wout Veldstra in het uitgebreide Vrij Nederland-artikel Tegelterreur in de tuin. ‘Dat is nu zo ontaard dat we ons bankstel buiten zetten omdat we willen dat onze achtertuin eruitziet als een salon.’

link
er komt ook groen in de tuin, maar in de vorm van potten en bakken, zodat we het kunnen verplaatsen als we dat nodig of leuk vinden. Tevens komt er een vogelhotel/huis/shelter/voederplaats. In mijn vorige woonplaats had ik meer ruimte, en kon ik auto's, motorfietsen en allerlei andere meuk kwijt naast een grote groene tuin. Hier hebben we gewoon niet veel ruimte, en dan verliest groen het van praktisch. Het is niet anders.

Het wordt geen geitenwollen sokken tuin idd, dat heb je goed opgemerkt. ;)
pi_141855306
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:

[..]

Die foto had ik nooit moeten posten, hè :P ?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 20:59:57 #257
132767 lipje
pi_141903053
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Die foto had ik nooit moeten posten, hè :P ?
dat dacht ik ook wel eens met een aantal foto's..maar goed als je er maar lol in had.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 6 juli 2014 @ 18:59:17 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141976243
Weer een mooi stukkie erin gegooid vanmiddag; een beetje tot de hoek van de keuken, toen 'kon' ik niet echt verder omdat ik moest zagen voor de opzet, en ik had geen krijtje meer, die was oppie en vergeten nieuwe te halen :@
Anne op pad gegaan om bij de bouwmarkt een doosie krijtjes te fetchen en ik ben aan het waterpassen gegaan om de hoogte naar de deur erin te zetten en dan afschot in de gootlaag leggen richting de poort.. Komt ze terug met de mededeling dat ze nog nooit van markeerkrijt hadden gehoord bij de Gamma.. stelletje kneuzen :')

Ik weet 200% zeker dat ze het hebben; skandia heeft ze onder andere, en ik had hem een doosie op laten vreten. Er werken ook alleen maar van die schoolkneusjes bij die tent, dan krijg je zulke onzin.

Gelukkig had ik er ergens in een assortibak nog 2 liggen ontdekte ik, dus ik ben de rest van de middag aan het zagen/slijpen geweest.. pics will follow, ik ga nog effe wat stof maken.
pi_141976350
Had ze geen telefoon bij zich? Dat vraag ik me zo even af, dan kan ze jouw bellen en had je misschien in andere bewoordingen kunnen zeggen.

En hoe vinden de buren het dat je op zondag werkt? Hier in mijn buurt is het not done en je wordt er raar op aangekeken.
  zondag 6 juli 2014 @ 19:12:59 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141976752
Had ze wel, niet aan gedacht denk ik. Ze had een stukkie (mijn laatste stukje) bij zich, kon niet missen.

Buren hebben er geen problemen mee, en if so hebben ze het recht en een hollandse mond om dat aan te geven, dan stop ik uiteraard met herrie maken. De buren hier zijn gelukkig niet zo narrow minded, en als ze me daar scheef op aan willen kijken, hebben ze óók dat recht ^O^ Als zij mijn doordeweekse uren vergoeden, neem ik met alle liefde een weekie vrij O+
pi_141976908
Ik denk niet dat ik een andere bewoording nodig had :P. Waskrijt, markeerkrijt, heb nog uitgelegd waarvoor ik het nodig heb én ik had een voorbeeld bij me. Maar ik heb ook meer vertrouwen in onze plaatselijke bouwmarkt, maar die was vandaag helaas dicht.
pi_141982168
De vorige keer lag het er dus zo bij:

En vandaag zijn we zo ver gekomen:

Voor het putje, die niet haaks op de muur gemetseld is ( }:| ) moeten we nog even wat creatiefs verzinnen, om dat wat netter eruit te laten zien.

Passen en meten is weten. Het lijkt erop dat we heel goed uit gaan komen ^O^.

De rest van de tijd is SD vooral bezig geweest met het slijpen van stenen om de randjes, hoekjes, ditdatjes op te vullen. En daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten.

Toch nog wel opgeschoten vandaag, ondanks de buien tussendoor.
pi_141982392
mooie tegels :D

bij de put. de bovenste 2 lagen eraf slaan en er een put rooster op maken? dan zit je put op dezelfde hoogte als de bestrating.
pi_141983647
wat loecje zegt dus.

die putje wat jullie nu hebben is ook wel onhandig. ben je in de tuin bezig met water en dan kun je dat niet richting putje vegen. gelijkvloers maken en een rooster erop gooien.

op de 1 na laatste foto zie ik ( links ) dat de stenen eerst normale formaat hebben en dan een smalle ernaast. vandaar deze keuze? ik had het andersom gedaan maar misschien kon dat daar niet?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:47:36 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141984257
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:16 schreef loecje het volgende:
mooie tegels :D

bij de put. de bovenste 2 lagen eraf slaan en er een put rooster op maken? dan zit je put op dezelfde hoogte als de bestrating.
Moeilijk, het putje ligt op 2/3 van de hoogte van het afschot. Is gewoon een bak die gemaakt is onder het kraantje, en ik weet niet wat er aan PVC onder zit. Als er een pijpje rond 40 onder zit, zit dat dus vervolgens bij elke klipscheet verstopt. Het blijft gewoon een soort bakje, maar hij gaat wel veranderen.
Het water loopt vanaf de muur links van het 'wasbakje' en de garage richting poort en dan via de oprit de straat op. Dat was altijd al zo, en dat werkt prima :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:37 schreef Attitude het volgende:
wat loecje zegt dus.

die putje wat jullie nu hebben is ook wel onhandig. ben je in de tuin bezig met water en dan kun je dat niet richting putje vegen. gelijkvloers maken en een rooster erop gooien.

op de 1 na laatste foto zie ik ( links ) dat de stenen eerst normale formaat hebben en dan een smalle ernaast. vandaar deze keuze? ik had het andersom gedaan maar misschien kon dat daar niet?
Jij wel, ik niet. om bestrating heen hoort een kantlaag, en zaag/pas/hakstukken mogen nooit aan de buitenkant van je bestrating zitten ivbm draagkracht en wegspoelen. :)
pi_141984942
Was gewoon een opmerking, bedoelde het niet als iets negatief.
We hebben hier de tuin ook betegeld, niet zelf maar door stratenmaker of hoe je ook noemt. En 3 kant van de tuin hebben pas en zaagstukken. We hebben wel 60 x 60 tegels. Misschien dat het wat uitmaakt. Die van jou zijn wat kleiner.

Wat dat water betreft, nu je uitlegt dat het zo naar de straat loopt, dan begrijp ik het beter.
pi_141985069
Bij ons moet er trouwens ook een auto of motor overheen kunnen zonder dat het doorzakt :Y. Dat is ook wel bepalend.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:02:12 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141988288
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:58 schreef Attitude het volgende:
Was gewoon een opmerking, bedoelde het niet als iets negatief.
We hebben hier de tuin ook betegeld, niet zelf maar door stratenmaker of hoe je ook noemt. En 3 kant van de tuin hebben pas en zaagstukken. We hebben wel 60 x 60 tegels. Misschien dat het wat uitmaakt. Die van jou zijn wat kleiner.

Wat dat water betreft, nu je uitlegt dat het zo naar de straat loopt, dan begrijp ik het beter.
Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit. ;) Ook bij 60X60 tegels zou je de zaagstukken eigenlijk niet aan de kanten moeten doen, net als dat zaagstukken ook niet kleiner mogen zijn als een halve tegel/steen. Dingen die je leert op de opleiding voor stratenmakers, maar niet iedereen die tegels en/of stenen in tuinen legt heeft die opleiding gedaan, ik toevallig wel ooit, toen ik een jaar of 17 was ofzo. :+
Het is ook geen halszaak ofzo, maar het hoort eigenlijk wel zo, ik vind het ook veel netter staan, en je zaagwerk kan veel strakker ;)
pi_142001863
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:01 schreef Anne het volgende:
Bij ons moet er trouwens ook een auto of motor overheen kunnen zonder dat het doorzakt :Y. Dat is ook wel bepalend.
Dan wordt het wat ander verhaal, als er een auto of motor overheen moet. Dan kan je beter idd hele stenen aan de kant plaatsen. I

quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit. ;) Ook bij 60X60 tegels zou je de zaagstukken eigenlijk niet aan de kanten moeten doen, net als dat zaagstukken ook niet kleiner mogen zijn als een halve tegel/steen. Dingen die je leert op de opleiding voor stratenmakers, maar niet iedereen die tegels en/of stenen in tuinen legt heeft die opleiding gedaan, ik toevallig wel ooit, toen ik een jaar of 17 was ofzo. :+
Het is ook geen halszaak ofzo, maar het hoort eigenlijk wel zo, ik vind het ook veel netter staan, en je zaagwerk kan veel strakker ;)
Je hebt er voor geleerd! Wist ik niet. De een vindt dit en de ander dat, gelukkig maar anders zou de wereld saai zijn!

Als de stenen maar goed liggen.
pi_142002320
Met kleinere stenen kun je nog spelen, 60X60+ groter tegels moeten nooit in wildverband gelegd worden want dan krijg je rare stukken die op den duur wegzakken, bovendien ziet dat er echt niet uit, grote tegels in wildverband, heb het ook nooit gezien trouwens.

Knapt goed op zeg en wat een werk verzetten jullie *O*
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:59:42 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142017105
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
Met kleinere stenen kun je nog spelen, 60X60+ groter tegels moeten nooit in wildverband gelegd worden want dan krijg je rare stukken die op den duur wegzakken, bovendien ziet dat er echt niet uit, grote tegels in wildverband, heb het ook nooit gezien trouwens.

Knapt goed op zeg en wat een werk verzetten jullie *O*
Het zaagstuk tussen 2 hele tegels leggen is niet meteen een wildverband hoor ;)

Daar heb je minstens 3 corresponderende maten voor nodig ;)

Dit is bijvoorbeeld een wildverband met 60x60;
[edit] Alhoewel; als ik naar die kantlaag kijk, denk ik dat ze 40x40 zijn met 40x20 en 20x20 :X

Ook best mooi ^O^ , alleen zijn die grote jongens bijna niet alleen te leggen, en daar kun je ook niet op meppen, die moet je gewoon op een perfect zandbedje liefjes neerleggen en er niet teveel meer aan doen ;)
pi_142018843
Heel mooi O+
Maar hier grijze betontegels 60X60 en die zijn strak recht gelegd en zelfs die bj de voordeur komen bij hevige vorst gezellig in een puntje omhoog gaat staan en elkaar knuffelen (en die krengen wegen elk een kilo of 20-25 per stuk :+ )
Hoe fijn dat ze, als het weer dooit weer gezellig op hun plek gaan liggen, zo zijn ze dan ook wel weer, heel solidair :P
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:33:35 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142064125
Weinig progressie deze week, maar met dank aan de weergoden is het werk wat er al ligt nu wel aardig ingewaterd :+
  zondag 13 juli 2014 @ 21:40:58 #274
132767 lipje
pi_142258818
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
Weinig progressie deze week, maar met dank aan de weergoden is het werk wat er al ligt nu wel aardig ingewaterd :+
nog progressie in het weekeinde?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 13 juli 2014 @ 21:57:59 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142259827
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:40 schreef lipje het volgende:

[..]

nog progressie in het weekeinde?
Yeah, achtertuin is dicht, drempel onder de poort gemaakt en bij de poort ook al de passtukken geslepen omdat daar het water heen loopt. Nu nog rondom de keuken dichtmaken, dat is nog aardig wat slijpwerk, en dan is het lastigste stuk dicht. Ik wilde eigenlijk ook bij de keukendeur nog even dichtgooien omdat je daar regelmatig naar buiten en naar binnen loopt, maar er begonnen ineens grote druppels naar beneden te vallen, en dan is zo'n slijptol in je handen toch niet zo'n goed idee. :+

De oprit is redelijk recht toe recht aan, alleen moet ik even de bandjes langs de lengte zetten voor de hoogte en opsluiting. Ik hoop dat ik een beetje in de haak kan blijven die hele lap, want er zitten wat stenen tussen die een beetje maatverschil hebben, en dat is best een beetje lastig als je een beetje strak wilt werken. 13.gif
pi_142265775
En ik heb geen foto's deze keer.
pi_142410406
Nu wel, met dank aan SD :P.

De bestrating in de achtertuin is bijna klaar!

En de afwatering is nagenoeg perfect gedaan door het draakje.
Al het water gaat richting oprit ^O^.

We zijn er trouwens ook al een tijdje achtergekomen dat met name de donkerrode stenen een paar mm breder zijn dan de andere kleuren. Zwaar irritant, maar op zich vallen de ietsiepietsie grotere gleufjes niet echt op.

De poezels hebben het ook goedgekeurd en vinden het ook oké zonder zand, gelukkig.

Maar SD heeft nog wel even wat werk aan het op maat slijpen van de stenen.

Helaas kwamen we ook dit tegen.

En blijkbaar zitten er beestjes (muisjes?) achter onze boeiboorden van de aanbouw }:|.

Daar kunnen we helaas niet bij zonder de boel open te breken... Even bedenken wat we daar mee gaan doen.

Deze week en aankomende zaterdag hebben we helaas geen tijd (gehad) om aan de tuin te werken, dus zondag gaan we maar weer een poging wagen, tussen de voorspelde (onweers-) buien door.
Ook komt mijn project dan hoogstwaarschijnlijk, als er tenminste een aanhanger beschikbaar is die we kunnen lenen.
  donderdag 17 juli 2014 @ 19:51:55 #278
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142410552
Die katten O+
pi_142412866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 19:51 schreef Erasmo het volgende:
Die katten O+
:P.

Zij zijn ook meteen de reden waarom ik blij ben dat het zand weg is:

Allebei sjeesden ze naar buiten zodra ze mochten en dan dus saampjes lekker woelen door het zand.
Leuk gezicht, totdat ze naar binnen gaan met hun zandbuikjes, koppies en meer.
  donderdag 17 juli 2014 @ 20:40:45 #280
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142413121
Volgens mij doen ze dat instinctief tegen parasieten :P En is een Roomba niet wat voor jullie? :P

Het zou zo maar kunnen dat jullie vleermuizen achter de boeiboorden hebben.
pi_142413215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:40 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij doen ze dat instinctief tegen parasieten :P En is een Roomba niet wat voor jullie? :P

Vleermuizen! Dat zou zomaar kunnen :o Niet eens aan gedacht, maar die vliegen hier wel eens en overdag is het tamelijk stil onder de boeiboord.

We hebben een soort van Roomba trouwens ;)

pi_142415170
We zijn op dit moment met een vleermuis-deskundige aan het bellen :o :D.
  donderdag 17 juli 2014 @ 21:32:27 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142415753
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 20:40 schreef Erasmo het volgende:

En je had gelijk; die meneer was er heeel stellig over :Y

Gebied; check
Tijd: check
Uitwerpselen; check

Volgens hem is het heel aannemelijk dat ons pand is geselecteerd om een nestje jongen groot te brengen, en volgens hem nemen ze de pleitvaart zodra het gepeupel kan vliegen, en dat moet tussen nu en een paar weken zijn. Het zijn ws. dwergvleermuisjes, die komen hier heel veel voor, en ze doen verder niks schadelijks, behalve insecten vangen.

Er ligt ook een setje libellevleuges in de achtertuin zag ik gisteren, en ik gaf onze haarballen al de schuld, maar ik denk dat ik nu beter weet. O-)
pi_142525906
Vandaag toch niks gedaan.. O-)

Behalve dat we onze hagelnieuwe BBQ in gebruik hebben genomen die al een jaar klaar stond :P.
Helaas begon het aardig hard te regenen uiteraard, dus hebben we gezellig half in de garage staan (en zitten) bbq'en.

Wel is vandaag mijn klusproject gebracht, door O+ mijn ouders O+ !

Dit (behoorlijk zware en hardhouten) tuinstel heb ik ergens vorig jaar gekregen van mijn ex-overbuuf. Het is voor een jaar in gebruik geweest bij mijn ouders (die nu ook op zoek gaan naar iets soortgelijks), maar nu ga ik het de komende week toch echt onder handen nemen.

Dat betekent schuren, schuren en nog eens schuren, om het daarna in de olie te zetten.

Aankomende week heeft SD een vroege dienst, dus dan kunnen we weer wat vooruit in de avonduren *O*.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:49:38 #285
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142608018
Ok, paintskillz please :P

How do you fix this?

dinsdag 22 juli 2014 @ 21:24:46 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_142612801
Een plantenbak er op?
Spoilers!
pi_142613005
Overal liggen de stenen met de lange kant langs de muur, behalve daar bij de deur. Vanwaar die keuze?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:54:50 #288
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142614289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:28 schreef Vinniiee het volgende:
Overal liggen de stenen met de lange kant langs de muur, behalve daar bij de deur. Vanwaar die keuze?
inspringing van de deur, anders had ik ze er in moeten zagen en dat had je dan weer teruggezien. Dit paste nagenoeg perfect :)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:56:54 #289
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142614387
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een plantenbak er op?
Neh, ik heb het zo gedaan :P

dinsdag 22 juli 2014 @ 21:58:20 #290
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_142614451
Dat ziet er prima uit zo ^O^
Spoilers!
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:53 #291
92034 crew  Vonkenboer
pi_142615482
Goed bezig, beeb *O*!
pi_142615788
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

inspringing van de deur, anders had ik ze er in moeten zagen en dat had je dan weer teruggezien. Dit paste nagenoeg perfect :)
Och ja, nu zie ik het ook. Maar ziet er goed uit!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:25:02 #294
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142615918
Het begint er al een beetje op te lijken. Nu nog een metertje of 5 schuine kantjes en nog wat leuks verzinnen voor dat afvoerding onder de buitenkraan, en dan is de oprit aan de beurt. Die is gelukkig wat meer recht toe recht aan, dus dat moet mee gaan vallen qua zaagwerk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:30:11 #295
422610 Barrah
pi_142616154
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, ik heb het zo gedaan :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Netjes opgelost!

Ik had de overdwarse tegels voor de deur doorgetrokken tot in de hoek, dan had je daar ook niet zo'n hoekje gekregen. Of de overdwarse tegels ingekort tot ze even diep waren als de rest. Maar zo gaat het ook prima!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:32:45 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142616276
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Barrah het volgende:

[..]

Netjes opgelost!

Ik had de overdwarse tegels voor de deur doorgetrokken tot in de hoek, dan had je daar ook niet zo'n hoekje gekregen. Of de overdwarse tegels ingekort tot ze even diep waren als de rest. Maar zo gaat het ook prima!
Eerste mocht niet van de uitvoerder ~O> (en dan had ik daar een cm vanaf moeten slijpen om recht te blijven)
Tweede had inderdaad gekund, niet aan gedacht, dan had ik ook recht werk overgehouden ^O^
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:52:11 #297
422610 Barrah
pi_142617270
Je moet alles eerst een keer gedaan hebben voor je weet hoe je het een tweede keer zou doen ;-)

Verder is dat randje voor de deur wel chique!
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:39:11 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_142627250
Een roze betonnen tuin! :D

Ziet er strak uit hoor, netjes gelegd!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_142627336
Een snoepjestuin :').

Straks komt gelukkig wel het leukere werk *O* !
Plantenbakken maken, bloemies uitkiezen, tuinstel mooi maken, etc.
pi_142630472
Ik vind het er tof uitzien Anne en SD *O* Het draakje kan wel wat :P
pi_142653355
Dankje Fripsi *O* !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')