Dat is echt fantastischquote:Op zondag 25 mei 2014 00:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik mag gratis 450 kilo groenafval per keer storten bij mijn gemeente (emmen).
In het voorjaar op Zaterdag moet je er vroeg bij zijn, dan staat er een rij van tientallen auto`s met aanhanger voor het hek te wachten bij de stort.
goeie handel is dat voor de gemeente; een kuub puin weegt namelijk ruim 2.5 ton, en er zijn niet zoveel partikulieren en die een aanhanger hebben/kunnen trekken die dat mogen laden.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:53 schreef Anne het volgende:
Bij een gemeente 8 km verderop van hier mag je ook gratis allerlei afval (bijna alle soorten zelfs) komen brengen per kuub per keer.
Hier helaas niet.. 12,50 euro per kuub. En bijvoorbeeld een kuub puin krijgen wij helaas niet in 1 keer op een aanhanger, dus dan begint het aan te tikken.
Maar daarover later meer.
Gelukkig nietquote:Op zondag 25 mei 2014 09:28 schreef Klonk het volgende:
Ik zit de hele tijd te kijken maar hoe werkt dat overpad van de buren bij jullie?
Door de achtertuin van voor naar achteren of mis ik iets
dan snap ik het nog nietquote:Op zondag 25 mei 2014 09:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Gelukkig niet!
Ze hebben alleen recht van overpad op de oprit, naast ons huis. Hier dus:
[ afbeelding ]
Juistquote:Op zondag 25 mei 2014 09:42 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan snap ik het nog niet, hun achtertuinen grenzen aan jullie oprit dan?
In de vuurkorf??quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Anne het volgende:
Oh, en zoals ik al in de openingspost van dit topic zei:
We gaan best wel wat dingen hergebruiken, dus de schutting krijgt uiteraard een ander plekje.
geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:20 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare rode buis langs gevel ?
De tuin heeft wel een redelijke grootte; daar moet wel iets van te maken zijn !
Ook met hergebruik van de nodige materialen![]()
schuur om spullen op te bergen zoals uw grasmachine. ik ben benieuwd naar het resultaat.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
geen idee waar die buis voor/van is. Ik gok zomaar dat hij op een zeker moment ineens verdwenen zal zijn.
Grootte van de tuin valt mee, maar dat komt meer doordat er een garage met schuur er aan vast achterin de tuin staat; da's meer mijn territorium.
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de weekquote:
Midden in de woonwijk idd niet het meest handige.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de week
Hoezo vind je geen grond? Is gewoon te koop hoor.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Zand naar de stort brengen?Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnenquote:Op zondag 25 mei 2014 19:02 schreef derLudolf het volgende:
Zand naar de stort brengen?Geen perkjes van de gemeente in de buurt? Een kuub of 5 vind je echt niet weer, zeker 3 maand later niet
Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:
Liggen die gestapelde grindtegels nu op het erf van jullie buren?![]()
Het stukje voortuin ziet er al netjes uit!
Nopequote:Op zondag 25 mei 2014 19:14 schreef JantinaGr het volgende:
Liggen die gestapelde grindtegels nu op het erf van jullie buren?![]()
Het stukje voortuin ziet er al netjes uit!
Beter in de vuurkorf dan in de open haard. Ik heb wel gekkere dingen in een vuurkorf gezien.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens geïmpregneerd hout in een vuurkorf gegooid? Aanrader van de week
Klinkt als de gemeente waar ik woon.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Makkelijker gezegd als gedaan als de gemeente waar je woont geen fatsoenlijke gemeentestort heeft waar je gewoon tuinafval en bijvoorbeeld puin kunt storten.. kan wel, maar dan waren we denk ik al 300¤ verder geweest, alleen om van de zooi af te komen. Nu moet bijna alle tuinafval via de kliko, en dan duurt het allemaal effe![]()
Ik kon het redelijk onopvallend doen, 5 meter de poort uit. Dat stuk mocht ook wel opgehoogd worden nadat het voetpad er opnieuw ingekomen was.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen![]()
Maar da's wel iets anders als 5 kuub natuurlijk![]()
[..]
Nee, die liggen bij haar pa op de oprit. Dat zijn niet de tegels uit onze oprit, maar dat waren tegels die we eigenlijk in eerste instantie wilden gaan gebruiken om de borders in de achtertuin mee dicht te timmeren.
asfalt, van dat rooie fietspadenspulquote:Op zondag 25 mei 2014 21:08 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh, de grindtegels worden vervangen! Ben benieuwd wat jullie ervoor in de plaats leggen. Iets low-budget via marktplaats of...?
Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).quote:Op zondag 25 mei 2014 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Bekeuringen voor het illegaal dumpen van 'afval' zijn niet mals. Al moet ik zeggen dat ik nu nog ongeveer één kruiwagentje kwijt moet, en ik denk toch dat dat aan de overkant in het hoge gras gaat verdwijnen![]()
Dat is dan letterlijk geven en nemenquote:Op zondag 25 mei 2014 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik woon in een nieuwbouwwijkje waar nog veel kavels braak liggen (crisis).
Ergens in de berm ligt een bult grond van 8m hoog (of zoiets), iedereen die grond kwijt wil gooit het daar op, en wie grond nodig heeft die schept het er weer vanaf.
Dat gaat soms met aanhangers tegelijk
quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:42 schreef Geralt het volgende:
Anne, waarom heb je je wintervelgen in godsnaam nog op je auto liggen?
Wel eens van round up gehoord?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Barrah het volgende:
Succes met straks het onkruid uit je split trekken. Is minder onderhoudsvrij dan je denkt...
quote:Op zondag 1 juni 2014 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren trouwens effe aan de beul geweest; de betonnen 'balkjes' in de oprit en lang het huis zijn er nu uit. Boorhamertje gehuurd bij Boels, en binnen een uurtje of 3 lag de hele boel op een bult vooraan de oprit.![]()
Morgen even de lokale zand/grind/grondboer bellen, dat hij die rommel effe komt opknijpen.
Effe wachten op Anne voor de pics
kom je helpen? Als het klaar is fiksen we een BBQquote:
Waarom mag jij niet sjouwen dan als ik vragen mag? Dat je geen hele stapel tegelijk mag nemen kan ik in komen, maar een beetje helpen kan toch wel? Of zit je met lichamelijke ongemakken of iets?quote:Op zondag 1 juni 2014 20:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Het Draakje!
En ik wil helpen sjouwen, maar ik mag niet.
als ik het niet zo achterlijk druk zou hebben de komende tijd, dan had ik gerust geholpen. Maar ik ben bang dat jullie niet tot eind juli willen wachtenquote:Op zondag 1 juni 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kom je helpen? Als het klaar is fiksen we een BBQ![]()
![]()
Anne kan ook wel helpen; klussen is niks zonder catering
Ik mag het niet van SDquote:Op zondag 1 juni 2014 21:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom mag jij niet sjouwen dan als ik vragen mag? Dat je geen hele stapel tegelijk mag nemen kan ik in komen, maar een beetje helpen kan toch wel? Of zit je met lichamelijke ongemakken of iets?
En de catering (lees: een lekker koud pilsje op zijn tijd) is natuurlijk altijd goed bij het klussen
Neh, ik denk dat de bestrating volgend weekend al komt, dan moet asap het zand erin, en dan ga ik beginnenquote:Op zondag 1 juni 2014 21:44 schreef densmee het volgende:
[..]
als ik het niet zo achterlijk druk zou hebben de komende tijd, dan had ik gerust geholpen. Maar ik ben bang dat jullie niet tot eind juli willen wachten
Ja, de rest van de week klagen over spierpijn, en lamme handjes, en die heeft ze hard nodig voor haar werk. Anne is niet gebouwd voor zulke klussies.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:47 schreef Geralt het volgende:
Ow dan zal je achteraf wel "straf" gekregen hebben of niet?
True dat.quote:
Mwoah, ik heb ruim 160 kuub gekruid in mijn vorige pand, en ik denk ruim 200 meter bestrating, een kleine 100 vierkante meter oerwoud gekapt en nog wat andere klusjes gedaan, en dat ging ook grotendeels in mijn uppie. Daar had ik een tuin van 400m² dus ik ben wel wat gewend. Moet ik er wel bij zeggen dat ik toen ook een jaartje of 15 jonger was, dus het is wel een flinke klus, maar niet onoverzichtelijk, en ik heb gelukkig ook 2 linkerhanden, maar ik ben dan ook links, dus dat is geen puntquote:Op zondag 1 juni 2014 21:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
True dat.
Flinke klus. Voor mij persoonlijk zou het een helse zijn, want ik heb zegmaar 2 behoorlijke linkerhanden![]()
Succes ermee en ik kom nog wel ff kijken hier naar het eindresultaat
Ja klopt, maar daar wordt de au niet minder vanquote:
Vrees dat je te ver woont, anders was ik wel ff komen aanklooien. Met straatwerk en tuinwerk altijd wel aardig handig.quote:Op zondag 1 juni 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kom je helpen? Als het klaar is fiksen we een BBQ![]()
![]()
Anne kan ook wel helpen; klussen is niks zonder catering
Het probleem met split is niet alleen het bijhouden van onkruid. Ook dat door regen en wind er langzaam steeds meer zand tussen je split komt, waardoor onkruid makkelijker kiemt en steeds dieper wortelt. Door de steentjes trek je onkruid er ook niet makkelijk uit. Uiteindelijk zul je enkele keren per jaar je grindbak moeten omspitten of zelfs zeven om het goed te houden. Qua onderhoud verkies ik bestrating of zelfs een border. Veel makkelijker bij te houden!quote:Op zondag 1 juni 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel eens van round up gehoord?![]()
En trouwens, als je het niet 20 cm hoog laat worden, pluk je het er zó uit
quote:Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
kun jij ook lief kijken?quote:
Ik heb naast mijn oude pand een oprit met zo om en nabij de 70m² split, met als ondergrond betontegels (ivbm afwatering naar een kolk) met daarop stabilisatietegels met het (hardsteen) split erin, en als je gewoon gebruik maakt van de oprit rijd je het gewoon kapot en heb je nergens last van. Toen ik hier in Limbabwe met Anne samen ging wonen werd die oprit niet of nauwelijks meer gebruikt, en dan liep je eens per maand als we er waren een uurtje rond, en had je 70m² compleet schoon inclusief de wortels. Wil ik je met bestrating nog zien doen, want daar groeit alles tussen de stenen, en kun je meestal alleen plukken wat erbovenuit groeit. Dit komt gedeeltelijk in stabilisatietegels te liggen en de rest gewoon los.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:16 schreef Barrah het volgende:
Overal kan onkruid groeien. Het is alleen een kwestie van hoeveel en hoe makkelijk het is te verwijderen. Uit eigen ervaring staat split dan bij mij niet op 1 in de categorie onderhoudsvriendelijk. Als het voor jullie wel werkt, zou ik me niks aantrekken van mijn advies :-)
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uitquote:Op maandag 2 juni 2014 20:29 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kun jij ook lief kijken?
beetje straatwerk leggen is best leuk, je woont alleen een beetje ver in het noorden
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.quote:
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijkenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er loopt een heul mooie snelweg tegenwoordig; die rijd ik 5 tot 6 keer per week helemaal uit
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 07:34 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik wacht toch eerst eens af of anne lief kan kijken
Bij mij gaat er eigenlijk wel veel stuk, maar het merendeel wat stuk gaat heeft met de turbo te maken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nogal behoorlijk offtopic, maar ik ben met gepaste spoed op zoek naar een auto (lees: die moet voor het weekend op Brennie's naam staan) en kwam een leuke Seat Ibiza tegen uit 2004 met weinig op de klok.
Bevalt die van jou? Zijn dat een beetje betrouwbare auto's?
ik heb je nog niet gezienquote:
Dat durf ik nietquote:
Het puin is nu in ieder geval ook niet naar de gemeente gebrachtquote:Op donderdag 5 juni 2014 07:31 schreef CafeRoker het volgende:
dat wordt nog een heel karwei
ik zal op de eerste pagina iets over gemeentestort. Hebben jullie ook al eens naar particuliere stortplaatsen gekeken? De lokale is hier een stuk goedkoper dan het gemeentestort wat betreft groenafval, en de kosten voor het storten van puin staan helemaal in geen verhouding.
Ik kan me voorstellen dat dat op meer plaatsen zo is.
zie ik er zo eng uit met baard?quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat durf ik niet![]()
.
2 jaar lang beloofd dat we eens aan zouden komen aanwaaien, nooit gedaan, neem ik mij wel altijd nog voor! Is gelukkig niet persoonlijk, want mijn neef woont ook om de hoek bij SD en die riep ook altijd "kom een bakkie doen!" en dat hebben we welgeteld 1x gedaan om iets af te geven. Drukdrukdruk.
Nee hoorquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef lipje het volgende:
[..]
zie ik er zo eng uit met baard?
herkenbaar die drukte![]()
En de zondag mogen we ook nog zand komen halen, alleen dan gaat het regenenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
Goed idee; je zand gaan halen en kruien als het godsgruweljk warm wordt.. Dat wordt lagguh.
Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijnquote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:11 schreef DeTolk het volgende:
Ah, kan ik mooi ideetjes opdoen voor wanneer ik mn tuin ga verbouwen.
voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etcquote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
er moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen.
Waarom wil je gas in de schuur dan?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, dan moet je denk ik ergens anders zijn![]()
het recept voor voorlopig; alles eruit slopen (gedaan inmiddels) en alles dichttimmeren met betonstenen![]()
Side dishes; wat plantenbakken zo hier en daar; die maak ik denk ik van de steigerdelen die we nu gaan mishandelen als loopplanken, want die moeten er toch gebruikt uit gaan ziener moet eigenlijk een water en (aard)gasleiding naar de schuur, moet ik op korte termijn nog effe over prakkedenken, dat wordt denk ik thyleen voor het water en een kunststofslang voor het gas als ik daar een beetje aan kan komen. En eigenlijk wil ik wel heel graag een afdak tussen de keuken en de schuur/garage om daar wat dingen droog te kunnen zetten die niet per sé in de garage of schuur hoeven te staan.
Niet echt wereldschokkend dus
Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:53 schreef lipje het volgende:
[..]
voor gas kan je ook alupex met extra mantel gebruiken. Moet je alleen wel bedenken dat ie in de tuin loopt in verband met spitten,graven etc
en thyleen slang is niet goed vorstbestendig.
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4½ kuub gehaald vandaag (3 aanhangertjes), 3 kuub de achtertuin in per éénwieler en 1½ kuub voorop de oprit weggevlakt, want daar had de puinboer (op verzoek) een beetje extra weggehaald ivbm fijn puin in de bovenlaag. Morgen denk ik nog 3 karren halen, en dan moeten we aardig in de buurt zitten.
Ik hoop dat het morgen een beetje meevalt met het weer en dat we het nog kunnen uitvlakken, dan kan het mooi even inklinken als het nog een beetje wil regenen deze week. Volgend weekend de trilplaat eroverheen en dan kan de bestrating komen, die staat al klaar bij de verkoper
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, enAnne
heeft zich kranig geweerd met de bats
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik lees dat je voor dat alupex een speciale tang nodig hebt; da's niet handig. Ik moet iets hebben wat ik terug kan verlopen naar oldskool koperen gasleiding en liefst zelf kan aanleggen. In Nwk ligt al jaren een thyleenleiding naar de schuur, nooit problemen mee gehad, Naja, wel eens bevroren geweest, maar dat was in de schuur, niet onder de grond. Zit onder de grond ingepakt in buisisolatie.
[..]
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?
Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
Om een eitje te kunnen bakken tijdens het klussen, wat denk je zelf?
Gaat om de stabiliteit en om de ondergrond, en dat moet met een strak gelegde 30x20x5 ook goed komen. Spul wordt goed aangetrild, de oude ondergrond is niet of nauwelijks gewoeld en er komt een laagje vers zand bij. Als het naderhand toch mocht gaan vervelen ruk ik het er wel weer uit en maak ik er een gestabiliseerd zandbed van (lees: schep 5 balen cement door de bovenlaag van het zandbed)quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:11 schreef Bintzak het volgende:
Waar je wel op moet letten of je stenen het gewicht van de auto aan kunnen. Heb vandaag ook steen gekocht voor ons terras dat is 30x20x4 cm.
De verkoopster vroeg of er een auto op kwam, dat is niet het geval maar dan moet je aan 6 cm dikte gaan denken en jullie nemen 5cm dacht ik te lezen. Misschien dat het materiaal sterker is?
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Maak gelijk een aansluiting voor de BBQ grill. Wat is nou een schuur zonder goede hamburgers, gegrilde kip, stukje steak? Voor bij het bier klussen.
Amenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachtenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, enAnne
heeft zich kranig geweerd met de bats
Ik ben geen Limbo, maar was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik de post van SD lasquote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachten
Dat zou zomaar kunnen, maar het blijft een schop.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je dat tegen je limburgse buren zegt krijgen ze hele vunzige gedachten
Fles bier erbijquote:Op zondag 8 juni 2014 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Nog 4 kuub gehaald; 2 liggen er al in de tuin, de rest wacht tot na onze adempauze.
Anne misschienquote:
Koud flesje water danquote:Op zondag 8 juni 2014 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anne misschienik doe niet aan bier.
En dat met een B rijbewijsje. Kan net als oom je niet ziet.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ouwe Benz heeft een paar zware ritjes achter de rug; niet tegen oom agent vertellen, maar er ligt anderhalve kuub op die aanhanger, dat weegt ruim 2200 kilo, plus de kiepaanhanger
[ afbeelding ]
Absoluut beter. Maar voor de snelle trek he.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:43 schreef Sounddragon het volgende:
Een ekte BBQ zoals de onze werkt op van dat zwarte spul.
Ik mis alleen D op mijn pasje, maar 3 ton achter die ouwe Benz is gek zatquote:Op zondag 8 juni 2014 15:41 schreef jpajs het volgende:
[..]
En dat met een B rijbewijsje. Kan net als oom je niet ziet.
Dan loop ik wel effe naar binnenquote:Op zondag 8 juni 2014 15:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Absoluut beter. Maar voor de snelle trek he.
Volgens mij kun je hem beter gewoon een dagje huren voor die anderhalve keer dat je een dikke kar nodig hebt.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Mooi idee zo met die kipper.
Ik zat net even te kijken op Marktplaats naar kippers, en daar kwam ik deze tegen http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Een ongeremde tandemasser kipper, maximaal totaalgewicht 750 kg dus.
Daar heb je toch niks aan ? Volgens mij weegt deze leeg al dik 500 kg.
En dan staat er met koeienletters bij "geschikt voor B-rijbewijs"
Deze kar kost ¤1675, volgens mij kun je beter voor ¤500 BE halen en dan een fatsoenlijke kar kopen.
Er zijn maar weinig auto's waar je 3 ton achter kan- en mag hangenquote:Op zondag 8 juni 2014 21:45 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook wel BE dat is het probleem niet, alleen mijn auto kan niet zo gek veel trekken![]()
Maar ik ben verrekte blij met mijn eigen geremde enkelas aanhanger (op kenteken ja)
Dat was de planning en die grindtegels stonden zelfs al klaar bij mijn ouders zoals in het topic te lezen isquote:Op zondag 8 juni 2014 22:05 schreef 2cv het volgende:
Gewoon overal gratis grindtegels overheen flikkeren was geen optie![]()
Maar goed bezig en zulks. Ik heb eens een deel van de lading (grindtegels) uit een aanhanger gehaald omdat de aanhanger absoluut niet meer veerde. Maarja, dat was ook en enkelassig, ongeremd flutkarretje. Maar wel beter dan zelf sjouwen
quote:Op zondag 25 mei 2014 19:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar nu we het toch weer over de tegels hebben. In eerste instantie was het de bedoeling om alles te bestraten met wat we hadden, maar ik had er nachtmerries van, want stiekem vond ik die grindtegels helemaal niet mooi. En dus heb ik alle grindtegels, betontegels en klinkers op Marktplaats gezet en de huidige status is nu:
Goed gedaan wijquote:Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
We hebben dit weekend met zijn tweetjes dus om en nabij de 8½ kuub (dat is dus 8. X 1.6 = 13.6 ton) zand gehaald en verkast met de kruiwagen, we zijn redelijk verrot.
G klasse, Defender, Discovery, Ford Ranger, VW Amarok zijn zo al een heel rijtje die 3,5 ton mogen sleurenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig auto's waar je 3 ton achter kan- en mag hangen
Ja tuurlijk zijn er genoeg, maar hoeveel mensen ken jij in je omgeving die zoiets rijden? ongeveer 1-2% van het wagenpark in NL denk ik.. veelal paardenliefhebbers, boeren of bedrijfsauto's die wel eens dikke aanhangers moeten verslepen. Ik zou een dikke Dodge Ram pickup pakken, een G is ook lueck natuurlijk, maar niet bazig genoeg.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
G klasse, Defender, Discovery, Ford Ranger, VW Amarok zijn zo al een heel rijtje die 3,5 ton mogen sleuren
Opzich genoeg, maar woon ook in n dorp :pquote:Op zondag 8 juni 2014 23:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zijn er genoeg, maar hoeveel mensen ken jij in je omgeving die zoiets rijden? ongeveer 1-2% van het wagenpark in NL denk ik.. veelal paardenliefhebbers, boeren of bedrijfsauto's die wel eens dikke aanhangers moeten verslepen. Ik zou een dikke Dodge Ram pickup pakken, een G is ook lueck natuurlijk, maar niet bazig genoeg.![]()
Magoei, hoewel een leuke discussie, wel beetje een zijspoor in een k&W topic![]()
Volgend weekend een trilplaatje zien te organiseren die in Anne d'r Cupra past, en dan eens kijken hoeveel de boel nog gaat zakken. Zeker in het gedeelte rechts achterin de tuin verwacht ik dat het spul minstens 10 cm inkakt.
Daihatsu Rocky.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
G klasse, Defender, Discovery, Ford Ranger, VW Amarok zijn zo al een heel rijtje die 3,5 ton mogen sleuren
3,5 ton ?quote:
Een maat van me heeft 2 van die dingen omdat er 3,5 ton aan mag hangen.quote:Op maandag 9 juni 2014 02:00 schreef densmee het volgende:
[..]
3,5 ton ?
Maar een beetje degelijke sprinter lt of iveco mogen dat ook wel
Daar hebben we rekening mee gehoudenquote:Op maandag 9 juni 2014 00:22 schreef boertie het volgende:
Heb je wel rekening gehouden met het feit dat bestrating ook nog volume heeft? Dat je straks dus niet de helft van het zand weer moet afvoeren omdat je anders veel te hoog uikomtJe zal niet de eerste zijn die dat vergeet
Jep.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Jullie gaan dus de hele achtertuin bestraten ?
Mwoah, een jaar of 3.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:23 schreef icloud het volgende:
Heb ik wat gemist? je woont toch in een nieuwbouwhuis in weeze?
Tim woont in een nieuwbouwhuis in Weeze.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:00 schreef icloud het volgende:
En sd is tim of is die alweer aan de kant gezet?
Als Anne haar achterbank plat doet past er wel een 16 kN trilplaatje van Boels in.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zijn er genoeg, maar hoeveel mensen ken jij in je omgeving die zoiets rijden? ongeveer 1-2% van het wagenpark in NL denk ik.. veelal paardenliefhebbers, boeren of bedrijfsauto's die wel eens dikke aanhangers moeten verslepen. Ik zou een dikke Dodge Ram pickup pakken, een G is ook lueck natuurlijk, maar niet bazig genoeg.![]()
Magoei, hoewel een leuke discussie, wel beetje een zijspoor in een k&W topic![]()
Volgend weekend een trilplaatje zien te organiseren die in Anne d'r Cupra past, en dan eens kijken hoeveel de boel nog gaat zakken. Zeker in het gedeelte rechts achterin de tuin verwacht ik dat het spul minstens 10 cm inkakt.
Dat denk ik ook wel, alleen wordt dat effe listig met in- en uit tillen, want die weegt een kilootje of 50 volgens de site. Kan ik wel hebben, maar hoge dorpel enzeauw, en ik wil de boel niet vernueqen.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als Anne haar achterbank plat doet past er wel een 16 kN trilplaatje van Boels in.
burgerbak lenen? Lage tildrempel en veel ruimte.quote:Op maandag 9 juni 2014 23:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, alleen wordt dat effe listig met in- en uit tillen, want die weegt een kilootje of 50 volgens de site. Kan ik wel hebben, maar hoge dorpel enzeauw, en ik wil de boel niet vernueqen.
Komt goed
is goed, ik zie je zaterdagochtend wel, ik zorg voor koffie en vlaai.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:40 schreef lipje het volgende:
[..]
burgerbak lenen? Lage tildrempel en veel ruimte.
kom je ze even omruilen? Er waren geen handjes aangeboden. Ik mag fijn de kinderkamer verbouwen en verven. Daarna de Ikea plundra-enquote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
is goed, ik zie je zaterdagochtend wel, ik zorg voor koffie en vlaai.
Neuh, valt wel mee, tis maar een kleintje hequote:
Dus je respecteert de zondag rustquote:Op zondag 15 juni 2014 10:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, valt wel mee, tis maar een kleintje he![]()
Ik moet straks nog een klein stukkie oprit doen, maar ik wacht effe tot na de middag; tis zondag
Tot de middag jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot de middag ja
ik stond al om 11 uur de ikea te plundra-en.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
quote:Op zondag 15 juni 2014 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot de middag ja
EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 22:58 schreef lipje het volgende:
[..]
ik stond al om 11 uur de ikea te plundra-en.Liever jij als ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat?quote:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nee, met d'r kompjoeter als het goed is.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:43 schreef lipje het volgende:
is Anne weer met de graafmachine aan het spelen?
Ligt gewoon aan de werkmethode; niet eerst het split erop gooien en dan nog af moeten snijden, dat werkt gewoon wat minderquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:26 schreef AnneX het volgende:
Als je nog meer worteldoek te versnijden hebt...
Bj de Action ductape kopen, en plakken op de snijnaad ( stofvrij etc) en dan erlangs op maat afknippen.
Werkte hier als een tierelier.
![]()
Jullie werken hard! Best wel...
Nah, ik heb 3 jaar bij een bestratingsgroothandel gewerkt, en geloof me, wat hier voor de deur staat is géén zomerbont, maar brons, of bruin genuanceerd.. er zit niet één gele steen in..nog niet bijnaquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:58 schreef Barrah het volgende:
Hoe groot is het kleurverschil? Is niet heel ongebruikelijk dat bestrating er uit de verpakking anders uitziet dan straks in je tuin. Display stond buiten zeker? Zon doet een hoop met kleur.
het is meer of je van deze foto de 2e display hebt met wat meer grijs.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
en met een beetje zon erop;
[ afbeelding ]
Dat zei ik inderdaad ook alquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:22 schreef loecje het volgende:
het is meer of je die 2e
[..]
het is meer of je van deze foto de 2e display hebt met wat meer grijs.
Neh, die 2e is keihard rood/zwart, en ook rood zit er bij onze pakken niet in... er zit heel veel anthraciet in, en bruin, en een klein percentage beige/oranje-achtig.. is lastig te zien op de foto's..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:22 schreef loecje het volgende:
het is meer of je die 2e
[..]
het is meer of je van deze foto de 2e display hebt met wat meer grijs.
Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:32 schreef loecje het volgende:
elleboogjes verband toch? keper is 45graden gedraaid, daar zou je heel veel knipwerk mee hebben.
En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same, stenen liggen 90 graden op elkaar, alleen werk je zonder vijfhoekige kantopsluiting. Als je hem op de straatklinker manier legt kom je idd op 45 graden van de opsluiting aan, en knip/slijp/zaag je de hele opsluiting, nu maar om de 2 lagen, terwijl je halfsteens ook elke laag aan de beurt bent, in dit geval met óf een derde of tweederde steen.
Als je het helemáál saai wilt kan het ook precies halfsteens, dan maak je net een trottoir, en begin- of eindig je met een halve steen. Dat vind ik trouwens écht lelijk met een siersteen.. Dan koop je mooie bestrating en verwerk je het vervolgens tot een saaie bende.
Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur welquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef Puala het volgende:
[..]
En halfsteens, maar dan in de lengte ipv de breedte?
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zienquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is niet handig op de oprit met een 20 cm brede steen, dan rijd je er in no time sporen in. Kan voor het paadje naar de voordeur wel
Zoals op dat bord idd; halfsteens en dan niet de naad in het midden, maar op 1/3.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:
[..]
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:55 schreef densmee het volgende:
[..]
Niet doen wordt het paadje smal van, die elleboog ziet er wat grof uit, halfsteens en dan verspringen kan er wel eens goed uit zien
Compliment naar Sounddragon dit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich primaquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
Ik persoonlijk vind het mooier als alles één geheel is. Ik hou van saai en 'rustig'.
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Anne het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:05 schreef Anne het volgende:
Sounddragon is gelukkig één geheel, maar niet saai en rustig.
de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed![]()
Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:12 schreef loecje het volgende:
[..]
de stratenmaker hier in huis verklaart je ook voor gek dat je een halfsteensverband op de oprit legt.
als hier in/rondom huis alles af is (over een jaar of 30quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is jouw kerel aardbolstoffeerder ja? Wanneer komt 'ie helpuh?
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
De voortuin is wel een beetje een grafzerk Anne.![]()
Je zit daar niet op dat rotte veen hè, klapzand daar kun je gerust half steens op leggenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, dus het wordt óf alles elleboogjes, of wat loecje zegt; paadje en achtertuin in halfsteens, en de oprit in keper, want ik heb weinig geen zin om volgend jaar de oprit nog een keer te doen, omdat het spul uit elkaar gereden wordt omdat het zo nodig allemaal hetzelfde moest, maar het niet in het goede verband ligt. De tuin en oprit worden sowieso afgescheiden van elkaar door de poort, en daar kwam toch al een bandje onder, dus dat kan op zich prima![]()
Of je moet volgend jaar een stratenmaker willen huren om het effe allemaal opnieuw te doen.. vinnik ook goed![]()
Werken is leuk, maar nog steeds geen hobby van me
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
De voortuin is wel een beetje een grafzerk Anne.![]()
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.quote:
Je gooit een tuin eerst dicht?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden.
Dat is ook de reden dat wij met onze eigen voortuin nog niet wat durven; ik wacht nog even op een bevriende buurtgenoot die tuinman is voor adviezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. We doen alles op de bonnefooi en hebben geen ontwerp of ideeën vooraf.
Eerst alles dichtgooien en daarna zien we wel hoe we alles leuk gaan aankleden.
Lees ff de 2e alinea van de OP, dudequote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je gooit een tuin eerst dicht?![]()
Tuin = natuâh, jeweettog.
DIT!!! Vele malen mooierquote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
kom ik straks nog op terug trouwens![]()
Lijkt volgens mij alleen op elkaar als je gewoon niet kijkt
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadjequote:
Dat eerste is tijdelijk, je moet ervoor zorgen dat het laatste gedeelte niet tijdelijk isquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Gut. Door dit topic word ik ook aan het feit herinnerd dat we gewoon alles uit onze voortuin moeten slopen en 'even' opnieuw moeten beginnen._!
Ziet er wel mooi uit allemaal!
Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
Ik heb vorig jaar een soortgelijk huis gekocht, met exact dezelfde lelijke grindtegels. Dit topic herinnert me eraan dat ik ook nog 4 miljard vierkante meter moet vervangen..
welnee man.. als je de steen effe natmaakt voor je hem slijpt valt het stof heel erg mee, de schijf slijt niet als een dolle, en het scheelt ook nogal of je een kwalitatief goede schijf neemt, of die van een tientje van de aktion.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:48 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Eindstand: 3 diamantschijven op, buren gek van de grafherrie, 6m3 stof, maar wel een mooi paadje
wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geelquote:Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Mwehehe.. Wij hebben het ook een jaar uitgesteld.
Zojuist ff bij de stenenboer geweest, lang nagedacht en getwijfeld. Als we de stenen houden die nu voor de deur staan krijgen we 110 euro korting. Ik vind dat eigenlijk een beetje wênag. SD zou wel graag de stenen willen behouden, maar hij is dan ook weer zo lief om te zeggen dat ik moet kiezen en dat hij alles wel best vindt.
Toen kwam ik Toscaanse stenen tegen en dat vind ik eigenlijk ook heel erg mooi, weer dankzij het gele wat er in zit (en wat dus ontbreekt aan de stenen voor de deur).
[ afbeelding ]
Aangezien SD vanaf het begin al graag 20x30x6 wilde hebben, heb ik de knoop doorgehakt en deze in dat formaat besteld. Ik blij met de kleurtjes, SD blij met het formaat. En het gaat 'maar' 110 euro extra kosten, dus dat gaat nog wel.
niet koeien of lekken dusquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wel een slekte kleur om op te klussen, die olievlekken krijg je er beroerd uit met dat geel![]()
Ik mot sowieso geen koeien op mijn oprit, of er moet een BBQ omheen zittenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:32 schreef JantinaGr het volgende:
Ik heb een bericht gemist denk ik, maar ik zie het ook nergens terug... Je hebt je keuze voor bestrating veranderd? Je hebt nu stenen voor de deur staan en krijgt 110 euro korting als je die zou houden? Huh...
Lijkt wel wat op onze bestrating trouwens. Alleen is de onze geel/oranje-kleurig. Zie:Misschien was ik wat onduidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
We hebben de verkeerde stenen geleverd gekregen. Als we die nu gewoon behouden (de helft staat al op onze stoep), krijgen we 110 euro korting. De stenen die we aangewezen hadden, zijn helaas niet meer leverbaar. Maar omdat ik de stenen die hier staan toch niet helemaal mooi vind (ik mis het geel in de steen) heb ik toch voor een compleet andere steen gekozen in plaats van de korting aan te nemen op de stenen die hier staan.
We zijn nu dus aan het wachten voor de grote omruildag.
En het lijkt er inderdaad wel opBlij mee?
Noop; timmeren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:56 schreef densmee het volgende:
Je gaat die oprit en de rest er toch niet compleet inkloppen, gewoon vlak harken dan aftrillen en afreien
stenen erin tassen en aftrillen als het erin ligt, desnoods met een rubber matje aftrillen om de stenen niet te beschadigen
Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Noop; timmeren.
Productie is voor aannemers.. moet goed liggen, geen plassen, geen sporen als ik mijn auto rop zet.. misschien tril ik hem nog wel na, maar meestal is dat niet nodig.
Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:03 schreef densmee het volgende:
[..]
Gaat sneller inderdaad, maar vaak ook strakker dan compleet erin kloppen.
En goed aftrillen en afreien dan ligt het zo vast als een huis.
Je woont daar nog steeds op klapzand he
Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, maar timmeren heb ik geleerd op de opleiding, reien was streng verboden, en gezien het feit dat ik daarna wat anders ben gaan doen als aardbolstofferen heb ik dat afreien ook nooit echt goed geleerd; een paadje lukt me op zich wel, maar grote vlakken wordt een drama.. afgetrild is het al, maar het is erg los zand.
Ik ga gewoon doen zoals ik weet dat ik het goed kan, en dat is oldskool met de hamer![]()
En ik gebruik ook een draad en hoogtesteentjes![]()
Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet andersquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:11 schreef densmee het volgende:
[..]
Succes dan, en het is wel knap om het volledig erin te timmeren.
Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat is daar knap aan dan? 20 jaar geleden deden stratenmakers niet anders![]()
Ouderwets vakwerk; elke steen dezelfde draagkracht zonder zachte plekken.
Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkiequote:Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef densmee het volgende:
[..]
Om het er dan strak erin te krijgen met het benodigde afschot en zo.
Ik kan het ook wel, maar dat kost me toch aardig wat moeite.
Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Baan maken, hoogtestenen erin, draad erop, lijnen op de muur schieten en vlak blijven. om de 2 lagen effe achteruit en kijken. Makkie![]()
Heb je met afreien toch ook? dan moet je het afschote er met de lat in trekken, dat vind ik persoonlijk veel moeilijker
Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijdquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef densmee het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewenning, kinderkoppen stomp ik er ook zo in maar de rest altijd met de waterpas afreien.
voor grote oppervlakken heb ik wat T profielen die ik op hoogte stel en dan kan ik er zo over heen strijken
haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappenquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, ik ga ze gewoon lekker bikkelen, op het gemakkie, want ik moet ook zelf baan maken en hoogtes uitzetten. Het zal niet binnen 2 dagen dicht liggen, maar ik heb de tijd![]()
Ik ben allang blij dat we redelijk grote stenen hebben en geen waalformaatjes ofzo; ik heb liever een tegelhamer als een straathamer in mijn handjes
Dat is het enige voordeel ja, en het opperen is een stuk makkelijker en lichterquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:38 schreef densmee het volgende:
[..]
haha, ik vind waaltjes juist mooi werk om te maken geen knipmachine nodig maar gewoon alles met de straathamer kappen
We kijken ergens anders, en ik denk dat het niet gewaardeerd wordt als ik daar als de verschrikkelijke zandman binnenkom..quote:Op zondag 29 juni 2014 16:49 schreef Geralt het volgende:
Dat is pas over ruim een uur. Denk eens hoeveel stenen je op een uur erin kan klatsen nog!!!!!
Niks mis mee, dan watert het spul mooi inquote:
Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Je woont ook niet zó ver uit de buurt, dacht ik.
dan rijd ik bijna dagelijks langs, en dat is ongeveer 3 kwartier rijden over de A73quote:Op zondag 29 juni 2014 17:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omgeving Weert/Roermond. Jullie zitten helemaal in het noorden toch? Dat is een half uurtje rijden gok ik zo. Ik kom nooit noordelijker dan Venlo. Of ik moet op doorreis verder naar boven in Nederland zijn.
Rustig aan, genoeg pauzes pakken, niet de hele tijd gebukt gaan staan, maar af en toe ook effe wat anders doen tussendoor. Als je geen fysiek werk gewend bent is het inderdaad behoorlijk pittig.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Geïnspireerd door jullie zijn we dus ook maar 's begonnen! Wat een kutklus *auw*
Volgens mij zit er al zat troep in; alleen al van het aftrillen en een bakkie regen is de bovenlaag keihard, echt gewoon brokken bij het baan maken; best irritant @ this stagequote:
en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijvenquote:
vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen..quote:Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:
[..]
en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijven
in de speeltuin?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen..![]()
daarom mogen ze voorlopig alleen onder toezicht naar buiten, liefst helemaal niet, maja, dat gezanik en gemauw word je ook een keer zat hequote:Op dinsdag 1 juli 2014 07:31 schreef lipje het volgende:
[..]
in de speeltuin?
Het is nu voor de katten 1 grote kakbak
er komt ook groen in de tuin, maar in de vorm van potten en bakken, zodat we het kunnen verplaatsen als we dat nodig of leuk vinden. Tevens komt er een vogelhotel/huis/shelter/voederplaats. In mijn vorige woonplaats had ik meer ruimte, en kon ik auto's, motorfietsen en allerlei andere meuk kwijt naast een grote groene tuin. Hier hebben we gewoon niet veel ruimte, en dan verliest groen het van praktisch. Het is niet anders.quote:Op woensdag 2 juli 2014 01:52 schreef jpajs het volgende:
Het lijkt zo lekker praktisch: tegels in je tuin. De afgelopen jaren gebeurde dat dan ook massaal. Maar het heeft nogal wat negatieve effecten. Het groen moet weer terug, stelt de projectgroep van Operatie Steenbreek.
loungen in de tuin ‘We zijn eraan gewend geraakt om onze omgeving totaal naar ons gemak in te richten,’ zegt de Groningse stadsecoloog Wout Veldstra in het uitgebreide Vrij Nederland-artikel Tegelterreur in de tuin. ‘Dat is nu zo ontaard dat we ons bankstel buiten zetten omdat we willen dat onze achtertuin eruitziet als een salon.’
link
Die foto had ik nooit moeten posten, hèquote:Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:
[..]
en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijven
dat dacht ik ook wel eens met een aantal foto's..maar goed als je er maar lol in had.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Die foto had ik nooit moeten posten, hè?
Moeilijk, het putje ligt op 2/3 van de hoogte van het afschot. Is gewoon een bak die gemaakt is onder het kraantje, en ik weet niet wat er aan PVC onder zit. Als er een pijpje rond 40 onder zit, zit dat dus vervolgens bij elke klipscheet verstopt. Het blijft gewoon een soort bakje, maar hij gaat wel veranderen.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:16 schreef loecje het volgende:
mooie tegels
bij de put. de bovenste 2 lagen eraf slaan en er een put rooster op maken? dan zit je put op dezelfde hoogte als de bestrating.
Jij wel, ik niet. om bestrating heen hoort een kantlaag, en zaag/pas/hakstukken mogen nooit aan de buitenkant van je bestrating zitten ivbm draagkracht en wegspoelen.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:37 schreef Attitude het volgende:
wat loecje zegt dus.
die putje wat jullie nu hebben is ook wel onhandig. ben je in de tuin bezig met water en dan kun je dat niet richting putje vegen. gelijkvloers maken en een rooster erop gooien.
op de 1 na laatste foto zie ik ( links ) dat de stenen eerst normale formaat hebben en dan een smalle ernaast. vandaar deze keuze? ik had het andersom gedaan maar misschien kon dat daar niet?
Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:58 schreef Attitude het volgende:
Was gewoon een opmerking, bedoelde het niet als iets negatief.
We hebben hier de tuin ook betegeld, niet zelf maar door stratenmaker of hoe je ook noemt. En 3 kant van de tuin hebben pas en zaagstukken. We hebben wel 60 x 60 tegels. Misschien dat het wat uitmaakt. Die van jou zijn wat kleiner.
Wat dat water betreft, nu je uitlegt dat het zo naar de straat loopt, dan begrijp ik het beter.
Dan wordt het wat ander verhaal, als er een auto of motor overheen moet. Dan kan je beter idd hele stenen aan de kant plaatsen. Iquote:Op zondag 6 juli 2014 22:01 schreef Anne het volgende:
Bij ons moet er trouwens ook een auto of motor overheen kunnen zonder dat het doorzakt. Dat is ook wel bepalend.
Je hebt er voor geleerd! Wist ik niet. De een vindt dit en de ander dat, gelukkig maar anders zou de wereld saai zijn!quote:Op zondag 6 juli 2014 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit.Ook bij 60X60 tegels zou je de zaagstukken eigenlijk niet aan de kanten moeten doen, net als dat zaagstukken ook niet kleiner mogen zijn als een halve tegel/steen. Dingen die je leert op de opleiding voor stratenmakers, maar niet iedereen die tegels en/of stenen in tuinen legt heeft die opleiding gedaan, ik toevallig wel ooit, toen ik een jaar of 17 was ofzo.
![]()
Het is ook geen halszaak ofzo, maar het hoort eigenlijk wel zo, ik vind het ook veel netter staan, en je zaagwerk kan veel strakker
Het zaagstuk tussen 2 hele tegels leggen is niet meteen een wildverband hoorquote:Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
Met kleinere stenen kun je nog spelen, 60X60+ groter tegels moeten nooit in wildverband gelegd worden want dan krijg je rare stukken die op den duur wegzakken, bovendien ziet dat er echt niet uit, grote tegels in wildverband, heb het ook nooit gezien trouwens.
Knapt goed op zeg en wat een werk verzetten jullie
nog progressie in het weekeinde?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
Weinig progressie deze week, maar met dank aan de weergoden is het werk wat er al ligt nu wel aardig ingewaterd
Yeah, achtertuin is dicht, drempel onder de poort gemaakt en bij de poort ook al de passtukken geslepen omdat daar het water heen loopt. Nu nog rondom de keuken dichtmaken, dat is nog aardig wat slijpwerk, en dan is het lastigste stuk dicht. Ik wilde eigenlijk ook bij de keukendeur nog even dichtgooien omdat je daar regelmatig naar buiten en naar binnen loopt, maar er begonnen ineens grote druppels naar beneden te vallen, en dan is zo'n slijptol in je handen toch niet zo'n goed idee.quote:
quote:
Vleermuizen! Dat zou zomaar kunnenquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:40 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij doen ze dat instinctief tegen parasietenEn is een Roomba niet wat voor jullie?
Het zou zo maar kunnen dat jullie vleermuizen achter de boeiboorden hebben.
En je had gelijk; die meneer was er heeel stellig overquote:Op donderdag 17 juli 2014 20:40 schreef Erasmo het volgende:
Volgens mij doen ze dat instinctief tegen parasietenEn is een Roomba niet wat voor jullie?
Het zou zo maar kunnen dat jullie vleermuizen achter de boeiboorden hebben.
inspringing van de deur, anders had ik ze er in moeten zagen en dat had je dan weer teruggezien. Dit paste nagenoeg perfectquote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:28 schreef Vinniiee het volgende:
Overal liggen de stenen met de lange kant langs de muur, behalve daar bij de deur. Vanwaar die keuze?
Neh, ik heb het zo gedaanquote:
Och ja, nu zie ik het ook. Maar ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
inspringing van de deur, anders had ik ze er in moeten zagen en dat had je dan weer teruggezien. Dit paste nagenoeg perfect
Netjes opgelost!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, ik heb het zo gedaan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste mocht niet van de uitvoerderquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:30 schreef Barrah het volgende:
[..]
Netjes opgelost!
Ik had de overdwarse tegels voor de deur doorgetrokken tot in de hoek, dan had je daar ook niet zo'n hoekje gekregen. Of de overdwarse tegels ingekort tot ze even diep waren als de rest. Maar zo gaat het ook prima!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |