Zo. Al een maand niet gepost, wat indirect inhoudt dat er niet heel veel werk is verzet, al zijn alle 'kleine beetjes' bij elkaar toch ook weer heel wat uurtjes

.
Maar onder andere het weer zat helaas niet echt mee en beide zijn we druk geweest met werk en andere dingen en vonden we het ook nog eens nodig om even 2 weekenden leuke dingen te doen met zijn tweetjes

.
De oprit is uiteraard af en ook hebben we de laatste resten puin weggebracht en opgeruimd. De overgebleven 2 pallets aan stenen zijn terug naar de tuinboer, dus daar gaan we binnenkort nog even 'gratis' shoppen.
![Oprit12.jpg]()
Ik geloof trouwens dat we onze buurman hebben aangestoken, want hij heeft afgelopen week zijn tuin compleet leeggehaald (vandaar het beetje zand op de oprit en zijn tuindeur die daar staat).
We zijn wel een stuk verder gekomen met ons tuinstel, waarvan ik het klusje een beetje onderschat had. Stom genoeg heb ik (weer) niet echte voor-foto's gemaakt, maar ik heb toch nog wat gevonden.
Zo was het eerst (sorry voor de kwaliteit van de foto):
![Tuinstel2.jpg]()
Allerlei verschillende soorten lak, verf en weet ik veel wat er nog meer op zat. Behoorlijk hardnekkig spul in ieder geval.
Mijn vader heeft het toen een beetje grof afgedaan met de hogedrukspuit:
![Tuinstel3.jpg]()
![Tuinstel.jpg]()
SD en ik hebben dat nog een keer, iets preciezer en netter gedaan toen het tuinstel deze kant op kwam.
En daarna heb ik het dus samen met mijn vader geloogd. En het resultaat daarvan was dus dit:
![10351901_727013527358447_35184647533426453_n.jpg]()
En als voorbeeld even een close-up van het bankje:
![Tuinstel4.jpg]()
Toen ben ik gaan schuren... en schuren... en schuren... en toen ging het regenen, waardoor ik het nog een keer kon schuren... en schuren... Op het bankje na is inmiddels alles geschuurd!
![Tuinstel5.jpg]()
(de linker stoel is geschuurd, de rechter moest nog)
En dan... kwasten maar!
![Tuinstel6.jpg]()
![Tuinstel7.jpg]()
![Tuinstel8.jpg]()
![Tuinstel9.jpg]()
![Tuinstel10.jpg]()
![Tuinstel11.jpg]()
![Tuinstel12.jpg]()
Volgend weekend (als het droog is

) de 2e laag

.
En dan zorg ik dat ik van de week nog even het bankje schuur.. en schuur.. en schuur

en ga ik duimen dat het niet gaat regenen.
SD heeft ook alvast 4 steigerplanken in stukken gezaagd voor de twee grote plantenbakken die we gaan maken en hebben we daar vandaag ook de wieltjes voor eronder besteld.
De bedoeling is om een soort verrijdbare heggen te maken, met in de bak zelf ook nog bloemies.
SD wil namelijk graag wel eens een motor in de tuin parkeren en dat vind ik helemaal prima, zolang ik hem maar niet zie staan

.
Over 2 weken hebben we tevens een feestje (
![cheer-crazy.gif]()
) waar ik een tent van 3x6m voor heb gekocht.
Dus ik ben eigenlijk wel blij dat de tuin nog behoorlijk leeg is. Komt goed uit!
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 07-09-2014 19:37:49 ]