abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:30:41 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141754834
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:

[..]

en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijven :P
vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen.. :+ *)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 07:31:40 #252
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_141754839
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 07:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vinden de katten ook, maar ik kan wel een voorzichtige voorspelling doen.. :+ *)
in de speeltuin?
Het is nu voor de katten 1 grote kakbak O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:13:11 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141763691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 07:31 schreef lipje het volgende:

[..]

in de speeltuin?
Het is nu voor de katten 1 grote kakbak O+
daarom mogen ze voorlopig alleen onder toezicht naar buiten, liefst helemaal niet, maja, dat gezanik en gemauw word je ook een keer zat he :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141803687
Het lijkt zo lekker praktisch: tegels in je tuin. De afgelopen jaren gebeurde dat dan ook massaal. Maar het heeft nogal wat negatieve effecten. Het groen moet weer terug, stelt de projectgroep van Operatie Steenbreek.

loungen in de tuin ‘We zijn eraan gewend geraakt om onze omgeving totaal naar ons gemak in te richten,’ zegt de Groningse stadsecoloog Wout Veldstra in het uitgebreide Vrij Nederland-artikel Tegelterreur in de tuin. ‘Dat is nu zo ontaard dat we ons bankstel buiten zetten omdat we willen dat onze achtertuin eruitziet als een salon.’

link
Jeroentje.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:53:22 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141812129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 01:52 schreef jpajs het volgende:
Het lijkt zo lekker praktisch: tegels in je tuin. De afgelopen jaren gebeurde dat dan ook massaal. Maar het heeft nogal wat negatieve effecten. Het groen moet weer terug, stelt de projectgroep van Operatie Steenbreek.

loungen in de tuin ‘We zijn eraan gewend geraakt om onze omgeving totaal naar ons gemak in te richten,’ zegt de Groningse stadsecoloog Wout Veldstra in het uitgebreide Vrij Nederland-artikel Tegelterreur in de tuin. ‘Dat is nu zo ontaard dat we ons bankstel buiten zetten omdat we willen dat onze achtertuin eruitziet als een salon.’

link
er komt ook groen in de tuin, maar in de vorm van potten en bakken, zodat we het kunnen verplaatsen als we dat nodig of leuk vinden. Tevens komt er een vogelhotel/huis/shelter/voederplaats. In mijn vorige woonplaats had ik meer ruimte, en kon ik auto's, motorfietsen en allerlei andere meuk kwijt naast een grote groene tuin. Hier hebben we gewoon niet veel ruimte, en dan verliest groen het van praktisch. Het is niet anders.

Het wordt geen geitenwollen sokken tuin idd, dat heb je goed opgemerkt. ;)
pi_141855306
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef lipje het volgende:

[..]

en waar komt de graafmachine te staan? beetje zandbak moet er wel blijven :P
Die foto had ik nooit moeten posten, hè :P ?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 20:59:57 #257
132767 lipje
pi_141903053
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Die foto had ik nooit moeten posten, hè :P ?
dat dacht ik ook wel eens met een aantal foto's..maar goed als je er maar lol in had.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 6 juli 2014 @ 18:59:17 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141976243
Weer een mooi stukkie erin gegooid vanmiddag; een beetje tot de hoek van de keuken, toen 'kon' ik niet echt verder omdat ik moest zagen voor de opzet, en ik had geen krijtje meer, die was oppie en vergeten nieuwe te halen :@
Anne op pad gegaan om bij de bouwmarkt een doosie krijtjes te fetchen en ik ben aan het waterpassen gegaan om de hoogte naar de deur erin te zetten en dan afschot in de gootlaag leggen richting de poort.. Komt ze terug met de mededeling dat ze nog nooit van markeerkrijt hadden gehoord bij de Gamma.. stelletje kneuzen :')

Ik weet 200% zeker dat ze het hebben; skandia heeft ze onder andere, en ik had hem een doosie op laten vreten. Er werken ook alleen maar van die schoolkneusjes bij die tent, dan krijg je zulke onzin.

Gelukkig had ik er ergens in een assortibak nog 2 liggen ontdekte ik, dus ik ben de rest van de middag aan het zagen/slijpen geweest.. pics will follow, ik ga nog effe wat stof maken.
pi_141976350
Had ze geen telefoon bij zich? Dat vraag ik me zo even af, dan kan ze jouw bellen en had je misschien in andere bewoordingen kunnen zeggen.

En hoe vinden de buren het dat je op zondag werkt? Hier in mijn buurt is het not done en je wordt er raar op aangekeken.
  zondag 6 juli 2014 @ 19:12:59 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141976752
Had ze wel, niet aan gedacht denk ik. Ze had een stukkie (mijn laatste stukje) bij zich, kon niet missen.

Buren hebben er geen problemen mee, en if so hebben ze het recht en een hollandse mond om dat aan te geven, dan stop ik uiteraard met herrie maken. De buren hier zijn gelukkig niet zo narrow minded, en als ze me daar scheef op aan willen kijken, hebben ze óók dat recht ^O^ Als zij mijn doordeweekse uren vergoeden, neem ik met alle liefde een weekie vrij O+
pi_141976908
Ik denk niet dat ik een andere bewoording nodig had :P. Waskrijt, markeerkrijt, heb nog uitgelegd waarvoor ik het nodig heb én ik had een voorbeeld bij me. Maar ik heb ook meer vertrouwen in onze plaatselijke bouwmarkt, maar die was vandaag helaas dicht.
pi_141982168
De vorige keer lag het er dus zo bij:

En vandaag zijn we zo ver gekomen:

Voor het putje, die niet haaks op de muur gemetseld is ( }:| ) moeten we nog even wat creatiefs verzinnen, om dat wat netter eruit te laten zien.

Passen en meten is weten. Het lijkt erop dat we heel goed uit gaan komen ^O^.

De rest van de tijd is SD vooral bezig geweest met het slijpen van stenen om de randjes, hoekjes, ditdatjes op te vullen. En daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten.

Toch nog wel opgeschoten vandaag, ondanks de buien tussendoor.
pi_141982392
mooie tegels :D

bij de put. de bovenste 2 lagen eraf slaan en er een put rooster op maken? dan zit je put op dezelfde hoogte als de bestrating.
pi_141983647
wat loecje zegt dus.

die putje wat jullie nu hebben is ook wel onhandig. ben je in de tuin bezig met water en dan kun je dat niet richting putje vegen. gelijkvloers maken en een rooster erop gooien.

op de 1 na laatste foto zie ik ( links ) dat de stenen eerst normale formaat hebben en dan een smalle ernaast. vandaar deze keuze? ik had het andersom gedaan maar misschien kon dat daar niet?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:47:36 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141984257
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:16 schreef loecje het volgende:
mooie tegels :D

bij de put. de bovenste 2 lagen eraf slaan en er een put rooster op maken? dan zit je put op dezelfde hoogte als de bestrating.
Moeilijk, het putje ligt op 2/3 van de hoogte van het afschot. Is gewoon een bak die gemaakt is onder het kraantje, en ik weet niet wat er aan PVC onder zit. Als er een pijpje rond 40 onder zit, zit dat dus vervolgens bij elke klipscheet verstopt. Het blijft gewoon een soort bakje, maar hij gaat wel veranderen.
Het water loopt vanaf de muur links van het 'wasbakje' en de garage richting poort en dan via de oprit de straat op. Dat was altijd al zo, en dat werkt prima :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:37 schreef Attitude het volgende:
wat loecje zegt dus.

die putje wat jullie nu hebben is ook wel onhandig. ben je in de tuin bezig met water en dan kun je dat niet richting putje vegen. gelijkvloers maken en een rooster erop gooien.

op de 1 na laatste foto zie ik ( links ) dat de stenen eerst normale formaat hebben en dan een smalle ernaast. vandaar deze keuze? ik had het andersom gedaan maar misschien kon dat daar niet?
Jij wel, ik niet. om bestrating heen hoort een kantlaag, en zaag/pas/hakstukken mogen nooit aan de buitenkant van je bestrating zitten ivbm draagkracht en wegspoelen. :)
pi_141984942
Was gewoon een opmerking, bedoelde het niet als iets negatief.
We hebben hier de tuin ook betegeld, niet zelf maar door stratenmaker of hoe je ook noemt. En 3 kant van de tuin hebben pas en zaagstukken. We hebben wel 60 x 60 tegels. Misschien dat het wat uitmaakt. Die van jou zijn wat kleiner.

Wat dat water betreft, nu je uitlegt dat het zo naar de straat loopt, dan begrijp ik het beter.
pi_141985069
Bij ons moet er trouwens ook een auto of motor overheen kunnen zonder dat het doorzakt :Y. Dat is ook wel bepalend.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:02:12 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141988288
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:58 schreef Attitude het volgende:
Was gewoon een opmerking, bedoelde het niet als iets negatief.
We hebben hier de tuin ook betegeld, niet zelf maar door stratenmaker of hoe je ook noemt. En 3 kant van de tuin hebben pas en zaagstukken. We hebben wel 60 x 60 tegels. Misschien dat het wat uitmaakt. Die van jou zijn wat kleiner.

Wat dat water betreft, nu je uitlegt dat het zo naar de straat loopt, dan begrijp ik het beter.
Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit. ;) Ook bij 60X60 tegels zou je de zaagstukken eigenlijk niet aan de kanten moeten doen, net als dat zaagstukken ook niet kleiner mogen zijn als een halve tegel/steen. Dingen die je leert op de opleiding voor stratenmakers, maar niet iedereen die tegels en/of stenen in tuinen legt heeft die opleiding gedaan, ik toevallig wel ooit, toen ik een jaar of 17 was ofzo. :+
Het is ook geen halszaak ofzo, maar het hoort eigenlijk wel zo, ik vind het ook veel netter staan, en je zaagwerk kan veel strakker ;)
pi_142001863
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:01 schreef Anne het volgende:
Bij ons moet er trouwens ook een auto of motor overheen kunnen zonder dat het doorzakt :Y. Dat is ook wel bepalend.
Dan wordt het wat ander verhaal, als er een auto of motor overheen moet. Dan kan je beter idd hele stenen aan de kant plaatsen. I

quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vatte het ook niet negatief op, is gewoon een feit. ;) Ook bij 60X60 tegels zou je de zaagstukken eigenlijk niet aan de kanten moeten doen, net als dat zaagstukken ook niet kleiner mogen zijn als een halve tegel/steen. Dingen die je leert op de opleiding voor stratenmakers, maar niet iedereen die tegels en/of stenen in tuinen legt heeft die opleiding gedaan, ik toevallig wel ooit, toen ik een jaar of 17 was ofzo. :+
Het is ook geen halszaak ofzo, maar het hoort eigenlijk wel zo, ik vind het ook veel netter staan, en je zaagwerk kan veel strakker ;)
Je hebt er voor geleerd! Wist ik niet. De een vindt dit en de ander dat, gelukkig maar anders zou de wereld saai zijn!

Als de stenen maar goed liggen.
pi_142002320
Met kleinere stenen kun je nog spelen, 60X60+ groter tegels moeten nooit in wildverband gelegd worden want dan krijg je rare stukken die op den duur wegzakken, bovendien ziet dat er echt niet uit, grote tegels in wildverband, heb het ook nooit gezien trouwens.

Knapt goed op zeg en wat een werk verzetten jullie *O*
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:59:42 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142017105
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef knoblaucha6 het volgende:
Met kleinere stenen kun je nog spelen, 60X60+ groter tegels moeten nooit in wildverband gelegd worden want dan krijg je rare stukken die op den duur wegzakken, bovendien ziet dat er echt niet uit, grote tegels in wildverband, heb het ook nooit gezien trouwens.

Knapt goed op zeg en wat een werk verzetten jullie *O*
Het zaagstuk tussen 2 hele tegels leggen is niet meteen een wildverband hoor ;)

Daar heb je minstens 3 corresponderende maten voor nodig ;)

Dit is bijvoorbeeld een wildverband met 60x60;
[edit] Alhoewel; als ik naar die kantlaag kijk, denk ik dat ze 40x40 zijn met 40x20 en 20x20 :X

Ook best mooi ^O^ , alleen zijn die grote jongens bijna niet alleen te leggen, en daar kun je ook niet op meppen, die moet je gewoon op een perfect zandbedje liefjes neerleggen en er niet teveel meer aan doen ;)
pi_142018843
Heel mooi O+
Maar hier grijze betontegels 60X60 en die zijn strak recht gelegd en zelfs die bj de voordeur komen bij hevige vorst gezellig in een puntje omhoog gaat staan en elkaar knuffelen (en die krengen wegen elk een kilo of 20-25 per stuk :+ )
Hoe fijn dat ze, als het weer dooit weer gezellig op hun plek gaan liggen, zo zijn ze dan ook wel weer, heel solidair :P
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:33:35 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142064125
Weinig progressie deze week, maar met dank aan de weergoden is het werk wat er al ligt nu wel aardig ingewaterd :+
  zondag 13 juli 2014 @ 21:40:58 #274
132767 lipje
pi_142258818
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
Weinig progressie deze week, maar met dank aan de weergoden is het werk wat er al ligt nu wel aardig ingewaterd :+
nog progressie in het weekeinde?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 13 juli 2014 @ 21:57:59 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142259827
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 21:40 schreef lipje het volgende:

[..]

nog progressie in het weekeinde?
Yeah, achtertuin is dicht, drempel onder de poort gemaakt en bij de poort ook al de passtukken geslepen omdat daar het water heen loopt. Nu nog rondom de keuken dichtmaken, dat is nog aardig wat slijpwerk, en dan is het lastigste stuk dicht. Ik wilde eigenlijk ook bij de keukendeur nog even dichtgooien omdat je daar regelmatig naar buiten en naar binnen loopt, maar er begonnen ineens grote druppels naar beneden te vallen, en dan is zo'n slijptol in je handen toch niet zo'n goed idee. :+

De oprit is redelijk recht toe recht aan, alleen moet ik even de bandjes langs de lengte zetten voor de hoogte en opsluiting. Ik hoop dat ik een beetje in de haak kan blijven die hele lap, want er zitten wat stenen tussen die een beetje maatverschil hebben, en dat is best een beetje lastig als je een beetje strak wilt werken. 13.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')